🔴🔵pasokh🔴🔵
🔥👊🏿 مشت محکم ما و سرگیجی معاندین ⭕️ سبک مغزان افاضه کرده اند سلام یعنی تسلیم و رسم سلام کردن را اع
|#قسمت_سوم|🌱
◄#نهایی
♻️✍🏼 پےنوشت: سنت سلام کردن فقط برای ایرانیان و یا اقوام شکست خورده وضع نشده است تا یه عده ابله بگویند این را عرب ها برای اعلام شکست و اظهار تسلیم به شکست خوردگان فرمان داده اند!! ؛ بلکه سلام کردن #سنتی اسلامی است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) آن را به همه مسلمانان تعلیم کرده و دستور داده اند که همه، اعم از اعراب و غیر اعراب به این شیوه به هم تحیت بگویند.
¤ و نقل است که عرب قبل از اسلام تعبیر #حیاک_الله را به کار می برند؛ یعنی #خدا_تو_را_زنده_بدارد و یا می گفتند #انعم_صباحا یعنی #صبح_بخیر و نیز میگفتند: #سلام_علیکم. اما پیامبر اسلام دستور داد که افشاء سلام کنید ➯
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
⑩ اما درود
¤ اگر چه برخی اصرار دارند که #درود را به عنوان #ترجمه فارسی، جایگزین سلام کنند، اما درود، ترجمه ی سلام نمی باشد. درود از "دروته و دروسته" به معنای #درستی گرفته شده است و سپس در فارسی میانه به "درود" تبدیل شده و مترادف کلماتی چون: آفرین، شادباش، به به، می باشد و البته برخی معانی دیگری چون: دعا، ثنا، سلامتی و رحمت را نیز برای آن برشمرده اند، که معلوم میشود معنای درست و دقیقی از درود #ندارند، چرا که سلامتی، دعا، ثنا، رحمت و... . همه کلمات #عربی هستند و هر کدام معنای کاملاً جداگانه ای برای خود دارند. حال اگر کسی دوست دارد به جای #سلام، به مخاطب خود بگوید: "درود" بگوید، اما گمان نکند که ترجمه ای برای سلام پیدا کرده است 😃
¤ البته برای درود معانی دیگری نیز دارد، مانند: #چوب_تخته_و_درخت؛ چنان که چوبتراش #نجار را در فارسی #درودگر میگویند 🚤
¤ وقتی میگویند: «پدر خاقانی، به نام علی، در شروان، به شغل درودگری اشتغال داشت؛ یعنی چوبتراش و نجار بود»
🔖معانی دیگر درود
⑪ تمام اقوام جهان هنگامى كه به هم میرسند براى اظهار محبت به يكديگر نوعى #تحيت دارند كه گاهى #جنبه_لفظى دارد و گاهى به #صورت_عملى است كه رمز تحيت مىباشد.
❣در اسلام نيز #سلام يكى از روشن ترين تحيتها است❣
⑫ البته لازم به ذکر هست که تلاش برای حذف کلمهی #سلام، اختصاصی به برخی از منکران خدا و مخالفان دین در ایران ندارد که به بهانهی عربی بودن واژهاش به آن بتازند، بلکه یک تلاش هدفدار جهانی و #ماسونی صورت گرفته است.
♻️✍🏾 پےنوشت: با وجود این حقایق، هر کسی اندک آشنایی با اسلام و تاریخ اسلامی داشته باشد بعید است که نداند سنت سلام کردن در خود قرآن کریم #ترویج شده است و نداند که مطابق قرآن خدا نیز به #پیامبران سلام می دهد و نداند که #عرب هم در آغاز ملاقات و هم در پایان آن سلام می دهند و ...
← بنابراین، کاملا واضح که انتشار این گونه مطالب و انتساب آن به افراد موجه، جز برای این نیست تا ذهن مخاطب را برای #پذیرش مطلبی که می خواهند الغاء کنند، آماده سازند.
← اسلام ستیزان با نوشتن و اشاعه چنین مطلب غیر علمی و انتشار آن در فضای مجازی، عامه کم مطالعه مردم را هدف گرفته و می کوشند به این روش جامعه ایرانی را از آداب و سنن اسلامی تهی کنند و آداب غیر اسلامی را جایگزین کنند!
← در آخر ضمن تبریک مجدد به پفک مغزهایی که این شبهه را به وسیله عقل #معیوب خود ساخته و پرداخته بودند، عارضیم که این شبهه هم اینگونه خاک شد، بدویید برید دروغ های جدید را بسازید 😂😄 که منتظریم 💪🏾
《4》
#انهدام_شبهه🔥
#رسوایی_کانالچه_ها ⚔
●➼•━━━━━━━━━━
🔹کانال تخصصی پاسخ به شبهات و شایعات🔹
〰❁🍃❁🌸❁🍃❁〰
🔺پایان یک افسانه🔻
🔘 #سوال ؛ آیا آبراهام لینکن از روسای جمهور اسبق آمریکا دستور لغو برده داری داد یا هدف پنهانی داشت ؟!
➖➖➖➖➖
🔆 #جواب: آبراهام لیکن فقط با انگیزه #سیاسی آنهم محدود به خاک آمریکا ، برای #جلوگیری از شورش داخلی و تضعیف شورشیان تحت رهبری بردگان چنین دستوری را صادر کرد #همین !!
📝 خود او در نامهای به آلبرت هادگِز تصریح میکند:
🗣 هدف #اصلی من در این مبارزه این است که اتحادیه را #حفظ کنم، نه این که بردهداری را حفظ کنم یا از بین ببرم.اگر #میتوانستم اتحادیه را بدون آزاد کردن هیچ بردهای حفظ کنم این کار را میکردم....
🌱My paramount object in this struggle is to save the Union, and is not either to save or to destroy slavery. If I could save the Union without freeing any slave I would do it
#منابع:
🇺🇸دانشگاه شیکاگو آمریکا
Ⓜ️http://www.journals.uchicago.edu/doi/abs/10.1086/293291?journalCode=et
🇺🇸دانشگاه ایلنوس آمریکا
Ⓜ️http://www.las.illinois.edu/news/lincoln/emancipation
🇺🇸دانشگاه میشیگان آمریکا
Ⓜ️https://quod.lib.umich.edu/l/lincoln/lincoln5/1:848?rgn=div1;view=fulltext;q1=October+26%2C+1862
------------+++++------------
🌐 ضمن اینکه برده داری کماکان به قوت خود باقیست ، مثلا طبق آمار bbc برده های زیادی از کشور فیلیپین, ویتنام , آلبانی و نیجریه به انگلیس صادر میشوند !
📌The most common countries of origin for women rescued by the charity are Albania, Nigeria, Vietnam and the Philippines. Albania and Nigeria together accounted for almost 60% of the victims.
Ⓜ️https://www.bbc.co.uk/news/amp/education-43300783
➖➖➖➖➖
#رد_شایعات
#جلوگیری_از_نشر_خرافات
.•[@posok_b_shbhe]•.
🔥👊🏿 مشت محکم ما و سرگیجی معاندین
⭕️ شیادان مجازی: مجتبی خامنه ای و همسرش برای درمان ناباروری به انگلیس رفته بودند✖️
با ما همراه باشید🍃🌸
==================
🛡باور بفرمائید اگر یک #کنتوری برای محاسبه دروغ گویی و دغل بازی وجود داشت، قطعاً و #بلاشک قابلیت حساب این حجم از کذبیات را نداشت.
🕸 البته ناگفته نماند احتمالاً فرزندان #روباه مکار با تسخیر اجنه و ارواح، اخبار رو به دست میارن!!
(همانند زمزم جونشون)
🌪فک کنم اونقدر هم قوی عمل میکنن خبر ادعا شده قبل از اینکه از طرف شخص مورد اتهام عمل شود این جماعت باخبر میشن 😂😎
《1》
💥 پاسخ کامل در پست بعدی 💥
🔴🔵pasokh🔴🔵
🔥👊🏿 مشت محکم ما و سرگیجی معاندین ⭕️ شیادان مجازی: مجتبی خامنه ای و همسرش برای درمان ناباروری به ان
. 〰🍃❁💫﷽💫❁🍃〰
⚙ درست هست که میگویند دروغ هر چه بزرگ و #بزرگتر باشد، باور کردنش هم برای مخاطب #آسونتره://
بلی_ وارونه جلوه دادن واقعیت ها، برنامه #ثابت رسانه های #مزدور هست.
💡ابتدا یک #توصیه کلی اکید| در زندگی هیچگاه سعی نشود با سیاه نمایی و شانتاژ (طرف مقابل خود) به اهداف خود برسید، زیرا این کار همچون مردابی هست قبل از اینکه به شخص یا اشخاص مقابل آسیب برساند، خودتان را در #سیاهی روحی و مادی قرار میدهد➯
① اما برای ردّ این بهتان نه چندان جدید #همین کافیست که غیر از ادعا، #هیچگاه کوچکترین دلیل و سندی ارائه نمیشود! و ادعا #منهای دلیل حرف #مفتی بیش نیست✋🏿
🐒 فلذا بیراه نیست که میگوییم شاید با تسخیر اجنه و ارواح خبر درست میکنند!
② ادعای دیگر اینکه یک میلیون پوند از بنیاد مستضعفان برداشته شده است!
⚖ برای اثبات یا باید به گردش های مالی بنیاد دسترسی داشته باشند، یا باید یکی از مسئولان رسمی بنیاد تأیید کرده باشه.
🚧 اگر مورد اول هست که باید اسناد رو ارائه کنند مستفیض شویم که تا حالا هیچی جز ادعای توخالی نبوده، اگر مورد دوم هست که بازم باید سند خاص خودش رو ارائه کنند؛ حرّافی و لفّاظی افراد #فاقد شخصیت که اندازه پشیزی #ارزش ندارد ¥¥¥
✍ یک دروغ بزرگ را #آنقدر با انواع و اقسام روش ها تکرار مینمایند (مغالطه تکرار) تا تبدیل به یک حقیقت #مسلم و غیر قابل انکار در اذهان مردمان شود.
و هر چند یکبار به بهانه ای خبرش #بازنشر میکنند تا در ذهن داغ بماند.
〰〰〰〰〰〰〰
③ حال چطور به شعور مخاطب توهین میشود؟
⚠️دقت کنید (طبق ادعای این رسانه ها: یک شخصی در حد فرزند نفر اول کشور به همراه همسر و چند نفر دیگر از فرودگاه امام خمینی تهران حرکت میکنند به مقصد فرودگاه لندن و از آنجا هم پیگیر درمان(!) بوده اند به مدت دو ماه!!!
🎆 بسیار خب:/ چطور در طی طول مسیر طولانی و با وجود حضور #پررنگ عناصر ضدانقلاب در کشور انگلستان، حتی #یک فرد پیدا نشد تا عکس/فیلم ساده ای از حضور ایشان در انگلیس بگیرد⁉️
🎇حال عکس گرفتن دستی به کنار اصلاً_ یعنی در فرودگاه و دیگر مکان های #لندن یک دوربین ساده برای ضبط وقایع نداشت⁉️
🌠 یا از مسئولان بهداشتی و ساز و کارهای مالی انگلیس شخصی پیدا نشده سند محکمه پسند ارائه بدهد⁉️
+ بماند که اساساً روباه پیر جایگاه و قابلیت چشمگیری در درمان ناباروری، ندارد👎
④ بر خلاف تمام شایعات، فرزند آقا سیدمجتبی در بیمارستان رسالت #تهران به دنیا آمده، پرونده این عمل هم در بیمارستان موجود است.
🖇 www.parsine.com/000KN8
〰〰〰〰〰〰〰
🔳 #کمترین اثر منفی #چنین اخباری بر #ذهن مخاطب (بر فرض اینکه متوجه شود، ماجرا از اصل دروغ هست) ایجاد یک نوع ذهنیت منفی به فرد/افرادی هست که درباره شان شایعه پراکنی شده است.
¤ در گذشته، کشورهای #مستکبر و قلدر به #استعمار و استثمار منابع طبیعی کشورهایی همچون #ایران میپرداختند؛ و حال وظیفه استعمار و استحماق "ذهنی_فکری" ایرانیان به فیک نیوزها محول شده؛ تا با نشر دائمی و گسترده اخبار کذب با استفاده از انواع مغالطات مطلب رو بطور محکم در ذهن مخاطب ساده خود جا بیندازد.
¤ اینکه میگوییم دشمن یک #امپراطوری_دروغ به راه انداخته است؛ عبارت صحیح و دقیق هست✓✓
《2》
▬▭▬▭▬▭▬▭▬▭▬▭▬
⚡️@posok_b_shbhe⚡️
🔥👊🏿 مشت محکم ما و سرگیجی معاندین
⭕️ از دستاوردهای قدیمی ملحدین: حضور حسنین (علیهما السَّلام) در فتح طبرستان ایران‼️
با ما همراه باشید 🥀🏴
======================
🛡تروریست های مجازی که در وقاحت و شرارت زبانزد عام و خاص اند؛ چنان خود را به نفهمی و #خریت زده اند که، خر خودش #شرمنده میشود!
🕸 انگار نه انگار خداوند عالم، اندازه يك جو عقل در كله ی پوك آنها قرار داده كه از آن استفاده نمی كنند. احتمال دیگری هم ممکنه و آن هم، شايد می فهمند، ولی نفع خود را در "نفهمی" می بينند🤡
#دروغگویی🧨
#شیادی💣
《1》
⚔ نابود شدنشان را در پست های بعدی ملاحظه بفرمایید ⚔
🔴🔵pasokh🔴🔵
🔥👊🏿 مشت محکم ما و سرگیجی معاندین ⭕️ از دستاوردهای قدیمی ملحدین: حضور حسنین (علیهما السَّلام) در فت
. ❁🍃❁🥀﷽🥀❁🍃❁
🕰 مدت زمان لازم جهت مطالعه: 20 دقیقه
⚙ دشمنان مایوس و سرافکنده شیعه، کسانی که موج جهانی و عظیم دوستداران و عاشقان اهل بیت (عَلَیهم السَّلام) خاریست #بزرگ در چشمانشان، شبهه #قدیمی همفکران خود را از زباله دانی در آورده و با #ظاهری جدید باز نشر کرده اند که امام حسن و امام حسین (عَلَیهما السَّلام) در فتح ایران شرکت داشتند!
🐒مزبله نشینان سَفیهی که بر چنین ادعای #سخیف و #سستی، مهر تاییدی میزنند و در کانال ها برایش اراجیف ها میبافند بر نهایت #ضعف علمی کفارگونه اشون افزوده میشود.
🟤 برسیم به پاسخ کوبنده به نوادگان #یزید🔥
#توضیح: پاسخ در شش دسته آماده شده است✓
❶ مقدمه
② نقد و بررسی اقوال طبری و بلاذری
❸ قول و فعل امیر المومنین
④ احادیث و سنّت معصومین
❺ گزارش وقایع تاریخی
⑥ اقوال علمای شیعه
➿➿➿➿➿➿➿➿➿➿➿
[ دسته شماره ❶ ]
📝 اگر بر فرض محال، #ثابت شود که حضرت امیرالمومنین علی (عَلَیهِ السَّلام) با این جنگها و کشورگشاییها موافق بوده و حسنین (عَلَیهُما السَّلام) نیز در جنگها شرکت داشتهاند {که چنین نبوده است} ، بدون شک #حق با آنان بوده است و دلیلی نیست که کسی بگوید :
🔘 جنگ با کفار مکه و مدینه، جنگ با یهودیان، جنگ با پیمان شکنان، جنگ صفین، جنگ با خوارج نهروان و ،...، همه یک #تکلیف الهی بوده و پیامبر و امام که برگزیده و فرستادهی خدا و صاحب عصمت میباشند، همه جا #حق دارند، اما اگر با ایرانی طرف شدند، چون ما ایرانی هستیم، حق ندارند❗️
🔘 ملیجک های ملحد #چون اعتقادی به خدا و هیچ شناختی از دین ندارند، گمان دارند که ملیّت ها و مرزهایی که بشر برای خود تعیین کرده و هر روز تنگ و گشاد میشود، خدا را نیز مجبور به رعایت میکند؛ حال آن که ایرانی و غیر ایرانی و عجم و عرب و سفید پوست و سیاه پوست و... همه #مخلوق او هستند و همه جا و تمام سرزمین ها مُلک او هستند، و تنها مرزی را که خدا تعریف نموده است، #مرز ایمان و کفر است.
🔘 میخواهند با این ترفند #القا کنند که #قومیت گرایی، ارجح از #خداپرستی و دینگرایی است، در حالی که اصلاً چنین نبوده و خداوند تنها ارجحیّت و امتیاز را به #تقوا داده است.
📖 إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ ꪜ
《2》
#ادامه_دارد •••
🔴🔵pasokh🔴🔵
🔥👊🏿 مشت محکم ما و سرگیجی معاندین ⭕️ از دستاوردهای قدیمی ملحدین: حضور حسنین (علیهما السَّلام) در فت
⚡️#ادامه
[ دسته شماره ② _ نقد #علمی تاریخ طبری (1) ]
📝 مشهورترین و پر مراجعه ترین کتاب تاریخ اسلام را می توان تاریخ طبری دانست که متاسفانه همواره مورد استناد طیف های مختلف قرار گرفته و می گیرد، در حالی که این کتاب تاریخی پر است از #جعلیات و مطالب #خلاف واقع و #جانبدارانه می باشد تا جایی که می توان آن را از "محبوب ترین کتاب های مورد استناد کفار و منافقانِ اسلام ستیز در راستای تضعیف اسلام دانست" گرچه این کتاب، یک کتاب سُنّی می باشد و نه شیعی و #هیچ اعتباری ابتدا به ساکن در نزد امامیه نداشته و ندارد، بدون آن به مکتب اهل بیت (علیهم السَّلام) هیچ خدشه ای وارد نمی شود.
🚧 نکته ی مهم تر آنکه میزان جانبداری و مطالب مغرضانه و کتمان حقائق تاریخ در این کتاب به قدری #زیاد است که حتی خود طبری به عنوان گردآورنده ی مطالب این کتاب در برخی موارد به خیانت هایش در نقل تاریخ #اعتراف کرده است! با یکدیگر به برخی از نمونه ها نگاهی می اندازیم.
⚪️ طبری به اعتراف خودش بسیاری از حقایق تاریخی را #کتمان می کرده و از نقل آن #خودداری کرده است که به چند مورد از گزارشات آن، اشاره میشود.
🗒 برخی از #گزارشات
•گزارش• 1⃣
📑 #متن_عربی: وفی هَذِهِ السنة- أعنی سنة ثَلاثِینَ- کَانَ مَا ذکر من أمر أبی ذر ومعاویة، وإشخاص مُعَاوِیَة إِیَّاهُ من الشام إِلَى الْمَدِینَةِ، وَقَدْ ذکر فِی سبب إشخاصه إِیَّاهُ منها إِلَیْهَا أمور کثیرة، کرهت ذکر أکثرها.
🔺و در این سال - یعنی سال سی ام - اتفاقات بین ابوذر و معاویه و تبعید ابوذر از شام رخ داد و در مورد علت تبعید ابوذر موارد زیادی نقل شده است که من (طبری) خوش نداشتم آن را ذکر کنم.
📓{الطبری، أبو جعفر محمد بن جریر بن یزید بن کثیر بن غالب، ج4 : ص283}
🌐http://lib.eshia.ir/40077/4/283
•گزارش• 2⃣
📑 #متن_عربی: وَأَمَّا الْوَاقِدِیُّ فَإِنَّهُ ذَکَرَ فِی سَبَبِ مَسِیرِ الْمِصْرِیِّینَ إِلَى عُثْمَانَ وَنُزُولِهِمْ ذَا خَشَبٍ أُمُورًا کَثِیرَةً، مِنْهَا مَا قَدْ تقدم ذکریه، وَمِنْهَا مَا أَعْرَضْتُ عَنْ ذِکْرِهِ کَرَاهَةً مِنِّی لِبَشَاعَتِهِ.
🔺اما واقدی در مورد راه افتادن اهل مصر به سمت عثمان و بت خشم و غضب آمدنشان به سوی او موارد زیادی را ذکر کرده است. که به برخی از آن ها اشاره شد و من (طبری) به دلیل زشتی برخی از آن ها از نقلش خودداری کردم.
📓{الطبری، أبو جعفر محمد بن جریر بن یزید بن کثیر بن غالب _ ج4 : ص356}
🌐http://lib.eshia.ir/40077/4/356
•گزارش• 3⃣
📑 #متن_عربی: ذکر الخبر عن قتل عثمان رضى الله عنه
وَفِی هَذِهِ السَّنَةِ قُتِلَ عُثْمَانُ بْن عَفَّانَ رَضِیَ اللَّه عَنْهُ.
ذکر الخبر عن قتله وکیف قتل:
قَالَ أَبُو جَعْفَر رحمه اللَّه: قَدْ ذکرنا کثیرا من الأسباب الَّتِی ذکر قاتلوه أَنَّهُمْ جعلوها ذریعة إِلَى قتله، فأعرضنا عن ذکر کثیر منها لعلل دعت إِلَى الإعراض عنها...
🔺نقل خبر قتل عثمان
در این سال عثمان بن عفان کشته شد.
نقل خبر قتل عثمان و چگونگی آن :
طبری می گوید : بسیاری از دلایلی که قاتلان عثمان آن را گفته اند و وسیله ای برای قتلش قرار داده اند را ذکر کردیم و از نقل بسیاری از آن ها به دلایلی که موجب روی گرداندن از آن می شود خودداری کردیم...
📓{الطبری، أبو جعفر محمد بن جریر بن یزید بن کثیر بن غالب _ ج4 : ص365}
🌐http://lib.eshia.ir/40077/4/365
•گزارش• 4⃣
📑 #متن_عربی: و ذکر هِشَام، عن أبی مخنف، قَالَ: وَحَدَّثَنِی یَزِید بن ظبیان الهمدانی، أن مُحَمَّد بن أبی بکر کتب إِلَى مُعَاوِیَةَ بن أَبِی سُفْیَانَ لما ولی، فذکر مکاتبات جرت بینهما کرهت ذکرها لما فِیهِ مما لا یحتمل سماعها العامة.
🔺هشام از ابی مخنف نقل کرده است که وی می گوید : یزید بن ظبیان همدانی برایم نقل کرد که محمد بن ابی بکر زمانی که معاویه به قدرت رسید برای او نامه نوشت. به همین دلیل ابومخنف مکاتباتی که بین آن دو صورت گرفته را نقل کرده است که من (طبری) به دلیل آن که عامه ی مردم شنیدن آن را تاب نمی آوردند خوش نداشتم آن ها را نقل کنم.
📓{الطبری، أبو جعفر محمد بن جریر بن یزید بن کثیر بن غالب _ ج4 : ص557}
🌐http://lib.eshia.ir/40077/4/557
〰〰〰〰〰〰〰〰〰
♻️✍🏼 پےنوشت: وجود چنین اعترافات #صریحی از جانب #طبری آیا می توان به وی در نقل تاریخ اعتماد تمام و کمال کرد و از خلال نقلیات او به حق و حقیقت رسید⁉️
《3》
#ادامه_دارد •••
🔴🔵pasokh🔴🔵
🔥👊🏿 مشت محکم ما و سرگیجی معاندین ⭕️ از دستاوردهای قدیمی ملحدین: حضور حسنین (علیهما السَّلام) در فت
⚡️#ادامه
[ دسته شماره ② _ نقد #علمی تاریخ طبری (2) ]
📝طبری و کتاب تاریخش از دید علماء و محققین شیعه ی امامیه فاقد #اعتبار لازم جهت #اخذ حقائق تاریخی می باشد و فردی #متعصب بوده که در راستای پنهان سازی #حقیقت و نشر #اکاذیب تلاش فراوانی نموده است و کتاب تاریخ وی نیز #پر است از #جعلیات و #اباطیل که بهانه به دست دشمنان اسلام داده است.
🔍 به نقل برخی از اقوال علماء و محققین امامیه در مورد طبری و تاریخش بپردازیم تا جایگاه او و کتابش از #منظر شیعه ی امامیه مشخص گردد.
⚫️ علامّه اَمینی (رحمه الله) در مواضع #متعددی از کتاب ارزشمند خود، #الغدیر، به #خیانت های طبری در تاریخش اشاره کرده است که به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.
📑#متن_عربی : و من جنایات المؤرّخین ضربهم الصفح عن الأوّل، و رکونهم إلى الفریق الثانی من الروایات فبنوا ما شادوه على شفا جُرف هارٍ، فلم یأت بغیرها أیّ عثمانی فی العقیدة، أمویّ فی النزعة، ضع یدک على أیّ کتاب لأحدهم فی التاریخ و الحدیث مثل تاریخ الأُمم و الملوک للطبری، و التمهید للباقلانی، و الکامل لابن الأثیر، و الریاض النضرة للمحبّ الطبری، و تاریخ أبی الفداء، و تاریخ ابن خلدون، و البدایة و النهایة لابن کثیر، و الصواعق لابن حجر، و تاریخ الخلفاء للسیوطی، و روضة المناظر لابن الشحنة الحنفی، و تاریخ أخبار الدول للقرمانی، و تاریخ الخمیس للدیار بکری، و نزهة المجالس للصفوری، و نور الأبصار للشبلنجی، تجده مشحوناً بتلکم الموضوعات المسلسلة، أتوا بها مرسلین إیّاها إرسال المسلّم، و شوّهوا بها صحیفة التاریخ بعد ما سوّدوا صحائفهم، و موّهوا بها على الحقائق الراهنة.
🔺در جنایت عده اى از مورخان همین بس که روایات متواتر و صحیح و حقائق ثابت تاریخى را ندیده انگاشته و بنا را بر نقل و تثبیت و ترویج روایات نوع دوم گذاشته اند. به همین سبب بناى نوشته و نگاشته شان بر تبهکارى و بر لبه دوزخ نهاده است.هر عثمانى مسلک و اموى مذهبى در کتاب و نوشته اش جز آن یاوه ها و نادرستی ها نیاورده است.دست به هر کتابى که این جماعت در تاریخ و حدیث نوشته اند ببرید خواهید دید چنین است، مثلا «تاریخ الامم و الملوک» طبرى، تمهید باقلانى، الکامل ابن اثیر، ریاض النضرة محب طبرى، تاریخ ابى الفدا، تاریخ ابن خلدون، البدایة و النهایه ابن کثیر، صواعق ابن حجر، تاریخ الخلفاء سیوطى، روضة المناظر ابن شحنه حنفى، تاریخ اخبار الدول تألیف قرمانى، تاریخ الخمیس دیار بکرى، نزهة المجالس صفورى، و نور الابصار شبلنجى پر از همین روایات جعلى و ساختگى است که بسیارى را بدون ذکر رجال سند و چنانکه پندارى روایات صحیحى است ثبت و نقل کرده اند و با سیاه کردن صفحات کتاب خویش بوسیله چنین روایاتى روى تاریخ را سیاه کرده و پرده تزویر بر چهره حقائق درخشان کشیده اند.
📔{الأمینی، عبد الحسین، الغدیر فی الکتاب والسنة والأدب، ج9، ص337 و338}
🌐http://lib.eshia.ir/70713/2/245
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🟣 علامه عسکری نیز در جاهای مختلف کتاب نقش ائمه در احیای دین بدین موضوع پرداخته اند:
🔺دیگران نیز در گذشته و حال بر این راه رفته اند. چنان که در گذشته مشاهده شد، اینان به طور معمول در جستجوى نقاط ضعف در اسلام و پیامبر و سایر مقدّسات اسلام هستند؛ که متأسّفانه آرزوى خویش را در پاره اى از روایات مکتب خلفا مى یابند، و البته بدون هیچ تردیدى به این گونه کتب - که در رأس آنها تاریخ طبرى، سیره ابن هشام و صحیح بخارى است - استناد میکنند.
📒{عسکری، مرتضی، نقش ائمه در احیای دین، ج1، ص 260}
🔺آنچه بیشتر مایه تأسّف است، این است که این خرافات یهودى به کتب معتبر حدیث پا نهاده و از همه بیشتر و مهمتر، تفسیر و تاریخ طبرى و تفسیر الدّر المنثور و ابن کثیر و امثال آن را مشحون ساخته است.
📒{عسکری، مرتضی، نقش ائمه در احیای دین، ج1، ص491}
🔺بنابراین طبرى در اینجا، بسیارى از روایت هایى که رویداد مابین معاویه و ابو ذر را بیان کرده، به سبب اینکه از آنها خوشش نمى آمده در تاریخ خود نیاورده است.
📒{عسکری، مرتضی، نقش ائمه در احیای دین، ج1، ص 538}
《4》
#ادامه_دارد •••
🔴🔵pasokh🔴🔵
🔥👊🏿 مشت محکم ما و سرگیجی معاندین ⭕️ از دستاوردهای قدیمی ملحدین: حضور حسنین (علیهما السَّلام) در فت
⚡️#ادامه
[ دسته شماره ② _ نقد #علمی تاریخ طبری (3) ]
🔵 علامه محمد تقی شوشتری در قاموس الرجال مینویسید :
📑 #متن_عربی: و الرجل و إن أطروه حتى أنّ ابن کامل- الّذی روى الشیخ فی الفهرست عنه، عنه- صنّف کتابا فی أحواله و وصفوا کتابه، حتّى أنّ المسعودی فی أوّل مروجه فضّله على تواریخ المتقدّمین و المتأخّرین. إلّا أنّ الرجل فی غایة العصبیّة
🔺و این شخص (طبری) گرچه مورد ستایش و تقدیر آنان قرار گرفته تا جایی که ابن کامل - که شیخ در کتاب فهرست از او روایت کرده - کتابی در احوال طبری نوشته و در مورد کتابش توضیح داده اند و حتی مسعودی در ابتدای مروج الذهبش کتاب تاریخ طبری را بر کتب تاریخ متقدمین و متاخرین برتری داده اما با این حال وی (طبری) در نهایت تعصب است.
📑 #متن_عربی: وحشا کتابه من أخبار مقطوعة الکذب و على خلاف تواتر السیر، و هی أخبار ملعونة عن السریّ، عن شعیب، عن سیف
🔺طبری کتابش را از روایات و اخباری که دروغ بودن و مخالفتش با تواتر سیره قطعی است پر کرده است و این دسته از اخبار و روایات اخباری ملعون و ناپسند و منقول از سرّی از شعیب از سیف بن عمر است.
📕{التستری، الشیخ محمد تقی، قاموس الرجال، ج 9، ص 153 و 154}
🌐http://lib.eshia.ir/10508/9/153
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🟢 مرحوم آیت الله شیخ محمد صادق نجمی (صاحب کتاب مشهور سیری در صحیحین) مینویسد:
📑 #متن_عربی: ومن بین کتب التاریخ والسیر فهم یعتبرون تاریخ الطبری هو أثبت وأصح ما کتب فی التاریخ ، لأن الطبری انتهج فی أسلوبه ما انتهجه البخاری من حیث التزامه بالأصلین المذکورین ، فهو یترقب بأن لا یروی حدیثا فیه ما یخدش هویة هذه الفئة من الصحابة الموثوقین عندهم ، ویروی کل حدیث مزور لیبرر المواقف الظالمة لبعض الصحابة والخلفاء.
ومن هذا المنطلق ترى الطبری یروی مئات الأحادیث التی دستها أیادی الزنادقة بحیث إنه أثبت القضایا والحوادث الواقعة فی عهد النبی (صلى الله علیه وآله) والخلفاء الأوائل مقلوبة ومعکوسة.
ولما کان الطبری ملتزما ومقیدا للحفاظ على مصالح الخلفاء والصحابة الموثوقین
🔺از بین کتاب های تاریخ و سیره، مخالفین شیعه کتاب تاریخ طبری را صحیح ترین و معتبرترین کتاب تاریخی می دانند به این دلیل که از جهت التزام به دو اصلی که گفته شد راه و روش بخاری را در پیش گرفته است چرا که او مراقب است تا حدیثی را که به هویت این گروه از صحابه که در نزد مخالفین شیعه مورد اعتماد هستند خدشه وارد می کند در کتابش نقل نکند و هر حدیثی که اعمال و دیدگاه های ظالمانه ی برخی از صحابه و خلفاء را توجیه می کند نقل می کند.
🔺و از این نقطه است که می بینی طبری صدها حدیث که دست انسان های زندیق آن ها را ساخته و پرداخته و جعل کرده است از آن جهت که اتفاقات و حوادثِ رخ داده در عصر پیامبر (صلی الله علیه و آله) و خلفای اولیه را برعکس و وارونه نقل می کند.
🔺و از آن جا که طبری ملتزم و مقید به حفظ مضالح خلفاء و صحابه ی مورد اعتماد مخالفین شیعه بوده است.
📗{النجمی، محمد صادق، أضواء على الصحیحین، ص 24 و 25}
🌐https://lib.eshia.ir/15009/1/24/
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
📣 توجه : البته نبایستی از مطلب ما اینگونه تلقی شود که #تمام تاریخ طبری بی اعتبار و #جعلی است. بلکه مطالبی در این کتاب وجود دارد که پس از بررسی #دقیق می توان بدان اعتماد کرد اما به صورت کلی این کتاب مورد تایید علمای امامیه #نبوده و با دیده ی بی اعتمادی بدان نگریسته اند و #تعصبات و خیانت های طبری نیز مزید بر علت شده است!
《5》
#ادامه_دارد •••
🔴🔵pasokh🔴🔵
🔥👊🏿 مشت محکم ما و سرگیجی معاندین ⭕️ از دستاوردهای قدیمی ملحدین: حضور حسنین (علیهما السَّلام) در فت
⚡️#ادامه
[ دسته شماره ② _ بررسی #قول تاریخ طبری (1) ]
📝 بسیار جالب است؛ مخالفان اسلام در حالی که در خود قرآن کریم #تشکیک میکنند، دیگر چه رسد به کتبی چون اصول کافی یا بحارالانوار❗️، اصولاً هر گاه ببینند میتوانند ایرانی را علیه اسلام #تحریک کنند، به کتاب تاریخ طبری چنان استناد میکنند که گویی وحی منزل است😇‼️
✔️ #بررسی_سندی
💢 سند این فراز (شرکت و فرماندهی حسنین علیهما السلام در حمله به ایران) در تاریخ طبری، یکی
👈🏿 علی بن مجاهد 👉🏿 است؛ که به شهادت رجالیون اهل تسنن وی فردی #کذاب و #دروغ پرداز و اهل #جعل کردن بوده است!
🗒 برخی از #گزارشات
¤ گزارش 1⃣
📃 ثنا عبد الرحمن نا علی بن الحسن الهسنجانی قال سألت ابا جعفر الجمال عن على بن مجاهد فقال کذاب.
📕{ابن أبی حاتم الرازی التمیمی، ابومحمد عبد الرحمن بن أبی حاتم محمد بن إدریس، الجرح والتعدیل، ج 6، ص 205}
🌐https://lib.eshia.ir/40205/6/205
¤ گزارش 2⃣
📃عَلیّ بن مُجَاهِد الکابلی أَبُو مُجَاهِد قَالَ یحیى بن الضریس هُوَ کَذَّاب.
📕{ابن الجوزی، عبد الرحمن بن علی بن محمد، أبو الفرج، الضعفاء والمتروکون،ج 2، ص 198}
🌐https://lib.eshia.ir/40232/2/198
¤ گزارش 3⃣
📃عَلیّ بن مُجَاهِد کَذَّاب ترَاهُ.
📕{الذهبی الشافعی، شمس الدین ابوعبد الله محمد بن أحمد بن عثمان، المغنی فی الضعفاء، ج 2، ص 454}
🌐https://lib.eshia.ir/40277/2/454
¤ گزارش 4⃣
📃على بن مجاهد [ت] الکابلی : عن ابن إسحاق.کذبه یحیى بن الضریس، ومشاه غیره.ووثق.و قال ابن معین: کان یضع الحدیث.وقال السلیمانی: فیه نظر.
📕{الذهبی الشافعی، شمس الدین ابوعبد الله محمد بن أحمد بن عثمان، میزان الاعتدال فی نقد الرجال، ج 3 ،ص 152}
🌐https://lib.eshia.ir/40478/3/152
🟡 ملاحظه می فرمایید که «علی بن مجاهد» به #شهادت علمای اهل تسنن فردی است کذاب و وضاع و به همین دلیل مطالب نقل شده از وی #کاملا از اعتبار #ساقط است. ( در کل نقل های این راوی به دلیل دارا بودن #جرح مفسر [دروغ و جعل] کاملا از اعتبار ساقط میباشد و حتی اگر کسی وی را توثیق کند مورد اعتنا قرار نمی گیرد)
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
💢 راوی دیگری که به چشم میخورد؛ 👈🏿 حنش بن مالک 👉🏿 است. با جست و جو در کتب تراجم و رجال در می یابیم وی فردی است #مجهول و #ناشناخته و نامی از او در کتب معتبر رجالی دیده #نمیشود.
🔮 در نتیجه این فراز از تاریخ طبری حتی بر اساس مبانی اهل تسنن از جهت سندی هیچ اعتباری #ندارد و بلکه به دلیل وجود راوی #کذاب و وضاع در سلسله ی نقل کنندگان آن در معرض اتهام #دروغ و #جعل می باشد!
《6》
#ادامه_دارد •••
🔴🔵pasokh🔴🔵
🔥👊🏿 مشت محکم ما و سرگیجی معاندین ⭕️ از دستاوردهای قدیمی ملحدین: حضور حسنین (علیهما السَّلام) در فت
⚡️#ادامه
[ دسته شماره ② _ بررسی #قول تاریخ طبری (2) ]
📝 در قسمت قبل از لحاظ سندی نقل طبری را بررسی کردیم در این قسمت پرده از #تحریف نقل قول طبری برمیداریم☄
〽️ اما به این روایت دقیقا باهمون راویان در همون کتاب نگاه کنید:
📑 وَحَدَّثَنِي عُمَرُ بْنُ شَبَّةَ، قَالَ: حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ، قَالَ: أَخْبَرَنِي عَلِيُّ بْنُ مُجَاهِدٍ، عَنْ حَنَشِ بْنِ مَالِكٍ التَّغْلِبِيِّ، قَالَ: غَزَا سَعِيدٌ سَنَةَ ثَلاثِينَ، فَأَتَى جُرْجَانَ وَطَبَرِسْتَانَ، مَعَهُ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ الْعَبَّاسِ وَعَبْدُ اللَّهِ بْنُ عُمَرَ وَابْنُ الزُّبَيْرِ وَعَبْدُ اللَّهِ بْنُ عَمْرِو بْنِ الْعَاصِ، فَحَدَّثَنِي عِلْجٌ كَانَ يَخْدُمُهُمْ قال: كنت أتيتهم بِالسُّفْرَةِ، فَإِذَا أَكَلُوا أَمَرُونِي فَنَفَضْتُهَا وَعَلَّقْتُهَا، فَإِذَا أَمْسَوْا أَعْطُونِي بَاقِيَةً قَالَ: وَهَلَكَ مَعَ سَعِيدِ بن العاص محمد بن الحكم ابن أَبِي عَقِيلٍ الثَّقَفِيُّ، جَدُّ يُوسُفَ بْنِ عُمَرَ، فَقَالَ يُوسُفُ لِقَحْذَمٍ: يَا قَحْذَمُ، أَتَدْرِي أَيْنَ مَاتَ مُحَمَّدُ بْنُ الْحَكَمِ؟ قَالَ: نَعَمْ، اسْتُشْهِدَ ◀️معَ سَعِيدِ بْنِ الْعَاص▶️ بطَبَرِسْتَانَ، قَالَ: لا، مَاتَ بِهَا وَهُوَ مَعَ سَعِيدٍ، ثُمَّ قَفَلَ سَعِيدٌ إِلَى الْكُوفَةِ، فَمَدَحَهُ كَعْبُ بْنُ جُعَيْلٍ،
📚{نام کتاب : تاريخ الطبري = تاريخ الرسل والملوك، وصلة تاريخ الطبري نویسنده : الطبري، أبو جعفر - جلد : 4 صفحه : 270}
🔺ترجمه: حنش بن مالك تغلبى گويد: سعيد به سال سی ام آهنگ غزا كرد و سوى گرگان و طبرستان رفت. عبد الله بن عباس و عبد الله بن عمرو بن زبير و عبد الله بن عمرو بن عاص با وى بودند كافرى كه خدمت آنها میكرده بود به من گفت: سفره را پيش آنها میبردم و چون میخوردند به من دستور ميدادند كه آنرا ميتكاندم و مي آويختم و چون شب میشد باقيمانده را به من میدادند. گويد: محمد بن حكم بن ابى عقيل ثقفى جد يوسف بن عمرو كه همراه سعيد بن عاص بود كشته شد و يوسف به قحدم گفت: «قحدم! ميدانى محمد بن حكم كجات درگذشت گفت: آرى با سعيد بن عاص در طبرستان به شهادت رسيد گفت: نه، همراه سعيد بود و آنجا درگذشت. آنگاه
سعيد به كوفه باز آمد.
📔{تاريخ طبري/ترجمه پاینده، ج5 ،ص:2117}
🟠 روایت درباره همراهان سعید بن عاص صحبت میکنه تو روایت قبلم همین کار رو میکرد داشت همراهان سعید بن عاص رو میگفت به عبارت دیگر در همین تاریخ طبری با همان سلسله راوی ها اسمی از حسنین (عَلَیهُما السَّلام) بعنوان همراهان سعید بن عاص نیومده!!!
✂️ یعنی اساسی دست یه کار شده و این اسامی بعداً به روایت قبلی اضافه شدن و روایت قبل دستکاری شده بعدا و اسم حسنین بهش اضافه شده 😄 ✂️
⚠️و سوالی که پیش میاید این است که انگیزه ی اصلی از جعل چنین خبری چه بوده است ؟
🌪 اواخر بنی امیّه (لعنت الله عَلَیهم) ، #طبرستان رفته رفته به مرکز #تشیع و دوستداران اهل بیت (علیهم السَّلام) تبدیل شده بود تا جایی که بسیاری از فرزندان اهل بیت که با قدرت های حاکم در حال #مبارزه ی سیاسی نیز بودند، آن جا را به عنوان مأمن خویش قرار داده و فعالیت های خود را در آن جا سامان می بخشیدند؛ فلذا قصد داشتن با #وارد کردن اسم اهل بیت در این روایات مردم طبرستان رو نسبت به اهل بیت (علیهم السلام) #بدبین سازند.
《7》
#ادامه_دارد •••
🔴🔵pasokh🔴🔵
🔥👊🏿 مشت محکم ما و سرگیجی معاندین ⭕️ از دستاوردهای قدیمی ملحدین: حضور حسنین (علیهما السَّلام) در فت
⚡️#ادامه
[ دسته شماره ② _ بررسی قول بلاذری ]
📝 عین متن بلاذری در کتاب فتوح البلدان را خدمت شما ارائه می دهیم:
📑 #متن عربی: #قالوا: ولى عثمان بن عفان رحمه الله سعيد بن العاصي بن سعيد بن العاصي ابن أمية الكوفة فى سنة تسع و عشرين فكتب مرزبان طوس إليه والى عبد الله بن عامر بن كريز بن ربيعة بن حبيب بن عبد شمس و هو على البصرة يدعوهما إلى خراسان على أن يملكه عليها أيهما غلب و ظفر فخرج ابن عامر يريدها و خرج سعيد فسبقه ابن عامر فغزا سعيد طبرستان، و معه فى غزاته فيما #يقال الحسن و الحسين ابنا على بن أبى طالب عليهم السلام، و قيل أيضا أن سعيدا غزا طبرستان بغير كتان أتاه من أحد و قصد إليها من الكوفة #والله_أعلم...) (فتوح البلدان ص467 چاپ موسسه المعارف بیروت)
🔺ترجمه: 👈🏾👈گويند👉👉🏾: عثمان بن عفان سعيد بن عاصى بن سعيد بن عاصى بن اميه را در سال بيست و نه بر كوفه ولايت داد و مرزبان طوس به او و به عبد الله بن عامر بن كريز بن ربيعة بن حبيب بن عبد شمس والى بصره نامه نوشت و ايشان را به خراسان دعوت كرد كه هر يك غالب و پيروز شود خراسان را به تصرف او دهد.
ابن عامر به قصد آن ديار رهسپار شد و سعيد نيز برفت ولى ابن عامر بر او پيشى گرفت و سعيد به غزاى طبرستان رفت. 👈🏿👈🏾می گويند👉🏾👉🏿 كه حسن و حسين و پسر على بن ابى طالب عليهم السلام در اين جنگ با وى همراه بودند به قولى سعيد بى آنكه از كسى فرمانى دريافت كند، از كوفه به قصد جنگ طبرستان رفت 👈🏿👈و الله اعلم👉👉🏿...
📚 {فتوح البلدان، ترجمه محمد توكل، تهران، نشر نقره، چ اول، 1337ش}
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔍 ایرادهای #اساسی که بر این روایت وارد میباشد 🔰
⇦ کتاب فتوح البلدان کتابی است سُنّی و نه شیعی! بنابراین به منظور استدلال بر شیعیان #حجیت لازم را ندارد؛ هر مذهب و مکتبی عقیده ی خویش را از کتاب های #معتبر در نزد خودش اخذ می کند و در مقابلِ هر مذهب و عقیده ای بایستی به کتب و مطالبی استناد کرد که مورد قبول آن ها بوده و در نزد آن ها معتبر است (قاعده ی الزام خصم)
⇦ بین بلاذری (متوفای 279 هجری قمری) و سال وقوع حادثه (زمان خلافت عثمان) فاصله ی بسیار #زیادی وجود دارد و بلاذری این مطلب را بدون #هیچ سند و واسطه ای نقل کرده است و همونطوری که می بینید گفته شده #قالوا ، و #هیچ سلسله #راوی ندارد (یعنی نگفته است که این روایت را از کی شنیده یا چه کسی آنرا روایت کرده است) و این به معنی آن است که مرسل #قطعی و هیچ ارزش سندی #ندارد و فاقد اعتبار است حتی نزد اهل سنت!
⇦ در ادامه روایت از عبارت (فیما یقال) به معنی "گفته میشود" یا "آنطور که گفته میشود" استفاده کرده، همچنین بلاذری با نگاشتن کلمه «والله اعلم» در آخر #ثابت کرده که خودش نیز مطمئن نبوده ‼️
و هرکس #اندکی متون روایی اسلامی را مطالعه کرده باشد، این نکات را میداند
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
♻️✍ پےنوشت: از لحاظ نقلی #هیچ کدومشان نه نزد شیعه و نه اهل سنت ارزش و اعتباری #ندارند؛ امّا چه کنیم که، خیلی به درد ملحدین سبک مغز میخوره $$$ 😂
《8》
#ادامه_دارد •••