eitaa logo
استاد سید محمد موسوی
1.2هزار دنبال‌کننده
312 عکس
16 ویدیو
38 فایل
استاد سید محمد موسوی بایگی دانشیار دانشگاه علوم اسلامی رضوی این مجموعه توسط شاگردان ایشان اداره می‌شود 📬ارتباط با ادمین کانال: @Sohrevardi_97 نشانی در تلگرام: https://t.me/+Q0r8hlZ2J-_ioZlM
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم صَلَواتُ اللهِ و ملائِکتِه و حَمَلهِ عَرشِهِ و جَمیعِ خَلقِه مِنْ أرضِهِ و سَمائِهِ علی باقرِ العلومِ ، شخصِ العِلمِ و المعلومِ ، ناطقهِ الوجودِ ، ضرغامِ آجامِ المعارِفِ ، المُنکشِفِ لِکُلِّ کاشفِ ، الحیاهِ السّاریَهِ فی المجارِی ، النُّورِ المُنبَسِطِ علی الدُّراری ، حافظِ معارجِ الیقینِ ، وارثِ علومِ المُرسَلینِ ، حقیقهِ الحقائقِ الظُّهوریَّهِ ، دَقیقهِ الدّقائق النُّوریَّهِ ، الفُلکِ الجاریَّه فی اللُّجَجِ الغامرَهِ ، المُحیطِ عِلمُهُ بِالزُّبُرِ الغابِرَهِ ، النَّباء العَظیمِ و الصِّراطِ المُستَقیمِ ، المُستَنَدِ لِکُلِّ وَلیٍّ ، مُحَمَّد بنِ عَلیٍّ علیه السلام. https://t.me/musaavi https://eitaa.com/musaavi_b
بسم الله الرحمن الرحیم صَلَواتُ اللهِ و ملائِکتِه و حَمَلهِ عَرشِهِ و جَمیعِ خَلقِه مِنْ أرضِهِ و سَمائِهِ علی الدّاعی إلی الحَقِّ ،أمینِ الله علی الخَلق ، لِسانِ الصِّدق ، بابِ السِّلمِ ، أصلِ المعارفِ و عَینِ مَنبَتِ العِلمِ ، مُنجی أربابِ المُعاداتِ ، مُنقِذِ أصحابِ الضَّلالاتِ و البِدَعاتِ ، عَینِ الإبداعِ ، اُنموذَجِ أصلِ الإختِراع ، مُهجَهِ الکَونَینِ و مَحجَهِ الثِّقلَین ، مِفتاحِ خزائِنِ الوُجوب ، حافِظِ مَکامِنِ الغُیوبِ ، طَیّارِ جَوِّ الأزَل و الأبَد ، علیِّ بن محمَّدٍ، صلوات الله علیه. https://t.me/musaavi https://eitaa.com/musaavi_b
2219-2218-1-PB.pdf
142.8K
📄بررسی گستره براهین قاعده الواحد 🖋چکیده : 🔸قاعده الواحد يکي از اساسي‌ترين قواعد فلسفة اسلامي‌است که در مسائل مختلف فلسفة اسلامي‌و ديگر علوم مانند علم اصول فقه از اين قاعده استفاده شده است. 🔸در اين نوشتار ابتدا با توجه به براهين اين قاعده و تحليل مبادي و معاني به کار رفته در اين براهين، آشکار شده است که مجراي اين قاعده وحدت حقه حقيقي است. سپس با بيان تقريري ديگر از اين قاعده و اقامة برهان ديگري اين قاعده تعميم داده شده و حدود و ثغور و موارد کاربرد اين تعميم در عالم عقول، عالم مثال وعالم طبيعت تعيين شده است. و جواد پارسایی https://t.me/musaavi https://eitaa.com/musaavi_b
بسم الله الرحمن الرحیم صَلَواتُ اللهِ و ملائِکتِه و حَمَلهِ عَرشِهِ و جَمیعِ خَلقِه مِنْ أرضِهِ و سَمائِهِ علی و عَلی بابِ اللهِ المَفتوحِ و کتابِهِ المَشروحِ ، ماهیَّهِ الماهِیّاتِ ،مُطلَقِ المُقَیَّداتِ ، سِرِّ السِّریّات المَوجودِ فی ظِلِّ اللهِ المَمدود ،المُنطَبِعِ فی مِرآتِ العِرفانِ ، المُنقَطِعِ مِن نَیلِهِ حَبلِ الوُجدانِ ، غَوّاصِ بَحرِ القِدَم ، مَهبِط الفَضلِ و الکَرَمِ ، حامِلِ سِرِّ الرَّسولِ ، مُهَندِس الأرواحِ و العُقولِ ، أدیبِ مَعلَمَهِ الأسماء و الشُّئون ، قَهرَمانِ الکافِ و النّونِ ، غایهِ الظُهورِ و الإیجاد ، مُحَمَّدِ بنِ علیٍّ الجواد ، علیهِ الصَّلوهُ و السَّلام. 🌺میلاد سراسر نور ابن الرضا امام محمد تقی مبارک🌺 https://t.me/musaavi https://eitaa.com/musaavi_b
✅امام جواد(ع) فرموده است: التفقه ثمن لکل غال و سلم الی کل عال. آگاهی دینی بهای هر گرانقدر و نردبان برای جایگاههای بلندپایه است. 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 🌸ميلاد سراسر نور ابن الرضا امام محمد تقی مبارک 🌸 https://t.me/musaavi https://eitaa.com/musaavi_b
بسم الله الرّحمن الرّحیم صَلَواتُ اللهِ و ملائِکتِه و حَمَلةِ عَرشه و جَمیعِ خَلقهِ مِنْ اَرضِه و سمائِه علیٍّ سِرُّ الأسرارِ و مَشرِقِ الأنوارِ ، المُهندِسِ فی الغُیُوبِ اللّاهوتِیَّة ، السّیّاحِ فی الفیافِی الجَبَروتیَّة ، المُصّوِّر لِلهَیولَی الملکوتیَّة ، اَلوالی للولایةِ النّاسوتیّة ، أُنمُوذِجِ الواقِعِ ، و شَخصِ الإطْلاقِ المُنْطَبِعِ فی مَرایا الأنفُسِ و الآفاقِ ، سرِّ الأنبیاء و المرسلینَ ، سیّدِ الأوصیاء و الصّدیقین ، صورة الأمانة الإلهیّة ، مادةِ العلومِ الغیرِ المُتناهیةِ ، الظّاهرِ بالبرهانِ ، الباطنِ بالقَدْرِ و الشّأنِ ، بِسْمَلَةِ کتابِ الموجودِ ، فاتحة مصحفِ الوجودِ ، حقیقة النقطةِ البائیّة ، المتحقّقِ بالمراتبِ الإنسانیّة ، حَیدَرِ آجام الإبداعِ ، الکرّار فی معارکِ الإختراع ، السّرِ الجلیّ و النّجم الثّاقبِ ،علیِّ بن أبی طالب ، علیه الصّلوةُ و السّلام. 🌺میلاد سراسر نور امیرالمؤمنین، مولی الموحدین، سيد اوصیاء المرسلین امام علی بن ابی طالب علیه السلام مبارک و فرخنده باد. 🌺 https://t.me/musaavi https://eitaa.com/musaavi_b
استاد سید محمد موسوی
#عشق #صوت_کلاس #استاد_موسوی #کلیپ_صوتی #رجب sapp.ir/musaavi_b https://t.me/musaavi https://eita
سخنی درباب عشق حقیقی و عشق مجازی از عشق از مظلوم ترین واژه های طول تاریخ است که حتی مجازش هم غلط فهمیده شده ، تا چه رسد به حقیقتش. ✅ در حقیقت عاشق کمال خودش را می خواهد و کمال حقیقی همان حق تعالی است. عاشق این کمال را آنگونه می‌خواهد که با آن کمال متحد گردد. در اینجا صاحب کمال با خود کمال دوتا نیستند پس با این تحلیل حقیقت عشق این است که عاشق با کمال مطلق یکی بشود. ✅ کمال مطلق جز حق تعالی نیست ، عاشق حقیقی که عین عشق و معشوق است ، حضرت حق است. دیگران به همان مقدار که به او واصل شوند -یعنی به مقداری که باقی بالله و فانی فی الله شوند- از عشق بهره می‌برند. پس حقیقت عشق به فنا شدن عاشق در معشوق است، اینکه هیچ فاصله ای بین عشق و عاشق و معشوق نباشد. پس اگر کسی عاشق خدا شد یعنی به مرتبه فناء فی الله رسیده است چرا که تا وقتی مباینت و دوئیت بین او و خداوند است عشقش عشق تام نخواهد بود. ✅ اما مجاز ، حقیقت نیست بلکه نمود حقیقت است لکن جدای از حقیقیت هم نیست و سنخیت و رابطه ای بین مجاز و حقیقت وجود دارد. اگر رابطه ای بین حقیقت و مجاز نباشد استعمال مجاز به عنوان نمود آن حقیقت اشتباه خواهد بود. این سخن هم در اعتباریات و هم در امور حقیقی صادق است و وجود سنخیت بین مشبه و مشبه به الزامی است. ❓سوال: چه چیزی شبیه حق تعالی است؟ انسان کامل مَثَل اعلای حق تعالی است و تمام اسماء وصفات در او تجلی کرده است لذا همانگونه که حق تعالی در همه مراتب وجود حضور دارد مَثَل او نیز در تمام مراتب، حاضر است با این تفاوت که حق،کمال قائم به ذات خود است و دیگری نمودی از آن کمال. ✅ به هر موجود که بنگری مظهر بعضی از اسماء است یعنی بعضی از کمالات الهی در او ظاهر شده است مثلا عقول مظهر اسماء تنزیهی هستند موجودات مثالی و طبیعی مظهر اسماء تشبیهی هستند، یا بهشت مظهر اسماء جمایه است و دوزخ مظهر اسماء جلالیه اما آن موجودی که تمام کمالات الهیه در او ظاهر شده انسان کامل است که نمود حق تعالی است و بقیه موجودات چون از نظر کمالات ناقصند دیگر نمود او به شمار نمی‌آیند. انسان کامل،کمال مجازی و حق تعالی کمال حقیقی است ؛ حال اگر عشق به انسان کامل تعلق گیرد عشقی است مجازی. ✅ اینکه گفته شده المجاز قنطرة الحقیقة(مجاز پلی است به حقیقت) نیز درباب عشق است ، یعنی عشق به انسان کامل پلی است برای وصول به کمال مطلق و غیر از این راهی برای وصول به عشق حقیقی نیست. ✅ پس معشوق حقیقی حق تعالی و معشوق مجازی انسان کامل است که نمودی از آن معشوق حقیقی است. حال اگر انسان به کسی یا چیزی غیر از انسان کامل عشق ورزید هرچه مرتبه این عشق پایین تر باشد مجاز بودن این عشق بیشتر خواهد بود. https://t.me/musaavi https://eitaa.com/musaavi_b
هدایت شده از مصطفی درویشی
ser_bala .mp3
6.19M
📝 گفتاری از استاد سید محمد موسوی با موضوع سرّ بلا و صبر اولیاء الله ⚫️انتشار به مناسبت سالروز رحلت عقلیة العرب حضرت زینب سلام الله علیها sapp.ir/musaavi_b https://t.me/musaavi https://eitaa.com/musaavi_b
استاد سید محمد موسوی
📝 گفتاری از استاد سید محمد موسوی با موضوع سرّ بلا و صبر اولیاء الله ⚫️انتشار به مناسبت سالروز رحلت
📝 گفتاری از استاد سید محمد موسوی با موضوع سرّ بلا و صبر اولیاء الله ⚫️بازنشر به مناسبت سالروز رحلت عقلیة العرب حضرت زینب سلام الله علیها ☑️ مادامی که تعلق به جانب ماده و حجاب بدن هست عاشق در اذیت و آزار است ؛ لکن عذابی همراه با شیرینی چون این آزار از سمت معشوق است راز این حلاوت آن است که این بلایا از جانب معشوق نشانه التفات اوست. حتی این سخن در جانب عشق های زمینی نیز صحیح است ☑️ حال اگر انسان این مطلب را دانست سرّ بلایایی که بر سر اولیاءالله می آید و راز صبر آنها را خواهد دانست. حقیقت اینست که هر چه که به او می رسد اثر معشوقش را می بیند. از منظر ما او رنج میکشد اما برای او چیزی جز لذت نیست. ☑️ از اینکه می گوییم رسیدن بلا و سختی برای اولیاء الله از آن جهت که اثر معشوق است لذیذ است نباید اینطور برداشت شود که ولی الهی لذت میبرد اما ما که به آن مقام نرسیده ایم چرا باید رنج بکشیم؟ باید گفت هر وقت به مقام او رسیدی تو نیز لذت خواهی برد ولی تا هنگامی که شخص در مرتبه کثرت است و به مقام ولی الهی نرسیده است شرط رسیدن به مقام او ، برقراری سنخیت بین نفس جزئی شخص و نفس کلی ولی الهی است . راه ابجاد این سنخییت آن است که شخص هرطور که شده خود را به ولی کامل نزدیک کند به دو صورت: ۱- شخص تاجایی که مقدور است علومی که نزد ولی کامل است را کسب کند. ۲- شخص کارهای او را تقلید کند. تمام اینها باید انجام شود تا سنخیت برقرار شود و اگر در انجام اینها کوتاهی کند سنخیت حاصل نمی شود ☑️ پس اینکه ما برای سختی های ظاهری ای که ولی کامل متحمل شده عزاداری می کنیم یا در مواقعی که به حسب ظاهر شاد بوده است شادی می کنیم برای برقراری سنخیت بین نفس ما و نفس کامل آنهاست. و این سخن بسیار راهگشاست چون نفس انسان از لحاظ شادی و اندوه منفعل است و حتی در نفوس ضعیف بیش از تاثیر علمی جهات شادی و اندوه اثر می گذارند ☑️ وقتی حضرت زینب و دیگر اسرای کربلا در کاخ ابن زیاد حاضر شدند عبیدالله بن زیاد گفت خدا را شکر که خاندانتان را رسوا کرد و مردانتان را کشت. دیدی خدا با خاندانتان چه کرد؟ حضرت زینب سلام الله علیها دو جواب دادند: ۱- مردان ما را شما کشتید (نه خدا) ۲- ما رایت الا جمیلا؛ آنچه که از خدا رسید تماماً زیبایی بود یعنی از آن جهت که به خدا بر میگردد زیبایی است ایتا تلگرام