eitaa logo
گام دوم|مصطفی جمالی
195 دنبال‌کننده
131 عکس
106 ویدیو
7 فایل
بیانیه گام دوم، نقشه حرکت تمدنی انقلاب اسلامی ذیل نقشه نبی اکرم(ص) در هدایت تاریخی بشریت می باشد. این کانال به دنبال تبیین الزامات تحقق این دو نقشه از ایده تا عینیت اجتماعی می باشد ارتباط با مدیر کانال @jamali_110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این کودک فلسطینی مضطرب نیست، نترسیده، حیران نشده. بلکه با آرامشی که دارد، قرآن می خواند... ولنبلونکم بشیء من الخوف والجوع ونقص من الاموال والانفس والثمرات وبشر الصابِرین ..... ☫به جمع سربازان گمنام بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/3617980416C11748e2114
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس):از افراد و کشورهایی که ما را حمایت کردند بخصوص از «جمهوری اسلامی ایران» تشکر می‌کنیم، که در کمک به ما چیزی کم نگذاشته‌اند. 🔹به فضل الهی امروز موشک‌های ما که رژیم صهیونیستی را هدف قرار می‌دهند، موشک‌های ولایت فقیه شجاع، عزیز، قوی و بزرگوار «حضرت آیت‌الله خامنه‌ای» هستند که جان‌ها به فدای او باد. ➕بروز ترین اخبار ایران و جهان را در کانال ۵۹۸ پیگیری کنید https://eitaa.com/joinchat/4012703770C4d4f2fdc1f@www_598_ir
☝️☝️برژینسکی مشاورامنیت ملی سابق ایالات متحده امریکا : امروز بایدرهبران ابرقدرت های جهانی ازمسئولین ایرانی برای حفظ امنیت خود وقت قبلی بگیرند. همانطورکه بارها اعلام کرده ام کشوری که تحت شدید ترین فشارها وتحریمها بوده است اکنون با این همه مشکلات رتبه 17 اقتصاد جهانیست. دانش هسته ای رانهادینه کرده، درسلولهای بنیادی جزو پیش قراولان جهان است. قدرتمندترین ارتش وقوای مسلح نظامی جهان را داراست. خاورمیانه کاملآ تحت نفوذ وسیطره آنهاست، ومن اعتماد راسخ دارم این کشوربااین ظرفیت ها وتوان بومی درآینده ای نه چندان دور احیاگر تمدن بزرگ اسلامی-ایرانی مورد نظر آیت الله خمینی می شود.
ویرانه های غزه : پایان تاریخ در غرب - طلوع موعودگرایی مقدس از شرق 🔰دکتر موسی نجفی : ✅یکی از اساتید برجسته فلسفه غرب در درس غرب شناسی می گفتند: 🔴 غرب یک سکه دو رو است یک طرف آن دمکراسی خواهی و آزادی طلبی است و یک روی دیگر آن "منفعت طلبی" و " سود افزایی" است ؛ اما نکته مهم اینجاست در صورت انتخاب بین یکی از این دو ، بدون تردید غرب دومی را بر اولی ترجیح داده و دمکراسی را به پای منافعش قربانی می کند ۰ 🔵 در مسئله کشتار و یا به تعبیر دیگر حمام خون در غزه فلسطین نکته مذکور به وضوح به اثبات می رسد ؛ اما این بار یک متمم هم می توان به اصل گفته شده افزود و آن این است که این بار به علت ماهیت و ابعاد جنایات انجام شده ، غرب حتی منفعت چندانی هم نخواهد داشت چرا که در این وضعیت تقریبا تمامی ارزشهای تمدن غرب و اخلاقیات مبتنی بر آن متزلزل گشته است و در این به اصطلاح "منازعه و یا جنگ تمدنها" ، یا به تعبیر هانتیگتون این "گسل فرهنگی "غرب است که آسیب دیده و برای همین است که گفتیم بزرگترین منفعت غرب که همان نماد سازی و الگو برداری از عظمت و "خود برتری باوری" است به چالش جدی فرو افتاده است و این بار اگر پایانی برای تاریخ بشر باشد این پایان تاریخ غرب است که "موعود گرایی مقدس" را از شرق نوید می دهد۰ http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi https://ble.ir/drmousanajafi. https://rubika.ir/drmousanajafi
34.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گام دوم / مصطفی جمالی, مهندسی تمدن نوین اسلامی ـ جلسه 19 🌐آدرس کانال گام دوم: 🔸https://eitaa.com/mo_jamali_110
36.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گام دوم / مصطفی جمالی, مهندسی تمدن نوین اسلامی ـ جلسه 20 🌐آدرس کانال گام دوم: 🔸https://eitaa.com/mo_jamali_110
38.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گام دوم / مصطفی جمالی, مهندسی تمدن نوین اسلامی ـ جلسه 21 🌐آدرس کانال گام دوم: 🔸https://eitaa.com/mo_jamali_110
با سلام و درود به مخاطبین فرهیخته و صبور کانال ، به جهت عارض شدن مریضی در ارسال مطالب قدری تاخیر شد و الحمدالله به دعای برادران رفع کسالت شد انشالله کمافی السابق در خدمت هستم
اما در باب حادثه عظیم طوفان الاقصی ، اگر بخواهیم با رویکردی تمدنی به این حادثه بنگیریم باید اذعان کنیم که این حادثه به یک نقطه کانونی در بسط تمدن نوین اسلامی بدل شده است چرا که یک تمدن از یک طرف نیازمند تحولی روحی و عاطفی در یک امت است که حول آن وحدت امت شکل بگیرد و از طرفی شکل گیری غیریت تمدنی مخصوصاً با تمدن مادی دنیای امروز می تواند به خلوص تمدنی کمک و شتابی به ایجاد آن بدهد . به عبارت دیگر تولی و تبری دو عنصر اساسی در شکل دهی به تمدن اسلامی است که با این حادثه عظیم این دو عنصر تمدنی در مقیاس تمدنی شکل گرفته است از یک طرف تولی و محبت و وحدت در امت را شاهد هستیم و از طرفی تبری نسبت به تمدن غرب و مدعیان ارزش های تمدنی آن
31.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گام دوم / مصطفی جمالی, مهندسی تمدن نوین اسلامی ـ جلسه 18 🌐آدرس کانال گام دوم: 🔸https://eitaa.com/mo_jamali_11
🔰دوره علمی پیرامون مهندسی تمدن نوین اسلامی/ دی ماه 1401 ▪️ ارائه کننده: حجت الاسلام مصطفی جمالی ➕عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم ✅مجموعه حاضر یک دوره علمی فشرده پیرامون نقشه عظیم انقلاب اسلامی، یعنی و فرایند شکل گیری آن است که توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بارها در جمع های مختلف به تدریج بیان شده است. 🔸مخاطب این جلسات، حوزه های علمیه و زحمت ضبط این جلسات هم با مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات می باشد. 🔸این دوره در قالب 38 جلسه برگزار گردیده که 20 جلسه اول آن در ادامه خدمتتان ارائه می گردد: 📽لیست جلسات اول | دوم | سوم | چهارم | پنجم | ششم | هفتم | هشتم | نهم | دهم | یازدهم | دوازدهم | سیزدهم | چهاردهم | پانزدهم | شانزدهم | هفدهم | هجدهم | نوزدهم | بیستم فرهنگستان علوم اسلامی قم ایتا | سایت | اندیشه منیر | انتشارات
📚 کتاب الهیات تمدنی؛با تأکید بر اندیشه‌های کلامی علامه سیدمنیرالدین حسینی‌الهاشمی (ره) 🖊نویسنده: محمدرضا خاکی قراملکی عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم 📖درباره کتاب 🔸طرح «الهیات تمدنی» در تفکر دینی معاصر، بر پایه «فرهنگ دین» و «آموزه‌‌های وحیانی اسلام» مستلزم تفسیر درست از معنی و جایگاه «الهیات» می‌باشد. در تحلیل برگزیده از «صورت‌ بندی الهیات»، «دانش الهیات» کل خطابات و متون دین را در سه سطح «ارزش‌های اخلاقی»،«اعتقادات ایمانی»،«احکام تکلیفی»، در مقیاس فردی و اجتماعی توصیف می‌کند و اعم از کلام، فقه، اخلاق می‌باشد. الهیات عام، کل شبکه معرفت دینی را در سطح و مقیاس خردوکلان در بر می‌گیرد، که از قدرت تعامل با فرهنگ و محیط اجتماعی خود برخوردار بوده و با درک درست از تکامل جامعه، میتواند «فرهنگ علمی بشر» را با « شبکه معرفت دینی» هماهنگ کرده و دچار «قبض و بسط تئوریک» در جهت مناسبات سکولار و مادی نگردد. 🔸دانش الهیات در صورتی‌ که روش‌مند و مستند و همراه با حجیّت باشد، مانع حقیقی اعوجاج و مغشوش شدن فهم دین از طریق «روش‌های تأویلی» و «هرمنوتیکی» و «پدیدار شناختی» می‌گردد. سطح تفقه دینی حاصل‌ شده در کلام و الهیات موجود، به دلیل عدم تکامل مبانی و روش آن و نیز عدم تکامل در موضوع و سطح خطابات آن، کفایت و قدرت حل مسئله‌های تمدنی و اجتماعی را ندارد. ازاین‌رو بایستی الهیات از «وضعیت انتزاعی» و «فردی» ارتقاء یافته و به یک «الهیات تمدنی» و الهیات ناظر بر شدن و تکامل تحول یابد. سال نشر: ۱۴٠٠ تعداد صفحه: ۹۱۲ ◀️ تهیه کتاب فرهنگستان علوم اسلامی قم ایتا | سایت | اندیشه منیر | انتشارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✡️ یووال نوح هراری: استفاده از بمب هسته‌ای برای نابودی ایران حق اسرائیل است! واقعا اون همه خیال پردازی یوال نوح هراری درباره اینکه انسان جدید موفق میشه که بشه و از این به بعد ما هم امکانات سایبروگ را به خودمون اضافه می کنیم و هم می خواهیم جهش ژنتیکی آینده نوع بشر را خودمون طراحی کنیم و دیگر منتظر طبیعت نباشیم... رسید به اینجا که بمب اتم بزنیم؟!! بیچاره که کتابهای تو را می خوانند برای آنکه از خبر دار شوند و بدانند در شرکت هایشان باید چه چیزهایی را کنند!! @social_theory
🔰 «مکتب» پیش‌فرض‌های «علوم» را تحویل می‌دهد. 🔻 علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی: ▫️ «هرگاه اصول استنباط احکام حکومتی بتواند نسبت بين احکام را ببيند، يعنی نظام احکام را ببيند، ولی نظام مستند به وحي، نه نظام برخاسته از قياس و استحسان _يعنی نظامي که استنادش را قاعده‌مند کند و بتواند تعبد قاعده‌مند را به تفاهم اجتماعی بکشاند_ در این صورت، طبيعی است كه می‌توانيم انسانيِ متناسب با اداره نظام را به دانشگاه بدهيم» (۱۳۷۴/۶/۳). ▫️ «اگر در توليد علوم همان راهی را برود كه ، پايه‏‌های تعريفی آن را در احكام توصيفی، تكليفی و ارزشی استنباط می‌كند، در اين صورت، رابطه بين حوزه و دانشگاه ديگر يك رابطه صوری نخواهد بود» (۱۳‌۷۹/۱۰/۶). ▫️ « انسانی حتماً می‌بايست از وحی اخذ شود و از احكام توصيفی و ارزشی و تكليفی گرفته شود» (۱۳۷۴/۴/۲۰). ▫️ « عبارت است از كلیه احكام توصیفی، دستوری، ارزشی». (۱۳‌۷۸/۳/۱۱) ▫️ «در ، یک دور کلام جدید دارید و یک دور هم فقه جدید دارید [و یک دور هم اخلاق جدید]؛ یعنی حکومتی و حکومتی [و حکومتی] در مکتب هست». (۱۳۷۸/۳/۱۸) فرهنگستان علوم اسلامی قم ایتا | سایت | اندیشه منیر | انتشارات
🔰هفتمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی گردهمایی نیم‌روزه کمیسیون«مدیریت تحوّل علوم انسانی» ▪️طرح راهبردی شورای عالی انقلاب فرهنگی درمسیر تحوّل علوم انسانی ▫️حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی 🔻تجربه الگوهای مدیریتی و ایده‌های حکمرانی مشارکتی تحوّل علوم انسانی با حضور نمایندگانی از مراکز آموزشی وپژوهشی باسابقه درعرصه تحوّل علوم انسانی ▫️حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکترعلی مصباح یزدی رئیس شورای اسلامی‌سازی علوم انسانی موسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی(ره) ▫️حجت‌الاسلام‎والمسلمین دکتررمضان علی‌تبارفیروزجایی مدیر گروه منطق فهم دین پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی ▫️دکترعبدالله توکّلی معاونت پژوهش سابق پژوهشگاه حوزه ودانشگاه ▫️دکترسیدمجتبی امامی معاونت پژوهش دانشگاه امام صادق‌(ع) ▫️دکترابولقاسم فاتحی ریاست پژوهشکده تحوّل علوم انسانی دانشگاه علامه طباطبایی ▫️حجت الاسلام‌والمسلمین دکترعلیرضاپیروزمند ریاست مرکزمطالعات بنیادین فرهنگستان علوم اسلامی قم مدیرگروه مدیریت راهبردی فرهنگی دانشگاه عالی دفاع ملی 🔻ارائه مقالات 1️⃣الگوی حکمرانی مشارکتی در تحوّل علوم انسانی:مدیریت شبکه‌ای تحوّل علم حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکترمصطفی جمالی 2️⃣الگوی روابط میان«حاکمیت،مردم ونهادعلم»درتحوّل علوم انسانی حجت الاسلام احمدعابدی 3️⃣الگوی مدیریت راهبردی دانش ترازانقلاب اسلامی دکتراسماعیل شاطری زمان:پنجشنبه 25 آبان1402-ساعت 7:45 - 14 مکان: قم.ساختمان مرکزی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم 🔗لینک مجازی ⬅️هماهنگی جهت حضور: 09122730138 فرهنگستان علوم اسلامی قم ایتا|سایت
🔰افتتاحیه اولین دوره تمدن نوین اسلامی و نظام فکری توحیدی 🔻با حضور: ▫️حجت الاسلام و المسلمین مصطفی جمالی عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی ▫️حجت الاسلام و المسلمین سید نقی موسوی ریاست دانشگاه فرهنگیان استان قم زمان: ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۸ مکان: بلوار شهید کریمی دانشگاه فرهنگیان، پردیس حضرت معصومه (س) حضور در این مراسم برای دانشجو معلمانی که در دوره ثبت نام نکردند، بلامانع است. فرهنگستان علوم اسلامی قم ایتا | سایت | اندیشه منیر | انتشارات
🔆 استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی: ضرورتِ ، مبتنی بر ضرورتِ است؛ اگر دين‌محوری ضروری نباشد فلسفۀ شدن اسلامی نیز ضرورتی ندارد و می‌توان «شدن» را از دیگران به عاریت گرفت. اما اگر دین بخواهد در ايجاد تناسبات، ساختارها، نظامات و ايجاد شرايط حضور داشته باشد، بايد فلسفۀ شدن خاص خود را داشته باشد. حتی اگر ما نیز تصمیم بگیریم که فلسفۀ شدن نداشته باشيم، قطعا اصل «شدن» در عينيت، تعطیل بردار نيست. ۱۳۷۸٫۷٫۱۱ ☑️ @AndisheMonir
هوا عبری نمی ماند...!
🔰 تازه منتشر شده حجت الاسلام و المسلمین دکتر مصطفی جمالی، عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم با عنوان: ▫️شاخص‌های رویکرد تمدنی و تطبیق آن بر حادثه عظیم اربعین 🔻درباره مقاله دستیابی به زمینه تقرب الهی و بسط انسانی را در بالاترین مقیاس حیات انسانی (حیات تمدنی) فراهم می آورد. براساس همین ایده، مقام معظم رهبری در به درستی بیان می کنند که گام دوم انقلاب ادامه روند خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است که در گام اول انقلاب آغاز شد. براساس این نگاه، تمدن نوین اسلامی تنها یک غایت و برآیند نیست که در انتهای حرکت رخ نمایان می کند، بلکه هم فرایند و هم رویکردی در انقلاب اسلامی است که مبتنی بر آن باید جامع حرکت انقلاب اسلامی را ترسیم کرد و همواره در تحلیل موضوعات و مسائل اجتماعی یا در آسیب شناسی اجتماعی آن را در نظر گرفت. بر این اساس لازم است هم در مطالعات نظری تمدن و هم در مطالعات انضمامی و عینی تمدن به این امر مهم توجه کرد و با تبیین دقیق شاخص‌ها و ویژگی‌های رویکرد تمدنی زمینه هدایت مطالعات اجتماعی را در شاخه‌های مختلف علوم انسانی و اجتماعی معطوف به تحقق عینی تمدن نوین اسلامی فراهم آورد. این مقاله به منظور تحقق این امر مهم ابتدا به صورت اجمالی به برخی از مهمترین ویژگی ها به تحلیل یکی از مهم‌ترین حوادث تمدنی عصر حاضر یعنی پیاده روی عظیم می‌پردازد. البته به عنوان مقدمه و به صورت مختصر تحلیلی از گستره مفهومی تمدن ارائه می‌شود. این اثر علمی به در کتاب "چیستی رویکرد تمدنی؛ از عرصه نظر تا صحنه عمل" توسط انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به چاپ رسیده است. فرهنگستان علوم اسلامی قم ایتا | سایت | اندیشه منیر | انتشارات
🔰مراسم افتتاحیه دوره تمدن نوین اسلامی و نظام فکری توحیدی برگزار شد. 🔰 مراسم افتتاحیه اولین دوره و نظام فکری توحیدی ويژه دانشجو معلمان پردیس حضرت معصومه (س) قم، در روز یکشنبه 28 آبان 1402 با همکاری فرهنگستان علوم اسلامی و دانشگاه استان قم و با حضور حجت الاسلام و المسلمین مصطفی جمالی «عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم» برگزار گردید. 🎧 بشنوید... فرهنگستان علوم اسلامی قم ایتا | سایت | اندیشه منیر | انتشارات