eitaa logo
Modiryar | مدیریار
212 دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
796 ویدیو
3 فایل
• پایگاه جامع مدیریت www.modiryar.com • مدیرمسئول دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی @mahdiyarahmadi • مشاور @javadyarahmadi • اینستاگرام https://www.instagram.com/modiryar_com • تلگرام telegram.me/modiryar • احراز ارشاد http://t.me/itdmcbot?start=modi
مشاهده در ایتا
دانلود
شاخص‌های سرمایه اجتماعی مرتبط با بحران و عوامل مؤثر بر آن www.modiryar.com @modiryar
مؤلفه‌های مدیریت ریسک بحران ✍ (ادراکی و رفتاری) www.modiryar.com @modiryar
📸 برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی www.modiryar.com @modiryar
📸 همدلی و یکرنگی راز موفقیت در زندگی www.modiryar.com @modiryar
نظم در زندگی و نکات پیاده سازی آن ① یادداشت کنید. ② از تقویم استفاده کنید. ③ پیگیر برنامه‌‌هایتان باشید. ④ فضای‌تان را مرتب و منظم کنید. ⑤ تصمیم‌گیری‌هایتان را بیشتر کنید. ⑥ از گوشی هوشمندتان استفاده کنید. ⑦ بخشی از مسئولیت‌ها را واگذار کنید. ⑧ هر چیزی را فوراً سر جایش برگردانید. ⑨ لیستی از کارهایی که باید انجام دهید تهیه کنید. ⑩ از یک برنامه‌ریز (چارت برنامه‌ریزی) استفاده کنید. ⑪ کارهای شبیه به یکدیگر و کم‌اهمیت‌تر را می‌توانید در یک زمان انجام دهید. ⑫ کیسه‌های پلاستیکی چندبار مصرف، موارد استفاده‌ی زیادی برای‌تان دارند. ⑬ تعیین محدوده‌ی زمانی برای هر کاری که باید در طول روز انجام شود، راه خوبی برای جلوگیری از تعلل و طفره رفتن است و شما را هماهنگ و پایبند به برنامه نگه می‌دارد. ⑭ اگر برای مرتب کردن قبض‌ها و رسیدها وقت بگذارید ارزشش را دارد،‌ چون اگر بخواهید چیزی را برگردانید، به راحتی می‌توانید رسیدش را پیدا کنید و وقت و پول‌تان هدر نمی‌رود. www.modiryar.com @modiryar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تا را در آغوش نگرفته اید دست از تلاش برندارید. پیروزی از آن کسی است که تا آخرین ثانیه می کند. www.modiryar.com @modiryar
تعامل یادگیرنده و یاددهنده برنامه‌های از نظر مور (۱۹۹۰) بر دو مؤلفه "استقلال یادگیرنده" و "فاصله مبادلاتی" استوار است و به سه مفهوم؛ 1⃣ ساختار محتوای آموزشی، 2⃣ گفت‌وگوی یاددهنده‌ـ یادگیرنده و 3⃣ استقلال عمل یادگیرنده اشاره دارد. از آنجا که یکی از ویژگی‌های اساسی یادگیری الکترونیکی، جدایی زمانی و مکانی یاددهنده‌ـ یادگیرنده است، برای پر کردن این جدایی، مور از مفهوم فاصله مبادلاتی استفاده کرده و معتقد است: اگر محتوای یادگیری الکترونیکی، دارای ساختار غنی و بالایی باشد، گفت‌وگوی میان یاددهنده‌ـ یادگیرنده کاهش می‌یابد و بر فاصله مبادلاتی بین یاددهنده‌ـ یادگیرنده افزوده می‌شود. البته به همان میزان استقلال یادگیرنده نیز افزایش می‌یابد. www.modiryar.com @modiryar
مدل جایگزینی هالتون برای ارزیابی اثربخشی آموزش ▪️در سال ۱۹۹۶، هالتون در مقاله‌ای تحت عنوان "مدل ارزیابی ۴ سطحی نقصان‌پذیر" معرفی نمود.  براساس یک از کارهای موجود در حوزه  به‌ وجود آمد. مدل مزبور- اگر چه پیچیده- عنوان نمود ممکن است استراتژی‌های جایگزینی موجود باشد که توسعه ابزارهای ارزیابی عملی را از دل تئوری ممکن سازد. ▪️بعدها مدل خود را با توجه و تمرکز بر تاثیرات روی ساده نمود. این مدل ساده شده، تلاش خود را به سیستم انتقال- حمایت‌ها و موانع متعدد بر سر راه انتقال آموزش از محیط یادگیری به محیط کار- معطوف نمود. مدل هالتون که در شکل خلاصه شده، هم تاثیرات اصلی و هم تاثیرات ثانویه را در بر می‌گیرد و به عنوان یک مدل مفهومی برای ، طراحی گردیده است. (Holton & Bates 1998) www.modiryar.com @modiryar
چارچوب برنامه ملی معماری سازمانی www.modiryar.com @modiryar
طنزهای وودی آلن ▪️راستی آدم بهتر است دل داده باشد یا دل دار؟ اگر کلسترول تان بالای ششصد است، هیچ کدام. البته مرادم از عشق، عشق رمانتیک است، عشق بین زن و مرد، نه بین مادر و فرزند، یا پسر بچه و سگش، یا بین دو سر پیشخدمت. نکته ی شگفت آور این که وقتی کسی عاشق است، ویر آواز خواندن دارد. باید به هر قیمتی شده دربرابر این کشش مقاومت کند. همچنین مراقب باشد که حرف های عاشقانه اش توسط جوانان خون گرم بصورت تصنیف در نیاید. مسلماً دوست داشته شدن با ستایش شدن فرق دارد. ▪️آدم ها را می شود از دور هم ستایش کرد، اما برای اینکه کسی را واقعا دوست داشته باشی، لازم است با او در یک اتاق باشی و پشت پرده ها قوز کنی. برای عاشق خوب بودن باید قوی و مهربان بود. می پرسید: چقدر قوی؟ گمانم بلند کردن یک وزنه پنجاه پندی کافی است. درضمن یادتان باشد که برای عاشق، معشوق همیشه زیباترین چیز قابل تخیل است. اگر چه برای یک غریبه ممکن است فرقی با یک پرس خوراک ماهی آزاد نداشته باشد. زیبایی بستگی به چشم بیننده دارد اگر بیننده چشم هایش ضعیف باشد، می تواند از بغل دستی اش بپرسد کدام دختر خوشگل تر است. (درواقع، زیباترین دخترها تقریباً همیشه کسل کننده ترین شان هستند، و برای همین هم هست که بعضی ها احساس می کنند دنیا حساب و کتاب ندارد...) 📔 🔴 مترجم: محمود مشرف آزاد تهرانی www.modiryar.com @modiryar
▪️صبح یکى از روزهاى آوریل کـه هیچ تفاوتى با روزهاى دیگر نداشت ناگهان به‌چیزی‌ پى بردم. من با ریسک هدر دادن زندگی‌ام  روبرو بودم. متوجه شدم که روزها یکى پس از دیگرى مى گذرد. از خودم پرسیدم؛ امّا من از زندگى چه مى خواهم؟ خب، مى خواهم شاد باشـم. امّا هـرگـز بـه اینکه چه چیزى مرا مى کرد فکر نکرده بـودم. من افسـرده یا گرفتار بحران میانسالى نبـودم امّا از دل مردگى رنج مى بردم. ▪️برای حتماً نباید افسرده باشید و یا مشکل خاصی داشته باشید. شما حتی اگه زندگی خیلی خوبی هم دارید باز هم می تونید تلاش کنید که شادی بیشتری خلق کنید چون این حق شماست. دو قانون کلی وجود دارد: 1⃣ من میتوانم شادتر از این که هستم بشوم. 2⃣ زندگی من تغییر نمی کند مگر اینکه خودم تغییرش دهم. 📔 www.modiryar.com @modiryar
روح جهان این همان اصلی‌ست که همه چیز را به حرکت در می آورد و در کیمیا به آن می گویند. وقتی که انسان با تمام وجود چیزی را آرزو می کند، به روح جهان نزدیک تر است و روح جهان نیرویی همواره مثبت است. سپس افزود: روح در انحصار آدمیان نیست و هر آنچه که روی زمین یافت می شود روح دارد، خواه سنگ باشد، خواه گیاه، خواه حیوان یا حتی اندیشه. هر چه در سطح زمین است بطور مداوم در حال تغییر است، چون زمین هم زنده است و زمین هم روح دارد و ما به ندرت می دانیم که زمین در جهت منافع ما کار می کند. شما باید بفهمید که در مغازه بلور فروشی، حتی گلدان ها هم در جهت موفقیت شما حرکت می کردند. 📔 www.modiryar.com @modiryar
📖 ، حدیث ۲۲۹۰ ۞ اُستُرْ عَورَةَ أخيكَ لِما تَعلَمُهُ فيكَ ۞ به خاطر عيب‌هايى كه در خود مى دانى، عيب برادرت را بپوشان. www.modiryar.com @modiryar
الا یا ایها الساقی ادر کأسا و ناولها که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل‌ها به بوی نافه‌ای کاخر صبا زان طره بگشاید ز تاب جعد مشکینش چه خون افتاد در دل‌ها مرا در منزل جانان چه امن عیش چون هردم جرس فریاد می‌دارد که بربندید محمل‌ها به می سجاده رنگین کن گرت پیر مغان گوید که سالک بی‌خبر نبود ز راه و رسم منزل‌ها شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین هایل کجا دانند حال ما سبکباران ساحل‌ها همه کارم ز خود کامی به بدنامی کشید آخر نهان کی ماند آن رازی کز او سازند محفل‌ها حضوری گرهمی‌خواهی از‌ او غایب‌مشو حافظ متی ما تلق من تهوی دع الدنیا و اهملها www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ #نظریه_پال #مدیریت_شهری #نظریه_های_مدیریت #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
▪️پال در کتاب ( چه کسانی؟) به بحث در مورد قیودات اجتماعی می پردازد که همواره در زندگی شهری برای پدید می آید و در دیدگاه خود از مفهوم قدرت و مدیریت مدد می گیرد. ▪️وی به مفاهیمی چون دروازه بانان اجتماعی، برنامه ریزان، کارگران اجتماعی و… می پردازد. یعنی مجموعه افرادی که در فرآیند مدیریت شهری، به کنترل و می پردازند. به نظر وی مدیران شهری هم سطح مدیران صنعتی اند و در نتیجه یک نظام اجتماعی، فضایی است که منعکس کننده قدرت است. ▪️از دیدگاه ، شهر یک به لحاظ مکانی منفصل است و این بدان معناست که شهر را می توان آن مستقل از جامعه گسترده تری که شهر جزیی از آن است، مطالعه کرد. شهر را باید به مثابه یک قلمرو دید که فهم ما از آن کمک می گیرد تا جامعه‌ای که آن را به وجود آورده است» را بهتر بشناسی و سپس شهر را این چنین تعریف می‌کند: ▪️«زمینه ای برای نظام های که فضا یک عنصر مهم آن محسوب می شود.» پال با توجه به اجتناب ناپذیر بودن نابرابری در توزیع منابع شهری نتیجه می گیرد که محدودیت های فضایی فرصت های زندگی، همواره تا حدی مستقل از شیوه اقتصادی و سیاسی جامعه عمل می کند. ▪️هرچند محدودیت های فضایی را می توان آن با مداخله سیاسی تعدیل کرد، اما نمی توان کاملاً آن را از بین برد. منطق متأثر از منطق و الگوی اجتماعی توزیع است. در نظام شهری، دروازه‌بانانی هستند (مدیران شهری) تصمیم آن‌ها میزان دستیابی بخش‌های متفاوت جمعیت را به انواع گوناگون منابع شهری تعیین می کند.» ▪️مدیران به طور مستقل در تخصیص منابع کمیاب و توزیع امکانات شهری نقش عمده‌ای دارند. طبق این نظریه در تبیین توزیع نابرابر فرصت های زندگی لازم است. به علل خود مختاری در تصمیم گیری ها نسبت به کنترل منابع و امکانات قابل دسترسی شهری تأکید شود.» www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
#نظریه_فرهنگی_خطر ✍ #مری_داگلاس #Cultural_Theory_of_Risk #Mary_Douglas #مدیریت_ریسک #نظریه_های_مدی
▪️این تئوری یکی از تئوری هایی است که تلاش می کند نشان دهد درک مردم از خطرات (risk perception) چگونه و تابع چه عواملی است. این نظریه تلاش می کند که نشان دهد چرا مردم با فرهنگهای مختلف دارای درجات ریسک پذیری و برخورد متفاوت نسبت به ریسک و یا خطر هستند. او ابتدا این نظریه را از مطالعاتی که بر روی مردم آفریقا انجام داد مطرح کرد. ▪️او متوجه شد که مردم دارای فرهنگ های مختلف از چیزهای مختلفی می ترسند و عکس العمل های متفاوتی نیز نسبت به خطرات نشان می دهند. او برای این منظور مساله تورش فرهنگی (Cultural Biases) و یا شیوه زندگی (Way of life) را مطرح نمود. ▪️بر همین اساس او بعدها به همراه آرون ویلداوسکی (Aaron Wildavsky) این نظریه را در کتابی تحت عنوان "خطر و فرهنگ" (Risk and Culture) در سال ۱۹۸۲ منتشر نمودند. این کتاب یکی از منابعی است که باید توسط کلیه کسانی که در زمینه خطر و مدیریت آن مطالعه و کار می کنند خوانده شود. ▪️او در سال ۱۹۹۲ کتاب دیگری در همین راستا با عنوان "خطر و سرزنش" (Risk and Blame) نوشت که آن نیز هم منبع خوبی برای کارشناسان و دانشجویان در زمینه خطر است. این نظریه به طور خلاصه می گوید که رابطه نزدیکی بین فرهنگ ها و نحوه نگاهشان به دنیا و شیوه زندگی و از جمله مسایلی مانند خطرات وجود دارد. 💢 از مطالعه فرهنگ ها و عوامل سازنده آنها می توان بطور کلی ۴ روش زندگی را بر اساس دو عامل؛ ▪️"گروه" (group) و ▪️"شبکه" (grid) استخراج نمود. هر کدام از این فرهنگ ها و یا شیوه های زندگی نگاه مخصوص به خود را نسبت به خطرات دارند. 1⃣ : که در آن نقش گروه و شبکه کمتر است ریسک یک مفهوم مثبت است. کسانی که فردگرا هستند و در بازار رقابتی زندگی می کنند برای حفظ شیوه زندگی شان ریسک هایی را می پذیرند. 2⃣ (قومی گراها): قرار دارند که اهمیت زیادی به گروه می دهند ولی برای شبکه اهمیتی قایل نیستند معمولاً نگاهی منفی نسبت به خطر دارند. هر گونه خطر و یا تهدیدی گویا طبیعت آنها را بر هم می زند. 3⃣ (بروکرات مسلک): هم به گروه و هم شبکه علاقه دارند. اینها دیدگاهی میانه نسبت به خطر دارند. آنها به اینکه ریسک ها تا چه اندازه قابل تحمل هستند و یا نیستند می اندیشند. 4⃣ : دیدگاهی خنثی نسبت به ریسک دارند. ▪️از نظر آنها هر چه قرار است اتفاق بیافتد می افتد و ما دخالت چندانی در سرنوست نداریم. اگر این نظریه درست باشد آنگاه می توان به این نتیجه رسید که مدیریت بحران برای فرهنگهای مختلف نیز باید متناسب با دیدگاههای آن فرهنگها از ریسک منطبق باشد (نگارنده در تحقیق خود در ایران خطر زلزله را از دیدگاه این نظریه بررسی کرده است. ▪️ فارغ التحصیل دانشگاه آکسفورد بود و ضمن سالها تدریس در دانشگاه های مختلف انگلستان و آمریکا از جمله و ییل (Yale) سالهای آخر زندگی خود را در شهر لندن می گذراند. او اعتقاد داشت که دانش از ارتباطات بین آدم ها و فرهنگ ها تولید و ایجاد می شود و به همین دلیل برقراری ارتباط با فرهنگ ها و گفتگوی بین آنها را ترغیب و تشویق می نمود. www.modiryar.com @modiryar
مدل مفهومی تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم معرفت شناسی بر مدیریت دانش در این مدل مفهومی مدیریت دانش متأثر از تئوری دانش، پارادایم های کلان اجتماع - تمدنی، پارادایم مدیریت دانش و پارادایم های علوم مرتبط با مدیریت دانش است. www.modiryar.com @modiryar
الگوی روش شناختی شکل گیری مسائل و نظریه های اساسی در یک تمدن www.modiryar.com @modiryar
چهار گفتمان موجود در قلمرو مطالعات مدیریت دانش در تمدن غرب www.modiryar.com @modiryar