🖼 #پوستر | مدرسه تخصّصی بهاره
«از علم تا خدا: چالشهای زیست شناسی الحاد جدید»
🗓پنجشنبه ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
📍دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد
⌨️آخرین مهلت ثبت نام: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
✍️ثبت نام
گام اول: پرداخت هزینه
حضوری zarinp.al/498309
غیرحضوری zarinp.al/498320
گام دوم: ثبت نام:
survey.porsline.ir/s/ybLBmcm
اطلاعات بیشتر:
۰۹۰۴۴۹۸۳۱۱۴
@elhadjadid
گروه اطلاع رسانی مدرسه نقد الحاد جدید:
https://eitaa.com/joinchat/188809439Cf9c4db02ee
🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید
@elmvadin
28.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📻 حرام سیاسی و واجب سیاسی چیست ؟
🔷 این کلید واژه توسط رهبر معظم انقلاب وارد ادبیات سیاسی کشور ما شده است و باید درک روشنی نسبت به این مفهوم و ابعاد آن پیدا کنیم .
🎙 پادکست _کلیپ
📝واحد پاسخگویی به شبهات موسسه امام خمینی ره
#حرام_سیاسی
🆔@meshkatnoor
هدایت شده از باسواد رسانهای
✋
ولادت دختر هفتمین و خواهر هشتمین و عمه ی آخرین خورشید ولایت،جلوه کوثر و شفیعه محشر، حضرت معصومه اطهر (س) و روز دختر مبارک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 پنجمین نشست هماندیشی مراکز تخصصی حوزوی و مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات(حوزه های علیمه)، در زمینه پاسخ به شبهات به میزبانی "موسسه جهانی ولایت" برگزار گردید.
🗓 تاریخ: 1402/02/19
📌 با حضور:
1. مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات(حوزه های علیمه)
2. موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی ره
3. موسسه آموزشی پژوهشی مذاهب اسلامی
4. موسسه آموزش عالی امام رضا علیه السلام
5. مرکز تخصصی مهدویت
6. حوزه علمیه خواهران
7. واحد فرهنگی شهرک مهدیه
8. مرکز تخصصی کلام اسلامی(امام صادق علیه السلام)
9. پژوهشگاه فقه نظام
✅ لازم به ذکر است مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات، موسسه امام رضا(ع) و دانشگاه باقرالعلوم(ع)، موسسه مذاهب اسلامی و موسسه آموزشی و پژوهشی امامخمینی(ره) میزبانی چهار نشست ماهیانه پیش را عهده دار بودند و در زمینه هم افزایی ، تقسیم کار و استفاده از ظرفیت های موجود تصمیم گیری نمودند.
🆔@meshkatnoor
#محفل I مدرسه فکرت بمناسبت روز بزرگداشت «ملاصدرا» برگزار میکند:
محفل نقد و بررسی با موضوع:
✅«فلسفهی اسلامی و چالش کارآمدی»
با حضور:
👤دکتر محمدمهدی گرجیان؛ عضو هیات علمی دانشگاه و دبیر اتاق فکر اسلامیسازی علوم انسانی
زمان: چهارشنبه ۳ خرداد، ساعت ۱۶:۳۰
مکان: قم، بلوار بسیج،موسسه شناخت
🔻جهت حضور در برنامه به آیدی زیر پیام دهید:
@fatemedadashi
♦️پخش زنده از کانال فکرت در ایتا
🆔@meshkatnoor
هدایت شده از روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
#کرسی_علمی_ترویجی237
✳️ گروه عرفان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با همکاری دبیرخانه حمایت از کرسیها برگزار میکند
✅ موضوع: رابطه سعادت دنیوی با سعادت اخروی و دین از منظر عرفان و مقایسه آن با دیدگاه مرحوم علامه مصباح یزدی(ره)
👤 ارائهکننده: حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر #احمد_سعیدی
👤 ناقد: حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر #محمد_جعفری_هرندی
👤 مدیر کرسی: حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر #داود_حسن_زاده
🗓 شنبه 6 خرداد 1402 ⏰ 13:10
🏢 مکان: بلوار جمهوری اسلامی، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، طبقه پنجم، سالن اندیشه
🌐 حضور مجازی👇
🌐 ihsam.iki.ac.ir
🌐 iki.ac.ir/live
#کرسی_علمی_ترویجی #کرسی
💠 کانال و سایت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
☎️ 02532113627
بازسازي ليبراليسم در ايران، گزارش و نقد ديد گاههاي دکتر غنينژاد.pdf
12.85M
♦️ این مقاله که در دهه 80 به چاپ رسیده است، به بهانه مناظرات اخیر آقای دکتر موسی غنی نژآد در دقاع از اندیشه لیبرالیسم ، مجددا منتشر می شود .
✳️ در اين مقاله، انديشههاي دکتر موسي غنينژاد از منظرهاي متفاوتي مورد نقد و ارزيابي قرار گرفته است که مهمترين آنها عبارتند از: 1. وامداري انديشه غنی نژآد از نگرشهاي نوليبرال غربي همچون «هايک» و تقليدي بودن نظريات؛ 2. نگاه ليبرالي به سنتهاي ديني ايران اسلامي و در نتيجه انحرافي و غيرواقعي بودن آن؛ 3. بيتوجهي به لزوم نظريهپردازي بر مبناي توسعه بومي.
✳️ مقاله فوق در مجموعه کتابهای آموزه شماره 10 : « تشيع و مدرنيته در ايران معاصر»، ج 1، در سال 1387، توسط موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی ره به چاپ رسیده است .
🆔@meshkatnoor
31.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 هشدار صریح حجتالاسلام و المسلمین دکتر علی مصباح نسبت به خط سکولاریسم حوزوی
🔴 حجتالاسلام و المسلمین دکتر علی مصباح در همایش «جهاد تبیین علیه خط تحریف» بسیج مدرسه علمیه معصومیه مطرح کرد:
🔺«آن چیزی که احساس میشود امروز یک خطر بالفعل برای جامعیت اسلام و اسلامِ جامع، که مبنای نظام اسلامی هم هست، بهوجود آمده و دارد رشد میکند و بهنوعی همه ما را مکلف میکند که نسبت به این مسئله بیتفاوت نباشیم این است که بعضی از کسانی که مدعی علم دین هستند و منتحل به اسلام هستند شروع کردند یا دارند این مطلب را پرورش میدهند که از منابع دینی و از زاویه دروندینی این مسئله (سکولاریسم) را جا بیندازند و این انحراف از درون خطر بیشتری نسبت به انحرافات بیرونی دارد.
به نظر میآید جریان سکولاریسم حوزوی رو به رشد است و کمکم دارد خود را عرضه میکند و بیپردهتر در مجامع عمومی و فضای علمی خود را مطرح میکند. عرض بنده این است آن وظیفه روشنگری و مبارزه با انحرافات فکری، شاید یکی از نمونههای روشنش همین مسئله است.»
#سکولاریسم_حوزوی
✊بسیج مدرسه معصومیه قم:
@basij_masoumieh 🆔@meshkatnoor
هدایت شده از ديانت و عقلانيت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 این یک طنز نیست، یک واقعیت غمانگیز است!! 😞😞
🔹انقلاب جنسی در دنیای غرب مراحلی طی کرده که آن مراحل، امروز تعریفشده و مشخصاند، اولین مرحله از انقلاب جنسی؛ بنابر آنچه از گزارشاتشان دیده میشود، «اعتراض علیه پوشش قانونی»است. مراحلِ دیگر آن نیز یکی پس از دیگری طی شده تا از «آزادی جنسی» به «تجارت جنسی» و تجربههایی از قبیل «همجنسگرائی» رسید.
به موازات طی شدن مراحل انقلاب جنسی، مجازاتها نیز «کاهشیافته» و «تلطیف» شدند و به موازات آن، خانوادههای متدین و پاکیزه نیز تحت «فشار اجتماعی» توسط برهنگان و سوداگران جنسی قرار گرفتند. امروزه در کشور ما هم متاسفانه عده ای به تدریج و به صورت پنهان و آشکار به دنبال طی کردن همین مراحل هستند . به هوش باشیم .
🆔@mjafari_ir
هدایت شده از ديانت و عقلانيت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 آقای دکتر غنی نژاد مشخصا یک لیبرال اقتصادی است اما این سخنان وی روشن می کند که لیبرالیسم اقتصادی با لیبرالیسم فرهنگی و دینی پیوندی عمیق دارد. در لیبرالیسم فرهنگی، باید به تکثر فرهنگی تن داد و در لیبرالیسم دینی باید به تکثر قراءتهای دینی و تساهل و تسامح دینی ملتزم بود و هر کسی می تواند به فهم شخصی خود از دین اعتماد نماید؛ البته وی قبلا هم گفته بود که « باید سنت ها را شناخت اما پیش از آن باید ابتدا لیبرال بود » ( خردنامه همشهری ، شماره 13 ، آبانماه 1383) .
🔹غنی نژاد در این گفتگو ، برداشت شخصی و سکولار خود را از دین و واجبات اجتماعی دین با تحریف و برداشتی نادرست از فرمایشات امام ره ،همراه می نماید . آن همه تاکیدات امام ره بر تشکیل حکومت دینی برای اجرای احکام اسلامی، به چشم آقای غنی نژاد نیامده است اما وی در قامت یک لیبرال دینی از این جمله امام که حفظ نظام از اوجب واجبات است، به این نتیجه نغز رسیده است که باید برای حفظ جمهوری اسلامی، احکام الهی را از بین ببریم!!! به کدامین دلیل و شاهد الان حفظ نظام اسلامی ایران مشروط به لغو قانون حجاب شده است ؟!
✍️ محمد جعفری
🆔@mjafari_ir
🔅 مرحوم آقای مصباح (رضوان الله علیه) یک استادِ فکر بود... همچنانی که علم استاد میخواهد، فکر هم استاد میخواهد. ١۴٠١/٢/۶
امام خامنه ای مدظله العالی
🔰 ثبت نام دوره ۴٠ روزه طرح ولایت تابستان ١۴٠٢
👈 #دانشجویان و #فعالینفرهنگی سراسر کشور
💯 مکان: #مشهد_مقدس ❤️
🔻 زمان دوره: 👇
🔸 دوره اول : ١٠ تیرماه
🔸 دوره دوم: ٢٣ تیرماه
🟥 تمدیدثبتنام: تا ١۵خردادماه🟥
🌐 Hamzevasl.ir
☎️ کسب اطلاعات بیشتر(ساعت٩تا٢١)
🧑💼برادران:
09962866500 و 09962867500
🧕خواهران:
09100336652 و 09036141498
📌 این دوره را به بهترین دوستانمون معرفی کنیم.🙋♂️
#یکبار_برای_همیشه
👈 آدرس کانال:
🆔 @hamzevasl 🆔@meshkatnoor
هدایت شده از دومین جایزه کتاب سال خانواده و جمعیت
✅فراخوان نخستین جایزه کتاب سال خانواده و جمعیت، منتشر شد.
◀️حجت الاسلام گودرزی، دبیر اجرایی نخستین جایزه کتابِ سال خانواده و جمعیت گفت: این رویداد، بزرگترین و اولین رویداد علمی در حوزه خانواده و جمعیت است.
💠وی افزود: توجه به ضرورت و احساس نیاز به تألیف و پژوهش در موضوعات:
🔹ازدواج و تشکیل خانواده
🔸تحکیم و تعالی خانواده
🔹سبک زندگی ایرانی اسلامی
🔸فرزندآوری و افزایش جمعیت
🔹آسیبهای اجتماعی در حوزه خانواده
🔸هویت زن
❗️موارد ذکر شده در اولویت انتخاب به عنوان پژوهش برتر قرار خواهند داشت.
🔺از جمله اهداف این رویداد عبارت است از:
🔹شناسایی و معرفی آثار نویسندگان
🔸گسترش تولید محتوای مکتوب
🔹تعالی سطح کمّی و کیفی تألیفات
🔹تشویق پدیدآورندگان متعهد و متخصص
◀️ایشان در ادامه به شرایط پذیرش آثار اشاره کرده و افزود: کتاب های پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی و پایان نامههای سطح سه و چهار حوزه و پایان نامههای ارشد و دکتری مراکز آموزش عالی که از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا پایان سال ۱۴۰۱ نوشته یا دفاع شده باشند می توانند در این رویداد شرکت کنند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر گودرزی: آخرین مهلت ارسال آثار تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ است.
✅آدرس ارسال آثار: قم،شهرک پردیسان، خیابان آقا یوسفی، کوچه ۱۲ پلاک ۱۴ دبیرخانه نخستین جایزه کتاب سال خانواده و جمعیت با کدپستی: ۳۷۴۹۱۳۹۵۳۹
ارسال کنند.
شماره تماس دبیرخانه: 09196652353
آیدی ارتباطی در ایتا و بله: @m_a365
🌐آدرس کانال در پیام رسان ایتا و بله
@ketabesal_khanevadeh_va_jameiat
هدایت شده از روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
#معرفی_کتاب
📚 حدود و قلمرو اختیار و آزادی در دو مکتب اسلام و اگزیستانسیالیسم
📝 نوشته سرکار خانم غزاله دولتی و حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر محمود نمازی
🔷 پژوهش حاضر کوشیده است ضمن معرفی فیلسوفان اگزیستانسیالیست خدابـاور، به تحلیل و نقـد مبـانی فکری آنان، و تبیین دیدگاهشان درباره اختیار به عنوان عنصـر اصلی و مرکزی عالم هستی و پیامدهای این تفکر بپردازد.
🔷 این تحلیـل و نقد تطبیقی در سـایۀ دیدگاههای اندیشـمند بزرگ دنیـای اسـلام، عـلامه طباطبایی(ره)، که معاصر متفکران اگزیستانسالیست است، صورت گرفته است.
👈👈مشاهده و خرید اینترنتی
💠 کانال و سایت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
☎️ 02532113627
هدایت شده از روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
✳️ همایش بینالمللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی(ره)
🗓 زمان برگزاری: 25 و 26 خردادماه 1402
✅ پایگاه اطلاعرسانی آثار حضرت آیتالله مصباح یزدی(ره)
🌐 https://mesbahyazdi.ir
✅ کانال اطلاعرسانی آثار علامه مصباح(ره)
🔰 @mesbahyazdi_ir
✅ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و انتشار آثار حضرت علامه مصباح(ره)
🌐 https://eshop.iki.ac.ir/shop/7
🔷 سایت همایش بینالمللی علوم انسانی در اندیشه علامه مصباح(ره)
🌐 www.ihsam.iki.ac.ir
🔷 کانال همایش در ایتا، سروش و بله
🔰 @ihsam_ir
🔷 شماره دبیرخانه همایش
☎️ 02532113456
🕌 مکان برگزاری: قم، بلوار جمهوری، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
💠 کانال و سایت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
☎️ 02532113627
هدایت شده از روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
#کرسی_علمی_ترویجی240
✳️ گروه کلام و فلسفه دین مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با همکاری دبیرخانه حمایت از کرسیها برگزار میکند
✅ موضوع: نحوه مواجهه با علوم غربی و میزان بهرهمندی از آنها از منظر مرحوم علامه مصباح یزدی(ره)
👤 ارائهکننده: حجت الاسلام و المسلمین آقای #سید_روح_الله_نورافشان
👤 ناقد: حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر #محمدعلی_محیطی_اردکان
👤 مدیر کرسی: حجت الاسلام و المسلمین آقای #علیرضا_جلیلی_فر
🗓 دوشنبه 8 خرداد 1402 ⏰ 10
🏢 مکان: بلوار جمهوری اسلامی، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، طبقه پنجم، سالن اندیشه
🌐 حضور مجازی👇
🌐 ihsam.iki.ac.ir
🌐 iki.ac.ir/live
#کرسی_علمی_ترویجی #کرسی
💠 کانال و سایت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
☎️ 02532113627
لطفا با لینک زیر وارد جلسه شوید 👇👇
https://b2n.ir/f.din
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ قوانین اقتصادی وضع میشوند نه کشف
❌ دکتر غنی نژاد مدعي است که قوانين اقتصادي کشف مي شوند !!! در پاسخ ايشان به صورت کوتاه به نکات ذيل در کليپ فوق اشاره شده است : 👇👇
✅ خلط بین قوانین عینی و قوانین وضعی.
✅ تاثیر شدید قوانین وضعی بر قوانین عینی.
✅تحت تاثیر اندیشه اقتصاد لیبرالی محض بودن این ادعا.
✅قوانین اقتصادی مطلوب، قوانینی است که وحي هم در وضع آن دخالت داشته باشد نه این که صرفا از نظم کور بازار گرفته شده باشد.
✍️برگرفته از مباحث دکتر محمد جواد توکلی دانشیار موسسه امام خمینی"ره"
🔷 واحد پاسخگویی به شبهات موسسه امام خمینی "ره"
🆔 @difqom
🆔@meshkatnoor
🔴 سلسله نشست های گروه یاوران اندیشه دینی(یاد)
🔺نشست اول: بررسی ابهامات دیدگاه آیت الله مصباح یزدی(رضوان الله علیه) در باب قلمرو دین.
🎙 ارائه دهنده:
#حجتالاسلامعیسیمعلم
👤 ناقد:
#حجتالاسلامدکترجوادگلی
📒 دبیر نشست:
#حجتالاسلاممحمدعلیدهقان
📅 زمان: پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
⏰ ساعت ۹:٣٠ الی ۱۱
💠 مکان: قم؛ بلوار امین، کوچه ۱٧، پلاک ۳۷ موسسه حضرت زینب (سلام الله علیها)
🔗 لینک حضور مجازی نشست
https://eitaa.com/joinchat/1241579541Cbc18fffffd
هدایت شده از ديانت و عقلانيت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✋
🎥 رهبر انقلاب: امام در فهم و تبیین اسلام، نه نظرات روشنفکرانه و ضد فقه تشیع و نه اسلام متحجر را قبول نمیکند.
♦️رهبر انقلاب در این بیان به یکی از مهمترین ویژگیهای امام اشاره می نماید. امام از یک سو در برابر برداشتهای روشنفکرانه و التقاطی از اسلام ایستاد که در دهه 60 در نهضت آزادی نمود داشت و ایشان با عنوان اسلام آمریکایی از آن یاد می کرد و از سوی دیگر به شدت در برابر برداشتهای تحجر آمیز ، سطحی نگر و مرتجع از دین که با هر گونه استنباط نو از متون دینی مخالفت می کردند، نیز موضعگیری نمود ( خصوصا در نامه معروف به منشور روحانیت) و رویکرد احیاگر خویش را در مواجهه درست دین با دنیای مدرن با تکیه بر عقلانیت ناب اسلامی و تراث بی پایان معارف دینی تثبیت نمود.
✍️ محمد جعفری
🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠اندیشه اقتصادی امام و رهبری
❌دکتر غنی نژاد در مناظره اخیر مدعی شد امام و رهبری چون متخصص اقتصادی نیستند، نباید به حرفشان استناد کرد!!
♦️در پاسخ ايشان به صورت کوتاه به نکات ذيل در کليپ فوق اشاره شده است : 👇👇👇
✳️کشف خطوط کلی اسلام نسبت به تدبیر اقتصاد جامعه اسلامی توسط امام و مقام معظم رهبری
❇️تحلیلی علمی و بدیع نسبت به اقتصاد سیاسی بینالملل توسط ایشان
❇️بر هم زدن نظم اقتصادی بینالملل به نفع کشورهای محروم
❇️تحلیل عمیقی از نقش استعمار در عقبماندگی کشورهای اسلامی توسط ایشان
❇️ارائه نظریه و سیاستهای اقتصاد مقاومتی در تراز نظریه پردازان تاب آوری اقتصادی
❇️ ایده حذف دلار از اقتصاد بین الملل
❇️ طرح الگوی اقتصاد ملی گرایی ارزشی در حمایت از تولید داخلی
✅در نتیجه، نظریات امام و رهبری در مسائل اقتصادی در سه عرصه ذیل است:
1️⃣ تبیین ارزشهای محوری در اقتصاد اسلامی مانند عدالت اقتصادی
2️⃣ تبیین علمی پارادایم اقتصاد اسلامی
3️⃣ تجویز نسخه برای حل مشکلات اقتصادی
✍️ برگرفته از مباحث دکتر محمد جواد توکلی، دانشیار گروه اقتصاد موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی ره؛
🔷 واحد پاسخگویی به شبهات موسسه امام خمینی "ره"
🆔 @difqom
🆔@meshkatnoor
🔴بیحجابی و سلامت روان اجتماع!
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔻چند روزی است که کلیپی از سخنرانی جناب دکتر خدایاریفرد، در دفاع روانشناسانه از بیحجابی در حال پخش است.
همه سخن وی این است:
«تا زمانی که کسی با چادر و روسری میآید، این خودش است و کسی که بدون چادر و بدون حجاب میآید این هم «خودش» است و این، برای سلامت روان اجتماع بیشتر به نفع جامعه است تا اینکه یک چیز دیگری از خودمان به نمایش بگذاریم.»
روح استدلال این استاد محترم این است که حکومت باید اجازه دهد مردم آنگونه که هستند در انظار عمومی ظاهر شوند و الا اگر آنها را بر غیر خواستهشان اجبار کند، نه تنها هرگز موفق نخواهد شد، سلامت روان اجتماع را نیز به خطر خواهد انداخت!
🔸در این رابطه چند سؤال از این استاد محترم میپرسم:
1⃣به چه دلیل اگر هر کس آنگونه که شخصاً دوست دارد، در انظار عمومی ظاهر شود، سلامت روان «جامعه» تأمین میشود؟ آیا اگر کسی صرفاً بر اساس خواستههای شخصی خود در جامعه ظاهر شود و هیچ احترامی برای دیگران و هنجارهای آنان قائل نباشد، اساساً جامعهای باقی میماند که شما از سلامت روان آن سخن بگویید؟
2⃣انسانها را تا کجا مجاز میدانید «همانگونه که هستند» در اجتماع ظاهر شوند؟ آیا جنابعالی به عنوان یک روانشناس، برای این خودگرایی و فردگرایی در عرصه زیست اجتماعی حد و مرزی قائل هستید؟ آیا در همه عرصهها، توصیه روانشناختی جنابعالی این است که برای تأمین سلامت روان جامعه، افراد لازم است آنگونه که هستند ظاهر شوند؟ مثلا در رانندگی، در عمل به مقررات اجتماعی، قوانین مدنی، جزایی، کیفری و امثال آنها نیز همین توصیه را دارید؟ اگر خیر، چرا؟ چه تفاوتی میان آن قوانین و هنجارها با قانون حجاب وجود دارد؟
3⃣این مبنای روانشناختی جنابعالی چه نسبتی با توصیههای اخلاقی و هنجارهای اجتماعی اسلام دارد؟
4⃣آیا اگر هر کسی همانگونه که هست و همانگونه که دوست دارد در اجتماع ظاهر شود، نظم و انضباط و حقوق اجتماعی تأمین میشود؟ اگر خواست کسی با خواست شما در تعارض بود، حق تقدم با کدامیک است؟ اگر کسی دوست داشت که به هنگام رانندگی مرتب بوق ماشین خود را آن هم با صدایی گوشخراش به صدا درآورد، آیا دیگران حق دارند که جلوی او را بگیرند یا خیر؟ آیا اگر جلوی او گرفته شود، سلامت روان او به خطر نمیافتد؟ اگر فی المثل دانشجوی شما دوست داشت با رکابی و شلوارک و قلیان در کلاس شما حاضر شود، آیا شما به او اجازه میدهید؟
5⃣آیا از منظر روانشناسی جنابعالی، انسانها هیچ وظیفهای نسبت به دیگران و نسبت به جامعه ندارند؟ فقط و فقط باید «آنگونه که هستند» ظاهر شوند؛ حتی اگر به قیمت ایجاد بیثباتی خانوادگی دیگران تمام شود؟ آیا آدمیان نسبت به هنجارهای اجتماعی هیچ مسئولیتی ندارند؟
6⃣اگر خواستههای فردی کسی، نه تنها هیچ سود و منفعتی برای جامعه نداشته باشد؛ بلکه آسیبهای جنسی و جسمی هم بر جامعه وارد کند باز هم سلامت روان اجتماع را در آن میبینید که هر کس خودش باشد؟
🔹و دهها پرسش دیگری که «این زمان بگذار تا وقت دگر.»
#علوم_انسانی
#حجاب
https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🆔@meshkatnoor
هدایت شده از ديانت و عقلانيت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ایشان دکتر خدایاری فرد، روان شناس و عضو هیات علمی دانشگاه تهران هستند که با ظاهری وجیه المله و با بودجه نظام در دانشگاه، این چنین نظریات مشعشعی را مطرح می کنند. سکولارها همیشه مدعی اند که باید علمی سخن گفت و مستند. خوب ما هم فقط به یک منبع غربی و آمارهای برگرفته آنها در این زمینه اشاره می کنیم :
ارتباط پوشیدن حجاب و لباس های گشاد با مشکلات روانشناختی درونی (اضطراب، افسردگی کمتر)
👇👇
https://quod.lib.umich.edu/j/jmmh/10381607.0009.202/–hijab-religiosity-and-psychological-wellbeing-of-muslim?rgn=main;view=fulltext
ای کاش یاد بگیریم اگر ادّعای بیان علمی داریم، به لوازم آن نیز اندکی پایبند باشیم. 😞😞
🆔@mjafari_ir
🔸سلسله نشست های نسبت علم با الهیات و فلسفه
🔴 نشست دوم: الهیات طبیعی و و براهین اثبات خداوند بر پایه شواهد تجربی
🎙با حضور حجج اسلام آقایان:
#دکترحمیدرضاشاکرین
#دکترمحمدحقپرست
✍️دبیر علمی جلسه:
#دکترمحمدجواداصغری
📅زمان: پنجشنبه 1402/03/18
⏰ساعت: 10:00
🏢مکان: قم، چهار راه شهداء، ابتدای خیابان معلم، سالن الغدیر (جنب بوستان کتاب)، طبقه منفی2
💠مجری:ستاد مقابله با الحاد
🛎 تذکر: با توجه به محدودیت مکان برگزاری، افرادی که مایل هستند در این نشست شرکت کنند، حتما کلمه «نشست دوم» را به همراه نام خود، به آیدی @haghjoo1 ارسال نمایند.
#سلسلهنشستهای_نسبتعلمباالهیاتوفلسفه
🆔@meshkatnoor