eitaa logo
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
1.6هزار دنبال‌کننده
700 عکس
155 ویدیو
4 فایل
دوره‌های ترجمه ی طنین وحی راهی به سوی توانایی ترجمه ی این کتاب الهی است.برای ورود به دوره‌ها به ادمین(خانم زرین) @Smmm60 مراجعه نمایید تبادل👇🏻 @ghoraan_naji https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 استفاده ونشر مطالب کانال صدقه جاریه است
مشاهده در ایتا
دانلود
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 #علم_نحو #قسمت_بیست_و_هشتم عدم مطابقت فعل و فاعل در عدد: هرگاه فاعل اسم ظاهر باشد ، ف
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 نایب فاعل بر دو قسم است : 1. اسم ظاهر ، مانند: سُرِقَ البیتُ ( خانه به سرقت رفت ) . سُرِقَ : فعل مجهول البیتُ : اسم ظاهر ، نایب فاعل 2. ضمیر ، که گاه بارز است مانند: نُصِرَا ، نُصِرُوا ، یُنْصَرانِ ، یُنْصَرُونَ در مثال‌های بالا ضمایر ( الف و واو ) نایب فاعل و محلاً مرفوع می‌باشند . و گاه مستتر است ، مانند: نُصِرَ ، نُصِرْتْ ، تُنْصَرُ ، اُنْصَرُ ... در مثال‌های بالا ، ضمایر مستتر « هُوَ ، هِیَ ، اَنتَ و اَنَا » نایب فاعل و محلاً مرفوع می‌باشند . نکته مهم : کلیه شرایط و مسائلی که در فاعل ذکر شد ، عیناً درباره نایب فاعل ، صادق و جاری است . (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 #علم_صرف #قسمت_بیست_و_هفتم امر مجهول: امر مجهول از مضارع مجهول گرفته می‌شود و همانند ا
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 مضاعف: مضاعف کلمه‌ای است که ( فاء و عین ) یا ( عین و لام ) آن همجنس باشد ، لکن در زبان عربی ، فعلی که ( فاء و عین ) آن همجنس باشد شنیده نشده است بنابراین فعل مضاعف منحصر است در فعلی که عین الفعل و لام الفعل آن همانند باشد . مانند : مَدَدَ : ( کشید ) سَدَدَ : ( بست ) . فعل مضاعف در معرض ادغام است . ادغام در بعضی از صیغه‌های فعل مضاعف واجب و در بعضی جائز و در بعضی ممتنع است بدین شرح : * ماضی : در پنج صیغه اول ماضی ادغام واجب و در بقیه صیغه‌ها ممتنع می‌باشد . صرف آن از مَدَّ ( کشید ) بر وزن فَعَلَ چنین است : معلوم: مَدَّ ، مَدّا ...مَددْنَ ، مَدَدْتَ ... مجهول: مُدَّ ، مُدّا ...مُدِدْنَ ، مُدِدْتَ ... * مضارع : ادغام در دو صیغه جمع مونث مضارع ممتنع و در بقیه صیغه‌ها واجب است . صرف آن از یَمُدُّ ( می کشد ) بر وزن یَفْعُلُ چنین است : معلوم: یَمُدُّ ، یَمُدّانِ ، یَمُدّونَ تَمُدُّ ، تَمُدّانِ ، یَمْدُدْنَ تَمُدُّ ، تَمُدّانِ ، تَمُدّونَ تَمُدّینَ ، تَمُدّان، تَمْدُدْنَ اَمُدُّ ، نَمُدُّ مجهول : یُمَدُّ ... یُمْدَدْنَ تُمَدُّ ... تُمْدَدْنَ اُمَدُّ ، نُمَدُّ * امر : ادغام در صیغه‌های ( 1،4، 7، 13و 14) امر جائز و در صیغه‌های ( 6 و 12 ) ممتنع و در بقیه واجب است . در صیغه‌هایی که ادغام جایز است اگر بخواهیم ادغام کنیم باید حرف دوم را حرکت دهیم ، حرکت آن می‌تواند فتحه یا کسره و اگر عین الفعل مضموم است فتحه یا کسره یا ضمّه باشد بنابراین در مضموم العین چهار وجه و در غیر آن سه وجه جائز است . در پنج صیغه اول امر حاضر در صورت ادغام ، همزه امر می‌افتد زیرا فاء الفعل به حرکت عین الفعل متحرک می شود و دیگر احتیاجی به همزه نیست . (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 #حدیث_تصویری_روز 🌸 امام على (عليه السلام) : إن كُنتُم لِلنَّجاةِ طالِبينَ فارفُضوا الغَ
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🌸 امام علی (علیه السلام) : راستی، تو را نجات می دهد، هرچند از آن بیمناک باشی و دروغ، تو را نابود میکند، گرچه از آن خطری برای خود حس نکنی. 📚 میزان الحکمه، ج۶، ص۱۷۷ (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 #علم_صرف #قسمت_بیست_و_هشتم مضاعف: مضاعف کلمه‌ای است که ( فاء و عین ) یا ( عین و لام )
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 مهموز مهموز بر سه نوع است: 1. مهموز الفاء مانند: أمَرَ ( فرمان داد ) 2. مهموز العین مانند: سَألَ ( پرسید ) 3. مهموز اللّام مانند: قَرَأ ( خواند ) نوع دوم و سوم مانند سالم است و امتیازی ندارد و اما نوع اول محل جریان قاعده تخفیف همزه می‌باشد بدین ترتیب که : همزه در صیغه‌های ( ۱۳ ) مضارع و امر و ( ۷ تا ۱۲ ) امر معلوم وجوباً تخفیف می‌شود مانند : معلوم: یَأمُرُ ، یَأمُرانِ ... آمُرُ ، نَأمُرُ لِیَأمُرْ ... اُومُرْ ... لاٰمُرْ ، لِنَأمُرْ مجهول : یُؤمَرُ ، یُؤمَرانِ ...اُومَرُ ، نُؤمَرُ لِیُؤمَرْ ...لِتُؤمَرْ ...لِاُومَرْ ، لِنُؤمَرْ و در بقیه صیغه‌های مضارع و امر تخفیف آن جائز است . مانند : یٰامُرُ ...یُومَرُ ... (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 #حدیث_تصویری_روز 🌸 امام علی (علیه السلام) : راستی، تو را نجات می دهد، هرچند از آن بیمناک
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🌸پیامبر اکرم(صلّى‌الله‌عليه‌و‌آله): قرآن سفره ضیافت خداست، پس تا می‌توانید از ضیافت او فرا گیرید. 📚مجمع‌البیان، ج۱، ص۱۶ (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 #علم_نحو #قسمت_بیست_و_نهم نایب فاعل بر دو قسم است : 1. اسم ظاهر ، مانند: سُرِقَ ال
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 رابطه فعل مجهول با نایب فاعل رابطه فعل مجهول با نایب فاعل در مذکر و مؤنث بودن و در عدد ، همانند رابطه فعل معلوم با فاعل می‌باشد . به مثال‌های زیر توجه کنید : مذکر : نُصِرَ مُؤمِنٌ ، نُصِرَ مُؤمِنانِ ، نُصِرَ مُؤمِنُونَ مؤنث : نُصِرَتْ مُؤمِنَةٌ ، نُصِرَتْ مُؤمِنَتانِ ، نُصِرَتْ مُؤمِناتٌ * توجه 1. دانستیم که هر فعل معلوم دارای «فاعل»و هر فعل مجهول دارای «نایب فاعل»است . هنگام ترکیب جمله‌هایی که در آنها فعل وجود دارد ، باید دقت کرد که اگر فعل معلوم است ، فاعل آن چیست و اگر مجهول است ، نایب فاعل آن کدام است . 2. جمله مرکب از فعل و فاعل یا فعل و نایب فاعل را « جمله فعلیه »گویند . مانند : نَزَلَ الْمَطَرُ و زُرِعَ الحَبٌّ ( باران بارید و دانه کاشته شد ) . نَزَلَ : فعل معلوم { جمله فعلیه الْمَطَرٌ : فاعل ............................... زُرِعَ : فعل مجهول { جمله فعلیه الحَبُّ : نایب فاعل (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 #علم_صرف #قسمت_بیست_و_نهم مهموز مهموز بر سه نوع است: 1. مهمو
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 قواعد اعلال : چنانکه قبلاً اشاره شد حروف عله در معرض تغییرند که تغییر آنها را « اعلال » می‌نامند . اینک لازم است قبل از بررسی اقسام فعل معتل تغییراتی را که در حروف علّه عارض می‌شود بشناسیم. این تغییرات در چهارچوب قواعدی که به «قواعد علّه» معروفند صورت می‌گیرد. قاعده اول : « واو »و « یاء » متحرّک اگر عین الفعل کلمه واقع شوند و ما قبلشان حرف صحیح و ساکن باشد ، حرکتشان به ما قبل داده می شود . مانند : یَقْوُلُ ← یَقُولُ یَبْیِعُ ← یَبٖیعُ یَخْوَفُ ← یَخَوْفُ ← یَخافُ قاعده دوم : «واو» و «یاء» مضموم یا مکسور اگر در اثناء کلمه واقع شوند و عین الفعل یا لام الفعل باشند و ماقبلشان حرف صحیح و متحرّک باشد پس از سلب حرکت ماقبل ، حرکتشان به ما قبل داده می‌شود . مانند: قُوِلَ ← قیلَ بُیعَ ← بیعَ یَدْعُوُونَ ← یَدْعُوْوْنَ ← یَدْعُونَ رَضِیُوا ← رَضُیْوْا ← رَضُوا ادامه دارد ... (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 #علم_نحو #قسمت_سی_ام رابطه فعل مجهول با نایب فاعل رابطه فعل مجهول با نایب فاعل در مذک
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 مبتدا و خبر : سوم و چهارم از مرفوعات مبتدا و خبر است. مبتدا ، اسم مرفوعی است که در ابتدای کلام قرار می‌گیرد و حکمی به آن نسبت داده می‌شود . خبر ، همون حکمیست که به مبتدا نسبت داده می‌شود. مانند: اَللّهُ عادِلٌ : ( خداوند دادگر است ) اَللّهُ : مبتدا و مرفوع عادِلٌ : خبر و مرفوع نکته : جمله‌ای که دارای مبتدا و خبر باشد ، جمله اسمیه نامیده می‌شود. مانند : سعیدٌ فاضلٌ ← جمله اسمیه سعیدٌ : مبتدا فاضلٌ : خبر (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 #حدیث_تصویری_روز 🌸پیامبر اکرم(صلّى‌الله‌عليه‌و‌آله): قرآن سفره ضیافت خداست، پس تا می‌ت
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🌸امام باقر عليه السلام: تنبلى به دين و دنيا زيان مى زند 📙 ميزان الحكمه ج10ص131 (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 #علم_صرف #قسمت_سی_ام قواعد اعلال : چنانکه قبلاً اشاره شد حروف عله در معرض تغییرند که
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 ادامه مطلب ... قاعده سوم : (واو) مضموم ماقبل مضموم و (یاء) مضموم یا مکسور ماقبل مکسور اگر در آخر کلمه قرار گیرند حرکتشان می‌افتد . مانند : یَدْعُوُ ← یَدْعُوْ یَرْمِیُ ← یَرْمِیْ رامِیِ ← رامِیْ قاعده چهارم: (واو) ساکن ماقبل مکسور قلب به (یاء) می‌شود . مانند : قُوِلَ ← قِوْلَ ← قیلَ مِوْزان ← میزان قاعده پنجم : (واو) در صورتی که لام الفعل باشد و ماقبل آن مکسور قلب به (یاء) می‌شود . مانند : دُعِوَ ← دُعِیَ دُعِوْنَ ← دُعینَ داعِوٌ ← داعِیُ ← داعِیْ نْ ← داعِ رَجَوَ ← رجا قاعده ششم : (واو) در صورتی که لام الفعل باشد و ماقبل آن مفتوح قلب به (یاء) می‌شود مشروط بر اینکه حرف چهارم به بعد کلمه باشد . مانند : یَدْعَوُ ← یُدْعَیُ ←یُدْعیٰ یُدْعَوْنَ ← یُدْعَیْنَ دَعَوَ ← دَعا نکته: باید توجه داشت که این قاعده بر قاعده هشتم اعلال مقدّم است یعنی در مواردی که امکان اجرای هر دو قاعده باشد اول این قاعده جاری می‌شود و سپس قاعده هشتم . ادامه دارد ... (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 #حدیث_تصویری_روز 🌸امام باقر عليه السلام: تنبلى به دين و دنيا زيان مى زند 📙 ميزان الحكم
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 امام على عليه السلام: مِنَ الفَراغِ تَكونُ الصَّبوَةُ بيكارى ، مايه نادانى است غررالحكم حدیث9251 (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 #حدیث_تصویری_روز امام على عليه السلام: مِنَ الفَراغِ تَكونُ الصَّبوَةُ بيكارى ، مايه ن
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🌸امام علي عليه السلام: بدى، در سرشت هر كسى نهفته است. اگر صاحبش بر آن چيره شود، پنهان مى گردد و اگر بر آن چيره نشود، آشكار مى گردد 📚غرر الحكم، ح 2190 (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 #علم_صرف #قسمت_سی_و_یکم ادامه مطلب ... قاعده سوم : (واو) مضموم ماقبل مضموم و (یاء)
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 ادامه مطلب ... قاعده هفتم : (یاء) ساکن ماقبل مضموم قلب به (واو) می‌شود مشروط بر اینکه فاء الفعل باشد . مانند : یُیْسِرُ ← یُوسِرُ مُیْسِر ← مُوسِر قاعده هشتم : (واو) و (یاء) متحرک ماقبل مفتوح قلب به الف می شوند . و همچنین است اگر (واو) و (یاء) در موضع حرکت باشند یعنی به جهت جریان قواعد اعلال سکونی در همین کلمه ساکن شده باشند . مانند : یَخْوَفُ ← یَخَوْفُ ← یَخافُ یُبْیَعُ ← یُبَیْعُ ← یُباعُ تبصره : این قاعده در فاء الفعل جاری نمی شود . مانند: یَوَدُّ ، تَیَسَّرَ قاعده نهم : (الف) ماقبل مضموم قلب به (واو) و (الف) ماقبل مکسور قلب به (یاء) می‌شود . مانند : قابَلَ ← قُابِلَ ← قُوبِلَ مِصْباح ← مُصَیْبِاح ← مُصَیْبیح قاعده دهم : حرف علّه در التقاء ساکنین حذف می شود . مانند: قُوْلْ ← قُلْ بِیْعْ ← بِعْ خافْ ← خَفْ (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 مقصد اول: حسین مخلوق نخست بیشتر حکما ، علما و متکلمان در تعیین اولین مخلوق با هم اختلاف نظر دارند ، اما بر اساس روایات صحیح فراوان ، اولین مخلوق ، نور پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله میباشد ، که نقل سلیم نیز بر آن دلالت دارد ؛ چرا که اشرفیت و کثرت اعتنا و محبوبیت در پیشگاه خداوند تعالی ، موجب تقدم در آفرینش است . در بعضی روایات (دیگر) آمده است که نور پیامبر اسلام (ص ) و ائمه علیهم السلام اولین مخلوق است . پس چون این حقیقت به اثبات رسیده است که اولین مخلوق نور نبی (ص ) و یا نور آن حضرت و ائمه اولین علیهم السلام است ، می توان گفت که اولین مخلوق همان نور حسین علیه السلام است ؛ زیرا پیامبر (ص ) فرمودند : حسین منی و انا من حسین، حسین از من است و من از حسین . و در روایت دیگري آمده است ؛ انا من حسین و حسین منی، من از حسینم و حسین از من . بنابراین حسین اولین مخلوق و اولین چیزي است که از روز اول ایجاد شده است و هر مخلوقی تابع آن حضرت است ادامه دارد... (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #خصائص_الحسینیه #قسمت_اول مقصد اول: حسین مخلوق نخست بیشتر حکما ، علما و متکلمان در تعیی
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 همه موجودات بر حسین گریانند اگر همه موجودات بر حسین علیه السلام گریانند ، جاي شگفتی نیست و اگر می گوییم هر مخلوقی بر او اشک می ریزد ، مبالغه یا گزافه گویی نکرده ایم ، چنانچه از باب تمثیل و استعاره هم نمی باشد ؛ حتی زبان حال و یا فرض دیگري هم در کار نیست ، بلکه هم موجودات از جمله پیامبر ، فرشته ، ملک ، جن و انس ، شیطان ، بهشت و جهنم ،درخت و گیاه و حیوان ، خورشید و ماه ، همه جهان ها ، ماه ها و آسمان ها ، زمین ها و ساکنان آنها هم ، همه براي او گریه می کنند ، و گریه هر موجودي بر حسب آن مورد ، گریه حقیقی است و منظور از گریه ، گریه هر چیزي بعد از شهادت آن حضرت نمی باشد ، بلکه مقصود گریه موجودات قبل از قتل امام علیه السلام نیز است . همان طور که در زیارت منقول از حضرت حجت (عج ) در ماه شعبان آمده است که آسمان و هر که در آن است و زمین و هر چه در روي آن است ، به حال آن حضرت گریانند . حتی وسایلی که به واسطه آنها حضرت به شهادت رسید نیز از جمله گریه کنندگان بر امام حسین علیه السلام هستند. قاتلان آن حضرت هم خارج از گریه کنندگان بر ایشان نیستند ؛ زیرا آنها نیز به وجود عام و ماهیت شان دچار انکسار می شوند و به حقایق و فطرتشان بر حسین علیه السلام گریانند ، ولی به مقتضاي صفات افعالی اختیاري ، در آتش جاودانند . و گریه نمی کنند مگر وقتی که از اعمال خود غافل باشند که در این حال گریه ظاهري و اختیاري دارند ، مانند کسی که خدا را از روي ستم و طغیان انکار می کنند ، اما جان و روح شان به خدا یقین دارد. ادامه دارد... (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 #علم_نحو #قسمت_سی_و_یکم مبتدا و خبر : سوم و چهارم از مرفوعات مبتدا و خبر است. مبتدا
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 ویژگی های مبتدا و خبر : 1. غالباً مبتدا «معرفه» و خبر «نکره» است . 2. همیشه مبتدا و خبر مرفوع اند . مانند: اللّٰهُ عادلٌ اللّٰه : مبتدا _ غالباً: معرفه ، مقدَّم _ دائماً : مرفوع . عادلٌ : خبر _ غالباً: نکره ، مؤخر _ مرفوع اَلْمُؤمِنُونَ صادِقُونَ اَلْمُؤمِنُونَ : مبتدا _ غالباً: معرفه ، مقدَّم _ دائما : مرفوع صادِقُونَ : خبر _ غالباً: نکره ، مؤخر _ دائما: مرفوع (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #خصائص_الحسینیه #قسمت_دوم همه موجودات بر حسین گریانند اگر همه موجودات بر حسین علیه السل
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 مقصد دوم : در این محل نور امام بعد از خلق آن سخن در این مقصد در بیان نور امام پس از خلق و انتقال نور تا هنگام ولادت است . بدان و آگاه باش که خداي جل جلاله همواره یگانه بوده در حالی که نه مخلوقی بود و نه زمان و مکانی . و چون خلقت را آغاز کرد نخست افضل مخلوقات را آفرید و از نور آن ، نور علی ، فاطمه ، حسن و حسین علیهم السلام را مشتق ساخت و براي آنان جایگاه ها و عوالم متعدد و مختلف به وجود آورد . چنانچه این معنا از مجموع روایات معتبر ظاهر می شود . آنگاه نور آن حضرت را یک بار در پشت آدم و یک بار در انگشتان او و بار دیگر در پیشانی آدم و سپس در پیشانی تمام پدران ایشان از آدم تا پدر بزرگوار پیامبر ، عبدالله بن مطلب و در پیشانی تمام مادران ایشان - به هنگام حامله شدن از کسانی که آن حضرت در صلب او بود - از حوا تا مادر نبی اسلام ، آمنه بنت وهب ، قرار داد . ادامه دارد... (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #خصائص_الحسینیه #قسمت_سوم مقصد دوم : در این محل نور امام بعد از خلق آن سخن در این مقصد
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 ما معتقدیم که مصدر همه انوار این جهان ها ، نور نبی صلی الله علیه وآله است و امتیاز نور حسین علیه السلام این است که از نور نبی است ؛ چرا که حسین از اوست و او از حسین . و هنگامی که این دو از هم جدا شدند ، نور حسین خصوصیت (خاص) خود را یافت ، چرا که رؤیت آن موجب حزن و اندوه گردید . این امر براي آدم هنگامی که آن انوار در انگشتانش ظاهر شد اتفاق افتاد و نور حسین علیه السلام در انگشت ابهام بود . این اثر تا به حال نیز باقی است . مثلا اگر کسی که خنده بر او غلبه پیدا کرده است ، به پشت انگشت ابهام خود بنگرد ، اندوه بر او غالب می شود . این حالت براي ابراهیم علیه السلام نیز اتفاق افتاد . همچنین بر زبان آوردن نام آن حضرت و شنیدن آن نیز موجب حزن می شود ؛ این مساءله درباره آنچه منتسب به نور آن حضرت است نیز صادق می باشد . کما اینکه در حدیث میخ هاي پنج گانه که جبرئیل امین آنها را براي حضرت نوح علیه السلام آورد تا با آنها اطراف کشتی را میخ کوب کند ، آمده است : هر میخی به نام یکی از انوار پنج گانه بود ، وقتی نوح منتسب به نور امام حسین علیه السلام را گرفت ، آن میخ درخشید و از آن رطوبتی به رنگ خون احساس کرد . در این باره سئوال کرد ، به او گفته شد : آن میخ منتسب به حسین است و سبب ظهور خون از آن ، شهادت ایشان است که به نحو خاصی صورت گرفت . ادامه دارد... (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #خصائص_الحسینیه #قسمت_چهارم ما معتقدیم که مصدر همه انوار این جهان ها ، نور نبی صلی الله
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 حسین علیه السلام نور غالب نوري بر پیشانی مادران به هنگام باردار شدن به یکی از اجداد پیامبر (ص ) ظاهر می شد و همچنین بر جبین آمنه به وقت باردار شدن به پیامبر اسلام ظاهر شد ، نشانه آن است که آن مادران از این انوار نیستند ؛ بنابراین وقتی وقتی به آن نور حامله می شدند ، اثر نور در پیشانی آنان ظاهر می شد ، اما آنجا که مادر خود از انوار باشد ، وجهی براي ظهور نور نیست و بویژه نور بر چهره ظاهر می شد ، اما آنجا که مادر خود از انوار باشد وجهی براي ظهور نیست و بویژه نور بر چهره ظاهر نمی شود . به همین خاطر وقتی حضرت زهرا سلام الله علیها به امام حسن مجتبی علیه السلام حامله شد ، نور دیگري بر چهره زهرا ظاهر نشد ؛ لکن ویژگی امام حسین علیه السلام طوري است که وقتی مادر به حسین علیه السلام حامله شد ، پیامبر اسلام (ص ) به فاطمه فرمودند : من در چهره تو نوري می بینم و به زودي حجتی براي خلق خدا از تو متولد می شود . و زهرا (س ) فرمود : چون به این فرزند حامله شدم ، در شب نیازي به چراغ نداشتم . ادامه دارد... (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوروسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 #حدیث_تصویری_روز 🌸امام علي عليه السلام: بدى، در سرشت هر كسى نهفته است. اگر صاحبش بر آن چ
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 🌸 امیرالمؤمنین (عليه السلام) : لا تَستَبطِئْ إجابَةَ دُعائكَ و قد سَدَدتَ طريقَهُ بِالذُّنوبِ وقتى با گناهان خود راه را بر دعايت بسته اى، تأخير در اجابت آن را دير مشمار... 📚غررالحكم، حدیث۱۰۳۲۹ (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5