eitaa logo
مهارت پژوهشگری 👨‍💻
8.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
244 ویدیو
205 فایل
🧕صدیقه‌کاویانی هستم؛دکتری تعلیم‌‌و‌تربیت و سطح‌سه تفسیر. اینجا تکنیک‌های‌ مهم #پژوهشگری و #توسعه‌_فردی‌ رو یاد می‌گیری. ⛔کپی ممنوع ✍️ارتباط با مدیر @Montazer_1356 🟣 سایت pajohesh-esfahan.ir/ 🟢 تبلیغات https://eitaa.com/joinchat/1851917132Cf43b9d9499
مشاهده در ایتا
دانلود
✦؛﷽✦ 🔹معرفی یک پایگاه تفسیر روایی بسیار کاربردی حاوی: احادیث و روایات معصومین علیهم السلام در تفسیر قرآن کریم همراه با ترجمه، روایات مربوط به هر آیه از قرآن کریم و روایات تفسیری. 🔹 با وارد شدن به این‌ سایت، روی هر سوره اي از قرآن که کلیک کنید، ذیل هر آیه، روایات مربوط به آن‌ سوره و آیه را همراه با ترجمه مشاهده خواهيد کرد.👌 🔹لازم به ذکر است اين سایت در واقع همان "کتاب ۱۸ جلدی تفسیر اهلبیت علیهم السلام" تالیف ؛ آقای علی رضا برازش است که به علت کمبود کاغذ دیگر تجدید چاپ نشد و به منظور استفاده عموم به شکل رایگان در فضای مجازی قرار گرفته است. 🔹 شما می توانید با مراجعه به آدرس این سایت، به شکل رایگان و بسیار ساده و کامل از آن استفاده و فیش برداری فرمایید و فیش های تحقیقاتی خود را به صورت الکترونیکی ذخیره نمایید. 🌐 http://Alvahy.com @pajohesh_esfahan ┅❀◇✿❥༄᭄✿༄᭄✿✿❥◇❀┅
✦ 🔘 نهاد و فعل را از لحاظ تعداد برابر بیاوریم. 💠 نهاد و فعل باید از لحاظ تعداد (مفرد و جمع بودن) با یکدیگر سازگار و برابر باشند. حتّی آن گاه که نهاد بی جان است نیز معمولاً شایسته تر است این برابری رعایت گردد. ⚜️ مثال: ـ آثار او، عبارتند از : …. ـ تمدّن های بزرگ، مردان بزرگی پرورانده اند. 💠 البتّه، گاه به دلیل فضای مخصوص یک جمله یا مفهوم خاصّ یک واژه این برابری مطلوب نیست. ⚜️ مثال: ـ آرای این دانشمند مورد توجّهِ اهل بصیرت است. 💠 در این میان، آنچه بسیار ناروا است، رعایت نکردنِ وحدت روش در یک متن است. ⚜️ در مثال زیر، یک نهاد با فعل مفرد آمده وآن گاه با ضمیر جمع مورد اشاره قرار گرفته است: سرهای مقدّس شهدای کربلا از کوفه به شام فرستاده شد. سپس، یزید دستور دفن آن ها را صادر کرد. ✍️ حسینی (ژرفا)، ابوالقاسم، بر بال قلم: چهل درس در قلمرو ادب پارسی و آیین نگارش، قم، انتشارات ظفر، ۱۳۸۰، ص۹۲. @pajohesh_esfahan ┅┅═❅❅。゚❁ུ۪ °💮。゚❁ུ۪ °❅❅═┅┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 🪴 حضرت اميرالمؤمنين علی علیه السلام می فرمایند: 🪴 العاقِلُ مَن لایُضیعُ لَهُ نَفَسا فِیما لایَنفَعُهُ. 🪴 عاقل کسی است که یک نَفَس [یک لحظه] به کارِ بدونِ فایده نمی پردازد. 🤔 غرر الحکم، ج ۱، ص 54 پ.ن: عجـــــــب 🙄 بسیاری از ما آدم ها، اوقات زیادی از عمر خودمون رو صرف انجام کارهایی می‌کنیم که هیچ فایده‌ای نداره! @pajohesh_esfahan ┗━━༄᭄✿༄᭄✿━━┛
. 🎲 تفاوت مسئله و سوال پژوهشی 🎨 در پست های متعدد قبلی شش روش از روش های تبدیل مشکل به مسئله ارائه شد؛ لذا تا اینجا پژوهشگر و محقق، مسئله ای را در اختیار دارد که یا 👈از روش های تبدیل مشکل، به مسئله دست یافته است و یا از یک نظریه علمی و یا از آسیب شناسی و نیاز سنجی، و یا از توصیه هایی که در پایان نامه، رساله و یا مجله علمی و تخصصی ارائه شده بوده است، به مسئله رسیده است. 🎨 لیکن باید دقت شود: مسئله با سؤال تحقيق متفاوت است؛ مسئله یک گزاره است که یک موضوع، یک محمول و یک کلمه پرسش دارد. به عنوان مثال 👇 ❓تعريف برائت چیست؟ ❓الزامات روش تربیتی تغافل چیست؟ ❓شرائط بکارگیری استصحاب چیست؟ ❓ ادله اثبات خداوند چیست؟ 🎲 این ها همه مسئله اند و شامل موضوع، محمول و کلمه پرسش هستند اما سوالات تحقیقی نیستند. بین سؤال و مسئله تفاوت وجود دارد. 😳 🎨محقق برای انجام کار پژوهشی خود به سوال نیاز دارد. در واقع برای محقق، سؤال کارایی دارد نه مسئله پژوهشی و 👈 لازم است که مساله را به سوال تبدیل کند؛ بنابراین در چند پست بعد به چگونگی تبدیل مسئله به سؤال پژوهشی (سوال اصلی ) پرداخته خواهد شد. @pajohesh_esfahan ┗━━❦★🍃━━━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌻چند نکته برای بهبود مهارت‌های پژوهشی ۳. اطلاعات را از چندین منبع مورد تأیید قرار دهید. 🌿 اینترنت مکان بسیار بزرگی است و در بیشتر موارد، هرکسی می‌تواند هرآنچه را بخواهد به صورت آنلاین بیان کند. 🌻 بسیاری از وب‌سایت‌ها و حتی رسانه‌های رسمی، محتوای خود را از نظر صحت واقعی ارزیابی نمی‌کنند. 👈 این بدان معنی است که منابع غیرقابل اعتماد زیادی وجود دارد که بسیاری از آنها کاملاً نادرست هستند. 🌿 بهترین راه برای مقابله با این مسئله این است که اطمینان حاصل کنید صحت هر آنچه را که برای پژوهش خود می‌یابید، توسط چندین منبع مختلف تأیید شده است. 👌 🌻 پس به جای اینکه به یک منبع بسنده کنید، مطمئن شوید که حداقل دو منبع دیگر نیز چیزی شبیه به آن را گفته‌اند. 🤔 @pajohesh_esfahan ┅┅❀🍃🌱🌻🌱🍃❀┅┅
. فلسفه روز عفاف وحجاب 🕊 21تیرماه 1314 بود که در شرق ایران در کنار حرم خورشید توس، خون مردمان حق جو و خداترسی ریخته شد که تا سالیان سال هم جوشش خونشان، حق طلبی را فریاد می زند. مردمانی که از هم نشینی با نور در شهر مشهد، درس دین داری آموختند و استادانه در راه دین به شهادت نایل شدند. 🕊 این روز، یادآور شهید شدن انسان هایی است که در اعتراض به قانون اجباری کشف حجاب به حرم رضوی پناه برده و به دست عمال رضا شاه پهلوی در خون خود غلطیدند. 🪴 تصور می‌شود که این واقعه فقط به خاطر موضوع کشف حجاب زنان بوده است اما به دلیل نوع پوشش اجباری که برای مردان در نظر گرفته شده و موجب ناراحتی و اعتراض جامعه شده بود، نیز این اعتراض صورت گرفت! 🪴 درست یک سال پیش از وقوع این اتفاق، رضا شاه پهلوی سفر طولانی به ترکیه داشت و در این سفر به دقت وضعیت تغییر و تحولات ترکیه را مشاهده و سعی کرد در زمانی که به تهران باز می گردد همان سبک و سیاق کشورداری را در ایران پیاده کند و یکی از مهم ترین آنها کلاه شاپور یا همان پهلوی و کشف حجاب بود. 🕊 کشتار گوهرشاد به قدری فجیع بود که نهاد های بین الملل هم به رضاخان اعتراض کردند. 🕊 آمار ضد و نقیضی از شهدای این قیام در تاریخ روایت شده است. خانواده پهلوی آمار کشته شدگان در این حادثه تاریخی را در حدود 100 نفر عنوان کردند، اما در خاطرات سران پهلوی آمار بین 1600 تا 1700 نفر متغیر است. به سند خاطرات فروغی، حمام خون در صحن گوهرشاد راه افتاد و از آنجا بود که برای همه دیکتاتوری رضا خان به طور کامل عیان شد. 🪄 ★᭄ꦿ↬@𝒑𝒂𝒋𝒐𝒉𝒆𝒔𝒉_𝒆𝒔𝒇𝒂𝒉𝒂𝒏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کتاب نگاهی به تفسیر آیه مباهله.pdf
630.4K
. 💫 نگاهی به تفسیر آیه مباهله 💫 نویسنده: آیت الله سید علی حسینی میلانی 🌕شامل: ✨بخش یکم: آیه مباهله و شأن نزول آن ✨بخش دوم: تلاش های بیهوده و دروغ های عجیب و غریب ✨بخش سوم: دلالت آیه مباهله بر امامت ✨بخش چهارم: آیه مباهله و پاسخ به شبهات مخالفان @pajohesh_esfahan *┄┅═✧❁。゚❁ུ۪ °❁✧═┅┄*
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎗خواست یا خاست؟ کدام املا صحیح است؟ 🎗املا و کاربرد صحیح مشتقات فعل های خواستن و خاستن اگرچه کلمات خواستن و خاستن در فارسی به یک صورت تلفظ می‌شود؛ اما تفاوت این دو کلمه در نوشتار یکی از مواردی است که درست‌نویسی فارسی را دچار چالش می‌کند. 🎗واو معدوله عامل این تفاوت است که در کلماتی مانند خواب، خواهر، خواهش، خواستن، خوار و ... نیز استثناء ایجاد می‌کند. 🎗در لغتنامه دهخدا: ○ خاستن به معنای برپا شدن و بلند شدن و ○ خواستن به معنای خواهش کردن، آرزو داشتن، طلبیدن، اراده کردن و قصد داشتن است و یکی از ساده‌ترین راه‌های تمییز این دو کلمه از یکدیگر و صحیح‌نویسی آن، توجه به معنای آن است. 🏆 برای روشن‌‌تر شدن موضوع، به ابیات زیر دقت کنید؛ 🎗چو از خوان نخجیر برخاستند سبک باره مهتران خواستند - شاهنامه، فردوسی 🎗روزه یکسو شد و عید آمد و دل‌ها برخاست مِی ز خُم‌خانه به جوش آمد و مِی‌ باید خواست - دیوان، حافظ 🎗بر این اساس، در ترکیب‌هایی مانند برخاست و به پا خاست، که معنای خیزش وجود دارد، ❌واو معدوله درج نمی‌شود❌ و «خاست» درست است؛ 🎗 اما هنگامی که معنای طلب کردن منظور باشد، «خواست» درست است. 🏆 و اما نگارش خواستن در زبان محاوره.... 🎗نکته دیگری که باید به آن توجه داشت؛ شکل محاوره‌ای مشتقات فعل خواستن است. 👈 با توجه به این که در زبان محاوره تقریبا همه جا معنای طلب کردن مد نظر است، باید این فعل به صورت می‌خوام، می‌خوای، می‌خواد، می‌خوایم، می‌خواید، می‌خوان نوشته شود و نگارش به صورت می‌خام و ... نادرست هست. 😉 @pajohesh_esfahan ╰━═━❀✿❥❀✿❥━═━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؛❀༄✿﷽࿐ ❦★درميان حوادث و رخدادهای گوناگون تاريخ اسلام واقعه عظيم و باشكوه «مباهله» بى شك ويژگى ‌های خاص و منحصر به فردى دارد. ❦★و پر واضح است كه در اين وانفسای غربت اسلام، رجوع به اين گنجينه پر افتخار چقدر مى تواند به حال پيروان راستين نبوی و شيعيان غيور علوی مفيد فايده باشد و چهره ی زيبا و پرمهر و متقن اسلام را بر همگان هويدا سازد. ❦★با ترويج و تبليغ داستان مباهله می توان از مظلوميت پيامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) دفاع كرد. ❦★مى ‌توان اين سند محكم و برترين فضيلت قرآنى اميرالمؤمنين(صلوات الله علیه) را در برابر مخالفين تشيع علم كرد. 🌼معنای مباهله: ❦★مباهله آن است که دو نفر يا دو گروه پس از مناظره و استدلال در برابر يکديگر، چنانچه به نتيجه ای که مقبول طرفين باشد، نرسند، و هريک ادعای کتمان عمدی حق از سوی ديگری را داشته باشد، در اين مرحله دو طرف برای اثبات ادعای خود مسئله را به خدا واگذار می کنند و هريک از خدا می خواهد که اگر ديگری در ادعای خود عمداً دروغ می گويد و حق را دانسته، کتمان می کند، فوراً عذاب را بر او نازل کند تا حق روشن شود. ❦★اين آيين در پيش از اسلام نيز در ميان اعراب و ساير اقوام رايج و شايع بوده است. در چنين برنامه ای که يک دستورالهی است خداوند فوراً پاسخ می دهد تا حجّت را بر مردم تمام نمايد. چنان که در روزگار پيامبران پيشين نيز اين مسئله بارها اتفاق افتاده بود. امّا در تاريخ 23 ساله رسالت پيامبرخاتم (صلی الله علیه و آله) تنها يک باراتفاق افتاد و آن با مسيحيان نجران و در سال دهم هجری بود. @𝒑𝒂𝒋𝒐𝒉𝒆𝒔𝒉_𝒆𝒔𝒇𝒂𝒉𝒂𝒏 ◦•●◉✿❣⃟༈࿐✿◉●•◦
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✧ 💫عرض سلام و ادب و احترام دارم محضر همه اعضای خوب و همراه کانال، که همیشه دعاگو هستند و پیگیر سلامتی من و پست های کانال☺️ 💫ایام تون به کام باشه ان شاالله 💫و ان شاءالله به برکت این ایام، در صحت و عافیت به سر ببرید. 💫با توجه به درخواست تعدادی از دانشجویان همراه کانال، امشب و فردا یک نمونه ی چکیده‌ی دیگر را با هم کار و بررسی می کنیم. ✧✨༺(◕‿◕✿)༻∞
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
؛࿇﷽࿇ ☆موضوع: مبانی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در چگونگی خودسازی ☆☆چکیده: در بیانیه گام دوم انقلاب؛ مهّم ترین ظرفیّت امیدبخش کشور نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق ایمان و دین است. با توجّه به شرایط اجتماعی و انسانی کشور و هم چنین پیچیدگی ذاتی وجود انسان در راستای تحقق محور خودسازی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی. پژوهش حاضر در دو جهت فردی مانند: مبارزه با هوای نفس، صبر، ایمان، هویّت و معنویّات و در سویه دیگر از نظر اجتماعی به بررسی مواردی چون: عدالت، اتّحاد، عزّت، اقتصاد و امر مهّم مدیریت جهادی پرداخته است. با دستیابی به ایمان، فساد و تمام دردهای اجتماعی و بشری از میان برداشته خواهد شد. اتّحاد راهی برای مبارزه با تفرقه افکنی های غرب و اندیشه ی اسلام ستیزان است. هر کس می‌تواند به اندازه ی توان، موانع را کنار زده ، خود را بی‌نیاز کرده و قابلیّت فردی را برای پذیرش حق و رشدرزق معنوی بیشتر کند. برای دستیابی به اهداف تحقیق ضمن بررسی و رجوع به منابع دینی، روایی و قرآنی با روش فیش برداری کتابخانه‌های برخی از مبانی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در چگونگی خودسازی و جامعه سازی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌༻‌ @pajohesh_esfahan༺‌‌‌ ┄┅┄┅ ❥༄᭄✿❥༄᭄✿❥ ┅┄┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚛️ از آوردن فعل دراز و پیچیده و ثقیل بپرهیزیم! 🔻در بیشتر سَبْک ها وانواع ادبی، باید از فعل ساده بهره گرفت؛ خواه فعلی که بسیط و یک واژه ای باشد و خواه فعلی که مرکّب از واحدهای کوتاه و ساده باشد. 🔺استفاده از فعل های طولانی، جز هنگام ضرورت، نوشته را نازیبا می سازد. ❊᪣᪣❊᪣᪣❊᪣᪣❊᪣᪣❊ ⚛ مثال در قالب مصدر: 💢در حقّ کسی احترام مَرعی داشتن 👈🏻به کسی احترام نهادن 💢استقبال به عمل آوردن 👈🏻 استقبال کردن 💢به منصّه ظهور رساندن 👈🏻آشکار ساختن 💢حضور به هم رسانیدن 👈🏻حضور یافتن ❊᪣᪣❊᪣᪣❊᪣᪣❊᪣᪣❊ ⚛مثال در قالب جمله: ❌ شیخ، نهایت احترام را در حقّ او مَرعی داشت و استقبال گرمی از وی به عمل آورد و حمایت خود از او را به منصّه ظهور رساند؛ تا آن جا که، در حلقه درسش حضور به هم رسانید. ✅ شیخ، به او بسیار احترام نهاد و از وی به گرمی استقبال کرد و حمایت خود از او را آشکار ساخت؛ تا آن جا که، در حلقه درسش حضور یافت. ✍️ حسینی (ژرفا)، ابوالقاسم، بر بال قلم: چهل درس در قلمرو ادب پارسی و آیین نگارش، قم، انتشارات ظفر، ۱۳۸۰، ص۹۳. ╭┅───🦋────┅╮ @pajohesh_esfahan ╰┅─────🦋──┅╯
علی علیه السلام از زبان مخالفان.pdf
9.55M
° 🖇 کتاب: علی علیه السلام از زبان مخالفان(برشی از کتاب الغدیر) 🖇 نویسنده: عبدالحسین امینی 🖇 مترجم: محمدحسن شفیعی شاهرودی 🖇 کتاب حاضر که برگرفته از کتاب شریف الغدیر علامه امینی رحمه الله علیه است، به بررسی شخصیت حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام از زبان آنان که برهه ای از تاریخ با ایشان به مخالفت برخاسته اند، می پردازد. @pajohesh_esfahan ┗━━༄᭄✿༄᭄✿━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.*•.¸♡ سلام و احترام عصر آدینه تون منور به نگاه حضرت حجت عج الله تعالی فرجه الشریف آماده هستین بریم سر وقت بررسی چکیده؟؟!! ‌ ツ *•.¸♡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
° خوب... بریم سر وقت بررسی چکیده ای که دیشب خدمت تون ارسال کردم. ان شاءالله که مطالعه اش کرده باشین! وگرنه حرف های من پشیزی ارزش نداره! 😔 قبلا هم گفتم: به شرطی می تونید در چکیده نویسی مهارت پیدا کنین که خوب خوب دقت کنید و تمرکز بگیرید و بعد خودتون دست ورزی کنید! 🏷 اول محاسن چکیده رو بگم: 🔖 بارزترین حُسن این چکیده، این هست که قلم چکیده، قلم خود نویسنده ست و این از ادبیات ضعیف و نگارش متن، کاملا هویداست!! (این ادبیات ضعیف، برتری و شرف داره نسبت به چکیده هایی که خیلی خشک و کلاسیک از سایت های اینترنتی کپی برداری می‌شوند!😡) 🏷 و اما معایب چکیده: 🔖 این چکیده در دو پاراگراف نوشته شده!!! در صورتی که چکیده باید یک پاراگرافی باشه! 🔖 چون ادبیات چکیده ضعیف هست و ابهام داره، خواننده متوجه نمیشه اگر محوریت مطالب، خودسازی هست، جامعه سازی اینجا چه جایگاهی داره؟؟!! برخی جملات هم که به شدت بی ربط به همدیگه هستند و خواننده سردرگم میشه!! به عبارتی حوصله ی خواننده از این چکیده سر میره!! 🔖 هرچند محقق ابزار تحقیقش رو نام برده و گفته فیش برداری کتابخانه ای، لیکن روش تحقیقش رو بیان نکرده! 🔖 چکیده ایرادات نگارشی و ویرایشی داره و جایگاه علائم نگارشی رعایت نشده! 🔖 این چکیده نمایی کوتاه از اثر رو به مخاطبش عرضه کرده، ولی بسیار نامنظم و بدون انسجام!! لذا حتما باید بازنویسی و بازنگری بشه! 🔖در این چکیده به سوال اصلی و مسئله تحقیق و هدف اشاره ای نشده! 🔖 ابتدای چکیده از جمله ی راهنما استفاده نشده و به مفهوم شناسی پرداخته! @pajohesh_esfahan ══ ⃟⃟ ⃟❀༻☆༻☆❀ ⃟⃟ ⃟⃟ ══