مشکات هدایت
❌آیا می دانستید شیعیان به صورت رسمی در بقیع مراسم عزاداری برگزار نمودند؟ ✳️خاطره ایی خواندنی از «می
❌آیا می دانستید شیعیان به صورت رسمی در بقیع عزاداری نمودند؟❌
✳️ میر سید احمد هدایتی تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام در سفرنامه خود هنگامی که در سال ۱۲۹۹ ش (چند سال قبل از تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام) به مدینه منوره مشرف شد، می نویسد:
🔺امروز عصر (چهارشنبه ۲۲ محرم) که در حرم ائمه بقیع مشرف و مشغول زیارت و عزاداری بودیم، مقارن غروب، خدام ها خواستند مردم را مثل روزهای گذشته بیرون کنند و درب حرم را ببندند، و در نتیجه تعجیل و خشونت آنها، کار به مشاجره و منازعه کشید، و جمعی به منزل «قائم مقام» رفته، شکایت از کج رفتاری ها و سوء سلوک خدام کردند...
🔺امروز عصر (پنجشنبه ۲۳ محرم) خبر رسید که درب ائمه بقیع، از امشب به بعد تا هر وقت حجاج آنجا باشند باز خواهد بود، معلوم شد «قائم مقام» برای استرضاء (جلب رضایت) و استمالت (دلجویی) از حجاج شیعه در نتیجه واقعه روز گذشته این حکم را کرده است، ما هم به یکدیگر اطلاع داده، شب را به زیارت ائمه بقیع و اقامه عزا در آنجا اختصاص دادیم. از درب مسجد نبوی تا «دروازه بقیع»، در تمام کوچه ها چراغ نصب کرده بودند، و بیرون دروازه هم تا بقعه ائمه علیهم السلام، چند مشعل و دو دستگاه چراغ بلند زنبوری گذاشته بودند، که تمام محوطه روشن بود و فاصله به فاصله، پلیس جهت محافظت مردم ایستاده بود، واقعا شب جمعه خوشی داشتیم و تا ساعت چهار از شب مشغول به روضه خوانی و عزاداری بودیم...
🔺طرف عصر (جمعه ۲۴ محرم) از طرف قائم مقام پیغام آوردند که هر چند دیشب خودم در بقیع بودم، و در عزاداری با شما شرکت داشتم و خیلی مستفیض شدم، لکن برای توسل به حضرت سیدالشهداء و فيض مندی کامل، امشب و دو شب دیگر مجلس عزاداری در خانه شخصی خودم تهیه دیده ام، خواهشمندم این سه شب را زودتر از «بقیع» مراجعت نمائید، در خانه مشتركا عزاداری کنیم. ضمنا تقاضا نموده بود که روضه خوان هم از خودمان همراه ببریم، و شام هم در آنجا صرف کنیم، ما هم با تقدیم تشکرات از نظریات عالیه ایشان، که مبنی بر میهمان نوازی و ایجاد اتحاد بین فرق اسلام است، قبول نموده اول شب در «بقیع» عزاداری و سینه زنی مختصری کرده، به راهنمائی مشعل دارها به طرف خانه «قائم مقام» رفتیم...
📚(داستان باریافتگان، ص۲۰۰)
🆔@meshkatehedayat
aksneveshte-2-final.jpg
8.13M
تعجب نکنید‼️
👈این گنبد و بارگاه برای شخصی از امام زادگان و کسی از علمای شیعه و شهدای معروف جهان اسلام نمی باشد، بلکه چنین گنبد و بارگاه مجلل و فاخری مربوط به....
🔺عکس نوشته
✳️ تصویر با کیفیت بالا
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
تعجب نکنید‼️ 👈این گنبد و بارگاه برای شخصی از امام زادگان و کسی از علمای شیعه و شهدای معروف جهان اسل
تعجب نکنید‼️
👈این گنبد و بارگاه برای شخصی از امام زادگان و کسی از علمای شیعه و شهدای معروف جهان اسلام نمی باشد، بلکه چنین گنبد و بارگاه مجلل و فاخری مربوط به....
🔺عکس نوشته
✳️تصویر با حجم پایین تر
🆔@meshkatehedayat
aksneveshte-3.png
5.87M
❌تبرک عالم بزرگ اهل تسنن به قبر احمد بن حنبل
👤«عبد الغنی مقدسی حنبلی» (م.۶۴۳ ق) می گوید:
«در بازویم چیزی که شبیه به دمل بود خارج شد. خوب می شد و دوباره بر می گشت. و مدت زیادی به این شکل بود. پس به اصفهان مسافرت کردم و به بغداد برگشتم، در حالیکه بازویم به همین صورت بود. سپس به سوی قبر احمد بن محمد بن حنبل رفتم...»
👈ادامه مطلب را در عکس نوشته مطالعه فرمایید.
✳️تصویر با کیفیت بالا
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
❌تبرک عالم بزرگ اهل تسنن به قبر احمد بن حنبل 👤«عبد الغنی مقدسی حنبلی» (م.۶۴۳ ق) می گوید: «در بازوی
❌تبرک عالم بزرگ اهل تسنن به قبر احمد بن حنبل
👤«عبد الغنی مقدسی حنبلی» (م.۶۴۳ ق) می گوید:
«در بازویم چیزی که شبیه به دمل بود خارج شد. خوب می شد و دوباره بر می گشت. و مدت زیادی به این شکل بود. پس به اصفهان مسافرت کردم و به بغداد برگشتم، در حالیکه بازویم به همین صورت بود. سپس به سوی قبر احمد بن محمد بن حنبل رفتم...»
👈ادامه مطلب را در عکس نوشته مطالعه فرمایید.
✳️تصویر با حجم پایین
🆔@meshkatehedayat
#کتاب_شناسی #گفتگو_با_اهل_تسنن
📚کتاب: «گفتگوی صمیمی با مهمانی از آلبانی»
📌مولف: «آیت الله نجم الدین طبسی»
📎ایشان در سال ۱۳۳۴ه.ش در شهر نجف اشرف متولد شدند. و از متخصصین مسائل فقه و اصول، کلام و حدیث تطبیقی می باشند. در حال حاضر ایشان مشغول به تدریس خارج فقه، اصول، کلام و مباحث مهدویت در قم می باشند.
🔺معرفی مختصر کتاب:
کتاب حاضر گفتگوی صمیمی و بسیار جذاب آیت الله نجم الدین طبسی با یکی از عالمان اهل تسنن کشور آلبانی می باشد. این عالم اهل تسنن که به گفته خویش از مفتیان کشور آلبانیست، موضوعی را در رابطه با عثمان (خلیفه سوم اهل تسنن) آغاز می کند، که در ادامه آیت الله مروجی طبسی به شیوه حکومت رانی عثمان اشکالات متعددی را مطرح کرده و به برخورد دوگانه علمای اهل تسنن در مورد قاتلین عمار و قاتلین عثمان می پردازند. در این گفتگو به موضوعاتی همچون تحریف و کتمان حقایق توسط علمای اهل تسنن، اختلافات صحابه و پاسخ به برخی از شبهات پرداخته شده است.
✅خواندن این کتاب جذاب را از دست ندهید.
✔️فایل PDF کتاب در پست بعدی مشاهده فرمایید.
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#کتاب_شناسی #گفتگو_با_اهل_تسنن 📚کتاب: «گفتگوی صمیمی با مهمانی از آلبانی» 📌مولف: «آیت الله نجم الدی
albany.pdf
5.09M
📚کتاب: «گفتگوی صمیمی با مهمانی از آلبانی»
✍مولف: «آیت الله نجم الدین طبسی»
🆔@meshkatehedayat
#نقد_ها_و_چالش_ها #معاویه
❌نفرین امام علی بر معاویه و پیروانش❌
✳️ بر اساس روایت معتبر در منابع اهل تسنن، «حضرت علی علیه السلام» در قنوت نمازشان معاویه، عمرو بن عاص و پیروانشان را نفرین کرده است.
👤عبد الرحمن بن معقل می گوید:
«صَلَّيْتُ مَعَ عَلِيٍّ صَلَاةَ الْغَدَاةِ، قَالَ: فَقَنَتَ، فَقَالَ فِي قُنُوتِهِ: اللَّهُمَّ عَلَيْكَ بِمُعَاوِيَةَ وَأَشْيَاعِهِ، وَعَمْرِو بْنِ الْعَاصِ وَأَشْيَاعِهِ».
📌ترجمه: «من یک روز نماز صبح را با علی (علیه السلام) خواندم. او در قنوت خود فرمود:
خدایا معاویه و طرفدارانش را نابود ساز. خدایا عمرو بن عاص و طرفدارانش را نابود ساز».
📚(المصنف لإبن أبي شیبة، ج۵، ص۷)
👈عالمان اهل تسنن در توضیح عبارت «اللَّهُمَّ عَلَيْكَ» در روایات دیگر گفته اند: «یعنی خدایا آنها را به هلاکت رسان و نابود ساز».
🔹مثلاً در روایتی که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله ابوجهل را مورد نفرین قرار داد، از چنین تعبیری به کار بردند و فرمودند:
«اللَّهُمَّ عَلَيْكَ بِأَبِي جَهْلٍ»
🔺ابن حجر عسقلانی از عالمان اهل تسنن در شرح این عبارت می نویسد:
«أی بهلاکه» یعنی خدایا ابوجهل را نابود ساز.
📚(فتح الباري، ج۱۱، ص۱۹۴)
👈براستی دوستداران معاویه نباید از خود سوال نمایند، چرا حضرت علی علیه السلام با چنین مقام و جایگاهی، تا حدی که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در وصفشان فرمودند: «علی مع الحق و الحق مع علی» در نمازشان که یکی از برترین عبادت ها بوده، معاویه و یارانش را مورد نفرین قرار داده و آرزوی هلاکت و نابودی آنها را داشته است؟
👈 آیا وقت آن نرسیده است که دوستداران معاویه در عقایدشان نسبت به معاویه بازنگری نمایند؟
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#نقد_ها_و_چالش_ها #معاویه ❌نفرین امام علی بر معاویه و پیروانش❌ ✳️ بر اساس روایت معتبر در منابع ا
InShot_۲۰۲۲۰۵۱۶_۱۰۱۳۲۶۶۲۶.jpg
2.14M
📚اسکن کتاب «المصنف لإبن أبي شیبة»
📚اسکن کتاب «فتح الباري»
🆔@meshkatehedayat
🔺کلام «عبد الرحمن سربازی» در رابطه با «وحشی» قاتل حضرت حمزه
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
🔺کلام «عبد الرحمن سربازی» در رابطه با «وحشی» قاتل حضرت حمزه 🆔@meshkatehedayat
#نقد_ها_و_چالش_ها #وحشی
❌غلو درباره قاتل حضرت حمزه❌
«عبد الرحمن سربازی» یکی از عالمان سرشناس اهل تسنن ایران که به شیخ التفسیر و علامه معروف می باشد، در رابطه با «وحشی» قاتل حضرت حمزه مطلبی را ذکر می کند که هر خواننده و شنونده ای را به تعجب وا می دارد. کلام ایشان را به صورت خلاصه مطرح می نماییم. ایشان می گوید:
«تمام صالحان و اولیاء به جایگاه صحابه حتی وحشی قاتل حضرت حمزه هم نخواهند رسید». و یا در جمله ای دیگر می گوید: «هزاران قطب و محدث نمی توانند با غبار پای پایین ترین صحابه همانند وحشی برابری کنند».
❌ نقد:
1⃣ اگر کسی اندکی مطالعه در زندگی «وحشی» نماید، متوجه خواهد شد که حتی اسلام آوردنش هم از روی ترس و بخاطر حفظ جانش بوده است. «وحشی» در این رابطه می گوید: «هنگامیکه پیامبر اکرم مکه را فتح کردند، از آنجا بسمت طائف فرار نمودم. در آنجا هم مردم بعد از مدتی اسلام آوردند. در آن زمان که دیگر راه چاره ایی نداشتم و نمی دانستم که به کجا بروم، شخصی به من گفت: ای بیچاره چرا نگرانی؟ پیامبر کسی که مسلمان شود را نخواهد کشت. من که این سخن را شنیدم خودم را به مدینه رساندم و شهادتین را در نزد پیامبر جاری نمودم».
📚(صحیح السیرة النبویة، ص۲۸۶)
👈حال از جناب عبدالرحمن سربازی و هر شخص منصفی سوال می پرسیم، آیا چنین شخصیتی همانند «وحشی» که فقط به خاطر حفظ جانش و ترس از اینکه کشته نشود اسلام می آورد، از اولیاء و صالحانی که از روی اشتیاق و معرفت، خدا را عبادت می کنند بالاتر است؟ آیا واقعا غیر مسلمانی که از روی تحقیق و با اشتیاق تمام به دین اسلام روی می آورد، از چنین شخصیتی که از روی اجبار ایمان آورده پایین تر است؟ تا حدی که خاک پای او هم نمی شود؟
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#نقد_ها_و_چالش_ها #وحشی ❌غلو درباره قاتل حضرت حمزه❌ «عبد الرحمن سربازی» یکی از عالمان سرشناس اهل ت
2⃣ یکی از ویژگی های بارز «وحشی» افراط در شراب خواری بوده است. به دو نمونه از منابع معتبر اهل تسنن اشاره می نماییم:
✅ جعفر بن عمرو و عبید الله بن عدی که هر دو از بزرگان تابعین می باشند، برای دیدار با وحشی وارد شهر «حمص» شدند. یکی از مردان اهل «حمص» بعد از نشان دادن منزل وحشی به آنان گفت: او مردی است که همیشه مست می باشد و اگر او را در چنین حالتی یافتید از او سوال نپرسید».
📚(صحیح السیرة النبویة، ص۲۸۶)
✅ سعید بن مسیب از بزرگان تابعین می گوید: «همیشه تعجب می کردم که چگونه قاتل حمزه نجات پیدا خواهد نمود. تا اینکه به من خبر رسید، همانا او (وحشی) در حالت مستی از دنیا رفت».
📚(شرح مسند أبی حنیفة، ص۵۲۸)
👈با توجه به مطلب گفته شده، آیا کسی که اهل شراب خواری بوده از شخصی که ملتزم به دستورات الهی می باشد بالاتر است؟ در حالیکه پیامبر اکرم فرد شراب خوار را غیر مومن معرفی می نماید. آیا با این وجود صالحان درگاه الهی و هزاران قطب و محدث با غبار پای شراب خواری همچون «وحشی» برابری نمی کنند؟ آیا گفتن چنین مطالبی عاقلانه است؟
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
2⃣ یکی از ویژگی های بارز «وحشی» افراط در شراب خواری بوده است. به دو نمونه از منابع معتبر اهل تسنن اش
📚اسکن کتاب «صحیح السیرة النبویة»
📚اسکن کتاب «شرح مسند أبی حنیفة»
📚اسکن کتاب « صحیح البخاری»
🆔@meshkatehedayat
#نقد_ها_و_چالش_ها #وهابیت #قبور
❌خیانت به سبک وهابیت❌
✳️در منابع اهل تسنن روایتی نقل شده است که جواز مسح کردن بر قبور بزرگان را از دیدگاه صحابه ثابت می کند.
👤احمد بن حنبل با سند خود از کثیر بن زید از داود بن ابی صالح نقل کرده است:
«روزی مروان ديد كه شخصی صورتش را بر قبر گذاشته است؛ پس گفت: آيا می دانی كه چه كار انجام می دهی؟ نزديك آمد و ديد كه آن شخص أبو أيوب انصاری است. ابو أيوب گفت: بلی من آمده ام پيش رسول خدا صلی الله عليه وآله و پيش سنگ نيامده ام. از رسول خدا شنيدم كه می فرمود: برای دين گريه نكنيد زمانی كه افراد شايسته حاكم باشند؛ ولی زمانی گريه كنيد كه نا اهلان حكومت می كنند».
📚(مسند احمد،ج۱۷، ص۴۲)
👈با اینکه سند این روایت کاملا معتبر بوده و حتی بزرگان اهل تسنن (همانند حاکم نیشابوری، ذهبی، صالحی شامی، سمهودی، مناوی، احمد الزین) سند این روایت را معتبر دانسته اند، ولی وهابیت به خاطر اینکه این روایت مخالف با عقایدشان بوده، دچار تناقض شده و دست به تضعیف این روایت زده اند و مرتکب خیانت علمی شدند.
🔺«احمد الزین» از بزرگان اهل تسنن در این رابطه در پاورقی کتاب «مسند أحمد» می نویسد:
«اینهایی (وهابی ها) که روایت را تضعیف کردند خودشان در جاهای دیگر کثیر بن زید (یکی از راویان این روایت) را توثیق کرده اند. و معنای این کار این است که اینها بر طبق هوای نفسشان و به نفع مذهبشان توثیق و تضعیف می کنند و این کار در حد ذاتش خیانت علمی است. اما چرا این روایت را تضعیف کردند؟ می گویند در این روایت دلیلی برای قائلان به جواز تمسح به قبور است... اینها از هر روایتی که نزدیک شدن به قبر را ثابت کند، عقده و کینه دارند؛ و این روایت بزرگ ترین دلیل بر بطلان مذهب آنان است، و از خائنان علم انتظاری غیر از این نمی رود».
👈اسکن مستندات👉
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#نقد_ها_و_چالش_ها #وهابیت #قبور ❌خیانت به سبک وهابیت❌ ✳️در منابع اهل تسنن روایتی نقل شده است که جو
تصحیح سند روایت أبو أیوب انصاری.zip
5.41M
🔺اسکن مستندات را در فایل zip مشاهده فرمایید.
🆔@meshkatehedayat
#شبهه #فتوحات #ایران
✍شبهه:
🔺اهل تسنن به روایتی از کتاب « تاریخ الطبری» استناد می کنند که امام حسن و امام حسین علیهما السلام در فتوحات زمان خلفا شرکت داشتند.
👈آیا چنین مطلبی صحیح می باشد؟
🔰متن مورد استناد اهل تسنن از کتاب «تاریخ الطبری»:
«حدثني عمر بن شبة قال حدثني علي بن محمد عن علي بن مجاهد عن حنش بن مالك قال غزا سعيد بن العاص من الكوفة سنة ثلاثين يريد خراسان ومعه حذيفة ابن اليمان وناس من أصحاب رسول الله صلى الله عليه وسلم ومعه الحسن والحسين»
🔹ترجمه: «حنش بن مالک نقل می کند: سعید بن العاص در سال سی ام هجری از کوفه به قصد خراسان حرکت کرد و حذیفة بن یمان و گروهی از اصحاب رسول الله و حسن و حسین و... همراه او بودند».
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#شبهه #فتوحات #ایران ✍شبهه: 🔺اهل تسنن به روایتی از کتاب « تاریخ الطبری» استناد می کنند که امام حسن
#پاسخ_شبهه #فتوحات #ایران
🔴پاسخ:
1⃣ بنابر قاعده الزام اگر اهل تسنن بخواهند مطلبی را علیه شیعه احتجاج نمایند، باید به منابع مورد تایید شیعه استناد کنند. زیرا منابع اهل تسنن در نزد شیعیان حجیتی ندارد. در 👈اینجا👉 این قاعده را توضیح داده ایم. با توجه به قاعده ای که بدان اشاره نمودیم، در پاسخ به این شبهه می گوییم:
❌این روایت در کتاب «تاریخ الطبری» که مولف آن «محمد بن جریر طبری» از سنی های متعصب بوده نقل شده و هیچ حجیت و اعتباری برای شیعه ندارد.
2⃣ از طرفی این نقل تاریخی حتی بنابر قواعد و ضوابط رجالی اهل تسنن هم حجیتی نداشته و سند آن بشدت ضعیف می باشد. در ذیل بصورت خلاصه به بررسی دو راوی در سند این روایت می پردازیم:
👤«حنش بن مالک»: مجهول الحال است و هیچ اشاره ای به این راوی در کتاب های رجالی اهل تسنن نشده است.
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #فتوحات #ایران 🔴پاسخ: 1⃣ بنابر قاعده الزام اگر اهل تسنن بخواهند مطلبی را علیه شیعه احتج
👤«علی بن مجاهد»: این راوی بشدت ضعیف بوده و علمای اهل تسنن او را جعل کننده حدیث، دروغگو و متروک می دانند.
🔺مثلا یحیی بن معین درباره او گفته است:
«علی بن مجاهد حدیث جعل می کرد»
🔺و یا «یحیی بن ضریس» او را «کذاب» دانسته است.
📚(تاریخ بغداد،ج۱۳، ص۵۹۲، برای مشاهده تضعیفات بیشتر این راوی به فایل zip مراجعه فرمایید).
👈حتی محققان کتاب «تاریخ الطبري»، محمد بن طاهر برزنجی و محمد صبحی حلاق سند این روایت را ضعیف دانسته و علی بن مجاهد را متروک معرفی نموده اند.
📚(صحیح تاریخ الطبري، ج۳، ص۳۱۵، ضعیف تاریخ الطبري، ج۸، ص۴۸۱)
3⃣ بر اساس روایات معتبر شیعه، اهل بیت علیهم السلام اصلا فتوحات زمان خلفا را جایز و مشروع نمی دانستند، تا چه رسد به اینکه در آن جنگ ها و خونریزی های ظالمانه شرکت نمایند. در گذشته در 👈اینجا👉 بدین موضوع پرداختیم.
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
👤«علی بن مجاهد»: این راوی بشدت ضعیف بوده و علمای اهل تسنن او را جعل کننده حدیث، دروغگو و متروک می دا
تضعیف_«علی_بن_مجاهد»_توسط_علمای_اهل_تسنن.zip
1.71M
🔺اسکن تضعیف «علی بن مجاهد» توسط علمای اهل تسنن
🔰فایلzip
🆔@meshkatehedayat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌اعتراف جالب و شنیدنی عالم اهل تسنن «حسن فرحان مالکی»، در رد دیدگاه اهل تسنن درباره عدالت همه صحابه
🔹آنچه در این کلیپ مشاهده می کنید:
👈آیه ۲۹سوره فتح شامل همه اصحاب نمی شود.
👈پیروان فرهنگ منافقین این آیه را در شأن همه اصحاب می دانند.
✳️ «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ...»
🆔@meshkatehedayat
#خیانت_قلم #وحشی
❌تحریف برای حفظ آبروی وحشی(۱)❌
✳️ یکی از شخصیت هایی که اهل تسنن او را بعنوان یکی از اصحاب پیامبر اکرم مورد تمجید قرار داده اند، «وحشی» قاتل حضرت حمزه می باشد. این درحالیست که بنابر نقل تاریخ یکی از ویژگی های بارز او، افراط در شراب خواری بوده است.
🔺 بعنوان نمونه محب الدین طبری از علمای اهل تسنن در کتاب «ذخائرالعقبی» از سعید بن مسیب (که از بزرگان تابعین بوده) نقل کرده است:
«كُنْتُ أَعْجَبُ لِقَاتِلِ حَمْزَةَ كَيْفَ يَنْجُو، حَتَّى بَلَغَنِي أَنَّهُ مَاتَ غَرِيقًا فِي 👈الخَمر👉».
📎ترجمه: «همیشه تعجب می کردم که چگونه قاتل حمزه نجات پیدا خواهد کرد؛ تا اینکه به من خبر رسید که او در حالت 👈مستی👉 از دنیا رفته است».
🔰در ابتدای این عبارت، می بینیم که سعید بن مسیب با تعجب بیان می کند فردی که قاتل حمزه است، چگونه می تواند نجات یافته، و بهشتی شود. تا اینکه به او خبر رسید که او در حال شراب خواری از دنیا رفت. (یعنی نجات پیدا نکرد.)
✂️حال ببینیم این جمله در کتاب «دلائل النبوة» بیهقی از علمای اهل تسنن به چه صورت آمده است:
«وَ كَانَ سعيد يَقُولُ: فَكُنْتُ أَعْجَبُ لِقَاتِلِ حَمْزَةَ كَيْفَ يَنْجُو، حَتَّى بَلَغَنِي أَنَّهُ مَاتَ غَرِيقًا فِي 👈الْبَحْرِ👉».
مشاهده می کنید که در این متن، کلمه 👈«البحر»👉 جایگزین کلمه 👈«الخمر»👉 شده است تا ترجمه متن تحریف شده این چنین شود:
سعید بن مسیب همواره می گفت: «همیشه تعجب می کردم که چگونه قاتل حمزه نجات پیدا خواهد کرد؛ تا اینکه به من خبر رسید که او در 👈دریا👉 غرق شده است !!!»
🔹سؤال ما این است که آیا واقعا غرق شدن در دریا به معنای نجات نیافتن او و جهنمی شدن اوست؟
🔹متاسفانه علمای اهل تسنن حاضرند حتی برای دفاع از شخص شرابخواری همچون وحشی نیز دست به تحریف و کتمان حقایق زده، تا جاییکه احادیث و متون را تا این حد نامفهوم و بی محتوا نشان دهند.
👈اسکن با کیفیت بالا👉
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#خیانت_قلم #وحشی ❌تحریف برای حفظ آبروی وحشی(۱)❌ ✳️ یکی از شخصیت هایی که اهل تسنن او را بعنوان یک
aksneveshte-4.png
5.6M
📚اسکن کتاب «ذخائر العقبی» به همراه کتاب تحریف شده
🔺فایل با کیفیت بالا
🆔@meshkatehedayat