eitaa logo
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
13.7هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
770 ویدیو
53 فایل
کارشناس ارشد علوم سیاسی مهندس کامپیوتر/نرم افزار ارتباط مستقیم: @politicaladmin تبلیغ در کانال: @jamalpor_khz کمک مالی به فعالیت‌ها(نهضت شفافیت وعدالت، فریاد خوزستان و..) بنام داود مدرسی یان: 6037998140806919 کمک به نیازمندان: 5041721003739829
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 کاش دادگاه ، علنی و آشکار با حضور خبرنگارا برگزار می‌شد، که بر اثر کج‌سلیقگی علنی برگزار نشده، اما حالا که نشده، ایشون معطل چیه؟ چرا بعد از ده سال، مدارک خودش رو مبنی بر تقلب ۱۱ میلیون رای، تو رسانه‌های رسمی و غیررسمی، روزنامه‌ها، فضای مجازی، سایت‌ها و ... منتشر نمی‌کنند؟ ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
دوسه تا مطلب راجع قتل همسر دوم نجفی نوشتم هی گفتم منتشر نکنم، اما نمیشه واقعا حجم لجن پراکنی و تخریب بالاست.. تصمیم گرفتم بذارمشون
🔴 لطفاً ژست نگیرید! 🔹در ایام گذشته که شب قدرمان با ماجرای تلخ و شهادت امام جمعه کازرون و شهادت چندتن از پرسنل شریف انتظامی گذشت، برخی از دوستان و بزرگواران جبهه انقلابی رو می‌بینم که جهت خوشایند حریف یا جهت "نه‌سیخ‌بسوزه نه کباب"، یا ژست اخلاق یا ...، توصیه می‌کنند که "دو جناح سیاسی نباید قتل زن نجفی را سیاسی کنند"! 🔸واقعاً برام سواله، کدوم دو طرف؟ منظورتون از دو طرف چه کسانی‌اند؟ اگر منظور از دو طرف یعنی دو جبهه اصولگرایی و اصلاحاتی است، که سران و بزرگان و لیدرهای اصولگرایی همچون موتلفه، جمنا، ایثارگران، رهپویان، پایداری، جبهه ایستادگی، جامعه روحانیت، جامعه مدرسین و ... هستند یا به اسم افراد، منظور حضرات آیات یزدی، مصباح، موحدی کرمانی، آقاتهرانی، زاکانی، ذوالقدر، رضایی، میرسلیم و ... هستند، اینها ۹۹ درصدشون تا حالا درباره قتل همسر نجفی لب نگشودند و همان اقلی که اظهار موضع کردند هم بجز محکومیت این "فعل قتل" چیزی نگفتند! 🔹اگر هم منظور رسانه‌ها، جوانان انقلابی، فعالان مجازی و مردمی هستند که این قتل را محکوم کردند و صدها تحلیل نوشته‌اند هم طبیعی است بالاخره ماجرای هولناکی صورت گرفته و اذهان عموم درگیر شده‌اند. 🔸در طرف مقابل هم، یعنی جناح اصلاح‌طلب، از همان اول ماجرا شاهد حمایت بی‌چون‌وچرای آنها از نجفی هستیم. از کرباسچی و کارگزاران گرفته تا محمود صادقی و حزب مشارکت و وکیل خانوادگی هاشمی که با فرمان خانواده هاشمی به میدان آمده، از نجفی حمایت کرده‌اند! رسانه‌ها و لیدرهای تشکیلاتی در فضای مجازی هم چون احساس کرده‌اند این ماجرا به ضرر حزب‌شان شده، به شدت سعی کرده‌اند آن را توجیه کنند! میترا استاد رو بدون اینکه در هیچ جایی محاکمه شده باشد به بودن و فاحشه گی و هرزگی و نفوذی متهم می کنند اما به دیگران می گویند درباره قاتلی که خود به قتل هم اعتراف کرده، انصاف داشته باشید و تا صدور رأی قضاوت نکنید!! 🔹حالا در این دو طرف، کدام موضع و کدام حرف، خلاف حق است؟ حالا شما که ژست اخلاق می‌گیرید کدام موضع را خلاف حق می‌دانید؟ و چرا حاضر نیستید هم قتل را محکوم کنید هم پروپاگاندای رسانه‌ای را؟!! از این مواضع دوپهلو بدنبال چه سعادتی هستید؟ بین حق و باطل راه رفتن، خود باطل است! 🔸به نظر من اظهارنظر اینگونه خود خلاف اخلاق است چرا که رکن اصلی ، است نه سکوت و دوپهلو حرف زدن! ضمن دوری از سیاست‌زدگی و بداخلاقی در این مسئله، نباید به سادگی از آن هم عبور کرد. مطمئن باشید جماعتی که قتلهای سیدمهدی هاشمی و دستورات منتظری رو هیچوقت محکوم نکردن، قتلهای زنجیره ای رو مرتکب شدن و به نظام و حزب اللهی ها نسبتشون دادن، در سال هشتادوهشت کشته سازی کردن و نظام اسلامی رو به تقلب متهم کردند، در انتخابات ریاست جمهوری 96، جای شهید و جلادِ منافق رو عوض کرده و به شهدای ما در سوریه اهانت کرده و اجازه دفن شهدای گمنام را در کف دانشگاه ها ندادن و بزرگشان جناب کروبی گفته بود: «مگر دانشگاه ها قبرستان اند!»، هیچوقت هم قتل همسر دوم نجفی رو محکوم نخواهند کرد و شما بمانید با احساس خوش و سادگی و آرامش از این مسئله هم رد بشید و اظهار نظرات دوپهلو به اسم اخلاق و ... رو ادامه بدید، بگذارید این دردها و غم ها بر جگر دلسوزان انقلاب بماند! 🔹راستی هیچ می دانید آپارتمان ، همسر به قتل رسیده ی نجفی، فقط 15 میلیارد تومان ارزش داشته و ماشین لکسوس سوار می شده؟ به نظر شما نجفی با 40 سال مدیریت در این مملکت، این همه پول را از کجا آورده؟ میفهمید 15 میلیارد تومان برای 80 میلیونی ایرانی یعنی چی؟ برای کارمندان دولت و کارگران و معلمان و ... یعنی چقدر؟ از کجا معلوم شاید فردا هزاربرابر پول دیه رو به خانواده مقتول بدهد و رضایت آنها رو هم بگیرد و من و شما بمانیم و آبروی رفته از این نظام؟!! حالا سکوت کنید و دم از اخلاق بزنید. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 سهم بزرگان، رسانه‌ها و فعالان اصولگرایی و حزب اللهی در تصویب چقدره؟! ✅ بزودی در کانال : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 آزاد کردن دو و هلندی، بدون محاکمه به اسم همان هست که امام علیهش ایستاد ولی در جمهوری اسلامی دارد اجرا می‌شود!! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 🔻سلسله مطالب – 9 🔹یکی از مؤلفه های مهم اخلاق سیاست علوی، سنجش و رعایت مصلحت و مصالح جامعه است. 🔸دو نگاه نسبت به مصلحت وجود دارد: 1️⃣ نگاه اول؛ تعطیلی ارزش های اخلاقی همچون حق طلبی و عدالتخواهی و ترجیح منافع خواص بر عوام. در این نگاه، مصلحت یعنی حق باید رها شده و عدالت ترک شود؛ حق و حقوق مردم ضایع شده و چشم بر فساد خواص بسته شود. تلقی عموم مردم از مصلحت سنجی این برداشت است که در واقع این مصلحت سنجی نیست بلکه مفسده انگیزی است. 🔹در این نگاه، خُدعه و نیرنگ و دغل بازی برای بدست آوردن صندلی های قدرت به اسم مصلحت جایز شمرده می شود. منکرات در جامعه گسترش پیدا کرده و معروف گمنام می شود و اشرار و مفسدین بر جامعه حاکم می شوند. مصلحت در این نگاه یعنی فساد با پوشش صلاح؛ یعنی نابودی اساس اسلام و ارکان جامعه با ترفند مصلحت و اصلاح. صاحبان این نگاه غالباً منفعت طلبان، زورمداران و منافقینی هستند که به دروغ خود را دنبال اصلاح معرفی می کنند. 2️⃣ نگاه دوم؛ مصلحت یعنی اولویت بندی اجرای ارزش ها با توجه به عنصر زمان و مکان. در این نگاه علوی، بالاترین مصلحت رعایت حق و اجرای عدالت است ولو عده ای را ناخوش آید. در این نوع نگاه هیچ حقی ناحق نمی شود و هیچ ارزشی، ضدارزش نمی شود. این نوع نگاه، حلقه گمشده مسئولین و مردم است. مصلحت در این نگاه یعنی تلاش برای اصلاح جامعه؛ اصلاح بدی ها؛ اصلاح ساختارها؛ اصلاح روش ها. 🔹مصلحت در نگاه اول یعنی مصلحت اشخاص و احزاب اما در نگاه دوم یعنی مصلحت جامعه و عموم مردم! 🔸برخی انسان ها با پوشش مصلحت و اصلاح جامعه و مصلحت سنجی، بدنبال فساد برروی زمین اند. خداوند متعال در سوره بقره می فرماید: « وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ». (بقره، آیه 11) «و چون به آنان گفته شود در زمين فساد مكنيد مى گويند ما خود اصلاحگريم». در ادامه می فرماید: «أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَكِنْ لَا يَشْعُرُونَ»(بقره، آیه 12) «بهوش باشيد كه آنان فسادگرانند ليكن نمى فهمند». 🔹حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام در عمل، بعد از وفات حضرت رسول الله (ص)، مصلحت و صلاح جامعه را سکوت و وحدت با خلفا دانست و علیه نظام نوپای اسلام قیام نکرد و بعد از خلیفه سوم، مصلحت را بر پذیرش مشروط خلافت دانست و تا مردم به التماس و تجمع نیافتادند حکومت را نپذیرفت. 🔸مولای متقیان که در عدالت طلبی اش ذره ای تشکیک نیست و حاضر نشد سهم بیشتری از بیت المال را به برادرش عقیل ببخشد یا با اعطای پستی به طلحه و زبیر از یک جنگ جلوگیری کند، اما در جنگ صفین وقتی 12 هزار نفر از لشکریان حضرت، فریب «قرآن به نیزه» معاویه را خوردند و از مولا درخواست حکمیت کردند، مصلحت را در پذیرفتن حکمیت دید و سپس بعد از شکست مذاکرات و حکمیت ابوموسی اشعری و عمروعاص، علیه آن 12 هزار نفر خوارج که حکمیت را بر حضرت تحمیل کرده و دست به شورش و غارت شهرها و ناامن کردن راه ها زدند، اعلام جهاد کرد. 🔹در نگاه علی بن ابی طالب(ع) رعایت مصلحت عمومِ مردم، مقدم بر مصلحت خواص است. می فرمود: «خشم عامه مردم، خشنودی خواص را بی‌اثر می‌سازد و رضایت عامه مردم خشم خواص را بی‌اثر و خنثی می‌سازد». 🔸حضرت ادامه می دهد که: «هزینه زندگی خواص در حالت آسایش و صلح بر دولت سنگین‌تر و همکاری آنان به هنگام بروز مشکلات، کمتر و در اجرای عدالت، ناراحت‌تر و به هنگام درخواست سؤال پراصرارتر و پس از اعطا و بخشش کم سپاس‌تر و به هنگام منع خواسته‌ها دیرعذرپذیرتر و در ساعات رویارویی با مشکلات کم استقامت‌تر از عموم مردم است. ولی پایه دین و جمعیت مسلمین و ذخیره دفاع در برابر دشمنان، تنها عامه امت‌اند. بنابراین باید گوش تو به آنها و میل تو با آنان باشد». (نهج البلاغه، نامه 53) 🔹حضرت امیرالمؤمنین، امر به معروف و نهی از منکر را برای مصلحت جامعه می داند(نهج البلاغه، حکمت 244). سپس می فرماید: « «همه کارهای نیک و جهاد در راه خدا، در برابر امر به معروف و نهی از منکر، مانند قطره ای در برابر دریاست». (نهج البلاغه، حکت 374) 🔸و سپس ترک امر به معروف و نهی از منکر را باعث حاکمیت اشرار و بدان بر جامعه میداند: « خداوند بدانتان را بر شما ولایت می دهد و آن گاه دعا می کنید، ولی مورد اجابت قرار نمی گیرد». (وسائل الشیعه، ج11، ص 179 و 180) 🔹بدترین منکرات، فسادهای اقتصادی، اخلاقی، سیاسی و اداری است و یکی از مشکلات ما در انقلاب اسلامی، مصلحت اندیشی های کاذب از سوی برخی مسئولین و دستگاه ها در برخورد با مفاسد بوده که این نوع مصلحت سنجی مردم را ناراضی کرده است. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 فایل‌های صوتی 🔻 جهت استفاده‌ی فعالان انقلابی در دانشگاه‌ها، حوزه‌ها، مدارس و مساجد و سایر مجموعه‌ها و تشکل‌ها 1⃣ ضعف مبانی دینی: https://eitaa.com/modaresian/1379 2⃣ نداشتن تحلیل مستقل: https://eitaa.com/modaresian/1393 3⃣ دوری از اخلاق سیاست: https://eitaa.com/modaresian/1398 4⃣ تهدیدمحوری: https://eitaa.com/modaresian/1400 5⃣ ترس از آزاداندیشی: https://eitaa.com/modaresian/1404 6⃣ برخورد سطحی و احساسی با مسائل: https://eitaa.com/modaresian/1406 7⃣ بی‌اطلاعی از دیدگاههای رهبری: https://eitaa.com/modaresian/1411 8⃣محدود شدن به شعائر ثابت سیاسی https://eitaa.com/modaresian/1443 9⃣عدم ملاحظه نسبت آرمان ها و واقعیات https://eitaa.com/modaresian/1446 🔟 ناامیدی از تاثیر گذاری https://eitaa.com/modaresian/1451 1⃣1⃣فعالیت دیپلمات گونه https://eitaa.com/modaresian/1453: http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
اول، طاعات قبول دوم، عیدتون مبارک سوم، انصافاً چرا برخی همسو با سعودی‌ها شدن و میگن عید ما باید با سعودی‌ها یکی باشه 😅😅
🔴 سلسله مطالب : 🔻برای آنانیکه بدنبال شناخت صحیح و مبنایی از اخلاق هستند و بدنبال اخلاقی کردن سیاست‌اند و سیاست را اخلاقی می‌پسندند: 1⃣ شماره۱: : https://eitaa.com/modaresian/1312 2⃣ شماره۲: : https://eitaa.com/modaresian/1324 3⃣ شماره۳: نه : https://eitaa.com/modaresian/1346 4⃣ شماره۴: ؛ رئیس الاخلاق: https://eitaa.com/modaresian/1361 5⃣ شماره۵: : https://eitaa.com/modaresian/1397 6⃣ شماره۶: : https://eitaa.com/modaresian/1408 7⃣ شماره ۷ : https://eitaa.com/modaresian/1424 8⃣شماره ۸ https://eitaa.com/modaresian/1445 9⃣ شماره ۹ https://eitaa.com/modaresian/1455: http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3