eitaa logo
مشکات هدایت
1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
133 ویدیو
231 فایل
کانالی جذاب و پر محتوا در دنیای اعتقادات و باور ها شناخت خطوط بین تحریف و بدعت و حقیقت ما حامی اندیشه ها و باور های ناب شما هستیم تلگرام: https://t.me/meshkatehedayat اینستاگرام: instagram.com/meshkatehedayat ادمین انتقادات و پیشنهادات @meshkat_205
مشاهده در ایتا
دانلود
💐پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله: «زهد به دنيا، عبارت است از: كوتاه كردن آرزو، گزاردن شكر هر نعمتى، و پرهيز از هر آنچه خداوند، حرام كرده است.» 📖(تحف العقول،ص۵۸) 🌸 سالروز میلاد با سعادت رسول گرامی اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و امام جعفر صادق علیه السلام را تبریک عرض می نماییم 🌸 🆔 @meshkatehedayat
16.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹نمونه ای از کلام بزرگان اهل تسنن در رابطه با حکم برگزاری جشن میلاد پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله 🔺شیخ رمضان بوطی (رئیس سابق دانشکده شریعت دمشق) 🔺شیخ علی جمعه (مفتی اعظم سابق مصر) 🔺شیخ سعید کملی (استاد دانشگاه محمد الخامس مراکش) ✅ کاری از کانال مشکات هدایت 🆔 @meshkatehedayat
❌ تحریف برتری امام علی علیه السلام❌ 👤محمد بن جریر طبری (م.۳۱۰ق)، مورخ و مفسر مشهور اهل تسنن، در کتاب تاریخش پیرامون حوادث سال ۳۵هجری، اشعاری را از «فضل بن عباس» صحابه پیامبر نقل نمود. فضل، در این شعر حضرت علی علیه السلام را به عنوان بهترین مردم بعد از پیامبر معرفی نموده است. 👈در یکی از ابیات این شعر آمده است: «أَلا إن خير الناس بعد 👈مُحَمَّد👉 وصي النَّبِيّ المصطفى عِنْدَ ذي الذكر» 📌ترجمه: «آگاه باشید! بهترین مردم بعد از پیامبر، وصی پیامبر برگزیده است در نزد صاحب قرآن.» 📚(تاریخ الطبری،ج۴،ص۴۲۶) ✂️اما این بیت از شعر، در کتاب «الکامل فی التاریخ،ج۳،ص۷۸» نوشته ابن اثیر جزری (م.۶۳۰ق)، این گونه تحریف شده است: «أَلا إن خير الناس بعد 👈ثَلاثَة👉 وصي النَّبِيّ المصطفى عِنْدَ ذي الذكر» ✳️ مشاهده می کنید که کلمه 👈«ثلاثة»👉، جایگزین کلمه 👈«محمد»👉 شده است. منظور از «ثلاثة» نیز خلفای سه گانه اهل تسنن می باشد. جایگزینی این کلمه باعث شده است تا چنین برداشت شود که «فضل بن عباس»، سه خلیفه نخست را مقدم بر ایشان دانسته، و سپس امیرالمؤمنین را پس از این سه نفر، افضل امت دانسته است. 🆔 @meshkatehedayat
🖊شبهه: 🔹 آیا حضرت ام کلثوم دختر حضرت علی(علیه السلام) با عمر بن خطاب ازدواج کرده است❓ 📌جواب اجمالی و کوتاه(صوت): https://eitaa.com/meshkatehedayat/641 📌جواب تفصیلی: قسمت اول: https://eitaa.com/meshkatehedayat/649 قسمت دوم: https://eitaa.com/meshkatehedayat/657 قسمت سوم: https://eitaa.com/meshkatehedayat/670 قسمت چهارم: https://eitaa.com/meshkatehedayat/682 قسمت پنجم: https://eitaa.com/meshkatehedayat/690 💰تحدی و سوال بهمراه جایزه برای اهل تسنن و وهابیت: https://eitaa.com/meshkatehedayat/684 👈لطفا نشر دهید. ‎🆔 @meshkatehedayat
✍شبهه: 🔺یکی از اشکالاتی که اهل تسنن و وهابیت در فضاهای متعدد مطرح می نمایند اینست که؛ اگر ابوبکر و عمر غاصب خلافت بودند، پس چرا امام علی علیه السلام به آنان مشورت داده است؟ آیا چنین مطلبی دلالت بر آن نمی کند که حضرت علی علیه السلام آنان را بر حق می دانست؟ 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#شبهه #مشورت #امام_علی_علیه_السلام #خلفا ✍شبهه: 🔺یکی از اشکالاتی که اهل تسنن و وهابیت در فضاهای مت
📌پاسخ نقضی:(قسمت اول) ✳️ اگر صرف مشورت دادن فردی به شخص دیگر دلیل بر این شود که عقاید فرد مقابل را قبول دارد و آن را بر حق می داند، پس اهل تسنن و وهابیت در رابطه با مشورت هایی که «حضرت یوسف» به عنوان نبی الهی و فردی یکتاپرست به حاکم کافر مصر داده است چه می گویند؟ 🔹خداوند در سوره مبارکه «یوسف آیه ۴۷ و ۵۵» در رابطه با مشورت دادن حضرت یوسف می فرماید: «[یوسف] گفت: هفت سال با تلاش متوالی زراعت کنید، پس آنچه را درو کردید جز اندکی که خوراک شماست در خوشه اش باقی گذارید... یوسف [به پادشاه] گفت: مرا سرپرست خزانه های این سرزمین قرار ده؛ زیرا من نگهبان دانایی هستم.» 👈آیا شبهه کنندگان می توانند بپذیرند که «حضرت یوسف» به صرف مشورت دادن به حاکم کافر، او را بر حق دانسته و عقاید کفر آمیزش را قبول داشته است؟ 👈اهل تسنن و وهابیت طبق استدلالشان باید قبول نمایند که «حضرت یوسف» آنچنان عقاید کفر آمیز حاکم مصر را قبول داشته، که نه تنها به او مشورت داده بلکه از او درخواست ریاست خزانه داری را هم می کند که دائما در حکومت کفرش حضور داشته باشد. (العیاذ بالله) 🔺ادامه دارد... 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #مشورت #امام_علی_علیه_السلام #خلفا 📌پاسخ نقضی:(قسمت اول) ✳️ اگر صرف مشورت دادن فردی به
❌پاسخ حلی:(قسمت دوم) ✅ بر اساس داستان «حضرت یوسف» ثابت نمودیم، صرف مشورت دادن به فردی دلالت بر پذیرفتن عقیده او نمی کند. بلکه شخصی همانند «حضرت یوسف» می‌تواند عقیده طرف مقابل را قبول نداشته و آن را بر حق نداند، ولی در حین حال به او مشورت دهد. 👈لذا اگر «حضرت یوسف» به پادشاه کافر مشورت داده نه به این خاطر بوده است که او را قبول داشته، بلکه به دلیل یکسری از مصلحت های دینی (همانند ترویج دین الهی) و عقلایی (همانند حفظ جان مردم) اقدام به چنین عملی نمودند. 👤«ابن تیمیه» در این رابطه می نویسد: «همنشین شدن و نشست و برخاست کردن با شخص فاجر حرام می‌باشد. ولی در دو صورت این حکم حرمت برداشته می شود. یکی آنجاست که شخص مومن را مورد اجبار و اکراه قرار دهند تا با فاجری همنشینی کند و دیگر اینکه مقارنت و همنشینی با شخص فاجر موجب کمک به دین خدا شود و دارای مصلحت بیشتری باشد نسبت به زمانی که با او همنشینی نمی کند». 📚(مجموعة الفتاوی، ج۱۵، ص۱۸۹) 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #مشورت #امام_علی_علیه_السلام #خلفا ❌پاسخ حلی:(قسمت دوم) ✅ بر اساس داستان «حضرت یوسف» ثا
🔺با توجه به مطالب گفته شده باید بگوییم: اگر حضرت علی علیه السلام در برخی از امور به خلفا مشورت داده است، بدین خاطر نبوده که آنان را بر حق و یا خلافت آنان را مشروع می‌دانست؛ بلکه امیرالمومنین علیه السلام به عنوان «امام» برای حفظ اسلام و مصالح عمومی جامعه اقدام به چنین عملی نمودند. 📖در نامه «۶۲ نهج‌البلاغه» بعد از آنکه حضرت علی علیه السلام به غصب خلافت بعد از پیامبر توسط خلفا اشاره نمودند، می فرمایند: «... تا اینکه با چشم خود ديدم گروهى از اسلام بازگشته و مى‌خواهند دين محمّد صلى الله عليه و آله و سلم را نابود سازند. (در اين‌جا بود) كه ترسيدم اگر اسلام و اهلش را يارى نكنم بايد شاهد نابودى و شكاف در اسلام باشم‌ كه مصيبت آن براى من از رها ساختن خلافت و حكومت بر شما بزرگتر بود...» 👈ادامه دارد... 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #مشورت #امام_علی_علیه_السلام #خلفا ❌پاسخ حلی:(قسمت دوم) ✅ بر اساس داستان «حضرت یوسف» ثا
🔴 قسمت آخر: ✅ در پست قبلی ثابت نمودیم که حضرت علی علیه السلام نه به خاطر قبول داشتن خلفا بلکه به خاطر حفظ اسلام و اموری که مربوط به دین بوده است، به خلفا در برخی از امور مشورت داده است. برای روشن تر شدن این مطلب به یک مثال اشاره می کنیم: 🔺«فرض نمایید افرادی فرزند خانواده ای را دزدی نمودند. و اتفاقا فرزندی که توسط سارقین دزدی شده بیمار می باشد. و سارقین به همین علت با خانواده فرزند تماس گرفته و از آنان در مورد دارویی که باید این کودک مصرف کند سوال می نمایند. خانواده کودک هم به سارقین اطلاع می دهند که فرزندشان چه دارویی را باید استفاده نماید». 👈با توجه به مثال گفته شده؛ آیا خانواده کودک رابطه خوبی با سارقین داشته و یا هم عقیده با آنان بوده اند که چنین مطلبی را به سارقین گفته اند؟ و یا اینکه فقط به خاطر امری بالاتر که همان حفظ جان فرزندشان بوده اقدام به چنین عملی نمودند؟ 👈بنابراین امیرالمومنین هم برای امری بالاتر که همان حفظ اسلام و امور مربوط به دین بوده، در بعضی از امور به خلفا مشورت داده اند. نه اینکه حضرت عقاید و خلافت خلفا مشروع بدانند. در این زمینه به یک نمونه تاریخی از منابع اهل تسنن اشاره می نماییم که امام علی علیه السلام با تذکرشان به عمر بن خطاب جان یک انسان را نجات داده اند. 🔰(ترجمه روایت در اسکن مشاهده شود) 🆔@meshkatehedayat
❌ تهمت ناجوانمردانه [۶] ❌ 👤ابن تیمیه در کتاب «منهاج السنة» تهمت های فراوانی را بر علیه شیعه مطرح نموده و سعی کرده است که در جاهای مختلف شیعیان را به دروغ به یهود و نصاری تشبیه نماید. در کتاب «منهاج السنة» ج۱ ص۳۱ می‌نویسد: «یهودی ها می گویند: خداوند در هر شبانه روز پنجاه نماز برای ما فرض و واجب نموده است. و روافض نیز چنین می‌گویند». 🔺نقد 1⃣ اگر کسی به کتاب های فقهی و روایی شیعه مراجعه نماید، خواهد دانست که شیعه فقط «پنج» نماز را (نمازصبح، ظهر، عصر، مغرب، عشا) در طول شبانه روز واجب می داند. و جالب اینجاست که حتی اگر تمام نماز های واجب غیر از یومیه در نزد شیعه را بر شماریم به «بیست» مورد هم نخواهد رسید، چه برسد به اینکه شیعه «پنجاه» نماز در طول شبانه روز را واجب بداند. تمام نمازهایی که شیعه آن را واجب می داند؛ نماز عیدین(عید فطر و قربان در صورت حضور امام معصوم)، نماز جمعه(در عصر غیبت واجب تخییری است)، نماز آیات، نماز میت، نماز طواف، نمازی که به وسیله نذر و قسم واجب می شود، نماز استیجاری، نماز قضای پدر برای پسر بزرگتر، نماز احتیاط می باشد. 2⃣💰از تمامی پیروان ابن تیمیه تحدی و مطالبه می کنیم، تهمت و دروغی که امامشان مطرح نموده شیعه در طول شبانه روز پنجاه نماز را واجب می‌داند را برای ما نام ببرند. هر شخصی از پیروان ابن تیمیه تحدی و مطالبه ما را پاسخ دهد، جایزه نفیسی به او تعلق خواهد گرفت.💰 ارسال پاسخ به آیدی @meshkat_205 3⃣ آیا براستی می توان به دیگر ادعا ها و گفتار های عالمانی که فراوان این چنین دروغ ها و تهمت های ناجوانمردانه و مضحکانه به شیعیان می زنند را با دیده راستی و اطمینان نگریست؟!! 🆔@meshkatehedayat
✍شبهه: 📌بر اساس روایات شیعه آیا اهل بیت علیهم السلام سفارش و توصیه به تبرک نمودند؟ 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#شبهه #تبرک #روایات_شیعه ✍شبهه: 📌بر اساس روایات شیعه آیا اهل بیت علیهم السلام سفارش و توصیه به تبر
🔴قسمت اول: ✳️ اشیائی که در اطرافمان وجود دارند به خودی خود دارای ارزش معنوی نمی باشند. ولی هنگامیکه همین اشیاء منتسب به یک شخص بزرگی شود، از معنویت و توجه فراوانی برخوردار خواهند بود. بالاخص زمانی که برای انبیا و اهل بیت علیهم السلام و صلحا باشد، خداوند اگر بخواهد در آن خیر و برکت هم قرار می دهد. 👈مثلا خداوند در سوره مبارکه «یوسف آیه۹۶» اشاره فرموده است، پیراهن حضرت یوسف موجب شفای چشمان حضرت یعقوب شد. 👈و یا در روایات متعددی از شیعه و اهل تسنن نقل شده است؛ در جنگ خیبر چشمان حضرت علی علیه السلام دارای درد فراوانی شده بود. پیامبر اکرم با قرار دادن آب مبارک دهانشان بر روی چشمان حضرت علی علیه السلام موجب شفای چشمان آن حضرت شدند. بنابراین این قدرت و عنایت الهی می باشد که شفا و خیر و برکت را در اهل بیت علیهم السلام و انبیا الهی و صلحا قرار داده است. 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #تبرک #روایات_شیعه 🔴قسمت اول: ✳️ اشیائی که در اطرافمان وجود دارند به خودی خود دارای ارز
🔺در کتاب های شیعه روایات فراوانی در رابطه با تبرک از طریق اهل بیت علیهم السلام به دست ما رسیده است که به چند نمونه از آن اشاره می نماییم: 1⃣ در روایتی معتبر از امام صادق علیه السلام نقل شده که فرمودند: «هرگاه كنار قبر پيامبر صلّى اللّه عليه و اله دعايت پايان يافت به طرف منبر برو و دست خود را به آن مسح کن و دو قبّه پائين آن را بگير و صورت و ديده‏ گانت را به منبر مسح نما، زيرا گفته می شود که آن شفای چشم است». 📚(الکافی،ج۴،ص۳۱۹) 🔹بر اساس این روایت به طور صریح امام معصوم توصیه می نمایند که زائر از منبر پیامبر تبرک بجوید، زیرا که آن مایه ی شفا می باشد. 🔺 ادامه دارد... 🆔@meshkatehedayat
📚اسکن کتاب «الکافی» به همراه تصحیح سند 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #تبرک #روایات_شیعه 🔴قسمت اول: ✳️ اشیائی که در اطرافمان وجود دارند به خودی خود دارای ارز
🔴 قسمت دوم: 2⃣ تبرک به حجر الاسود و رکن یمانی کعبه: در روایتی معتبر على بن مهزيار می گويد: «امام جواد عليه السّلام را در سال دویست و پانزده ديدم... که به طواف خانه خدا مشغول شد و در هر دور طواف ركن يمانى را مسح کرده و می بوسید، و چون دور هفتم شد ركن يمانى و حجر الاسود را مسح نمود و بوسید و به صورت خود كشيد». 📚(تهذیب الاحکام،ج۵،ص۳۱۷) 👈با توجه به این روایت، تبرک جستن در نزد امام جواد آنچنان دارای اهمیت بوده که در هر دور طواف چنین عملی را انجام می دادند. 3⃣ تبرک جستن به تربت امام حسین علیه السلام: در روایتی معتبر ابو اليسع می گوید: «شخصى از امام صادق علیه السلام سؤال پرسيد: آيا از تربت قبر امام حسين عليه السّلام بردارم و به آن تبرک بجویم؟ حضرت فرمودند: اشکالی ندارد». 📚(کامل الزیارات،ص۴۵۵) 👈در این روایت به طور صریح امام صادق علیه السلام تبرک جستن به خاک قبر سید الشهدا را تأیید می کنند. 4⃣ تبرک به نیم خورده مومن: امام صادق علیه السلام در روایتی معتبر می فرمایند: «نيم خوردۀ مؤمن شفا هفتاد بيمارى است». 📚(ثواب الاعمال،ص۱۸۳) 👈این روایت نشان می دهد که خداوند خیر و برکت را نه تنها در انبیا و ائمه علیهم السلام مقرر نموده، بلکه در نیم خورده مومن هم، قرار داده است که موجب شفای بیماری ها می شود. 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #تبرک #روایات_شیعه 🔴 قسمت دوم: 2⃣ تبرک به حجر الاسود و رکن یمانی کعبه: در روایتی معتبر
📚اسکن کتاب «تهذیب الاحکام» 📚اسکن کتاب «کامل الزیارات» 📚اسکن کتاب «ثواب الاعمال» 🆔@meshkatehedayat
❌تحریف نظر ابن عباس درباره ازدواج موقت 👤عبدالرزاق صنعانی (م.۲۱۱ق) از عالمان اهل تسنن در کتاب «المصنف» حدیثی را نقل کرده است که بیانگر جواز متعه (ازدواج موقت) در زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله و منع آن توسط عمر بن خطاب می باشد. این روایت در جلد۶، صفحه۳۶۵ بدین شرح است: «عَنِ ابْنِ جُرَيْجٍ، عَنْ عَطَاءٍ قَالَ: ... قَالَ عَطَاءٌ، وَسَمِعْتُ ابْنَ عَبَّاسٍ يَقُولُ: 👈«يَرْحَمُ اللَّهُ عُمَرَ👉 مَا كَانَتِ الْمُتْعَةُ إِلَّا رُخْصَةً مِنَ اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ رَحِمَ بِهَا أُمَّةَ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فَلَوْلَا نَهْيُهُ عَنْهَا مَا احْتَاجَ إِلَى الزِّنَا إِلَّا شَقِيٌّ» ... 📌ترجمه: «عطاء گفت: از ابن عباس شنیدم که گفت: «👈خدا عمر را بیامرزد.👉 متعه اجازه ای از سوی خدا بود که خداوند بوسیله آن به امت محمد مرحمت فرمود. اگر او متعه را نهی نمی کرد، هیچکس به زنا محتاج نمی شد به جز انسان بدبخت.» ✅ بر اساس این حدیث، عبدالله بن عباس، عمر بن خطاب را مسبب تحریم نکاح متعه دانسته است. ✂️نکته ای که در این قسمت از سلسله مباحث تحریف کتب اهل تسنن بدان می پردازیم، تحریف ناشایست و زیرکانه ای است که در کتاب «تهذیب اللغة»، تألیف «أزهری» (م.۳۷۰ق) ج۲،ص۲۹۳ رخ داده است. ابتدا متن حدیث را قرار می دهیم: 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#خیانت_قلم #ازدواج_موقت #متعه #تحریف_کتب_اهل_تسنن ❌تحریف نظر ابن عباس درباره ازدواج موقت 👤عبدالرزا
«عَن عبد الرَّزَّاق، عَن ابْن جُرَيج عَن عَطاء، قَالَ: سَمِعت ابْن عَبَّاس يَقُول: (‼️) مَا كَانَت المُتْعة إلاَّ رَحْمَة رحم الله بهَا أمَّة مُحَمَّد، فلولا نَهْيه عَنْهَا مَا احْتَاجَ إِلَى الزِّنَى أحد إلاّ شَفى» 📌ترجمه: «عطاء گفت: از ابن عباس شنیدم که گفت: « (‼️) متعه رحمتی از سوی خداوند بر امت محمد بود. پس اگر (پیامبر) از آن نهی نمی کرد، هیچکس زنا نمی کرد بجز گروه اندکی.» ✳️ در بالا اشاره کردیم که در حدیث موجود در کتاب «المصنف»، جمله ای در ابتدای حدیث وجود داشت که در آن ابن عباس با اشاره به نام عمر بن خطاب، او را عامل تحریم متعه دانسته است. اما در حدیث موجود در کتاب «تهذیب اللغة» که سند آن نیز به «عبدالرزاق» می رسد، ابتدای حدیث و نام عمر حذف شد. با این تحریف، ترجمه حدیث به گونه ای می شود که انگار عامل تحریم متعه، شخص پیامبر صلی الله علیه و آله بودند. 💠به همین دلیل «أزهری» نیز چنین برداشت نادرستی از حدیث تحریف شده را معیار قرار داده، و در قبل و بعد از این حدیث اشاره می کند که ابن عباس از کسانی بود که متعه را حلال می دانست. اما وقتی نهی پیامبر در این موضوع را فهمید، از نظرش رجوع کرد. این در حالی است که در اصل حدیث دیدیم که ابن عباس، عامل تحریم را عمر می دانست؛ نه پیامبر. 🆔@meshkatehedayat
📚کتاب: «المراجعات» مولف: «علامه‌ سید عبدالحسین شرف الدین موسوی» 📎ایشان در سال ۱۲۹۰ق در لبنان به دنیا آمدند. از شش سالگی برای فراگیری قرآن به مکتب خانه نجف رفته، و در هشت سالگی، ادبیات عرب را نزد پدرشان فرا گرفتند. مطالعات‌ فراوانی را در زمینه ادبیات، فقه، اصول و... انجام دادند. و سرانجام پس از عمری مجاهدت در سال ۱۳۷۷ق دار دنیا را وداع نموده و در کنار جوار حرم مطهر امیرالمومنین علیه السلام به خاک سپرده شدند. ازجمله تالیفات ایشان: الفصول المهمة، الکلمة الغراء فی تفضیل الزهراء، النص و الاجتهاد، أبوهریرة، المجالس الفاخرة فی ماتم العترة الطاهرة، أجوبة مسائل جارالله و... می باشد. 📌معرفی مختصر کتاب این کتاب شامل نامه های مبادله شده بین ایشان و سلیم البشری ازعلمای اهل تسنن مصر می باشد. در این کتاب به اثبات امامت حضرت علی علیه السلام در قرآن کریم و کتب اهل تسنن پرداختند. و به پاسخ شبهاتی که از طرف عالم سنی در رابطه با امامت حضرت علی علیه السلام مطرح شده می پردازند. فایلPDF کتاب را در پست بعدی مشاهده فرمائید. 🆔@meshkatehedayat
❌بر سر دو راهی❌ ✳️ در منابع اهل تسنن و وهابیت روایتی از عایشه نقل شده است که گفت: «همانا ابوبکر بر او وارد شد، درحالی که پیامبر نزد او (عایشه) بود و آن روز عید فطر یا قربان بود. و دو کنیز آواز خوان نزدش بودند. که سرود انصار در جنگ بعاث (روز جنگ أوس و خزرج) را می خواندند. (در روایتی دیگر آمده که همراه با آواز، دف هم می زدند) ابوبکر گفت: آواز شیطان! (در روایتی دیگر آمده ابوبکر از عایشه عصبانی گردید و گفت آواز شیطان در نزد پیامبر!) پیامبر به ابوبکر فرمود: آن دو کنیز را رها کن. همانا هر قومی را عیدی است و همانا عید ما امروز است». 📚(صحیح البخاری،ص۹۶۵ و ص۸۷۲) ↔️ اهل تسنن و وهابیت بر اساس این روایت ناگزیرند که یکی از دو مورد ذیل را انتخاب نمایند: 👈یا باید چنین عملی را همانطور که ابوبکر زشت و شیطانی دانسته، آنان هم چنین عملی را زشت و شیطانی بدانند. که در این صورت چگونه پیامبر می تواند بنا بر کلام قرآن اسوه حسنه و نیکو برای مردم باشد؟ 👈و یا بگویند کار پیامبر اکرم درست بوده ولی ابوبکر تقریر{۱} پیامبر اکرم را قبول نداشته است. زیرا اگر آن را حجت می دانست باید همانند ایشان سکوت کرده و نه اینکه چنین عملی را در مقابل سکوت پیامبر شیطانی بداند. 🔺{۱} تقرير در نزد اهل تسنن عبارت است از سكوت پیامبر در برابر عملى كه در محضر او انجام گيرد. و اگر آن قول و عمل، حرام و منكر بود، بايد پیامبر با آن مخالفت مى‌كرد. ‎🆔 @meshkatehedayat