eitaa logo
رویای امت
329 دنبال‌کننده
564 عکس
356 ویدیو
7 فایل
ارتباط با من @Akhlaghim
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
تابلوی ستایش پروردگار این تابلو، نمونه‌ای از هنر فاخر و مکتبی است که توسط هنرمند نامی کشورمان استاد فرشچیان و مبتنی بر آیه شریفه "یُسَبِّحُ لِلَّهِ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَ مَا فِی الْأَرْض" خلق شده است. برای تکمیل این اثر فاخر، یک سال و نیم وقت صرف شده است و مضمون اصلی آن، عبادت و شکرگزاری به درگاه خداوند است که در ابعاد ۱۰۱ سانتی‌متر در ۸۱ سانتی‌متر و با رنگ آکریلیک روی مقوا به تصویر کشیده شده است. ستایش پروردگار اثری است که تمام موجودات هستی اعم از انسان، جن، دیو، فرشته و حیوانات مختلف را در حال ستایش و تضرع به درگاه قدسی پروردگار با بیانی به غایت هنرمندانه به تصویر کشیده است. عیدتان مبارک، طاعاتتان قبول 🌹 پی‌نوشت: نقاشی، خطاطی، موسیقی، معماری و ... ، زیرشاخه‌های مختلف هنر هستند که طی دهه‌های اخیر، تقریبا در همه آنها نمونه‌های متعددی از هنر مکتبی و با مضامین عالی خلق شده است به جز معماری که به علل مختلف، از قافله هنر مکتبی جا مانده است. باتوجه به اهمیت ویژه معماری در تکوین ظرف زندگی، تدبیر لازم برای جبران این جاماندگی ضرورت دارد. @baladetayyeb
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸بارسلونا دولتیه یا خصوصی؟ 🔹رئال مادرید دولتیه یا خصوصی؟ 🔸استقلال‌وپرسپولیس‌راچکارکنیم؟ 🔹هفت تپه را چکار کنیم؟ 🔸ایده‌های شما کجا اجرا شده؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
رویای امت
🔸بارسلونا دولتیه یا خصوصی؟ 🔹رئال مادرید دولتیه یا خصوصی؟ 🔸استقلال‌وپرسپولیس‌راچکارکنیم؟ 🔹هفت تپه را
تعاونی هم بسیاری از اشکالات تولید سرمایه داری را دارد در مالکیت شخصی ، شخص مالک است ولی در تعاونی یک گروه مالکند اما تولید و توزیع در مقیاس بزرگ و متمرکز در ان در جریان است پس الگوی ایده آل نیست اما از اینکه یک صنعت بزرگ را به یک شخص دهیم و کارکران سهمی نداشته باشند بهتر است و به عدالت نزدیک تر ، کمااینکه اروپا تعاونی های گسترده و پررونقی دارد و ضریب جینی (شاخص برابری) ان نسبت به آمریکا بسیار در وضعیت مطلوب تریست . و راهکار خوبی برای واگذاری صنایع بزرگ دولتیست . 👇👇👇
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کوچک‌مقیاس؛جاجیم‌ومربانیست! 🔹 ۴۰سال‌ زورزدند،بانک‌رااسلامی‌کنند! 🔸 شناخت سیستم مقدم بر پدیده! 🔹 مسی یک پدیده اقتصادی‌ست! 🔸 چرا تبلیغات حرام است؟ 🔹 کوچک مقیاس کیفیت دارد؟! 🔸 توکه‌اقتصادخوندی‌بیشترنمی‌فهمی! 🔹 مادعوای‌علمی‌نداریم! 🔸 ایدئولوژی‌پشتِ‌واژه‌علم‌پنهان‌شده! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از احمد نبویان
🔹از دید غربزده‌ها اینکه مردم تحت حاکمیت دولت(بعنوان تجلی اراده ملت) باشند امری ناپسند است اما اگر زیردست و برده و مواجب بگیر کارتل‌های بزرگ اقتصادی و سرمایه‌داران بسر ببرند، امر پسندیده‌ای است! 🔹به مداخلات دولت در اقتصاد و اجتماع که بر اساس رأی و تنفیذ اختیار از سوی مردم صورت می‌گیرد، صفت «خودسرانه» می‌دهند و آرزوی علم کردن بنگاه‌های سرمایه‌داری و بخش خصوصی در مقابل دولت‌ و تضعیف دولت را در سر می‌پرورانند. 🔹 دولت را که حداقل هر چهار سال یکبار باید در آزمون انتخاب ملت قرار گیرد و تحت کنترل ابزارهای نظارتی مجلس و ... قرار دارد به خودسری متهم می‌کنند و نسبت به اطاعت مردم از دولت انذار می‌دهند؛ 🔹این‌ها (دانسته یا ندانسته) تئوریسین‌های ذلت و بردگی عامه‌ی مردم در برابر سرمایه‌داران زالوصفت هستند! 🔹هرکس آشنایی کوچکی با محیط کسب و کار داشته باشد بخوبی می‌داند که میزان تکریم و رعایت حقوق انسانی و اجتماعی کارمند و کارگر در دستگاه‌های دولتی بسیار بیشتر از بخش خصوصی است؛ 🔹 و صد البته که این توسط غربزده‌ها که مردم یا باید نوکر دولت باشند یا بخش خصوصی، ظلم بزرگ دیگری است که این‌ها در حق جامعه مرتکب می‌شوند؛ 👈در حالیکه عالمانه‌ترین و عادلانه‌ترین راهکار در خصوص مالکیت کسب‌وکارها که هم با شرع اسلام و هم با قانون اساسی تطابق دارد نه دولتی‌سازی و نه خصوصی‌سازی، بلکه واگذاری مالکیت‌ها به خود مردم بصورت می‌باشد. 💠 احمد نبویان 🇮🇷 🔗@ahmad_nabavian
دوستان نگرانند که در اینده علم ، فقها کنار گذاشته شوند و امثال دکتر درخشان داعیه دار اقتصاد اسلامی و ... شوند . خیر ، هنر بزرگ اقای درخشان همین بود که نشان دهد اقتصاد متعارف که علم اقتصاد نام گرفته فریب بزرگی بیش نیست ، اینها که در دانشگاه ها دیکته میشود شبه علم است و ... این راهم از دل دانشگاه زده نه حوزه ... او «لا اله » رو گفته انشاالله با شما «الی الله» میگیم . پا نوشت : هرچند گمان من اینگونه نیست که در اینده علم دینی و تمدن اسلامی عقول محققین کنار گذاشته شود و فقط فقها در موضوعات ورود کنند بلکه شأن فقیه ایجاد ریل ها ، روایت های کلان از مسئله و استخراج قواعد کلی از نصوص دینیست و دیگران تفکرشان در کشف مصادیق و امکان های مطابق با فقه است . ✍️مهدی اخلاقی @Dream_ommat
هدایت شده از دولت قوی
37.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 دریافتن و فهمِ طرح کلانِ خدای متعال و حضرات معصومین علیهم‌السلام آن‌طور که به حقیقت نزدیک‌تر باشد، بدون فلسفهٔ تاریخ ممکن نیست، همچنان‌که درکِ جایگاه انقلاب اسلامی و رسالت آن و نیز ارتباط آن با طرح کلان حضرات معصومین علیهم السلام. 🔸 برنامه ریزی برای آینده جامعه جهانی و تدوین نظریه‌های و... جز در طراز فلسفهٔ تاریخ، کارآمدیِ مطلوب در جهت ادارهٔ حیات اجتماعی بشر، آن هم معطوف به عصر ظهور را نخواهد داشت. 🔸زمانی که نظریه‌‌های دشمنان ما از جمله نظریهٔ برخورد تمدن‌ها یا نظریهٔ غلبهٔ لیبرال‌ْدموکراسی، معطوف به ساختِ آینده و تصمیم‌گیری برای کلّ بشریت است؛ چرا ما با وجود منابع وحیانی‌ِ‌مان که سرشار از گزاره‌های فلسفهٔ‌ تاریخی است، از این ظرفیت بزرگ، کماکان غفلت کنیم؟! چرا در مقیاس کلّ تاریخ برای ساخت آیندهٔ کل بشریت و تنظیم امور اجتماعی جهانیان تصمیم نگیریم؟! 🔸جای بسی التفات، که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حفظه‌الله در راهبریِ انقلاب اسلامی برخوردار از یک نظریهٔ فلسفهٔ تاریخی به‌عنوان یک چهارچوب کلان‌اند که بدون ملاحظهٔ آن، در تحلیل بیانات و عملکرد ایشان و انقلاب اسلامی،حتماً دچار خطای شناختی خواهیم شد. ✍تفرشی 🆔@Asre_jadid_57
تاملی در باب مناظره دکتر درخشان و غنی نژاد از همان هنگام اعلام این مناظره بنده نگاه خوشبینانه ای نسبت به خروجی مناظره برای مخاطب عام نداشتم و کشاندن بحث های نظری عمیق به ساحت مناظره انهم دو دیدگاه که یکی بر جهان بینی عرفی جامعه تکیه دارد و دیگری که نگاه فلسفی و نظریش علیه همین عرف های جهان زیسته مخاطب است . حرف های فلسفی و نظری از جنس مواد اولیه برای تولید یک محصول است مخاطب دنبال محصول میگردد نه مواد خام و نه توضیح فرایندهای پیچیده تولید. اقای غنی نژاد انسان سطحی و دم دستی است که صدایش پژواک عرف های پذیرفته شده عصر سرمایه داریست . در اینجا باز مخاطب با مواضع غنی نژاد و مسائل روزش بهتر ارتباط برقرار میکند چرا که این مبانی هرچند غلط قبلا در تمام سال های زندگی او دیکته شده و به باور عمومی تبدیل شده اند . به زعم من اگر میخواستیم مخاطب مشتری رویکرد انقلاب اسلامی در اقتصاد بشود باید یک بازاریاب به معرکه میفرستادید نه تولید کننده ، چرا که بازار یاب بر کاربرد محصول مانور میدهد نه فرایند تولید ان . برای اینکار یک دانشجوی سال اولی استاد درخشان بهتر از عهده امسال موسی غنیژاد بر می امد تا خود ایشان ! ایشون و امثال او به دنبال ریشه های عمیق مسائل میگردند و نمیتوانند ذهنشان را از عمق به سطح بیاورند و بدون پرداختن به زیر بنا از رو بنا حرف بزنند که به زعم من اصلا نمیتوانند، مگر اینکه در یک فضای همفکر و آرام باشد . امروز جامعه به خروجی مباحث نیاز دارد نه جدل های آکادمیک شاید این برنامه برای شبکه چهار که نخبگانیست انهم در برنامه ای مثل زاویه خوب بود ، ✍️ مهدی اخلاقی @Dream_ommat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرفسور مسعود درخشان: فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد حکم حکومتی و مصداق عینی اقتصاد اسلامی‌ست. @profderakhshan یامین پور : دریغا که در همراهی هر امام حقی، رنجی نهفته است که سیاه لشکر حامیان را با این پرسش ناگهانی دهشتناک می آزماید: آیا این انتخاب به رنجی که در پی دارد می ارزد؟ حرف جناب درخشان همه ی حرف نیست ادامه دارد ، اما اصل مسئله است ... هر امامی برای عبور امت خود از ابتلائات نیاز به اتخاذ استراتژی هایی متناسب با شرایط دارد و همچنین ارائه طرحی کلان برای رشد امت در اینجا نیروهای یاریگر یا به قول یامین پور سیاهی لشکر حامیان باید بازوانش جهت اجرای ان استراتژی ها باشند باید برای ان استراتژی های اعلام شده از طرف ولی در پی کشف تاکتیک ها و تکنیک های متناسب برای حل مسئله باشند . رنج ماجرا کجاست ؟ انجا که عقل کارشناسی در تعارض با حرف ولی قرار میگیرد و هربار مسئولان مدعی پیرو ولایت را با این سوال روبه رو میکند ایا رفتن این راه که خلاف جریان آب و عقل عرفیست به رفتنش می ارزد یا خیر ؟ برای مثال ، وقتی امام جامعه حرف از خودکفایی میزند عده ای کارشناس حرف از مزیت نسبی خواهند زد ! وقتی حرف از عدالت میزند عده ای توسعه را مقدم میدانند ! وقتی حرف از اقتصاد مقاومتی میزند عده ای هضم در بازار های جهانی را تئوریزه میکنند ! وقتی از غیر قابل اعتماد بودن سازمان های بین المللی حرف میزند عده ای پیشنهاد های بانک جهانی را در داخل توجیه خواهند کرد! وقتی حرف از مهار تورم میزند یعنی حد زدن و افسار تورم کشیدن ، عده ای کارشناس از رهایی اقتصاد دم میزنند ! باید انتخاب کرد. ✍️مهدی اخلاقی @Dream_ommat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر یزدی زاده : ما در اقتصاد دو شبهه پول داریم به نام سکه و ارز و اینها هم جزو نقدینگی محسوب می‌شوند . این تنها حجم ریال نیست که نقدینگی در نظر گرفته میشود ، عرض میکنم البته امروز در اقتصاد ایران ، خودرو و ملک هم حکم نقدینگی دارد . https://eitaa.com/roeyaomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 *هزینه بالای سود سپرده‌های کلان بانکی برای کشور 🔹محمدرضا یزدی‌زاده کارشناس اقتصادی، با اشاره به حجم بالای سپرده‌های اشخاص حقوقی و تمایل آن‌ها به دریافت سود سپرده به جای کسب درآمد از طریق فعالیت اقتصادی مولد گفت: صاحبان این سپرده‌ها عملا در بانک سپرده‌گذاری نکرده‌اند، زیرا علاوه بر دریافت سود، چندین برابر مبلغ سپرده وام می‌گیرند و طبق برآوردها حدود ۴۰ ه.م.ت به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی از درآمدهای دولت کم می‌کنند. ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
هدایت شده از احمد نبویان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیف از : 🔹 من طرفدار تنظیم امور اقتصادی مسلمین بر اساس دین اسلام هستم. 🔹اقتصاد اسلامی به معنی کشف علم اقتصاد به معنای واقعی خودش [از مبانی فکری اسلامی] است. ▪️اما اقتصاد اسلامی به معنای مجموعه‌ای از احکام اقتصادی، فتاوای اقتصادی، روایات و احادیث اقتصادی را قبول ندارم. پ.ن: این نگاه پرفسور درخشان دقیقا در نقطه مقابل دیدگاه اخباریون و اهل حدیثی است که صرفاً قائل به تمسک ظاهر آیات و روایات هستند. ظاهراً این بخش از کلیپ در کلیپ‌های تقطیع شده که بصورت انبوه در سال فضای مجازی پخش شده است، منعکس نمی‌گردد. 💠 احمد نبویان 🇮🇷 🔗@ahmad_nabavian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟡 وقتی شب شد ولی حسنک دیگر به خانه برنگشت، وقتی چوپان دروغگو به کوکب خانم ... 🔺 حکایت تغییر ذائقه، هنجار و فرهنگ جامعه ایرانی از دهه شصت و هفتاد تا کنون از زبان دکتر انوشه 🔻 این تغییرات به سوی فکر، فرهنگ و تمدن غرب مدرن در تمام جهان به وجود آمده‌ و کشور ما نیز تا حد زیادی از آن متاثر شده است. 🔻 اگر جامعه ایرانی هم کورکورانه راه و رسم زندگی غربی را در پیش گرفته و زندگی و سرنوشت خود را به چرخ‌های توسعه، علم، فناوری، ساختارها و رسانه‌های غربی بسپارد آینده‌ای جز انحطاط نخواهد داشت. ❇️ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور است: https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
فریدریش فون هایک برنده نوبل اقتصاد که آقای غنی‌نژاد اقتصاددان لیبرال ایرانی مترجم آثار اوست، تحصیلاتش ‎ است. از این جهت اشکالی بر هایک و نوبل وارد نیست، اشکال از لیبرال‌های وطنی است که مترجم آثار اقتصادی اندیشمندان سیاسی غرب‌اند اما نظریه‌پردازی اقتصادی را برای سیاست‌خوانده‌های ایرانی حرام میدانند! @syjebraily
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
امیرحسین مهدوی؛ کارشناس ارشد اقتصاد مسئله اصلی بحث بر چرایی هاست نه چگونگی‌ها ! نکاتی درباره مناظره دکتر غنی نژاد و درخشان فارغ از عملکرد طرفین در مناظره، یکی از انتقاداتی که به کرات مشاهده میشد، این بود که در مناظره ایدئولوژی جای بحث علمی را گرفته بود! گویا افراد بیشتر توقع داشتند طرفین با استدلالات آماری و نشان دادن نمودارهای متعدد در یک بحث کاملا علمی! به علل ناکامی اقتصاد بپردازند. و مباحث نظری فلسفه سیاسی دردی را دوا نخواهد کرد. اصلا جان استوارت میل، هایک و.... فلان شخصیت را داشته، به ما چه! حرفش را ببینید! یک موقع میگوییم استوارت میل فیلسوف این را گفت، یک موقع میگوییم چرا استورات میل این را گفت اتفاقا مسئله اصلی همینجاست؛ نه در اقتصاد بلکه در بقیه علوم. بگذارید بیشتر توضیح دهیم. 1- بسیار برای نگارنده پیش آمده که در بحث های مختلف، وقتی از وحی و دین و... بحث میشود؛ میگویند علمی بحث کن، مکتبی بحث نکن! خب روش علمی چیست؟ تجربه گرایی – فارغ از حصر کردن روش علمی در این مدل تجربه گرایی اصلا درست یا نه، خوب است ببینیم این تجربه گرایی از کجا نشات میگیرد؟ 2- تجربه گرایی که از کتاب ارغنون جدید نشات می گیرد. ارغنون کتابی است بر شش رساله از تألیفات ارسطو در علم منطق و بیکن این کار ارغنون جدید را در مقابل کار ارسطو تالیف کرد. تا روش علمی را بر خلاف ارسطو در تجربه منحصر کند و از اینجا به بعد دیگر وحی و عقل در حوزه خارج از ماده منابع کشف حقیقت نیستند. اما جالب است بدانید بیکن لرد صدر اعظم انگلستان و اولین دریافت‌کننده مقام مشاور حقوقی مخصوص ملکه بود! وی در زمانی زندگی میکرد که اوج دعوای کلیسا و پادشاهی بود! اگر شما جای بیکن بودید و میخواستید وحی را که کلیسا از آن سخن میگوید را بزنید تا به پادشاهی کمک کنید، چیزی غیر از کتاب ارغنون جدید را تالیف میکردید؟ کار بیکن توسط جان لاک ، هیوم و....ادامه یافت، جالب است بدانید جان لاک رفیق از و یار صمیمی آنتونی اشلی از بزرگان دربار و ثروتمندان انگلیسی بود، وی نیز دقیقا به نفع پادشاهی قلم میزد و.... 3- یک موقع است که میگویم هایک فلان چیز را در باب آزادی گفت، یک موقع میپرسیم چرا هایک فلان مطلب را گفت. طبعا اگر کسی همچون هایک را یک فیلسوف گوشه گیری بدانیم که توصیه هایی اقتصادی میکند با اینکه هایک را فیلسوفی بدانیم که با پول آنتونی فیشر تاجر انگلیسی(Antony Fisher) در Mont Pelerin Society شروع به نظریه پردازی برای تثبیت حاکمیت تجار پرداخت! متفاوت است. 4- سوالی که اینجا مطرح است این است که تقریبا همگی اقتصاددانان (غربی) به تبعیت از آدام اسمیت، پدر اقتصاد مدرن، انگیزه اصلی انسان را نفع شخصی می‌دانند، اکثریت آنان نیز تنها انگیزه انسان را نفع شخصی میدانند و منکر انگیزه‌هایی همچون نوعی دوستی، دگر خواهی و... هستند؛ حال سوالی که اینجا مطرح می‌شود، این است که کسانی که چنین تفکری دارند، در نظریه پردازی، چطور نظریه پردازی میکنند؟ در نظریه پردازی نفع چه فرد یا افرادی را در نظر میگیرند؟ بین منافع جامعه و نفع خود چه کسانی را در نظر میگیرند؟ اصلا چرا با نظریات اقتصاددانان همچون مصلحان اجتماعی برخورد می‌شود؟!! 5- چرا اگر صحبت از نظریه کارآفرینی (entrepreneurship) شومپیتر صحبت کنیم یا ایده خلق پول از هیچ وی (money creation out of nothing) یک حرف علمی زده ایم ولی اگر یگوییم وی که مدافع خلق پول از هیچ بانکهاست، خود یک بانکدار بوده است، یک حرف کاملا غیر علمی زده ایم! 6- همین روند در همه جا مطرح است، ما دنبال چگونگی عوامل تورم هستیم (از فشار هزینه ، فشار تقاضا، ساختاری و....) ولی یکبار بررسی نمیکنیم که ذینفعان تورم چه کسانی هستند و از چه جریاناتی حمایت میکنند. متضررین و ذینفعان تورم چه کسانی هستند؟ در بقیه عرصه های غیر اقتصادی نیز همین است. سه سال و نیم پیش را به یاد آورید – یک دفعه گفته شد از یک خفاش، خوک یا هر چیز دیگری که آخر سر معلوم نشد، ویروسی به نام کرونا متولد شد! هیچکس از خود نپرسید که این ویروس به نفع کدام قشر بود ؟ از کجا آمد؟ چه کسانی را از بین برد؟ در اینجا کوچکترین انتقادات با سرکوب مواجه میشد که این یک مسئله تخصصی و کاملا علمی پزشکی است – مرجع پاسخگویی نیز who و CDC آمریکاست. حال آیا حق نداریم سوال کنیم که آیا ارتباطی وجود دارد بین اینکه حامیان این سازمان ها افرادی چون بیل گتیس و زاکربرگ بوده و ثروت اینان در دوران کرونا افزایش شدید داشته ! یا این یک پرسش شعاری، سیاسی و ایدئولوژیک است و کرونا صرفا یک مسئله پزشکی است؟ آیا بین اینکه کرونا نیم میلیارد نفر دیگر را در جهان زیر خط فقر می‌برد و همزمان دارایی ثروتمندان جهان را دو برابر میکند، رابطه ای وجود دارد؟ آیا حق داریم از زمینه های کمی شک به خودراه دهیم؟‌ ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
اقتصاد قانون اساسی - حجت الاسلام خاکی.mp3
45.14M
📌اقتصاد قانون اساسی ✅حجت الاسلام محسن خاکی ▶️ 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 این صوت را هزار بار بشنوید ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️‏سیاستمدارانی که از بینش و بصیرت اقتصادی محروم بوده و با استراتژی جریان سرمایه‌داری برای حکومت بر جهان بیگانه باشند، اسیر و برده استعمار خواهند شد... 🔹برشی از سخنرانی در دانشگاه تهران با موضوع «دانشگاه تمدن ساز و مسئله اقتصاد در گام دوم»/ فیلم کامل را در لینک زیر می‌توانید مشاهده فرمایید https://www.aparat.com/v/HGryK @syjebraily
هدایت شده از زیست شهر نوین مولّد
44.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏡 زیست‌شهر‌نوین‌مولّد 🏡 ♦️ گزارش برنامه از شهر جدید امیرکبیر ♦️ ✅ ایرادی که این شهر داره اینه که متاسفانه یک شهر خوابگاهی در 40 کیلومتری اراک هست و تقریبا فکر خاصی برای اشتغال ساکنین نشده. ✅ اما با همین شرایط هم شما میتونید برکات خانه ویلایی رو به وضوح در این گزارش مشاهده کنید. 🏡زیست شهر نوین مولد، انقلابی در معماری، شهرسازی و سبک زندگی🏡 @zistshahr
↙️ تربیت ولایی: گزیده‌‌های اخلاقی و سلوکی از آثار آیت‌الله میرباقری 📔«اگر می‌خواهیم نظام اخلاقی اسلام را تنظیم کنیم، بالاتر از همه‌چیز باید «عبودیت و مسکنت» را بنویسیم و در ذیل آن، «تولّی و تبرّی» را قرار دهیم. طریقِ قُرب، تولّی و تبرّی است؛ همچنان‌که در زیارت عاشورا آمده است: «اللَّهُمَّ إِنِّي أَتَقَرَّبُ إِلَيْكَ فِي هَذَا الْيَوْمِ وَ فِي مَوْقِفِي هَذَا وَ أَيَّامِ حَيَاتِي بِالْبَرَاءَةِ مِنْهُمْ وَ اللَّعْنَةِ عَلَيْهِمْ وَ بِالْمُوَالاةِ لِنَبِيِّكَ وَ آلِ نَبِيِّكَ عَلَيْهِمُ السَّلَام‏». «تخلّقِ کامل» یعنی «تبرّی کامل و تولّی کامل». کسی که از دشمنان تاریخی سیّدالشُّهدا(ع) تبرّی ندارد، چگونه می‌تواند بگوید من یک انسان اخلاقی هستم؟‌ انسانی که نسبت‌به پرچم اسلام حسّاسیت ندارد، چطور می‌تواند بگوید من متخلّق هستم؟ این چه نوع تعریف از اخلاق است که بگوییم فلان شخص، عارف و مُهذّب است اما برای او مهم نباشد که پرچمِ اسلام شکست بخورد یا پیروز شود؟ این نوع اخلاق، همان اخلاقِ یونان است! اخلاقِ انبیاء اخلاقِ تولّی و تبرّی است. تبرّی و تولّی به این معنا، یکی از فروع دین نیست، بلکه‌ جزو اصول دین و از ارکان توحید است.» 💎قیمت: 120 هزار تومان 📖312 صفحه ⚡️ 👈《به‌زودی عرضه می‌شود.》 کانال کتاب‌های آیت الله میرباقری↙️ @mirbaqeri_book
َشب خوب علم اقتصاد ایران 🖌حسین مهدیزاده 📍مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم نمی دانم دقیقا چند سال پیش بود، اما احتمالا در حال نزدیک شدن به یک دهه می شود که در سایت مکتبخونه، تدریس اقتصاد خُرد دکتر فرهاد نیلی را گوش می دادم. نمی دانم جلسه یک و یا ابتدای جلسه دو بود که ایشان تاکید می کرد که علم اقتصاد، علم باید و نباید نیست، علمی است برای پس از مشخص شدن باید و نباید، شایست و ناشایست! علم اقتصاد متعارف در یک قرن اخیر، علمی است که «پس» از مشخص شدن باید و هنجار، نباید و ناهنجار، رفتار انسانی را بهینه می کند و توسعه می دهد. آنجا یادم هست که فرهاد نیلی تاکید داشت که شایست و ناشایست را سیاست مشخص می کند و ما در قرن بیستم، دیگر اقتصاد سیاسی نداریم، یا اقتصاد می خوانیم یا سیاست و دیگر این دو، علم یک علم نیستند! چه خوشمان بیاید و چه بدمان بیاید، اسلامگرایانی که انقلاب 57 را رقم زدند، مواجهه علمی ناچیزی با مدرنیته داشتند و برای پاسخ به این سوال بسیار ضعیف تر از امروز بودند. آن سالها هنوز فکر می شد که علم، یک دستگاه همه فن حریف است که هر کس، با هر غایتی می تواند از آن استفاده کند و به هیچ کس نه نمی گوید! این حرف به راحتی در طلبه های حجره نشین قم و دانشجویان از فرنگ برگشته جا باز کرد تا جایی که نتیجه این خطای بزرگ این وضعیت قر و قاطی امروز شد که حزب اللهی ها، با عزم و اراده پولادی و جهادی و مومنانه، روز به روز سفره مردم را تنگ تر می کنند و عدالتخواهان پیشین، دولتشان را دو دستی به بنگاه دارنی که چیزی جز سود شخصی سازی شده نمی فهمند، تحویل داده اند و از بسیج و نیروی انتظامی و روحانی و هیات و امام حسین و... توقع دارند که این کلاف سردرگم را حمایت کنند و لخت بودن این انسان را به معنی انقلابی بودن آن بگیرند! مناظره دوشنبه شب مسعود درخشان و موسی غنی نژاد، شاید برای نخستین بار اقتصاد را به سر جای خودش برگرداند: «اقتصاد دین مدرن است!» و اساسا این یک گزارش غلط از جایگاه علم از بیخ غلط بوده! آن سالهایی که انقلابی ها، مکتب اسلام واقعی را می دانستند، اقتصاد مدرن دین واقعی همان کشورها بود. دوشنبه اما همه چیز سر جای خود برگشت! غنی نژادِ حسابدار و مترجم هایکِ حقوق-سیاست دان با مسعود درخشان، نابغه اقصادسنجی و اقتصاد انرژی دو ساعت و نیم روبروی هم نشستند و یک کلمه هم از جزئیات نگفتند و نمودارها و سنجه ها را به رخ هم نکشیدند و با عصبانیت و جدیت تمام از آنچه باید یک اقتصاددان به آن «ایمان» داشته باشد گفتند! غنی نژاد ایمان خودش به را فریاد زد! تو گویی مردان پارسی قرار است آنچه لیبرال های اروپایی و آمریکایی هیچگاه روی زمین ننشسته است را از ثریا بیاورد و به زمین بنشاند و هیچ ابایی هم نداشت که آنکسی که جلوی او نشسته است هم یک پروفسور کامل اقتصاد است و باید با او با زبان اقتصاد حرف بزند! درخشان هم مدام از آرمان ادیان و انقلاب اسلامی و ولایت فقیه می گفت و اینکه ما باید تابع حکم حکومتی رهبری باشیم که مشخص می کند امروز چه جامعه ای اسلامی است و چه جامعه ای اسلامی نیست و ما باید علم اقتصاد مورد نیاز او را تولید کنیم! دوشنبه شب حقیقت علم اقتصاد با حقیقت علم اقتصاد مناظره کرد و تنها کسانی که نمی خواهند این حقیقت ایدئولوژیک و الاهیاتی خودش را آشکار کند و همچنان می خواهند ایران مصرف کننده طرح هایی باشد که نمی دانند چه رویایی در سر دارند، از این مناظره ناراحت هستند و البته آنهایی که به اشتباه فکر می کنند دعوای لیبرالیسم با ادیان را باید در جعبه إجورث تعیین تکلیف کنند، این شب را «شب بد اساتید» نامیدند! روزهای خوب علم اقتصاد ایران در حال آغاز است. پیرمردهای استخوان خرد کرده ای که خودشان درس مخفی شدن پشت فرمولها را به شاگردانشان داده بودند، حالا خودشان دست برداشتند و لخت و عور نشان دادند که اقتصاد بخشی از تکنولوژی تحقق ، در کف زندگی است و یگانه نیست و آسمان ریاضی باز نشده است و این کودک یگانه را فروفرستاده باشد! می دانم که نه چپ از این ماجرا خوشحال است و نه راست! چون هر دو سالها، برج و باروهایی دور این لایه مخفی شده علم ساخته بودند که کسی دیگر به سوی آن باز نگردد و حالا رستم ها آمده اند تا با پتک این دیوارها را خراب کنند، تا معلوم کنند که مساله از رکود در آمدن نیست، مساله تورم نیست، حالت بهینه گردش مالی نیست، بلکه مساله این است که چه غایتی داریم و چه انسانی می خواهیم بسازیم و چه کیفیتی از جامعه برای این انسان مناسب است؟! مشخص شدن مرزها، فقط برای آدمهای کوچک دلسرد کننده است، آدمهای جدی از اینکه مرزهای دانش شفاف تر می شوند، فقط لذت می برند. @social_theory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 چرا تغییر رویکرد اقتصادی، آغاز نمی‌شود؟ 🔸گفت‌و‌گویی با دکتر درخشان 🔺 تصمیم‌گیران ما مقهور فضای کارشناسی هستند 🔺 دانشگاه‌ها نمی‌خواهند از چارچوب کتاب‌های درسی فراتر بروند 🔺 نیاز به جریان‌سازی فکری داریم هرچند خیلی‌ها درمقابل ما موضع بگیرند. @dr_izadkhah
📣 این چه نوع تعریف از اخلاق است که بگوییم فلان شخص، عارف و مُهذّب است اما برای او مهمّ نباشد که پرچمِ اسلام شکست بخورد یا پیروز شود؟! این نوع اخلاق، همان اخلاقِ یونان است! اخلاقِ انبیاء اخلاقِ تولّی و تبرّی است. 💠 آیت‌الله میرباقری: «اگر می‌خواهیم نظام اخلاقی اسلام را تنظیم کنیم، بالاتر از همه‌چیز باید «عبودیت و مسکنت» را بنویسیم و در ذیل آن، «تولّی و تبرّی» را قرار دهیم. طریقِ قُرب، تولّی و تبرّی است؛ همچنان‌که در زیارت عاشورا آمده است: «اللَّهُمَّ إِنِّي أَتَقَرَّبُ إِلَيْكَ فِي هَذَا الْيَوْمِ وَ فِي مَوْقِفِي هَذَا وَ أَيَّامِ حَيَاتِي بِالْبَرَاءَةِ مِنْهُمْ وَ اللَّعْنَةِ عَلَيْهِمْ وَ بِالْمُوَالاةِ لِنَبِيِّكَ وَ آلِ نَبِيِّكَ عَلَيْهِ وَ عَلَيْهِمُ السَّلَام‏». «تخلّقِ کامل» یعنی «تبرّی کامل و تولّی کامل». کسی که از دشمنان تاریخی سیّدالشُّهدا(ع) تبرّی ندارد، چگونه می‌تواند بگوید من یک انسان اخلاقی هستم؟‌ انسانی که نسبت‌به پرچم اسلام حسّاسیت ندارد، چطور می‌تواند بگوید من متخلّق هستم؟ این چه نوع تعریف از اخلاق است که بگوییم فلان شخص، عارف و مُهذّب است اما برای او مهمّ نباشد که پرچمِ اسلام شکست بخورد یا پیروز شود؟ این نوع اخلاق، همان اخلاقِ یونان است! اخلاقِ انبیاء اخلاقِ تولّی و تبرّی است. تبرّی و تولّی به این معنا، یکی از فروع دین نیست، بلکه‌ جزو اصول دین و از ارکان توحید است.» (منبع: کتاب / در آستانۀ نشر) ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کفشدوزک ها نقش بسیار موثری در کنترل آفات شته و پسیل پسته دارند، جمعیت بالای کفشدوزک ها در باغات پسته با تغذیه از پوره های پسیل پسته، باعث کنترل طبیعی این آفت می شوند. بالتوری و زنبور پسیلافاگوس نیز از حشرات مفید و شکارگر پسیل هستند. کاربرد سموم پرخطر که باعث از بین بردن حشرات مفید می شوند به هیچ وجه توصیه نمی شود. ✅ تغیر پارادایم در کنترل افات کشاورزی به جای استفاده از سموم که هم اثرات منفی زیست محیطی دارند هم از جهت سلامتی انسان و هم از این جهت که حشرات مفید را هم از بین میبرد الزامیست و راهکار جایگزین نه حذف حشرات بلکه تقویت حشرات مفید که از حشرات مضر تغذیه میکنند است . برای اینکار باید تحقیقات صورت بگیرد مثلا چه عاملی باعث افزایش حشرات مفید در زمین کشاورزی میشود . برای مثال ما میدانیم کدام محصول چه افاتی دارد و حشره دفع ان کدام است در این الگو از چند روش میشود استفاده کرد : ۱_ پرورش حشره در یک محیط ایده آل (مانند پرورش کفش دوزک و زنبور تریگوکراما که تجربه موفق داشته ) ۲_ شناسایی و کشت گیاهانی که مستعد جذب حشرات مفید هستند متناسب با نوع محصول ۳_ ایجاد تله در زمین کشاورزی برای شکار حشره مورد نظر نه حذف همه انها با استفاده از سموم شیمیایی (تله نوری برای حذف پروانه گوجه فرنگی ... ) و روش های طبیعی دیگری که حتی کارآمد تر از سموم هستند و مهم تر اینکه ، غیر از کارامدی در سال کشاورزی ، اثرات مفید دراز مدتیست که بر جای میگزارد و هرساله جمعیت افات را کمتر کرده و کشاورزی را آسانتر و بسیار کم هزینه تر میکند بدون اثار سوء سموم شیمیایی ✍️ مهدی اخلاقی @Dream_ommat
♦️در اسلام اصالت با کار است! 🔹در فقه نوعی عقد معامله داریم به نام "شرکت وجوه" تعاریف مختلفی(۱) گفته شده اما حد وسط همه تعاریف این است که شخصی صرفا بواسطه آبرو و اعتبار اجتماعی بدون انجام کار یا گذاشتن سرمایه و شراکت در سود و ضرر بخشی از سود معامله سهم او شود. فقها این معامله را باطل و درآمد حاصل از آن را حرام میدانند. 🔸همچنین در احادیث از معامله "تلقی رکبان" نهی شده؛ مشهور حکم به کراهت و بعضی حکم به حرمت داد(۲) در این معامله که نوعی دلال بازی است افراد قبل از اینکه تجار و صاحبان اجناس وارد شهر شوند به استقبال می آمدند و اجناس را سریع می‌خریدند و به قیمت بیشتر داخل شهر میفروختند! در این مساله سهم عمده کار توسط کشاورز و تاجر انجام شده بود اما سود از آن فرد واسطه میشد. 🔹در حوزه اقتصاد اسلامی بین متفکرین مسلمان بحثی جدی وجود دارد در نسبت کار و سرمایه،در جایی که روی منابع اولیه(نه کالای تولیدی)مثل زمین و معدن و...کار انجام شود در این صورت ارزش افزوده(سود) برای کیست کارگر یا صاحب سرمایه؟ در اینجا اختلاف نظر وجود دارد بعضی مثل شهیدمطهری و آیت الله سبحانی سود را برای سرمایه و کار هر دو میدانند بعضی چون شهیدصدر و شهید بهشتی سود را صرفا برای کارگر به عنوان تولیدکننده می دانند.بر اساس نظر دوم(۳)در این حالت ارزش افزوده برای کارگر هست و ابزار کار و...باید کارگر اجاره اش را به صاحب ابزار بدهد نه بالعکس آنگونه که در نظام اقتصادی کاپیتالیسم رقم میخورد. در این حالت هم حد مشترک هر دو نظر این است که در نسبت کارگر و سرمایه کارگر از سود نهایی شریک است چون کار اصالت دارد و در ردیف ابزار به حساب نمی آید و کارگر نیز صرفا اجیر نیست دقیقا بر خلاف تلقی رایج امروز جامعه که در حال رقم خوردن است. 🔸بیش از این مویدات دیگر نیز میشود اضافه کرد که حاصل همه آن این حرف بنیادین است که بر خلاف مکتب سرمایه داری در اسلام کار واحد اول ملکیت و محلل سرمایه است. همانگونه که شهیدصدر بعد از تجمیع موارد مختلف خروجی اجتهاد و نظریه پردازی ش را اینگونه بیان میکند:" اجرت مشروع در نظریه اسلامی بر پایه کار استوار است."(۴) مرحوم حائری شیرازی در جزوه" در اسلام پول نباید کار کند" و امام موسی صدر در کتاب "رهایت های اقتصادی" به مساله اصالت کار در اسلام به تفصیل پرداخته اند. 🔹 رهبر انقلاب امروز در جمع کارگران کوتاه به این مساله بنیادین اشاره کردند: "از نگاه اسلام، درآمد باید ناشی از سعی و کار و تلاش باشد؛ بنابراین پول‌ها و ثروت‌های بادآورده، واسطه‌گری، سوداگری، دلال‌بازی، رشوه، ویژه‌خواری به علت ارتباط با فلان شخص و رباخواری، مخالف منطق قرآنی و دستور پروردگار است."(۵) 🔻امروز در جامعه ما بخش قابل توجهی از عقب ماندگی در عدالت و فاصله طبقاتی ناشی از غفلت درباره این نظریه بنیادین و سیاست گذاری مبتی بر آن است. "نظریه اصالت کار" علاوه بر تحق عدالت اقتصادی و رفع تبعیض؛ زمینه پویایی و حرکت که لازمه پیشرفت و تولید است را در جامعه فراهم میکند. ✍ ۱:تحريرالوسيلة، امام خمینی ره ،ج۱،ص۶۲۴؛ جواهر الکلام ج۲۶، ص۲۹۸ ۲: جواهرالکلام،ج۲۲ص ۴۷۰ ۳،۴:شهید صدر، کتاب بارقه ها،ص۱۵۶ ۵: سخنزانی در جمع کارگران۹/۲/۱۴۰۲ eitaa.com/m_amin_rezai/3347 @m_amin_rezai
حجاب میراث مادرهاست! 👇👇👇
رویای امت
این روزها این جمله بر روی بیلبوردهای تبلیغاتی شهر تهران مکرر دیده میشود «حجاب میراث مادرهاست » در کنار تصویر زیبایی از مرتب کردن حجاب یک دختر بچه توسط مادر نمیدانم چرا الگوی ما در امر به معروف و کلا مسائل فرهنگی شده تبلیغات تجاری ! بزارید این جمله شهرداری تهران را کامل کنم حجاب میراث مادرهاست همانگونه که بی حجابی میراث مادرهاست . اگر استثنا ها را کنار بگذاریم که بلاخره انسان مختار است و محیط و تربیت نمیتواند لزوما جبر بیافریند اما عموما انهایی که امروز کف خیابان کشف حجاب میکنند یا مادرانی بی حجاب یا بی اعتقاد به حجاب دارند ‌ امروزه حتی پیر زنان روستایی نیز به دختران و عروسانشان می‌گویند ما قدیمی ها نمیفهمیدیم چادر سر میکردیم شما راحت باشید ، این را بارها شنیده ام ، چرا چون اساسا اثار سوئی از بی حجابی و رفتن به سمت ازادی پوشش در ذهن ندارند . همه چیز بسیار زیباست احتمالا در تلویزیون جمهوری اسلامی دیده که پزشک دهکده بدون روسری و حجاب چقدر زن فداکار ، ایثارگر و موفقیست و جامعه چقدر شاد است ! چه ساده دل مادر روستایی که فریب صدا وسیمای جمهوری اسلامی را خورده و حتی نمیداند سانسور چیست ، همانطور که نفهمید اوشین کیست ! از اینکه بگذریم این مدل امر به معروفیست که سالهاست دنبال میکنیم ولی نتیجه چندانی گرفته نمیشود ، اینکه یک خانم مومن و عفیف با یه لبخند دروغین و دادن گل به مکشفه ها ترویج حجاب کند و خنده های مصنوعی! حتی اگر اینکار خوب باشد چقدر بی ذوغ و غیر خلاقانه و تکراری اینکار را میکنیم . بی حجابی یک منکر است و فهم من این است که منکر اجتماعی را تذکر میدهند و به منکران لجوج نمیشود ابراز علاقه کرد . واقیعیت این است که ما از زنان بی حیا و عشوه گر خیابانی احساس خطر میکنیم برای ، حیا ، عفت و غیرت ، برای چشمان پاک مردانمان ، برای سست شدت نهاد مقدس خانواده ، برای دختران و پسران اینده سرزمینمان که یا ازداج نخواهند کرد یا امکان ازدواج نخواهند داشت ، از سقط جنین ها و حرامزاده‌های قطعی آینده به خاطر همین روند ها ما احساس خطر میکنیم و خنده ما واقعی نیست از سر استیصال است و غیر واقعی بودن ان برایمان درد و حتی برای طرف مقابل منزجرکننده ما احساس خطر میکنیم همانطور که از گسترش تروریسم ، قتل ، ناامنی ، تجاوز ، سرقت و ... احساس خطر می کنیم . احتمالاً این لحن تند به نظر برسد اما باور کنیم جامعه‌ای که بعد از هدایت مسیر بازگشت را طی میکند نیاز به انذار دارد نه مهربانی های بی مزه روح احادیث نبوی پر از رحمت و عطوفت است که دارد دعوت میکند اما روح کلام مولا در نهج‌البلاغه و غررالحکم تشر و انذار است ، چون با جامعه ای طرف است که مسیر بازگشت را طی میکند . قران در کنار ایات بهشت ایات جهنم هم می اورد ، پیشنهاد چیست ؟! پیشهناد این است که در تصویر حجاب شعار بگزارید و در کنار ان تابلو شعار را بلد کنید و این جنایتی که برهنگی در غرب و سایر کشور ها بر سر جوامعشان اورده اند را نشان دهید آمار ها را بیاورید ، آمار هایی که بسیاری از طرفداران جریان ازادی پوشش را تکان میدهد یا حداقل همه مردمی که نا اگاهند را علیه انها بسیج میکند ، دلها را به جای همدلی با این جریان به مقابله با انها بکشانید . در این زمین بازی مهاجم باشد نه مدافع همانطور که رهبری به درستی گفتند در مسئله زن رویکردمان به تمدن غرب تهاجم است نه دفاع ... چند روز پیش در تاکسی فردی از این اعتراضات حمایت میکرد و انرا ذیل نارضایتی های اقتصادی تعریف میکرد گفتم برادر من، اگر شما یک شعار اقتصادی در این جریان دیدی سلام مارا برسان دوما من هم مثل شما اعتراض به وضعیت اقتصاد دارم شما یک مطالبه صحیح اقتصادی داشته باشید من هم با شما کف خیابان خواهم امد ، فساد اقتصادی که با ترویج فساد اخلاقی در جامعه از بین نمیرود بلکه تشدید میشود ، سوما شما میدانید غایت این ازادی پوشش که از ان دفاع میکنید کجاست . غایتش جامعه فرانسه است که ازدواج با محارم را قانونی کرد ، کشور های بسیاریست که بیش از پنجاه درصد جمعیتشان حرامزاده اند ، کشورهای بسیاری که به همجنس گرایی رسیده و تبلیغ پدوفیلی میکنند ، کشورهایی که عمده بکارت دختران توسط افراد خانواده برادر یا پدر برداشته میشود ، کشور هایی که چیزی از خانواده باقی نمانده ، از خانواده های اجاره ای در ژاپن تا وزارت تنهایی در انگلیس و ... تابلو های شهری را از بدیل حجاب پر کنید هنوز جامعه شرم و حیا دارد اما اگاهی ندارد ، درفضای مجازی انقلابی ها گوششان از این خبرها در غرب پر است اما این مردم عادی و مخالفان حجاب در شبکه های ما نیستند و اکثرا بی اطلاع هستند از این عمق فساد در جهان به اصطلاح آزاد .
رویای امت
شاید اگر مردم با سیاهی این شعار های دروغین ازادی آشنا شوند خودشان سعی در مقابله با این جریان بکنند ، یا حداقل اگر همدلی مردم عادی که اکثراً تحت تاثیر رسانه و بهشت سازی تمدن غربی هستند و نمیدانند که اروپا قاره زنازادگان است از این همدلی با اغلیت فرقه زن زندگی ازادی برگردد و همین که افکار عمومی همراه ما باشد به جای اینکه علیه ما ، کار بسیار اسانتر و راه هموار میشود برای مقابله با این جریان . همچنان که بنده در گفت‌وگوی که در بالا ذکر شد مخاطب کاملا از موضع مخالفت کوتاه امده و در فکر فرو رفت و این حجم از فساد اخلاقی و اجتماعی در غرب را نمیتوانست هضم کند . پانوشت: قطعا به این مسئله واقفم که این تهاجم به کل بنیانهای تمدن غرب باید شکل بگیره نه صرفاً مسئله فرهنگ، از اقتصاد ، ساختارها و معماری و جهت تکنولوژی گرفته تا فلسفه و اساس ساینس ... و این را هم متوجهم که همین فرم های غربی محتوا و فرهنگ متناسب خودش را تولید میکند . اما پرداختن به زیر بنا نباید ما را از پرداختن به رو بنا و اعمال فوریت ها بازبدارد . همانطور که استاد میرباقری در یک تقسیم بندی مبتکرانه فساد را در سه سطح اقامه، اشائه و ارتکاب شرح دادن و اقامه و سپس اشائه را مقدم با بر خورد مرتکب فحشا دانستند اما متأسفانه ما در هرسه سطح کم کاریم و البته کارنابلد و تعارفگر ✍️مهدی اخلاقی @ommat_Dream
رویای امت
خلاصه این مطلب چه بود اینکه توصیه به حجاب بدون نشان دادن اثار مخرب و نابودکننده و جنایت افرین برهنگی کاریست عقیم ، وقتی افکار عمومی اثاری را بر ان مترتب نمیدانند ، در این حالت انگار شما از یک عمل خنثی و بی اثر و صرفاً اعتقادی دفاع میکنید .