مشکات هدایت
2⃣ در روایتی معتبر امام رضا علیه السلام به ریان بن شبیب می فرمایند: «ای پسر شبیب، اگر بر حسین گریه
📚اسکن کتاب «ثواب الأعمال»
📚اسکن کتاب «الأمالي للشیخ الصدوق»
🆔@meshkatehedayat
#خیانت_قلم #معاویه #بنی_امیه #تحریف_کتب_اهل_تسنن
❌تحریف نفرین پیامبر بر معاویه(۱)❌
در منابع اهل تسنن، حدیث مشهوری وجود دارد با این مضمون که رسول خدا صلی الله علیه و آله، به دلیل اتفاقی که باعث دلخوری ایشان شد، «معاویه» را نفرین نمودند.
🔹متن حدیث در کتاب صحیح مسلم، جلد۴، صفحه۲۰۱۰ چنین است:
«حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الْمُثَنَّى الْعَنَزِيُّ، ح وَحَدَّثَنَا ابْنُ بَشَّارٍ، - وَاللَّفْظُ لِابْنِ الْمُثَنَّى - قَالَا: حَدَّثَنَا أُمَيَّةُ بْنُ خَالِدٍ، حَدَّثَنَا شُعْبَةُ، عَنْ أَبِي حَمْزَةَ الْقَصَّابِ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، قَالَ: كُنْتُ أَلْعَبُ مَعَ الصِّبْيَانِ، فَجَاءَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَتَوَارَيْتُ خَلْفَ بَابٍ، قَالَ فَجَاءَ فَحَطَأَنِي حَطْأَةً، وَقَالَ: «اذْهَبْ وَادْعُ لِي 👈مُعَاوِيَةَ👉» قَالَ: فَجِئْتُ فَقُلْتُ: هُوَ يَأْكُلُ، قَالَ: ثُمَّ قَالَ لِيَ: «اذْهَبْ فَادْعُ لِي 👈مُعَاوِيَةَ👉» قَالَ: فَجِئْتُ فَقُلْتُ: هُوَ يَأْكُلُ، فَقَالَ: «لَا أَشْبَعَ اللهُ بَطْنَهُ»
📌ترجمه: «ابن عبّاس می گوید: من با كودكان بازی می كردم كه رسول خدا آمد. خودم را پشت دری مخفی كردم. حضرت به پشتم زد و فرمود: برو به 👈معاويه👉 بگو بيايد. من آمدم و گفتم: او دارد غذا می خورد. دوباره به من فرمود: برو به 👈معاویه👉 بگو بیاید. پس برگشتم و گفتم: او دارد غذا می خورد. حضرت فرمود: خدا شكمش را سير نكند.»
✅ این حدیث دلالت بر این می کند که رسول خدا صلی الله علیه و آله پس از دو بار درخواست از معاویه، و عدم اعتناء او به پیامبر اکرم، از معاویه دلخور شده، و او را نفرین نمودند.
✂️نقل این اتفاق نیز همچون اتفاقات دیگر، بر مذاق برخی از راویان یا مؤلفان خوش نیامد. به همین دلیل این جریان به صورت های گوناگونی در منابع اهل تسنن تحریف شده است.
یکی از تحریفات، در کتاب «طبقات المحدثین بأصبهان»، جلد۳، صفحه۳۳ صورت گرفته است. چنان که در تصویر کتاب پیداست، در متن حدیث بجای نام معاویه از کلمه 👈«فلان»👉 استفاده شده است تا مشخص نشود آن شخصی که پیامبر صلی الله علیه و آله او را نفرین نمودند، چه کسی می باشد.
🔺ادامه دارد...
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#خیانت_قلم #معاویه #بنی_امیه #تحریف_کتب_اهل_تسنن ❌تحریف نفرین پیامبر بر معاویه(۱)❌ در منابع اه
50.jpg
4.28M
📚اسکن کتاب «صحیح مسلم» بهمراه کتاب تحریف شده
🆔@meshkatehedayat
#شبهه #امام_حسین_علیه_السلام #کعبه
✍شبهه:
🔺گاهی اوقات اهل تسنن و وهابیت اشکال می کنند که شیعیان نظرشان بر اینست که جایگاه و فضیلت مزار و حرم امام حسین علیه السلام از کعبه بالاتر است. که به دنباله آن چنین اعتقادی را نشانه غلو، مبالغه، هتاکی و وهن نسبت به دین بر می شمارند.
👈به این اشکال چگونه باید پاسخ دهیم؟
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#شبهه #امام_حسین_علیه_السلام #کعبه ✍شبهه: 🔺گاهی اوقات اهل تسنن و وهابیت اشکال می کنند که شیعیان نظ
#پاسخ_شبهه #امام_حسین_علیه_السلام #کعبه
🔺پاسخ: (قسمت اول)
اگر وهابیت و اهل تسنن با چنین استدلالی بخواهند این اعتقاد شیعه را مورد خدشه قرار داده و اتهام غلو و هتاکی به دین را نسبت دهند، در ابتدا باید خودشان پاسخگو باشند که چرا چنین اعتقادی را آنان هم در مورادی مشابه نسبت به کعبه مطرح می نمایند؟
به دو مورد در این رابطه اشاره می نماییم:
1⃣ بالاتر بودن حرمت مومن از کعبه:
📌در روایتی معتبر در کتب اهل تسنن پیامبر اکرم فرمودند:
«مرحبا به تو ای کعبه چه عظمتی داری و حرمتت چقدر عظیم است. ولی برای مومن حرمت، مال و خونش از حرمت تو بالاتر است».
📚(صحیح الترغیب و الترهیب، ج۲، ص۶۳۰)
📚(شبیه به همین مضمون در کتاب شعب الایمان، ج۵، ص۴۶۵ )
👈براستی چرا وهابیت و اهل تسنن چنین روایات معتبری که دلالت بر بالاتر بودن حرمت، خون و حتی مال مومن بر کعبه می کند را غلو و موجب هتاکی نسبت به دین نمیدانند؟ ولی در رابطه با امام حسین علیه السلام چنین اعتقادی را موجب غلو و هتاکی می دانند؟
👈آیا مزار امام حسین علیه السلام که دربردارنده پاره تن رسول خدا و سرور جوانان بهشتی است، و از طرفی یکی از برترین مومنان را در خود جای داده است، نمی تواند بالاتر از کعبه باشد؟
👈براستی آیا شبهه کنندگان تعصبات دینیشان از پیامبر اکرم هم بیشتر است؟
🔺 ادامه دارد...
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #امام_حسین_علیه_السلام #کعبه 🔺پاسخ: (قسمت اول) اگر وهابیت و اهل تسنن با چنین استدلالی ب
📚اسکن کتاب «صحیح الترغیب و الترهیب»
📚اسکن کتاب «شعب الإیمان»
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #امام_حسین_علیه_السلام #کعبه 🔺پاسخ: (قسمت اول) اگر وهابیت و اهل تسنن با چنین استدلالی ب
#پاسخ_شبهه #امام_حسین_علیه_السلام #کعبه
🔴 ادامه پاسخ: (قسمت دوم)
2⃣ برتر بودن محل قبر پیامبر اکرم از کعبه:
یکی از موضوعاتی که علمای متعددی از اهل تسنن بدان متذکر شدند، برتری محل قبر پیامبر اکرم بهمراه بدن مبارک ایشان از کعبه می باشد. که حتی بر چنین عقیده ای ادعای اجماع و اتفاق نمودند. به دو نمونه در این رابطه اشاره می نماییم:
👤سیوطی می نویسد:
«قبر پیامبر اکرم به اجماع، از برترین بقعه ها می باشد، همانطور که قاضی عیاض و غیر آن بدان اشاره نمودند. بلکه از کعبه هم بالاتر است».
📚(الحجج المبینة،ص۴۸)
👤الشیخ محمد علیش در این رابطه می نویسد:
«موضع قبر رسول الله که بدن ایشان را در بر گرفته [فضیلتش] بالاتر از کعبه و آسمان و کرسی و لوح و قلم و بیت معمور است».
📚(شرح منح الجلیل ج۳ ص۱۳۳)
👈چرا اهل تسنن عقیده برتری محل قبر پیامبر اکرم از کعبه را موجب هتک دین و غلو آمیز نمی شمارند، ولی در رابطه با عقیده شیعه که حرم امام حسین علیه السلام را از کعبه بالاتر میدانند را غلو آمیز و موجب هتک و وهن دین محسوب می نمایند؟
🔰«اعدِلوا هُوَ أَقرَبُ لِلتَّقوىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبيرٌ بِما تَعمَلونَ» (مائدة آیه ۸)
📌ترجمه:«عدالت کنید، که به پرهیزگاری نزدیکتر است! و از خدا بترسید، که از آنچه انجام میدهید، با خبر است!»
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #امام_حسین_علیه_السلام #کعبه 🔴 ادامه پاسخ: (قسمت دوم) 2⃣ برتر بودن محل قبر پیامبر اکرم
📚اسکن کتاب «الحجج المبینة»
📚 اسکن کتاب «شرح منح الجلیل»
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #امام_حسین_علیه_السلام #کعبه 🔴 ادامه پاسخ: (قسمت دوم) 2⃣ برتر بودن محل قبر پیامبر اکرم
برتری محل قبر پیامبر از کعبه.zip
2.14M
نمونه های بیشتر از عقیده اهل تسنن در رابطه با «برتری محل قبر پیامبر اکرم از کعبه»
👈فایل zip
🆔@meshkatehedayat
#خیانت_قلم #معاویه #بنی_امیه #تحریف_کتب_اهل_تسنن
❌تحریف نفرین پیامبر بر معاویه(۲)❌
در ادامه مبحث هفته گذشته(لینک هفته گذشته را در آخر پست مشاهده فرمایید)، به نقل حدیث دیگری با همین مضمون از کتاب «أنساب الأشراف»، جلد۵، صفحه۱۳۳ می پردازیم:
«حَدَّثَنَا أَبُو صَالِحٍ الْفَرَّاءُ وَمُحَمَّدُ بْنُ حَاتِمٍ وإسحاق قالوا، حدثنا الحجّاج بن محمّد الأعور حدثنا شعبة عن أبي حمزة قَالَ: سَمِعْتُ ابْنَ عَبَّاسٍ يَقُولُ: مَرَّ بِي رَسُول اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وأنا أَلْعَبُ مَعَ الْغِلْمَانِ فَاخْتَبَأْتُ مِنْهُ خَلْفَ بَابٍ، فَدَعَانِي فَحَطَأَنِي حَطَأَةً ثُمَّ بَعَثَنِي إِلَى مُعَاوِيَةَ، فَرَجَعْتُ إِلَيْهِ فَقُلْتُ: هُوَ يَأْكُلُ، 👈ثُمَّ بَعَثَنِي إِلَيْهِ فَقُلْتُ: هُوَ يَأْكُلُ بَعْدُ، فَقَالَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: لا أَشْبَعَ اللَّهُ بطنه، قال أبو حمزة: فَكَانَ مُعَاوِيَةُ بَعْدَ ذَلِكَ لا يَشْبَعُ👉».
📌ترجمه: «ابن عبّاس می گوید: رسول خدا آمد در حالی که من با كودكان بازی می كردم. پس خودم را پشت دری مخفی كردم. حضرت به پشتم زد. سپس مرا به سوی معاویه فرستاد. من نزد پیامبر برگشتم و گفتم: او دارد غذا می خورد. 👈دوباره مرا به سوی معاویه فرستاد. پس گفتم: او هنوز دارد غذا می خورد. حضرت فرمود: خدا شكمش را سير نكند. ابو حمزه (عمران بن ابی عطاء) گفت: معاویه بعد از آن دیگر سیر نشد👉».
✂️در این هفته به سراغ یکی دیگر از کتاب هایی رفته ایم که این حدیث در آن کتاب به شکل ناقصی بیان شده است. در کتاب «مسند أحمد»، ج۵، ص۲۳۴ آمده است:
«حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ جَعْفَرٍ، حَدَّثَنَا شُعْبَةُ، عَنْ أَبِي حمْزةَ، قَالَ: سَمِعْتُ ابْنَ عَبَّاسٍ، يَقُولُ: " مَرَّ بِي رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَأَنَا أَلْعَبُ مَعَ الْغِلْمَانِ، فَاخْتَبَأْتُ مِنْهُ خَلْفَ بَابٍ، فَدَعَانِي، فَحَطَأَنِي حَطْأَةً، ثُمَّ بَعَثَنِي إِلَى مُعَاوِيَةَ، فَرَجَعْتُ إِلَيْهِ، فَقُلْتُ: هُوَ يَأْكُلُ 👈(✂️)👉»
🔰نکته ای که در همان ابتدای کار توجه ما را جلب نمود، اشتراک این حدیث در هر دو کتاب است. اما تنها تفاوت حدیث نقل شده در مسند احمد، تقطیعی است که رخ داده، و جملات پایانی حدیث که دلالت بر دلخوری پیامبر صلی الله و علیه و آله، و نفرین معاویه دارد، از متن حدیث حذف شده است.
🔺لینک هفته گذشته👇👇
https://eitaa.com/meshkatehedayat/1441
🆔@meshkatehedayat