eitaa logo
الگوی پیشرفت اسلامی
10.7هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
120 ویدیو
220 فایل
✍آشنایی با نظریات فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی آئین نامه نشست ها: 🤝 رادیو الگو: @radioolgou کتابخانه مدرسه هدایت @ketab_olgou مخزن صوت مدرسه هدایت @sound_olgou
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉صوت سخنرانی حجت الاسلام علی کشوری(دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی ) در جلسه دوم از سلسله جلسات تبیین اولویت های تمدنی- مسجد رکن الملک اصفهان - یک شنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ هجری (شب اربعین ۱۴۴۳) ❓تفاوت مجتمع آپارتمانی و دار واسعه؟ @olgou4
👌به فضل الهی: نشست تخصصی تبیین الگوی فقهی بهبود معیشت طلاب روز سه شنبه ۶ مهرماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۰ صبح در مدرسه علمیه رکن الملک اصفهان برگزار می گردد. 🗞پیشخوان نشست: https://eitaa.com/olgou4/1994 @olgou4
سلام و ادب و ارادت و احترام بحث شب سوم به تبیین نقش غذای طیب در ایجاد تمدن اسلامی و نقد و بررسی عملکرد سازمان غذا و دارو اختصاص دارد. @olgou4
👌دیدار و گفتگو با مدیر و اساتید محترم حوزه علمیه مکتب اهل البیت علیهم السلام تیران درباره حوزه های علمیه آینده - یک شنبه ۴ مهر ماه ۱۴۰۰ @olgou4
⚡️نیازمند الگوی جدیدی برای ارزیابی غذا هستیم/ سازمان غذا و دارو به دلیل تبعیت از استانداردهای غلط بین المللی عملکرد غلطی دارد! 👌ما در مسئله غذا مقلد کُدِکس آلیمنتاریوس(محصول مشترک فائو و who) هستیم و به دلیل این استاندارد های غلط با مفهوم غذای سالم و طیب فاصله گرفته ایم. 👌به عنوان مثال اکثر روغن کشور تراریخته است ولی سیب سلامت هم دارد! نان کشور هم به دلیل حذف سبوس و افزودن مواد مضر به آرد و پخت روی آهن به گسترش بیماری ها - از جمله بیماری خطرناک یبوست- کمک می کند و..... 👌برای اصلاح غذا در کشور در گام اول باید استاندارد های تولید غذا در سه بخش ۱- کشاورزی، ۲- دامداری، ۳- باغداری را ارتقاء داد. مهمترین کار در این مرحله تدوین "جدول طبقه بندی و ارزشگذاری مواد غذائی" در این حوزه ها از نظر فقه است. به عنوان مثال در این بخش دانه ها و سبزیجات برتر حوزه کشاورزی، دام و طیور برتر حوزه دامداری و میوه های برتر حوزه باغداری از نظر علم مطرح در آیات و روایات بررسی می شود. 👌گام دوم برای اصلاح غذای کشور، تبیین قواعد فقهی در مرحله مصرف غذا است. در مرحله مصرف غذا پنج دسته استاندارد شامل ۱- استاندارهای پخت غذا ، ۲- استاندارد عتیق یا تازگی ، ۳- استاندارد مفرد و مرکب، ۴- استاندارد زمان صحیح برای مصرف غذا و ۵- استاندارد مهم مصرف گروهی غذا، مطرح است. 👌سازمان غذا و دارو را به تغییر در استانداردهای حوزه غذا دعوت می کنم و از مردم تقاضا می کنم که در تولید و مصرف غذا به اصول علمی مطرح در آیات و روایات عمل کنند. حجت الاسلام علی کشوری- تبیین اولویت های تمدنی - جلسه سوم - دوشنبه ۵ مهرماه ۱۴۰۰ - مسجد رکن الملک اصفهان @olgou4
سلام و ادب و ارادت و احترام بحث شب چهارم به معرفی پروتکل‌های فقهی مدیریت کرونا اختصاص دارد. @olgou4
👌نشست تخصصی تبیین الگوی فقهی تحلیل بیماری (پاتولوژی فقهی) روز چهارشنبه (۷ مهر ۱۴۰۰) از ساعت ۱۰ صبح در محل مجتمع آموزش های کاربردی حوزه علمیه اصفهان برگزار می گردد. 🗞پیشخوان نشست: الگوی فقهی تحلیل بیماری @olgou4
سلام و ادب و ارادت و احترام بحث شب پنجم در مسجد رکن الملک اصفهان به معرفی نظریه پول غیر اعتباری و نقد و بررسی عملکرد بانک ها اختصاص دارد. @olgou4
⚡️روش تحقیق فعلی در حوزه پزشکی، قدرت شناسائی متغیرهای اصلی بدن را ندارد. / تعریف طب اسلامی چیست؟ 👌اولین اشکال به پزشکی موجود، اشکال در حوزه روش تحقیق است. در روش تحقیق موجودِ پزشکی، وزن اعضای بدن در تأمين سلامت به درستی تشخیص داده نمی شود و همچنین متغیرهای اصلی هر عضو هم معرفی نمی گردد. 👌به عبارت بهتر به علت پیچیدگی بدن انسان و وجود هزاران متغیر فرعی در بدن، مطالعه بر محور شناسائی همه متغیرها و ارتباطات آنها با یکدیگر، به تولید معادلات پزشکی بخشی و پر عوارض می انجامد. در روش تحقیق فقهی به جای تمرکز بر شناسایی متغیر های فرعی بدن - از طریق بررسی گزارش های خالق (کتاب و سنت) در حوزه بدن انسان- به شناسائی و مدیریت متغیرهای مادر در بدن انسان می پردازیم. 👌 بر این اساس متغیر های اصلی کل بدن قلب و طبایع اربعه هستند و هر عضوی هم دارای متغیری اصلی است. به عنوان مثال شحم در کلیه، متغیر اصلی این عضو محسوب می شود. 👌در یک جمله طب اسلامی، طبِ شناسائی و مدیریت متغیرهای اصلی بدن محسوب می شود و تدابیر مختلف آن به بهبود عملکرد این متغیر ها کمکی شایان توجه می کند. همچنین طب اسلامی از طریق مدیریت متغیرهای اصلی فوق الذکر، زیست سلولی را متعادل می کند. 👌از نظر روش تحقیق فقهی، عملکرد صحیح سلول، تابع عملکرد صحیح متغیرهای مادر هستند و نباید تحلیل سلامت و مرض را به محوریت سلول، پایه گذاری کرد. (نقد پاتولوژی ویرشوئی) حجت الاسلام علی کشوری- گفتگو درباره الگوی فقهی تحلیل بیماری با جمعی از فضلای حوزه علمیه اصفهان - چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ هجری - اصفهان @olgou4
❓برای ساخت تمدن اسلامی این چند پرسش را از خود بپرسید؟ @olgou4
سلام و ادب و ارادت و احترام بحث شب ششم (پنج شنبه ۸ مهر ۱۴۰۰) در مسجد رکن الملک اصفهان به معرفی نظریه آموزش و پرورش آینده اختصاص دارد. @olgou4
👌بازدید از برج کبوتر (کارگاه تولید گوشت، تخم و کود کبوتر) در روستای گَوَرت اصفهان - پنج شنبه ۸ مهرماه ۱۴۰۰ @olgou4
👌وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی برای طراحی یک نظام سلامت کارآمد، راهی به غیر از گفتگو با حوزه علمیه قم ندارد. اجرای پروتکل های سازمان بهداشت جهانی، سلامت مردم ایران را به مخاطره انداخته است. @olgou4
⚡️روایتِ صحیح اماکن و وقایع تاریخی برای فرزندان یک ضرورت است! 👌یکی از پایه های نظام سازی تقویت موضوع عبرت در جامعه است و یکی از ابزارهای تقویت عبرت ارائه روایت صحیح از اماکن باستانی و تاریخی به مردم می باشد. 👌 توضیح بیشتر اینکه : معمولاً انسانها در تصمیم های مهم زندگی مانند ۱- انتخاب امام و مسئول، ۲- انتخاب همسر، ۳- انتخاب معلم و کتاب، ۴- انتخاب همسایه و خانه، ۵- انتخاب غذا، ۶- انتخاب دوست، ۷- انتخاب شغل و..... به پشیمانی و ندامت بعد از انتخاب مبتلا می شوند. 👌یکی از ابزارهای تقویت آگاهی مردم قبل از تصمیم گیری و بالتبع ایجاد شرایط برای تصمیم گیری صحیح افراد، بازخوانی وقایع تاریخی -علی الخصوص اماکن تاریخی- با محوریت تصمیم های مهم مردم آن واقعه و محل تاریخی است. به عنوان مثال در کرمانشاه را می توان به محوریت مسائل فوق الذکر بازخوانی کرد و اطلاعات مردم را راجع به عواقب تصمیم غلط در این حوزه های مهم بالا برد. 👌 اماکن تاریخی، عاقبت سوء اهل شرک و تکذیب کنندگان آیات الهی را در تصمیمات مهم برای مردم بازخوانی می کند و علاوه بر تقویت مسئله عبرت در مردم به حکومت ایده های معیوب یونسکو بر اماکن باستانی ایران خاتمه می دهد. حجت الاسلام علی کشوری - گفتگو با اعضای مکتب اسلامی اصفهان درباره نظام سازی فقهی- پنج شنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ @olgou4
سلام و ادب و ارادت و احترام بحث شب هفتم (جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰) در مسجد رکن الملک اصفهان به معرفی نظریه مدیریت شهری محله محور اختصاص دارد. @olgou4
سلام و ادب و ارادت و احترام بحث شب هشتم (شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰) در مسجد رکن الملک اصفهان به معرفی الگوی فقهی روایت اختصاص دارد. @olgou4
👌در الگوی شناسایی و ثبت میراث فرهنگی ناملموس تحول ایجاد کرده ایم و محوریت این تحول برجسته سازی سنت ها و آداب تقویت کننده روابط انسانی است. همچنین در الگوی جدیدِ روایت میراث فرهنگی محسوس کارکردهای ابنیه تاریخیِ مرتبط با روابط انسانی را برای انسان برجسته می سازیم. @olgou4
👌دیدار و گفتگوي صميمي با دکتر رسول بخشی (مدیر گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان) و هیئت همراه درباره عوارض خطرناک پول اعتباری و خلق پول و سرفصل های دانش فقهی پول - یک شنبه ۱۱ مهرماه ۱۴۰۰ - مدرسه علمیه رکن الملک اصفهان @olgou4
سلام و ادب و ارادت و احترام بحث شب نهم (یک شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰) در مسجد رکن الملک اصفهان به تبیین مفاهیم مطرح در صلوات و کاربرد آن در نظام سازی اجتماعی اختصاص دارد. چیستی مفهوم صلوات بخشی از مباحث فقه التسبیح است. @olgou4
⚡️پرسش از طلاب مدرسه هدایت ❓در هنگام بررسی یک آیه یا یک روایت چه قواعدی را مد نظر دارید؛ لطفا با ذکر مثال توضیح دهید. @olgou4
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉صوت سخنرانی حجت الاسلام علی کشوری(دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی ) در جلسه دوم از سلسله جلسات تبیین اولویت های تمدنی- مسجد رکن الملک اصفهان - یک شنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ هجری (شب اربعین ۱۴۴۳) ❓تفاوت مجتمع آپارتمانی و دار واسعه؟ @olgou4
نشرة شهر الربيع الأول.pdf
442.8K
🗞خبرنامه مدرسه هدایت به زبان عربی - شماره ربیع الاول ۱۴۴۳ هجری قمری ❓برای دوستان عرب زبان بفرستید... @olgou4
👌درباره دروس مدرسه هدایت/ تبیین پردازشی حدیث لو علم الناس محاسن کلامنا.... 🗞متن کامل خبر: https://nro-di.blog.ir/1400/07/15 @olgou4
⚡️معرفی سرفصل های دانش فقهی پول! 👌مقدمتاً باید عرض کنم که در فقاهت، طبقه بندی و تبویب بحث ها یک کار ضروری است و در فقاهت فعلی این کار را به نوعی سلیقه و ذوق فقیه می دانند. اما به نظر گاهی تبویب مباحث فقهی به صورت غلط و یا طرح مستقل یک بحث فقهی، باعث ارائه درک غلط از آن موضوع در اذهان می شود. 👌مصداق اتم این بحث، ارائه مستقل بحث پول در اسلام و طرح پول طلا به صورت تفکیک شده از سایر حوزه های فقهی مرتبط است. به عبارت ساده تر وقتی از پول طلا در تجارت و تبادل به صورت مستقل بحث می کنیم؛ این مانند این است که از بحث رکوع در صلاة به نحو مستقل بحث کنیم. 👌در نظریه پول غیر اعتباری، از پول دارای قید مالیَّت در فضای تبادل بحث می کنیم. و از تئوریزه کردن پول به صورت مستقل پرهیز داریم. اساسا تبادل و تجارت را دارای سه رکن درونی، سه رکن بیرونی و یک رکن غائی می دانیم. (هفت سرفصل اصلی) 👌تبادل و تجارت دارای سه رکن درونی ، ۱- شکل تبادل یا عقود تبادل، ۲- ارزشگذاری اختیاری افراد در تبادل یا و ۳- ابزار تبادل یا پول دارای قید مالیت است. اثر فنی هر سه رکن درونی تبادل، متعادل کردن شرایط خریدار و فروشنده است. 👌تبادل و تجارت و بالتبع ابزار تبادل، از سه رکن بیرونی ۱- طبقه بندی فقهی مشاغل، ۲- الگوی تولید غیر متمرکز و ۳- الگوی تجارت مردمی متأثر می شود. تحقق ارکان بیرونی ثلاث، اصل تبادل را کماً و کیفاً متحول می کند و بالتبع جریان پول غیر اعتباری را در عینیت آسان تر می کند و در واقع تعادل در عرضه و تقاضا را برای جامعه به ارمغان می آورد. 👌تبادل و تجارت و بالتبع پول، دارای غایتی؛ تحت عنوان "سود ارتباطی" و "تنظیم روابط انسانی" هم می باشد. متأسفانه در مکاتب اقتصادی نهاد گرائی و نئوکینزی، غایت تجارت و تبادل در محدوده ایجاد ارزش افزوده محدود می شود و به همین دلیل ربا به عنوان تبادلی پرسود به رسمیت شناخته شده است؛ این در حالی است که ربا به اختلال شدید در روابط انسانی می انجامد. حجت الاسلام علی کشوری (مدیر مدرسه فقهی هدایت) - معرفی سرفصل های دانش فقهی پول - یک شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ هجری - حوزه علمیه قم @olgou4