eitaa logo
موعود
2هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.2هزار ویدیو
276 فایل
🔸کانال رسمی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر «عج»🔸 🔹پایگاه اینترنتی موسسه موعود: 🔸fa.mouood.com 🔹فروشگاه اینترنتی: 🔸shop.mouood.com 🔹 ارتباط با موعود: 🔸Eitaa.com/mouood_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘 خدا بیدار است! 🔹 شتران با بیتابی، عقب عقب می رفتند و نزدیک بود،صاحبان خود را بیندازند. صدای زنگ و خرناس وحشت زده ی شتران، بیابان را پر کرده بود. کاروان سکوت کرده و با ترس به دسته ی راهزنانی که شمشیرها را برهنه کرده بود، نگاه می کردند. 🔹 علیه السلام سردسته ی دزدان را که خنجری را رو به امام گرفت بود، مخاطب قرار داد: «چه می خواهی؟» مرد نقاب صورتش را برداشت و دندانهای سیاهش را به نمایش گذاشت و عربده کشید: «می خواهم تو را بکشم و اموالت را غارت کنم.» 🔹 امام با خونسردی فرمود: «من حاضرم که اموالم را با تو تقسیم کنم، با رضایت خودم نصف آنها را به تو می دهم.» راهزن فریادزنان مخالفت خود را ابراز کرد. 🔹 دوباره با آرامش فرمود: «من حاضرم از آنچه دارم، خرج سفرم را بردارم و باقی را به تو بدهم.» راهزن چاقویش را بالاتر برد. 🔹 امام، اینبار با تحکم پرسید: «خدای تو کجاست؟» راهزن خنده ی زشتی کرد و گفت: «خواب است!» 🔹 علی بن حسین (ع)، حیدر وار اخمی کرد و زیر لب چیزی گفت. ناگهان دو شیر درنده آشکار شدند و از انتهای کاروان به سمت راهزن هجوم بردند. دزدان دیگر که تکه پاره شدن رئیس شان را به چشم دیدند و پا به فرار گذاشتند. 🔹 امام فرمود: «گمان کردی خدا غافل است و خوابیده؟» و بعد افسار شتر را کج کرد و به سوی مکه حرکت کرد. 📚 منبع: امالی شیخ طوسی، ص 605؛ بحارالانوار، ج 46، ص 41. علیه السلام @mouood_org
23.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 نقشه بلند مدت برای از بین بردن 🔹 مراحل و نحوه تفکر از پیش از اسلام تا زمان و بر هم زدن نقشه آنان توسط در سخنرانی حجت الاسلام در @mouood_org @mouood_multimedia
◾️ این خاک بهشت است که قیمت شدنی نیست ریگ ملکوت است، عقیق یمنی نیست افتاده ابوالفضل ابوالفضل در این دشت دیگر عَلم هیچیک انداختنی نیست در خاک، تو را دفن نکردیم و دمیدی این گل، گل خودروست، گل کاشتنی نیست یک دست تو این گوشه و یک دست تو آن سو بین‌الحرمینی که در آن، سینه‌زنی نیست دعوت‌شده‌ی مجلس خوبانی و آنجا رختی به برازندگی بی‌کفنی نیست برخواستی و جان تو را خواست وگرنه هر رودِ به صحرازده، دریا شدنی نیست ✍️ مهدی فرجی @mouood_org
💠پایتختی قدس، زمینه سازان جولت جهانی یهود 🔸عبارت جولت جهانی در عنوان مأخوذ از این کلام امیرالمومنین ع است که فرمودند: للحق دولة، للباطل جولة حق دولتی دارد و باطل جولانی؛ 🔹هرگاه قوم و طایفه‌ای با ادبار و پشت کردن به حق و به قصد تمامیت خواهی در جاده‌ای رویارو با منویات الهی و مقدرات آسمانی در کار خلق عالم فتنه کند، جولانی بی‌سرانجام و آزاردهنده و ناروا را در پی گرفته است که لاجرم، حسب سنت آسمانی، پایانی نامیمون خواهد یافت؛ اگر چه به دلایلی، از جمله استضعاف مؤمنان و کاهلی اهل ایمان، برای مدتی به نوعی سروری بر اهل زمین برسد. 💌این اثر را به تمامی تقدیم ساحت قدسی بانوی دو سرا، حضرت فاطمه زهرا س کرده‌ام. امید که طبع لطیف ایشان را بیاراید؛ إن شاءالله. 🛍 این کتاب را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی یاران‌شاپ تهیه کنید. 🌐 لینک در فروشگاه اینترنتی یاران‌شاپ: 🌐 https://b2n.ir/453431 📋 🖋 📚 || 🔖 📲 @mouood_org 📲 @mouood_asaar 🌐 mouood.org 🌐 yaranshop.ir
25.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 استراتژی 🔹 چرا به دنبال حذف شخصیت های اسلامی و ابنیه مربوط به آنان بوده و هست؟ سخنرانی حجت الاسلام در @mouood_org @mouood_multimedia
1️⃣8️⃣ 🔘 معجزات و کرامات امیرالمؤمنین(ع) 🔹 امام باقر(ع) به نقل از جابر فرمودند: «خورشید هفت مرتبه با علی بن ابی طالب(ع) سخن گفت. بار اول به او گفت: ای امام مسلمانان! برای من نزد پروردگارت کن تا مرا نکند. 🔹 بار دوم گفت: به من فرمان دهی، دشمنانت را می سوزانم. همانا من آنها را از چهره شان می شناسم! 🔹 سومین بار در بود؛ همان هنگامی که [نماز] عصر از وقتش گذشت و امیرمؤمنان(ع) به او فرمود که به موضعت بازگرد و او لبیک گویان اجابت کرد. 🔹 در مرتبه چهارم، امام به خورشید فرمودند: «ای خورشید! آیا خطایی از من دیده ای؟» و او گفت: به عزت پروردگارم سوگند! که اگر خداوند، مردم را همانند تو می آفرید، دیگر دوزخ را ایجاد نمی کرد. 🔹 مرتبه پنجم وقتی بود که در وقت نماز، در زمان خلافت اختلاف افتاد. با علی(ع) مخالفت کردند. پس خورشید به وضوح سخن گفت که: حق با او و به دست او و همراه او (علی) است. [این سخن] را و همه حاضران شنیدند. 🔹 بار ششم در هنگامی بود که خورشید ظرفی از آب حیات برای او آورد تا با آن برای نماز وضو بگیرد. حضرت به او فرمودند: «تو کیستی؟» گفت: من خورشید فروزانم. 🔹 بار هفتم در هنگام وفات او بود. در آن هنگام، خورشید آمد و به او سلام کرد و قول هایی از او گرفت و قول هایی به او داد.» 📚 تلخیص کتاب « » اثر از مجموعه 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی‌های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/marefat_emam طاقچه: B2n.ir/z34465 فراکتاب: B2n.ir/t23641 کتابراه: B2n.ir/m32866 @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 محبّ امام(عج) هستیم؟ 🔹 ... شده در یک لحظه‌هایی از عمرمان برای حضرت حجّت(عج) بی‌قرار باشیم؟ یا برای رنج‌هایی که در دل ایشان است، صدمه ببینیم؟... @mouood_org @mouood_multimedia
◾️ ما شعر عطش را نچشیدیم، ببخش آن واقعه را خوب ندیدیم، ببخش صد بار، خبر رسید و راه افتادیم هر مرتبه هم دیر رسیدیم، ببخش ✍️ سیّدمهدی نقبایی @mouood_org
🔘 نوزدهمین نشست تخصصی و کارگاهی مهدویت در سال جاری برگزار می گردد... 🔰 موضوع: عصر حیرت و وضعیت فرهنگی و تمدنی عصر حاضر ✅ سرفصل های نشست: 1⃣ تحولات فرهنگی مقدمه تحولات تمدنی 2⃣ کودتای سقیفه 3⃣ انزوای اسلام علوی در سایه اسلام اموی 4⃣ دگرگونی اجتماعی - سیاسی جهان اسلام در عصر غیبت 5⃣ پیامدهای اجتماعی - سیاسی و فرهنگی جهان معاصر ⏰ زمان: شنبه سیزدهم تیرماه ۱۴۰۳، ساعت ۲۰:۳۰ برابر با ۲۸ محرم الحرام ۱۴۴۶ 🎙 مدرس: استاد برجسته کشوری مهدویت استاد 🌐 شرکت در کارگاه آموزشی و مشاهده از طریق لینک زیر: https://www.skyroom.online/ch/kau.kazeroon/meeting 🔹 حضور همه فرهیختگان مزید امتنان است 📚 دبیرخانه مهدویت استان فارس @mouood_org
✡️ تبارشناسی بنی‌امیه با رویکرد یهودی(۵): غیراصیل بودن بنی امیه 🔸گزارش های متعددی در دست است که اصل و نسب بنی امیه را زیر سؤال می برد: امیرالمؤمنین(ع) در نامه ای به نوشت: «آزادشدگان و فرزندان آنها را چه به جداسازی نخستین مهاجران و تعیین رتبه و طبقه آنها؟ از صدای مهره معلوم است که از جنس سایر مهره ها نیست.» طرفداران معاویه تصریح دارند این عبارت، درباره کسی به کار می رود که خود را به گروهی که از آنها نیست، نسبت می دهد و نخستین بار برخی از صحابه این جمله را در ردّ ادعای عقبه بن ابی معیط، درباره قریشی بودن خودشان به کار بسته اند. 🔸 ابوطالب در ماجرای شعب، شعری سرود و در ضمن آن چنین گفت: «به خصوص از عبدشمس و نوفل یاد می کنم که ما را همچون سرپوش زنان به کناری انداختند. پدر آن ها از قدیم، برده پدربزرگ ما بود. آنها فرزندان همان کنیز فراخ چشمی هستند که از آن سوی دریا آورده شد.» 🔸 ابن عباس در پاسخ معاویه که گفته بود: مگر ما همه شاخه های یک درخت به نام عبدمناف نیستیم؟ گفت: هرگز! از راه درست منحرف شدی و پاسخ را رها کردی. میان ما و شما برزخ و حجابی است که شما پوسته و ما مغز آن هستیم. چقدر فاصله است میان بندگان و سروران! امیه را همانند هاشم می دانی؟! هاشم، دارای اصالت و کرامت بود، نه پَست و حرام زاده... 🔸 نکته ی دیگری که نباید در این زمینه دور از نظر بماند اینکه، به حکم رسول الله(ص)، سیادت و ذوی القربی بودن به نسل هاشم رسید و نسل عبدشمس در این عنوان هیچ سهمی ندارند. براساس آیه ، آن بخش از که بدون درگیری و با قرارداد صلح آزاد شده بود، ملک شخصی رسول الله(ص) به شمار می آمد. نحوه تقسیم خمس خیبر، باعث اعتراض برخی از افراد خاص شد. براساس آیه قرآن، رسول الله(ص) باید بخشی از خمس را میان نزدیکان خود تقسیم می نمود. این عده اعتراض داشتند که چرا رسول الله (ص)، این بخش را به و بنی مطلب اختصاص داده و آنها را از آن محروم کرده است؟ و اینکه چه فرقی میان آنها و بنی مطلب است؟ پاسخ رسول الله(ص) اما جالب است. ایشان فرمود: بنی هاشم و بنی مطلب، هیچ گاه مرا رها نکردند. بنی هاشم و بنی مطلب، یکی هستند. 📚 اندیشکده مطالعات یهود با استفاده از کتاب ، دفتر دوم، انتشارات شهید کاظمی، صص۴۵-۶۲. @mouood_org
◾️ بار بربندید! آهنگ سفر دارد حسین نیّت رفتن در آغوش خطر دارد حسین خنجر نامردمی خوردن ز اهل کوفه را خوب می‌داند که میراث از پدر دارد حسین وای من! مابین رود دجله و رود فرات لب ز شن‌های بیابان خشک ‌تر دارد حسین بانگ بر زد پیکری بی‌ دست «اَدرک یا اَخا!» ناگهان دیدند دستی بر کمر دارد حسین بر فراز نی نگاهش را به صحرا دوخته ‌ست آه اگر از اهل‌ بیتش چشم بردارد حسین تا که حج ناتمام خویش را کامل کند ترک سر کرده‌ ست، احرامی دگر دارد حسین... ✍️ سعید بیابانکی @mouood_org