فلسفه دین 1403.3.22.mp3
19.07M
#نشست_تخصصی #فلسفه_دین
🔰جلسه گروه فلسفه دین (جلسه۱۵۸)
⬅️ پیدایش از «هیچ» در دیدگاه فیزیکدان معاصر(تریون، ویلنکین و کراوس)
🎤 دکتر حامد ساجدی
🗓 سهشنبه۱۴۰۳/۰۳/۲۲
🆔@meshkatnoor
🎥برنامه «مسیر نجات»؛بررسی تحولات جمعیتی ایران
✳️کاری مشترک از شبکه جهانی حضرت ولی عصر عجلالله تعالی فرجه الشریف و کارگروه مطالعات جمعیتی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینیره
دریافت و مشاهده فیلم:
مرحوم حجتالاسلام دکتر سیدمرتضی موسوی (رازقیت الهی و ابعاد کلامی جمعیت):
https://www.valiasr-aj.tv/film/6380
🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🔰 @iki_ac_ir
🆔@meshkatnoor
🔸 برگزاری نشست علمی
🔸موضوع «نقد امکان دینی سازی علم»
🔹 با ارایه دکتر علیرضا شجاعی زند
🔸 همراه با نقد و گفت و گوی علمی اساتید موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)🔸
🗓 یک شنبه مورخه ۱۴۰۳/۳/۲۷
⏰ ساعت ۸/۳۰ صبح.
📌 مکان : موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ؛ طبقه پنجم سالن اندیشه
لینک حضور مجازی: http://iki.ac.ir/live
📌 از اساتید و پژوهشگران محترم جهت شرکت در این جلسه دعوت به عمل میآید.
🆔@meshkatnoor
✍️ #علی_تقوی / 📖 نقش تربیتی دعا در جهت دهی تلاش و سمت دهی عقلانیت و تفکر
🔰 از ویژگی های بارز کتاب صحیفه سجادیه آگاه نمودن انسان به ضعف در خواستن هایش و یا به عبارتی ضعف در جامعیت خواستن های اوست. دعا تجلی گاه عمق باور انسان است، گذشته از مراتب دعا، عبارت دعا یعنی قلیان و عطش خواستن های انسان چنان شعله ور است که تنها نیروی خود را برای تحقق کافی نمیشمارد و نیاز به امدادی فراتر از حدود عادت و فراتر از قوای خویش را احساس میکند. گاه انسان به خطا برای دست یافتن به این امر به ساحران و جادوگران مراجعه می کند و گاه در تمنای همچون خویشتنی راه را به بی راهه میرود.
در صحیفه سجادیه خواستن ها با خاستگاه عمیق عقلانیت عجین است. اینکه نخست آدمی میفهمد که ضعف اندیشه اش و یا ضعف عقلانیتش در پی بردن به کمال خواسته ها در چیست. شخصی که حداقل ها را تمنا کرده اینجا با دریایی از خواسته ها و با اصولی از نیایش ها که همه سلاحها و ابزارهای سعادت را در برمیگیرد مواجه میشود و این لزوما مربوط به آخرت نیست.
آنجا که امام سجاد(ع) در فرازی از دعای نهم #صحیفه_سجادیه میفرماید: «اللَّهُمَّ وَ مَتَی وَقَفْنَا بَینَ نَقْصَینِ فِی دِینٍ أَوْ دُنْیا، فَأَوْقِعِ النَّقْصَ بِأَسْرَعِهِمَا فَنَاءً، وَ اجْعَلِ التَّوْبَةَ فِی أَطْوَلِهِمَا بَقَاءً»
دعا می کند که خدایا اگر قرار است نقصانی در دین و دنیای من باشد، آن را در آنی قرار بده که کوتاه تر است، حضرت در این فراز برای جریانسازی فکر و وادار نمودن انسان به تفکر و در افتادن با خویش یک آدرس زیبا و قابل لمس به او می دهد، می فرماید: نقصان را در فانی قرار بده، نمی فرماید در دنیا!! چرا؟! چون میخواهد این انسان تفکر کند، تلنگر بخورد، اندکی با خود فکر کند که چرا و برای چه خود را خرج چیزی کند که ماندگار نیست، انسانی که میل به بقا و جاودانگی دارد در این دو راهی انتخاب که حاصل نگاه به حقیقت دعاست قرار میگیرد و میفهمد و درک میکند که باید آنچه که باقی و فناناپذیر است را انتخاب کند و البته لازمه ی این انتخاب را نیز ادراک میکند، یعنی همان تلاش و قدم نهادن در مسیری که صاحبش رهروان آن را بشارت داده است.
بنابراین برخلاف تفکر مرسوم که گاه دعا را با بی عملی و صرفا یک امر روحانی محض جلوه می نمایند، حقیقت دعا یعنی دمیدن روح اراده در کالبد جسم و قانع نمودن تفکر برای رهنمون کردن اراده به مسیر سعادت است.....
📚 آیه های آسمانی؛ برداشت هایی از #صحیفه_سجادیه
@dardmandi 🆔@meshkatnoor
پیام شخصیتهای علمی به مناسبت ارتحال مرحوم حجت الإسلام والمسلمین سید مرتضی موسوی (ره):
🔺 مؤلفی ارجمند و دارای دغدغه و تألیف در امر راهبردی جمعیت بودند.
(از پیام آیت الله اعرافی، مدیر حوزههای علمیه)
🔺ایشان را از زمانی که دانشجوی بنده در مقطع دکتری بودند کاملا میشناسم و او را شخصیتی بسیار متین و فاضل یافتم.
(از پیام دکتر عبدالحسین خسروپناه، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی)
🔺مولف ولایی و دغدغهمند در مساله راهبردی جمعیت بودند.
(از پیام آیت الله رجبی، ریاست مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره))
🔺فاضل گرانقدری بود که در دانشگاه معارف اسلامی به عنوان دانشجویی خوشنام، متقی، مخلص و فروتن شناخته میشد.
(از پیام دکتر روح الله شاکری، ریاست دانشگاه معارف)
🔺سید مرتضی از نظر کاری و علمی، سخت کوش، مخلص، پیگیر و دغدغه مند مسائل نظام و کشور بود و از نظر اخلاقی، خلق و خویی دلنشین داشت که فروتنی و اخلاص و بی ادعایی در آن موج می زد. ( حجت الاسلام دکتر محمد جعفری مدیر گروه کلام و فلسفه دين مؤسسه امام)
🔺از فعالان مخلصِ ِحوزه جمعیت که تنها دغدغهاش تحقق فرامین رهبری در موضوع تببین و حل مسأله فرزندآوری در کشور بود.
(از پیام حجت الإسلام محمدمسلم وافی، مسؤول مؤسسه جوانی جمعیت)
🆔@meshkatnoor
#مجازی #آفلاین #رایگان
#دارای_مدرک_پایان_دوره
📣 مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور (تحت اشراف آیت الله شیخ محسن اراکی «زید عزه») برگزار میکند:
🌐 سلسله دوره های #ادیان_فرق
با حضور اساتید برجسته کشوری
⏳ثبت نام: ۲۸ خرداد لغایت ۵ تیرماه
بستر برگزاری: 👇
#سامانه_آموزش_الکترونیک
http://rezvan.taliedaran.ir
نحوه ساخت اکانت و نامنویسی:🔰
https://eitaa.com/rezvan_marefat/1777
لازم بذکر است امکان بارگزاری گواهی و مدارک حضور در دوره ها، در سامانه شمع و سخا وجود دارد.
#کلاسهاےرایگان☘
#عقیدتی #سیاسی #تربیتی
#فقهی #تفسیری #ادیان_فرق
🆔@meshkatnoor
هدایت شده از روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
🏴مراسم ترحیم حجتالاسلام والمسلمین دکتر سیدمرتضی موسوی در شهر قم🏴
🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🔰@iki_ac_ir
📢 به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر خم، کتاب صوتی «در پرتو ولایت» در پایگاه اطلاعرسانی آثار حضرتآیتالله مصباح یزدی رضوانالله علیه بارگذاری شد.
💠 این کتاب که شرح و توضیح حضرت استاد درباره مفهوم ولایت است، به تبیین فضایل امیر مؤمنان علیهالسلام و منشأ مشروعیت حکومت ایشان، بازشناسی عوامل مخالفت با حضرت و پاسخ به برخی از شبهات درباره مفاهیمی چون ولایت، امامت و ولایت فقیه میپردازد.
💠 مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی رحمةاللهعليه پيش از اين علاوه بر انتشار کتابهای مرحوم علامه مصباح يزدی رضواناللهعليه، امكان دسترسی علاقهمندان به انديشه و آثار آن حكيم فرزانه را در قالب پایگاه اطلاعرسانی، نرمافزار، و کتابخوان همراه فراهم كرده است.
💠 علاقهمندان میتوانند اين كتاب صوتی را از آدرس زیر در پایگاه اطلاعرسانی آثار مرحوم علامه مصباح يزدی رضواناللهعليه دريافت كنند.
🌐https://mesbahyazdi.ir/node/1959
🆔@meshkatnoor
🍃مباحثه با آقا مرتضی بالای درخت بادام...🍃
🔺یکی از ابعاد شخصیتی برادر عزیزم جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید مرتضی موسوی (ره) قوت ایشان در چیزی است که فلاسفه و حکماء از آن تعبیر به حکمت عملی یا عقل عمل میکنند که خود مشتمل بر اخلاق، تدبیر منزل و سیاست مُدُن میباشد. شواهد بر این گفته فراوان است اما نقل خاطرهای سبز و خرّم بالای درخت بادام با این مرحوم میتواند تا حدودی این جنبه را آئینهداری کند. حدود سال ۹۲ یا ۹۳، یعنی ده یازده سال پیش آقا سید مرتضی و بنده مشغول چیدن بادام از تک درختی در باغ پدر بودیم و مثل همیشه از هر دری سخنی به میان میآمد و در این حین سخن به فعالیت من در تلگرام در آن زمان رسید. بنده به هدف تبلیغ و تبیین و معرفتبخشی در قالب گروه و کانال در آن روزگار در تلگرام فعال بودم. آقا مرتضی همانجا نسبت به فعالیت من در تلگرام اعتراض کرد، حرف من این بود که تلگرام صرفا یک زمینه و بستر است و این محتوی است که مهم بوده و ظرف فضای شبکه را پر میکند و ما نباید عرصه را در این فضا خالی کنیم، آقا مرتضی ولی به جد معتقد بود که شبکههای اجتماعی خارجی بستری خنثی نیستند زیرا مدیریت آنها در دست دیگران و خارج از حاکمیت قانون ماست و لذا مدیریت افکار عمومی ملت ما در دست دیگران است و از طرفی ایشان بر اهمیت اطلاعات و دادههای مردم تأکید داشت که در بستر شبکههای خارجی در دسترس بیگانگان قرار میگرفت و لذا تأکید داشت که نباید با فعالیت در این شبکهها به رونق آنها کمک کرد بلکه ما باید با حضور و فعالیت در شبکههای داخلی باعث رونق آنها گردیم و بر اساس این قانون که عرضه مبتنی بر تقاضاست مطالبه مردم باعث پیشرفت این شبکهها و تشکیل یک فضای مجازی سالم و قانونمند برای کنش اجتماعی میگردد. آقا مرتضی بادام میچید و استدلال میآورد و البته حرفهایش منطقی و قابل تأمل بود. چیدن بادامها تمام شد اما پرونده این بحث برای من باز بود و من با مطالعه و تأمل فراوان بالأخره در طرف آقا مرتضی قرار گرفتم. البته حوادث و اتفاقاتی که بعدا در کشور افتاد و هزینههای زیادی بر اقتصاد، فرهنگ و امنیت ما وارد آورد عملا صحت این مطالب و نقش کلیدی این شبکهها را اثبات کرد و اکنون همه این را میدانند که مدیران شبکههای اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام نشر مطالب را با هوش مصنوعی مدیریت میکنند و به عنوان مثال گروههای تروریستی و اندیشههای ضد ملی و ضد دینی و افراطی به راحتی در آنها فعالیت میکنند اما از طرف دیگر حتی از پخش تصاویر قهرمانی ملی مثل سردار سلیمانی ممانعت میکنند. اما آقا مرتضی این تحلیلها را زمانی بیان میکرد که این مباحث مطرح و متداول نبود و حتی بیشتر فرهیختگان ما نیز متوجه این نکات و مطالب نبودند.
این سالهای اخیر هم مسأله جمعیت دغدغه اصلی آقا مرتضی شده بود و توابع و آثار وحشتناک کاهش و تحدید جمعیت به بیان ایشان بعضی شبها خواب را تا صبح از چشمانش میربود و جسم بیمارش را بیمارتر میکرد.
قوت عقل عمل آقا مرتضی او را به مسافری از آینده تبدیل کرده بود، گو این که او از آینده آمده بود تا ما را با بیان مستدل و منطقی، متنبه و متوجه دامها و پرتگاههایی کند که بر سر راه ما و منتظر قدمهایمان هستند. به نظرم آقا سید مرتضی، ده بیست سال دیگر تازه طلوع خواهد کرد و کتب و آثارش دیده خواهد شد هنگامی که شاید دیر شده باشد و همه خواهند فهمید که او حق داشته تا این حد دغدغهمند باشد.
سید روحالله موسوی
https://eitaa.com/joinchat/2242904287Cc9ca8d6a95
🆔@meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیه مهم برای این روزها
🔺️ دستورالعمل معنوی آیت الله مصباح یزدی(قدس سره) برای انتخاب رئیس جمهور اصلح
#انتخابات
🆔@meshkatnoor
بازرگان یک مسلمان معتقد به اصول بود که در غرب تحصیل کرد و با فرهنگ آنجا کاملا آشنا شد، خواسته یا ناخواسته از فناوری دموکراسی و حقوق بشر غرب، اثر پذیرفت و در بازگشت از فرانسه نیز تلاش کرد اسلام را با ارزش های مدرن پیوند دهد. نویسنده در این اثر سعی کرده با مطالعه دقیق همه آثار و پیش نویسی و دسته بندی آن ها به یک جمع بندی نهایی درباره اندیشه و دیدگاه های دینی و سیاسی مهندس مهدی بازرگان برسد.
📌 کتاب "نقد بازرگان" بررسی و نقد دیدگاه های دینی مهندس مهدی بازرگان، اثر حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر عالیمان و با نظارت علمی دکتر موسی فقیه حقانی می باشد که در 391 صفحه توسط انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره منتشر شده است.
🆔@meshkatnoor
✨(طرحی از معنای زندگی بر اساس منش و روش مرحوم حجتالسلام و المسلمین دکتر سید مرتضی موسوی (ره))
🔅آقا سیدمرتضی میگفت: «وقتی پزشکم به من گفت بیماریت بدقلق شده و این آخرین داروی موجود است از او پرسیدم: اگر این دارو اثر نگذاشت چی؟ و او پاسخ داد: دیگر باید بروی دعا کنی!» اما متأسفانه آن دارو هم بیتأثیر بود و عضلات ایشان هر روز تحلیل میرفت و ضعف و تنگی نفس هر روز شدیدتر میشد...
آیا میتوانیم خودمان را لحظهای جای سید مرتضی قرار دهیم؟ واقعا در این شرائط قرار بگیریم چه میکنیم و چه حالی خواهیم داشت؟ اینجاست که فلسفهها و نحلهها، راهحل و داروی خود را برای این وضعیت بغرنج ارائه میدهند تا مگر به قول خودشان راهی به رهایی برند و رنج زندگی را بر انسان قابل تحمل سازند. در این میان فیلسوفان اگزیستانس بیش از هر مکتب فکری دیگری بر این موضوع تمرکز کرده و همین رنج و شرّ و مرگ و نحوهٔ رویارویی انسان با آن را نقطهٔ محوری فلسفهٔ خود قرار دادهاند. اما آقا سید مرتضی خصوصا در این برهه جانکاه بر اساس چه فلسفهای میزیست و بر رنج بیماری لبخند میزد؟ به نظرم فلسفه او برای زیستن چیز غریبی نبود اما سید مرتضی از اعماق جان به آن باور داشت و به آن عمل میکرد. فلسفهٔ او «بندگی و رضا» بود، این که انسان باید همواره بندگی خدا کند و ببیند که وظیفهاش در برابر او چیست اما نتیجه را به خداوند واگذار نماید و به آن راضی باشد و بداند که پروردگار مهربان در هر حال، خیر و صلاح و بهترینها را برای بندهاش میخواهد، و این فلسفهای بود که به گفتهٔ خود آقا سیدمرتضی به او آرامش میداد. در اوج بیماری به من میگفت گاهی با امام زمان (عج) مناجات میکنم و میگویم من تا کنون در مسیر کسب دانش دین به قصد خدمت به شما تا حد توان و استعدادم تلاش کرده و اندوختهای فراهم آوردهام که در ادامه برای نقشآفرینی اگر صلاح میدانید در خدمتم و اگر صلاح نمیدانید، پذیرا هستم. فلسفه بندگی و وظیفهگرایی آقا سید مرتضی باعث شده بود در همان شرائط رنجخیز نیز بسیار پرتلاش و بانشاط باشد و لذا ضمن پیگیری مجدانه امر درمان و دعا و نیاز به درگاه الهی، در مسیر هدف و رسالت خود تا اندک توان و نایی در بدن داشت از کوشش و تلاش فروگذار نکرد. این اواخر اگرچه نمیتوانست برای کار بیرون برود اما در منزلش بر روی تخت بیماری کارهای علمی و تبلیغی را به هر مشقتی که بود انجام میداد و وظیفهاش را ادا میکرد، به عنوان مثال تدریس درس «فلسفه اخلاق» برای دانشگاه مجازی را تا آخرین روزهای حضور در خانه در حالی انجام داد که به سختی صحبت میکرد و به علت عدم توانایی و ضعف شدید عضلانی، همسرش برایش گوشی را حین تدریس نگه میداشت. من دیدم ایشان حتی میان وسائلی که برای بیمارستان همراه داشت، کتاب درسی را هم برداشته بود تا مگر بتواند تدریسش را در بیمارستان هم ادامه دهد که به علت وخامت حال و بدحالی توفیق این کار را پیدا نکرد.
اکنون که این مطلب را مینویسم موسم انتخابات است و بجاست یاد کنم از آخرین حضور سید مرتضی در انتخابات که همین وظیفهگرایی او باعث شد بعد از ناامیدی از آمدن واحد سیار به منزل، برای انجام این وظیفه اجتماعی خود با چنان وضعیت مشقتبار و متأثرکنندهای به شعبهٔ اخذ رأی مراجعه کند که مأمور انتظامی و رئیس شعبه را تحت تأثیر قرار داده بود تا آنجا که همان ورودی شعبه، رأی ایشان اخذ شد. کسانی که در انتخابات به جای وظیفهگرایی ایدهآلگرا هستند اگر در تمام امور زندگی پیرو این فلسفه باشند بیگمان یک زندگی پر از رنج و تنش در انتظارشان است و روی خوشی و رهایی را نه فقط در شرائط محنت که روال معمول زندگی نخواهند دید.
فلسفه عبودیت و بندگی بر خلاف فلسفههای دیگر علاوه بر واقعنمایی، هرگز تأثیر و کارکرد خود را از دست نمیدهد. دیشب یکی از دوستان آقا سیدمرتضی به من میگفت: من ندیدم که لبخند لحظهای از لبهای سید محو شود...
آری، پشت این لبخند فلسفهای نهفته بود...
سید روحالله موسوی
🆔@meshkatnoor
📌آیا شرکت در انتخابات، حق است یا تکلیف؟
✍️پاسخ
1️⃣شرکت در انتخابات، از این جهت که انسان می تواند سرنوشت خود را تعیین کند، یک حق است. حق دارد بگوید چه کسی برای من، تصمیم گیری کند.
2️⃣اگر شرکت در انتخابات، صرفاً یک حق باشد، انسان می تواند بگوید، از حق خودم استفاده نمی کنم.
3️⃣در عین حال، شرکت در انتخابات، یک تکلیف دینی نیز است. به دو جهت:
4️⃣نخست آنکه، خداوند خواستار اجرای دین در جامعه است. پس بر هر بنده ای نیز تکلیف است که خواست خدا را در جامعه محقق کند. حکومت دینی برای اجرای دین در جامعه تشکیل می شود. رأی دادن در حکومت دینی، به معنای تأیید حکومت دینی برای اجرای دین در جامعه است که وظیفۀ هر انسان دیندار است.
5️⃣دوم آنکه، اگر انسان حتی احتمال دهد، از میان دو جریان رقیب در انتخابات، حاکمیت یک جریان خاص، ممکن است منجر به تضعیف دینداری مردم شود، ساکت نشستن در این برهه، به این معناست که برایش فرقی نمی کند، جامعه دیندارتر شود یا نشود. برایش تفاوت نمی کند که دین در جامعه اجرا شود یا خیر؛ حال آنکه، انسان نسبت به اجرای دین در جامعه، مکلّف است.
6️⃣بنابراین، شرکت در انتخابات و رأی دادن به فردی که به دنبال تحقق اجرای دین در جامعه است، هم حق است و هم تکلیف.
#انتخابات
#شرکت_در_انتخابات
#حق
#تکلیف
✅کانال یادداشتهای اعتقادی
🆔@faryab110
🆔@meshkatnoor
آیا اخلاقا و شرعا مجازیم در انتخابات بی طرف و ساکت باشیم؟
✍به دلیل تأثیر عظیم رئیس جمهور در سرنوشت کشور و ملت، فعالیت و ایفای نقش در انتخابات از اوجب واجبات است. این ایفای نقش در شناخت اصلح و ترغیب و تشویق مردم به انتخاب فرد اصلح است. متاسفانه کسانی را می بینیم که به رغم اینکه می دانند چه کسی اصلح است به خاطر ملاحظات و مصلحت اندیشی های خودمحورانه و نفسانی و منافع دنیوی مهر سکوت بر لب زده اند. کسی که به اخلاق و شریعت پایبند است و خیر و صلاح ملت مملکت را می خواهد در برابر چنین رویداد سرنوشت سازی نمی تواند ساکت و بی تفات باشد.
این بی عملی زمینه را برای روی کارآمدن افراد ناصالح فراهم می کند. رئیس جمهور یک نفر نیست، وقتی رئیس جمهور را انتخاب می کنیم در واقع تمام وزرا و معاونان و مشاوران و مدیران کشوری و استانی را انتخاب می کنیم. حال اگر فرد نامناسبی را انتخاب کنیم در واقع کل کشور را به سمت انحطاط و قهقرا سوق داده ایم. دراین صورت در گناه تمام منکرات و سیئاتی که از باند ناصالح صورت می گیرد و تمام حسناتی و معروف هایی که فوت می شود شریک خواهیم بود.
از تاریخی که خود تجربه کرده و شاهد بوده ایم درس بگیریم. دولتی داشتیم که حاصلش تسلیم شدن و ذلت دربرابر دشمن و برباد دادن دستاوردهای هسته ای از یکسو و غارت و اختلاس بیت المال و رکود و فلاکت اقتصادی از سوی دیگر بود. نه چرخ سانترفیوژ چرخید نه چرخ صنعت و اقتصاد. سانترفیوژ بتن شد، کارخانجات یکی پس از دیگری تعطیل، کارگران بیکار، اقتصاد فلج و خزانه کشور خالی شد. خانم کلینتون وزير امور خارجه وقت آمریکا در کتاب خاطراتش نوشت که با انتخاب روحانی ایران را ۲۰ سال عقب راندیم بدون اینکه یک تیر شلیک کنیم!
دولتی که برخی از مسولانش جز به فکر زراندوزی و اشرافیت و کاخ سازی در شمال تهران و لواسان نبودند و برادران و دامادها و دختران و پسران و ایل و تبارشان با رانت خواری و حقوق های نجومی و دزدی و اختلاس مملکت را غارت کردند که جمعی از آنها اینک در زندان هستند و جمعی دیگر با پول های میلیاردی به یغما برده ملت در خیابان های پاریس و برلین و لس آنجلس مشغول خوشگذرانی اند. آنها با تمام قوا و با پشتیبانی امپراطوری رسانه ای شیطانی استکبار باز به میدان آمده اند و گریبان ها چاک می کنند و حنجره ها می درند تا دو باره بر این کشور مسلط شوند و فرصت ازدست رفته را بازستانند.
دولتی هم داشتیم مثل دولت شهید خدمت رئیسی مظلوم که رئیس جمهور و کابینه اش در راه خدمت به ملت سر از پا نمی شناختند و با سختکوشی و مجاهدت خود کشور را از لبه پرتگاه سقوط نجات دادند و جایگاه جهانی کشور را ارتقا دادند. اگر این دولت هشت سال به کار جهادی خود ادامه می داد قطعا بسیاری از مشکلات این کشور حل می شد و کشور در مسیر پیشرفت قرار می گرفت. این دو نوع دولت حاصل دو نوع انتخاب است.
اینک ما بر سر همان دوراهی ایستاده ایم: دولتی از جنس گروه اول یا دولتی از جنس دولت رئیسی. آیا با هیچ بهانه ای می توان در یک چنین رویداد عظیم تاریخی بی خیال و بی طرف ماند و تنها تماشاگر صحنه بود؟ منطق بی تفاوتی همان منطق بنی اسرائیل است که می گفتند: «اذهب انت و ربک فقاتلا انّا هاهنا قاعدون.» جهادی که این چند روز بر هر کسی واجب است این جهاد است. اگر این تکلیف فوت شود قابل جبران نیست. وقت تنگ است. اگر به وظیفه خود عمل نکنیم این چند روزه به سرعت می گذرد و روسیاهی برای کسانی می ماند که دست روی دست گذاشتند و به وظیفه خود عمل نکردند.
کسی که در انتخابات شرکت نمی کند و کسی که در انتخابات شرکت می کند اما به خاطر منافعش به فرد غیر اصلح رأی می دهد و یا برای او تبلیغ می کند در محکمۀ الهی مسئول است. کسی که در انتخابات شرکت می کند و حتی به فرد اصلح هم رأی می دهد، اما با اینکه می تواند از او تبلیغ کند کاری نمی کند، نیز به میزان کوتاهی اش مسئول است و باید پاسخگو باشد.
خوش بود گر محک تجربه آید به میان
تا سیه روی شود هر که در او غش باشد
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#فنائی_اشکوری
#انتخاب_اصلح
https://eitaa.com/dreshkevari
🆔@meshkatnoor
🔸 هم اندیشی علمی رابطه حجاب و مدرنیسم
🔺 بررسی نقش مدرنیسم در کشف حجاب
🔰 قطب علمی فلسفه دین اسلامی پژوهشگاه با همکاری موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، دانشگاه تهران و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار میکند:
🎙 با حضور:
#ابوالفضل_ساجدی
حسین بستان
#حسین_رمضانی
✍️ دبیر علمی: قاسم بابایی
📅 سه شنبه ۱۲ تیر ماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۲:۴۵
🏢 قم، سالن جلسات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
📡 حضور مجازی از طریق:
🌐 skyroom.online/ch/iict/qotb
🔍 مشروح خبر👇
🌐 iict.ac.ir/hejab-5
#نشست
#حجاب_عفاف
🆔 @iictchannel 🆔@meshkatnoor