فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #کلیپ «عجایب بعد از ظهور»
? استاد رائفی_پور
⚡️ هدف اصلی خلقت امام زمانه...
🌎 بعد از ظهور چه اتفاقاتی رخ میدهد؟
#⃣ #جهان_در_عصر_ظهور
@moassese_nooralyaghin
•═•••◈﷽◈•••═•
#آموزشی
#احکام_عمومی🇮🇷
#جلسه_نود_و_هفتم
✅موضوع: احکام تیمم
✅ هدر دادن آب موجود
(م۶۶۲)
✍کسی که فقط به مقدار وضو یا به مقدار غسل آب دارد ،اگر بداند یا دو شاهد عادل خبر دهند که آب پیدا نمی کند :👇👇
1⃣ در وقت نماز ⬅️ ریختن آن حرام است.
2⃣ پیش از وقت نماز :👇👇
👈اگر بداند یا دو شاهد عادل خبر دهد ↪️
احتیاط واجب آن را نریزد ،بلکه خالی از قوت نیست.
👈احتمال عقلائی هم بدهد که اگر آب را بریزد دیگر آب پیدا نمی کند ↪️
احتیاط واجب آن است که آب را نریزد.👌
در این عبارت چون بعد از احتیاط واجب ،فتوی (خالی از قوت نیست) آمده ،احتیاط تبدیل به فتوا شده ونمی توان به مرجع دیگری رجوع کرد.👌
•┈••✾🍃✾🍃✾••┈•
✅ عدم دسترسی به آب موجود ومشقت زیاد برای تهیه آب
🌹تیمم به واسطه عدم دسترسی به آب موجود 👇👇👇
1⃣ در اثر پیری وناتوانی.
2⃣ ترس از دزد وجانور ومانند اینها...
3⃣ نداشتن وسیله ای که آب از چاه بکشد.
4⃣ داشتن مشقت غیر قابل تحمل برای تهیه کردن آب یا استعمال آن.
🌹قرض کردن برای تهیه آب
(م۶۶۸،۶۶۶)
👈اگر ناچار شود که برای تهیه آب قرض نماید↪️ باید قرض نماید.
👈ولی کسی که می داند یا گمان دارد که نمی تواند قرض خود⬅️ واجب نیست قرض کند.
🌹قبول هدیه
اگر کسی مقداری آب بی منت (مستلزم هتک حیثیت وی نمی شود)به او ببخشد ↪️
باید قبول کند.
✅ ادامه دارد....
📚توضیح المسائل مراجع عظام
📌توجه : هرگونه نشر یا کپیبرداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد.
موسسه نورالیقین
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
@moassese_nooralyaghin
سلام حضرت صاحب ، مهدی جان
در پناه نگاه امنتان صبحی دیگر را در هجوم رنج ها آغاز می کنم همچون غزالی که در محاصره ی درندگان ، دلخوش به جان پناهی مطمئن ، زندگی می کند ...
یاد شما قلبم را آرام می کند ، امیدم می دهد و تا اوج ، پر و بالم می دهد ....
من به مهر شما زنده ام ...
┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄
موسسه نورالیقین
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
@moassese_nooralyaghin
🌺 زیباترین موجود بهشت 🌺
🌕 براساس روایات معتبر، حضرت مهدی (عج)، هم در دنیا و هم در بهشت، از جمال و کمال بی نظیری برخوردار است. پیامبر اکرم (ص)درباره آن حضرت می فرماید:
«المهدی طاووس اهل الجنّة»
«مهدی طاووس اهل بهشت است».
📚 كشف الغمة، ج ۲ ص ۴۸۱
🔵 این تعبیر جالب درباره هیچ پیامبر یا امامی وارد نشده است و اختصاص به حضرت ولی عصر ارواحنا فداه دارد. این رمز، نهایت زیبایی و جمال آسمانی و فوق العاده او دارد؛ به طوری که در میان بهشتیان، ممتاز و شاخص است و خلاصه اینکه زیباترین موجود بهشتی و دیدنی ترین تمام اهل بهشت است.
@moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تنها راه عاقبت به خیر شدن و نجات این است که از امام زمان ارواحنا فداه اطاعت کنیم
#امام_زمان
🎙#استاد_حائریپور
@moassese_nooralyaghin
*•═•••🌸🍃﷽🌸🍃•••═•*
#معرفتی
#سلسه_جلسات_معرفتی
#قسمت_نهم
◀️ خلاصه ای از زندگینامه حضرت خدیجه سلام الله علیها
✍ فضائل حضرت خدیجه نزد خداوند پیامبر و اهل بیت
⬅️ زید بن علی
↩️ زید بن علی علیهاالسلام از جمله بزرگانی است که احقیت اهل بیت علیهمالسّلام را بیان کرده است و در ضمن به نام حضرت خدیجه کبری سلاماللهعلیها اشاره کرده است
چنانچه فرات کوفی از قول او چنین مینویسد:
👈«فَنَحْنُ اَحَقُّ بِالْمَوَدَّةِ اَبُونَا رَسُولُ اللَّهِ وَ جَدَّتُنَا خَدِیجَةُ وَ اُمُّنَا فَاطِمَةُ الزَّهْرَاءُ وَ اَبُونَا اَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ عَلِی بْنُ اَبِیطَالِبٍ علیهم السلام؛
🍃ما نسبت به مودت سزاوار تر هستیم. پدر ما رسول خدا صلیاللهعلیهوآلهوسلّم و جده ما خدیجه و مادر ما فاطمه زهراء و پدر ما علی بن ابیطالب سلاماللهعلیها اجمعین است.»
همچنین زید علیهالسّلام خطاب به ابوالخطاب چنین گفته است:
👈«[فَاِنَ] رَسُولَ اللَّهِ ص جَدُّنَا وَ الْمُؤْمِنُ الْمُهَاجِرُ مَعَهُ اَبُونَا وَ زَوْجَتُهُ خَدِیجَةُ بِنْتُ خُوَیلِدٍ جَدَّتُنَا وَ بِنْتُهُ فَاطِمَةُ الزَّهْرَاءُ اُمُّنَا؛
🍃 رسول خدا صلیاللهعلیهوآلهوسلّم جد ما و مومنی مهاجر که همراه او بود پدر ماست و همسر او خدیجه دختر خویلد جده ماست و دختر او فاطمه زهرا سلاماللهعلیها مادر ماست.»
📌با دقت در متون تاریخی به دست آمده در میابیم که شخصیت والای حضرت خدیجه کبری سلاماللهعلیها حتی مورد افتخار دشمنان اهل بیت علیهمالسّلام نیز بوده است.
👌عبدالله بن زبیر که در عداوت و دشمنی با خاندان آل الله علیهمافضلالصلاةوالسلام وضعیت مشخصی دارد، به حضرت خدیجه کبری سلاماللهعلیها نیز افتخار میکرده است چنان چه در گفتگویش با ابنعباس چنین آمده است:
👈«و ان عمتی خدیجة سیدة نساء العالمین؛
🍃و عمه من خدیجه، سرور زنان عالم است.»
این مطلب ادامه دارد
┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄
موسسه نورالیقین
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
@moassese_nooralyaghin
••🌸•••༻﷽༺•••🌸•••
#آموزشی
#اعراب_آیات
#جلسه_صد_و_یکم
✅ موضوع: اعراب آیه ۹۱سوره بقره
👈وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ آمِنُوا بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ قَالُوا نُؤْمِنُ بِمَا أُنْزِلَ عَلَيْنَا وَيَكْفُرُونَ بِمَا وَرَاءَهُ وَهُوَ الْحَقُّ مُصَدِّقًا لِمَا مَعَهُمْ قُلْ فَلِمَ تَقْتُلُونَ أَنْبِيَاءَ اللَّهِ مِنْ قَبْلُ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ.
وَ: حرف عطف، مبنی، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد.
إِذَا: ظرف زمان، مفعول فیه برای فعل «قِیلَ»، مبنی، محلامنصوب
قِيلَ: فعل ماضی مجهول، مبنی بر فتح
لَ: حرف جر، مبنی، عامل، محلی از اعراب ندارد.
هُمْ:ضمیر متصل، مجرور به حرف جر، مبنی، محلامجرور به حرف جرّ.
لَهُم: جار و مجرور، متعلّق به «قیل»
آمِنُوا:فعل امر، مبنی برحذف نون. «واو» ضمیر متصل، مبنی، محلامرفوع، فاعل
آمِنُوا: جمله فعلیه، محلامرفوع، نائب فاعل برای «قِیلَ»
بِ: حرف جر، مبنی، عامل، محلی از اعراب ندارد.
مَا: اسم موصول، مبنی، محلا مجروربه حرف جرّ
بِما: جار و مجرور، متعلق به «آمِنُوا»
أَنْزَلَ: فعل ماضی، مبنی بر فتح.
صله برای مای موصوله
اللَّهُ: اسم جلاله، فاعل و مرفوع. علامت رفع ضمه ظاهری
قَالُوا: فعل ماضی،مبنی بر ضم. ضمیر متصل «واو»، مبنی، محلامرفوع، فاعل
نُؤْمِنُ: فعل مضارع مرفوع، علامت رفع ضمه ظاهری. ضمیر مستتر «نحنُ»، محلامرفوع، فاعل
بِ: حرف جر، مبنی، عامل، محلی از اعراب ندارد.
مَا: اسم موصول، مبنی، محلا مجرور به حرف جرّ
بِما: جار و مجرور، متعلق به «نُؤْمِنُ»
أُنْزِلَ: فعل ماضی مجهول، مبنی بر فتح
عَلَي: حرف جر، مبنی، عامل، محلی از اعراب ندارد.
نَا:ضمیر متصل، مبنی، محلا مجرور به حرف جر
عَلَینا: جار و مجرور، متعلق به «أُنْزِلَ»
وَ: واو حالیه، مبنی، غیر عامل، محلی از اعراب ندارد.
يَكْفُرُونَ: فعل مضارع مرفوع، علامت رفع ضمه ظاهری. ضمیر متصل «واو»، مبنی، محلامرفوع، فاعل
بِ: حرف جر، مبنی، عامل، محلی از اعراب ندارد.
مَا: اسم موصول، مبنی، محلا مجرور به حرف جرّ
بِما: جار و مجرور، متعلق به «يَكْفُرُونَ»
وَرَاءَ: ظرف مکان، مفعول فیه و منصوب. متعلق به افعال عموم، صله برای «مای» موصوله
هُ:ضمیر متصل، مبنی، محلا مجرور، مضاف الیه
وَ: واو حالیه، مبنی، غیر عامل، محلی از اعراب ندارد.
هُوَ: ضمیر منفصل، مبنی، محلامرفوع، مبتدا
الْحَقُّ: خبر برای «هو» و مرفوع، علامت رفع ضمه ظاهری
مُصَدِّقًا: حال برای ضمیر متصل «ه» و منصوب، علامت نصب فتحه ظاهری
لِ: حرف جر، مبنی، عامل، محلی از اعراب ندارد.
مَا: اسم موصول، مبنی، محلا مجروربه حرف جرّ
لِما: جار و مجرور، متعلق به «مُصَدِّقًا»
مَعَ: ظرف زمان و مکان، متعلق به افعال عموم، صله برای «مای» موصوله
هُمْ: ضمیر متصل، مبنی، محلا مجرور، مضاف الیه
قُلْ:فعل امر، مبنی بر سکون. ضمیر مستتر «انت»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل
فَ:فاء واقع در جواب شرط مقدر، مبنی، محلی از اعراب ندارد.
لِ: حرف جر، مبنی، عامل، محلی از اعراب ندارد.
مَا:اسم استفهام، مبنی، محلا مجروربه حرف جرّ
لِما: جار و مجرور، متعلق به «تَقْتُلُونَ»
تَقْتُلُونَ: فعل مضارع مرفوع، علامت رفع ثبوت نون. ضمیر متصل «واو»، مبنی، محلامرفوع، فاعل
أَنْبِيَاءَ:مفعول به برای «تَقْتُلُونَ» و منصوب، علامت نصب فتحه ظاهری
اللَّهِ:اسم جلاله، مضاف الیه و مجرور، علامت جر کسره ظاهری
مِنْ: حرف جر، مبنی، عامل، محلی از اعراب ندارد.
قَبْلُ: ظرف، مبنی برضم، محلا مجرور به حرف جرّ
مِن قَبلُ: جار و مجرور، متعلق به «تَقْتُلُونَ»
إِنْ: حرف شرط جازم، مبنی، عامل، محلی از اعراب ندارد.
كُنْتُمْ: فعل ماضی ناقصه، مبنی بر سکون.
تُمْ: ضمیر متصل، مبنی، محلامرفوع، اسم «کنتم»
مُؤْمِنِينَ: خبر «کنتم» و منصوب، علامت نصب «یاء»
•••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈•••
برگرفته از تدریس استاد ارجمند حسینی آل مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی (إعراب آیات بر مبنای کتاب إعرابالقرآنالکریم و کلمةاللهالعلیا)
📌توجه : هرگونه نشر یا کپیبرداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد.
•••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈•••
موسسه نورالیقین
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
@moassese_nooralyaghin
•••🌸•••༻﷽༺•••🌸•••
#آموزشی
#صرف_نحو
#جلسه_صد_و_یکم
✅ موضوع: ظرف غیر متصرف
👈 ظرف غیر متصرف ظرفی است که هیچگاه در غیر ظرفیت به کار نمیرود و بر دو نوع است:
1⃣ ظرفی که همواره بنا بر ظرفیت منصوب است و تنها به عنوان ظرف منصوب به کار میرود .
مثل: قطّ، عَوض، بينا، بينما، إذا، أيّان، أنّى، بین بين، ذا صباح، ذات ليلة، صباحَ مساء، ليلَ لیل.
2⃣ ظروفی که بنا بر ظرفیت منصوبند ولی گاهی با مجرور شدن با «مِن، إلى، حتى، مُذ، مُنذُ» از ظرفیت خارج میشوند که در این حالت دیگر ظرف نامیده نمیشوند و اعراب ظرف را نیز ندارند حتی اگر دلالت بر زمان و مکان داشته باشند.
مثل: «قبل، بعد، فوق، تحت، لَدَى، لَدُن، عند، متى، أين، هُنا، ثَمّ، حيث، الآن».
✓«قَبل و بَعد» و «لدى و لدن و عند» با حرف «مِن» مجرور میشوند.
✓«فوق و تحت» و «أين و هنا و ثَمّ و حيث» با «مِن و إلی» مجرور میشوند.
✓«متى» با «إلى و حتى» مجرور میشود.
✓«حیث» با «فِي» هم مجرور میشود.
✓«الآن» با «مِن، إلى، مُذ و منذُ» مجرور میشود.
مثال ۱: مِن اَینَ لِیَ الخَیرُ و لا یوجَدُ إلَّا مِن عِندِکَ....
👈 «أینَ و عِند» لفظا مجرور به حرف جرّ «مِن» هستند و محلا منصوب
مثال ۲: لِلّهِ الاَمرُ مِن قَبلُ و مِن بَعدُ
یعنی: مِن قبلِ الغَلَبِ و بَعدِهِ
ترجمه: ... عاقبت و نتیجه كار پیش [از مغلوب شدن رومیان] و پس [از پیروزی رومیان] فقط در سیطره اراده و فرمان خداست....
👈 با حذف شدن مضاف الیه «قبل و بعد» این دو ظرف مبنی بر ضم هستند و محلا منصوب.
•••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈•••
✅ در آیه ۹۱ سوره بقره، مضاف الیه «قبلُ» حذف شده، بنابراین مبنی بر ضمّ است.
•••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈•••
برگرفته از تدریس استاد ارجمند حسینی آل مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی (برمبنای کتب موسوعه النحو و الصرف، صرف متوسطه)
📌توجه : هرگونه نشر یا کپیبرداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد.
•••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈•••
موسسه نورالیقین
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
@moassese_nooralyaghin
*•═•••🌸◈﷽◈🌸•••═•*
#آموزشی
#حکمتهای_نهجالبلاغه
#حکمت_هجدهم_بخش_اول
┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄
《خَذَلُوا الْحَقَ وَ لَمْ يَنْصُرُوا الْبَاطِلَ؛ 》
《حق را خوار کرده، باطل را نیز یاری نکردند. 》
┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄
👈موضوع: بی طرفی های منفی
خداوند متعال فرمود:«أَطِيعُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُم»
اطاعت از امامت، یک واجب عینی است و مسلمین ملزم هستند، همگی از فرامین پیشوایشان اطاعت کنند تا از تفرقه و هرج و مرج جلوگیری شود. زیرا به فرمایش امیرمؤمنان علی علیه السلام: «وَ مَكَانُ الْقَيِّمِ بِالْأَمْرِ مَكَانُ النِّظَامِ مِنَ الْخَرَزِ يَجْمَعُهُ وَ يَضُمُّهُ؛جایگاه رهبر چونان ریسمانی محکم است که مهره ها را متحد ساخته است».
زمان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله این امر تا حد زیادی محقق بود ولی پس از رحلت آن حضرت، امت دچار فتنه شد. صحابه هایی که سوابق درخشان در جهاد و جانفشانی و عبادت و اطاعت داشتند، چنان با نیرنگ های شیطان اغوا شدند که در حمایت از وصی نبی در مقابل کفر مطلق، دچار تردید شدند و با توسل به بهانه های واهی، از این تکلیف مهم و حساس الهی شانه خالی کردند. این پیمایندگان بیراهه های ضلالت، جهاد را با فتنه اشتباه گرفتند؛ جالب اینکه توهم این داشتند که با بی طرفی از گناه مصون مانده اند، حال آنکه با تضعیف حق، در واقع آب به آسیاب باطل می ریختند. به گفته ابن ابی الحدید، این حکمت سیاسی که راجع به اخلاق نظامی است درمورد عبدالله بن عمربن خطاب، سعد بن ابی وقاص، سعید بن زید بن عمرو بن نُفَیل، اسامة بن زید محمد بن مسلمه و انس بن مالک بوده، که همه از پیشگامان در اسلام بودند ولی عاقبت امرشان خیر نشد؛ چون از اجابت دعوت مولا و ولی امرشان عذر خواستند، بهانه تراشیدند و در جنگ جمل و صفین شرکت نکردند.
👈سوال) آیا افراد نامبرده با امیرمومنان بیعت کرده بودند؟
الف) در بعضی از نقل ها آمده که اینها بیعت را پذیرفتند ولی به فرمان امام در مبارزه با اهل باطل عمل نکردند.
ب) بسیاری از شارحان هم معتقدند که این افراد زیر بار بیعت نرفتند، در این صورت هم گناهشان نابخشودنی و عذابشان سخت است زیرا به حکم قرآن شرکت در جهاد وظیفه هر مسلمان است.
در اینجا این سوال پیش می آید که اگر بیعت نکردند چگونه امام انتظار داشت که به لشکر او بپیوندند و با باطل مبارزه کنند.
پاسخ این سوال روشن است زیرا اولاً جمهور مسلمانان و اکثریت قاطع مهاجران و انصار بیعت کرده بودند و این حجت برای همه مردم بود و ترک بیعت گناه بزرگی بود که از آنها سر زد.
ثانیاً به فرض که آنها بیعت نکرده باشند ولی وظایف یک مسلمان را باید انجام دهند و به آیات قرآن باید عمل کنند. یعنی همانگونه که نماز و روزه و حج را باید انجام دهند به آیه شریفه: «فَقاتِلُوا الَّتي تَبْغي حَتَّى تَفيءَ إِلى أَمْرِ اللَّه...؛ اگر یک گروه به گروه دیگر تعدی کرد، با آن که تعدی کرده بجنگید تا به فرمان خدا بازگردد» نیز باید گردن نهند.
┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄
📌توجه: هرگونه نشر یاکپی برداری ازتمام یا بخشی ازپیام بدون ذکرنام کانال اشکال شرعی دارد.
┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄
موسسه نورالیقین
مرکزتخصصی تفسیروعلوم قرآنی
@moassese_nooralyaghin
نحوه سلام کردن به امام زمان علیه السلام
🔵 امام باقر عليه السلام فرمودند :
🌕 هر کس از شما قائم ما اهل بيت را درک نمايد وقتي او را ديد بايد به او چنين عرض کند :
🌺 اَلسَّلامُ عَلَيْکُمْ يا أَهْلَ بَيْتِ النُّبُوَّةِ وَمَعْدَنَ الْعِلْمِ وَمَوْضِعَ الرِّسالَةِ
سلام مهدی جانم🤚
📚 بحار الأنوار ج ۵۱ ص ۳۶
┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄
موسسه نورالیقین
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
@moassese_nooralyaghin
چگونه توجه امام زمان را به خود جلب کنیم؟
🌹وصیت سید بن طاووس به فرزندان خود:
🔹 در پیروی و وفاداری و دلبستگی به #امام_زمان آنگونه باش که خدا و رسول خدا و پدران آن حضرت و خود او از تو می خواهند.
🔹 هنگامی که نمازهای حاجت را به جا میآوری، حوائج آن بزرگوار را بر خواسته های خود مقدّم بدار.
🔹 صدقه دادن از سوی آن جناب را بیش از صدقه دادن از سوی خودت و عزیزانت قرار بده.
🔹 دعا برای ایشان را بر خودت مقدم بدار.
🌕 خلاصه در هر کار خیری وفای به حق آن بزرگوار را مقدم بدار، زیرا اینکار سبب احسان و توجه بیشتر ایشان به تو میشود.
📚 کشف المحجه، ص۱۵۱
@moassese_nooralyaghin
*•═•••🌸🍃﷽🌸🍃•••═•*
#معرفتی
#سلسه_جلسات_معرفتی
#قسمت_دهم
◀️ خلاصه ای از زندگینامه حضرت خدیجه سلام الله علیها
✍ فضائل حضرت خدیجه نزد خداوند پیامبر و اهل بیت
⬅️ یکتاپرستی خدیجه
↩️ این نکته باید مورد دقت قرار گیرد حضرت خدیجه کبری سلاماللهعلیها قبل از اظهار اسلام، ذرهای از شرک و رجس در وجود ایشان رخنه نکرده است و بر روش توحید و یکتاپرستی بودهاند.
👈آن حضرت در زمان جاهلیت به «طاهره» معروف بود و قطعاً طاهره در اینجا فقط به معنای دوری ایشان از اعمال منافی عفت نیست زیرا انجام این کارها در میان زنان قریش مرسوم نبوده که بخواهند ایشان را با این لقب از آنها استثناء کنند بلکه اعمال منافی عفت در میان بزرگان قریش امری منفور بوده و به تصریح قرآن برخی از افراد کنیزان خود را مجبور به این کار میکردند چنانچه قرآن کریم میفرماید:
🍃«لَا تُکْرِهُوا فَتَیَاتِکُمْ عَلَی الْبِغَاءِ اِنْ اَرَدْنَ تَحَصُّنًا لِتَبْتَغُوا عَرَضَ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَ مَنْ یُکْرِهُّنَّ فَاِنَّ اللَّهَ مِنْ بَعْدِ اِکْرَاهِهِنَّ غَفُورٌ رَحِیمٌ؛
و کنیزان خود را برای دستیابی متاع ناپایدار زندگی دنیا مجبور به خود فروشی نکنید اگر خودشان میخواهند پاک بمانند! و هر کس آنها را (بر این کار) اجبار کند، (سپس پشیمان گردد،) خداوند بعد از این اجبار آنها غفور و رحیم است!»
👈بنابراین طاهره بودن ایشان به این معناست که از تمامی رجسها و پلیدیهای جاهلیت به دور بودند.
محمد بن علوی مالکی یکی از علمای معاصر مالکی مذهب نیز به این مطلب تصریح میکند:
🍃«وقد حفظها الله تعالی من ارجاس الجاهلیة، فاحاط عرض هذه السیدة الزکیة وصانه من کل اذیة و بلیة برعایته وعنایته الباهرة ولذلک کانت تلقب بالسیدة الطاهرة؛
👈خداوند متعال ایشان را از تمامی پلیدیهای جاهلیت حفظ نمود و این بانوی پاک را از هر جهت با خیر ونیکی احاطه نمود و با عنایت نورانی و ویژه خود، او را از هر آزار و سختی واندوهی حفظ نمود و به همین خاطر (در جاهلیت) به «بانوی پاک» ملقب گردید.»
این مطلب ادامه دارد
┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄
موسسه نورالیقین
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
@moassese_nooralyaghin
#اموزشی
#سبک_زندگی_اسلامی
#جلسه_نود_ودوم
✅فواید خوردن انار با پیه ان
🔰پیامبر اکرم (ص) فرمودند: انار را با پیه آن بخورید، زیرا شستشو دهنده معده است
🌀پیه انار کمی سفت و متراکم است اگر هم آن را بجوید حس میکنید که دهن را کمی میگیرد
🌀مصرف انار با پیه باعث تمیزی معده شده که اصطلاحا میگویند معده دباغی میشود
🌀گاهی مواد زائد و بلغمی لابهلای پرزهای معده گیر میکنند و به هیچ شکلی هم تمیز نمیشوند. پس به مرور زمان در جای خودشان سفتتر و غلیظتر میشوند
🌀 این مواد زائد میتوانند منجر به اختلالات گوارشی، درد، نفخ، احساس سنگینی در شکم، حالت تهوع، سوءهاضمه و سوءجذب شوند که با کمک موادی، مانند پیه انار و باقالی دفع میشوند
👈پیه انار معده را دباغی میکند و آن را از بلغم لزج پاکسازی میکند
موسسه نورالیقین
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
@moassese_nooralyaghin
#سلام_امام_مهربانم
مولای من
چشم وجودمان
خیره به نورِ حضور شماست
و دست استغاثه
و روی حاجتمان
متوسل به درگاهتان
تا خداوند طلعت رشیدتان را
به ما بنمایاند.
🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤
┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄
موسسه نورالیقین
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
@moassese_nooralyaghin