eitaa logo
فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام🇵🇸
1.7هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
2.1هزار ویدیو
156 فایل
🌸اگر کسی فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام را نقل کند خداوند گناهان زبان او را می بخشد🌸 💠تعجیل در فرج قطب عالم امکان صلوات💠 خادم : @Alisafaei72 🌷درمحضراستادشجاعی @jalasate_ostad
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
13921008_7933_128k.mp3
4.61M
🎧 انسان ۲۵۰ ساله | ویژگی‌های مبارزه امام حسن علیه‌السلام 🗓 انتشار به مناسبت هفتم صفر؛ سالروز شهادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از حلقه معرفت
💫به یاد مولا و به رسم هر شب دعای فرج ... 💫 💫بسم الله الرحمن الرحیم💫 اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ وَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛ يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيانِ ، وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ ؛ يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ ؛ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ ، بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرين 💫وبراي سلامتي محبوب💫 اَللّـهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِه في هذِهِ سَّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَة وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْنا حَتّى تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طویلا . *اللهم عجل لولیک الفرج* یادمان باشد اگر حال خوشی پیدا شد جز برای فرج یار دعایی نکنیم 💥💫صلوات💫💥 @halghemarefat313
از کودکیت سوختی و شکوه نکردی حالا همه دیدند، ولی سوختنت را هر پاره جگر تکه‌ای از غصه‌ی کوچست مادر تو کجایی که ببینی حسنت را تشیع تو هر تیر که از چله برون شد میدوخت به تابوت نخی از کفنت را این صحنه خودش گوشه‌ای از کربلا شد صد حرمله با تیر نشان کرده تنت را هرچند کفن پاره و گلگون شده، اما غارت که نکردست کسی پیرهنت را سنگین که نشد سینه ات از چکمه‌ی شمری پر خون که نکردست سنانی دهنت را شاعر: «امیر علوی» @mola_amiralmomenin_as
✔️هفتم ماه صفرمصادف با شهادت امام حسن مجتبی(ع) می باشد. از دیرباز درحوزه هزارساله نجف اشرف هفتم صفر را روزشهادت امام مجتبی(ع) میدانند و شیعیان عراق وسایرکشورها نیز در این روز برای سبط اکبر؛ امام مجتبی(ع) اقامه عزا میکنند اما در ایران شهادت سبط اکبر بیست و هشتم صفر است همزمان با رحلت پیامبر اعظم. چرا ؟! ✔️در وقوع شهادت سبط اکبر پیامبر(ص)، امام مجتبی«ع» درماه صفر، بین علمای شیعه اختلافی وجود ندارد، لکن درمیان علمای شیعه درروز شهادت امام(علیه السلام) سه قول وجود دارد: 🖋قول اول:(آخر ماه صفر) روز آخر ماه صفر که قائل آن ‌شیخ کلینی«قدس سره»می‌باشد و لازم به ذکر است که این قول را تنها ایشان ذکر کرده و قول منفردی است که با تمام وجاهت و بزرگی وی هیچ یک از علمای شیعه تا این زمان از او تبعیت ننموده‌اند. 🖋قول دوم:(۲۸ صفر) اولین قائل آن شیخ مفید«قدس سره» درکتاب(مسارّ الشیعة) می‌باشد. واین درحالی است که خود شیخ مفید درکتاب دیگرش بنام (الارشاد)از ذکراین روز به عنوان روز شهادت خودداری نموده است و تنهابه ذکر ماه صفر اکتفا کرده است. دومین قائل به این قول شیخ طوسی«قدس سره»در کتاب(تهذیب الاحکام) است. و با توجه به اینکه شیخ کلینی و شیخ مفید«قدس سرهما»در شمار مشیخه او قرارداشته‌اند، تنها ازکلام شیخ مفید«قدس سره» در کتاب(الارشاد) تبعیّت کرده است و روزخاصی را معین نکرده است. که ازعدم التزام و تعیین نکردن او به روز خاص درماه صفر، می‌توان استفاده نمودکه کلام شیوخ خود(کلینی وشیخ مفید) در28 صفرو آخر ماه صفر را نپذیرفته است. البته لازم به ذکر است که قول بیست و هشتم صفر از سوی برخی مثل شیخ طبرسی و شیخ طبرسی و ابن شهرآشوب مازندرانی«قدس سرهما» مورد تأیید قرار گرفته است، لکن پس از قرن ششم تا این زمان قائلی ندارد. 🖋قول سوم:(۷صفر) این قول مشهور میباشد و از دو جهت حائز اهمیت است. 🔘جهت اول: از جهت قائلین به آن، در کمّ و کیف این قول از جهت قائلین به آن، در کمّیت و کیفیت نسبت به قائلین دو قول مذکور برتری دارد. اما از جهت کیفیت؛ در لسان روایات به روز دقیق شهادت امام (علیه السلام) اشاره شده است و این خود نشان از ترجیح این قول نسبت به اقوال دیگر است بگونه‌ای که در روایات به روز پنجشنبه اشاره شده است. اما از جهت کمیت تعداد قائلین این قول، از قائلین دو قول مذکور بیشتر است. لازم به ذکر است که بنابر اسناد موجود، این قول از زمان امام کاظم«علیه السلام» رواج داشته و از سوی قاسم بن ابراهیم الرسّی«البرسی» ۱۶۹-۲۴۶ ه‌ق عنوان شده است. 🔘جهت دوم: سیره علماء سیره علمی علماء و متشرعه و سنت عملی آنها اینگونه بوده است که حضرات در روز هفتم ماه صفر، در کلیه بلاد شیعه اقامه‌ی عزا مینمودند. خصوصا این سنت در نجف اشرف و حوزه علمیه قم پس از ورود آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری«قدس سره» به قم و تاسیس حوزه، دستور به تعطیلی بازار، حوزه علمیه و اقامة عزا نمودند؛ و پس از ایشان تحفّظ این سنت سیره‌ی بزرگانی همچون آیات عظام بروجردی و گلپایگانی«قدس سرهما» -که هر کدام در زمان خود مسئولیت حوزه را به عهده داشته‌اند، بوده است. @mola_amiralmomenin_as
✔️مقايسۀ دو رويۀ يك رسالت برخى از مردم به لحاظ نگرش خاصشان معتقدند روح سلحشورى و شجاعت هاشمى، با رفتار _حسين عليه السّلام متناسب‌تر است تا رفتار عليه السّلام، حال‌آنكه قطعا چنين نيست. عليه السّلام نيز در همۀ موقعيتهاى زندگى‌اش همتاى پدر و برادر خود عليهم السّلام شمرده مى‌شود. اين سه تن نمونۀ كامل مصلحان مسلك و عقيده‌اند. ✔️ نوشيدن جام در موقعيت عليه السّلام و حفظ سرمايۀ زندگى به وسيلۀ صلح در موقعيت عليه السّلام، به‌عنوان دو براى جاودان داشتن مكتب و محكوم ساختن دشمن، تنها راه‌حل‌هاى منطقى و عاقلانۀ آن وضعيت بودند و جز آن، راه ديگرى وجود نداشت. هريك از اين دو راه در ظرف خود، برترين وسيلۀ نزديك شدن به خدا و امتثال فرمان او بشمار مى‌آمد و گذشت زمان سودمندى و كارآمدى‌شان را آشكار ساخت. بى‌ترديد موقعيتهاى متفاوت، تدبيرهاى گوناگون مى‌جويد و درنتيجه فرجام‌هاى مختلف به ارمغان مى‌آورد. 📓تحلیلی از تاریخ تشیع و امامان علیهم السلام؛ اثر محمد نصیری، ص 149 @mola_amiralmomenin_as
✔️مقايسۀ دوستان و ياران امام حسن و امام حسین علیهما السلام بيعت‌شكنى كوفيان در برابر عليه السّلام پيش از آماده شدن وى براى جنگ تحقق يافت. به همين دليل، وقتى سپاه كوچك و يكپارچۀ او براى نبرد آماده شد، از شائبۀ گمانهاى دغدغه‌آفرين بركنار بود و سپاهى فداكار و داراى هدفهاى بزرگ بشمار مى‌آمد. درحالى‌كه در ماجراى عليه السّلام سپاه وى عامل اصلى نوميدى حضرت عليه السّلام از پيروزى نظامى بود. عبيد الله بن عباس فرمانده لشكر امام حسن مجتبى عليه السّلام به دليل ضعف اخلاقى‌اى كه داشت در مقابل يك ميليون درهم معاويه، تسليم شد. 📓(ر. ك: شرح نهج البلاغه، ابن ابى الحديد معتزلى، ج 4، ص 15؛ تاريخ اليعقوبى، ج 2، ص 191) آنان كه با عليه السّلام بيعت كرده، در اردوگاه حضور يافتند و سپس بيعت شكستند، از كسانى كه پيش از روبه‌رو شدن با امام حسين عليه السّلام بيعت شكستند، بسى بدتر و خطرناك‌تر بودند. 🔘تفاوت در دوستان يكى از عوامل تفاوت موقعيتهاى آن دو امام بزرگ است. 📓تحلیلی از تاریخ تشیع و امامان علیهم السلام؛ اثر محمد نصیری، ص 149 @mola_amiralmomenin_as
✔️وضع دشمنان و عليهما السّلام ▪️دشمن امام حسن عليه السّلام، معاويه و دشمن امام حسين عليه السّلام، يزيد بود. براى روشن شدن تفاوت ميان اين پسر و پدر، گواهى تاريخ كه پسر را «كودنى احمق» و پدر را «سياست‌بازى تيزبين»، متظاهر و فرصت‌طلب معرفى كرده است، كافى مى‌نمايد. حدس امام حسن عليه السّلام در مورد فرجام كار خود با دشمن تاريخى‌اش معاويه كاملا معقول بود. به‌گمان قوى دنبالۀ اين جنگ به بزرگ‌ترين فاجعه و قاطع‌ترين ضربه‌ها به اسلام و مسلمانان مى‌انجاميد و با نابودى همه شيعيان و آخرين سربازى كه دل به اسلام اصيل سپرده بود، پايان مى‌يافت. معاويه در اجراى اين‌گونه نقشه‌ها و تصفيه‌ حسابهاى قديمى و تاريخى استعدادى عجيب داشت. ▪️دشمن امام حسين چنين نبود و فرجام كارش را چنان نمى‌ديد. او كودكى نازپرورده بود كه به‌هيچ‌وجه از عهدۀ حل مشكلات، مهار امواج مخالف و به كار بستن نقشه‌هاى وسيع برنمى‌آمد. آبرو و اعتبار پدر و پسر يكسان نبود. معاويه خود را از مشاهده‌گران رسول خدا و نمايندۀ خلفاى پيشين در شام مى‌دانست؛ ولى يزيد چنان بى‌اعتبار بود كه اخطل شاعر بدو گفت: حقا كه دين تو دين درازگوش است.... ✔️ امام حسين عليه السّلام از اشتباه‌هاى معاويه مانند هجوم به سرزمينهاى امن خدا، روش وى برابر مواد پيمان صلح، مسموم كردن و به قتل رساندن امام حسن عليه السّلام و ياران صدّيق وى و بيعت گرفتن براى يزيد، بهره‌بردارى كرد و بدين‌وسيله در برابر افكار عمومى، بر قدرت و اصالت خود و انطباق نهضت ضد اموى با موازين اسلام افزود. او همچنين از لغزشهاى «جانشين معاويه» كه در شراب و بوزينه و انواع گناه غرق بود، براى دستيابى به هدفش بهره گرفت. 📓اقتباس از: صلح امام حسن پرشكوه‌ترين نرمش قهرمانانۀ تاريخ، ص 511-518. 🔘با اين بيان، آيا به‌راستى تشخيص اينكه كدام‌يك از دو برادر عليهما السّلام مجاهدتش مؤثرتر بود و در مسير نابودى دشمن گامهاى سودمندترى برداشت، دشوار نيست‌؟ 📓تحلیلی از تاریخ تشیع و امامان علیهم السلام؛ اثر محمد نصیری، ص 150 @mola_amiralmomenin_as
سلام غریب‌تر از هر غریب! سلام مزار بی چراغ تربت بی زائر بهشت گمشده! سلام آتشفشان صبر چشمان معصوم بازوان مظلوم زبان ستمدیده! سلام سینهٔ شعله ور جگر سوخته پیکر تیرباران شده! سلام امام غریب من! 🖤 @mola_amiralmomenin_as
🔘کلام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ✔️شهيد شيرخوار السلام علي «عبد الله بن الحسين» الطفل الرضيع، المرمي الصريع المتشحط دما المصعد دمه في السماء، المذبوح بالسهم في حجر أبيه لعن الله راميه «حرملة بن کاهل الأسدي» و ذويه. سلام بر «عبد الله بن الحسين»، کودک شير خوار تير خورده ي به زمين افتاده ي به خون غلتيده، که خونش به آسمان بالا رفت و در آغوش پدرش به وسيله ي تير ذبح شد. خداوند تيرانداز و پژمرده کننده اش «حرملة بن کاهل اسدي» را لعنت کند. 📓بحار الانوار/ ج98/ ص270 ✔️منادي در کربلا السلام علي «عبد الله بن أمير المؤمنين» مبلي البلاء و المنادي بالولاء في عرصة کربلاء، المضروب مقبلا و مدبرا. لعن الله قاتله «هاني بن ثبيت الحضرمي». سلام بر «عبد الله فرزند امير مومنان»، گرفتار بلا و آزمايش و منادي ولايت و دوستي برادر و خاندانش در پهنه ي کربلا، که از همه طرف توسط دشمنان احاطه شد. خداوند قاتل او «هاني بن ثبيت حضرمي» را لعنت کند. 📓بحار الانوار/ ج98/ ص270 @mola_amiralmomenin_as
✔️تحلیل گفتمان ادبی خطبه های حضرت زینب (س) 🔘تحلیل بافت متنی خطبۀ حضرت زینب(س) در مجلس یزید لعنه الله ✔️در این خطبه نیز همانند خطبۀ ایشان در میان مردم کوفه، می توان بافت متنی آن را به دو قسمت ▪️بافت کلّی یا بنایی و ▪️بافت ساختاری تقسیم کرد. 🔘تحلیل بافت بنایی خطبۀ حضرت زینب(س)در مجلس یزید این خطبه با حمد و سپاس خدا و صلوات بر محمّد(ص) و اهل بیتش آغاز می شود. حضرت زینب(س) در جای جای این خطبه، با زیبایی و موقعیّت شناسی بسیار عالی و با استشهاد به آیات الهی، یکی پس از دیگری، گمانه زنی های یزید مبنی بر پیروزی بر اهل بیت و تلاش او را برای تحریف واقعۀ کربلا، باطل می کند. شاید بتوان متن اصلی خطبه را به چند بخش یا مرحله تقسیم کرد: 1️⃣در مرحلۀ اوّل به اقدام یزید در بی احترامی به وحی الهی که آن را قبل از خطبۀ آن حضرت به صورت ابیاتی زمزمه کرد- جواب می دهد و با استشهاد به آیۀ قرآن آن کار را نتیجۀ گناهان بسیاری می داند که یزید مرتکب شده و به بی احترامی به آیات الهی انجامیده است. 2️⃣در مرحلۀ دوم، حضرت زینب(س) به مقابله با غرور و تکبّر یزید می پردازد. یزیدی که به خاطر اسیر کردن دختران رسول خدا(ص) و روی آوردن ظاهری دنیا به او و پیروزی ظاهری در جنگ، گمان می کند که خداوند او را عزیز دانسته و خاندان اهل بیت را ذلیل کرده است. در اینجا هم حضرت زینب(س) با استشهاد به آیات الهی می گوید: روی آوردن دنیا به امثال شماها از روی است که به کافران مهلت می دهد. 3️⃣حضرت زینب(س)در مرحله سوم، به یادآوری اصل و نسب اهل بیت و اصل و نسب بنی امیّه می پردازد و یزید را توبیخ و سرزنش می کند که چرا دختران رسول خدا(ص) را در بند کرده، در حالی که پدران او به لطف رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله بعد از فتح مکّه، آزاد شدند. 4️⃣ایشان در مرحلۀ چهارم، به این نکته می پردازد که آنچه را یزید انجام داد، نتیجۀ اصل و نسب او هست؛ چرا که او فرزند همان هند جگر خوار معروف است. 5️⃣در مرحلۀ پنجم، به باطل کردن ظنّ و گمان یزید می پردازد که در اشعاری که قبل از خطبه خواند، پدران خود را به مشاهدۀ پیروزی او و انتقامش از خاندان رسول دعوت کرد؛ ولی حضرت زینب(س)می گوید نه تنها آنها بر نمی گردند، بلکه تو نیز به زودی به همان جهنّمی که آنها وارد شده اند، وارد می شوی. 6️⃣در مرحلۀ ششم، با اعتماد به وعدۀ الهی، نتیجۀ عملکرد یزید را به خودش بر می گرداند و می فرماید: ای یزید، تو با به شهادت رسانیدن علیه السلام تنها به خودت ضربه زده ای؛ چرا که علیه السلام در راه خدا کشته شد و شهیدان در راه خدا هم زنده اند و نزد او روزی داده می شوند؛ ولی تو می مانی و این عمل زشتت و سر و کارت با خداوند و رسول(ص) است و باید جوابگوی آنان باشی. 7️⃣در مرحلۀ هفتم، حضرت زینب(س) به بلندی جایگاه خود نسبت به یزید اشاره می کند که او همیشه یزید را در هر حالی که باشد، کوچک و پست می شمارد. 8️⃣و مرحلۀ آخر اشاره به اینکه یزید اگر تمام تلاشهای خود را به کار بگیرد، نمی تواند یاد و خاطرۀ و کربلائیان را از صحنۀ روزگار محو کند. در پایان هم با حمد و سپاس بر خداوند-که به اوّلین خاندان آنها عزت و به آخرین آنها عطا کرد- خطبه را به پایان می برد. @mola_amiralmomenin_as
✔️سخن امام حسين عليه السّلام در ) ابن اعثم گويد: امام حسن بزرگان اصحاب خود را فرا خوانده فرمود: اى عراقيان! من با شما چه كنم‌؟ اين نامۀ قيس بن سعد است كه مى‌گويد: بزرگان شما به معاويه پيوسته‌اند. هان! به خدا سوگند اين از شما دور نيست، شما بوديد كه در روز صفّين پدرم را بر پذيرش حكمين ناگزير ساختيد. چون به شما گوش داده (به ناچار) داورى را پذيرفت، به مخالفت برخاستيد. بار ديگر شما را به نبرد معاويه فرا خواند، سستى كرديد. سپس به كرامت خداوندى پيوست. آنگاه سر به راه و بى‌اكراه با من بيعت كرديد. من نيز از پى بيعت شما شدم و براى سركوب معاويه بيرون آمدم و خدا مى‌داند كه در اين مهم چه نيّتى داشتم. پس از شما سرزد آنچه اكنون هست. اى عراقيان! ديگر مرا بس است. مرا در دينم فريب ندهيد، حال من (نيز) اين فرمانروايى را به معاويه مى‌سپارم. 🔘امام حسين عليه السّلام عرض كرد: «برادرم! خدا نكند كه چنين كنى» ! فرمود: به خدا سوگند چنين كنم كه آن را به معاويه واگذارم. ✔️و چون خبر شهادت امير مؤمنان عليه السّلام و نيز بيعت مردم با امام حسن عليه السّلام به معاويه رسيد، مزدوران خود را به شهرها فرستاده و عليه امام حسن عليه السّلام دسيسه راه انداخت تا حكومتش را به آشوب كشد. امام حسن عليه السّلام پيرامون حقانيت خلافتش با او احتجاج كرده ميان آنان مكاتباتى رخ داد كه معاويه نپذيرفت تا آنجا كه خبر رسيد معاويه رهسپار عراق شده است. ✔️ امام حسن عليه السّلام آهنگ مقابلۀ با او را كرده مردم را به پيكار او ترغيب فرمود. مردم (سستى كرده) زير بار نرفتند و (حتى) مخفيانه فرمانبرى از معاويه را براى معاويه نوشته او را تحريك كردند تا با شتاب به سوى آنان رهسپار شود و ملتزم شدند چون سپاهيانش به نزديكى آنان رسيد امام حسن عليه السّلام را (دستگير كرده) به او تسليم كنند يا او را بكشند. و اين خبر به امام حسن عليه السّلام رسيد، پس امام حسن عليه السّلام اصحابش را دعوت كرد و خطبه‌اى براى آنان ايراد كرد. 🔘ابن شهر آشوب روايت كند: امام حسين عليه السّلام گريان نزد برادر خود (امام حسن عليه السّلام) شده خندان بيرون آمد. ياران گفتند: اين چيست (كه از تو مى‌بينيم)؟! فرمود: «شگفت از من كه بر امام وارد شدم تا او را آگاه كنم! عرض كردم: چه چيز تو را واداشت تا خلافت را (به معاويه) واگذارى»؟! فرمود: همان كه درگذشته پدرت (امير مؤمنان عليه السّلام) را واداشت. (يعنى: در برابر اقدام امام عليه السّلام نبايد چون و چرا كرد، او بهتر مى‌داند كه چه كند). 📓فرهنگ جامع سخنان امام حسین علیه السلام؛ نویسندگان: محمود شریفی و دیگران، مترجم: علی اشرف مؤیدی؛ ص 234 @mola_amiralmomenin_as
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✔️حاج آقا راجی 🎥 حضرت آقا فرمودند: اگر می‌خواهید مشکل حل بشه این کار را انجام دهید ... @mola_amiralmomenin_as
🔘(ع) از منظر علامه شرف الدين عاملی ✔️همراهان گرامی، نکاتی در مورد صلح امام حسن (ع) از منظر علامه شرف الدين عاملى (که از كتاب علل و نتايج صلح امام حسن عليه السّلام، ص 206-217 اقتباس شده است.) در شش قسمت در کانال بارگذاری خواهد شد. امید است با صبر و حوصله مطالعه بفرمایید. 👇👇👇 🔘نکته: سید عبدالحسین شرف‌الدین موسوی عاملی (۱۸۷۲–۱۹۵۷میلادی) فقیه، اصولی، ادیب، محدث و مجتهد شیعی در سال ۱۲۹۰ هـ.ق. در شهر کاظمین به دنیا آمد. وی در ۸ جمادی‌الثانی سال ۱۳۷۷ هـ.ق. در سن ۸۷ سالگی، در لبنان از دنیا رفت. پیکر او به نجف اشرف منتقل و در جوار حرم علی بن ابی‌طالب(ع) به خاک سپرده شد.نسب پاک و درخشان او با ۳۱ واسطه به ابراهیم المرتضى بن موسى بن جعفر علیهم السلام مى پیوندد. وی از رهبران مبارزان لبنانی در مقابل استعمار فرانسه به‌شمار می‌رفت و تلاش‌هایی برای از بین بردن اختلافات میان شیعه و اهل‌سنت و تقریب بین مذاهب صرف کرد و این جمله در این رابطه، از وی نقل شده است: شیعه و سنی را روز نخست، سیاست از هم جدا کرده است و اکنون نیز باید سیاست و مصالح سیاسی اسلام و مسلمین، آن دو را در کنار هم بنشاند و متحدشان کند. علامه شرف‌الدین در مقابل جنبش‌های آزادی‌خواهی که در جهان غرب و اسلام اتفاق می‌افتاد، موضع مثبتی اتخاذ می‌کرد و در این راستا جنبش مصر و ملّی کردن کانال سوئز و جنبش ملی شدن صنعت نفت ایران را تایید می‌نمود. کتاب‌های الفصول المهمه، المراجعات و النص و الاجتهاد از مهم‌ترین تالیفات علامه در اثبات حقانیت شیعه و وحدت امت اسلامی است. کتاب مشهور «المراجعات» در دفاع از عقاید تشیع، از مهمترین آثار اوست. ایشان در جهت وحدت امت اسلامی، کتاب «الفصول المهمة فی تألیف الامة» را تألیف کرد که از آن به «منشور وحدت اسلامی» یاد می‌کنند. وی در سرآغاز کتاب می‌گوید: «تنها و تنها با وحدت اسلامی است که اقدامات عمرانی هماهنگ می‌گردد، وسائل ترقی فراهم می‌شود، روح تمدن جلوه می‌کند، فروغ آسایش در آفاق زندگی می‌تابد و یوغ بردگی از گردن همه برداشته می‌شود.» @mola_amiralmomenin_as
🔘(ع) از منظر علامه شرف الدين عاملى(1) صلح امام حسن عليه السّلام با معاويه، از دشوارترين حوادثى بود كه امامان اهل‌بيت پس از رسول اكرم صلّى اللّه عليه و آله بدان دچار شدند. امام حسن با اين صلح، آن‌چنان رنج طاقت‌فرسايى كشيد كه هيچ‌كس جز به كمك خدا، قادر بر تحمل آن نيست. ليكن او اين آزمايش عظيم را با پايدارى و متانت تحمل كرد و سربلند و پيروزمند و دست‌يافته به هدف خود - يعنى مراعات حكم خدا، قرآن، پيامبر و صلاح مسلمانان - از آن بيرون جست... و اين همان هدفى بود كه او براى هر گفتار و عمل بدان نظر داشت و عشق مى‌ورزيد. ✔️معاويه با هوش و شيطنت فراوان خود توانست از اسلام همچون راهى به‌سوى سلطنت استفاده كند و همان‌طور كه رسول اكرم صلّى اللّه عليه و آله خبر داده بود، دين خدا را مايه فريب‌كارى و بندگان خدا را بردگانى حلقه‌به‌گوش و مال خدا را ملك اختصاصى خويش سازد. معاويه در پناه حكومت بيست‌ساله‌اش بر شام، در دوران خليفه دوم و سوم با فعاليتى بيشتر توانست پايگاهى مستقر براى خويش فراهم آورد و مردم آن سامان را با خود همراه و به عطاى خود اميدوار سازد. ازاين‌رو مردم شام، همه طرفدار و كمك‌كار او بودند و بدين ترتيب، موقعيت او در جهان اسلام بسى بالا رفت و در ديگر اقطار قلمرو اسلام به اينكه از قريش و از خاندان رسول اكرم صلّى اللّه عليه و آله و از صحابه اوست، شناخته شود. تا آنجا كه در اين خصوص، از بسيارى از مسلمانان باسابقه و پيشاهنگ چون ابو ذر، عمار و مقداد كه خدا از آنان خشنود بود و آنان از خدا، مشهورتر گشت. بدين ترتيب، بار ديگر باند اموى رشد يافت و به نام بنى هاشم آشكارا با دودمان بنى هاشم پنجه درافكند و در نهان نيز همان دسيسه‌ها و دشمنى‌هاى ديرين را تعقيب نمود و تدريجا با گذشت زمان توانست مردم را با روشهاى شيطنت‌آميز بفريبد و خواص را با بذل و بخششهاى بى‌حساب از اموال بيت المال عمومى و با سپردن پستهايى كه خدا بر خيانت‌پيشگانى از آن رديف، حرام ساخته بود، به خود جلب كند و براى موفقيت در اين روشها از پيروزى‌هايى كه براى مسلمانان پيش مى‌آمد و نيز از جلب رضايت خلفاء بهره‌بردارى نمايد. هنگامى كه با هوش شيطنت‌آميز معاويه كار امويان سامان يافت، اهريمن‌وار دست به‌سوى احكام دين دراز كرد و آن را دستخوش تحريف و تباهى قرار داد و كاروان زندگى مردم را به‌سوى جاهليت و لاابالى‌گرى و دين ناباورى منحرف ساخت و به تعقيب منظور اصلى خود (جلب سود مادى و حفظ امتيازات طبقاتى) پرداخت. @mola_amiralmomenin_as
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یوسف یاسین یک آمریکایی عرب‌تبار هست که در یک حرکت خلاقانه، عبارات اذان رو برای حمایت از غزه تغییر داده. در یکی از عبارات بیان شده: «شهادت می‌دهم علما امت اسلامی همه ساکتند‌‌. شهادت می‌دهم یارانِ علی علیه‌السلام وفادارانِ مخلص هستند» @mola_amiralmomenin_as
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 پیام تشکر رهبر انقلاب از کاروان ورزشی ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس 🔹️با پایان کار کاروان وزرشی ایران در بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی در هامش نامه‌ی گزارش رئیس کمیته‌ی ملی المپیک از ورزشکاران، رؤسای فدراسیون‌ها و مربیان کشورمان تشکر کردند. 🖼 متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: ✏️ بسمه تعالی از ورزشکاران عزیز و خوش‌روحیه و با اراده، و از رؤسای فدراسیونها و مربیان، و از کمیته‌ی ملی المپیک که در مسابقات اخیر مایه‌ی شادی و سربلندی کشور را در صحنه‌ی ورزش فراهم آوردند، صمیمانه سپاسگزارم. موفق باشید ان‌شاءالله سیّدعلی خامنه‌ای ۱۴۰۳/۵/۲۲ 🔹کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس موفق به کسب ۱۲ مدال (۳ طلا، ۶ نقره و ۳ برنز) در رشته‌های کشتی آزاد و فرنگی و تکواندو شد و در بین بیش از ۲۰۰ کشور شرکت‌کننده، در جایگاه ۲۱ قرار گرفت. 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از حلقه معرفت
وقت نماز، طواف خانه خدا هم تعطیل است، کار و فعالیت ما چطور؟ @halghemarefat313