eitaa logo
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
14.3هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
806 ویدیو
53 فایل
کارشناس ارشد علوم سیاسی مهندس کامپیوتر/نرم افزار ارتباط مستقیم: @politicaladmin تبلیغ در کانال: @jamalpor_khz کمک مالی به فعالیت‌ها(نهضت شفافیت وعدالت، فریاد خوزستان و..) بنام داود مدرسی یان: 6037998140806919 کمک به نیازمندان: 5041721003739829
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 🔻سلسله مطالب – 8 🔹یکی دیگر از ویژگی های مهم در سیاست اخلاقی، پایبندی سیاسیون و افراد به تعهدات، قراردادها، امضاها، شعارها و قرارمدارهاست. عهدمندی یا پایبندی به عهد نه تنها در دین اسلام که در همه ادیان و مکاتب ارزش اخلاقی محسوب می شود. 🔸عهد سه وجهه دارد: عهد انسان با خدای خود، عهد انسان با خودش، عهد انسان با دیگران. هر سه بسیار اهمیت دارند. البته معمولاً عهد انسان با دیگران نمود بیرونی داشته و عموم مردم منظور از پایبندی به عهد را این نوع تعهدات می دانند اما از منظر دینی، غالباً کسانی که در عهد خود نسبت به خداوند متعال متزلزل هستند در عهد با دیگران نیز به خطا می روند. 1️⃣ لزوم پایبندی به عهد: 🔹واقعیت این است در عالم سیاست، اگر چنانچه وفاداری به تعهدات و قراردادها برقرار نباشد دولت ها و سازمان ها و اشخاص نمی توانند با هم همکاری کنند و لذا خشونت و جنگ ها افزایش پیدا می کند. جوامع دچار هرج و مرج می شوند، روابط اقتصادی بهم می ریزد و زندگی ها با مشکل دچار می شوند. 🔸خداوند متعال در قرآن می فرماید: « یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَوْفُوا بِالْعُقُودِ. ای کسانیکه ایمان آورده اید به تعهدات خود وفا کنید. و پیامبر اسلام(ص) می فرماید: «لا دین لمن لا عهد له». کسی که به عهد خود وفا نکند دین ندارد. 🔹عهدمندی در گفتمان حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام بسیار پررنگ است بگونه ای که حضرت پایبندی و وفاداری به عهد را شرط حیات جامعه می خوانند. تأکید بر وفاداری به عهد، دوری از فریبکاری و نیرنگ و عهدشکنی نه تنها عهد با مسلمین و مؤمنین، بلکه حتی عهد با مشرکین و دشمنان، به وفور در نهج البلاغه پیدا می شود. حضرت همیشه به لشکریان و والیان توصیه می کرد که به عهد خود با مردمان خود و دشمنان پایبند باشند. 🔸حضرت علی علیه السلام در نامه معروف خود به مالک اشتر می فرماید: «اگر بین خود و دشمنت پیمانی بستی و یا تعهد كردی كه به او پناه دهی، جامه وفا را بر عهد خود بپوشان و تعهدات خود را محترم بشمار و جان خود را سپر تعهّدات خویش قرار ده!» 🔹در ادامه نامه می فرماید از فرائض الهی هیچ فریضه ای نیست كه مردم با همه ی اختلاف سلیقه ها و اختلاف عقیده ها، در آن به اندازه ی این فریضه متفق باشند (حالا عمل بكنند یا نكنند مسئله ی دیگری است) و آن این است كه پیمان را باید وفا كرد؛ مبادا در عهده ای كه گرفته ای خیانت كنی، مبادا عهد خودت را نقض كنی، مبادا با دشمنت با این مكّاریها و نیرنگ بازیها رفتار كنی كه پیمان ببندی و بعد آن را زیر پا بگذاری كه این، جرأت بر خداست و بر خدا كسی جرأت نمی كند مگر اینكه نادان و شقی باشد.(مجموعه آثار شهید مطهری، ج26، ص: 308) 2️⃣ شکستن عهد: 🔹 حضرت امیرالمؤمنین، اما این پایبندی را تا جایی می پذیرد که دشمن هم پایبند باشد وگرنه، پایبندی به عهدی که دشمن شکسته را خیانت می داند! یعنی وفاداری بر عهدی که شکسته شده را مذمت می کند. «بر دوستی کسی که به عهد و پیمان خود وفا نمی کند، اعتماد مکن». 🔸خداوند متعال در قرآن ضمن لزوم بر پایبندی به عهد اما به مسلمین دستور می دهد اگر دشمنان شما بر عهد خود نماندند شما هم نمانید. حتی اگر از ناحیه دشمنان می ترسید که به عهد وفا نکنند و اطمینان پیدا کردید که آنها می خواهند از این فرصت عهد، سوءاستفاده کرده تا به شما حمله کنند باز عهد را بشکنید. «وَ إِمَّا تَخَافَنَّ مِنْ قَوْمٍ خِیَانَةً فَانْبِذْ إِلَیْهِمْ عَلَى سَوَاءٍ إِنَّ اللَّهَ لَا یُحِبُّ الْخَائِنِینَ؛ و هر گاه (با ظهور نشانه‌هایی) از خیانت گروهی بیم داشته باشی (که عهد خود را شکسته حمله غافلگیرانه کنند) مقابله به مثل کن و به آنها اعلام کن (که پیمانشان لغو شده است) زیرا خداوند خائنان را دوست نمی‌دارد».(انفال، 58) 3️⃣ شرایط عهد: 🔹 از طرفی حضرت بر روی سفت و سخت بودن عهد و قرارداد بسیار تأکید دارد. یعنی عهد و قرارداد باید بگونه بسته شود که امکان سوءاستفاده و تفسیر از طرف مقابل نباشد. در نامه به مالک می نویسد: «عهد و پیمانی برقرار مکن که در آن راه تأویل و بهانه و توریه و فریب باز باشد، و پس از تأکید و استوار نمودن عهد و پیمان گفتار توریه مانند و دو پهلو به کار مبر». ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 کاش دادگاه ، علنی و آشکار با حضور خبرنگارا برگزار می‌شد، که بر اثر کج‌سلیقگی علنی برگزار نشده، اما حالا که نشده، ایشون معطل چیه؟ چرا بعد از ده سال، مدارک خودش رو مبنی بر تقلب ۱۱ میلیون رای، تو رسانه‌های رسمی و غیررسمی، روزنامه‌ها، فضای مجازی، سایت‌ها و ... منتشر نمی‌کنند؟ ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
دوسه تا مطلب راجع قتل همسر دوم نجفی نوشتم هی گفتم منتشر نکنم، اما نمیشه واقعا حجم لجن پراکنی و تخریب بالاست.. تصمیم گرفتم بذارمشون
🔴 لطفاً ژست نگیرید! 🔹در ایام گذشته که شب قدرمان با ماجرای تلخ و شهادت امام جمعه کازرون و شهادت چندتن از پرسنل شریف انتظامی گذشت، برخی از دوستان و بزرگواران جبهه انقلابی رو می‌بینم که جهت خوشایند حریف یا جهت "نه‌سیخ‌بسوزه نه کباب"، یا ژست اخلاق یا ...، توصیه می‌کنند که "دو جناح سیاسی نباید قتل زن نجفی را سیاسی کنند"! 🔸واقعاً برام سواله، کدوم دو طرف؟ منظورتون از دو طرف چه کسانی‌اند؟ اگر منظور از دو طرف یعنی دو جبهه اصولگرایی و اصلاحاتی است، که سران و بزرگان و لیدرهای اصولگرایی همچون موتلفه، جمنا، ایثارگران، رهپویان، پایداری، جبهه ایستادگی، جامعه روحانیت، جامعه مدرسین و ... هستند یا به اسم افراد، منظور حضرات آیات یزدی، مصباح، موحدی کرمانی، آقاتهرانی، زاکانی، ذوالقدر، رضایی، میرسلیم و ... هستند، اینها ۹۹ درصدشون تا حالا درباره قتل همسر نجفی لب نگشودند و همان اقلی که اظهار موضع کردند هم بجز محکومیت این "فعل قتل" چیزی نگفتند! 🔹اگر هم منظور رسانه‌ها، جوانان انقلابی، فعالان مجازی و مردمی هستند که این قتل را محکوم کردند و صدها تحلیل نوشته‌اند هم طبیعی است بالاخره ماجرای هولناکی صورت گرفته و اذهان عموم درگیر شده‌اند. 🔸در طرف مقابل هم، یعنی جناح اصلاح‌طلب، از همان اول ماجرا شاهد حمایت بی‌چون‌وچرای آنها از نجفی هستیم. از کرباسچی و کارگزاران گرفته تا محمود صادقی و حزب مشارکت و وکیل خانوادگی هاشمی که با فرمان خانواده هاشمی به میدان آمده، از نجفی حمایت کرده‌اند! رسانه‌ها و لیدرهای تشکیلاتی در فضای مجازی هم چون احساس کرده‌اند این ماجرا به ضرر حزب‌شان شده، به شدت سعی کرده‌اند آن را توجیه کنند! میترا استاد رو بدون اینکه در هیچ جایی محاکمه شده باشد به بودن و فاحشه گی و هرزگی و نفوذی متهم می کنند اما به دیگران می گویند درباره قاتلی که خود به قتل هم اعتراف کرده، انصاف داشته باشید و تا صدور رأی قضاوت نکنید!! 🔹حالا در این دو طرف، کدام موضع و کدام حرف، خلاف حق است؟ حالا شما که ژست اخلاق می‌گیرید کدام موضع را خلاف حق می‌دانید؟ و چرا حاضر نیستید هم قتل را محکوم کنید هم پروپاگاندای رسانه‌ای را؟!! از این مواضع دوپهلو بدنبال چه سعادتی هستید؟ بین حق و باطل راه رفتن، خود باطل است! 🔸به نظر من اظهارنظر اینگونه خود خلاف اخلاق است چرا که رکن اصلی ، است نه سکوت و دوپهلو حرف زدن! ضمن دوری از سیاست‌زدگی و بداخلاقی در این مسئله، نباید به سادگی از آن هم عبور کرد. مطمئن باشید جماعتی که قتلهای سیدمهدی هاشمی و دستورات منتظری رو هیچوقت محکوم نکردن، قتلهای زنجیره ای رو مرتکب شدن و به نظام و حزب اللهی ها نسبتشون دادن، در سال هشتادوهشت کشته سازی کردن و نظام اسلامی رو به تقلب متهم کردند، در انتخابات ریاست جمهوری 96، جای شهید و جلادِ منافق رو عوض کرده و به شهدای ما در سوریه اهانت کرده و اجازه دفن شهدای گمنام را در کف دانشگاه ها ندادن و بزرگشان جناب کروبی گفته بود: «مگر دانشگاه ها قبرستان اند!»، هیچوقت هم قتل همسر دوم نجفی رو محکوم نخواهند کرد و شما بمانید با احساس خوش و سادگی و آرامش از این مسئله هم رد بشید و اظهار نظرات دوپهلو به اسم اخلاق و ... رو ادامه بدید، بگذارید این دردها و غم ها بر جگر دلسوزان انقلاب بماند! 🔹راستی هیچ می دانید آپارتمان ، همسر به قتل رسیده ی نجفی، فقط 15 میلیارد تومان ارزش داشته و ماشین لکسوس سوار می شده؟ به نظر شما نجفی با 40 سال مدیریت در این مملکت، این همه پول را از کجا آورده؟ میفهمید 15 میلیارد تومان برای 80 میلیونی ایرانی یعنی چی؟ برای کارمندان دولت و کارگران و معلمان و ... یعنی چقدر؟ از کجا معلوم شاید فردا هزاربرابر پول دیه رو به خانواده مقتول بدهد و رضایت آنها رو هم بگیرد و من و شما بمانیم و آبروی رفته از این نظام؟!! حالا سکوت کنید و دم از اخلاق بزنید. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 سهم بزرگان، رسانه‌ها و فعالان اصولگرایی و حزب اللهی در تصویب چقدره؟! ✅ بزودی در کانال : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 آزاد کردن دو و هلندی، بدون محاکمه به اسم همان هست که امام علیهش ایستاد ولی در جمهوری اسلامی دارد اجرا می‌شود!! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 🔻سلسله مطالب – 9 🔹یکی از مؤلفه های مهم اخلاق سیاست علوی، سنجش و رعایت مصلحت و مصالح جامعه است. 🔸دو نگاه نسبت به مصلحت وجود دارد: 1️⃣ نگاه اول؛ تعطیلی ارزش های اخلاقی همچون حق طلبی و عدالتخواهی و ترجیح منافع خواص بر عوام. در این نگاه، مصلحت یعنی حق باید رها شده و عدالت ترک شود؛ حق و حقوق مردم ضایع شده و چشم بر فساد خواص بسته شود. تلقی عموم مردم از مصلحت سنجی این برداشت است که در واقع این مصلحت سنجی نیست بلکه مفسده انگیزی است. 🔹در این نگاه، خُدعه و نیرنگ و دغل بازی برای بدست آوردن صندلی های قدرت به اسم مصلحت جایز شمرده می شود. منکرات در جامعه گسترش پیدا کرده و معروف گمنام می شود و اشرار و مفسدین بر جامعه حاکم می شوند. مصلحت در این نگاه یعنی فساد با پوشش صلاح؛ یعنی نابودی اساس اسلام و ارکان جامعه با ترفند مصلحت و اصلاح. صاحبان این نگاه غالباً منفعت طلبان، زورمداران و منافقینی هستند که به دروغ خود را دنبال اصلاح معرفی می کنند. 2️⃣ نگاه دوم؛ مصلحت یعنی اولویت بندی اجرای ارزش ها با توجه به عنصر زمان و مکان. در این نگاه علوی، بالاترین مصلحت رعایت حق و اجرای عدالت است ولو عده ای را ناخوش آید. در این نوع نگاه هیچ حقی ناحق نمی شود و هیچ ارزشی، ضدارزش نمی شود. این نوع نگاه، حلقه گمشده مسئولین و مردم است. مصلحت در این نگاه یعنی تلاش برای اصلاح جامعه؛ اصلاح بدی ها؛ اصلاح ساختارها؛ اصلاح روش ها. 🔹مصلحت در نگاه اول یعنی مصلحت اشخاص و احزاب اما در نگاه دوم یعنی مصلحت جامعه و عموم مردم! 🔸برخی انسان ها با پوشش مصلحت و اصلاح جامعه و مصلحت سنجی، بدنبال فساد برروی زمین اند. خداوند متعال در سوره بقره می فرماید: « وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ». (بقره، آیه 11) «و چون به آنان گفته شود در زمين فساد مكنيد مى گويند ما خود اصلاحگريم». در ادامه می فرماید: «أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَكِنْ لَا يَشْعُرُونَ»(بقره، آیه 12) «بهوش باشيد كه آنان فسادگرانند ليكن نمى فهمند». 🔹حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام در عمل، بعد از وفات حضرت رسول الله (ص)، مصلحت و صلاح جامعه را سکوت و وحدت با خلفا دانست و علیه نظام نوپای اسلام قیام نکرد و بعد از خلیفه سوم، مصلحت را بر پذیرش مشروط خلافت دانست و تا مردم به التماس و تجمع نیافتادند حکومت را نپذیرفت. 🔸مولای متقیان که در عدالت طلبی اش ذره ای تشکیک نیست و حاضر نشد سهم بیشتری از بیت المال را به برادرش عقیل ببخشد یا با اعطای پستی به طلحه و زبیر از یک جنگ جلوگیری کند، اما در جنگ صفین وقتی 12 هزار نفر از لشکریان حضرت، فریب «قرآن به نیزه» معاویه را خوردند و از مولا درخواست حکمیت کردند، مصلحت را در پذیرفتن حکمیت دید و سپس بعد از شکست مذاکرات و حکمیت ابوموسی اشعری و عمروعاص، علیه آن 12 هزار نفر خوارج که حکمیت را بر حضرت تحمیل کرده و دست به شورش و غارت شهرها و ناامن کردن راه ها زدند، اعلام جهاد کرد. 🔹در نگاه علی بن ابی طالب(ع) رعایت مصلحت عمومِ مردم، مقدم بر مصلحت خواص است. می فرمود: «خشم عامه مردم، خشنودی خواص را بی‌اثر می‌سازد و رضایت عامه مردم خشم خواص را بی‌اثر و خنثی می‌سازد». 🔸حضرت ادامه می دهد که: «هزینه زندگی خواص در حالت آسایش و صلح بر دولت سنگین‌تر و همکاری آنان به هنگام بروز مشکلات، کمتر و در اجرای عدالت، ناراحت‌تر و به هنگام درخواست سؤال پراصرارتر و پس از اعطا و بخشش کم سپاس‌تر و به هنگام منع خواسته‌ها دیرعذرپذیرتر و در ساعات رویارویی با مشکلات کم استقامت‌تر از عموم مردم است. ولی پایه دین و جمعیت مسلمین و ذخیره دفاع در برابر دشمنان، تنها عامه امت‌اند. بنابراین باید گوش تو به آنها و میل تو با آنان باشد». (نهج البلاغه، نامه 53) 🔹حضرت امیرالمؤمنین، امر به معروف و نهی از منکر را برای مصلحت جامعه می داند(نهج البلاغه، حکمت 244). سپس می فرماید: « «همه کارهای نیک و جهاد در راه خدا، در برابر امر به معروف و نهی از منکر، مانند قطره ای در برابر دریاست». (نهج البلاغه، حکت 374) 🔸و سپس ترک امر به معروف و نهی از منکر را باعث حاکمیت اشرار و بدان بر جامعه میداند: « خداوند بدانتان را بر شما ولایت می دهد و آن گاه دعا می کنید، ولی مورد اجابت قرار نمی گیرد». (وسائل الشیعه، ج11، ص 179 و 180) 🔹بدترین منکرات، فسادهای اقتصادی، اخلاقی، سیاسی و اداری است و یکی از مشکلات ما در انقلاب اسلامی، مصلحت اندیشی های کاذب از سوی برخی مسئولین و دستگاه ها در برخورد با مفاسد بوده که این نوع مصلحت سنجی مردم را ناراضی کرده است. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 فایل‌های صوتی 🔻 جهت استفاده‌ی فعالان انقلابی در دانشگاه‌ها، حوزه‌ها، مدارس و مساجد و سایر مجموعه‌ها و تشکل‌ها 1⃣ ضعف مبانی دینی: https://eitaa.com/modaresian/1379 2⃣ نداشتن تحلیل مستقل: https://eitaa.com/modaresian/1393 3⃣ دوری از اخلاق سیاست: https://eitaa.com/modaresian/1398 4⃣ تهدیدمحوری: https://eitaa.com/modaresian/1400 5⃣ ترس از آزاداندیشی: https://eitaa.com/modaresian/1404 6⃣ برخورد سطحی و احساسی با مسائل: https://eitaa.com/modaresian/1406 7⃣ بی‌اطلاعی از دیدگاههای رهبری: https://eitaa.com/modaresian/1411 8⃣محدود شدن به شعائر ثابت سیاسی https://eitaa.com/modaresian/1443 9⃣عدم ملاحظه نسبت آرمان ها و واقعیات https://eitaa.com/modaresian/1446 🔟 ناامیدی از تاثیر گذاری https://eitaa.com/modaresian/1451 1⃣1⃣فعالیت دیپلمات گونه https://eitaa.com/modaresian/1453: http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
اول، طاعات قبول دوم، عیدتون مبارک سوم، انصافاً چرا برخی همسو با سعودی‌ها شدن و میگن عید ما باید با سعودی‌ها یکی باشه 😅😅
🔴 سلسله مطالب : 🔻برای آنانیکه بدنبال شناخت صحیح و مبنایی از اخلاق هستند و بدنبال اخلاقی کردن سیاست‌اند و سیاست را اخلاقی می‌پسندند: 1⃣ شماره۱: : https://eitaa.com/modaresian/1312 2⃣ شماره۲: : https://eitaa.com/modaresian/1324 3⃣ شماره۳: نه : https://eitaa.com/modaresian/1346 4⃣ شماره۴: ؛ رئیس الاخلاق: https://eitaa.com/modaresian/1361 5⃣ شماره۵: : https://eitaa.com/modaresian/1397 6⃣ شماره۶: : https://eitaa.com/modaresian/1408 7⃣ شماره ۷ : https://eitaa.com/modaresian/1424 8⃣شماره ۸ https://eitaa.com/modaresian/1445 9⃣ شماره ۹ https://eitaa.com/modaresian/1455: http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
دوستان خوبم تبریک عرض می‌کنم یک ماه بندگی رو؛ یک ماه تمرین صبر و تحمل رو؛ توفیق بود در این ماه مبارک، بحث رو با معرفی ۹ مولفه‌ی اساسی اخلاق سیاسی پیش ببریم. هرچند مولفه‌ها و ریزمولفه‌های دیگری بجز این ۹ مورد هم هست، لکن این ۹تا بسیار حیاتی‌اند. توصیه می‌کنم هرکسی که میخواد پا در دنیای سیاست بذاره و اهل تحلیل و تصمیم در عالم سیاست بشه و سیاستی مبتنی بر اخلاق و واقع در پیش بگیره، حتماً حتماً اول اخلاق سیاست رو فرابگیره. این ۹ یادداشت ما در این زمینه رو دوستان حتماً بخونید. اگه یکبار مطالعه کردید، دوباره وقت بذارید و مطالعه کنید و در نشر بیشتر اینها کمک کنید. چون ما اینجا سعی کردیم اخلاق رو به شکل مبنایی و دقیق بررسی کنیم که معنای حدیث معروف نبوی که فرمودند: "انی بعثت لاتمم المکارم الاخلاق"، برامون روشن‌ بشه که کدوم اخلاق؟ شاید اگر عمری بود و توفیق حاصل شد این سلسله یادداشت رو در کتاب یا جزوه‌ای تکمیل‌تر و هر کدوم از مولفه‌ها رو بیشتر باز کردیم. ان‌شاءالله که خداوند متعال این ذره‌کارها رو از من و شما بپذیره. دوستدار شما ❤️ مدرسی یان
طرح خیلی جالبیه ❤️❤️❤️ #عید_همدلی #عید_فطر_مبارک ✅ #داود_مدرسی_یان: http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 تحلیل مضمونی بیانات در حرم‌مطهر : 1⃣ جاذبه های بی نظیر امام راحل: ✅ ناکامی دشمنان در کم رنگ کردن یاد و نام امام در طول سالها ✅ ماندگاری روز قدس بعد از چهل سال آن هم به وسیله توده های مردم ✅ حضور اجتماعات عظیم مردمی در مراسم ارتحال بعد از ۳۰ سال 2⃣ سرّ جاذبه امام راحل: ✅ حکیم و باتدبیر بودن امام ✅ شجاع و مجاهد بودن امام ✅ پارسا و پرهیزکار بودن امام ✅ ظلم ستیز و حامی مظلومان بودن ✅ عدالتخواهی و صادق بودن 💥 هر کس با این خصوصیات باشد دلها به اوجذب میشود این وعده خداست 3⃣ معنای مقاومت: ✅ حرکت در مسیر حق و عدم تسلیم در مقابل موانع و دشمنی دشمنان 4⃣ محصول مقاومت: ✅ صدور انقلاب به دیگر کشورها ✅ شکست های پی در پی آمریکا و استکبار در منطقه 5⃣ هدف مقاومت: ✅ رسیدن به نقطه بازدارندگی 💥 یعنی طوری رفتار کنیم که دشمن از تعرض به ملت ایران منصرف شود. 6⃣ پشتوانه منطقی انتخاب مقاومت از سوی امام: ✅ مقاومت واکنش طبیعی هر ملت آزاده و باشرف در مقابل تحمیل زورگوییست ✅ اندیشه مقاومت قدرتمند ترین سلاح یک ملت ✅ مقاومت عامل عقب نشینی دشمنان ✅ مقاومت هزینه دارد ولی هزینه تسلیم بیشتر است ✅ وعده خداوند در ایات متعدد بیانگر این است که مقاومت عامل پیروزی نهایی جبهه حق ✅ مقاومت یک امر ممکن است درست نقطه مقابل کسانی که دچار خطای محاسباتی شدند 7⃣ نشانه های افول موریانه وار آمریکا ✅ نشانه افول امریکا انتخاب فردی با مختصات ترامپ ✅ وجود۴۱ میلیون نفر گرسنه در آمریکا ✅ ۲۲۰۰ میلیارد دلار بدهی ✅ رتبه نخست جرائم همراه با خشونت دنیا ✅ رتبه نخست مصرف مواد مخدر در دنیا ✅ رتبه اول کشتار مردم توسط پلیس 8⃣ برجستگی های کشور ایران: ✅ وجود مردمی با بصیرت و پرشور ✅ دارای روحیه ایستادگی ✅ داشتن اراده محکم 9⃣ راهکار مواجه شدن با دشمنان: ✅ داشتن روحیه شجاعانه ✅ روحیه امیدوارانه ✅ اقدامی عاقلانه ✅ رفتاری مبتکرانه 🔟 شرط موفقیت در مقابل دشمن: ✅ توجه به ترفند دشمن برای تضعیف اندیشه مقاومت ✅ نزدیک نیامدن آمریکایی ها 💥 چرا ؟ چون قدم آمریکایی ها نامبارک است! ⭕️ توصیه به مسئولان: 1⃣ در بعد اقتصادی: ✅ توجه به رونق تولید ✅ تلاش برای ارزش پول ملی ✅ تلاش برای بهبود وضعیت کسب و کار ✅ جدا کردن اقتصاد کشور از خام فروشی نفت ✅ بریدن دست مفسدان اقتصادی 2⃣ در بعد سیاسی اجتماعی: ✅ وجود همبستگی ملی ✅ پرهیز از حاشیه سازی ✅ دور بودن از دعوای سیاسی و جناحی 3⃣ دربعد فردی: ✅ حفظ ارتباط قلبی با خدای متعال : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 ببیند که چقدر فاجعه است و بفهمید تو مجلس چخبره که اینجوری سرودست میشکونن!! ۹۸ ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 ضرورت برای تحلیلگران سیاسی 🔻 – 1 بنا داریم سلسله یادداشت های درباره ارائه کنیم. ان شاءالله که مورد استفاده واقع شود. 🔹طبقه بندی نوعی دسته بندی است. اطلاعات و اخبار را می توان در دسته های مختلف در کنار هم ذخیره کرد. یکی از ضروریات اساسی هر تحلیل گر، توان طبقه بندی است. طبقه بندی اخبار، اطلاعات، مسائل، موضوعات و ... . هرکس بخواهد در عرصه سیاسی صاحب نظر و صاحب تحلیل باشد باید توان طبقه بندی داشته باشد. 🔸طبقه بندی یا classification کاربرد زیادی دارد. طبقه بندی جانواران، طبقه بندی گیاهان، طبقه بندی مشاغل، طبقه بندی داروها، طبقه بندی میوه ها، طبقه بندی کمددیواری، طبقه بندی کتابخانه و غیره. 🔹به نظر برخی کارشناسان، مهم ترین وظیفه یک معلم یا استاد، طبقه بندی ذهن دانش آموزان و دانشجویان و شاگردان است. ذهنی که طبقه بندی نیست شبیه انباری بهم ریخته ای است که جای وسایل قیمتی، شکستنی، کاغذی، اسناد و ... مشخص نیست. لذا پیدا کردن برخی وسایل مورد نیاز شما در انباری بهم ریخته بسیار مشکل است. یا اینقدر از شما وقت می برد که دیگر حاضر به جست وجو نخواهید بود. 🔸اما ذهنی که طبقه بندی است دقیقاً شبیه انبار طبقه بندی شده، جای هر وسیله و شی مشخص است. در کمترین زمان با کمترین انرژی براحتی به وسایل قدیمی و جدید دسترسی دارید و شب و روز هم می توانید از انباری تان استفاده کنید. ذهن طبقه بندی، قدرت تفکیک مسائل و اطلاعات را دارد در نتیجه برای هر مسئله می داند کدام راه را انتخاب کند. 🔹طبقه بندی اطلاعات یکی از اصلی ترین وظایف دستگاههای اطلاعاتی امنیتی است که بر اساس روش های مختلفی برای حفظ یک منافع و مصالح یک مملکت انجام می شود. طبقه بندی اطلاعات یا دسته بندی آنها و سپس تهیه یک آرشیو طبقه بندی صحیح جزو بدیهیات تحلیل سیاسی نیز هست. 🔸طبقه بندی مسائل یعنی مسائل را موضوع بندی کرده و بدانید با هر موضوع چگونه باید رفتار کنید. طبقه بندی مسائل، اشخاص، جریانات و دولت ها منجر به تعیین سطح تعامل و برخورد ما با آنها می شود و ادبیات و رفتار ما با آنها تنظیم می شود. طبقه بندی اطلاعات هم منجر به حفاظت از اطلاعات، ارائه اطلاعات دقیق به افراد و گروه ها و جامعه می شود. 🔻به غیر از طبقه بندی سوخته، عادی، سری، فوق سری اما می توان اطلاعات را بر اساس یکی از روش های زیر طبقه بندی کرد: 1️⃣ الف) طبقه بندی بر اساس موضوعِ اطلاعات: موضوعات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و غیره. بطور مثال موضوعات سیاسی می تواند به داخلی و خارجی دسته بندی شود. بعد ذیل طبقه داخلی، به موضوعات اداری، رسمی، رسانه ها، احزاب، تشکل ها، نخبگان سیاسی و ... تقسیم شود. 2️⃣ ب) طبقه بندی جغرافیایی: یعنی موضوعات بر حسب جغرافیا تقسیم شوند. به طور مثال اطلاعات استان به استان جداگانه؛ یا اطلاعات شهر به شهر. یا اطلاعات منطقه به منطقه. 3️⃣ ج) طبقه بندی اطلاعات بر اساس رشته های تخصصی: دانشگاهی و حوزی؛ ذیل دانشگاه های ده ها رشته وجود دارد و ... . نظری، انسانی، هنری، تجربی و ... . 4️⃣د) طبقه بندی ترکیبی. یعنی ترکیب چند روش دسته بندی با همدیگر. بطورمثال، اطلاعات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی استان های ایران را جداگانه و تفکیک طبقه بندی کنید. 🔹طبقه بندی در زندگی شخصی، اجتماعی، تشکیلاتی، سیاسی و فرهنگی بسیار مؤثر است. اما شاید یکی از مهم ترین تأثیرات آن، این است که بعد از طبقه بندی، برخورد شما با مسائل متفاوت است. برای همه مسائل یک تصمیم یا یک نسخه نمی پیچید. بلکه برای هر شخصی، برای هر جریانی، برای هر مسئله ای به اندازه خودش اهمیت قائل می شوی! برای هر طبقه به اندازه خودش حساب باز می کنی. 🔸طبقه بندی به ذهن شما کمک می کند که در بزنگاه ها درست تصمیم بگیرد و به مغز شما کمک می کند که در حوادث و شرایط عادی درست دستور دهد. 🔹به همین دلیل، کسانی که بدنبال تحلیل موضوعات و مسائل یا جریانات یا اشخاص هستند باید اهل طبقه بندی باشند. تحلیل گران برای جریان شناسی باید اهل طبقه بندی باشند. 🔸حالا شما اگر بنا دارید اهل تحلیل باشید، مسائل سیاسی و غیرسیاسی را درست تحلیل کنید، باید اطلاعات خود را طبقه بندی کنید. اطلاعات در مورد جریانات، جنبش ها، احزاب، اشخاص، تشکل ها و ... . هر اطلاعاتی درباره دیگران بدستتان می رسد را طبقه بندی کنید که در زمان نیاز بتوانید با کمترین سرعت به آن دسترسی داشته باشید و با بهترین روش درباره شان بهترین تصمیم را بگیرید. 🔺در ادامه سعی می کنم مثالهای دقیق تری درمورد طبقه بندی ارائه کنم. حتماً پیگیر باشید. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 دشمنان 🔻 – 2 🔹یکی از فواید طبقه بندی، تعیین کیفیتِ رفتار ما با دیگران است. طبقه بندی جریانات، احزاب، تشکل ها و شخصیت ها نوع رفتار ما در مواجهه با آنها را تنظیم می کند. 🔸یکی از مواردی که دولت ها و ملت ها در مواجهه با سایر دولت و ملت ها شدیداً به آن محتاج هستند طبقه بندی دوستان و دشمنان است که طبقه بندی دشمنان در این یادداشت کوتاه موردنظر است. 🔹اینکه عده ای بخواهند اصل و اساس وجود دشمن را منکر شوند، نشان از کم عقلی و کم خردی است. وجود دشمن، معارض و مزاحم در طول تاریخ برای همه دولت ها وجود داشته و مسئله ای طبیعی است منتهی انسان ها باید یاد بگیرند که با این دشمنان خود چه رفتاری و در چه سطحی داشته باشند. 🔸درجه بندی دشمنان، طبقه بندی و سطح بندی و مشخص کردن دشمنان اصلی و فرعی به ما کمک می کند که بدانیم در چه سطحی پاسخ دشمنی آنان را بدهیم. 🔹همه مسئولین و خواص و مردم، نگاه یکسانی به دشمنان اصلی و فرعی ندارند و همین باعث مشکلاتی در سیاست خارجه شده. بطور مثال، برخی از مردم و مسئولین ما آمریکا را دشمن اصلی می دانند، برخی اما دشمن اصلی را اسرائیل می دانند، عده ای عربستان سعودی را و بخشی هم چین و روسیه را دشمن می دانند! 🔸اگر ما طبقه بندی صحیحی از دشمنان داشته باشیم ادبیاتمان و تعاملمان و دشمنی مان با هر کدام متفاوت باید باشد. 🔹مثلاً در ماجرای برجام، برخی مسئولین ادعا می کردند چون رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی مخالف برجام هستند پس برجام تصمیم درستی است. این درحالی بود اگر ما آمریکا را دشمن اصلی و سردمدار همه دشمنان ایران می دانستیم، مخالفت های صوری برخی از رسانه های اسرائیلی و سعودی ما را فریب نمی داد؛ هرچند بعدها هم مشخص شد رژیم صهیونیستی و سعودی با توضیحات رهبران آمریکایی قانع شدند و اتفاقاً از برجام حمایت کرده و بارها تأکید کرده اند که ایران نباید از برجام خارج شود! 🔸جالب تر اینکه نتانیاهو بعد از برجام اعلام کرده بود: «با برجام حداقل تا 25 سال از بابت ایران خیالمان راحت شده» و رهبر حکیم انقلاب در پاسخ، آن جمله معروف را فرمودند که: «ان شاءالله رژیم صهیونستی تا 25 سال آینده را به چشم نخواهد دید که حالا با برجام خیالش راحت بشود!» و فرمودند: «برجام امنیت اسرائیل را تأمین نخواهد کرد!». 🔹اما واقعیت این است که مخالفت های صوری رژیم صهیونستی و سعودی با برجام باعث شده بود تا مرحوم هاشمی و جناب روحانی و رسانه های حامی دولت و غربگراها، منتقدین داخلی برجام را به همسویی با صهونیست ها و سعودی ها متهم کنند! 🔸عدم طبقه بندی دشمنان باعث می شود تا در برخی مساجد و مناطق، شعار «مرگ بر سعودی»، بیشتر از شعار «مرگ بر آمریکا» تکرار شود! 🔹اما وقتی طبقه بندی صحیح و منطقی و واقعی از دشمن وجود داشته باشد دیگر می دانیم دشمن اصلی ما داعش و تکفیری ها نیستند؛ بله اینها مسلمان کشی و برادرکشی می کنند و کمر به قتل شیعیان و حتی سنی ها بسته اند اما ما با آنان دشمنی نمی کنیم؛ البته محکم و قاطع از خودمان و ممالک اسلامی دفاع می کنیم اما اینها فریب خوردگانند باید دست های پشت پرده ای که اینها را فریب داده، با اطلاعات غلط و دروغ، بغض ما را در قلوب آنها تزریق کرده اند، دولت هایی که اینها را تجهیز کرده اند، باید آنها را بشناسیم. 🔸وقتی ما توانستیم طبقه بندی صحیحی از دشمنان به جوانان و نوجوانان مان ارائه کنیم دیگر این شبهه را در ذهن آنان فرو نمی کنند که «شما چرا به همه جهانیان شعار مرگ می دهید؟ شما با جامعه جهانی دشمنید و ... ». 🔻طبقه بندی دقیق رهبر انقلاب از دشمنان ایران: «دشمن اصلی ما آمریکاست. مرکز توطئه اینجا است. البته دشمنهای دیگری هم هستند که ما اینها را در درجه‌ی اول و در ردیف اول به حساب نمی آوریم: دشمن صهیونیستی هم هست، منتها رژیم صهیونیستی در قواره و اندازه‌ای نیست که در صف دشمنان ملت ایران به چشم بیاید. دولت انگلیسِ خبیث هم با ملت ایران دشمنی میکند؛ این هم یکی از دشمنان سنتی و قدیمی ملت ایران است؛ منتها دولت انگلیس نقش مکمل آمریکا را در این میدان بازی میکند. مسئولین دولت فرانسه هم در چند سال اخیر دشمنیهای آشکاری با ملت ایران کرده‌اند. ما با دولت فرانسه، با کشور فرانسه مشکلی نداشتیم؛ اما سیاست غلط از زمان سارکوزی دشمنی با ملت ایران است. این گروه‌هاى بى‌عقلى را که به نام سَلَفى‌گرى، به نام تکفیر، به نام اسلام با نظام جمهورى اسلامى مقابله میکنند، دشمن اصلى نمیدانیم؛ آنها را فریب‌خورده میدانیم. آمریکائی‌ها دائماً برای این چند دشمن ملت ایران، تعبیر نادرستِ «جامعه جهانی» را بکار می‌برند و برخی در داخل آنرا تکرار می کنند! در حالیکه «جامعه جهانی» بهیچ وجه درصدد دشمنی با ایرانی و ایران اسلامی نیست». ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 سهم اصولگرایان از تصویب 3 🔹 حامیان برجام و مسببین آن، برای کسب تجربه و عبرت گرفتن بسیار ضروری است تا در سایر بزنگاه ها گرفتار نشویم. طبقه بندی یعنی اینکه بدانیم سهم هر فرد، مسئول، دستگاه و جریان چقدر است. بی تردید سهم اصلی را در تصویب برجام، شیخ حسن روحانی بعنوان سردمدار این ماجرا دارد چرا که به صراحت گفته: «تمام مسئولیت برجام با من است» و ایضاً علی لاریجانی در آن تصویب 20 دقیقه ای، سهم ویژه مرحوم هاشمی، سیدمحمد خاتمی، سیدحسن خمینی، ناطق نوری و رسانه های این جریان(شرق، اعتماد، آفتاب، سازندگی، قانون، انتخاب و ...). 🔻اما سهم جریان اصولگرایی: 1️⃣ برخی اعضای دفتر رهبری: اگرچه رهبر انقلاب بارها به صراحت اعلام کردند که «به مذاکرات خوش بین نیستند»، «آمریکا بدعهد است» و تأکید کردند که به جزئیات ورود نمی کنند اما برخی اعضای دفتر رهبری با حضور خود در جلسات هماهنگی دولت و مجلس، زمینه تصویب برجام را فراهم کردند. سیدعلی اصغر حجازی، قائم مقام دفتر رهبری و حسین محمدی عضو دفتر رهبری، دو عنصر مؤثر از دفتر بودند که در جلسات هماهنگی تصویب برجام، باعث همراهی خیلی از نماینده ها، رسانه ها و نیروهای انقلابی شدند. علی اکبر ولایتی عضو دفتر و مشاور رهبری در امور بین الملل یکی از جدی ترین حامیان برجام بود. 2️⃣ محمدحسین صفار هرندی، در حمایت از برجام گفت: «اگرخطوط ترسیم شده در مذاکرات رعایت نمی شد، رهبری لحظه ای تحمل نمی کردند؛ بدانید که مذاکره کننده ها به خطوط قرمز نزدیک نشدند!» yon.ir/5Gpfs 3️⃣ محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص هم پا را فراتر گذاشت که: «نقد برجام، نقد رهبری است/ حتی نیروهای حزب‌اللهی هم نباید وارد حریم رهبری شوند.» yon.ir/SOgjE 4️⃣ عزت اله ضرغامی که منصوب رهبری در صداوسیما بود از همان اوان دولت روحانی با روند مذاکره همراهی کرده و تمام تلویزیون را در اختیار تیم جنگ روانی روحانی قرار داد. تریبون صداوسیما تماماً بدست تیم مذاکره کننده افتاد و تا زمانی که ضرغامی رئیس صداوسیما بود هیچگونه نقدی درنقد برجام از رسانه ملی منتشر نشد؛ ضرغامی دهان منتقدین را اصطلاحاً پلمپ کرد و حاضر به برگزاری یک مناظره خشک و خالی درباره برجام و مذاکرات هم نشد. ضرغامی بعداً در جلسه با جمنا هم گفته: «من اگر رئیس جمهور شوم وزیر خارجه‌ام همین آقای ظریف است.» 5️⃣ محمدباقر قالیباف در ۱۸ آبان ۹۴ می گوید: «برجام بطور کلی و بدون شک، موفقیت بزرگی است! بنده هم به سهم خودم هر جا که فرصتی شد و دستی بر قلم بردم سعی کردم تا از دستگاه دیپلماسی قدرشناسی کنم». (فارس) http://yon.ir/ZXo9L – همچنین در ۵ مهر ۹۵ می گوید: «مذاکره با دشمن نیز به نوعی مبارزه است! بنده با برجام موافق هستم. (تسنیم) قالیباف در 22 بهمن 95 می گوید: « برجام نتیجه انقلابی‌گری و خون شهداست».(ایسنا) http://yon.ir/6Dqj4 و در ۱۱ اردیبهشت ۹۶، "در ایام انتخابات” در شبکه دو سیما می گوید: من هم از برجام پاسداری می‌کنم؛ هر دولتی غیر از این دولت، همین مسیر را می‌رفت [ایسنا]. یعنی اگر من هم در سال 92 رئیس جمهور می شدم همین مسیر را می رفتم! قالیباف تا همین سال 97 معتقد بود: « هنوز هم معتقدم برجام موفقیت بزرگی بود» http://yon.ir/V0AmL 6️⃣ محمدسعید احدیان، مدیرمسئول روزنامه خراسان برای برجام کتاب نوشته «برجام؛ تحلیل کلان و خرد» و در روزنامه خراسان تیتر زد: «امضای کری تضمین است». 7️⃣ حمیدرضا مقدم فر، مشاور رسانه ای فرمانده کل سپاه پاسداران در نامه ای سرگشاده به حاج حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان تلویحاً از برجام حمایت کرد و انتقادات شریعتمداری به روند مذاکرات و برجام را مخالف مشی رهبری قلمداد کرد! http://yon.ir/mWKEb 8️⃣ مهدی محمدی هم در یادداشتی با عنوانِ «توافق متوازن» در 24 تیر 94 هم توافق را متوازن نامید هم این موفقیت(!) را حاصل مدیریت رهبری خواند و تلویحاً از ورود رهبری به جزئیات نوشت! حرفی که رهبری چندین بار تکذیب کرد. http://yon.ir/rLYvY 9️⃣ محسن مهدیان از روزنامه نگاران اصولگرا در یادداشتی نوشت: «جا داشت ما حزب اللهی ها به استقبال ظریف می رفتیم و گلریزان می کردیم و سوت و کف می زدیم.» http://yon.ir/V2Kam 🔟 قبل از برجام نیز بیش از 50 فعال رسانه ای اصولگرا در بیانیه ای از روند مذاکرات ابراز خوشحالی کرده و تشکر کردند! من جمله آقایان: عبدالحسین روح‌الامین‌نجف‌آبادی، فریدالدین حدادعادل، ناصر ایمانی، محمدسعید احدیان، سیدامیر سیاح، محسن مهدیان و ... http://yon.ir/4rREW 🔹اگرچه همه اینها حالا جزو منتقدین برجام هستند اما به یاد بیاورید مطالبه افکار عمومی، رسانه های بیگانه، رسانه های داخلی و ... را در روزهای تصویب برجام؛ و روشنگری های رهبری و اقلیت دلواپس انقلابی که نتوانست مقابل برجام سدی ایجاد کند. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 بسم الله الرحمن الرحیم به نظر شما تعامل رهبری با دولت‌های هاشمی، خاتمی، احمدی نژاد و روحانی به چه صورت بوده؟ تعامل آیت الله خامنه‌ای حفظه‌الله، با این دولت‌ها تابع چه سیاست‌هایی بوده؟ چه اصول و چارچوبی رو رهبری در نظر داشته نسبت به دولت‌ها؟ در نظر داریم طی چند قسمت(فایل صوتی)، به موضوعِ سیاست رهبر انقلاب، نسبت به دولت‌ها، طی ۳۰ سال اخیر (نحوه تعامل رهبری با دولت‌های مختلف) بپردازیم. ان‌شاءالله این فایل‌ها رو با هشتگ‌های زیر دنبال کنید و اگر به نظرتون مناسب بودن، نشر بدید؛ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3