eitaa logo
گام دوم|مصطفی جمالی
213 دنبال‌کننده
180 عکس
166 ویدیو
9 فایل
بیانیه گام دوم، نقشه حرکت تمدنی انقلاب اسلامی ذیل نقشه نبی اکرم(ص) در هدایت تاریخی بشریت می باشد. این کانال به دنبال تبیین الزامات تحقق این دو نقشه از ایده تا عینیت اجتماعی می باشد ارتباط با مدیر کانال @jamali_110
مشاهده در ایتا
دانلود
50.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 برنامه تلویزیونی مصیر با موضوع تبیین هندسه فکری مرحوم آیت الله حسینی با حضور ▫️آیت‌الله میرباقری (رئیس فرهنگستان علوم اسلامی) 🔅۱۲ اسفند ماه، بیست و سومین سالگرد درگذشت علامه فرزانه مرحوم استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی ☑️ @AndisheMonir
🔰 ۱۲ اسفند ماه، بیست و سومین سالگرد درگذشت علامه فرزانه مرحوم استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی گرامی باد. ☑️ @AndisheMonir
50.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 برنامه تلویزیونی مصیر با موضوع تبیین هندسه فکری مرحوم آیت الله حسینی با حضور ▫️آیت‌الله میرباقری (رئیس فرهنگستان علوم اسلامی) 🔅۱۲ اسفند ماه، بیست و سومین سالگرد درگذشت علامه فرزانه مرحوم استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی ☑️ @AndisheMonir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅چالش مبنایی و اصلی برای وضع قوانین در مجلس شواری اسلامی «۱» 🎥 مرحوم آیت‌الله علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی (۵ دی‌ماه ۱۳۷۹): 🔹(یكی از رؤسای مجلس به من گفت: آقای آسید منیر چه كار می‏كنی؟ گفتم:) جامعه دو ماشین تولید اطلاع دارد: 1️⃣در یكی «مطلق‌‏گرایی حسی» اصل است؛ یعنی پیش‌فرض باید حسی باشد، روش باید حسی باشد، شاخصه كارآمدی نیز باید حسی باشد. از وحی شرط نمی‌‏پذیرد؛ حتی وقتی كه به وحی نظر می‏‌كند تفسیر حسّی می‏‌كند. نظر به ایمان و عقل كه می‏‌كند تفسیر حسی می‏كند. این یک ماشینِ [تولید علم] است. تولید اطلاعات این ماشین [در دانشگاه‌ها] بر اساس این روش است. شخصیت‌هایی را هم كه تحویل می‌‏دهد، كارآمد هستند و قدرت اداره دارند. 2️⃣جامعه یک ماشینی دیگر نیز دارد كه حوزه علمیه است كه منطق آن از «انتزاع» آغاز می‌‏كند و به التزامات قلبی [منجر می‌شود]؛ یعنی معتقد شدن به اینكه این عنوان، موضوعش این است و فعلش حرام می‌‏باشد یا واجب. پس به التزامات كلی ختم می‌‏شود. [اما] نمی‌‏تواند به «عمل و عینیت» دست بزند. ✅[به ایشان گفتم:] بین اینها طبیعتا اختلاف پیدا می‌‏شود. شما كه رئیس مجلس هستید گاهی مجبور هستید به نفع این دسته كنار بروید و گاهی به نفع دسته دیگر. 🔹ایشان گفت: «ما این مشكل را از طریق شورای مصلحت حل كردیم». 🔸من گفتم: «این حل سیاسی است و نه حل منطقی. رابطه بین دو دستگاهِ تولید معرفت اگر به صورت منطقی هماهنگ نشود چالش اجتماعی‌‏اش به تأخیر می‌‏افتد، نه اینكه از بین می‏رود». ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
معرفی فلسفه ولایت به آثار.mp3
48.7M
🎙 سید منیرالدین حسینی الهاشمی | معرفی فلسفه نظام ولایت 🗓 تاریخ: ۱۳‌۷۹/‌۶/‌۱‌۵ ⏳‌ مدت: ۳۳ دقیقه ⚡️ فلسفه نظام ولایت در عام‌ترین شكل خودش، سه مرتبه از سرپرستی را در یک نظام ملاحظه می‌كند: ۱. سرپرستی تکوینی؛ ۲. سرپرستی تاریخی؛ ۳. سرپرستی اجتماعی. ⚡️ كارآمدی الهی دین در جامعه، بدون در دست داشتنِ روش تحقیقی كه بتواند حركت و تغییر را در ماده به اعتقادات الهی مشروط کند و تبدیل‌شدن و چگونگی را در تكامل بر این بنیان بیان کند، ممکن نیست. ⚡️ فلسفۀ نظام ولایت یا همان فلسفه شدن اسلامی، یعنی پایگاه همدلی، همفكری و همكاری در جامعه اسلامی. ⚡️ فلسفۀ نظام ولایت یعنی وسیلۀ تبیین تحوّل سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بر محور تكامل دینی. ⚡️ فلسفۀ نظام ولایت یعنی شالودۀ هماهنگ‌سازی تكامل حجیت در فهم دین، اسلامیت در فهم كاربردی دانشگاه و جریان اسلام در فهم اجرایی دولت. ⚡️ ثمرۀ فلسفه نظام ولایت در «حوزه»، دستیابی به اخلاق حکومتی، حكمت حكومتی و فقه حكومتی است و در «دانشگاه» توان پیش‌بینی، كنترل و هدایت تغییرات بر مبنای معادلاتی است كه رفع نیازمندی‌های نظام اسلامی را در جریان توسعۀ نیاز و ارضاء تولید می‌کند، و در «نظام اجرایی»، ارائۀ مدل شناخت حل معضلات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی داخلی و خارجی بر حول محور كلمۀ اسلام است. (توضیح دربارۀ صوت: استاد حسینی در این صوت ظاهراً متنی از نوشته‌های خودشان را قرائت می‌کنند و توضیح می‌دهند.) ☑️ @AndisheMonir
هشت توصیه امام هشتم برای روزهای آخر شعبان 🌟 اباصلت (سلام الله علیه) می‌گوید: در آخرین جمعه شعبان خدمت امام رضا علیه‌السلام رسیدم. فرمود: 🔹 ای اباصلت، بیشترِ ماه شعبان سپری شده و امروز آخرین جمعه شعبان است، پس در روزهای باقیمانده کوتاهی‌های روزهای گذشته را جبران بکن و باید به آنچه برایت مهم است اقدام کنی: 1⃣ زیاد دعا کن 2⃣ زیاد استغفار کن 3⃣ زیاد قرآن تلاوت کن 4⃣ از گناهانت به درگاه خدا توبه کن تا خالصانه به ماه خدا وارد شوی 5⃣ هر امانتی که گردنت هست ادا کن 6⃣ تمام کینه‌هایی که در دلت نسبت به مؤمنان داری، از دل بیرون کن 7⃣ هر گناهی که به آن مبتلا هستی از آن دست بکش و تقوای خدا پیشه کن و در آشکار و پنهان بر خدا توکل کن... 8⃣ و در روزهای باقیمانده این ماه بسیار بگو: 👈 اللَّهُمَّ إِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنَا فِیمَا مَضَی مِنْ شَعْبَانَ فَاغْفِرْ لَنَا فِیمَا بَقِیَ مِنْهُ 🔹 خداوندا اگر در روزهای گذشته شعبان ما را نیامرزیدی، پس در روزهای باقیمانده بیامرز 📚 عیون اخبار الرضا علیه السلام ج۲ ص۵۱ 📚 بحارالانوار ج ۹۴ ص۷۳
29.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 فرمایشات آیت‌الله مصباح یزدی (رحمة الله علیه) در دیدار با مجموعه فرهنگستان علوم اسلامی 📜 «قبل از هر چیز فرصت را غنیمت می‌شمرم و ارادت خودم را به مرحوم سید منیرالدین حسینی که شاید از چهل سال تجاوز کند اظهار کنم و برای روح پرفتوح ایشان عاجزانه و متضرعانه درخواست تعالی و تقرب بیشتر کنم. از افراد بسیار ممتاز در جهات متعددی بودند که نظیرشان کم پیدا می‌شود. ما سال‌ها افتخار همسایگی ایشان و رفت و آمد خانوادگی را در قم و در کوچه نوربخش داشتیم. درگذشت ایشان و محرومیت حوزه از آن اخلاق، صفا، معرفت و سایر ویژگی‌هایشان ضایعه‌ای بود. خدا ان‌شاءالله درجات ایشان را عالی کند و به شما عزیزان هم توفیق بدهد که بتوانید اهداف ایشان را که اهداف انبیاء و اولیاء خداست به‌نحو احسن دنبال کنید. مخصوصاً جناب آقای میرباقری هم که جایگاه خودشان را دارند و از جهاتی از نوادر و شخصیت‌های بسیار ممتاز زمان ما هستند و الحمدلله برکات وجودی‌شان گسترده است و طبقات مختلف مردم به‌صورت متفاوت از ایشان استفاده می‌کنند و این نشانه وسعت برکات است که خدای متعال برای ایشان مقدر و میسر فرموده‌اند.» (در دیدار با مسئول و اعضای هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی در سال ۱۳‌۹۰؛ منبع: کتاب مجموعه مصاحبه‌های همایش تحول در علوم انسانی، انتشارات کتاب فردا). 🔅۱۲ اسفندماه ۱۴۰۲، بیست و سومین سالگرد درگذشت اندیشمند فرزانه مرحوم استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی ☑️ @AndisheMonir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فَدَعَا رَبَّهُ أَنِّي مَغْلُوبٌ فَانْتَصِر فَفَتَحْنَا أَبْوَابَ السَّمَاءِ بِمَاءٍ مُنْهَمِر @Esrar3
«عبدالمجید النجار و سه گانه تمدنی» 🔸دکتر عبدالمجید النجار متولد 1945 تونس و فارغ التحصیل دانشگاه الزیتونه، الازهر و استاد بسیاری از دانشکده های اسلامی در تونس، الجزایر، امارات، قطر و ...می باشد. عضویت او در جنبش النهضه، ریاست شعبه «اتحاد العالمی لعلماء المسلمین» در تونس و عضویت در «المجلس الاروبی للافتاء والبحوث» از او یک چهره عالم نواندیش تمدنی تصویر کرده است. 🔹شهرت اصلی دکتر النجار تالیف سه جلدی ذیل عنوان«الشهود الحضاري للأمة الإسلامية» است که در سال 1999توسط دار الغرب الإسلامي در بيروت منتشر شده است. 🔸 جلد أول با عنوان«فقه التحضر الإسلامي» با تاکید بر سه مفهوم استخلاف، شهادة و تسخیر به بنیادهای فلسفی - اخلاقی تمدن اسلامی پرداخته است. 🔻جلد دوم با عنوان «عوامل الشهود الحضاري» به شرایط تجدید تمدنی با تاکید بر اصلاح فکری و عملی پرداخته و جلد سوم با عنوان«مشاريع الإشهاد الحضاري» به بررسی و نقد تجربه های فکری و عملی تمدنی(جریان سلفیه، جریان اصلاحی وتجربه جنبش های اخوان المسلمین و جماعت اسلامی) در جهان اسلام اختصاص دارد. 🔻منظاری ایرانی؛ منظری عربی @Arabworld2023
شب اول .mp3
11.72M
🎧 مجموعه پادکست‌های بشنو از نی شرح دعای ابو حمزه ثمالی با بیانی روان و متفاوت از استاد علی صفایی حائری 🎙 🌙 شب اول ماه مبارک رمضان ▪️روح‌های آشفته با چه‌چیزی ثبات می‌یابند؟ ▫️آیا ذکر و عمل، به‌تنهایی برای رسیدن به آرامش و قُرب حق کافی است؟ ▪️دل‌های مُرده چگونه به زندگی دوباره می‌رسند؟ ▫️ @einsad
💢غزه؛ و البته هزاران مناسبت تقویمی و موسمی جور و واجور!!💢 🔹اگر بگویم آینده انقلاب اسلامی در نظم نوین جهانی امروز منوط به اتفاقات غزه است، بیراه نگفته‌ام. امروز همه جبهه حق و همه جبهه باطل در غزه مقابل هم قد کشیده‌اند و چه کسی است که نداند که سرنوشت و آینده انقلاب اسلامی نیز در آنجا رقم خواهد خورد. امروز بزرگترین دلیل بصیرت پیر جماران که آمریکا را شیطان بزرگ خوانده بود، هر روز در غزه به بدیهی ترین شکل ممکن اقامه می‌شود. امروز در غزه، هرآنچه ما دهه شصت و هفتادیها از غربشناسی‌های فردید و داوری و میرباقری و کچویان و رجبی و مطهری و طباطبایی و حسینی و صدر، مبنی بر «غیرانسانی بودن مدرنیته» خوانده‌ایم، به عیان‌ترین شکل ممکن خود را هوار می‌زند. امروز غزه، مرز میان انسانیت و توحش است.... 🔹ولی چقدر حیف! چقدر حیف! چقدر حیف که در این 160 روزی که می‌توانستیم به این حادثه بپیوندیم، در تقویم خود مناسبت‌ها و برنامه‌های دیگری هم داشتیم که نتوانستیم از آنها چشم بپوشیم و یا لااقل رنگی از غزه به آنها بزنیم؛ ➖بالاخره که نمی‌توان به جام ملتهای آسیا نپرداخت پای غرور ملی در میان است؛ ➖جشنهای باشکوه نیمه شعبان هم که اصلاً نمی توان کاری کرد بالاخره ما کاری مهمتر از انتظار آقا کشیدن مگر داریم؟! ➖ انتخابات هم که همواره در رأس امور است؛ ➖از بعد از آن هم داریم خود را آماده می‌کنیم برای مهمانی توأمان خدا و خلق خدا؛ رمضان و نوروز؛ چه تلاقی زیبایی ! 🔹چقدر در زمانه‌ای که بیش از همه نیاز به ایستادگی داریم، زمان راحت ما را با خود می‌برد؟! نمی‌دانم چرا ما بچه انقلابی‌ها و حزب‌اللهی‌ها اینقدر مناسبت‌زده و پروژه‌ای با مسائل مواجه می‌شویم؟! اصلا چطور می توان در دل این رنج و محنت بی حد و حصر مردم فلسطین، اینقدر بی‌خیال بود و اینقدر منظم رفتار کرد؟! .. 🔹خدا رحمت کند حضرت امام ره را پیام نوروزی عید 1341 را با «انا لله و انا الیه راجعون» شروع کرد و آن عید را عزا اعلام کرد تا مؤمنین را از خطری که قران و ملت قران را تهدید می‌کند، آگاه کند (صحيفه امام، ج‏1، ص: 154) خدا رحمت کند حضرت امام ره را نوروز 1342 را نیز عزا اعلام کرد و به حضرت بقیه الله عج تسلیت گفت. (صحيفه امام، ج‏1، 156) خدا رحمت کند حضرت امام ره را که در 13 تیرماه 1357 به جشنهای سوم و نیمه شعبان واکنش داد و آن را تحریم کرد و از علما خواست بدون تشریفات عید در میان مردم حاضر شوند و خطر حکومت شاه را به همه برسانند. (صحيفه امام، ج‏3، 426 ) ➖ ای کاش اینقدر موسمی نبودیم! ➖ ای کاش حادثه‌ها را این همه بریده بریده نمی‌فهمیدیم! ➖ ای کاش می‌توانستیم اهم و مهم کنیم! ➖این کاش می‌توانستیم تفاوت مسئله‌ها را درک کنیم! ➖ ای کاش می‌توانستیم درک کنیم که همانطور که غزه از ماست، ما نیز از غزه‌ایم و هیچ حادثه‌ای در این چند دهه مانند غزه نتوانسته است وجدان عمومی بشر را متوجه ارزشهای الهی ـ انسانی جبهه انبیاء الهی کند؛ هیچ حادثه‌ای مانند غزه نتوانسته بر چهره نفاق و دورویی غرب، پنجه بکشد و کثافت و تعفن واقعی آن را به همگان نشان دهد.. ➖ای کاش یاد می‌گرفتیم که مناسبتهای تقویمی را باید با صبغه ایام الله واقعی طعم‌دار کرد! ➖ ای کاش سر به دیوار دعا و اضطرار، نه صرفا برای کمک به غزه، که برای پیوستن به جاری زلال و پاک کننده غزه راهی می‌جستیم و خود را به آن می‌رسانیدیم ... 🔹خدا حفظ کند حضرت آقا را وقتی امسال درخت هم که می‌کاشت برخلاف سالهای گذشته یک درخت بیشتر کاشت و فرمود: «نکته‌ی آخر اینکه امسال ما سه درخت غرس کردیم؛ برخلاف [بعضی] سالهای قبل که دو درخت غرس میکردیم، امسال تعداد درختهایی را که غرس شده افزایش دادیم، به معنای اهتمام بیشتر به درخت‌کاری. و یکی از این سه درخت هم درخت زیتون است؛ این به معنای اظهار همبستگی و همدلی با مردم فلسطین است ــ که مرکز زیتون آنجا است ــ و میخواهیم به این مردم مظلوم و عزیز و بسیار مقاوم، از دور سلام بدهیم و بگوییم ما همه جور به یاد شما هستیم، از جمله اینکه درخت زیتون را به یاد شما غرس میکنیم.» 🔹و البته به تقویم که نگاه می‌کنم نزدیک است؛ نمی‌دانم باید خوشحال بود یا ناراحت؟ ...
❇️پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم: 🔹أَيْنَ مِثْلُ خَدِيجَةَ صَدَّقَتْنِي حِينَ كَذَّبَنِي النَّاسُ‌ وَ وَازَرَتْنِي عَلَى دِينِ اللَّهِ وَ أَعَانَتْنِي عَلَيْهِ بِمَالِهَا 🔸مثل خديجه پيدا نخواهد شد. خديجه در آن هنگام كه مردم مرا تكذيب كردند، مرا تصديق نمود، و مرا با ثروت خود براى پيشرفت دين خدا يارى نمود. 📎بحار الأنوار : ج‌۴۳ ، ص۱۳۱ 🏴 رحلت بزرگ بانوی اسلام حضرت خدیجه سلام الله علیها تسلیت باد ✅eitaa.com/safir_channel ایتا ✅ sapp.ir/safir_channel سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک مادر در چنین وضعیتی چکار باید بكند؟ ‏در صورتش آثار گرسنگی مشخصه؛ ‏کودکانش را ببینید...💔 ‏سر سفره افطار دعا برای این فراموش نشود ‏⁦ @akh_moq_is
💢چرا برای غزه کم تحرکــیم؟💢 🔹تصمیم گرفتم اولین و دومین یادداشت امسال رو برای غزّه بنویسم و نه حتی برای شعار سال! 🔹بعد از یادداشت «غزه؛ و البته هزاران مناسبت تقویمی و موسمی جور و واجور!!» که در آن به نقد رفتار فرهنگی دوستان حزب‌اللهی‌مان پرداخته بودم، برخی از دوستان گفتند که مردم ایران حاضر به همراهی با مردم غزه نیستند و افکار عمومی ما کشش طرح مسئله کمک به غزه را ندارد! 🔹بگذارید همین ابتدا نظر خودم را عرض کنم. این تحلیل از مردم ایران از اساس یک تحلیل غلط، انحرافی و تقلیل گرایانه است. مردم ایران همواره در طول قرنها جزو عدالت‌طلب‌ترین ملتها بوده‌اند و برای رسیدن به آن، هزینه‌های هنگفت داده‌اند. چطور می‌شود که چنین ملتی که حتی مخالفین حکومتش هم برای همراه کردن مردم ناچارند که بر روی عدالت‌طلبی دست بگذارند و حجاب قانونی را مصداق ظلم نشان دهند تا بتوانند جوانان و نوجوانان را برای مقابله با حکومت به خیابانها بکشانند، به یکباره چنان تحولی پیدا می‌کند که نسبت به یکی از بزرگترین جنایت‌ها و نسل‌کشی‌های آشکار تاریخ معاصر کرخت و سرد شوند؟! این تحلیل غلط اندر غلط است ... 🔹ریشه عدم تحرک کنونی مردم ایران را باید در جایی دیگر دنبال کرد؛ اولین ریشه‌ی این بی تحرکی در فراگیر شدن این تلقی است که «الان کمک به غزه یک کار تخصصی و نظامی است که مردم عادی نمی‌توانند نقشی در آن داشته باشند»؛ دومین ریشه این بی عملی را باید در این تلقی دنبال کرد که «راهپیمایی‌های کلیشه‌ای دردی از مردم غزه دوا نمی‌کند و اقتضائات بیرونی و میدانی به حدی قدرتمند است که این راهپیمایی‌های داخلی، تأثیری بر روی تصمیم گیری مسئولین سیاسی و نظامی کشور در مواجهه با مسئله غزه نمی‌گذارد.» 🔹حاصل جمع این دو تلقی این است که مردم ایران علیرغم تأسف و تأثری که از جنایتهای بی حد و مرز اسرائیل دارند و احیانا اشکی که شبها پای اخبار کودک‌کشی‌ها و زجرکشیدن‌های مردم غزه می‌ریزند، راهی را برای کمک در جلوی خود باز نمی‌بینند و ناگزیر برای فرار از فشار روحی آن، خود را به بی‌خیالی می‌زنند. خیلی فرق است که کسی بی‌خیال مسئله‌ای باشد و کسی از روی ناچاری و بن بست عملی و قاعدتاً برای فرار از فشار شکننده‌ی روحی مسئله‌ای، خود را به بی‌خیالی بزند؛ حال اکثر مردم ایران، حال دومی است. 🔹از اینرو، راه برافروخته نگه داشتن ابر مسئله‌ای به نام فلسطین در جان و فکر و رفتار مردم ایران، پخش عکس‌های جنایت‌های شنیع اسرائیل و نسل‌کشی‌ها و کودک‌کشی‌ها و رنج‌ها و زجرهای فلسطینیان نیست، بلکه راه اصلی «بازآفرینی فناوریهای اجتماعی استحصال اراده جمعی مردم ایران در راستای حضور واقعی در واقعه فلسطین» می‌باشد. ‌🔹خلاصه اینکه: ➖ امروز مشکل مردم ایران «نبود تحریک» نیست، بلکه مشکل، «فقدان بستر تحرک» است. ➖ امروز مشکل مردم ایران «ندانستن ظلم اسرائیلیان» نیست، بلکه مشکل، «نداشتن راهی برای حضور و تأثیر واقعی» است. ➖امروز مشکل مردم ایران «نخواستن کمک به غزه» نیست، بلکه مشکل، «تصور ناتوانی از کمک کردن» است. 🔹گسست زبانی با منطقه و جهان، بیرون بودن از مناسبات عربی و ترکی، بیگانگی با اقتضائات جامعه اهل تسنن، فشل بودن سامانه خبر در کشور و البته انسداد ذهنی خواص شتاب‌دهنده‌، همه و همه دست به هم داده‌اند تا فناوری‌هایی زنده‌ی چند دهه‌ی گذشته‌ی جامعه‌ی انقلابی ایران یعنی به امری صرفا داخلی و کلیشه‌ای تنزل یابد و تخلیه معنایی شود ... اگر راهی برای تحرک مردم ایران هست که حتما هست، آن را باید در بسترسازی کنش عمومی، از طریق احیاء فناوری‌های اجتماعی با سابقه و یا خلق فناوری‌های اجتماعی جدید جستجو کرد ... 🔹در یادداشت بعدی توضیح خواهم داد که در ماجرای کم نظیر غزه چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم؛ ان شاء الله .... https://eitaa.com/alimohammadi1389/1671
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 دانشگاه مدرن می‌خواهد انسان عصر روشنگری (که شاخصه‌اش اعلام استغناء از تعالیم انبیای الهی است) تربیت کند. اما دانشگاه دینی باید انسان عصر ظهور پرورش دهد. ⚡️ توقع این است که دانشگاه‌های ما در شرایط کنونی که نظم جهانی در حال تغییر است، فعال برخورد کنند و پیشنهادهای بزرگ نسبت به مسائل پیش روی جهان ارائه دهند. مأموریت امروز دانشگاه، شناخت مسئله‌ و حل مسئله در چارچوب نگرش تمدنی است. ☑️ @mirbaqeri_ir
آمدم بهر گدایی ثمرم بخشیدی بر دل نوکر خود جود و کرم بخشیدی راستی نیست تو را شمع و چراغ و حرمی نکند سائلی آمد و حرم بخشیدی؟ السلام علیک یا حسن بن علی (علیه السلام) خدایا به حق امام کریم صبر و توان مضاعفی به مردمان غزه عطا کن و دشمنان را به ذلت دچار کن
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر کس نمی‌داند، بداند! ما به این امام و به این انقلاب مومن هستیم. ما به ولایت فقیه ایمان داریم و به تمدن غرب کافریم. ما برای احیای تمدن اسلامی بپا خاسته‌ایم. ما ایمانمان را، اصول‌مان را و آرمان‌مان را فدای کسب محبوبیت نخواهیم کرد. ما با آزادی‌های غربی کنار نخواهیم آمد؛ چه در اقتصاد، چه در فرهنگ... @syjebraily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎶«تلک قضیه»، ترانه‌ای در وصف مظلومیت یک ملت در دنیای متناقض مدرن! لاک‌پشت‌های دریایی را نجات می‌دهد! حیوانات انسان‌نما را می‌کُشد! آن یک قضیه است! و آن هم یک قضیه است! چگونه می‌شود فرشته‌ای سپیدپوش باشی؟! وقتی وجدانت یکی به میخ می‌زند و یکی به نعل! از جنبش‌های آزادی حمایت می‌کنی و جنبش‌های آزادی‌بخش را نابود می‌کنی! عاطفه و مهربانی‌ات برای کشته‌شدگان را... بر اساس نژادشان خرج می‌کنی! آن یک قضیه است! و آن هم یک قضیه است! ...و وقتی ببینی خون دامنت را گرفته می‌گویی هر دو طرف قربانی خشونت هستند! آن یک قضیه است! و آن هم یک قضیه است! چگونه این جهان را باور کنم؟! وقتی درباره انسان و انسانیت سخن می‌گوید! دنیایی که قاتل و مقتول را برابر می‌بیند... بی‌طرفانه و منصفانه و شرافت‌مندانه! و آن یک قضیه است! و آن هم یک قضیه است! مهم نیست که دنیا چه می‌گوید! آزاده بمیر و در ذلت زندگی نکن! و الهام‌بخش نسلی پس از نسل دیگر باش و به آن‌ها یاد بده... چگونه برای این «قضیه» زندگی کند و بمیرد ...آن یک قضیه است! و این یک مبارزه تمام‌عیار است...
🇮🇷ضرورت «تکنولوژیِ» متناسب با «توسعه قدرت اسلام»🇮🇷 🔰 مرحوم آیت‌الله علامه سید منیرالدین حسینیِ الهاشمی: 🔹 در انقلاب اسلامی، چه در جنگ و چه در مقابل شاه، [تئوری] «خون بر شمشیر» پیروز بود، نه اسلحه در برابر اسلحه. نظام پرورشی اسلام، انسان را تبدیل به «اسلحه» می‌کند، آن هم بالاترین اسلحه‌ها. هیچ سلاحی در اسلام بالاتر از بنده مؤمن نیست. قدرت روحی مؤمن و به استقبال خطر رفتن و «ریسک خطر» را به حداکثر رساندن، [آن‌ هم] به صورت اجتماعی، در کلیه آیاتی که درباره قتال با کفار در قرآن هست، ظهور دارد. مسئله، مسئله «معامله با خدا» است؛ خدا طرف خرید است. 🔸 مسئله برتری یک اعتقاد و یک قاطعیت است که به‌صورت برتری «تحرک سازمان» درآمده. مسئله برتری یقین مؤمنین بر کفار است. یقین مؤمنین که در آن یک ذره اضطراب نیست. نسبت به یقین کفار به دنیا که در جنگ، احساس به خطر افتادن آن (دنیا) را می‌کنند و «سراسر از خوف و اضطراب» می‌شوند و تن به اضطراب کوچک‌تر می‌دهند؛ و وقتی به «مرگ» می‌رسند که اضطراب بزرگتر است، «قدرت تصمیم‌گیری» آن‌ها شدیداً تضعیف می‌شود. 🔹 به «حداکثر رساندن ریسک خطر»، اگر خلق و خوی همه یک ملت و مجموعه شد، «تکنولوژی» متناسب با خودش را برای «توسعه قدرت» می‌طلبد. «سنخ» تکنولوژی نظامی آن با سنخ تکنولوژی کسی که می‌ترسد از جان خود و ریسک را به حداقل می‌رساند «متفاوت» است. 🔸 این دو ماشین جنگی، لوازم‌شان یکی نیست. این‌جا «تشریفاتی» برای رئیس نمی‌خواهند. رئیس با همه مؤمنین داخل یک صف می‌ایستد، نماز می‌خواند، یک گونه وضو می‌گیرد. بر خلاف دستگاه کفار که «الگوی خوراک، خواب، نشست و برخاست، و امنیت رئیس» را متفاوت می‌گذارند، تا وجودش را طوری بکنند که دیگران بپذیرند که باید فدای او بشوند. [در نظام ایمانی] چنین چیزی نیست. «مدیر جنگ»، راسخ‌تر از همه، جلوی دشمن است. 🗄 کد پژوهش 186 ــ جلسه 3 (1372) 🇮🇷https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔺پيش‌نياز اقتصاد اسلامی بايد بدانيد تا انقلاب فرهنگی نكرده‏‌ايد اصلا نمی‌دانيد چگونه و چكار بايد بكنيد! بنابراين معقول نيست كسی ‏بخواهد فردا صبح اقتصاد اسلامی را پياده بكند؛ زيرا تا معادله پول اسلامی را پيدا نكند نمی‌تواند نظام پولی را اسلامی ‏بكند. بله، می‌شود تخمينی چيزهای جزئی را بيان كرد؛ يعنی تخمينی ابزارهای انتقال قدرت، ثروت و اطلاع را بر يك ‏نسبتی عوض كرد، ولی اينكه بتوان معادله و حكم توصيفی، ارزشی و تكليفی داد غير ممكن می‌باشد؛ زيرا اين كارها انقلاب فرهنگی لازم دارد. 🔆 مرحوم استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی ☑️ @AndisheMonir
36.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گام دوم / مصطفی جمالی, مهندسی تمدن نوین اسلامی ـ جلسه28 🌐آدرس کانال گام دوم: https://eitaa.com/mo_jamali_110
36.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گام دوم / مصطفی جمالی, مهندسی تمدن نوین اسلامی ـ جلسه29 🌐آدرس کانال گام دوم: https://eitaa.com/mo_jamali_110
39.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گام دوم / مصطفی جمالی, مهندسی تمدن نوین اسلامی ـ جلسه30 🌐آدرس کانال گام دوم: https://eitaa.com/mo_jamali_110
37.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گام دوم / مصطفی جمالی, مهندسی تمدن نوین اسلامی ـ جلسه31 🌐آدرس کانال گام دوم: https://eitaa.com/mo_jamali_110
ای موسی وقتی "لاتخف" را شنیدی و ترس را رها کردی وقتی به "الق عصاک" رسیدی و به معجزه‌ی عصا یقین داشتی معجزه‌ای که پیش از این به چشم دیده بودی ولی باز هم دلت لرزیده بود... وقتی عصایت ریسمان‌ها را بلعید و ساحران به سجده افتادند... وقتی شهادت‌طلبی ساحرانی که "عبادی" خدا شدند را به چشم دیدی چنان یقینی در دلت افتاد که به مقام "کلا ان معی ربی" رسیدی... مقامی که معجزاتی از آن عصا ظاهر می‌کند که پیش از آن هم ندیده بودی اما دیگر به "لاتخف" نیاز نداشتی... ای موسی امروز ما در لحظه‌ی "لاتخف" توایم و امامِ ما در موعد "کَلّا ان معی ربی" است. ای موسی ما از سحر تکنولوژی کفار ترسیده‌ایم و امامِ‌مان هر لحظه به ما می‌گوید: لاتخافوا... اما ما می‌ترسیم گفت: نهضت نرم‌افزاری اما ما ترسیدیم دوباره گفت: عدالت و پیشرفت اما ما ترسیدیم دوباره گفت: تولید ملی اما ما ترسیدیم ولی نه... امامِ ما دید که اینجا جای ترس نیست. باز هم گفت تولید... کمتر ترسیدیم باز هم گفت تولید ترسمان کمتر شد باز تکرار کرد ترسمان ریخت همین‌که ترسمان ریخت گفت تولید کم است حالا جهش تولید...! اَلقِها...! ای موسی... تو به ما بگو اکنون باید بترسیم یا نه؟ نکند عصای جهش تولید را هم بیاندازیم و این موسای زمانِ ما به سمت دریا حرکت کند؟ ما از غرق شدن ... شاید هم نه... شاید مثل تو از دریا نترسیم... شاید همین یک‌بار اگر عصا را بیاندازیم کار تمام شود و به "انّ معی ربی" برسیم... باید عصا را بیاندازیم مثل طهرانی مقدم آن عصایی که تمامِ ریسمان‌های دنیای کفر را ببلعد... از خودرو گرفته تا هوش مصنوعی از نظامی گرفته تا پزشکی از هالیوود گرفته تا دیزنی از جام جهانی گرفته تا هرچه با آن "علو" و برتری می‌جویند بر امت محمد (ص) که "اعلون"اند... و آنگاه است که اگر عصا را بر دریای علم بزنیم شکافته خواهد شد اما پیش از آن در مقام "ترس" هیچ نخواهیم بود... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar