eitaa logo
کانال خادمان قرآن و عترت نورالیقین
969 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
1.5هزار ویدیو
53 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*•═•••◈﷽◈•••═•* اهل عمل باش ✨ برای موفقیت در حفظ قرآن، داشتن هدف مشخص و درک شرایط کافی نیست، شجاعت عمل لازم است،تنها با عمل کردن می توان به نتیجه رسید و برنامه هایی که از قبل تعیین کرده اید را به حقیقت تبدیل کرد،اصولاً در این دنیا چیز 100 درصد مطمئن وجود ندارد، تفاوت میان حافظان موفق و غیر موفق در زمینه ی توانایی و هوش بالا نیست، بلکه شهامتی است که حافظ موفق در عمل ثابت میکند،و خطرات حساب شده و اتفاقات و مشکلات احتمالی را می پذرید و دست به عمل میزند 💪 بی تحرکی و بی میلی در مواقع سخت و دست روی دست گذاشتن، حافظ را در مواجه با مسائل پیش اومده عصبی و ناتوان میکند،ولی اگر مقابل مشکلات از خودتان استقامت نشان دهید و قوی باشید، بلکه به توانایی خودتان نیز افزوده خواهد شد و در آینده هیچ اتفاقی نمیتواند مانع پیشرفتتون باشد. منبع: کانال حفظ قرآن 📌توجه : انتشار مطالب اختصاصی این کانال با ذکر منبع، بلامانع است. •••┈🏴✾~~✾🏴┈••• @moassese_nooralyaghin موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈جهاد تبیین 👈مدرس: آقای عظیمی 👈تاریخ ۱۴۰۲/۴/۲۲-۱ 👈موضوعات 👈 مرور دروس گذشته 👈 کارآمدی نظام جمهوری اسلامی( مقدمه اول)
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈جهاد تبیین 👈مدرس: آقای عظیمی 👈تاریخ ۱۴۰۲/۴/۲۲-۲ 👈موضوعات 👈 کارآمدی نظام جمهوری اسلامی(مقدمه دوم)
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈جهاد تبیین 👈مدرس: آقای عظیمی 👈تاریخ ۱۴۰۲/۴/۲۲-۳ 👈موضوعات 👈 کارآمدی نظام جمهوری اسلامی(مقدمه سوم) 👈دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام مولای ما ، مهدی جان صبحم‌ را به خیر کنید با پاسخ گرم و پرکرامتتان و رخصت دهید در حریم مصفای یادتان پرواز کنم و تا اوج پر بکشم ... من کبوتر بام شمایم . سالهاست که جیره خوار سفره ی محبتتان هستم و عمری است از شما دم زده ام ... من به مهر شما زنده ام ... شکر خدا که شما را دارم ... ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*•═•••◈﷽◈•••═•* ◀️اولین شهید بنی هاشم علی اکبر امام حسین علیه السلام 👈قسمت چهارم ⬅️ آوردن آب در شب عاشورا: ↩️ الأمالى صدوق به نقل از عبد اللّه بن منصور، از امام صادق، از پدرش امام باقر از جدّش امام زین العابدین علیهم السلام: در شب عاشورا امام حسین علیه السلام فرمان داد تا در اطراف لشکرش گودالى شبیه خندق کنْدند و به دستور ایشان پر از هیزم شد. 👈آن گاه، پسرش على اکبر علیه السلام را با سى سوار و بیست پیاده، براى آوردن آب فرستاد. ⬅️ امان نامه برای حضرت در شب عاشورا: ↩️ در الطبقات الکبرى آمده است: مردى از شامیان، على اکبر فرزند حسین علیه السلام را ـ که مادرش آمنه، دختر ابو مُرّة بن عُروة بن مسعود ثقفى بود، فرا خواند و گفت: تو با امیر مؤمنان یزید، خویشاوندى دارى و به او نزدیکى. اگر بخواهى، ما به تو امان مى دهیم و به هر کجا که دوست داشتى، برو! على اکبر گفت: «بدان که ـ به خدا سوگند ـ رعایتِ خویشاوندىِ پیامبر خدا صلى الله علیه و آله، لازم تر از رعایت خویشاوندى ابو سفیان است!». ⬅️ نخستین شهید اهل بیت در روز عاشورا: در «زیارت ناحیه مقدّسه»، خطاب به او آمده است: سلام بر تو، اى نخستین کشته از تبار بهترین بازمانده از نسلِ ابراهیم خلیل! در تاریخ طبری آمده است: «نخستین کشته از خاندان ابوطالب در روز عاشورا، علىِ اکبر فرزند حسین علیه السلام بود». ⬅️ اذن جهاد: ↩️ چون همه یاران و اصحاب امام به شهادت رسیدند و کسى از اصحاب باقى نماند مگر اهل بیت و خویشان آن حضرت، پس على بن الحسین، اذن جهاد از پدر بزرگوار درخواست نمود، پدر نیز اذنش بداد؛ 😭پس نظر حسرت و مأیوسى به سوى جوان خود نمود و سیلاب اشک از دیدگان فرو ریخت و گفت: پروردگارا! بر این گروه شاهد باش که جوانى به جنگ آنان مى رود که شبیه ترین مردم است در خلقت ظاهرى و اخلاص باطنى و سخن سرایى به پیامبر تو و ما هرگاه مشتاق دیدار پیغمبر تو مى شدیم، به سوى این جوان نظر مى نمودیم، سپس به آواز بلند فرمود: اى ابن سعد! خدا رحم تو را قطع کند چنانکه رحم مرا قطع کردى. این مطلب ادامه دارد 🏴یارب الحسین بحق الحسین إشف صدر الحسین بظهور الحجة🏴 ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┅═✼ ﷽ ✼═┅ موضوع : جنگ حنین لَقَدْ نَصَرَکُمُ اللَّهُ فِی مَوَاطِنَ کَثِیرَةٍ وَیَوْمَ حُنَیْنٍ إِذْ أَعْجَبَتْکُمْ کَثْرَتُکُمْ فَلَمْ تُغْنِ عَنْکُمْ شَیْئًا وَضَاقَتْ عَلَیْکُمُ الْأَرْضُ بِمَا رَحُبَتْ ثُمَّ وَلَّیْتُمْ مُدْبِرِینَ●ثُمَّ أَنْزَلَ اللَّهُ سَکِینَتَهُ عَلَى رَسُولِهِ وَعَلَى الْمُؤْمِنِینَ وَأَنْزَلَ جُنُودًا لَمْ تَرَوْهَا وَعَذَّبَ الَّذِینَ کَفَرُوا وَذَلِکَ جَزَاءُ الْکَافِرِینَ●ثُمَّ یَتُوبُ اللَّهُ مِنْ بَعْدِ ذَلِکَ عَلَى مَنْ یَشَاءُ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِیمٌ ؛ قطعا خداوند شما را در مواضع بسیارى یارى کرده است و (نیز) در روز حنین آن هنگام که شمار زیادتان شما را به شگفت آورده بود ولى به هیچ وجه از شما دفع (خطر) نکرد و زمین با همه فراخى بر شما تنگ گردید سپس در حالى که پشت (به دشمن) کرده بودید برگشتید● آنگاه خدا آرامش خود را بر فرستاده خود و بر مؤمنان فرود آورد و سپاهیانى فرو فرستاد که آنها را نمى دیدید و کسانى را که کفر ورزیدند عذاب کرد و سزاى کافران همین بود ● سپس خدا بعد از این (واقعه) توبه هر کس را بخواهد می پذیرد و خدا آمرزنده مهربان است (۲۵- ۲۷) ⁉️از جنگ حنین چه درسهای عبرتی می توان گرفت؟ 1⃣ خطر غرور : تعداد لشکر اسلام را در این جنگ دوازده هزار نفر، و بعضى ده هزار یا هشت هزار نوشته اند، ولى روایات مشهور و صحیح دوازده هزار را تایید مى کنند، که در هیچ یک از جنگهاى اسلامى تا آن روزاین عدد سابقه نداشت ، آنچنان که بعضى از مسلمانان مغرورانه گفتند: لن نغلب الیوم؛ هیچگاه با این همه جمعیت امروز شکست نخواهیم خورد. 2⃣ توکل : جمعیت و تجهیزات نباید انسان را مغرور سازد. همه اسباب و ابزار، تحت سیطره الهی است و بایدعلی رغم بهره بردن از آنها به خدا چشم امید داشت. توکَّل به معنای اعتماد و تکیه بر خداست و این که انسان بر خود و نیروها و توانمندیهای خود یا دیگران اعتمادی نداشته باشد. البته باید دقت داشت که بی اعتنایى به عالم اسباب نه تنها توکل نیست بلکه به معنى بى اعتنایى به سنتهاى الهى است، و این با روح توکل سازگار نیست. در حدیث معروفى می خوانیم: مرد عربى در حضور پیامبر (صلی الله وعلیه وآله) شتر خود را رها کردوگفت : "توکلت على الله " پیامبر (صلی الله وعلیه وآله)فرمودند:" اعقلها و توکل؛ شتر را پایبند بزن و توکل بر خدا کن. 3⃣ توجه به خطر منافقین و افراد ضعیف الایمان 4⃣ فرار از جبهه جنگ گناه کبیره : ثُمَّ وَلَّیْتُمْ مُدْبِرِینَ 5⃣ سکینه : اگر همه هم از گرد انسان متفرق شوند باز هم تنها نیست. در قرآن مجید سوره فتح آیه 4 می خوانیم: هُوَ الََّذی أَنزَلَ السََّکینَةَ فی قُلوبِ المُؤمِنینَ لِیَزدادوا إیمانًا مَعَ إیمانِهِم؛ او کسى است که سکینه را در دلهای مؤمنان فرو فرستاد، تا ایمانى بر ایمان آنها افزوده شود. در هر حال این حالت فوق العاده روانی موهبتی است الهى و آسمانى که در پرتو آن، انسان مشکل ترین حوادث را در خود هضم مى کند، و یک دنیاآرامش و ثبات قدم در درون خویش احساس مى نماید. "ثُمَّ أَنْزَلَ اللَّهُ سَکِینَتَهُ عَلَى رَسُولِهِ وَعَلَى الْمُؤْمِنِینَ" 6⃣ امدادهای الهی ره آورد ثبات قدم : همانند آیات مربوط به غزوه بدر، نزول ارتش نامرئى الهى براى تحکیم وتقویت روح مسلمانان و ایجاد نیروى ثبات و استقامت در جان و دل آنان بود، نه اینکه فرشتگان ونیروهاى غیبى در جنگ شرکت کرده باشند . امدادهای الهی در صورت ثابت قدم ماندن به انسان میرسد و اضطراب به دشمن می رسد. "وَأَنْزَلَ جُنُودًا لَمْ تَرَوْهَا" 7⃣ تحریک عواطف : رجز خوانی در جنگ و تبلیغات در دنیای امروز 8⃣ استفاده از استعداد های مردم : پیامبر از صدای عموی شان عباس برای تحریک مردم استفاده کردند 9⃣ پی بردن به اشتباه و جبران کردن آن: خداوند درهاى توبه و بازگشت را به روى اسیران و فرار کنندگان از کفارباز می گذارد که اگر مایل باشند به سوى خدا باز گردند و آئین حق را بپذیرند، لذا در آخرین آیه موردبحث مى گوید: "ثُمَّ یَتُوبُ اللَّهُ مِنْ بَعْدِ ذَلِکَ عَلَى مَنْ یَشَاءُ" ┅═🏴✼✼🏴═┅ 📌برگرفته از بیانات استاد ارجمند حسینی آل مرتضی در کلاس تفسیر عمومی طرح جامع رضوان(تفسیر کل قرآن کریم برمبنای تفاسیر المیزان،نمونه،نور،ونسیم حیات) 📌توجه هر گونه نشر وکپی برداری ازو تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال،اشکال شرعی دارد. مؤسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر وعلوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈جهاد تبیین 👈مدرس: آقای عباسی‌فر 👈تاریخ ۱۴۰۲/۵/۱۹-۱ 👈موضوعات 👈 چرخه اقتصاد(قسمت اول)
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈جهاد تبیین 👈مدرس: آقای عباسی‌فر 👈تاریخ ۱۴۰۲/۵/۱۹-۲ 👈موضوعات 👈 چرخه اقتصاد(قسمت دوم)
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈جهاد تبیین 👈مدرس: آقای عباسی‌فر 👈تاریخ ۱۴۰۲/۵/۱۹-۳ 👈موضوعات 👈 چرخه اقتصاد(قسمت سوم)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام مولای ما ، مهدی جان مگر می شود ما شما را داشته باشیم و اینهمه اسیر در گرداب غم باشیم ؟ ... مگر می شود طبیبی مثل شما باشد و ما در چنگال بی رحم بیماری ، دست و پا بزنیم ؟ ... مگر می شود پدری چون شما داشته باشیم و اینهمه بی کس و تنها باشیم ؟ ... شما نجاتمان می دهید ، درمانمان می کنید ، حیاتمان می بخشید ... به همین زودی .... به همین نزدیکی ... ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*•═•••◈﷽◈•••═•* ◀️اولین شهید بنی هاشم علی اکبر امام حسین علیه السلام 👈قسمت پنجم ⬅️ اذن جهاد: ↩️ چون همه یاران و اصحاب امام به شهادت رسیدند و کسى از اصحاب باقى نماند مگر اهل بیت و خویشان آن حضرت، پس على بن الحسین، اذن جهاد از پدر بزرگوار درخواست نمود، 😭پدر نیز اذنش بداد؛ پس نظر حسرت و مأیوسى به سوى جوان خود نمود و سیلاب اشک از دیدگان فرو ریخت و گفت: پروردگارا! بر این گروه شاهد باش که جوانى به جنگ آنان مى رود که شبیه ترین مردم است در خلقت ظاهرى و اخلاص باطنى و سخن سرایى به پیامبر تو و ما هرگاه مشتاق دیدار پیغمبر تو مى شدیم، به سوى این جوان نظر مى نمودیم، 👈 سپس به آواز بلند فرمود: اى ابن سعد! خدا رحم تو را قطع کند چنانکه رحم مرا قطع کردى. ⬅️ وداع حضرت علی اکبر با حرم: ↩️در بسیاری از کتب است که چون حضرت عازم جنگ شد، امام به او فرمود: با مادر و برادر و عمّه هایت وداع نما. سپس به خیام حرم آمد، چون صدای جانفزای علی اکبر به گوش پرده نشینان حرم رسید همگی به دور او حلقه ماتم زدند و به علی اکبر گفتند: (إرحَم غُربَتَنا) به غربت ما رحم کن، (وَ لاتَستَعجِل إلی القِتال) عجله به جانب میدان نکن، (فَإنَّهُ لَیسَ لَنا طاقَةٌ فی فِراقِک) ما فراق تو را طاقت نداریم. و دستها در آغوشش درآوردند، و چندی ناله و گریه کردند. ابی عبدالله فریاد زد: زنان، اهل بیت من، رهایش کنید. (فَإنَّهُ مَمسوسٌ فِی الله وَ مَقتولٌ فی سَبیلِ الله) او با ذات خدا تماس دارد و شهید راه خداست. 👈در کتاب روضة الاحباب نقل شده که امام حسین (ع) بدست خود سلاح جنگ به قامت علی اکبر پوشانید و کلاهخودی فولادی برسر او گذاشت و کمربند چرمی که از علی مرتضی (ع) به یادگار داشت بر کمر وی بست و اسب عقاب را به او داد تا سوار شود، و او را بدین گونه روانه میدان کرد. 😭 امام حسین (ع) از شدّت غم گاهی می نشست و گاهی بر می خاست و سر خود را به آسمان بلند کرد و گفت:‌ خدایا شاهد باش که علی را فدای امّت جدّم کردم. ⬅️رزم اول حضرت علی اکبر: ↩️على بن الحسین بر لشکر حمله کرد. وی بر لشکر چند بار حمله برد و جمع بسیارى کشت به اندازه‌اى از آن لشکر کشت که به شیون آمدند. در روایتى با تشنگى یکصد و بیست مرد را کشت. در «مناقب» گوید: هفتاد مبارز را کشت و نزد پدر برگشت. ⬅️ رجز حضرت علی اکبر: أنَا عَلِی بنُ الحُسَینِ بنِ عَلِی نَحنُ وبَیتِ اللّهِ أولى بِالنَّبِی مِن شَبَثٍ و شَمَرٍ ذاک الدَّنِی اَضرِبُکم بِالسَّیفِ حَتّی ینثَنی ضَربُ غُلامٍ هاشِمی عَلَوِی و لا اَزالُ الـیومَ اَحـمی اَبی تااللهِ لا یحکمُ فینا اِبنُ الدَّعِی  من علی پسر حسین پسر علی (ع) هستم، به خانه خدا سوگند که ما به نبّی(ص) نزدیکتر و اولی هستیم تا شبث و شمر فرومایه، آنقدر با شمشیر به شما می زنم تا شمشیر تاب بردارد، شمشیر زدن جوان هاشمی علوی. بخدا قسم پیوسته امروز از پدرم حمایت می کنم تا فرزند زنا زاده در میان ما حکومت نکند. ⬅️ تشنگی مفرط حضرت علی اکبر: ↩️وی نزد پدر برگشت و زخم بسیارى بر تن داشت، عرض کرد: اى پدر، تشنگى مرا کشت و سنگینى آهن توانم برد، دسترسى به شربت آبى هست که توانى گیرم و بر دشمن بتازم؟ 😭امام حسین گریست و فرمود: وا غوثاه، پسر جان، اندکى بجنگ و به همین زودى جدّت محمد را دیدار کنى و از جام لبالب او بنوشى و هرگز تشنه نشوى. این مطلب ادامه دارد 🏴یارب الحسین بحق الحسین إشف صدر الحسین بظهور الحجة🏴 ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*•═•••◈﷽◈•••═•* «وَ الْمُحْصَناتُ مِنَ النِّساءِ إِلاّ ما مَلَکَتْ أَیْمانُکُمْ کِتابَ اللّهِ عَلَیْکُمْ وَ أُحِلَّ لَکُمْ ما وَراءَ ذلِکُمْ أَنْ تَبْتَغُوا بِأَمْوالِکُمْ مُحْصِنینَ غَیْرَ مُسافِحینَ فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَریضَةً وَ لا جُناحَ عَلَیْکُمْ فیما تَراضَیْتُمْ بِهِ مِنْ بَعْدِ الْفَریضَةِ إِنَّ اللّهَ کانَ عَلیماً حَکیماً؛ و زنان شوهردار (بر شما حرام است;) مگر آنها را که (از راه اسارت) مالک شده اید; (زیرا اسارت آنها در حکم طلاق است;) اینها احکامى است که خداوند بر شما مقرر داشته است. اما زنان دیگر غیر از اینها (که گفته شد،) براى شما حلال است که با اموال خود، آنان را اختیار کنید; در حالى که پاکدامن باشید و از زنا، خوددارى نمائید. و زنانى را که متعه (ازدواج موقت) مى کنید، واجب است مهر آنها را بپردازید. و گناهى بر شما نیست در آنچه بعد از تعیین مهر، با یکدیگر توافق کرده اید. (بعداً مى توانید با توافق، آن را کم یا زیاد کنید) خداوند، دانا و حکیم است»(نساء، ۲۴). ✅ موضوع: نکاح متعه ❓عبارت«فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ» بر کدام نوع نکاح دلالت دارد؟ چرا؟ ✍ مراد از استمتاع مذكور در آيه «نكاح متعه» است: 👈 چون آيه شريفه در مدينه نازل شده، زيرا در سوره نساء واقع شده، كه در نيمه اول بعد از هجرت نازل شده و بيشتر آياتش بر آن شهادت مى دهد، و اين نكاح يعنى نكاح متعه و يا نكاح موقت که در آن برهه از زمان در بين مسلمانان معمول بوده، و در آن نيز هيچ شكى نيست و نيز جاى شك نيست كه در آن ايام نام اين نوع ازدواج همين نام بوده و از آن جز به عنوان متعه تعبير نمى كردند، 👈 پس چاره اى جز اين نيست كه جمله : «فما استمتعتم به منهنّ» را حمل بر همين نوع نكاح نموده است، همچنان كه ساير رسوم و سنت هائى كه در عهد نزول قرآن به اسماء خودش معروف و شناخته مى شده آيات قرآن بر آن معناى معهود حمل مى شده؛ ⬅️ مثلا اگر آيه‌اى درباره حكمى راجع به يكى از آن اسما نازل مى شده آن عنوان را امضا مى كرده و يا رد و تخطئه مى نموده، يا درباره آن عنوان امر مى كرده و يا نهى مى نموده، چاره اى جز اين نبوده كه آن اسما و عناوين را بر همان معانى معروف آن روزش حمل كنند و هرگز سابقه ندارد كه با وجود چنين زمينه اى اسم نامبرده را بر معناى لغويش حمل كرده باشند. 👈 مانند كلمه حج، بيع ، ربا، ربح، و غنيمت، و ... كه يك معناى لغوى دارند و يك معناى معروف در بين اهل زمان. ◀️ مثلا كلمه «حج» در اصل لغت به معناى «قصد كردن» بوده ولى معناى معروفش در بين مردم عرب زيارت خانه كعبه بوده، و ممكن نيست كسى ادعا كند كه در قرآن كريم كلمه «حج» به معناى قصد است. 🔸 با تحقق و جا افتادن چنين نامگذارى ديگر مجالى نيست، براى اينكه ما الفاظى را كه ازحج و غنیمت و غيره كه در قرآن آمده بر معانى لغويش حمل كنيم، با اينكه نسبت به معناى جديدش آنقدر شهرت يافته كه در واقع معناى حقيقى كلمه شده است، 👈 حال يا به دست شارع چنين وضعى را به خود گرفته كه در اين صورت حقيقتى شرعى خواهد بود، 👈 و يا اين كه شهرتش در آن معنا در آغاز آنقدر نبوده كه معناى لغوى به ذهن كسى نيايد، ولى در اثر اينكه متشرعه، يعنى مسلمانان كلمه نامبرده را در معناى جديد بسيار استعمال كرده اند. به حد معناى حقيقى رسيده است، كه در اين صورت از آن به حقيقت متشرعه تعبير مى كنيم. ┄┄┄┅••✻••┅┄┄┄ برگرفته از بیانات استاد ارجمند حسینی آل مرتضی در کلاس تفسیر تخصصی طرح مشکات(تفسیر سوره نساء بر مبنای تفاسیر المیزان، تسنیم و مجمع البیان به همراه شرح دقیق و گسترده اصطلاحات) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin