هدایت شده از احمد فربهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این طنز نیست، یک واقعیت غمانگیز است
انقلاب جنسی در دنیای غرب مراحلی طی کرده که آن مراحل، امروز مشخص و تعریفشده اند، اولین مرحلهِ انقلاب جنسی؛ بنابر آنچه در گزارشاتشان دیده میشود، «اعتراض علیه پوشش قانونی»است. مراحلِ دیگر آن نیز یکی پس از دیگری طی شده تا از «آزادی جنسی» به «تجارت جنسی» و تجربههایی از قبیل «همجنسگرائی» رسیده.
به موازات طی شدن مراحل انقلاب جنسی، مجازاتها نیز «کاهشیافته» و «تلطیف» شدهاند و به موازات آن، خانوادههای متدین و پاکیزه نیز توسط بدننمایان و سوداگران جنسی تحت «فشار اجتماعی» قرار گرفتهاند.
امروز در کشور ما بهجهت کمکاری عوامل مؤثر در کنترل اینپدیده زشت و ویرانگر، اولین مرحله انقلاب جنسی در حال تحقق است. متأسفانه برخوردی که از سوی مسؤولان دیده میشود نیز در حال تلطیف شدن است.
اگر این سیر ادامه یابد، زندگی بر قشر متدین و انسانهایی که به دنبال پاکیزگی و استحکام بنیان خانوادهاند سختتر میشود امروز اگر مسؤولان نظام اسلامی «شیب برهنگی» که در حال تند شدن است را ذیل طرحی ملی کنترل نکنند خیانتی بزرگ به نسل امروز و آینده روا داشتهاند.
امروز در مسأله حجاب مهمترین نهی از منکر «نهی از منکر مسؤولان نظام اسلامی» است؛ وظیفهای که خدا بر دوش عالمان دینی نهاده.
اگر امروز وزرا و وکلا امر به معروف و نهی از منکر نشوند، فردایی نهچندان دور، خانوادههای مذهبی تحت فشار اجتماعی و هنجاری قرار خواهند گرفت.
https://eitaa.com/farbehi
هدایت شده از علیرضا پناهیان
🔸 امام زمان(ع) کسی را دیندار نمیکند؛ از بردگی رها میکند
📌 آخرین گام رهایی–ج۸
🔘 دعوای دین سر آزادی و رهایی است، نه سرِ ارتباط ما با خدا؛ ارتباط قلبی با خدا که اجباری نمیشود!
🔘 دعوای دین سر بردگیِ غیرخدا است؛ یعنی تو نباید اسیر و بردۀ کسی بشوی، باید رها باشی
🔘 خیلی از الزامات بروکراسی باید برداشته شود تا مردم به رهایی برسند
👈 ادامۀ متن در @panahian_text
🚩 دانشگاه امام صادق(ع) - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
#آخرین_گام_رهایی
@Panahian_ir
هدایت شده از محمد شیروانی
♦️ قالیچه سوخته چقدر بها دارد؟🤔🤔
🏴السلام علیک یا ابا عبدالله 🏴
👈مردی ﺑﺪﻫﮑﺎﺭ ﺷده بود، يك ﻗﺎﻟﯿﭽﻪ توی خونه ﺩﺍﺷﺖ،
ﮔﻮﺷﻪ ﻗﺎﻟﯿﭽﻪ ﺳﻮﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ.
مجبور بود، همون رو برداشت برد بازار برای فروش.
ﻫﺮ ﻣﻐﺎﺯﻩﺍﯼ كه ﻣﯿﺮﻓﺖ، ﻣﯿﮕﻔﺘﻦ: ﺍﯾﻦ ﻗﺎﻟﯿﭽﻪ ﺍﮔﻪ ﺳﺎﻟﻢ ﺑﻮد ۵۰۰ تومن ﻣﯽﺍﺭﺯﯾﺪ،
ﺍﻣﺎ ﺣﺎﻻ ﮐﻪ ﺳﻮﺧﺘﻪ ﻣﺎ ١٠٠ ﯾﺎ ۱۵۰ تومن ﺑﯿﺸﺘﺮ نمیخریم.
ﮔﺮﻓﺘﺎﺭ ﺑﻮﺩ و به ﺍﻣﯿﺪ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﺨﺮﻥ ﺍﺯ اﯾﻦ ﻣﻐﺎﺯﻩ ﺑﻪ ﺍﻭﻥ ﻣﻐﺎﺯﻩ میرفت.
داخل ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﻐﺎﺯﻩ ﻫﺎ، حاج جواد فرش چی ﻣﻐﺎﺯﻩ ﺩﺍﺭ، از منصف های بازار و از ارادتمندان اهل بیت(ع) پرﺳﯿﺪ:
قالی خوبیه، چرا ﻗﺎﻟﯽ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺑﯽ ﺭﻭ ﻣﺮﺍﻗﺒﺖ ﻧﮑﺮﺩﯾﺪ؟😭
ﮔﻔﺖ: ﻣﻨﺰﻟﻤﻮﻥ ﺭﻭﺿﻪ ﺩﺍﺷﺘﯿﻢ،
ﻣﻨﻘﻞ ﭼﺎﯾﯽ ﺭﻭﯼ ﺍﯾﻦ ﻗﺎﻟﯽ ﺑﻮﺩ، ﺫﻏﺎلها ﺭﯾﺨﺖ و ﻗﺎﻟﯽ ﺳﻮﺧﺖ.😭
حاج جواد یک تکونی به خودش داد: گفتی ﺗﻮ ﺭﻭﺿﻪ ﺳﻮﺧﺘﻪ؟
گفت: بله.😭
گفت: ﺍﯾﻦ ﺍﮔﻪ ﺳﺎﻟﻢ ﺑﻮد ۵۰۰ تومن ﻣﯽﺍﺭﺯﯾﺪ ﺍﻣﺎ ﺣﺎﻻ ﮐﻪ ﺑﺮﺍی اﺭﺑﺎﺏ ﻣﻦ ﺳﻮﺧﺘﻪ ﻣﻦ ١ ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﺍﺯﺕ ﻣﯿﺨﺮﻡ.🤍😭
قالیچه رو خرید و روی میزش پهن کرد و
تا آخر عمرش روی قسمت سوخته قالیچه که به اندازه کف دست بود گل محمدی پرپر میکرد و دوستان صمیمی و همکارانش همه به نیت تبرک یک پر از گل را برداشته تو چایی شون می ریختند.
✳️ اوﻥ ﻗﺎﻟﯿﭽﻪ تو روضه سوخته ﺑﻮﺩ قیمت گرفت،
کاش دلمون تو روضهها بسوزه.
اونوقت بگیم: یا امام حسین(ع) دل سوخته رو چند میخری ؟!
هدایت شده از محمد شیروانی
#جور_دیگر_باید_خواند
#یادداشت94
#شیروانی
#آزاد
وقتی روضه را از وداع خواهر و برادر می خوانیم معلوم است که از این روضه چیزی در نمی آید.
روضه کربلا روضه وداع و مقتل یاران و خاندان نیست.
روضه مقتل حق است.
روضه ذبح صراط است.
عزای واقعی عاشورا این است که اگر به خاطر چند صباحی بیشتر زنده ماندن یا بیشتر خوردن ترسیدیم و از یاری امام زمان دست کشیدیم کار به صحرای کربلا می رسد.
کار به جایی می رسد که امام یک عزیز نه 72 تن را هم که فدا می کند کسی آگاه نمی شود. قربانی طفل شش ماهه هم در دل های سخت شان اثری نمی گذارد.
درد این است که جانباز صفین، هم رکاب امیرالمومنین، قاری قرآن، مجاهد فی سبیل الله آنقدر سقوط می کند که می خواهد کار امام را یکسره کند.
روضه را باید اینطور خواند که آن هایی که پیشانی هایشان از عبادت پینه بسته بود از ترس دنیا یا به خاطر شک و تردید به پستو ها خزیدند.
روضه را باید اینطور خواند که کوفیانی که روزی امیرالمومنین آن ها را جبهه عرب خواند کارشان از زر و زور به اینجا ها کشید.
روضه، روضه سقوط است.
ماتم اینجاست که امام بارها تذکر می دهد پسر رسول خدا بودن را و کسی توجه نمی کند.
مردمانی که روزی به دینداری شهره بودند آنقدر آهسته تغییر کرده بودند که عاشورا برای کشتن پسر رسول شان از هیچ توحشی دریغ نکردند.
روضه را باید طوری خواند که این درد ها زنده شود. روزه برای فراق و وداع و جراحت نیست، درد عاشورا عمیق تر از این حرف هاست.
درد این روز را به این چیز ها تنزل ندهید. درد، درد سعادت بشر است.
امام فریاد هل من ناصر سر نداد که مردم یاری اش کنند، فریاد زد تا هر انکس را که می تواند از شقاوت نجات دهد.
زمانی که شهادت قطعی است سلاچند نفر بیشتر یا کمتر چه کمکی به او می کند. اصلا اگر او مدافع می خواست که شب چراغ را خاموش نمی کرد که بدون خجالت فرار کنند.
سفینه نجات است که تا آخرین نفس حتی از شمر ملعون هم دستگیری می کند. روایت عاشورا این است
روایت عاشورا درد هدایت است.
جهاد برای نشر کلمه الله است.
.
هدایت شده از (🌙نشان)واحد دختران نوجوانِ موسسه همیار خانواده
باور کردنی نیست، ولی حقیقت دارد! خاطره ای از ۱۸ سال اسارت سیدالاسرا، سرلشگر خلبان حسین لشگری که اولین اسیر و آخرین آزاده جنگ است! وقتی بازگشت از او پرسیدند این همه سال انفرادی را چگونه گذراندی!؟ گفت برنامه ریزی کرده بودم و هر روز یکی از خاطرات گذشته را مرور می کردم! سالها در سلولهای انفرادی بود و با کسی ارتباط نداشت و قرآن را کامل حفظ کرده بود! زبان انگلیسی می دانست، برای ۲۶ سال نماز قضا خوانده بود! گفت از ۱۸ سال اسارتم، ده سالی که در انفرادی بودم، سالها با یک مارمولک هم صحبت می شدم! بهترین عیدی که این ۱۸ سال اسارت گرفتم، یک نصفه لیوان آب یخ بود! عید سال ۷۴ بود! سرباز عراقی نگهبان یک لیوان آب یخ خورد، خواست باقی مانده آن را دور بریزد، نگاهش به من افتاد، دلش سوخت و آن را به من داد، من تا ساعتها از این مسئله خوشحال بودم! این را هم بگویم که من مدت ۱۲ سال در حسرت دیدن یک برگ سبز و یک منظره بودم و حسرت ۵ دقیقه آفتاب را داشتم! ۱۹ مرداد ۱۳۸۸، سالروز شهادت قهرمان وطن، سرلشگر خلبان، حسین لشگری است! چقدر در معرفی قهرمانان واقعی به نسل جوان کوتاهی شده است و ارزش ها نادیده گرفته شده است!
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 مراقب باشیم، حساسیت زدایی از حجاب منجر به فاجعه جمعی دیگری نشود؛ فاجعهای نظیر اعدام شیخ فضلالله که رهبری از آن به یک گناه جمعی یاد کرد، با هم گوشهای از ماجرای اعدام شیخ فضل الله را بخوانیم:
🔴 حساسیت به انحراف کم شد، شیخ فضلالله به دار کشیده شد
🔹رهبر انقلاب: چه شد که غربیها، مشخصا انگلیسیها، در این مساله [مشروطه] کامیاب شدند؛ از چه شگردی استفاده کردند که کامیاب شدند. در حالی که مردم که جمعیت اصلی هستند، میتوانستند در اختیار علما باقی بمانند و اجازه داده نشود که شیخ فضلالله جلو چشم همین مردم به دار کشیده شود؛ قاعدهی قضیه این بود.
🔹 به نظر من مشکل کار از اینجا پیش آمد که اینها توانستند یک عدهای از اعضای جبههی عدالتخواهی - یعنی همان اعضای دینی و عمدتا علما - را فریب بدهند و حقیقت را برای اینها پوشیده نگه دارند و اختلاف ایجاد کنند... انسان میبیند که حساسیت آنها را در مقابل انحراف کم کردهاند؛ اما حساسیت بعضیها مثل مرحوم آشیخ فضلالله باقی ماند... یک جمع دیگری از همین جبهه، این حساسیت را از دست دادند و دچار خوشباوری و حسنظن و شاید هم نوعی تغافل شدند. البته انسان حدس میزند که بعضی از ضعف شخصیتیها و ضعفهای اخلاقی و هوای نفس بیتاثیر نبود. ۱۳۸۵/۰۲/۰۹
🔴 #بیداری_ملت 👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از حمید شب بویی
🚨 وقتی صداوسیما یک تجمع مهم و راهبردی را منعکس نمیکند، بیبیسیچیها بهدروغ آنرا تظاهرات علیه بیحجابی مینامند!
📌 و همان دروغ ۱۱۴ سال قبل انگلیس علیه شیخ فضلالله را تکرار میکنند!
🔘 نهادهای امنیتی لطفاً خواب نباشید؛ اینجا هم کلی «گاندو» پیدا میشود!
🔘 عملیات تخریبی بیبیسیچیها نشان داد که پاسداشت شیخفضلالله چقدر برایشان مهم است!
🔘 بیبیسیچیهای خبیث دیگر نمیتوانند مثل زمان نفوذ انگلیس در این کشور هر دروغی را به شیخ فضلالله نسبت بدهند!
______
#علیرضا_پناهیان:
ما در یک فضای درگیری بسیار هوشمندانه هستیم؛ اگر شما در اوج هوشمندی نباشید و عرصۀ روشنگری و تبیین را خالی کنید، طبیعتاً طرف مقابل این فضا را پُر میکند.
دیشب شما دانشجویان و اهالی هنر، در محل شهادت شیخ فضلالله نوری برنامه و مراسمی برگزار کردید ولی این مراسم، کمترین انعکاس را در صدا و سیما و عموم رسانههای انقلابی داشت، چون از هوش راهبردی بالایی برخودار نیستند.
از آنطرف، بیبیسیچیها بلافاصله همهشان باهم فعال شدند و دوتا محور را کار کردند؛ یکی اینکه گفتند این راهپیمایی شبانه علیه بدحجابی بود! دروغ محض! شما اصلاً علیه بدحجابی شعار ندادید، بلکه دعوت به حجاب کردید و گفتید این حجاب ثمرۀ غیرت عباس و علیاکبر است. تظاهرات به نفع حجاب فرق دارد با تظاهرات علیه بیحجابی.
اما بیبیسیچیها و رسانههای داخلی همسو با انگلیس، این حرکت شما را علیه بدحجابی تفسیر کردند. لطفاً نهادهای امنیتی خواب نباشند؛ اینجا هم کلی گاندو پیدا میشود.
این رسانهها در ادامۀ دروغشان گفتند: تعجب این است که عکس شیخ فضلالله نوری را دستشان گرفتند با اینکه ایشان مخالف مشروطه بوده! یعنی دقیقاً کاری که انگلیس خبیث موقع اعدام شیخ فضلالله نوری انجام میداد و میگفت: چون او مخالف مشروطه است اعدامش کردند! درحالیکه ایشان با انحراف مشروطه مخالف بود نه با اصل مشروطه.
تعداد زیادی از رسانهها روی حرکت دیشب شما کار کردند و گفتند که چرا اینها عکس شیخ فضلالله نوری را دستشان گرفتند با اینکه شیخ فضلالله نوری مخالف مشروطه بوده! بروید بشمارید چندتا رسانه، دروغ انگلیسیها علیه شیخ فضلالله را تکرار کردند.
به این رسانهها باید گفت: شما چه تعهدی به انگلیس خبیث دادهای که دروغ او را بعد از 114سال تکرار کنی؟ خیلیهایشان مزدور انگلیس نیستند، بلکه اینها سربازان بیجیره و مواجب انگلیس هستند، البته بین آنها هم گاندو پیدا میشود. نهادهای امنیتی بررسی کنند که عمله اکلۀ سرویسهای انگلیسی در این رسانهها چهکار میکنند؟
متأسفانه رسانههای ما این حرکت و این کار نویِ شما جوانان اهل هنر را انعکاس ندادند، درحالیکه از قبل هم اعلام شده بود که در محل شهادت شیخ فضلالله مراسم دارید. صدا و سیما مثلاً میتوانست دیشب برنامۀ «در شهر» را به انعکاس این موضوع اختصاص بدهد.
رهبر انقلاب فرمود: پاسداشت یاد شهدا کمتر از شهادت نیست... لذا پاسداشت یاد شیخ فضلالله نوری بعد از 114 سال کمتر از ارزش شهادت او نیست. با این مخالفتهای بیبیسیچیها و عملیات تخریبیشان معلوم میشود که موضوع چقدر حساس است.
هنوز 24ساعت از این خبر نگذشته، ببینید چقدر برای تخریب پاسداشت شیخ فضلالله نوری کار شده و از اینطرف، چقدر برای تقدیر از این ماجرا چقدر کمکاری شده!
نباید بگذاریم با تبلیغات دروغ، سرمان را ببرند، ما دیگر به عقب برنمیگردیم! به بیبیسیچیهای خبیث بگویم که شما دیگر نمیتوانید مثل زمان نفوذ انگلیس در این کشور هر دروغی را به شیخ فضلالله نوری نسبت بدهید. شما دیگر نمیتوانید این ملت را دو شقه کنید! وقتی یک عده جوان در نوحۀ سینهزنی دعوت به حجاب میکنند نمیتوانید آنها را به شعار علیه بدحجابی متهم کنید.
انگلیسیهای خبیث؛ شما دیگر موفق نمیشوید! ایادی خودتان را از رسانههای بیبیسیچی مملکت جمع کنید، جز مایۀ افتضاح برای شما چیزی نخواهد بود! آیا این رسانهها همه جاسوس هستند؟ نه؛ ای کاش جاسوس بودند! اگر جاسوس باشند که محترمتر هستند چون در قبال این نوکری، یک چیزی گرفته! الان که هیچ چیزی نمیگیرد و دربست سواری میدهد!
بنده از همینجا اعلام میکنم؛ هم رسانههای خواب ما بیدار باشند، هم آن رسانههایی که میخواهند سال بعد، پاسداشت شیخ فضلالله نوری را تحریف کنند، آنها حواسشان باشد؛ سال آینده در محل شهادت شیخ فضلالله نوری سه شب عزاداری داریم، شما این را بدانید، ما شهدایمان را رها نمیکنیم.
🚩پردیس باغ ملی دانشگاه هنر، شب هفتم نوزدهمین سوگواره هنر و حماسه - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
📢صوت:@panahian_mp3
@Panahian_text
هدایت شده از علیرضا پناهیان
🎥 شجاعت شیخ فضلالله نوری این بود که در مقابل مردم فریب خورده و انقلابیون پر سر و صدای قلابی ایستاد!
📌علیرضا پناهیان در اولین بزرگداشت شیخ فضل الله نوری در محل شهادت آن عالم:
🔸با ریختن خون شیخ فضلالله توسط غربزدهها، سيطره انگلیس و استثمار کشور تا پایان، محقق شد
🔸چند سال پس از شهادت مظلومانه شیخ فضل الله، یک سوم مردم در اثر قحطی تحمیلی توسط انگلیسیها مردند.
🔸از هیئت و دانشجویان هنر تشکر میکنم، که دوباره کارشون جزء اولینها شد
@Panahian_ir
هدایت شده از تشکل «حوزه مردم»
🔴رهبر انقلاب به عنوان دیدهبان انقلاب اسلامی در ۱۰ سال اخیر ۱۲ بار فرمودند ما در عدالت عقبیم!
⏪یکی از راههای تحقق عدالت اجتماعی دخیل کردن خیل میلیونی مردم در چرخه تولید است. یعنی کارگران هرجایی که کار میکنند؛ سهامدار کارخانه خودشان هم باشند.
▪️برای عدالت اجتماعی فرصت برابر در منابع، قدم اول است! قبل از این که سراغ درآمدها بروید؛ قبل از این که به فکر یارانهها و رزمایش مومنانه باشید.
▪️خیریهکاری برای دورهای که حکومت دست شماست، هزار هزار میلیارد، دو هزار هزار میلیارد سالانه بودجه میبندید، میتواند یک کار سرکاری باشد!
▪️اقتصاد مردمی یعنی منابع از نفت گرفته تا زمین و اعتبارات بانکی و .. باید به شکل مساوی و فرصت برابر بین مردم توزیع بشود.
▪️زمین جمهوری اسلامی در اقتصاد کج است! آقای رئیسی به نسبت دولت قبل ارز بیشتری وارد میکند اما وضع بهتر نمیشود! سر سفره مردم نمیآید؛ چون زمین کج است. چند ماهی که برجام یک مقدار اجرا شد، فقط وضع دهکهای بالا خوب شد.
▪️شهید بهشتی سیاست، اقتصاد و فرهنگ قانون اساسی را متناظر چیده بود. میدانست وقتی کارگر به حقش میرسد که به لحاظ سیاسی جایی در حکمرانی داشته باشد و در فرهنگ صدایی داشته باشد. اگر صدای کارگر و کارمند به جایی نرسید، دستش هم در دستگاههای حکمرانی بسته بود، حقش هم گیرش نمیآید!
▪️۲۰ هزار تاجر داریم برایشان یک پارلمان بزرگ داریم به نام اتاق بازرگانی با تمام اختیارات حاکمیتی! اما ۱۵ میلیون کارگر داریم که شورای قسطشان فقط ۳ درصد تشکیل شده! حقش بهش نرسیده چون شورای او که ابزار حکمرانی سیاسی اوست کوچک است.
👤استاد محسن قنبریان
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 https://eitaa.com/joinchat/603652132Ce46bba8e6a
هدایت شده از افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
🔆با سلام و احترام خدمت دغدغه مندان گفتمان انقلاب اسلامی
💠بنابر درخواست دوستان جهت آشنایی با گفتمان اقتصادی انقلاب اسلامی، لیستی از فعالان این عرصه که در حال حاضر در پیامرسان ایتا حضور فعالی دارند تقدیم حضور می گردد.
🔘توصیه میکنم کانالهای زیر را برای آشنایی با مبانی اقتصاد و مباحث روز اقتصادی ایران و جهان با نگاه تمدنی دنبال و به دوستانتان معرفی کنید:
🔸پرفسور مسعود درخشان:
@profderakhshan
🔹حجت الاسلام محسن قنبریان:
@m_ghanbarian
🔸دکتر حمیدرضا مقصودی:
@hamidrezamaghsoodi
🔹دکتر محمدجواد توکلی:
@eqmoq2
🔸دکتر علی سعیدی:
@DrSaeedi
🔹دکتر سید یاسر جبرائیلی:
@syjebraily
🔸حسین زمانی میقان:
@hzamanim
🔹اقتصاد راهبردی/ارسلان ظاهری
@Arsalan_Zaheri
🔸افرا/سید امیرحسین حسینی:
@afra_eco
🔹اقتصاد و رسانه/حسین عباسی فر
@h_abasifar
🔸ایران قوی/دکتر سید سجاد پادام
@sspadam
🔹هنر حکمرانی و توسعه/محمدجواد حق شناس
@hokmraniirani
🔸اقتصاد کاربردی/دکتر رضا غلامی
@DrRezaGholami
🔹اقتصاد انرژی/دکتر همت قلی زاده
@hemmatgholizadeh
🔸آنسوتر/حجت الاسلام سید محمدرضا رضی:
@seyedrazy
🔹ساخت ایران/حجت الاسلام حسین مهدیزاده:
@social_theory
🔸سین.صاد.قاف/دکتر ساجد صمدی قربانی
@sinsadqaf
🔹یادداشتِ اقتصادی | مجتبی غفاری
@MojtabaGhafari
🔸بلد طیب/ دکتر منان رییسی
@baladetayyeb
🔹مدرسه انقلاب/دکتر حسن محمدی
@darseenghelab
🔸پیشرفت ایران/دانیال داودی
@danialdavoudi
🔹احمد نبویان:
@ahmad_nabavian
🔸اکبر ابدالی
@akbar_abdali
🔹محمدحسن دهقانی
@dehghani_org
🔸اندیشکده قصد:
@qasdway
🔹کتابخانه قصد:
@SSL_Qasd
🔸جبهه تمدنساز انقلاب اسلامی:
@jebhetse
🔸پژوهشگاه تخصصی شهید صدر
@shahidsadr
هدایت شده از روابط عمومی فا. شهرستان خدابنده
📍آیتالله حائری شیرازی:
🔻در شطرنج، شاه سفید یا سیاه را نمیکُشند؛ ماتش میکنند که نتواند حرکت کند. وقتی حرکت نکرد، باخته است
🔻اجانب دنبال این نیستند که رهبر ما را ترور کنند، بلکه دنبال این هستند که ماتش کنند؛ انفعال در او ایجاد کنند
درصدد این هستند که حرفش اثر نکند. فرمانش اثر نکند. یعنی راههای حرکت او را ببندند. جلوی تحرکش را ببندند. از هر راهی برود، کیش بشود، از هر نقطهای بخواهد حرکت کند، راهها را بر او ببندند. آنها دنبال این هستند که مطلبی از ایشان صادر بشود، اما واقع نشود!
🔹 مثلاً
بگوید «اقتصاد مقاومتی»، اما هیچ گوشی بدهکار نباشد و هیچ تغییری نکند!
بگوید «همدلی و همزبانی»، اما همانطور که افراد بودند، باشند!
اگر این طور شد، این #بزرگترینضرر است. بزرگترین خطر در جمهوری اسلامی این است که رهبر در یک موردی حرف بزند و یکچیز دیگر از آب دربیاید
🔻 این «کیش» شدن است؛
اگر تکرار شد، «مات» شدن است و ما نباید بگذاریم، کار به اینجا بکشد
/منبع: تمثیلات سیاسی اجتماعی آیت الله حائری شیرازی، ص۴۳
#آیت _الله_العظمی_امام_خامنه_ای
#حکیم_فرزانه
#جنگ_روایتها
#جهادتبیین
#تولیدی_عس_خدابنده
هدایت شده از علیرضا پناهیان
13.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌آقای رئیسی! مجلس! قدرت را بدهید دست مردم!
🔻تا وقتی قدرت، متمرکز در دولت است، دعواهای جناحی بر سر قدرت هم تمام نمیشود، و مملکت آباد نمیشود!
🔻این یک تفکر اشتباه است که اگر مدیران خوب باشند، مملکت اصلاح میشود!
🔻سرنوشت رئیس بانکی که در استفاده از خودکار دولتی، خیلی احتیاط میکرد!
👈 این کلیپ از جلسۀ دهم مبحث "#آخرین_گام_رهایی" تهیه شده است.
#تصویری #محرم_۱۴۰۲
@Panahian_ir
بخشی از خطبه ی بسیار مهم امام حسین(علیه السلام) در منا دو سال قبل از واقعه عاشورا در برابر علمای اسلام و صحابی معروف پیامبر(ص):
......
🔻خدا از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان تکلیف واجبی از خود، آغاز کرده است، زیرا می دانسته که اگر این فرضیه ادا شود و برپا گردد، همة فرایض از آسان و دشوار برپا شوند، چه امر به معروف و نهی از منکر دعوت به اسلام است همراه ردّ مظالم و مخالفت با ظالم و تقسیم بیت المال و غنایم، و گرفتن زکات از جای خود و صرف آن در مورد بسزای خود.
🔻سپس شما ای گروه نیرومند! دسته ای هستید که به دانش و نیکی و خیرخواهی معروفید، و به وسیله ی خدا در دل مردم مهابتی دارید که شرافتمند از شما حساب می برد و ناتوان شما را گرامی می دارد و آنان که هم درجه شمایند و بر آنها حق نعمتی ندارید، شما را بر خود پیش می دارند.
🔻شما واسطة حوایجی هستید که از خواستارانشان دریغ می دارند و به هیبت پادشاهان و ارجمندی بزرگان در میان راه، گام برمی دارید.
🔻آیا همه ی اینها از آن رو نیست که به شما امیدوارند که به حقّ خدا قیام کنید؟ اگر چه از بیشتر حقوق خداوندی کوتاهی کرده اید از این رو حق امامان را سبک شمرده، حقوق ضعیفان را تباه ساخته اید و به پندار خود حقّ خود را گرفته اید.
🔻شما در این راه نه مالی خرج کردید و نه جانی را برای خدا که آن را آفریده به مخاطره انداختید و نه برای رضای خدا با عشیره ای درافتادید، آیا شما به درگاه خدا بهشت و همنشینی پیامبران و امان از عذاب او را آرزو دارید؟
🔻ای آرزومندان به درگاه خدا! من می ترسم کیفری از کیفرهای او بر شما فرود آید، زیرا شما از کرامت خدا به منزلتی دست یافته اید که بدان بر دیگری برتری دارید و کسی را که به وسیلة خدا (بر شما) شناسانده می شود گرامی نمی دارید با اینکه خود به خاطر خدا در میان مردم احترام دارید، شما می بینید که پیمان های خدا شکسته شده و نگران نمی شوید با اینکه برای یک نقض پیمان پدران خود به هراس می افتید.
🔻می بینید که پیمان رسول خدا(ص) خوار و ناچیز شده و کورها و لال ها و از کار افتاده ها در شهرها رها شده اند و رحم نمی کنید، و در خور مسئولیت خود کار نمی کنید و به کسانی که در آن راه تلاش می کنند وقعی نمی نهید و خود به چاپلوسی و سازش با ظالمان آسوده اید.
🔻همه اینها همان جلوگیری و بازداشتن دسته جمعی است که خداوند بدان فرمان داده و شما از آن غافلید.
🔻مصیبت بر شما از همه ی مردم بزرگ تر است، زیرا در حفظ منزلت علما مغلوب شدید، کاش (در حفظ آن) تلاش می کردید.
https://eitaa.com/mardom_salari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بخشی از خطبه ی امام حسین علیه السلام خطاب به علما و صحابی و تابعین رسول الله ص
https://eitaa.com/mardom_salari
هدایت شده از دفتر گفتمان انقلاب اسلامی
📍منتشر شد...
🔻 به لطف الهی و با تلاش مستمر برادران عزیز کتاب "راهبری فرهنگی عفاف و حجاب" مشتمل بر متن پیادهسازی شده سخنرانیهای ایراد شده در #رویداد_ایدهپردازی_حجاب منتشر شد. با گفتارهایی از:
حجتالاسلام استاد فلاح شیروانی
حجتالاسلام استاد قنبریان
حجتالاسلام دکتر پیروزمند
حجتالاسلام دکتر دهقان
حجتالاسلام دکتر کدخدایی
حجتالاسلام مهدی بیاتی
و دیگر اساتید حوزه و دانشگاه...
🔻 بهدليل برخی محدودیتها، کتاب با #تیراژ_محدود منتشر میشود و تنها تعداد محدودی از آن قابل عرضه خواهد بود. لذا عزیزانی که مایل به تهیه کتاب هستند، میتوانند به ادمین پیام بدهند.
📌 عرضه کتاب با 40درصد تخفيف
🔰️ مشخصات:
📚 کتاب "راهبری فرهنگی عفاف و حجاب" مشتمل بر 20 گفتار
📒 در قالب 420 صفحه (قطع رقعی)
📌 قیمت: با اعمال 40درصد تخفیف: 160 هزار تومان
✅ برای تهیه کتاب به ادمین پیام دهید...@sobhan_eb
#رویداد_ایدهپردازی_حجاب
🆔@D_gofteman
هدایت شده از یارانسبزموعود(عج)
✍نامه دردناک شهید رستمعلی آقا باباپور
در هشتمین روز کمین، گلوله تک تیرانداز نشست وسط دو اَبروی رستمعلی و پیشانیش را شکافت.
صدای یا زهرایش بلند شد و مغزش پاشید روی تنم و کیسه های کمین، با پشت سر آرام نشست روی زمین، سریع عکس گرفتم، به سه ثانیه نکشید که شهید شد.
ناگهان از توی کانال یک نفر داد زد که رستمعلی نامه داری
فرمانده نامه را گرفت و باز کرد، از طرف همسرش بود ، نوشته بود :
رستمعلی جان، امروز پدر شدی،
وای ببخشید من هول شدم، سلام
عزیزم، نمیدونی چقدر قشنگه، بابا ابوالقاسم اسم پسرت رو گذاشته مهدی، عین خودته، کشیده و سبزه، کی میای عزیزم ؟
از جهاد اومده بودن دنبالت، می خوان اخراجت کنن،
خندم گرفته بود.
مگه بهشون نگفتی که جبهه ای ؟ گفتن بخاطر غیبت اخراج شدی،
مهم نیست، وقتی آمدی دوباره سر زمین ، کار می کنی، این یه ذره حقوق کفاف زندگیمون نمیده،
همون بهتر که اخراجت کنن.
عزیزم زود برگرد، دلم واست تنگ شده...
شادی روح ملکوتی شهدا صلوات
@yaran_sabz_mouod
هدایت شده از محسن قنبریان
📍 فقه در میدان سیاستگذاری اقتصادی
چکیده ارائه حجت الاسلام قنبریان در مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی/ ۲۲مرداد۱۴۰۲
✔️ در این ارائه تمایز "مکتب و نظام اقتصادی" با "علم اقتصاد" و با "روابط اقتصادی" معلوم و "فقه پیشرو" و "پیرو" معلوم می شود.
• دکارت گفت: فرشته ای به او گفته کلید حل معماهای عالم ریاضیات است/ در شک دستوری اش هم بعد از خودِ شک، در "عدد"، شک نکرد!
اینکه ریاضیات، تنها علم یقینی است و بقیه علوم باید به آن تاویل روند؛ یک آموزه فلسفی، معرفت شناسی و کلامی است، نه ریاضی!
• در اقتصاد هم اینکه مثلا:
- منشاء مالکیت چیست؟ کار یا سرمایه؟!
- منشاء ارزش و قیمت چیست؟! کار یا کمیابی؟!
پاسخش هرگز اقتصادی نیست! اقتصاد از آن پس شروع می شود.
- کلام و فلسفه پاسخ داد: اقتضاء کرامت انسان این است که پس از خودِ انسان، "کار متصل" او ارزشمند باشد بعد "کار منفصل" و سرمایه!
" مالکیت" مفهومی اعتباری است. اعتبار و مَجاز فرقش با دروغ این است که "حد و تعریف" چیزی به چیزی دیگر داده شود با لحاظ مشابهت.
مالکیت انسان در صور خیالی و اعمال متصلش حقیقی است؛ بعدا حد این به ساخته ها و بافته هایش داده میشود و اعتبار مالکیت اعتباری برای آنها میشود.
- در فقه و حقوق ثابت شد واحد اول مالکیت، کار است؛ چه در صورت "صناعت" چه "حیازت"؛ مالکیت های بعدی مثل بیع و هدیه و ارث، تبعی است.
• حالا از آن بنیانها، نظام و مکتب اقتصادی بنا می شود؛ مثلا:
- "همه بهره مندی ها باید از کار باشد" (نفی بورس بازی و کارهای فیک)
- "کار موجب بهره مندی شود" (نفی استثمار)
[ر.ک: مجموعه آثار مطهری ج۲۰]
⬅️ رابطه کارگر و ابزار تولید(سرمایه) چگونه باشد❓
الف) سود برای سرمایه، اجاره و دستمزد برای کارگر (مکتب سرمایه داری)
ب) اجاره ابزار تولید، سود برای کارگر (نظریه شهید صدر و نظر اول شهید بهشتی)
ج) تسهیم سود بین هردو (نظر شهید مطهری و نظر دوم شهید بهشتی)
❗️ مسیر اول علم اقتصاد:
آن نظام ارزشی و مکتب اقتصادی که محقق شد یا در تحقق فرضی اش، روابط عینی و علیّ و معلولی بین اجزاء و ارکان قابل محاسبه و سنجش است که علم اقتصاد آن مکتب را شکل می دهد.
• ادامه مثال:
❓ارزش و قیمت به چیست؟! چگونه محاسبه شود؟!
- الف) قیمت کالا = میزان کار انجام شده (ابزار هم کار انباشته و مجسم است)
- ب) میزان کار + کمیابی !
مثلا ماهی صید شده، کار کمتری از پرورش مرغ می برد پس ارزانتر است! قیمت، مال کالری و... نیست! (مثال شهید بهشتی)
❗️اگر در تور، ماهی کمیابی بود، حتما قیمت بالاتری در ساحل دارد؛ پس عرضه کم، قیمت را بالا می برد!
- نه! اگر همین ماهی کمیاب بخواهد تحصیل شود (نه اتفاقی حاصل شود)، باز کار بیشتری می برد؛ پس معیار قیمت همان میزان کار است! (نظر شهید بهشتی)⬅️ لذا در نظام قیمت گذاری از "علم اقتصاد" (نه فقه و حکومت) می خواهد بر اساس این نظام ارزش، قیمت را معلوم کند.
❗️ مسیر دوم علم اقتصاد:
روابط عینی و واقعی محاسبه می شود؛ مثلا ۲۰۰هزار کارفرما و حدود ۱۵میلیون کارگر!
روابط عینی بر نظام و مکتب اثر می کند. ایده مکتبی بهشتی این است: همگانی شدن ابزار تولید (بند۲ اصل۴۳)
از فقه می پرسد: شما در مالکیت شرط دارید که حتما اقلی باشد و درصدی از جامعه مالک و بقیه کارگر آنها باشند؟!
فقه پاسخ می دهد: خیر! مالکیت چنین قیدی ندارد (حداکثر در مالکیت فرد قید دارد و مثلا معادن زیر زمین و جو بالای ملک او را مملوکش نمی کند)
⬅️ دخیل کردن خیل میلیونی توده ها در تولید میشود مکتب و نظامی مبتنی بر درک روابط عینی (نظر امام خمینی)
• وقتی از چگونگی همگانی شدن ابزار تولید بپرسی؛ ایده های کارشناسی شکل می گیرد:
- تعاونی: پیوند مالک های کوچک (نظریه شهید بهشتی)
- کارگاه ها شرکت های کوچک: کوچک کردن صنایع (ایده رهبری در سال۹۵)
- مالکیت عمومی صنایع بزرگ (ایده شهید مطهری)
- و...
❗️ دو فقه:
۱) فقه پیشرو: در تفقه کامل از منظومه دین، و دیدن درست و دقیق روابط عینی حاکم بر اقتصاد، نظام و مکتب اقتصادی اسلام را در راستای تحقق قسط ،کشف می کند و با حرکت انقلابی خود، روابط عینی را منطبق بر نظام و مکتب می کند.
۲) فقه پیرو: روابط عینی و حاکم را برهم نمی زند، متاخر از آن حرکت کرده و نظامات و اقتضائات آن روابط عینی را امضاء یا ویرایش جزیی می کند!
🎙 صوت جلسه
* برای وضوح بیشتر این مطالب را ببینید:
- نمای فقه اقتصادی امام خمینی
- اندیشه های اقتصادی امام و تحریف، تعطیل و تأویل ولایت مطلقه
- شهید بهشتی و عدالت اجتماعی
☑️ @m_ghanbarian
13.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقتی رهبری میفرمایند کار اداره ی کشور باید دست مردم بیفتد یعنی مثل این جوان مومن آقا مرتضی سلیمانی خوزستانی که ایده هایی میزند که مسئول بی حال دکترای فلان و دکترای فلان، که بیشتر عمرش در گرفتن مدرک و دغدغه و استرس شب امتحان و استخدام گذشته، خوابش را هم نمی بیند...
حتما ببینید..
https://eitaa.com/mardom_salari
واقعیتهای حجاب در جامعه امروز ایران
🔺 گزارش تحلیلی - آماری انجمن دانش آموختگان علوم اجتماعی دانشگاه تهران درباره واقعیتهای حجاب در جامعه امروز ایران بر اساس نظرسنجی منتشر شد.
🔗 mehrnews.com/x32Sb3
#خطر_خطای_محاسباتی_مسئولان
https://eitaa.com/mardom_salari
در مقایسه با ابتدای انقلاب چقدر کم کاریم...
در طول 14 ماه پس از پیروزی انقلاب در سال 58 تمام قانون اساسی توسط 74 نخبه شامل 45 مجتهد نوشته و تصویب شد. قانونی که آیة الله جوادی وزن علمی اش را بالاتر از رساله های علمیه میداند.
اما یکسال است برای یک موضوع جزئی تر مثل حجاب یک لایحه نوشته و تصویب نشده...
و این عمق غربت رهبری را در مقایسه با امام خمینی میرساند...
https://eitaa.com/mardom_salari
هدایت شده از هیئت فدائیان فاطمه سلام الله علیها
12.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ_تصویری
2⃣بخش دوم
📌بدتریـــن آفــت!
🗓شب ششم محرم ماه ۱۴۰۲
▫️ حاج عظیمابراهیمپور
#محرم_۱۴۴۵
#هیئت_فدائیان_فاطمه سلام الله علیها
#مجموعه_فرهنگی_تربیتی_محمدیه
@fadaeyan_ir
هدایت شده از محمد شیروانی
✺ حضرت آقا :
«حجاب یک واجب شرعی و سیاسی است»
◈ گروه «فريضه حجاب» به مدد پرمهر الهی بنا دارد آبگیر همه نوع محتوای مربوط به حجاب و حجابزدایی و حجابگستری باشد، تا به سهم خود مدد کوچکی به فعالین حوزه حجاب برساند.
◈ محتوا توسط اعضا تامین میشود.
◈ لینک گروه :
https://eitaa.com/joinchat/4270653803Cba6540da1a
◈ مؤسسهٔ فرهنگ و تمدن توحیدی(فتوت)
🌸
هدایت شده از رهام مدیا
13.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅اربعین بهترین نمونه مردم بنیادی در حرکت اجتماعی و اقتصادی
🔻تصدیگری مردم، خواست مردم و سرمایه مردم
و با حمایت دولت در رفع موانع
#اربعین
#اقتصاد_مردمی
#اقتصاد
#مردم_بنیادی
⚜️رهام، رسانه اقتصاد مردمی
@raham_media
هدایت شده از ایران آینده🇮🇷
💡سلبریتیهایی برای جمهوری اسلامی
📍در میانه اصالت، بیسامانی و سیاست
✍سید علی موسوی
وَ الشُّعَراءُ یتَّبِعُهُمُ الْغاوُونَ. أَ لَمْتر أَنَّهُمْ فِی کلِّ وادٍ یهِیمُونَ. وَ أَنَّهُمْ یقُولُونَ ما لایفعلون. (شاعران را گمراهان هوسباز هواداری میکنند. آیا نمیبینید که آنان در هر وادیای عطش غلوآمیزی دارند و آنچه اهل عمل به آن نیستند را به زبان میآورند.) حکایت غالب سلبریتیها در ادبیات قرآنی چنین است. ما انقلاب کردیم که استثنایی در عالم طاغوت زده شهوت پرست باشیم. ما باید تلاش کنیم به سمت مصادیق فقره نهایی برویم. إلا الذین آمنوا و عملوا الصالحات و ذکرواالله کثیرا. (مگر آنان که ایمان بیاورند، عمل صالح انجام دهند و بسیار اهل ذکر الهی باشند) صدا و سیمای جمهوری اسلامی و پلتفرمهای تبلیغی نظام اسلامی ابزار هدایت الیالله است و باید مصداق این بخش آخر باشد و قصهگویی او همچون قرآن نه ابزار سرگرمی که زبانی مأنوس برای هدایت باشد.
در هر حال نباید از نظر دور داشت که فقره نهایی استثنا است و نمیتوان توقع اغلبیت از آن داشت. فضای غالبی هنر همین است که قرآن بسیار زیبا و دقیق توصیف کرده است. از اینرو سؤال اساسی این است که با یک هنرمندی که وارد دالان تربیتی، فکری و آرمانی ما نشده و نمیشود، باید چه تعاملی داشت. آیا نباید از او بهره برد؟ به نظرم نوع تعامل اهل بیت علیهم السلام بیشتر روی تربیت هوادار و میدان دادن به ایشان استوار بوده چرا که هزینه همراهی با مکتب اهل بیت بسیار است. شاید بذل و بخشش صله به شاعری نتیجهاش شعری میشد که بلافاصله با صله طرف مقابل تبدیل به ضد خود میشد لذا در سیاست همراه کردن شاعران توسط اهل بیت علیهم السلام به هیچ وجه در سطح راهبردی شاهد حساب کردن روی بازی با برگهای هنرمندان رام جهان سرمایهداری اموی، نیستیم. شاعرانی با اهل بیت بودند که واقعاً همچون دعبل دست از جان شسته و دار خود بر دوش میکشیدند یا اینکه به معنای واقعی کلمه اعتقاد به اهل بیت علیهم السلام در همان حد شعر خودشان داشتند و استفاده ابزاری از شاعران را کمتر شاهدیم.
البته همینجا عرض کنم که شاعران طیف بالادستی سلبریتیها هستند وگرنه سیاست پیامبر اکرم (ص) در مورد مغنیه و رقاص بهعنوان سلبریتیهای آن دوره اساساً حذف آنان از صحنه مرجعیت و اثرگذاری فرهنگی بود.
سؤال این است که آیا با همین سیاست میتوان در این زمانه به جنگ فرهنگی با دشمن رفت؟ تلقی رایج این است که مردم ما هوادار سلبریتیها هستند و باید این واقعیت را بپذیریم. اولاً این تصویر در مورد ایرانی که عشق حسینی و علوی دارد آنقدرها هم درست نیست. مردم ایران آرمان دارند و رسالت و هویتشان در زیست جذاب دنیای سلبریتی زده خلاصه نمیشود. اقلیتی هم که رام سلبریتیها شدهاند، در خلوتشان آرمان شیعی و اسلامیشان زنده است.
پاسخ داده میشود که ما دستمان از هنرمندانی که عمیقاً باور به ارزشهای انقلاب داشته باشند، خالی است. ما در عصر فتوحات نیستیم بلکه در عصر «مقاومتیم». مائیم و اغلبیت هنرمندانی که فی کل واد یهیموناند و یقولون ما لایفعلون و ناچاریم با همینها سر کنیم. اگر از مناقشه در این حوزه بگذریم، حداقل گزاره متقنی که در عصر «مقاومت» مهم است، این است که نباید میدان متابعت غاوون را باز کنیم. ما نباید به این متابعت دامن بزنیم. فرهنگ سلبریتی زده بسیار خطرناک است.
اگر هم میخواهیم از سلبریتی به نفع نظام خدمت بگیریم، حداقل باید سیاستها و قواعد اداره کردن سلبریتی را از همان دنیای خالق این پدیده بیاموزیم. در دنیای غرب سلبریتی در خدمت همان کمپانیای است که او را سلبریتی کرده و کاملاً در راستای منافع آن کمپانی عمل میکند. آن کمپانی نیز ناچار تابع قوانین سخت ایالات متحده و منافع ملی آن است و در حال سرویس دادنهای حساب شده به سازمان امنیت داخلی و سازمان جاسوسی خارجی امریکا است. جالب است که در امریکا چیزی بهعنوان وزارت فرهنگ وجود ندارد اما فرهنگ به شدت تحت کنترل است. دلیل اصلی آن اداره فرهنگ و رسانه در امریکا توسط سازمانهای امنیتی است. طبعاً در جمهوری اسلامی ما با مردم صادقانه و با اخلاق اسلامی تعامل میکنیم اما این به معنای رهایی سلبریتیها و پیروی آنها از هژمونی سازمانهای امنیتی امریکایی نباید باشد.
#ایران_آینده👇🏻
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
هدایت شده از ایران آینده🇮🇷
لذا اگر نمیتوانیم در عصر حاضر با منطق اهل بیت کشور را اداره کنیم، به ناچار در عصر هژمونی امریکایی، باید حداقل از همان روشهای امریکایی برای کشورمان بهره ببریم نه اینکه به توصیههای استعماری امریکا عمل کنیم. بر اساس منطق خود امریکا باید مسیر تبدیل «هنرمند به سلبریتی» را مدیریت کرد. هنرمندی که وارد قرارداد کاری با آنتن رسمی صداوسیما میشود باید فعالیتهای مستقل و صفحات شخصیاش نیز در خدمت نظام باشد. واقعیت در دنیای غرب نیز همین است. مدیایی که هنرمند را سلبریتی میکند، قراردادهای اینچنینی میبندد.
سلبریتی دنبال خوش رقصی است. فارغ از هر نظام سیاسی، کمپانی به طور طبیعی ضمانتهای خوش رقصی هر سلبریتیای را قبل از تریبون دادن و بزرگ کردنش، میگیرد. تعبیر خوش رقصی تعبیر زنندهای است اما منطق زیست سلبریتی چیزی جز این نیست. به هر حال این رها بودن حوزه سیاستی تعامل با این جماعت چیزی جز سیاست استعماری امریکایی نیست؛ سیاستی که امریکا حاضر نیست در کشور خودش به آن عمل کند بلکه با دیکتاتوری آهنین تمامی کمپانیها هنرمندان را به بردگی میکشند. ما منطق بردگی را قبول نداریم اما جریان مدرن پرست اگر میخواهد بر اساس قواعد مدرن امریکایی کشور را اداره کند، نباید به توصیههای استعماری امریکا توجهی داشته باشد بلکه باید متوجه عملکرد واقعی او باشد.
این روزها سخن از بازگشت برخی چهرهها به روی آنتن است. هر کسی که قصد دارد به آنتن صداوسیما برگردد، اول باید برادریاش را ثابت کند. نیازی به خواندن توبهنامههای صوری نیست. سلبریتی جماعت خوب بلد است چه طور به شکل حرفهای به جریان مقابل انقلاب اسلامی لگد بزند. در قدم اول از فرصت برنامههای اینترنتی میتوانند برای اعتمادسازی نظام نسبت به خودشان بهره ببرند و در فضای مجازی با لگد زدن به جریان مقابل انقلاب برادریشان را ثابت کنند. طبعاً به سادگی هم نباید راضی شد، هرقدر به نظام انقلاب لگد زده، باید جبران کند.
پس از آن با یک قرارداد حرفهای که تکلیف صفحات شخصیشان را نیز روشن میکند، آنتن رسمی صداوسیما در خدمتشان است. طبعاً سلبریتی با دیده شدن روی آنتن رسمی زنده است و التماس فعلیشان به خاطر جذابیتهای آنتن رسمی است. قدر این آنتن را بدانیم و مفت آن را نفروشیم.
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و پنج - ۰۴ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۶
https://irannewspaper.ir/8265/6/66652
#ایران_آینده👇🏻
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
هدایت شده از تا مردم
این داستان، واقعی است
✅✅✅✅
شوهرم بغض کرده بود و میگفت اینهایی که الان داریم با دیدن شون اشک میریزیم همونان که توی #اینترنشنال برای کشتن شون کف و هورا میکشن و ما قبلا تماشا میکردیم!!!😔
سلام
من و همسرم و دو تا بچه هام، همون قشری از جامعه هستیم که تا نصف شب پای سریال های ماهواره و ترکی خوابمون میبره. اصلا تلویزیون ایران نمی بینیم و تمام اخبارو از اینترنشنال و بی بی سی میدیدیم. اوایل نماز میخوندیم. ولی شوهرم کم کم منو هم بی نماز کرد. حجاب هم که دیگه نگم. معتقد بودیم باید مثل ترکیه آزاد بشه و هر کی هر کار دوس داره بکنه.
⏰تا اینکه تیرماه امسال (۱۴۰۲) رفتیم سفر ترکیه.
تصور ما از ترکیه با فیلمایی که دیده بودیم با اونچه در واقعیت دیدیم، زمین تا آسمون متفاوت بود.
ترکیه ای که ما دیدیم، اولین تفاوتش با ایران مردمش بود. مردمی شدیدا پول پرست، شیاد و خطرناک. ما هیچوقت در ایران، از مردم نترسیدیم. ولی توی ترکیه کنار خیابون مردها و زنها و حتی بچه هایی می بینید که مشغول سیگار و دود کردنن.
‼️ نگم براتون که برای یه مسیر ده دقیقه ای از ما 2.5 میلیون کرایه گرفتن، فقط چون توریست بودیم. و با راننده دیگه ای که باز قصد تیغ زدن داشت ناچار به نزاع شدیم و پلیس خبر کردیم.
درسته! همه میگن توی ترکیه مسجد جدا، کلاب جدا. عیسی به دین خود موسی به دین خود. ولی دیدن مردهای مست و لایعقلی که کنار خیابون و کنار سطل آشغالها دارن استفراغ میکنن و بالا میارن، حال هر کسیو به هم میزنه.
⏰وقتی این صحنه ها رو دیدیم واقعا خدا را شکر کردیم که ایرانی هستیم. که این صحنه ها توی ایران نیست. و ای کاش هرگز ایران اینطوری نشه. ای کاش این جمهوری اسلامی که مرتب قبلا بهش غر میزدیم و حتی فحش میدادیم نذاره ایران به اون وضع برسه. آره.
⏰بذار بگن میخواد به زور مردمو ببره بهشت، بذار بگن. بهتر از اینه که ما رو به زور ببرن جهنم دنیا و آخرت.
از وضع اقتصادی و گرانی شون نگم. تورم فوق العاده بالاست و برای یک پرس دلمه ساده شون، ۸۰۰ لیر، تقریبا ۱.۵ میلیون پول دادیم. یک تیشرت ساده رو ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بهمون قالب کردن و توی رودربایستی مجبور شدیم بخریم!!
‼️بدترین حسی که توی ترکیه داشتیم، حس ناامنی بود. حتی برای یک سرویس رفتن ساده زنانه، مردای حال بهم زنشون دنبالمون کردن و با دعا تونستیم از مهلکه فرار کنیم
آره. این کشور مکان های توریستی خیلی باحالی داره. اماکن تاریخی شونو به بهترین و مدرن ترین شکل حفظ کردن و مراقبت میکنن. طبیعت و جزیره های زیبایی داره استانبول. ولی همه اینها در یه کشوری هست که اخلاق توش مُرده. انسانیت کمیابه و سکولار بودن (هر کس به دین خود) این سرزمینو به انسانهای بی بند و بار و هرج و مرج اخلاقی تبدیل کرده.
✅شاید باورتون نشه. وقتی به فرودگاه امام خمینی رسیدیم با دیدن مامورای نیروی انتظامی توی فرودگاه از شدت شوق، فقط گریه میکردیم. چون با دیدن شون مملو از آرامش و امنیت شدیم. شوهرم بغض کرده بود و میگفت اینهایی که الان داریم با دیدن شون اشک میریزیم همونان که توی اینترنشنال برای کشتن شون کف و هورا میکشن و ما قبلا تماشا میکردیم.
⏰ما نگرانیم. دوست داریم این حکومت که تا الان جلو بی دینی را گرفته، نگذاره ایران بشه ترکیه. نذاره خیابونای ما مردم ما اخلاق و پاکی ما نابود بشه. تا قبل از این عِرق و علقه ای به جمهوری اسلامی نداشتیم . ولی الان میدونیم چقدر کار حکومت مون مهم و حیاتی هست. چقدر مهمه توی این دنیای ناپاک، این قطعه خاک دنیا پاکیزه بمونه. پس الان با این حکومت هستیم. دعا کنید برای همه اونایی که مثل قبلا و الانِ ما فکر میکنن.
به امید رشد فکری همه مردم ایران
سارا آذری. استان سمنان.
•┈┈•❀🕊🍃🌺🍃🕊❀•┈┈•