eitaa logo
فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام🇵🇸
1.7هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
2.1هزار ویدیو
156 فایل
🌸اگر کسی فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام را نقل کند خداوند گناهان زبان او را می بخشد🌸 💠تعجیل در فرج قطب عالم امکان صلوات💠 خادم : @Alisafaei72 🌷درمحضراستادشجاعی @jalasate_ostad
مشاهده در ایتا
دانلود
قرآن برای اهل ایمان، سراسر هدایت و رحمت است ...! امیرالمومنین علی علیه السلام : 📿القرآن امر زاجر، و صامت ناطق، حجة الله على خلقه. أخذ عليه ميثاقه، و ارتهن عليهم انفسهم. أتم نوره، و أكمل به دينه. 🌔قرآن امر كننده به كار نيك و باز دارنده از زشتى ها است، خاموشى گوياست، حجت خدا بر خلق اوست، از آنان نسبت به قرآن پيمان گرفت و وجود باطنى آنان را در گرو اين قرآن نهاد، نور آن را تمام و دين خويش را به وسيله آن كامل فرمود. خطبه 183 @mola_amiralmomenin_as
زیارتنامه ی شهدا بسم الرب الشهدا و الصدیقین اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَولِیاءَ اللهِ وَ اَحِبّائَهُ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَصفِیَآءَ اللهِ وَ اَوِدّآئَهُ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصَارَ دینِ اللهِ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ رَسُولِ اللهِ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَمیرِالمُومِنینَ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِسآءِ العالَمینَ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَبی مُحَمَّدٍ الحَسَنِ بنِ عَلِیٍّ الوَلِیِّ النّاصِحِ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَبی عَبدِ اللهِ ، بِاَبی اَنتُم وَ اُمّی طِبتُم ، وَ طابَتِ الاَرضُ الَّتی فیها دُفِنتُم ، وَفُزتُم فَوزًا عَظیمًا ،فَیا لَیتَنی کُنتُ مَعَکُم فَاَفُوزَمَعَکُم🌹 @mola_amiralmomenin_as
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 هر روز بخوانیم 🔹 امروز؛ صفحه نود و شش قرآن کریم سوره مبارکه النساء ✏️ توصیه مهم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: هر روز حتماً قرآن بخوانید حتّی روزی نیم صفحه، روزی یک صفحه بخوانید، امّا ترک نشود. در دنیای اسلام هیچ کس نباید پیدا بشود که یک روز بر او بگذرد و آیاتی از قرآن را تلاوت نکند. 💻 Farsi.Khamenei.ir
✔️تحلیل گفتمان ادبی خطبه های حضرت زینب (س) در گفتار دو عنصر مهم بررسی می شود: یکی بافت متن و دیگری بافت موقعیت. خطبه های حضرت زینب(س)، دارای دو بافت زبانی و موقعیتی است. از منظر تحلیل گفتمان، خطبۀ ایشان در میان مردم کوفه، متناسب با بافت موقعیتی آن دارای برجستگیهای بیشتر و گفتمان آن حضرت در مجلس ابن زیاد و یزید، متناسب با موقعیت آن، دارای برجستگیهای و بیشتر است. در بافت متنی گفتمان ایشان، از یک طرف بافت بنایی یا کلی آن و از طرف دیگر، بافت ساختاری-که شامل کلیۀ نکات زبانی و بلاغی است-مورد توجه قرار می گیرد. ✔️خطبه های حضرت زینب (س)به عنوان پدیده ای زبانی، از تأثیرات اجتماعی و فرهنگی دور نبوده است. زینب(س)از فصاحت و بلاغت قرآن و نبیّ اکرم صلّی اللّه علیه و آله و علی علیه السلام بهره ها برده؛ همان قرآن که فصاحت و بلاغت آن، خطباء و ادباء عرب را عاجز کرده و همان نبی که«أفصح من نطق بالضاد»بود و همان علی علیه السلام که نهج البلاغۀ او فصیح ترین کلامها بعد از قرآن و کلام نبی صلّی اللّه علیه و آله است. ✔️اوج فصاحت و بلاغت زینبی زمانی بروز می کند که ایشان با توجّه به هر موقعیّت، بهترین کلام را متناسب با آن جایگاه، بیان می کند. به عبارت دیگر، زیبایی های تمام ساختارهای متنی کلام ایشان، از ساختارهای کلّی و بنایی آن تا ساختارهای اسلوبی و دورنی، همگی در ارتباط با بافت موقعیّتی آن ظهور پیدا می کنند. 🔘خطبۀ حضرت زینب(س) در کوفه، احتیاج به نوعی تأثیرگذاری بالا در شنوندگان داشت؛ البته تأثیرگذاری ای که از راه به کارگیری عاطفه باشد، نه استدلال. 🔘لذا کلّیّۀ ساختارهای اسلوبی این خطبه، متناسب با موقعیّت ایراد خطبه آمده است و حضرت زینب(س)به بهترین شکل، مقتضای حال مخاطب را در خطبۀ خود رعایت کرده است. @mola_amiralmomenin_as
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 با حکم رهبر انقلاب نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز منصوب شد 🔹️حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در حکمی حجة‌الاسلام آقای حاج شیخ احمد مطهّری اصل را به‌ عنوان نماینده جدید ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز منصوب کردند. 🔹️رهبر انقلاب در این حکم با ابراز تأسف فراوان مجدد از فقدان جة‌الاسلام آل‌هاشم از شیوه سلوک مردمی و خدمتی ایشان تمجید کردند. 📝 متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: ✏️‌ بسم الله الرحمن الرحيم جناب حجة‌الاسلام آقای حاج شیخ احمد مطهّری اصل دامت افاضاته با ابراز تأسف فراوان از فقدان امام جمعه‌ی مردمی و پرتلاش و برجسته‌ی تبریز، مرحوم مغفور شهید خدمت، حجة‌الاسلام آل‌هاشم رضوان‌الله‌علیه که بیشک ضایعه‌ای برای مردم آذربایجان است و با تمجید از شیوه‌ی سلوک مردمی و خدمتیِ آن مرحوم، جناب‌ عالی را که از همراهان و همکاران وی بوده و بحمدالله به حُسن اندیشه و عمل شناخته شده‌اید، به نمایندگی خود در آن استان و امامت جمعه‌ی تبریز منصوب میکنم. ✏️ انتظار دارم که جایگاه امامت جمعه برای مردم مؤمن و شجاع و انقلابی تبریز، با خصوصيات ممتاز آنان به گونه‌ی شایسته‌ای همتراز باشد و دانش و اخلاص و همدلی و تبیين، محور تعامل با توده‌های مؤمن و پرشور مردمی بویژه جوانان قرار گیرد، و ارتباط صمیمانه با علمای اعلام و دانشگاهیان و فرزانگان و مجموعه‌های انقلابی و همدردی با ایثارگران و ضعفای جامعه، همواره مدّ نظر باشد. توفیقات شما را از خداوند مسألت میکنم. سیدعلی خامنه‌ای ۱۹ تیرماه ۱۴۰۳ 💻 Farsi.Khamenei.ir
✔️تحلیل گفتمان ادبی خطبه های حضرت زینب (س) 🔘ویژگی های ساختاری خطبه حضرت زینب(س) در کوفه ✔️زیبایی چارچوبی که معانی در آن قرار داده شده اند و هماهنگی آهنگ الفاظ و عبارات با فضایی که بر هر معنی حاکم است. «از وظایف ادیب برجسته این است که تصاویر و آهنگ الفاظ و عبارات او با جو شعوری که رسم می کند، هماهنگ باشند. 🔘حضرت زینب(س)آنجا که می خواهد دردمند شدن رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله را به خاطر شهادت حسین علیه السلام نشان دهد، کلام را در چارچوبی زیبا و عاطفی و تأثیر برانگیز قرار می دهد و از تعابیری چون وای بر شما ای مردم، شکافتن جگر رسول خدا، ریختن خون او و شکستن حرمت او استفاده می کند که در آن، گزینش الفاظی چون کبد، دم، حرمة، همراه با جاری شدن عبارات هم آهنگ با این جوّ عاطفی، به بهترین شکل، شور و هیجان درونی را بر می انگیزد. 🔘ویلکم یا أهل الکوفة، أتدرون أیّ کبد لرسول اللّه فریتم، و أیّ کریمة له أبرزتم، و أیّ دم له سفکتم، و أیّ حرمة له انتهکتم؟ 🔗وای بر شما ای اهل کوفه، آیا می دانید چه جگری از رسول خدا شکافتید؟و آیا می دانید کدام دختر او را مورد تماشای دیگران قرار دادید؟و چه خونی از او بر زمین ریختید و چه حرمتی از او دریدید؟ ✔️در مقابل هنگامی که می خواهد زشت بودن و شدّت عمل مردم در به شهادت رساندن حسین علیه السلام را توصیف کند، از کلماتی همچون صلعاء، عنقاء، سوداء، فقماء، خرقاء، شوهاء-که آهنگ حروف آنها نوعی خشونت و تنفّر را در گوش ایجاد می کند -استفاده می کند. 🔘و لقد جئتم بها صلعاء، عنقاء، سوداء فقهاء، خرقاء شوهاء کطلاع الارض. 🔗کار زشت و ناشایستی انجام دادید و جنایت بزرگی کردید و ظلم و ستمی عظیم به بزرگی زمین و آسمانها مرتکب شدید. @mola_amiralmomenin_as
✔️ورود به دارالاماره 🔘هنگامى كه مى‌خواستند حرم امام (ع) را وارد دارالامارۀ عبيدالله بن زياد كنند، حضرت زينب (عليها السلام) لباس‌هاى كهنه و بى‌ارزش خود را پوشيد تا ناشناس بماند و به كنيزان و خدمتكارانش دستور داد كه دورتادور او بنشينند تا به صورت گمنام ميان ايشان بنشيند. ولى امير اموى كه مى‌خواست او را رسوا و نامش را فاش كند، سه بار پرسيد: اين ناشناس كيست‌؟ يكى از كنيزان زينب (عليها السلام) از جا برخاست و گفت: اين زينب، دختر فاطمه (عليها السلام) است. وقتى ابن زياد او را شناخت گفت: «سپاس خدايى را كه شما را كشت و رسوا كرد و نشان داد كه حرف‌هايتان دروغى بيش نبوده است». حضرت زينب (عليها السلام) پاسخ داد: «سپاس خدايى را كه ما را به پيامبرش محمد (ص) كرامت داد و از پليدى‌ها پاك گردانيد؛ همانا فاسق رسوا گرديد و فاجر دروغ مى‌گويد و آن ما نيستيم!» ابن زياد گفت: كار خدا را با برادر و اهل بيت خود چگونه ديدى‌؟ زينب (عليها السلام) پاسخ داد: «آنان گروهى بودند كه خداوند شهادت را برايشان مقدر فرموده بود، پس به سوى آرامگاهشان شتافتند. به زودى خداوند ميان تو و آنان جمع خواهد كرد و آنان با تو مخاصمه و احتجاج خواهند نمود». ابن زياد عصبانى شد و گفت: خداوند دل مرا از جانب خاندان طغيان‌گر و سركش تو شفا داد و آسود. زينب (عليها السلام) پاسخ فرمود: «به جانم سوگند! بزرگ خاندانم را كشتى، شاخه‌هايم را بريدى و ريشه‌ام را بر كندى. اگر اين شفاى توست، پس شفا يافتى!» آن‌گاه ابن زياد رو به امام سجاد (ع) كرد و گفت: نامت چيست‌؟ امام (ع) در پاسخ فرمود: «على بن حسين» ابن زياد گفت: مگر خداوند على بن حسين را نكشت‌؟ امام سكوت اختيار كرد. ابن زياد گفت: چرا سخن نمى‌گويى‌؟ امام (ع) فرمود: برادرى داشتم به نام «على» كه مردم او را كشتند. ابن زياد گفت: خير! خدا او را كشت.امام (ع) ساكت شد. ابن زياد گفت: چه شده است كه سخن نمى‌گويى‌؟ امام (ع) آيۀ مباركۀ (اللّهُ‌ يَتَوَفَّى الْأَنْفُسَ‌ حِينَ‌ مَوْتِها)١ را تلاوت كرد، يعنى «خداوند هنگام مرگ، همه را مى‌ميراند». ابن زياد خشمگين شد و به او گفت: به خدا سوگند، تو هم از آنانانى. و دستور قتل امام (ع) را صادر كرد. در اين هنگام زينب (عليها السلام) امام را در آغوش گرفت و گفت: اى ابن زياد! هر چه از ما كشتى بس است، آيا از خون‌هاى ما سيراب نشده‌اى‌؟ آيا از ما كسى را باقى گذارده‌اى‌؟ اگر به خدا ايمان دارى، تو را به او سوگند مى‌دهم كه اگر مى‌خواهى او را به قتل برسانى، مرا نيز همراه او بكش. ابن زياد به زينب (عليها السلام) نگاه كرد و گفت: عجب رحمى دارد. به خدا قسم مى‌خواهد اگر على را بكشم، او را نيز همراه او بكشم. آن‌ها را رها كنيد. ابن زياد دستور داد دست‌ها و پاهاى امام سجاد (ع) را با زنجير به گردنش ببندند و همراه زنان و كودكان امام حسين (ع) به نزد يزيد بن معاويه، خليفۀ اموى در دمشق - پايتخت شام - بفرستند.😭 📓سر نینوا، زینب کبری علیها السلام، صفحه 57 @mola_amiralmomenin_as
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| این آغاز دلدادگی‌هاست ... ✨اللّهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا الْمُرْتَضَى الاِمامِ التَّقِیِّ النَّقِیِّ وَحُجَّتِکَ عَلى مَنْ فَوْقَ الاَرْضِ وَمَنْ تَحْتَ الثَّرى الصِّدّیقِ الشَّهیدِ صَلاةً کَثیرَةً تامَّةً زاکِیَةً مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً کَاَفْضَلِ ما صَلَّیْتَ عَلى اَحَد مِنْ اَوْلِیائِکَ @mola_amiralmomenin_as
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✔️دعاهاى اهل بيت(ع)براى حضرت مهدى(ع) 🔘دعاى امام زين العابدين(ع) بِسمِ‌ الله الرحمٰنِ‌ الرَّحيمِ‌، يا أسمَعَ‌ السّامِعينَ‌،يا أبصَرَ النّاظِرينَ‌،يا أسرَعَ‌ الحاسِبينَ‌،يا أحكَم الحاكِمينَ‌،يا خالِقَ‌ المَخلوقينَ‌، يا رازِقَ‌ المَرزوقينَ‌،يا ناصِرَ المَنصورينَ‌،يا أرحَمَ‌ الرّاحِمينَ‌،يا دَليلَ‌ المُتَحَيِّرينَ‌،يا غِياثَ‌ المُستَغيثينَ‌،يا مالِكَ‌ يَومِ‌ الدّينِ‌،إيّاكَ‌ نَعبُدُ وإيّاكَ‌ نَستَعينَ‌،يا صَريخَ‌ المَكروبينَ‌،يا مُجيبَ‌ دَعوَةِ‌ المُضطَرّينَ‌،أنتَ‌ اللّٰهُ‌ رَبُّ‌ العالَمينَ‌،أنتَ‌ اللهُ‌ لا إلٰهَ‌ إلّاأنتَ‌ المَلِكُ‌ الحَقُّ‌،الكَبرِياءُ رِداؤُكَ‌. اللّٰهُمَّ‌ صَلِّ‌ عَلىٰ‌ مُحَمَّدٍ المُصطَفىٰ‌،وعَلىٰ‌ عَلِيٍّ‌ المُرتَضىٰ‌،وفاطِمَةَ‌ الزَّهراءِ، وخَديجَةَ‌ الكُبرىٰ‌،وَالحَسَنِ‌ المُجتَبىٰ‌،وَالحُسَينِ‌ الشَّهيدِ بِكَربَلاءَ،وعَلىٰ‌ عَلِيِّ‌ بنِ‌ الحُسَينِ‌ زَينِ‌ العابِدينَ‌،ومُحَمَّدِ بنِ‌ عَلِيٍّ‌ الباقِرِ،وجَعفَرِ بنِ‌ مُحَمَّدٍ الصّادِقِ‌، وموسَى بنِ‌ جَعفَرٍ الكاظِمِ‌،وعَلِيِّ‌ بنِ‌ موسَى الرِّضا،ومُحَمَّدِ بنِ‌ عَلِيٍّ‌ التَّقِيِّ‌ [ وعَلِيِّ‌ بنِ‌ مُحَمَّدٍ النَّقِيِّ‌] ،وَالحَسَنِ‌ بنِ‌ عَلِيٍّ‌ العَسكَرِيِّ‌،وَالحُجَّةِ‌ القائِمِ‌ المَهدِيِّ‌ بنِ‌ الحَسَنِ‌،الإِمامِ‌ المُنتَظَرِ صَلَواتُ‌ اللّٰهِ‌ عَلَيهِم أجمَعينَ‌. اللّٰهُمَّ‌ والِ‌ مَن والاهُم وعادِ مَن عاداهُم،وَانصُر مَن نَصَرَهُم وَاخذُل مَن خَذَلَهُم، وَالعَن مَن ظَلَمَهُم،وعَجِّل فَرَجَ‌ آلِ‌ مُحَمَّدٍ،وَانصُر شيعَةَ‌ آلِ‌ مُحَمَّد وأَهلِك أعداءَ آلِ‌ مُحَمَّدٍ،وَارزُقني رُؤيَةَ‌ قائِمِ‌ آلِ‌ مُحَمَّدٍ،وَاجعَلني مِن أتباعِهِ‌ وأَشياعِهِ‌،وَالرّاضينَ‌ بِفِعلِهِ‌، بِرَحمَتِكَ‌ يا أرحَمَ‌ الرّاحِمينَ‌. 📓مهج الدعوات:ص 29، 📓بحار الأنوار:ج 94 @mola_amiralmomenin_as
✔️آب و عطش 🔘در حادثۀ كربلا، آب و عطش لازم و ملزوم يكديگرند. كاروان ابا عبد الله، كنار فرات فرود آمد، ليكن سپاه ابن سعد، فرات را به محاصره گرفت و آب را به روى امام حسين «ع» و اهل بيت و اصحابش بست و ميان امام و آب فاصله انداختند تا هم زودتر حسين «ع» را به تسليم وادارند و هم از خاندان رسالت انتقام بگيرند. به نقل مورّخان، از سه روز قبل از عاشورا با محاصرۀ فرات، خيمه‌گاه امام در مضيقۀ بى‌آبى قرار گرفت و كودكان اهل بيت را با ديدن رود فرات، تاب تحمّل عطش كمتر مى‌شد. منع آب از زنان و كودكان و افراد عادى (بويژه غير نظاميان) در همۀ اديان و مذاهب، غير قانونى و عملى غير انسانى است؛ بويژه در اسلام. سپاه اموى با بستن آب به روى ياران و فرزندان حسين «ع»، اين كار خلاف شرع و مغاير با شرافت انسانى و جرم جنگى را مرتكب شدند و كسانى همچون مهاجر بن اوس، عمرو بن حجّاج و عبد اللّه بن حصين به اين عمل مباهات مى‌كردند و زخم زبان مى‌زدند كه: ▪️حسين! از اين آب، درندگان و پرندگان مى‌خورند ولى تو حق ندارى از آن بچشى!😭 مسأله «آب»، در ابعاد و صحنه‌هاى مختلف نهضت عاشورا مطرح است، از قبيل: فرات و نهر علقمه، مشك و عباس، كودكان و العطش، على اصغر و تير حرمله، سقايى و علمدارى، سنگابخانه، آب خنك و سلام بر حسين، غسل زيارت، لبهاى تشنه، بستن آب در كربلا، مراسم طشت‌گذارى، مهريۀ فاطمه، برداشتن كام با آب فرات، سيراب كردن سپاه حرّ و...😭😭😭 تشنگى كودكان و شهادت حسين با لب تشنه از فرازهاى برجستۀ اين حادثه است. 😭 وقتى امام سجاد «ع» نيز پيكر امام را دفن كرد، با انگشت روى قبر پدر نوشت: «هذا قبر الحسين بن على بن ابى طالب، الّذى قتلوه عطشانا». ✔️ آب، رمز طلب و و تشنگى و الگوى عطشهاى حيات‌بخش است و آنان كه از آب هم استغنا و بى‌نيازى نشان مى‌دهند و تشنگى را طالبند، به آب حيات و سيرابى جان مى‌رسند. ، ، ، ، 📓کتاب 🖊نوشته جواد محدثی، ص 18 @mola_amiralmomenin_as
42.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از آب هم مضايقه كردند كوفيان خوش داشتند حرمت مهمان كربلا بودند ديو و دد همه سيراب و مى‌مكيد خاتم ز قحط‍‌ آب، سليمان كربلا 🔗(محتشم كاشانى.) بسيار گريست تا كه بى‌تاب شد، آب خون ريخت ز ديدگان و خوناب شد، آب از شدّت تشنه‌كامى‌ات، اى سقّا آن روز ز شرم روى تو آب شد، آب 🔗(سهرابى‌نژاد.) آب، شرمندۀ ايثار علمدار تو شد كه چرا تشنه از او اينهمه بى‌باك گذشت بود لب تشنۀ لبهاى تو صد رود فرات رود بى‌تاب، كنار تو عطشناك گذشت بر تو بستند اگر آب، سوارانِ‌ سراب دشت دريا شد و آب از سر افلاك گذشت 🔗(نصر الله مردانى.) @mola_amiralmomenin_as
وقت نماز، طواف خانه خدا هم تعطیل است، کار و فعالیت ما چطور؟ @mola_amiralmomenin_as
💫به یاد مولا و به رسم هر شب دعای فرج ... 💫 💫بسم الله الرحمن الرحیم💫 اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ وَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛ يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيانِ ، وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ ؛ يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ ؛ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ ، بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرين 💫و براي سلامتي محبوب💫 اَللّـهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِه في هذِهِ سَّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَة وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْنا حَتّى تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طویلا . *اللهم عجل لولیک الفرج* ✨یادمان باشد اگر حال خوشی پیدا شد جز برای فرج یار دعایی نکنیم✨ 💥💫صلوات💫💥 @mola_amiralmomenin_as
امام زمان(عج) منتظر شماست که شما را بشناسد. قلب خود را پاک کنید و همچنان محکم و استوار بر عقیده و ایمان خود باشید و زمان را برای ظهور حضرتش آماده و مهیا سازید. 🥀شهید محمدجواد میری @mola_amiralmomenin_as
🌀در مکتب سیدالشهدا (ع) چه کسانی محبوب هستند⬅️ کسانی که تلاش میکنند راه دزدان را ببندند و نگذارند که آنها کارشان را انجام دهند. دزدان⬅️آنهایی هستند که میخواهند ما و بچه هایمان تخطی کنند و نظرشان را نسبت به مکتب اهل بیت (ع) عوض کنند. ✅ثواب کار محبوب در مکتب سیدالشهداء بالاتر از مجاهد فی سبیل الله است، کسی که جلوی این دزدان را بگیرد و مانع کار آنها شود معادل کسی است که هزار بار جبهه رفته است و برگشته این کار شما افضل از آن است. ✳️امام حسن عسکری (ع) فرمودند: هر کسی یک جوان را راهنمایی کند، عقل آن فرد را سر جایش بیاورد و فکرش را به سمت مکتب ما سوق دهد، آن فرد با ما در درجات بالای بهشت است. ❇️یوم التغابن چه روزی است؟ قیامت در ۲۴ خزینه پرونده هایتان را بررسی میکنند این ۲۴ خزینه معادل با ۲۴ ساعت است، انواع خزینه ها عبارتند از: 1⃣◀️ یک خزینه باز میشود و در آن ساعت، فرد مشغول عبادت بوده است. 2⃣◀️ یک خزینه باز میشود بوی بد و تعفن همه جا را فرا میگیرد، فرد در آن ساعت مشغول گناه و معصیت بوده است. 3⃣◀️ خزینه دیگری باز میشود او در آن ساعت بیکار بوده، نه اطاعتی و نه معصیتی و فقط به اشتغالات دنیا پرداخته است. ↩️ یوم التغابن برای همین ساعات است که هیچ چیز در آن نیست و این فرد جان باخته هست و ضرر کرده است. ♻️خداوند به پیامبر (ص) فرمودند، جان باخته ها را از قیامت انذار کن. ❌مال باخته قابل جبران است ولی جان باخته قابل جبران نیست. ❎چه کسانی یوم التغابن ندارند: 1⃣⏪کسانی که با خداوند بودند. 2⃣⏪کسانی که با دین خداوند بودند. 3⃣⏪کسانی که با امام زمان (ع) بودند. 💠جبرییل از سمت خداوند برای امام حسین (ع) ۸ نوع مقام گذاشتند، یکی از آنها را توضیح میدهیم: ⬅️ (جعلت حسینا خازن الوحی) امام صادق (ع) فرمودند: ✔️هر کسی در مجالس امام حسین (ع) هر مقدار هم که بنشیند جزء عمر حساب نمیشود، حالا چرا عمر حساب نمیشود؟؟ ↩️چون در مخزن وحی الهی نشسته است. 🔵جبرییل به پیامبر (ص) فرمود: ✔️(من احب الحسین فقط احب الله) اگر کسی حسین را دوست داشته باشد خداوند را هم دوست دارد. @mola_amiralmomenin_as
💫بسم الله الرحمن الرحیم💫
دعاى امام صادق(ع) و اندوه او بر طول كشيدن غيبت حضرت مهدى(عج) فلاح السائل -به نقل از عبّاد بن محمّد مدائنى-: در مدينه بر امام صادق عليه السلام وارد شدم.ايشان نماز ظهرش را خوانده بود و در حالى كه دستانش را رو به آسمان كرده بود،چنين دعا مى‌كرد: 🔘 ...وأَنجِز لِوَلِيِّكَ‌ وَابنِ‌ نَبِيِّكَ‌-الدّاعي إلَيكَ‌ بِإِذنِكَ‌،وأَمينِكَ‌ في خَلقِكَ‌،وعَينِكَ‌ في عِبادِكَ‌،وحُجَّتِكَ‌ عَلىٰ‌ خَلقِكَ‌،عَلَيهِ‌ صَلَواتُكَ‌ وبَرَكاتُكَ‌-وَعدَهُ‌. اللّٰهُمَّ‌ أيِّدهُ‌ بِنَصرِكَ‌ وَانصُر عَبدَكَ‌،وقَوِّ أصحابَهُ‌ وصَبِّرهُم،وَافتَح لَهُم مِن لَدُنكَ‌ سُلطاناً نَصيراً،وعَجِّل فَرَجَهُ‌ وأَمكِنهُ‌ مِن أعدَائِكَ‌ وأَعداءِ رَسولِكَ‌،يا أرحَمَ‌ الرّاحِمينَ‌». گفتم:فدايت شوم! آيا اين دعا را براى خودت نكردى‌؟ فرمود:«براى نور آل محمّد و پيش‌برندۀ آنها،انتقام گيرنده از دشمنانشان به فرمان خداوند،دعا كردم». 📓فلاح السائل:ص 308 ح 209، 📓مصباح المتهجّد:ص 60 ح 96، 📓البلد الأمين:ص 13 @mola_amiralmomenin_as
(ع) 🔘پرتو اوّل: خداشناسى: راه‌هاى خداشناسى؛ خِرد ✔️نشانه‌هاى تدبير حضرت امیرالمومنین على(ع) در يادكرد عظمت خداوند عز و جل -: 🔘 آن كه از باطن كارهاى پوشيده آگاه است و به خاطر نشانه‌هاى تدبيرى كه در آفريده‌هايش ديده مى‌شود، در خِرد ما آشكار است؛ آن كه پيامبران درباره او مورد پرسش قرار گرفتند، و آنان، وى را به اندازه و جزء، وصف نكرده‌اند؛ بلكه او را به كارهايش توصيف كرده‌اند و با نشانه‌هايش به سوى وى راهنمايى كرده‌اند. خِرد انديشه‌وران، نمى‌تواند انكارش كند؛ زيرا كسى كه آسمان‌ها و زمين و هر آنچه در آنها و ميان آنهاست، آفريده اوست، و او سازنده آنهاست، هيچ بازدارنده‌اى نمى‌تواند مانع قدرتش شود. 📓الكافي: ج 1 ص 141 ح 7، 📓التوحيد: ص 31 ح 1 وفيه «بنقص» بدل «ببعض» وكلاهما عن الحارث الأعور. @mola_amiralmomenin_as
✔️مؤمنِ صدّيق، شهيد است زيد بن ارقم از امام حسين عليه السّلام نقل مى‌كند كه فرمود: «هيچ يك از شيعيان ما نيستند مگر آنكه صدّيق شهيدند» . عرض كردم: فدايت شوم، اين چگونه خواهد بود در حالى كه عموم آنان در بستر مى‌ميرند؟ فرمود: «آيا (اين آيه) كتاب خدا را در سوره حديد نمى‌خوانى كه: «وَ الَّذِينَ‌ آمَنُوا بِاللّٰهِ‌ وَ رُسُلِهِ‌ أُولٰئِكَ‌ هُمُ‌ الصِّدِّيقُونَ‌ وَ الشُّهَدٰاءُ عِنْدَ رَبِّهِمْ‌ »(حديد: 19)؛ (و آنان كه به خدا و رسولان او ايمان آوردند همانا نزد پروردگارشان صدّيقان و شهيدان‌اند)»؟ عرض كردم: گويا تاكنون من اين آيۀ قرآنى را نخوانده‌ام. فرمود: «اگر شهدا جز به همانگونه كه تو گمان مى‌برى نباشند، پس (در اين صورت)، شهيدان اندك خواهند بود» 📓فرهنگ جامع سخنان امام حسین(ع) @mola_amiralmomenin_as
✔️آثار و نتايج شهادت مظلومانۀ سيد الشهدا و يارانش در ، تأثير بيدارگر و حركت آفرين داشت و خونى تازه در رگهاى جامعۀ اسلامى دواند و جوّ نامطلوب را شكست و امتدادهاى آن حماسه، در طول تاريخ، جاودانه ماند. حتى در همان سفر اسارت اهل بيت(ع) نيز تأثيرات سياسى اين حادثه در انديشه‌هاى مردم آشكار شد. گروهى از اسرا را كه به شام مى‌بردند، چون به تكريت رسيدند، مسيحيان آنجا در كليساها جمع شدند و به نشان اندوه بر كشته شدن حسين «ع»، ناقوس نواختند و نگذاشتند آن سربازان وارد آنجا شوند. به شهر «لينا» نيز رسيدند. مردم آنجا همگى گرد آمدند و بر حسين و دودمانش سلام و درود فرستادند و امويان را لعن كردند و سربازان را از آنجا بيرون كردند. چون خبر يافتند كه مردم «جهينه» هم جمع شدند تا با سربازان بجنگند وارد آن نشدند. به قلعۀ «كفر طالب» رفتند، به آنجا نيز راهشان ندادند. به حمس كه وارد شدند، مردم تظاهرات كردند و شعار دادند:«اكفرا بعد ايمان و ضلالا بعد هدى‌؟» و با آنان درگير شدند و تعدادى را كشتند. 🔘برخى از تأثيرات حماسۀ عاشورا از اين قرار است: 1 - قطع نفوذ دينى بنى اميّه بر افكار مردم 2 - احساس گناه و شرمسارى در جامعه، بخاطر يارى نكردن حق و كوتاهى در اداى تكليف 3 - فرو ريختن ترسها و رعبها از اقدام و قيام بر ضدّ ستم 4 - رسوايى يزيديان و حزب حاكم اموى 5 - بيدارى روح مبارزه در مردم 6 - تقويت و رشد انگيزه‌هاى مبارزاتى انقلابيّون 7 - پديد آمدن مكتب جديد اخلاقى و انسانى (ارزشهاى نوين عاشورايى و حسينى) 8 - پديد آمدن انقلابهاى متعدّد با الهام از حماسۀ كربلا 9 - الهام‌بخشى عاشورا به همۀ نهضتهاى رهايى‌بخش و حركتهاى انقلابى تاريخ 10 - تبديل شدن «كربلا» به دانشگاه عشق و ايمان و جهاد و شهادت، براى نسلهاى انقلابى شيعه 11 - به وجود آمدن پايگاه نيرومند و عميق و گستردۀ تبليغى و سازندگى در طول تاريخ، بر محور شخصيّت و شهادت سيد الشهدا «ع» 📓کتاب 🖊نوشته جواد محدثی، ص21_ 22 @mola_amiralmomenin_as