eitaa logo
کانال خادمان قرآن و عترت نورالیقین
1.3هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
1.5هزار ویدیو
53 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠حضرت زینب با جهاد تبیین نگذاشت روایت دشمن از حادثه عاشورا غلبه پیدا کند رهبر انقلاب: این بزرگوار [زینب کبریٰ] جهاد تبیین را، جهاد روایت را راه انداخت؛ نگذاشت و فرصت نداد که روایت دشمن از حادثه غلبه پیدا کند. کاری کرد که روایت او بر افکار عمومی غلبه پیدا کند. حالا تا امروز روایت زینب کبریٰ(سلام الله‌علیها) از حادثۀ عاشورا در تاریخ مانده . ۱۴۰۰٫۰۹٫۲۱ ▪️ ‌‌‌‌‌ •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈•• @moassese_nooralyaghin موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ثوابهای حیرت انگیز دعا برای ظهور 🔵 برخی ثواب های حیرت انگیز دعا برای ظهور بر اساس کتاب مکیال المکارم: 1⃣ ثواب حج تمتع دارد 2⃣ ثواب عمره دارد 3⃣ ثواب دوماه اعتکاف در مسجد الحرام دارد 4⃣ ثواب روزه دو ماه دارد 5⃣ باعث می شود صد هزار حاجتت در قیامت روا شود 6⃣ ثواب ده طواف خانه کعبه دارد 7⃣ ثواب آزاد کردن برده دارد 8⃣ ثواب روانه ساختن هزار اسب زین کرده در راه خدا را دارد 9⃣ ثواب هزار سال خدمت پروردگار را دارد 🔟 ثواب نه هزار سال نماز و روزه را دارد و... 🟢 آری کافی است که فقط بگویی : ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج ‌‌ •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈•• @moassese_nooralyaghin موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚫️ مشق انتظار در مکتب بانوی دمشق 🔹 حضرت زینب سلام الله علیها در چهار مقام الگوی مناسبی برای منتظران هستند... 1⃣ اولین و مهمترین مقام، مسئله «معرفت نسبت به امام» 2⃣ دومین مقام «حمایت و دفاع از حریم ولایت» تمام آبرو ،جان و فرزند را فدای امام زمانش کرد. 3⃣ سومین مقام اطاعت پذیری و عبادت در مسیر رضایت حجت خدا 4⃣ چهارمین مقام، مقام صبر و اسقامت در برابرحوادث تلخ و ناگوار و تسلیم نشدن در مقابل دشمنان.. الهی به حضرت زینب عجل لولیک الفرج ‌‌‌‌‌ •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈•• @moassese_nooralyaghin موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•═•••◈﷽◈•••═• 🏴🏴🏴🏴🏴🏴 🇮🇷 موضوع: احکام استحاضه (قسمت هفتم) 🌳 مبادرت: 👈مستحاضه قلیله بعداز وضوومستحاضه کثیره ومتوسطه بعد از غسل ووضو⬅️ باید فورا مشغول نماز شود. 🎄البته انجام واجبات شرعی(تعویض پنبه ،تطهیر) وهمچنین کارهایی که عرفا لازم است(خشک کردن بدن وپوشیدن لباس)ومستحباتی مثل گفتن اذان واقامه وخواندن دعاهای قبل از نماز اشکال ندارد👌 ودر نماز هم می تواند کارهای مستحب مثل🤲 قنوت وغیر ان را بجا اورد.(م۴۱۳) 🎄 زن مسحاضه اگر بین غسل ونماز فاصله بیندازد🤔 ،باید دوباره غسل کند😱 وبلافاصله مشغول نماز شود ،ولی اگر خون در داخل فضای فرج نیاید غسل لازم نیست.(م۴۱۴) 🎄 مستحاضه کثیره اگر بخواهد دو نماز را با یک غسل بخواند ،نباید بین دو نماز بیش از موارد مذکور فاصله بیندازدواگر فاصله بیندازد 😔باید برای نماز عصر دوباره غسل کند ونیز اگر بین نماز مغرب وعشاء فاصله بیندازد🙈باید برای نماز عشا دوباره غسل کند. (م۳۹۶) •┈••✾🍃✾🍃✾••┈• 🌳ترک واجبات مستحاضه (م۴۲۶) 👈اگر مستحاضه یکی از کارهایی را که بر او واجب می باشد(حتی عوض کردن پنبه )را ترک کند ،نمازش باطل است.😔 🌳 از وقتی که زن کسب طهارت می کند تا پایان نماز ،با شرایط زیر حدث استحاضه بخشیده می شود:👇 1⃣ بین کسب طهارت ونماز فاصله نیندازد (مبادرت) 2⃣ وظیفه تحفظ را به طور صحیح انجام دهد 3⃣ نوع استحاضه او تغییر نکندومستمر باشد ✅ ادامه دارد.... 📚توضیح المسائل مراجع عظام 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پـرﻭﺭﺩﮔـﺎﺭﺍ ❄️ﺍﺯ ﺑﺎﺑﺖ ﺯﻳﺒـﺎﺗﺮﻳﻦ ﺗﻜﺮﺍﺭ ☃ﺍﻳﻦ ﺩﻧﻴـﺎ ﻛﻪ ﺑﻴﺪﺍﺭﻳﺴﺖ ❄️ﺗــﻮ ﺭﺍ ﺳﭙـﺎﺳﮕﺰﺍریـم... ☃ســـــــلام ❄️صبح زیبای زمستانیتون بخیر ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام بر مولایے ڪہ تنها نشان باقیمانده از دین و حجّت هاے خداست. سلام بر او ڪہ گنجینہ علم الهے است...    بہ امید دیدن روز ظهور روزے ڪہ دین و ایمان جانے تازه میگیرد… سلام بر قطب عالم امڪان☀️ ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
🕊🌹🕊 عاقبت روزی به سر آید که هجران غم مخور می دمد فصل بهار بعدِ زمستان غم مخور تیرگی از روی دنیا می رود با فضل حق از برِ کعبه رسد خورشید رخشان غم مخور در ظهور حضرت حجت همه،رو بر سما ذکر لب برده دعا را جمله مستان غم مخور لشکر سفیان ز کینه می ستیزد بهر قتل بهر یاری می رسد یار خراسان غم مخور کلّ دنیا زیر بار ظلم،پشتش خم شده ظلم و جورش میرسد روزی به پایان غم مخور نادم از جرم و گناهانش گرفته،سر به زیر در امیدی که شود چون حرّ سلطان غم مخور ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بیانات رهبری درمورد دهه فجر ⬅️ باید کلیه مساجد فعّال شوند و مردم با حضور در مساجد خاطرۀفراموش نشدنی حضرت امام و پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند. صداوسیما باید فیلمها و سریالهای تلویزیونی و برنامه هایی بمناسبت دهه فجر تهیه کند که یادآور خاطره های خوش انقلاب باشد و حضور همه جانبۀمردم و حل شدن آنان را در دوران انقلاب نشان دهد. ⬅️این مراسم را با هیجانهای عاطفی صحیح باید با طراوت و تازه کرد. در مذهب ما، احساسات، گریه و شادی، حُب و بغض و عشق و نفرت جایگاه والایی دارد. از این رو جشنهای دهه فجر می بایستی همچون مراسم و اعیاد مذهبی گرامی داشته شود و مردمی باشد. ⬅️ در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه ای تعیین کننده و بی مانند بشمارمیرود ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🍃🌸••◈﷽◈🌸🍃🍃 مروری بر زندگی محدث وراوی بزرگ ابوحمزه ثمالی رحمت الله علیه ⬅️ ابوحمزه در كنار قبر اميرالمومنين علیه السلام مشغول نماز شد. ما هم به نماز ايستاديم. پس از فراغت از نماز، به ابوحمزه گفتم: اى مرد بزرگوار! از كجا امام بعدى را تشخيص دادى؟! ↩️ ابوحمزه پاسخ داد: وصيت امام به منصور براى كوتاه‌كردن شر اوست. امام صادق علیه السلام براى حفظ امام بعدى تقيه كرده است. از وصيت امام به دو فرزند بزرگتر و كوچكترش معلوم می‌‌شود كه فرزند كوچكتر امام است. زيرا پيامبر گرامی ‌‌اسلام به على علیه السلام فرمود: در صورتى كه بزرگترين فرزندت عيبى نداشته باشد امامت از آن اوست. ↩️ وقتى امام ششم علیه السلام درباره دو نفر، كه يكى از آن ها بزرگتر از ديگرى است وصيت می‌‌كند، معلوم می‌‌شود كه فرزندش، موسى علیه السلام امام است؛ چون فرزند بزرگش، عبدالله در بدن و دين عيبى دارد؛‌ زيرا افطح (كسى كه سر يابينى يا پايش از انسان معمولى پهن‌تر است) عيبى در بدن دارد و جاهل به احكام شريعت است». 👈ابوجعفر در ادامه سخنانش می‌‌افزايد: «من سخن ابوحمزه را به طور كامل نفهميدم تا اين كه اموال و وجوه اهدايى شيعيان را همراه خود به مدينه بردم. بعد از ورود، به مدينه در محلى ساكن شدم و به جستجو در مورد جانشين پيشواى ششم پرداختم. فرزندش، عبدالله را به من نشان دادند. وقتى با او ملاقات كردم، هيچ كدام از حركات، طرز رفتار، كردار، گفتار، آداب و معاشرت و جواب سوالات وى را مطابق با عمل امام معصوم علیه السلام نيافتم و سرگردان به قبر مطهر پيامبر صلی الله علیه و آله پناهنده شدم. غلامی ‌‌مرا به محضر حجت حق و امام مطلق، حضرت امام كاظم علیه السلام راهنمايى كرد. 🍃وقتى به محضر موسى بن جعفر علیه السلام مشرف شدم، تمام علامات و نشانه‌هاى امام معصوم علیه السلام را در او يافتم و قلبم آرام گرفت. اموال و وجوهات شيعيان نيشابور را به آن حضرت تقديم كردم. امام بعضى را قبول و تعدادى را رد كرد و موقع خداحافظى به من فرمود: آيا ابوحمزه ثمالى در نزديك كوفه و موقع زيارت اميرالمومنين علیه السلام چنين و چنان نگفت؟ و سخنان ابوحمزه را تماماً برايم بازگو كرد. گفتم: بلى. امام كاظم علیه السلام فرمود: 👌«مومن چنين است: هرگاه خداوند قلبش را نورانى كند او با اشارات و كنايات همه چيز را می‌‌فهمد. حالا بلند شو و از اصحاب بزرگ پدرم تصريح وى را در مورد جانشين خويش تحقيق كن». این مطلب ادامه دارد ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•••🌸•••༻﷽༺•••🌸••• موضوع:اعراب آیه ۶۱ سوره بقره (قسمت دوم ایه) 👈...اهْبِطُوا مِصْرًا فَإِنَّ لَكُمْ مَا سَأَلْتُمْ وَضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ وَالْمَسْكَنَةُ وَبَاءُوا بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ كَانُوا يَكْفُرُونَ بِآيَاتِ اللَّهِ وَيَقْتُلُونَ النَّبِيِّينَ بِغَيْرِ الْحَقِّ ذَٰلِكَ بِمَا عَصَوْا وَكَانُوا يَعْتَدُونَ. اهبطوا: فعل امر، مبنی برضم. ضمیر متصل «واو»، مبنی، محلامرفوع، فاعل مصراً: مفعول به و منصوب، علامت نصب فتحه ظاهری فاء: حرف ربط فصیحه، مشعر بر شرط مقدر انَّ: حرف مشبهه بالفعل، مبنی بر فتح، عامل، محلی از اعراب ندارد. لَ: حرف جر، مبنی بر فتح، عامل، محلی از اعراب ندارد. کم: ضمیر متصل، مبنی، محلا مجرور به حرف جر لکم: جار و مجرور، متعلق به عامل مقدر، خبر مقدم، محلا مرفوع ما: اسم موصول، مبنی بر سکون، محلا مرفوع، اسم مؤخر برای «إنَّ» سألتم: فعل ماضی، مبنی برسکون. ضمیر متصل «تم»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل واو: استینافیه، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. ضُرِبَت: فعل ماضی مجهول، مبنی بر فتح علی: حرف جر، مبنی بر سکون، عامل، محلی از اعراب ندارد. هم: ضمیر، مبنی، محلا مجرور به حرف جر علیهم: جار و مجرور، متعلق به «ضربت» الذلةُ: نائب فاعل و مرفوع، علامت رفع ضمه ظاهری واو: عاطفه، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. السکینة: معطوف به «الذّلّة» ومرفوع بنابر تبعیت و: عاطفه، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. بائو: فعل ماضی، مبنی بر ضم. ضمیر متصل «واو»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل بِ: حرف جر، مبنی بر کسر، عامل، محلی از اعراب ندارد. بغضب: جار و مجرور، متعلق به «بائو» من: حرف جر، مبنی بر سکون، عامل، محلی از اعراب ندارد. الله: اسم مجرور به حرف جر، علامت جر کسره ظاهری من اللّه: جار و مجرور، متعلق به عامل مقدر ذلک: اسم اشاره، مبنی بر فتح، محلامرفوع، مبتدا ب: حرف جر، مبنی بر کسر، عامل، محلی از اعراب ندارد. انّ: حرف تأکید و مشبهه بالفعل، مبنی بر فتح، عامل، محلی از اعراب ندارد. هم: ضمیر متصل ، مبنی، محلا منصوب، اسم «انّ» کانوا: فعل ماضی ناقصه، مبنی برضم. ضمیر متصل «واو»، مبنی، محلا مرفوع، اسم «کان» یکفرون: فعل مضارع مرفوع، علامت رفع ثبوت نون.ضمیر متصل«واو»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل. جمله فعلیه، خبر «کان»، محلا منصوب کانوا یکفرون: خبر «انّ»، محلا منصوب ب: حرف جر، مبنی بر کسر، عامل، محلی از اعراب ندارد. ایات: اسم مجرور به حرف جر، علامت جر کسره ظاهری بایات: جار و مجرور، متعلق به عامل مقدر اللّه: مضاف الیه و مجرور، علامت جر کسره ظاهری و: عاطفه، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. یقتلون: فعل مضارع و مرفوع، علامت رفع ثبوت نون. ضمیر متصل «واو»، مبنی، محلامرفوع، فاعل النبیّین: مفعول به، علامت نصب «یاء» بِ: حرف جر، مبنی بر کسر، عامل، محلی از اعراب ندارد. غیر: اسم مجرور به حرف جر، علامت جر کسره ظاهری بغیر: جار و مجرور، متعلق به عامل مقدر الحقّ: مضاف الیه، علامت جر کسره ظاهری ذلک: اسم اشاره، مبنی بر فتح، محلامرفوع، مبتدا بِ: حرف جر، مبنی بر کسر، عامل، محلی از اعراب ندارد. ما: حرف مصدری، مبنی برسکون، محلا مجرور به حرف جر بما: جار و مجرور، متعلق به عامل مقدر عصوا: فعل ماضی، مبنی بر ضمه مقدر. ضمیر متصل «واو»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل «ما عَصَوا» تاویل به مصدر مجروری می روند ومتعلق هستندبه عامل مقدر و خبر است برای ذلک👈 «بِـعصیانِـهِم» و: عاطفه، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. کانوا: فعل ماضی ناقصه، مبنی برضم. ضمیر متصل «واو»، مبنی، محلا مرفوع، اسم «کان» یعتدون: فعل مضارع و مرفوع، علامت رفع ثبوت نون. ضمیر متصل «واو»، مبنی، محلامرفوع، فاعل. جمله فعلیه، خبر «کانوا»، محلا منصوب •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• برگرفته از تدریس استاد ارجمند حسینی آل‌مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف ونحو تخصصی، (اعراب آیات بر مبنای کتاب اعراب القرآن الکریم و کلمة الله العلیا) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•••🌸•••༻﷽༺•••🌸••• موضوع: اعراب جملات (جملات مفعولٌ به و جواب شرط) در جلسه شصت و چهارم با دو مورد از جملاتی که محل اعراب دارند آشنا شدیم و در این جلسه با دو مورد دیگر از اعراب جملات آشنا خواهیم شد. 🔹️جمله مفعولٌ به: الف: جمله ای که بعد از فعل «قول» بیاید؛ به آن، جمله مفعولٌ‌به یا مقول‌قول می گویند و اعراب آن محلا منصوب است. مثال: «قُل أعوذُ بِرَبِّ النّاس» 🍃در این آیه شریفه جمله «أعوذُ بِرَبِّ النّاس» محلا منصوب و مفعولٌ‌به برای فعل «قُل» است. ب: جمله ای که در باب «ظَنَّ» و اخوات آن بعد از مفعولٌ به اول می آید. مثال:«ظننتُ زيدا ابوه قائم.» 🍃در مثال فوق جمله «ابوه قائم» مفعولٌ به و محلاً منصوب برای فعل «ظننتُ» است. ج: مفعول سوّم باب «أعلَمُ» مثال:«اعلمت زيدا بكرا اخوه قائمٌ» 🍃در این مثال جمله «أخوهُ قائمٌ» مفعولٌ به و محلاً منصوب برای فعل «أعلمتُ» است 🔹️جمله جواب شرط جازم: جمله ای که با ادات شرط جازم آغاز می شود، اگر بر سر جواب آن «فاء» یا «إذا فجائیه» باشد، اعراب آن محلا مجزوم است. مثال: «إن ینصُرکُم اللّه فَلا غالِبَ لَکُم» 🍃در آغاز این آیه شریفه «إن» از ادات شرط جازم است و در ابتدای جمله جواب شرط «فاء» آمده است؛ بنابراین جمله «فلاغالب لکم» جمله جواب شرط و محلاً مجزوم می باشد. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• ✅ در ابتدای آیه ۶۱ از سوره مبارکه بقره جمله «یا موسی ...‌» و جمله «اتستبدلون...» جمله مقول قول و محلاً منصوب است. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• برگرفته از تدریس استاد ارجمند حسینی آل مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی (برمبنای کتب موسوعه‌ النحو و الصرف، نحو متوسطه) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•═•••◈﷽◈•••═• 🔸بازدید از بیت شریف امام خمینی (قدس سره آلشریف) •┈••✾🍃✾🍃✾••┈• از جمله ویژه برنامه های موسسه نورالیقین در بهمن ماه و دهه فجر هر سال, بازدید جمعی از بانوان ولایی موسسه نورالیقین از بیت حضرت امام خمینی قدس سره الشریف است که باید آن را "خانه انقلاب" نامید. این خانه حدود یکصد سال قدمت دارد و مهندسی آن بسیار ساده، زیبا و عاری از هرگونه تزئینات است و گویا تک تک خشتهای آن قلوب مردم و ولایت را پیوند داده است. 👈👈 عصر ۱۸ بهمن ۱۴۰۱, جمعی از بانوان ولایی موسسه نورالیقین در این بیت شریف حضور یافتند و با آرمانهای امام راحل (رحمه الله علیه) تجدید بیعت نمودند. 🤲امید که هر روز شاهد رشد و توسعه همه جانبه ایران اسلامی در راستای اهداف اسلام و انقلاب و امام باشیم. ‌‌‌‌‌ ••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈•• @moassese_nooralyaghin موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
خدایا🌿 🥀خدایا چگونه تو را بخوانم در حالی که من ،من هستم (با این همه گناه و معصیت) 🍁و چگونه از رحمت تو ناامید شوم در حالیکه تو، تو هستی (با آن همه لطف و رحمت) 🍂خدایا تو آنچنانی که من می خواهم مرا نیز چنان کن که تو میخواهی الهی آمین🤲🤲 •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈•• @moassese_nooralyaghin موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
روزی می‌آید‌ که دنیا را رها می‌کنیم، با همه‌ی وابستگی‌هایش ... آن وقت ؛ همان یک بار نگاهِ رضایتِ شما را چنان وابسته می‌شویم که با حسرت گوییم: کاش همه‌ی عمرمان، ثانیه ثانیه‌اش پر بود از این نگاهِ رضایت ... تعجیل در ظهور آقا امام_زمان صلوات اللهم عجل لولیک الفرج •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈•• @moassese_nooralyaghin موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی