eitaa logo
نشر خوبی ها محمد مهدی
316 دنبال‌کننده
448 عکس
382 ویدیو
78 فایل
نشر خوبی ها
مشاهده در ایتا
دانلود
شهید علقمه واویلا واویلا عزیز فاطمه واویلا واویلا ابوفاضل مدد واویلا واویلا گل ام البنین واویلا واویلا شده قطع الیمین واویلا واویلا فتاده بر زمین واویلا واویلا بروی آن جبین واویلا واویلا عمود آهنین واویلا واویلا علمدار حسین واویلا واویلا امیر نشعتین واویلا واویلا سپه دار حسین واویلا واویلا عزیز یار حسین واویلا واویلا عزیز عالمین واویلا واویلا امید زینبین واویلا واویلا ای نازنین برادرم واویلا واویلا خفته به خون برابرم واویلا واویلا خیزو ز جا و کن نظر واویلا واویلا قد خمیده مرا واویلا واویلا آب نمی خورد دگر واویلا واویلا سکینه گر کند نظر واویلا واویلا مشک دریده تو و واویلا واویلا رنگ پریده مرا واویلا واویلا جامه ی صبر میدرد واویلا واویلا زینب اگر که بنگرد واویلا واویلا دست بریده تو و واویلا واویلا قد خمیده مرا واویلا واویلا زود بود که دشمنان واویلا واویلا زنند بر سر سنان واویلا واویلا راس بریده تو و واویلا واویلا راس بریده مرا واویلا واویلا https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم قابل توجه سروران عزیز برای کودکان و نوجوانان عزیز نشر خوبی های کودکان و نوجوانان در آدرس زیر که دارای مطالب و دانستنی های متفاوت و مختلف و جالب برای استفاده عموم است دایر و بر پا شد امید که دوستان برای فرزندانشان قابل استفاده باشد و به دیگران معرفی فرمایند آدرس : https://eitaa.com/kodakha
از آسمان قدوسیان آواز کردند درهای رحمت را دوباره باز کردند در موسم میلاد یاس باغ عصمت در باغ جنت بلبلان آواز کردند 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 میلاد باسعادت سراسرنور حضرت صدیقه طاهره علیهاالسلام و روز مادر و روز زن بر شیعیان جهان مبارکباد
🌸 صلوات فرستادن توفیق است حضرت امام صادق(علیه‌السلام)خطاب به غلام بن عمران فرمود: از خدا بخواه که توفیق فرستادن بر محمد و آل محمد را به تو بدهد و آن را تا روز قیامت پایدار بدارد. 📗 دایرة المعارف جامع صلوات ص۲۴۶ بر طاهره و مظهر عصمت صلوات بر حجت حق دخت نبوت صلوات بر ممتحنه ز ذات خلاق حکیم بر سیرت آن اُسوهٔ عفت صلوات
دست زدن در مساجد چه حكمي دارد ؟ آيات عظام امام ، بهجت ، رهبري ، سيستاني ، صافي گلپایگانی ، نوری همدانی: بهتر است در اين گونه مكانهاي مقدس ، از دست زدن پرهيز شود. آيات عظام مكارم شیرازی ، تبريزي ، فاضل لنکرانی: در اين گونه مكانهاي مقدس ، بايد از دست زدن پرهيز شود. تبصره: البته اگر كف زدن سبب هتك اين مكانها شود ، به فتوي همه مراجع حرام است.  دست زدن و كف زدن در مجالس جهت تشويق چه حكمي دارد؟ آيات عظام صافي ، فاضل: بهترين تشويق فرستادن صلوات يا تكبير يا أحسنت گفتن است ، هر چه در اين برنامه ها از روش بيگانگان و سنت آنها دورتر باشيم ، با استقلال اسلامي و قوّت شخصيت مان موافقتر است . سؤال آيا دست زدن ريشه مذهبي و اسلامي دارد ؟ آيت الله صافي گلپایگانی: دست زدن ريشه مذهبي ندارد.
با ذکر صلوات روی لینک زیر بزنید.👇👇 https://DigiPostal.ir/vzahraa این هدیه تقدیم به تمام عاشقان و ارادتمندان بی بی دو عالم حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها
⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️ شهادت مظلومانه تعدادی از مردم عزیزمان را در حادثه تروریستی گلزارشهدای کرمان را به حضرت ولیعصر عجل الله و شما مردم شریف ایران تسلیت عرض میکنیم. ⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام علیکم السلام علیک یا امیرالمومنین علیه السلام سوره مبارکه ۱ أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم‏ سَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِی السَّماوَاتِ وَ مَا فِی الْأَرْضِ وَ هُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ ﴿1﴾ سوره مبارکه «حشر» دوّمین سوره از شش‌گانه، است. سوره «حشر» از مسبّحات شش‌گانه است; شش سوره در کریم است که به نام مسبّحات معروف است؛ یعنی آغاز این سُوَر حق شروع می‌شود; یکی سوره «حدید» است، دوّمی سوره «حشر» است، سوّمی سوره «صف»، چهارمی «جمعه» پنجمی سوره سوره «تغابن»، ششمی سوره «اعلیٰ» که ﴿سَبِّحِ اسْمَ رَبِّکَ الْأَعْلَی﴾. این مسبّحات شش‌گانه خاصیتی که دارد آن است که رسول خدا(صلّی الله علیه و آله و سلّم) هر شب این شش سوره را قبل از می‌خواندند[1] [1]. مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج‏4، ص290. و شما آقایان هم ـ ان‌شاءالله ـ عادت کنید که هر شب قبل از این شش سوره را بخوانید! که برای این سوره یاد شده فراوان است; یکی آن است که : هر کس این شش سوره را در زمان , عادت او این باشد که قبل از خواب بخواند، نمی‌میرد مگر اینکه وجود مبارک حضرت حجّت(سلام الله علیه) را زیارت کند. [2] [2]. الکافی(ط ـ الإسلامیة)، ج‏2، ص620. اگر کسی عادت او این باشد که این شش سوره را قبل از خواب بخواند, در جوار رسول خدا(صلّی الله علیه و آله و سلّم) قرار می‌گیرد; الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام علیکم السلام علیک یا امیرالمومنین علیه السلام سوره مبارکه ۲ سوره حشر است مکّی نیست. یکی از معیارهای مکّی و مدنی بودن سُوَر، بررسی مضمون آن سوره است. سوره‌ای که در آن جریان اهل کتاب مطرح است به عنوان جنگ و صلح، سوره‌ای که در آن سوره جریان منافقین مطرح است به عنوان کارشکنی و مانند آن, سوره‌ای که در آنها بسیاری از احکام فرعی مطرح است، این‌گونه از سُوَر مدنی هستند, زیرا جریان و صلح اصلاً در مکه نبود. سیزده سالی که وجود مبارک رسول اکرم(علیه آلاف التحیة و الثناء) در مکه تشریف داشتند سخن از جنگ و صلح نبود, سخن از زد و خورد نبود, فقط سخن از خوردن بود. سیزده سال فقط مسلمین می‌خوردند; یعنی کتک می‌خوردند؛ در مدینه بود که زد و خورد شروع شد. سوره‌هایی که در آن سُور از جنگ و مانند آن سخن به میان می‌آید، معلوم می‌شود که این سوره مدنی است; چه اینکه جریان و کارشکنی منافقانه هم در مدینه ظهور کرده است, نه در مکه, چون این سوره در جریان یا إجلای وطن گروهی از اهل کتاب هست و جریان منافقین را هم بازگو می‌کند, مضمون این سوره نشان می‌دهد که این سوره مدنی است, نه مکّی. الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام علیکم السلام علیک یا امیرالمومنین علیه السلام سوره مبارکه غرض سوره حشر آن است که : اگر کسی با نظامِ اسلامی در افتاد, ولیّ مسلمین همه امکانات صلح و سازش را با او در میان می‌گذارد و اگر این امکان‌ها سودی نکرد, ولیّ مسلمین موظّف است برای حفظ اسلامی تلاش کند, آن‌گاه آثار غیبی ظهور می‌کند؛ طوری که : نه به فکر مسلمینِ پیروز می‌آید که این قدرت نصیب آنها می‌شد، نه به فکر آن کفّار شکست‌خورده می‌آید که این‌چنین شکستی دامنگیر آنها می‌شد. الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام علیکم السلام علیک یا امیرالمومنین علیه السلام سوره مبارکه ۴ آیه اول این سوره حشر می فرماید: ﴿سَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِی السَّماوَاتِ وَ مَا فِی الْأَرْضِ وَ هُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ﴾, به معنای : از هر و نقص است، آغاز سُوَر قبل از سوره «حشر» نشان می‌دهد که این تسبیح،: اول با مصدر شروع شد بعد به فعل ماضی رسید, بعد به فعل مضارع رسید, بعد هم به امر ختم شد; ترتیب سُوَر این‌چنین است. سوره مبارکه «إسراء» با مصدر شروع شد: ﴿سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَی بِعَبْدِهِ لَیلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ﴾. سوره «حدید» و سوره «حشر» و سوره «صف» اینها با فعل ماضی یاد می‌شود که ﴿سَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِی السَّماوَاتِ﴾ و مانند آن سوره مبارکه «جمعه» و «تغابن» که بعد از «صف» است با فعل مضارع شروع می‌شود: ﴿یسَبِّحُ لِلَّهِ مَا فِی السَّماوَاتِ وَ مَا فِی الْأَرْضِ﴾ و آخرین سوره از مسبّحات شش‌گانه همین سوره «اعلیٰ» است که با امر شروع می‌شود که ﴿سَبِّحِ اسْمَ رَبِّکَ الْأَعْلَی﴾ این نظم طبیعی و ادبی که : اول مصدر بعد فعل ماضی، بعد فعل مضارع، بعد امر در این شش سوره به تدریج محفوظ مانده است؛ الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام علیکم السلام علیک یا امیرالمومنین علیه السلام سوره مبارکه ۵ ﴿سَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِی السَّماوَاتِ﴾ یعنی آ‌نچه که در آسمان و زمین هستند خدا را می‌کنند. تسبیح و تنزیه، یک شعوری است؛ و یعنی : خدای سبحان را از هر نقص و عیب مبرّا دانستن. نقص و آن است که : موجودی ممکن است آن مقداری که دارد سالم باشد، ولی نسبت به مازاد ناقص باشد؛ مثلاً یک فرش دوازده متری برای اتاق پانزده متری ناقص است نه مَعیب؛ این فرش عیب ندارد؛ ولی دارد و عیب آن است که همان مقداری که دارد، فاسد و پوسیده است؛ نقص غیر از عیب است. تسبیح و تنزیه آن است که انسان ذات اقدس الهی را از هر نقص و عیبی مبرّا بداند؛ یعنی خداوند هر آنچه را که باید داشته باشد دارد و هر آنچه که دارد بی‌عیب است؛ هیچ کمالی فرض نمی‌شود که الله ‌تعالی فاقد آن کمال باشد و هیچ عیبی هم در محدوده کمال‌هایی که حضرت الله تعالی دارد وجود ندارد؛ هم کامل است و هم تام. عبارت از آن است که : انسان معتقد باشد در اصل هستی و کمالات هستی بی‌عیب و بی‌نقص است،. کسانی که خدای سبحان را تنزیه نمی‌کنند؛ یعنی معتقد به نزاهت خدای سبحان از عیب و نقص نیستند، قرآن کریم آنها را به صورت و مانند آن یاد می‌کند؛ الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan