eitaa logo
مهارت پژوهشگری 👨‍💻
8.8هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
265 ویدیو
205 فایل
🧕صدیقه‌کاویانی هستم؛دکتری تعلیم‌‌و‌تربیت و سطح‌سه تفسیر. اینجا تکنیک‌های‌ مهم #پژوهشگری و #توسعه‌_فردی‌ رو یاد می‌گیری. ⛔کپی ممنوع ✍️ارتباط با مدیر @Montazer_1356 🟣 سایت pajohesh-esfahan.ir/ 🟢 تبلیغات https://eitaa.com/joinchat/1851917132Cf43b9d9499
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
؛🕊 بگو ورشکست شدم دیگه! آقا مهدی بعد از اینکه خوب به حرف‌هام گوش کرد، گفت: «تو چقدر قرآن می‌خونی؟» گفتم: «اگه وقتی بشه می‌خونم؛ ولی وقت نمی‌شه. بیست و چهار ساعته دارم می‌دَوَم.» گفت: «نهج البلاغه چی؟ نهج البلاغه چقدر می‌خونی؟» باز همان جواب رو دادم. چند تا کتاب دیگر رو اسم برد و وقتی جوابم برای همه منفی بود، با عصبانیت دستش رو بالا برد و گفت: «بدبخت! بگو ورشکست شدم دیگه!» گفتم: «چطور آقا مهدی؟» گفت: «تو با همون ایمان سنتی‌ای که داشتی اومدی جبهه. اونو خرج کردی، حالا دیگه اندوخته‌ای نداری؛ نه مطالعه‌ای داری، نه قرآن می‌خونی، نه نهج البلاغه. اون سرمایه‌ای که داشتی رو خرج کردی، اما چیزی بهش اضافه نکردی؛ این یعنی ورشکستگی! من می‌گم روزی یک ساعت درِ اتاقت رو ببند و مطالعه کن؛ ولو این که دشمن بیاد.» 🔹 قسمتی از کتاب «ف.ل.۳۱» روایت زندگی شهید مهدی باکری، فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا، ص ۲۱۴، نوشته‌ی علی اکبری مزدآبادی 🔖 فرزندان ایران را بشناسیم. @pajohesh_esfahan •┈••✾•❥༺༻❥•✾••┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جاذبه حسینی.pdf
18.21M
‌‌ ▪️کتاب: جاذبه حسینی ● جاذبهٔ حسینی، گزیده بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی)، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دو موضوع حضرت زینب کبری (س) و اربعین حسینی است که به کوشش موسسه فرهنگی لوح و قلم و در انتشارات انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شده است. ● در این مجموعه سعی شده است که مطالب مرتبط با هر دو موضوع، تدوین گردد. ناگفته پیداست که بخش زیادی از محتوای این دو موضوع ارتباط مفهومی صریح و کاملی با یکدیگر دارند، بنابراین تجمیع و ارائه آنها در یک مجموعه حائز اولویت بوده است. @pajohesh_esfahan ┄┅═✧❁●•●❁✧═┅┄
✦ ⚛️ فعل های وابسته را صحیح بیاوریم. 🔺گاه رویداد گذشته با دو فعل وابسته (یکی اصلی و یکی التزامی) گزارش می شود. فعل اصلی👈 باید ماضی مطلق و فعل التزامی👈 باید مضارع التزامی باشد، نه ماضی مطلق. ⬅️ زیرا آنچه در زمان گذشته انجام شده همان فعل اصلی است که فعل التزامی را معنی می بخشد. 🧐 ▫️مثلاً در جمله زیر، آنچه تحقّق یافته «دستور دادن» است نه «ساختن»: ✅ رکن الدّوله دستور داد که بقعه ای بر مزار شیخ بسازند. ❌ رکن الدّوله دستور داد که بقعه ای بر مزار شیخ ساختند. ✍️ حسینی (ژرفا)، ابوالقاسم، بر بال قلم: چهل درس در قلمرو ادب پارسی و آیین نگارش، قم، انتشارات ظفر، ۱۳۸۰، ص ۹۷. ╭┅───🦋────┅╮ @pajohesh_esfahan ╰┅─────🦋──┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌ 🥏 چگونه تمام فرمت منتسب به متن رو در یک سند ورد حذف کنیم یا به حالت پیشفرض برگردانیم؟ 🔹 تا به حال شده که می‌خواسته اید تمام فرمت هایی که روی متن تون در یک سند ورد اعمال شده رو حذف کنید و فرمت متن رو به حالت پیشفرض برگردانید اما انجام این کار رو یا نمی دونستین یا به صورت دستی وقت بسیاری از شما گرفته؟ 🔹 برای مثال ممکن هست رنگ یا فونت متن، وضعیت بولد، ایتالیک یا آندرلاین آن رو تغییر داده یا حتی استایل مشخصی روی متن اعمال کرده باشید. اما حالا مایلید یا باید تمام این تغییر فرمت‌ها رو به حالت اولیه برگردانید. 🔹 یا اینکه متنی رو از سایتی کپی کرده اید و حال وقتی در سند ورد انداخته اید، فونتش دلخواه تون نیست، ولی به هیچ شکلی هم تنظیم نمیشه! 🥴 🥏 این کار بسیار ساده ست: برای حذف فرمتی که روی متن اعمال کرده‌اید (شامل فرمت های دستی و استایل ها از جمله رنگ متن، فونت و …) یا فرمتی که از اینترنت در متن تون ناخواسته کپی شده؛ کافیست مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید: گام اول: همه یا قسمتی از متن موردنظر رو انتخاب کنید. گام دوم: در گروه Font از زبانه Home، روی دکمه Clear All Formatting کلیک کنید. با انجام این کار تمام فرمت متن انتخابی به حالت پیشفرض برمی‌گردد. 🔹نکته 1: حذف فرمت ها با کمک روش فوق باعث خارج کردن متن از حالت هایلایت نمی‌شود. 🔹نکته 2: برای حذف فرمت دستی متن می‌توانید از میانبر صفحه کلید Ctrl+Spacebar هم استفاده کنید. توجه داشته باشید در این روش فرمت ناشی از اعمال استایل‌ها تغییری نمی‌کند. @pajohesh_esfahan ╰━═━❀✿❥❀✿❥━═━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌‌ 🔸اصول و نکات فیش برداری (۲) 🔹در پست قبل شش مورد از نکات فیش برداری گفته شد و اکنون ادامه... 7- در نقل مستقیم مطالب از یک ماخذ و یا ترجمه، عبارت هایی که برای کوتاه شدن، مجبور به تقطیع متن یا حذف مقداری از مطلب شده ایم را با علامت سه نقطه (...) روی فیش مشخص می نماییم. 8- بهتر است متن مطالب فیش، با «مداد» نوشته نشود، زیرا در اثر سایش دست و مانند آن مطالب فیش درهم شده یا از بین خواهند رفت. 9- در قسمت سمت راست، به اندازه ی دو دایره کوچک با فاصله استاندارد و رایج در کلاسور های متوسط چهار حلقه ای در نظر گرفته شود تا بتوان فیش ها را پس از سوراخ کردن در کلاسور قرار داد. 10- در هنگام مطالعه باید مطابق موضوع تحقیق خود در کنار هر مطلب مهمی، علامتی گذاشت تا مطلب گم نشده و سپس در مطالعه مجدد از آن خلاصه نویسی و فیش برداری کرد. 11- در قسمتی از پشت فیش به گونه ای مختصر، مشخص و معین شود که از مطالب این فیش تاکنون چند بار و در چه موضوعات و مواردی استفاده شده است، زیرا رعایت این نکته در تحقیقات و مراجعات بعدی برای محقق و فیش نویس راهنما و راه گشا خواهد بود. (۱۳) 🪄 ★᭄ꦿ↬@𝒑𝒂𝒋𝒐𝒉𝒆𝒔𝒉_𝒆𝒔𝒇𝒂𝒉𝒂𝒏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌‌ ⚖ ۱۱ شهریور ماه سالروز درگذشت امیرناصر کاتوزیان، پدر علم حقوق ایران است... ⚖ آیا می دانید کتاب "مقدمه علم حقوق و مطالعه در نظام حقوقی ایران" دکتر کاتوزیان تاکنون بیش از ۱۲۰ بار تجدید چاپ شده! ⚖ و کتاب "قانون مدنی در نظم حقوقی کنونی" ایشان، بیش از ۶۰ بار تجدید چاپ شده! ⚖ او به چهار زبان عربی، انگلیسی، فرانسه و فارسی احاطه ی کامل داشت! 🔖 فرزندان ایران را بشناسیم. @pajohesh_esfahan •┈••✾•❥༺༻❥•✾••┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🧩 اگر پا به پای مطالب کانال و تا اینجای بحث، آمده باشین، خاطر شریف تون هست که: چطور مسئله رو تبدیل به سوال کردیم!؟ چطور سوال اصلی رو به فرعی تبدیل کردیم!؟ و گفتیم هدف از نوشتن سوالات فرعی چی هست!؟ 🧩 و حالا می خواهیم بیان کنیم که تعداد سوالات فرعی چندتا باید باشه!؟ ⛳️ پاسخ به این پرسش ضروری است که چه تعداد سؤالات فرعی می توان در بدنه تحقیق داشت؟ 🤔 ⛳️ باید گفت تعداد سوالات فرعی تابع تقسیم است! 👈 در تقسیمات ارائه شده علمی که قابل دفاع باشند و قبلا مفصل راجع بهش صحبت کردیم، به طور معمول می توان به دو تا پنج سوال رسید. ⛳️ تا به حال تقسیم علمی در یک موضوع خاص وجود نداشته است که تعداد اقسامش به تقسیم عقلی قابل دفاع هشت تا ده بشود؛ 👈 بنابر این تعداد سؤالات فرعی بین دو تا پنج سوال متغیر است و محدودیت خاصی ندارد! ⛳️ مهم این است که سوالات فرعی مطرح شده قابلیت دفاع داشته باشند و از تقسیم بندی علمی نشات گرفته باشد. يقينا فصول و سؤالات فرعی که از چنین سوالاتی نشات گرفته باشد هم قابلیت دفاع خواهد داشت. @pajohesh_esfahan ┗━━❦★🍃━━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎭موارد استفاده از نیم فاصله در نگارش و تایپ فارسی (1) 🏅نیم فاصله، یک فاصله با عرض صفر بین دو حرف فارسی است که از چسبیدن این دو حرف به هم جلوگیری می‌کند. 🏅از فاصله مجازی یا نیم فاصله در تایپ و نگارش فارسی در مواردی استفاده می‌شود که دو حرف به هم نمی‌چسبند، ولی فاصله مرئی هم ندارند. مثلاً کلمه‌ «بهره‌وری» با نیم‌فاصله تایپ می‌شود، نه با فاصله و به صورت «بهره وری». 🏅در این پست و پست های بعدی مرتبط، سعی کرده‌ایم به تمام موارد استفاده از نیم فاصله در نگارش و تایپ فارسی اشاره کنیم. با خواندن این پست ها شما خواهید دانست که کجا باید از نیم‌فاصله و کجا از فاصله معمول استفاده کنید و کجا هیچ فاصله‌ای درج نکنید. 🎭 اصلا چرا از نیم فاصله استفاده می‌کنیم؟! 🏅استفاده از نیم فاصله در متن فارسی دو دلیل دارد؛ یکی نگارشی و دیگری فنی است: 🏅دلیل نگارشی این است که نیم‌فاصله باعث می‌شود که ما متوجه بشویم با یک واحد معنایی سر و کار داریم و آن چه که در مقابل ماست، یک کلمه است نه دو کلمه. 🏅دلیل فنی نیز این است که اگر در متن به جای فاصله مجازی از فاصله استفاده کنید، مرورگرها و نرم‌افزارهای واژه‌پرداز، آن کلمه‌‌ی واحد را دو کلمه در نظر می‌گیرند و ممکن است نیمی از کلمه در انتهای یک خط و نیم دیگر آن در ابتدای خط بعدی قرار بگیرد؛ اما اگر از نیم‌فاصله استفاده کنید، این دو بخش یک کلمه محسوب می‌شوند و در کنار هم قرار می‌گیرند. حتی اگر نرم‌افزار شما مثل ورد مایکروسافت ناچار باشد کل کلمه را در خط بعدی قرار دهد، هرگز بین دو بخش آن فاصله نمی‌اندازد. 🎯 ادامه دارد... @pajohesh_esfahan ┗━━▫️🎭▫️━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به رهبری حسین علیه السلام.pdf
605.5K
‌‌‌ ➰کتابچه «به رهبری حسین علیه‌السلام» ➰بازخوانی ابعاد گوناگون حماسه اربعین در بیانات رهبر انقلاب اسلامی @pajohesh_esfahan ┗━━༄᭄✿༄᭄✿━━┛
‌‌ 🔎 دانشگاه پنسیلوانیا با کمک دانشگاه کلمبیا، کتابخانه رایگان فیلادلفیا و همراهی کالج‌های برایان ماور و هاورفود، بیش از ۵۰۰ نسخه خطی مربوط به ایران و جهان اسلام را منتشر کرده‌است. 🔍 این مجموعه شامل نسخ خطی متعلق به بازه زمانی‌ای ۹۰۰ ساله‌ از سال ۱۰۰۰ تا ۱۹۰۰ میلادی در موضوعاتی همچون تاریخ، حقوق، ادبیات، ستاره‌شناسی و ریاضی، به زبان‌های فارسی، عربی، قبطی، عبری، سریانی، ترکی و بربری است که از لینک زیر قابل دسترسی است. 🌍http://openn.library.upenn.edu/html/muslimworld_contents.htmlانتشار پست بدون آدرس کانال ممنوع ╭┅───❀ ⃟⃟ ❊───┅╮ @pajohesh_esfahan ╰┅────❀ ⃟⃟ ❊──┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✦ ⚛️ویژگی‌های نویسندگان خلّاق و نوآور(۱) نویسندگان خلّاق ـ به طور معمول ـ ویژگی‌های متنوعی دارند که منحصر به عرصه نویسندگی شان نمی شود؛ بلکه تمام ابعاد زندگی‌شان را پوشش می‌دهد. در این سلسله پست ها به برخی از این ویژگی‌ها اشاره می شود: 🔘نوآوری و دوست‌دار زندگی: ♦️نویسندگان خلّاق، انسان‌هایی نوآور، دوست‌دار زندگی و مظاهر آن، و پذیرنده واقعیت‌های زندگی‌اند. ♦️قدرت لذّت بردن از تمام واقعیت‌ها را دارند. ♦️توقعات‌شان معقول است و اهل شکایت نیستند و دل‌شادند. ♦️وقت را غنیمت می‌شمارند و احساس هیجان عجیبی به رسالت‌شان دارند و از تلاش برای تحوّل لذّت می‌برند. 📚کتاب «آداب کتاب‌نویسی: چگونه کتاب بنویسیم؟»، تألیف «سیّد حسین اسحاقی»، ص۵۳. @pajohesh_esfahan ⊰᯽⊱┈──❀ ⃟⃟ ❊╌──⊰᯽⊱
اربعین حسینی امکان حضور در تاریخی دیگر.pdf
521.8K
‌‌ ؛𒆜 کتاب: اربعین حسینی؛ امکان حضور در تاریخی دیگر ؛𒆜 مؤلف: استاد اصغر طاهرزاده @pajohesh_esfahan ┗━━༄᭄✿༄᭄✿━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
༺؛﷽༻ ●•◦ منشأ استحباب زیارت اربعین و فلسفه تأکید بر آن ●•◦ همانطور که می دانید از سنّت هاى روز بيستم صفر و اربعين حسينى زيارت اربعين امام حسين(عليه السلام) است. ●•◦ در روايتى از امام حسن عسكرى(عليه السلام) آمده است: «نشانه‏ هاى مؤمن پنج چيز است: به جا آوردن پنجاه و يك ركعت نماز در هر شب و روز (17 ركعت نماز واجب و 34 ركعت نافله) و زيارت اربعين (امام حسين) و انگشتر بر دست راست نهادن، و پيشانى را به هنگام سجده بر خاك گذاردن، و بسم اللَّه الرحمن الرحيم را در نماز بلند گفتن». ●•◦ همچنين براى اين روز زيارت مخصوصى از امام صادق(عليه السلام) نقل شده است. ●•◦ از گذشته دور تا زمان ما، هر زمان كه شيعيان فرصتى پيدا مى كردند، روز اربعين حسينى را به كربلا مى رفتند و با شور و هيجان و اخلاص، آن حضرت را زيارت مى نمودند. ●•◦ اكنون پرسش آن است كه چرا چنين زيارتى در اين روز مستحب شمرده شد؟ ●•◦ مرحوم علّامه مجلسى در زاد المعاد مى نويسد: «چون جابر كه از بزرگان صحابه بود، اساس اين كار را گذاشت، مى تواند دليل فضيلت زيارت آن حضرت در اين روز شده باشد». البته خود علامه این احتمال را نیز مطرح می کند که چنین استحباب و فضیلتی شاید وجوه ديگرى داشته باشد كه بر ما مخفى است. ●•◦ با این حال به نظر مى رسد كه نمى توان به صرف زیارت جابر، اين همه اهتمام نسبت به زيارت اربعين و دانسته شدن آن به عنوان یکی از علائم مؤمن و صدور زیارت نامه ای خاص برای آن از سوی امام صادق(علیه السلام) را توجیه کرد. ●•◦ به ويژه آنكه زيارت اربعين ويژه امام حسين(عليه السلام) است و درباره هيچ يك از ديگر معصومان چنين زيارتى وارد نشده است. ●•◦ شاید آنگونه كه دانشمند بزرگ و محقّق شهير ابوريحان بيرونى گفته است: «وَفِي الْعِشْرينَ رُدَّ رَأْسُ الْحُسَيْنِ عليه السلام إلى جُثَّتِهِ حَتَّى دُفِنَ مَعَ جُثَّتِهِ، وَ فيهِ زِيارَةُ الْأَرْبَعينَ‏»؛ (در بيستم صفر سر مطهّر امام حسين(علیه السلام) به پيكرش بازگردانده شد و همراه آن به خاك سپرده شد و در همين روز زيارت اربعين وارد شده است). ●•◦ لذا زيارت اربعين پس از الحاق سر آن حضرت به بدنش در روز بيستم صفر، سنّت گرديد و مى دانيم سر مبارك آن حضرت توسط امام سجاد(عليه السلام) به كربلا آورده شد؛ لذا به نظر مى رسد كه اين همه اهميّت زيارت اربعين نه به خاطر زيارت آن حضرت توسط جابر عبداللَّه انصارى در چنين روزى است، بلكه به سبب الحاق سرهاى شهدا در اين روز توسط امام سجاد(ع) و زيارت آن قبور پاك، توسط امام(ع) و كاروان حرم حسينى در اربعين است و اين عمل از شعائر مهم شيعه و در كنار 51 ركعت نماز و سجده بر خاك، مطرح شده است. ❀ ⃟⃟ ❊ ادامه ی این مبحث زیبا و تاریخی را می توانید از 👈 اینجا مطالعه نمایید. @𝒑𝒂𝒋𝒐𝒉𝒆𝒔𝒉_𝒆𝒔𝒇𝒂𝒉𝒂𝒏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا