eitaa logo
« پُرسانــــــــــــــ پُرسانــــــــــــــ » «...ن‌...»
28 دنبال‌کننده
2هزار عکس
1هزار ویدیو
20 فایل
بسم‌الله الرحمن‌الرحیم انا اعطیناک #الکوثر فصل لربک #وانحر ان شانئک هو #الابتر قرآن،حدیث،دعا،احکام،متن،شعر،و... (جهان، انقلاب اسلامی، ولایت فقیه) پُرسان‌پُرسان تا آسمان
مشاهده در ایتا
دانلود
✨ بسم الله الرحمن الرحیم ✨ تحلیلی از علیه‌السلام به عنوان جامعه، در رابطه با امتی است که بعضی از ایشان الگوی و برای همه امت‌ها در طول تاریخ از آن زمان تاکنون شده‌اند؛ مثل: ، ، ، ، تمار، أبی‌بکر، این مجموعه، از اقتداء کنندگان به سلام‌الله‌علیها در بصیرت و صبر و ، به دور از و بودند؛ به طوری که نه به دلیل افراط و تندروی، ثلمه‌ای به مسلمین وارد آید و نه از راه احتیاط‌های زائد و کوتاه آمدن در ابراز حقایق، آسیبی به حفظ ارزش‌ها و اصالت‌ها وارد شود در مقابل این گروه، بعضی از امت در و ضعف صبر و شکیبایی، چنان شدند که با قرآن سرِ نیزه رفتن نه تنها امام خود را در میدان تنها گذاشتند که او را به پذیرفتن مجبور کردند و نتیجه را که عزل آن حضرت و نصب معاویه بود، قبول کردند علی علیه‌السلام در چنین شرائطی خطبه قاصعه را به عنوان تحلیلی از هر دو رویداد؛ و بیان‌می‌فرماید دلیل تشابه عصر آن حضرت با روشن است! عصر آن حضرت عصرِ گذر از دوره‌ی اِنذار نبوت و ورود به دوره‌ی هدایت امامت بود اهل بَصر و صبر، عمل به عقل و قرآن را در اطاعت از امامت می‌دیدند در حالی که دیگران به دانایی و کارایی خود غرّه شده بودند عصرِ -امام زمان ما- ، گذر از خواب طولانی پذیرش حُکّام طاغوتی و ورود به است دوره ی و به تمام مظاهر طاغوت‌ها و اطاعت از است اگر مسأله علیه‌السلام در ابتدای پیدایش انسان، مسأله اصلی برای امتحان فرشتگان بود و شرط قبول عبادت شش هزار سال تمکین از این عبادت کوتاه مدت بود، در عصر علی علیه‌السلام نیز شرط قبول جهادها در بدر، اُحد، أحزاب و حُنین، همراهی با مظهر ولایت الهی بود در عصرِ ما هم شرط خدمت به اسلام، کُفر به پرچم های طاغوتی و گِرد آمدن همه در زیرِ لوای ولایت است در چنین شرایطی نگاه دوباره به خطبه نقشه راه را برای ما روشن تر می‌کند! امیرالمومنین علیه‌السلام در آغاز خطبه قاصعه، رمز عبور سالم از را کلید می‌زند و می‌فرماید: الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي لَبِسَ الْعِزَّ وَ الْكِبْرِيَاءَ وَ اخْتَارَهُمَا لِنَفْسِهِ دُونَ خَلْقِهِ وَ جَعَلَهُمَا حِمًى وَ حَرَماً عَلَى غَيْرِهِ وَ اصْطَفَاهُمَا لِجَلَالِهِ. وَ جَعَلَ اللَّعْنَةَ عَلَى مَنْ نَازَعَهُ فِيهِمَا مِنْ عِبَادِهِ آنچه داروی شفابخش وحدت را به سمِّ مُهلِک تفرقه تبدیل می کند است؛ ابلیس را خیالات کبریائی و کبریای خیالی و توهّمی از پیوستن به اقیانوس فرشتگان در سجده بر آدم علیه‌السلام بازداشت در عصر علی علیه‌السلام نیز، بیست و پنج سال اسلام را از قُطب خود خارج کردند آنگاه که سنگ آسیاب بر قطب خود قرار گرفت اگر اهل بَصر و صبر به نصاب رسیده بودند همه موانع خُرد شده‌بود و همه در متنعِّم شده بودند؛ ولی ، آن بیست و پنج سال و آن پنج سال را به سرنوشت دیگری گرفتار کرد در عصرِ ما هم امت بود که بَصر و صبر او را به نصاب رساند و اسلام به قُطب خود برگشت و بادِ حرکت این آسیاب بود که استخوان‌های نظام سلطنتی دو هزار و پانصد ساله را در هم شکست و ابرقدرتها را به زانو در آورد و اسلامِ مقاومت در مقابل طاغوت را در مقابل اسلامِ ذلّت و متابعت از طاغوت، درخشان کرد اگر نبود این جرأت را از کجا می‌آورد که به دست جماعتی از فرزندان اسلام، حقِّ جماعت دیگر را غصب کند و آنها را از هستی ساقط نماید؟ چرا به فلسطینیان برنگردد و چرا حقِّ مردم فلسطین از غاصبان گرفته نشود؟ چرا یک‌پارچگی عالم اسلام تحقق پیدا نکند؟ همه و همه به خاطر ست به کوری چشم بدخواهان، سنگ آسیاب اسلام بر قُطب در حال چرخشی است که پرنده به گَرد آن نمی‌رسد و سیل است که قُطب آسیاب را به حرکت در می‌آورد؛ همان‌گونه که علی علیه‌السلام در خطبه شقشقیه فرمود: إنَّ محلّی مِنها محلُّ القُطبِ منَ الرَّحی هر جا تحقق پیدا کرد، آسیاب اسلام بر قُطب ولایت الله چرخید و همه موانع زیرِ سنگ این آسیاب خُرد شد و سرزمین های اسلام یکی پس از دیگری آزاد شد، و هر جا و از پیوستن به مانع شد، از همه مراحل گذشت و بالأخره در سایه مستقر گردید هر جا نیز رگ و غیرتی بود و از ذلّت و تحقیر فاصله گرفت، از همه مراحل گذشت تا بالأخره در سایه مستقر شد استاد‌صفرپور، مدرس‌دانشگاه، شیراز
✨ به‌‌نام‌خــــــ‌الله‌ــــــدا ✨ ╭━═━⊰🍃🕊🍃⊱━═━╮ أللَّھُـمَ عَجِّـلْ لِوَلیِکْ ألْـفَـرَج ━ 🍃✾ ✾ 🕊 ✾ ✾🍃 ━ گفتمـش: دَم بـه دَم آزارِ دلِ زار مکن! گفـت اگـر یـارِ منی، شِکوِه ز آزارمکن گفتـمش چندتوان طعنه ز اَغیار شنید گفت از من بشنو گـوش بـه اَغیار مکن
به‌نام‌ خدا ما هم تا آخر، زحمت‌ها و رنج‌های توطئه ابرقدرت‌ها را باید تحمل کنیم ما مؤظف هستیم تا امر الهی را انجام دهیم پس، از سختی‌ها نباید هراس داشته باشیم آیا پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در مقابل سختی‌ها عقب‌نشینی کردند؟ آیا حاضر به تسلیم و سازش شدند؟ ما هم که کار انبیا و پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله و سلم را انجام می‌دهیم باید بایستیم، باید مقاومت کنیم تا اسلام استقرار پیدا کند و عدالت برقرار شود و دست ظالم ها کوتاه گردد (ره) - جلد ۱۹ صفحه ۵۸
به‌نام‌ الله امام حسن‌بن‌علی‌بن‌محمد(ع) مشهور به (ع) یازدهمین امام شیعیان اثنی‌عشری است امام عسکری(ع) در روز جمعه هشتم ربیع الثانی سال ۲۳۲ هجری قمری به دنیا آمد عمر شریف از ۲۳۲ الی ۲۶۰ هجری قمری و به مدت شش سال امامت را بر عهده داشته‌است مشهورترین لقب امام یازدهم، است که به اقامت اجباری‌اش در شهر اشاره دارد این امام بزرگوار در سامرا و تحت مراقبت حکومت عباسی قرار داشت (ع) از طریق نمایندگان خود و نیز از راه نامه‌نگاری با شیعیان ارتباط داشت عثمان بن سعید، نخستین نایب خاص (عج)، از نمایندگان خاص این امام معصوم نیز به شمار می‌رفت امام عسکری(ع) در ۸ ربیع‌الاول سال ۲۶۰ق، در ۲۸ سالگی در سامرا به شهادت رسید و در کنار مرقد پدر بزرگوارش دفن شد مدفن آن دو امام معصوم به حرم عسکریین مشهور و در عراق، شهر سامراء واقع شده‌است حضرت امام عسکری علیه‌السلام بعد از آنکه پدرشان امام هادی(ع) توسط خلیفه وقت به سامرا تبعید شد، ایشان نیز به همراه پدر به آن شهر رفته و تا زمان شهادت در همانجا زیر نظر مأموران بود شش خلیفه عباسی به نامهای متوکل، منتصر، مستعین،‌ معتز، مهتدی و معتمد در زمان زندگی کوتاه ایشان حکومت را در اختیار داشته و در نهایت، ایشان بعد از ۲۸ سال زندگی و ۶ سال امامت، در تاریخ ۲۶۰ ق به دستور به رسیده و در همان شهر سامراء و در کنار مزار پدرشان به خاک سپرده شدند نام مادر آن حضرت ام ولد بوده است ولی در برخی از منابع، نام او؛ حدیث، سَوسَن، یا سلیل نیز ذکر شده است امام حسن عسکری(ع)، پدر و پدر بزرگشان به ابن‌الرضا معروف بودند آن حضرت در سال ۲۳۴ ق و در حالی که دوسال بیشتر نداشتند به همراه پدر با فراخوان متوکّل، به سامرّا رفتند و بالاجبار تا آخر عمر بابرکتشان در همان شهر سکونت گزیدند امام حسن عسکری(ع) با نرجس دختر یشوعا، پسر قیصر روم که مادر امام زمان است ازدواج نمودند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به‌نامِ ٱللَّه آجرک‌الله یامولای یاصاحب‌الزمان-عج اعظم‌الله اجورنا و اجورکم یک عمر گرفتار مصائب بودی محصور به کینه ی اجانب بودی با این همه از تو بیشتر ترسیدند آخر پدر امام غائب بودی حضرت علیه‌السلام به محضر مولای منتظران ظهور حضرت حجت‌ ابن الحسن العسکری - عج ارواحنا له الفداء و محبان آن حضرت تسلیت و تعزیت باد - ع ..
(ع) اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ الْهادِي إِلَىٰ دِينِكَ، وَالدَّاعِي إِلىٰ سَبِيلِكَ، علَمِ الْهُدىٰ، وَمَنارِ التُّقىٰ، وَمَعْدِنِ الْحِجىٰ، السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا مَوْلاَیَ یَا أَبَا مُحَمَّدٍ الْحَسَنَ بْنَ عَلِیٍّ الْهَادِیَ الْمُهْتَدِیَ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ‏ - ع عرض مینمائیم
علیه السلام السَّلامُ عَلَیْکَ یَا وَلِیَّ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ وَ خَالِصَتَهُ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا إِمَامَ الْمُؤْمِنِینَ وَ وَارِثَ الْمُرْسَلِینَ وَ حُجَّةَ رَبِّ الْعَالَمِینَ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْکَ وَ عَلَی آلِ بَیْتِکَ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ یَا مَوْلایَ یَا أَبَا مُحَمَّدٍ الْحَسَنَ بْنَ عَلِیٍّ أَنَا مَوْلًی لَکَ وَ لِآلِ بَیْتِکَ وَ هَذَا یَوْمُکَ وَ هُوَ یَوْمُ الْخَمِیسِ وَ أَنَا ضَیْفُکَ فِیهِ وَ مُسْتَجِیرٌ بِکَ فِیهِ فَأَحْسِنْ ضِیَافَتِی وَ إِجَارَتِی بِحَقِّ آلِ بَیْتِکَ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِین - ع و تعزیت عرض مینمائیم
به‌نام الله سامرا در دل خود داغ فراوان دارد هر شبش منظره دارد با خودش ماتم آن خانه و زندان دارد یک طرف خاطره گنبد ویران دارد سامرا شهر عجیبی‌ست خدا می‌داند مهد غریبی‌ست خدا می‌داند - عج
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍی ﺧﻮﺏِ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ وَجَاءَ رَبُّكَ وَالْمَلَكُ صَفًّا صَفًّا ﻭ ﺧﺪﺍ ﻭ ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ ﺻﻒ‌ﺑﻪ‌ﺻﻒ ﺑﻴﺎﻳﻨﺪ وَجِيءَ يَوْمَئِذٍ بِجَهَنَّمَ يَوْمَئِذٍ يَتَذَكَّرُ الْإِنسَانُ وَأَنَّىٰ لَهُ الذِّكْرَىٰ ﻭ ﺟﻬﻨﻢ ﺭﺍ ﻛﺸﺎﻥ‌ﻛﺸﺎﻥ ﺑﻴﺎﻭﺭﻧﺪ، ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻪ‌ﺧﻮﺩﺵ می‌ﺁﻳﺪ؛ ﻭلی ﺍﻳﻦ ﺑﻪ‌ﺧﻮﺩﺁﻣﺪﻥ ﺩﻳﮕﺮ ﭼﻪ ﺳﻮﺩی ﺑﺮﺍﻳﺶ ﺩﺍﺭﺩ؟! يَقُولُ يَا لَيْتَنِي قَدَّمْتُ لِحَيَاتِي ﻣﻲ‌ﮔﻮﻳﺪ: ﺍی ﻛﺎﺵ ﺍﺯ ﻗﺒﻞ، ﺑﺮﺍی ﺯﻧﺪگی ﺁﺧﺮﺗﻢ ﭼﻴﺰی ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﺑﻮﺩم! فَيَوْمَئِذٍ لَّا يُعَذِّبُ عَذَابَهُ أَحَدٌ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ، کسی ﻣﺜﻞ ﺧﺪﺍ ﻋﺬﺍﺏ نمی‌ﻛﻨﺪ؛ وَلَا يُوثِقُ وَثَاقَهُ أَحَدٌ کسی ﻫﻢ ﻣﺜﻞ ﺍﻭ ﺑﻪ ﺯﻧﺠﻴﺮ نمی‌ﻛﺸﺪ! يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ﻫﻤﻴﻦ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻣﺆﻣﻦ میﮔﻮﻳﺪ: ﺍی ﺟﺎﻥِ ﺑﻪ‌ﺁﺭﺍﻣﺶ‌ﺭﺳﻴﺪﻩ ارْجِعِي إِلَىٰ رَبِّكِ رَاضِيَةً مَّرْضِيَّةً ﭘﻴﺶ ﺻﺎﺣﺐ‌ﺍﺧﺘﻴﺎﺭﺕ ﺑﺮﮔﺮﺩ: ﺗﻮ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺭﺍضی هستی ﻭ ﺍﻭ ﻫﻢ ﺍﺯ ﺗﻮ ﺭﺍضی ﺍﺳﺖ فَادْخُلِي فِي عِبَادِي ﻭﺍﺭﺩِ ﺟﻤﻊ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﺨﺼﻮﺻﻢ ﺷﻮ وَادْخُلِي جَنَّتِي ﻭ ﺑﻪ ﻗﺪم ﺑﮕﺬﺍﺭ - آیات ۲۲ الی ۳۰
هدایت شده از 📃دیوار احادیث📃
علیه‌السلام قال الامام الرّضا - عليه السلام لا يُجْمَعُ الْمالُ إلاّ بِخَمْسِ خِصال: بِبُخْل شَديد، وَ أمَل طَويل، وَ حِرص غالِب، وَ قَطيعَةِ الرَّحِمِ، وَ إيثارِ الدُّنْيا عَلَي الْآخِرَةِ ثروت، انباشته نمی‌گردد مگر با يكي از پنج خصلت: بودن، آرزوی طول و دراز داشتن، بر دنيا بودن، قطع كردن، آخرت را فدای دنيا كردن - ج ۲۱ ص۵۶۱ ح ۲۷۸۷۳ 🍁🍁🍂🍁🍁