eitaa logo
قران پویان
438 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
659 ویدیو
602 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول 4⃣6⃣ تدبر در سوره 🔹فراز آیات ۶۸-۶۵ سوره نمل قُل لَّا يَعْلَمُ مَن فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ الْغَيْبَ إِلَّا اللَّهُ وَمَا يَشْعُرُونَ أَيَّانَ يُبْعَثُونَ {65} بگو هر كه در آسمانها و زمين است جز خدا غيب را نمى‏شناسند و نمى‏دانند كى برانگيخته خواهند شد {65} بَلِ ادَّارَكَ عِلْمُهُمْ فِي الْآخِرَةِ بَلْ هُمْ فِي شَكٍّ مِّنْهَا بَلْ هُم مِّنْهَا عَمِونَ {66} [نه] بلكه اسباب دانش انها درباره اخرت مهياست اما توجه نكرده علم حاصل ننمودند علم آنان در باره آخرت نارساست [نه] بلكه ايشان در باره آن ترديد دارند [نه] بلكه آنان در مورد آن كوردلند {66} وَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا أَئِذَا كُنَّا تُرَابًا وَآبَاؤُنَا أَئِنَّا لَمُخْرَجُونَ {67} و كسانى كه كفر ورزيدند گفتند آيا وقتى ما و پدرانمان خاك شديم آيا حتما [زنده از گور] بيرون آورده مى‏شويم {67} لَقَدْ وُعِدْنَا هَذَا نَحْنُ وَآبَاؤُنَا مِن قَبْلُ إِنْ هَذَا إِلَّا أَسَاطِيرُ الْأَوَّلِينَ {68} در حقيقت اين را به ما و پدرانمان قبلا وعده داده‏اند اين (موضوع حشر و جزای اخروی) جز افسانه‏هاى پيشينيان نيست {68} ♻️عصاره فراز آیات ۶۸-۶۵ : ای پیامبر منکران اخرت علمی به ان ندارند و از روی شک، حشر مردگان را بعید می شمرند. در برابر بهانه زمان وقوع آن، به انها بگو که زمان بعث را جز خدا کسی نمیداند. آقای سيدكاظم فرهنگ https://zaya.io/d06sz کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
✳بررسی در حکومت دینی: 🔴قسمت يازدهم: ⁉آیا ، شامل زنان غیرمسلمان هم میشود؟ ایا میتوان بنابر مصلحت، حجاب را الزام نمود؟ ♦️در حوزه های علمیه در سطح دروس تخصصی فقهی، کمتر از الزام حکومت به حجاب بحث شده و میشود .ايت الله جوادي املي در درس خارج خود فرموده اند : "قران، ذكري للبشر است . اين دين میگويد: 👈هرکس روی زمین است: ولیضربن بخمرهن علی جیوبهن ." در بررسی نظر این فقیه فرزانه به این نکات باید توجه داشت: ↩️1 - پایه و اساس در این استدلال، مکلّف بودن کفار به فروع اسلامی است، که قبلاٌ به اختلافی بودن این مبنا اشاره شد. البته هدایت برای بشر، منافاتی با ارائه تکالیف اختصاصی، گاه برای پیامبر، گاه برای همسران پیامبر، گاه برای عده ای از مسلمانان و گاه برای مسلمانان ندارد. ↩️2 - آیۀ حجاب که مورد استناد قرار گرفته است، صدر و ذیل آن، نشانۀ بودن دارد؛ در صدر به قل للمؤمنات یغضضن من ابصارهن.. به پیامبر دستور داده شده که به زنان مؤمن بگوید .و در ذیل آیه فرموده است ولیضربن بخمرهن علی جیوبهن آیا با این خطاب خاص باز هم میتوان به اطمینان رسید که هر کس روی کرة زمین است مکلف به اين حكم است❓؟ ↩️3- فرضاٌ همۀ مقدمات فوق پذیرفته شود که کفار مکلّف به فروع عموماٌ و مکلف به حجاب خصوصاٌ هستند، با ادلۀ دیگری که نهی از منکر را از آنها برمیدارد و الزام به رعایت این حکم را منتفی میداند، چه باید کرد؟ و چگونه میتوان به عنوان حکم شرعی به آن صورت قانون بخشید. ↩️4 - این فقیه عالیقدر، در بحثهای فقهی خود، اینکه نگاه به زنان غیر مسلمان جایز است و اینکه لازمۀ آن جواز کشف و آشکار کردن سر و گردن توسط آنهاست را پذیرفته اند.( کتاب الصلاه-جوادی آملی، تقریرات آیت الله محقق داماد، ج 2 ،ص 61 .) 🔻قابل ذکر است از این فقیه و مفسّر بزرگوار سخن دیگری نیز در باب حجاب غیر مسلمانان نقل شده است: 👈"گفتند که اگر کسی اهل ذمه بود، نمیشود او را وادار کرد که به اينکه روسری بگذار. اما اگر کسی اهل ذمه نیست، حکم کافر حربی را دارد و اينها مکلف به فروع اند. نمیشود گفت حالا کسی که غیرمسلمان است میتواند بی حجاب باشد، برای اينکه اگر به شرايط ذمه عمل کند، بله. حالا اگر شد يک حساب ديگری دارد که آن قانون کاری به حکم شرعی ندارد، يک است.(درسهای کتاب نکاح) 👈در اینجا، تفاوت ذمی و غیرذمی پذیرفته شده و از حکم حجاب، معاف دانسته شده اند و با قبول اينكه حكم شرعي برای آنها وجود ندارد، از راه قانون، راه الزام حجاب را باز دانسته اند ولی آیا حاکم اسلامی حق دارد با حکم خود و یا از طریق قوانینی که مسلمانان تصویب میکنند، حقوق پذیرفته شده اهل ذمه را از ایشان سلب کند؟ ❌از طرف دیگر باید توجه داشت که حکم حکومتی یا قانون، صرفاٌ در محدودة جعل شده و مقرر میگردد و وقتی شرع ذاتاٌ به ما اجازة برای را نداده و حضور آنان را بدون روسری موجب در جامعه ندانسته است، ما با چه ملاک و معیاری، چنین مصلحت ملزمه ای را احراز مي كنيم؟ ♦️دولت اسلامی، هر چند در قلمرو مباحات حق قانونگذاری دارد ولي اين به معنای لغو هر مباح نیست، بلکه در هر مورد باید استدلال معقولی وجود داشته باشد که به استناد آن بتوان اثبات کرد مصلحتی که دیروز برای اباحۀ شرعیه وجود داشته، امروز متنفی شده است. ⭕️🔻نتیجه آنکه: ↩️1 - با فرض اینکه دولت اسلامی، ضامن اجرای همۀ احکام اسلامی است، ولی این قاعده شامل احکامی میشود که بر حسب تشریع آن، قابلیت حکومتی شدن و تصدی حکومت برای اجرای آن را داشته باشد. ↩️2 - تفاوتی که بین شهروندان مختلف دربارة پوشش وجود دارد، نشان میدهد که در شرع، استاندارد یگانه ای برای حجاب همۀ زنان وجود ندارد و حکم پوشش بر حسب شرایطی از قبیل مذهب متفاوت است. ↩️3 کامل در قلمرو مصلحت، برای همۀ زنان میتواند الزامی باشد، ولی این مصلحت یک امر درون دینی نیست و فقه متکفل آن نمیباشد، چه اینکه اثبات آن با توجه به شرایط مختلف اجتماعی، نیازمند دلیل کافی است. ↩️4 - از اینکه و زنان غیرمسلمان میتوانند پوشش سر نداشته باشند، کشف میشود که در این موارد ای مهم وجود ندارد و نمیتوان این مقدار از عدم پوشش را به ملاک مفسدة اجتماعی، ممنوع ساخت،چه اینکه منع از باب حکم شرع نیز موجه نیست. ↩️5 - این بحث در چالش راه قانونی شدن حجاب شرعی، فقط به پوشش سر و گردن که اختصاص به زنان مسلمان دارد، مربوط میشود ولی پوشش اندام دیگر از گردن به پایین و از ساق به بالا، یک حکم کلی است که بدون تفاوت همۀ زنان را در برمیگیرد و ملاحظات گذشته برای قانونی شدن آن مطرح نیست. استاد سروش محلاتی ❌❌سه پست اخير ،قرار بود در نشستی با عنوان "جامعه ایران و چالش بی حجابي " ارائه شود که به دستور برخی نهادها لغو گردید. 💫مشروح نظرات در لينك زير B2n.ir/f20689 @quranpuyan
دعای سلامتی امام زمان (عج) 💐بسم الله الرحمن الرحیم💐 اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَ فی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَ حافِظاً وَ قائِدا ‏وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فیها طَویلا 🌼خدایا، ولىّ‏ ات حضرت حجّه بن الحسن که درودهاى تو بر او و بر پدرانش باد در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست ساکن زمین گردانیده،و مدّت زمان طولانى در آن بهره‏مند سازى @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
༻🍃‌🌸🍃༺ 💝باسلام بہ همراهان عزیز در تلاوت روزانہ یڪ صفحہ از قرآن📖 🔷✨از آنجا ڪه هدف از این برنامہ، تلاوت آیات همراہ با ترجمہ و آگاهی از تفسیر ساده آن صفحہ است، 👈 روزهاے جمعه ، صفحہ جدیدے ارسال نمی‌شود تا دوستانیڪہ در طول هفتہ موفق بہ مطالعہ برخی پستها یا صفحات نشدند، فرصت ڪنند خود را باسایر عزیزان، همراه نمایند. التماس دعا🙏 ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅گفتارهایی‌ در اسلام و حقوق بشر ✅انسانیت انسان، بخاطر است. برخلاف مشهور که میگویند انسان باید در دنیا کسب کند، قران میگوید انسانیت را داراست باید مراقب بود که از دست ندهد 💢 قران و رسول و امام هم از عقل ناشی میشود و نباید بعد از ان، عقل را کنار گذاشت. 👈قول انها را هم باید با عقل داوری کرد زیرا ممکن است عقل در شناخت مصداق رسول و امام اشتباه کند و باید در اطاعت از انها عقل را به کار برد. 💢💢اما عقل دو نقص دارد: یکی راجع به همه امور، امکان ارزیابی ندارد. مثلا راجع به تعداد رکعات نماز یا جهان اخرت، عقل انسان دسترسی ندارد اما مثل سایر امور بشری، انرا از منبع و مرجع معتبری مثل قران و رسول می پرسد دوم اینکه عقل، ممکن است کند پس باید بپذیریم که هیچ کس حتی علما حق مطلق و مصون از خطا نیست. و نمی تواند فکر مخالف خود را باطل مطلق بداند و تکفیر کند دکتر عبدالرّحیم سلیمانی مهرماه ۱۴۰۲ انجمن اسلامی مهندسین @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بررسی الزام حجاب در حکومت دینی قسمت دوازدهم ♦️ایا ، امر است و بی حجابی، حقوق مردم را نقض می کند؟! اگر اینطور است، چرا پیامبر و امام علی ع در حکومت اسلامی، با ناقضین حقوق مردم برخورد نکردند؟! امام صادق در حدیتی، نگاه به زنان مسلمانی که حاضر به رعایت حجاب نیستند را مجاز میداند ولی نفرموده که با انها برخورد کنید اقای مهدی نصیری @quranpuyan
بسم الله الرحمن الرحیم هُوَ اللَّهُ الَّذِی لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْمَلِكُ الْقُدُّوسُ السَّلَامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ الْعَزِيزُ الْجَبَّارُ الْمُتَكَبِّرُ سُبْحَانَ اللَّهِ عَمَّا يُشْرِكُونَ اوست خدایی که جز او هیچ معبودی نیست، همان فرمانروای پاک، سالم از هر عیب و نقص، ایمنی بخش ، چیره و مسلط ، شکست ناپذیر ، جبران کننده ، شایسته بزرگی و عظمت است. خدا از آنچه شریک او قرار می دهند، منزّه است. 🌷 سوره حشر ، آیه ۲۳ @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 یــک صفحه قرآن بـه همراه ترجمه 📖  آیات 109 تا 115 📄 ༻🍃‌🌸🍃༺         🆔@quranpuyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‏ 📖 🎙آقای بازرگان 🆔@quranpuyan
. مربوط به 🔻 ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️آيا همواره در برابر و ، پيروزند؟ 💠لَنْ يَضُرُّوكُمْ إِلَّا أَذىً وَ إِنْ يُقاتِلُوكُمْ يُوَلُّوكُمُ الْأَدْبارَ ثُمَّ لا يُنْصَرُونَ   ‌111/ال عمران 🌱آنها (اهل كتاب) جز آزارى اندك، هرگز به شما زيانى نخواهند رسانيد و اگر با شما بجنگند، به شما پشت كرده و بگريزند، آنگاه هيچ يارى نشوند. 🔷اين آيه، به دنبال آيات گذشته، بشارت و تسلّى براى مسلمانان است كه شما در سايه‌ى‌ ايمان، وحدت و امر به معروف و نهى از منكر بيمه مى‌شويد. از تهديدات دشمن نترسيد كه پيروزى با شماست و دشمن خوار و زبون است. 🔷كسانى پيروز مى‌شوند و دشمن را فرارى مى‌دهند كه در ايمان و امر به معروف ثابت قدم باشند. «كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ ... وَ إِنْ يُقاتِلُوكُمْ يُوَلُّوكُمُ الْأَدْبارَ» 🔷مخاطبين اين آيه، معاصران پيامبرند كه به ريسمان خدا چنگ زده، دعوت به خير و امر به معروف و نهي از منكر مي‌كردند. تضمين بي‌تأثيري توطئه‌هاي يهود، ناشي از چنان استحكام ايماني و عملي بود. اگر امروز فاسقان اهل كتاب، نه «أَذًى»، بلكه ضررهاي خانمانسوز و ضربه‌هاي ذليل كننده بر بسياري از جوامع اسلامي، از جمله سوريه، عراق، ليبي، افغانستان و... زده‌اند، علت اصلي‌اش دور شدن مسلمانان از همان پايه‌ها و پيمان‌هايي است كه تضمين كنندة شكست ناپذيري آنها مي‌گشت. 📚تفاسير نور و بازرگان ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️سرعت در كار 💠يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَيُسَارِعُونَ فِي الْخَيْرَاتِ وَأُولَئِكَ مِنَ الصَّالِـحِينَ ال عمران/114 🌱 [و نيز] به خدا و روز بازپسين مي‌گرايند و به معروف امر و از منكر نهي مي‌كنند و در نيكي‌ها مي‌شتابند و همين كسان از شايستگانند. 🔷✨سرعت داشتن در کارهاي خير نشانه انگيزه و اشتياق در جلب رضاي خدا و شتاب‌ورزي در آن است. فعل «يُسَارِعُونَ» 7 بار در قرآن آمده است که 3 مورد آن ناظر بر شتاب ورزيدن در کارهاي نيکوست. 🔹سرعت در كار خير، ارزش آن را بيشتر مى‌كند. «يُسارِعُونَ فِي الْخَيْراتِ» 🔹سبقت وسرعت صالحان در نيكى‌ها، موسمى نيست دائمى است. «يسارعون» 🔹افراد صالح، كسانى هستند كه با نشاط وشتاب، به سراغ هر كار خيرى مى‌روند، نه فقط بعضى از كارها. «الخيرات» 📚تفاسير بازرگان و نور ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول 5⃣6⃣ تدبر در سوره 🔹پیام های آیات ۶۸-۶۵ سوره نمل از تفسیر نور ۱- انکار معاد،کفر است. «قالَ الَّذِینَ کَفَرُوا» ۲- قدیمی بودن حرف،نشانه ی ضعف آن نیست. لَقَدْ وُعِدْنا هذا ... مِنْ قَبْلُ ۳- همه ی انبیا وعده ی معاد می دادند. «لَقَدْ وُعِدْنا هذا نَحْنُ وَ آباؤُنا مِنْ قَبْلُ» ۴- خلافکار،دنبال یافتن شریک جرم است. «نَحْنُ وَ آباؤُنا» کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
🍂🌹🍂 کوتاه از (س) 1⃣) عدالت سبب همبستگی اجتماعی: عَنْ فاطِمَةَ الزَّهْراءِ (عليها السلام) جَعَل الله… العَدلَ تَنسِیقَاً لِلقُلُوب 📚(شرح خطبه حضرت زهرا مرحوم آیت الله العظمی منتظری ص۱۲۱؛ علل الشرایع، ج۱، ص ۲۴۸.) 🌱از فاطمه زهرا (س) در خطبه فدکیه روایت شده که فرمودند: خدای تعالی عدالت را مایه وحدت و هماهنگی دل ها قرار داد [با روش حکمرانی عادلانه همبستگی اجتماعی ایجاد می شود و اعتماد عمومی به‌دست می‌آید] ┄●➼‌┅═❧═┅┅─── 2⃣) را دریابید عَنْ فاطِمَةَ الزَّهْراءِ (عليها السلام) الْجارُ ثُمَّ الدّارُ 📚(علل الشرائع، ج ۱، ص ۱۸۳) 🌱از فاطمه زهرا (ع) روایت شده که فرمودند اوّل باید در فکر مشکلات و آسایش همسایه و سپس در فکر خویشتن و اهل‌ خانه بود. ┄●➼‌┅═❧═┅┅─── 3⃣) با و گرامی‌داشت عَنْ فاطِمَةَ الزَّهْراءِ(س) قالت: قال رسول الله (ص) خیارکم الینکم مناکبه و اکرمهم لنسائهم 📚(مسند فاطمه الزهراء (س) , ص ۲۲۱؛ دلايل‌ الامامه‌ طبرى‌، ص‌۷) 🌱از فاطمه زهرا (ع) روایت شده پیامبر اکرم (ص) فرمودند بهترين‌ شما كسانى‌ هستند كه‌ در برخورد با مردم‌ نرم‌تر و مهربان‌ترند [اهل مدارا و رواداریند] و با همسرانشان‌ مهربان‌ و بخشنده‌اند . ┄●➼‌┅═❧═┅┅─── 4⃣) زیر است عَنْ فاطِمَةَ الزَّهْراءِ(علیهاالسلام) إلزَم رِجلَها؛ فَإنَّ الجَنَّةَ تَحتَ أقدامِها و الْزَمْ رجلها فَثُمَ الجنه 📚 (كنزل العمّال : ج ۱۶، ص ۴۶۲.) 🌱از فاطمه زهرا (ع) روایت شده که فرمودند همیشه در خدمت مادر و پای‌بند او باش، چون بهشت زیر قدم‌های مادران است؛ و نتیجه اکرام و خدمت به مادر نعمت‌های بهشتی خواهد بود ┄●➼‌┅═❧═┅┅─── 5⃣) عَنْ فاطِمَةَ الزَّهْراءِ(عليها السلام) قالت: قال رسول الله (ص) لا یلومن الا نفسه من بات و فی یده غَمَرُ. 📚(كنز العمال‌ ، ج‌۱۵، ص‌۲۴۲.) 🌱از فاطمه زهرا (س) روایت شده که پیامبر اکرم (ص) فرمودند: كسى‌ كه‌ پس‌ از خوردن‌ غذا، با دستى‌ آلوده‌ و چرب‌ بخوابد [ درصورت بیمار شدن] هيچ‌ كس‌ جز خودش‌ راسرزنش‌ ننمايد. ┄●➼‌┅═❧═┅┅─── 6⃣) از پیامبر(ص) عَنْ فاطِمَةَ الزَّهْراءِ (عليها السلام) قالَتْ: قالَ رَسُولُ اللّهِ (صلى الله عليه وآله)، شِرارُ أُمَّتى الَّذينَ غَذُّوا بِالنَّعِيم، الَّذينَ يَأكُلُونَ أَلْوانَ الطَّعامِ، وَ يَلْبَسُونَ أَلوانَ الثِّيابِ وَ يَتَشَدَّقُونَ فِى الْكَلامِ. 📚(بهجه, ج۱، ص۲۶۶.) 🌱از فاطمه زهرا (ع) روایت شده که پیامبر اکرم (ص) فرمودند: من كسانى هستند كه از انواع نعمت‌ها تغذيه می‌كنند و خوراكى‌هاى رنگارنگ می‌خورند و لباس‌هاى گوناگون می‌پوشند، هرچه بخواهند می‌گويند [افراد مسرفی که در زیست رفتاری و گفتاری و بهره‌برداری از نعمت‌های طبیعی به‌صورت و عمل می‌کنند و نتیجه رفتارشان ایجاد شکاف طبقاتی و برهم خوردن وحدت و همبستگی اجتماعی است.] 🖌🖌محمدجعفر سعیدیان‌فر ┄●➼‌┅═❧═┅┅─── کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
فاطمه؛ یعنی همه‌ی مظلومان تاریخ فاطمه پس از مرگش، زندگی دیگری را در تاریخ ،آغاز کرد. در چهره همه ستمدیدگان، هاله‌ای از فاطمه پیدا بود. غضب‌شدگان، پایمال‌شدگان و همه قربانیان زور و فریب، نام فاطمه را شعار خویش داشتند. نام فاطمه، با عشق‌ها، عاطفه‌ها و ایمان‌های شگفت‌انگیز زنان و مردانی که در طول تاریخِ اسلام برای عدالت و آزادی می‌جنگیدند، در توالی قرون پرورش می‌یافت و در زیر تازیانه‌های بیرحم و خونین خلافت‌های جور و حکومت‌های بیداد و غضب، رشد می‌یافت و همه دل‌های مجروح را لبریز می‌ساخت. فاطمه، فاطمه است دکتر علی شریعتی سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) تسلیت باد @quranpuyan
"از نیایش های حضرت فاطمه سلام الله علیها" خدایا ⭐️ عاقبتم را به خوشبختی ختم کن و زندگی ام را قرین سلامت بدار؛ ای صاحب فضل و کمال و عزّت و عظمت، هیچ دشمن و حسودی را بر من شاد مکن و هیچ سلطان حقّ ستیز و هیچ شیطان شریری را بر من مسلط منما، بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمَ الرّاحِمِین فلاح السائل ص ۲۲۸ 🆔 @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا