eitaa logo
مباحثه فقاهت
4.9هزار دنبال‌کننده
814 عکس
1 ویدیو
30 فایل
کانال مباحثه فقاهت وابسته به مدرسه عالی فقهی امام محمدباقرعليه السلام با هدف کمک به تعمیق فقه واصول و ايجاد فضاي علمی وتخصصی در حوزه ایجاد شده است کانال مباحثه فقاهت در تلگرام https://t.me/+h9HkTrDUB4ViMWY0 🌐ارتباط با مدیر کانال 🆔️ @mobahathah
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 شماره 103 بر روی سایت مدرسه فقهی بارگذاری شد. http://fa.mfeb.ir/?p=20571 ✅مراکز علمی و پژوهشی که متقاضی دریافت لوح پژوهشی ذکری برای نصب در مراکز خود هستند، به مدیر کانال اطلاع دهند. 🆔 @mfebir ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" https://eitaa.com/joinchat/3251961862Cb591c8b8aa
04 Zekra 103 - جهت نشر دیجیتال.pdf
972.4K
💠 نسخه نشر دیجیتال 🔸 شماره 103 ✅ مطالب خود را برای چاپ در شماره های بعدی به آدرس 🆔 @mfebir ارسال بفرمایید. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" https://eitaa.com/joinchat/3251961862Cb591c8b8aa
🔰 💠 جایگاه نماینده شخص اعتباری در تحقق آن 👤 از جمله اموری که در مورد اشخاص اعتباری لازم و ضروری دانسته شده، وجود ممثّل و نماینده از بین افراد طبیعی است؛ یعنی شخص حقوقی باید نماینده‌ای داشته باشد که فعالیت‌های شرکت را به نام او انجام دهد. در صورتی که مقصود از لزوم وجود نماینده برای شخص اعتباری این باشد که شخص اعتباری مانند بانک و... بدون وجود نماینده نمی‌تواند به فعالیت بپردازد، این مطلب صحیح است و اساساً جای انکار ندارد؛ چون شخص حقوقی فاقد ادراک و شعور است و نمی‌تواند فعالیت هایی از قبیل خرید و فروش داشته باشد و لذا وجود نماینده ضروری است. اما در صورتی که مقصود از مقوم پنجم این باشد که شخص حقوقی بدون نماینده اساسا شکل نمی‌گیرد، ادعای باطلی است. 📚 برگرفته از صفحه ۴۸ 🔗 ادامه مطلب و مباحثه، در این لینک. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔 @mobahathah_ir
🔸 💠 مثال های واقعی استعمال لفظ در اکثر از معنا 👤 🔻بنابر تحقیق مدلول استعمالی می­‌تواند متعدد باشد؛ یعنی استعمال لفظ در اکثر از معنا اشکالی ندارد و هر دو مدلول استعمالی می­‌تواند مقصود تفهیمی متکلم باشد. یکی از نمونه­‌های استعمال لفظ در اکثر از معنا، مادّه‌­تاریخ است. اساساً بسیاری از مادّه‌­تاریخ­‌های زیبا، بر پایۀ استعمال لفظ در اکثر از معنا استوار است. بلکه تمام مادّه­‌تاریخ­‌ها، از قبیل استعمال لفظ در اکثر از معنا به معنای عامش هستند. مادّه­‌تاریخ، عبارتی است که در تعیین زمان یک واقعه، به کار می­‌رود ... . 📚 درس خارج اصول، ۲۲ مهر ۱۴۰۲ 🔗 ادامه مطلب و مباحثه، در این لینک ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" https://eitaa.com/joinchat/3251961862Cb591c8b8aa
❇️ میرزای شیرازی؛ 🔹️ میرزای شیرازی در سال ۱۲۳۰ قمری در پا به عرصه این جهان گذاشت و چون از آغاز آثار نبوغ و ذکاوت سرشار در او پیدا بود، پدرش در سن ۴ سالگی او را به معلم سپرد و در ظرف دو سال قرآن و خط را کاملاً یاد گرفت و در سن ۶ سالگی به فراگرفتن علوم ادب عربی مشغول شد. و با سرعت آن را یاد گرفت و به خواندن و روی آورد و با نبوغ و هوش خود در فقه و اصول مهارت پیدا کرد به‌طوری‌که تدریس کتاب فقهی را شروع کرد و در سن ۱۵ سالگی شرح لمعه را تدریس می‌کرد. 🔹️ تااینکه در سن تقریباً ۱۶ سالگی به مسافرت کرد و در حوزه درس عالم بزرگوار و استاد برجسته شیخ محمدتقی حضور یافت و مورد توجه او قرار گرفت و مدتی در درس او شرکت داشت تا این‌که آن استاد بزرگوار به رحمت ایزدی پیوست و از آن‌ پس از محضر برخی از اساتید دیگر تلمّذ کرد. 🔹️ در این ایام در سایه‌ی نبوغ علمی و ذکاوت و استعداد و حافظه‌ی قوی که داشت یکی از حوزه علمیه اصفهان بود که جمعی از افاضل حوزه در درس او حضور پیدا می‌کردند. 🔹️ در سال ۱۲۵۹ در سن ۲۹ سالگی برای تکمیل مراتب علمی خود به مسافرت کرد و در حوزه درسی پربرکت و عالم‌پرور شیخ الفقها شرکت کرد و بعد از اینکه رفته‌رفته نبوغ و ذکاوت و مراتب علمی و فضیلت او بر استاد بزرگوارش صاحب جواهر روشن گردید صاحب جواهر به او تصریح کرد و درضمن در درس عالم بزرگوار شیخ حسن آل کاشف‌الغطاء نیز حضور می‌یابد. 📚 اسلام مجسم، ص۷۶ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔 @mobahathah_ir
🔰 💠 مبنای مرحوم خویی در واجبات ارتباطیه و نقد استاد 👤 مرحوم خویی: حقیقت ارتباطی یعنی اجزاء به هم مرتبط هستند مثل اینکه گفتند تکبیر واجب است و آن تکبیری است که به قرائت ملحق می‌شود و قرائتی واجب است که به قیام ملحق می‌شود و سپس به رکوع ملحق می‌شود. این واجبات به هم گره خوردند. استاد فرمود:این ادعا که در واجبات ارتباطیه چنین تقیداتی باشد، خلاف ارتکاز است 📚درس خارج فقه، جلسه ۸۱، ۹ بهمن ماه سال ۱۴۰۲ 🔗 ادامه مطلب و مباحثه، در این لینک ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔@mobahathah_ir
🔸 💠 انگیزه های مختلف جعل 👤 🔻جعل علاوه بر مسائل عقیدتی و تقیه دلائل دیگری هم داشته است از جمله اینکه افراد قبیله به خاطر اینکه بزرگ عشیره خود را برتر جلوه دهند، برای تخریب رقیبش احادیثی جعل می کردند مانند روایاتی که آل اعین به زراره نسبت می دادند ولی زراره می گفت من چنین روایاتی نگفته ام یا اینکه برای افزایش تعداد احادیث خودشان برخی دست به جعل می زدند و برخی روایات ضابطه ای چون اعتبار بیشتری داشت جعل می کردند و برخی به دلیل اینکه مردم کمتر مرتکب گناه شوند حدیث جعل می کردند و .... 📚 درس خارج فقه، جلسه ۶۲، ۲۵دی ۱۴۰۲ ✅ ادامه مطلب و مباحثه علمی در این موضوع را در تالار علمی دنبال کنید. 🌐http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=3275 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔@mobahathah_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 💠 انگیزه های مختلف جعل 👤 📚 درس خارج فقه، جلسه ۶۲، ۲۵دی ۱۴۰۲ ✅ ادامه مطلب و مباحثه علمی در این موضوع را در تالار علمی دنبال کنید. 🌐http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=3275 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔@mobahathah_ir
🔰 💠 مشروط بودن تعبدیات و توصلیات به ولایت 👤 همان طور که تعبدیات مشروط به ولایت امیر المومنین علیه السلام هستند توصلیات هم مشروط هستند. لذا اگر غیر شیعه قتال انجام دهد متعلق امر به جهاد نیست. و از طرفی حفظ نفس واجب است و آن را ترک کرده، پس کار حرامی انجام داده است. دلیل بر این مطلب روایتی است که حضرت میفرماید خداوند مبغض اعمال غیر شیعه است. عمل مبغوض که نمیتواند متعلق امر قرار بگیرد. 📚 درس خارج اصول، ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ 🔗 ادامه مطلب و مباحثه، در این لینک ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔@mobahathah_ir
🔸 💠 بیان فرق دو مسئلۀ اصولی اجتماع امر و نهی و اقضاء النهی للفساد 👤 گفته شده است مساله اجتماع امر و نهی در جایی است که نسبت بین متعلق امر و نهی عموم و خصوص من وجه است ولی مساله اقتضاء در جایی است که نسبت بین آنها عموم و خصوص مطلق است ولی این تفاوت یک تفاوت اصیل نیست بلکه مشیر به حقیقت تفاوت بین این دو مساله است. حقیقت تفاوت بین این دو مساله این است که در باب اجتماع امر و نهی به عناوینی تعلق گرفته‌اند که هیچ کدام از آنها در عنوان دیگر دخالت ندارد مثلا نه نماز در ماهیتش متقوم به غصب است و نه غصب در ماهیتش متقوم به نماز است. درست است که در وجود واحد اجتماع پیدا می‌کنند اما حیث انطباق عنوان نماز بر آن فعل متفاوت با حیث انطباق عنوان غصب بر آن است.... 📚درس خارج اصول، ۲۰ دی ۱۴۰۲ ✅✅ادامه این مطلب و مباحثه علمی در این موضوع را در تالار علمی فقاهت دنبال کنید http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=3262&pid=10791 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" https://eitaa.com/joinchat/3251961862Cb591c8b8aa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 حاج شیخ عباس قمی در شرح حال عالم ربانی می‌نویسد: 📝 او در حسن اخلاق و اصالت رأی و فکر و قوت حافظه و فراست و تیزبینی و متانت گفتار و سخاوت و بلندنظری و بذل و بخشش و کوشش در قضای حوائج مردم و مداومت در انجام عبادت‌ها و زهد کامل و ساده‌زیستی و اعتنا نداشتن به زخارف دنیا و تخلق به کمالات نفسانی دارای و است و تاریخ نشان ندارد که همه این‌ها در یک فرد جمع شده باشد. " لیس علی الله بمستنکر " " ان یجمع العالم فی واحد " ترجمه: ⬅️ آری از قدرت خداوند هرگز بعید نیست که را در وجود یک نفر جمع کند. 📝 و در ریحانه الأدب می‌گوید تشرف او به شرف ملاقات (ع) محل تردید نمی‌باشد. 📚 الکنی و الالقاب، ج۳، ص۱۹۳؛ ریحانه الأدب، ج۴، ص۱۲۴. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔 @mobahathah_ir
🔰 💠اشکال صاحب وسایل به استفاده از روایات عرض بر حجیت ظواهر قرآن 👤 صاحب وسائل که یکی از مخالفین سرسخت حجیت ظهورات قرآن کریم است، فرموده‌اند: نمی‌توان به روایات دال بر عرضه احادیث بر قرآن برای اثبات حجیت قرآن کریم استدلال کرد زیرا مفاد این احادیث حجیت قرآن به تنهایی نیست بلکه فقط یک خبر مطابق با ظهور غیر معتبر قرآن هنگامی که با ظهور غیر معتبر قرآن در کنار هم قرار می‌‌گیرند هر دو اعتبار پیدا می‌‌کنند. پس ظهور قرآن به تنهایی معتبر نیست و حدیث مخالف با آن ظهور قرآن نیز معتبر نیست بلکه دوتایی در کنار هم مثل دو بال یک پرنده موجب حجیت هم می‌شوند. ولی این کلام خلاف ظاهر است..... 📚 خارج اصول، ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ✅ ادامه این مطلب و مباحثه علمی در این موضوع را در تالار علمی فقاهت دنبال کنید. http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=3304 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔@mobahathah_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 💠اشکال صاحب وسایل به استفاده از روایات عرض بر حجیت ظواهر قرآن 👤 📚 خارج اصول، ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ✅ ادامه این مطلب و مباحثه علمی در این موضوع را در تالار علمی فقاهت دنبال کنید. http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=3304 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔@mobahathah_ir
🔸 💠 برهان آیت الله العظمی شبیری دام ظله بر نادرست بودن انصراف از فرد نادر 👤 🔻آیت الله والد برای اثبات دخالت تناسبات حکم و موضوع در انصراف و صحیح نبودن انصراف از فرد نادر، برهانی را ذکر نمودند، مبنی بر اینکه اگر قرار باشد مطلقات از فرد نادر منصرف باشند، به دلیل این که هر فردی یک سری خصوصیات شخصیه دارد، مطلق باید از هر فردی منصرف باشد و حال آن که ... . 📚 درس خارج اصول،۱۰ بهمن ۱۴۰۲ 🔗 ادامه مطلب و مباحثه، در این لینک ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" https://eitaa.com/joinchat/3251961862Cb591c8b8aa
🔰 💠 صوم بعض الیوم 👤 مرحوم وحید بهبهانی فرمودند که صیام بعض الیوم معنی ندارد، ولی ما موارد متعددی داریم که شارع صیام بعض‌الیوم را هم صوم دانسته‌است ... 📚 برگرفته از درس خارج فقه استاد مفیدی جلسه۲۵(‌‌‌‌‌شنبه۱۱آذر۱۴۰۲) ✅ ادامه‌ی این مطلب، و مثال‌های فقهیِ وقوعِ «صوم بعض الیوم» را، در تالار علمی فقاهت دنبال کنید: 👇👇👇👇👇 http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=3315 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" https://eitaa.com/mobahathah_ir/1750
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 💠 صوم بعض الیوم 👤 📚 برگرفته از درس خارج فقه استاد مفیدی جلسه۲۵(‌‌‌‌‌شنبه۱۱آذر۱۴۰۲) ✅ مثال‌های فقهیِ وقوعِ «صوم بعض الیوم» را، در تالار علمی فقاهت دنبال کنید: 👇👇👇👇👇 http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=3315 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" https://eitaa.com/mobahathah_ir/1750
🔰 💠 معنای اهوی الی السجود 👤 در بحث شک در جزء ما قبل یک روایتی مطرح می‌شود که تعبیر به اهوی الی السجود دارد. اختلاف شده که معنای اهوی چیست. مرحوم خویی می‌فرماید اهوی یعنی به سجده رسیده است. در حقیقت فرق است بین تعبیر به اهوی و یهوی. ولی استاد می‌فرماید با تتبع در موارد کلمه هوی به دست می‌آید که به معنای فرود آمدن است..... 📚درس خارج فقه، جلسه ۸۶، ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ 🔗 ادامه مطلب و مباحثه، در این لینک ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔@mobahathah_ir
🔸 💠 دو ثمره مهم دلالت تنبیه 👤 🔻دو ثمره برای دلالت تنبیه ذکر می شود که در این موارد وجود دلالت تنبیه باعث ثمرات فراوانی در فقه می شود. ثمره اول: اینکه در موارد اطلاقات مانند اوفوا بالعقود سلمنا که در مقام بیان ضابطه و قانون باشد گرچه منطوقا اطلاق افرادی دارد اما از منطوق اطلاق احوالی و ازمانی آن روشن نیست اما وقتی به این نکته توجه کنیم که بدون اطلاق احوالی و ازمانی قاعده و قانون معنی ندارد، و قاعده لغو می شود بنابراین باید اطلاق ازمانی و احوالی هم برای قاعده باشد. که این نکته گرچه بین بمعنی الاخص نیست ولی بین به معنی الاعم است و دلالت تنبیه به حساب می آید که کاربرد زیادی دارد. ثمره دوم که در کلمات شهید صدر وجود دارد این است که پرداختن چندین بار به یک موضوع نشان می دهد که ادله بعدی باید نکته ای اضافه تر از ادله قبلی در بر داشته باشند مثلا ایشان مثال می زند که وقتی با توجه به وجود ادله تنجس جامد به صورت ویژه به ظروفی که سگ و خوک از آن چیز روان خورده اند، پرداخته می شود ، نشان می دهد که این دو علاوه بر متنجس بودن منجس هم هستند. 📚 درس خارج اصول، جلسه۷۴، ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ ✅ ادامه مطلب و مباحثه علمی در این موضوع را در تالار علمی دنبال کنید. 🌐http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=3297 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔@mobahathah_ir
🔰 💠 حکم به بطلان معاملاتی که در دفاتر اسناد ثبت نشود 👤 آیا حاکم می‌تواند جعل حکم وضعی کند یا نه؟ مثلا می‌تواند بگوید معاملات غیر منقول باید در دفاتر ثبت اسناد ثبت شود به گونه ای که اگر نشود باطل است و نقل و انتقال صورت نمی‌گیرد. بعضی از فقها می‌گویند چون فقها ولایت تشریعی ندارند نمی‌توانند. اما به نظر استاد اگر در موردی مصلحت عام اقتضا بکند می‌تواند جعل حکم وضعی بکند. کما این که مرحوم امام و مرحوم نراقی و شهید صدر چنین نظریه ای دارند.... 📚جلسه سخنرانی (کانون سردفتران و دفتریاران استان قم) 🔗 ادامه مطلب و مباحثه، در این لینک ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔@mobahathah_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ میرزای شیرازی(ره): 🔹️ استاد الفقهاء که دارای جایگاه بسیار بلند علمی و خلاقیت و ابتکار و قدرت علم و بیان و محاسن اخلاقی ممتاز بود، شاگردان بسیاری که تعداد آن‌ها به می‌رسید تربیت کرد؛ که در میان آن‌ها مجتهدان مسلم و رجال علم و فضیلت که هر یک چراغ روشنی برای اجتماع آن روز محسوب می‌شدند وجود داشت. 🔹️ شاگردان او پس‌از درگذشت شیخ در منزل عالم ربانی و استاد بافضیلت به‌منظور تعیین اجتماع کردند؛ در بین شاگردان، چند نفر: ۱. میرزاحسن شیرازی ۲.میرزا حبیب‌الله رشتی ۳. میرزا حسن آشتیانی ۴. آقا حسن تهرانی نجم‌آبادی ۵. میرزا عبدالرحیم نهاوندی. دارای برجستگی و شایستگی بیشتری بودند. 🔹️ ایشان با توجه به اوضاع زمان و جهان و اوضاع مخصوص مسلمانان در آن روز و سبک و سنگین کردن شخصیت‌های علمی و اجتماعی رجال علمی نجف اشرف را به‌خاطر که داشت برای این منصب خطیر یعنی مرجعیت و مسلمین برگزیدند؛ او هم به واسطه اصرار آن‌ها درحالی‌که اشک از چشمانش سرازیر بود و این موضوع را برای خود بار سنگین و امتحان بزرگی تلقی می‌کرد در این انتخاب صحّه گذاشت و قبول کرد. و از خداوند تبارک و تعالی با چشم گریان مسئلت کرد که خداوند به او توفیق بدهد تا بتواند به وظایفی که در این‌ راستا متوجه او می‌شود عمل بکند و این‌ بار سنگین را به منزل برساند. 📚 اسلام مجسم، ج۱، ص۷۷ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔 @mobahathah_ir
🔰 💠 خصائص و ویژگی های اشخاص اعتباری 👤 مقصود از خصائص این است که همان طور که شخص حقیقی دارای ممیزاتی از قبیل نام، ملیت و ... است که از دیگران متمایز می‌شود، در اشخاص حقوقی هم ممیزاتی وجود دارد که یک شخص حقوقی را از شخص حقوقی دیگر تمییز می‌دهد. از این ممیّزات تعبیر به «خصائص» می‌شود. در مورد اشخاص حقوقی سه ویژگی ذکر شده است که دو مورد از آنها مورد وفاق بوده و مورد سوم اختلافی است. این ویژگی‌ها عبارتند از: 1- نام 2- موطن 3- تابعیت 📚 برگرفته از صفحه ۴۳ 🔗 ادامه مطلب و مباحثه، در این لینک. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔 @mobahathah_ir
🔰 💠دو ظهور حال منشا حجیت ظهور 👤 شهید صدر فرموده‌اند: ظهور تصوری حجت بر کشف است و بعد از کشف مراد استعمالی، آن حجت بر کشف قرار داده می‌شود. یعنی دو موضوع برای حجیت وجود دارد «أنّ كلتا الدرجتين موضوع للحجيّة فإنّه لا بد أن تجري أوّلا أصالة المطابقة بين المدلول التصوّري و المدلول الاستعمالي، و ينقّح بذلك موضوع أصل ثان و هو أصالة المطابقة بين المدلول الاستعمالي و المدلول الجدّي، فيثبت بذلك المراد الجدّي للمولى.» بیان این مطالب به عنوان تحلیل این که کلام چگونه کاشف است و ظهور دارد، اشکال ندارند. ظهور تصوری کاشف از مراد استعمالی است و ظاهر حال متکلم این است که .... 📚 درس خارج اصول، ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ✅ ادامه این مطلب و مباحثه علمی در این موضوع را در تالار علمی فقاهت دنبال کنید. http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=3325 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔@mobahathah_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 💠دو ظهور حال منشا حجیت ظهور 👤 📚 درس خارج اصول، ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ✅ ادامه این مطلب و مباحثه علمی در این موضوع را در تالار علمی فقاهت دنبال کنید. http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=3325 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔@mobahathah_ir