eitaa logo
قران پویان
465 دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
695 ویدیو
619 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
حضرت (س) 🚩🏴الان که است لازم است زندگی قرانی را حضرت زهرا را مورد واکاوی قرار دهیم تا معلوم شود قرآن و عترت از هم قابل انفاک نیست. ❓سؤال اساسی این است که زندگی یک اجتماع چگونه قرآنی می‌شود به عبارت دیگری ما چه وظایفی در برابر قرآن داریم؟ چه برعهده ما دارد این مطالب را اگر متوجه شدیم زمینه‌ای پیش می‌آید که بررسی کنیم زندگانی زهرایی مرضیه چگونه قرآنی بوده است در مجموع هفت وظیفه ما در برابر قرآن داریم اعم از اینکه حقوقی که قرآن برعهده ما دارد بر عهده تک‌تک افراد جامعه است یا برعهده گروهی خاصی از جامعه اسلامی است. 1⃣ اولین وظیفه قرانی ما استماع قرآن است؛ ولی وظیفه که در برابر قرآن داریم عام است همه مردم را شامل می‌شود اختصاص به گروهی خاص ندارد این وظیفه را خود قرآن مشخص کرده است «إِذا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَ أَنْصِتُوا لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ» که از این آیه و برخی روایات استفاده می‌شود که نفس شنیدن قرآن موضوعیت وآثار وبرکاتی دارد که جدای از مساله عمل به قرآن که آن هم جز ء برکات قرآن است خود استماع قرآن برکات دارد مخصوصاً در اواخر که بحث موسقیای اعجاز قرآن مطرح شده است این نکته خود را بیشتر نشان می‌دهد؛ یعنی لحن و آهنگ قرآن معجزه است. با هیچ لحن و آهنگی قابل‌مقایسه نیست حتی با کلمات پیامبر گرامی اسلام(ص) 2⃣- دومین وظیفه ما در برابر قرآن، تلاوت قرآن است که این وظیفه را خود قرآن مشخص کرده است 🔸فَاقْرَءُوا مَا تَیَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ»مهم این است که ارتباط مستمر با قرآن داشته باشیم مقدارش را خود قرآن مشخص نکرده است معلوم می‌شود که اصل بر مقدار نیست؛ بلکه اصل برقراری وجود این رابطه مسلمانان با قرآن است. 3⃣- سومین وظیفه ما در برابر قرآن تدبر است 🔸«کِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ إِلَیْکَ مُبَارَکٌ لِیَدَّبَّرُوا آیَاتِهِ وَلِیَتَذَکَّرَ أُولُو الْأَلْبَابِ» 💫فلسفه نزول قرآن را تدبر و اندیشه معرفی می کند که همه موظفند که در قرآن اندیشه کنند محکمات قرآن را همه می‌فهمند در اختیار همه است آن مقدار که نیاز به تفسیر دارد از متشابهات قرآن است بایستی از اهل ذکر استفاده کندوَمَا أَرْسَلْنَا مِنْ قَبْلِکَ إِلَّا رِجَالًا نُوحِی إِلَیْهِمْ ۚ فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ» 👈مهم این است که در باید تدبر شود گاهی تدبردر یک آیه قرآن مسیری زندگی انسان را تغییر می دهد 4⃣- ویاد گیری چهارمین وظیفه تعلمی و یادگیری قرآن کریم است حدیث از امام صادق علیه‌السلام می فرماید: : 🔸«یَنبَغی للمؤمنِ أن لا یَموتَ حتّى یَتَعَلَّمَ القرآنَ ، أو یکونَ فی تَعَلُّمِهِ.»امام صادق علیه السلام : سزاوار است که مؤمن پیش از آن که بمیرد، قرآن را بیاموزد یا در حال آموختن آن بمیرد 5⃣- به پنجمین وظیفه ما در برابر قرآن، عمل به قرآن است مراد از عمل به قرآن است که دسورات الهی وقرآنی را سر مشق زندگی خود قرار دهیم به اوامر ونواهی الهی ترتیب اثر دهیم. علم بدون عمل ورز وبال است. که نتیجه ای جز خسران ندارد. 6⃣- ششمین وظیفه ما در قبال قرآن تعلیم و آموزش قرآن است « خَیرُکُم من تعلَّمَ القرآنَ وعلَّمَهُ» فرهنگ ترویج آموزش قرآن اعم تجوید، صوت ولحن وتفسیر ومفاهیم وظیفه ای است که در قبال آن داریم حق قرآن است که آن را به زیبایی تلاوت وبه خوبی مفاهیم آن را درک نموده تفسیر کنیم. 7⃣- هفتمین وظیفه ما به هفتمین وظیفه ما در برابر قرآن این است که به قرآن استناد نمایم در تالیفات ودر سخنرانی استناد به قرآن از کسانی که خود را به‌عنوان عنوان مروج دین و سخنگویان دین می‌دانند لازم است. 😔خیلی زشت است که انسان چندین جلسه صحبت نماید؛ ولی در خلال صحبت‌ها استناد به قرآن نباشد چنین حرکتی از یک مبلغ دین ناخودآگاه توهین به قرآن است.. ائمه در هر فرصت که پیش می‌آمد در فرمایشاتشان به قرآن استناد می‌فرمودند قرآن این هفت حق را به عهده عموم جامعه اسلامی قرار داده است. وعموم جامعه اسلامی موظفند که این حقوق قرآنی را رعایت نمایند. 🥀اگر ما این زندگی کوتاه حضرت (س)را بررسی کنیم مملو از بیان این هفت وظیفه است که در برابر قرآن داریم. 🎙حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی خادمی برگرفته از سايت نديشه ما @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💫حضرت زهرا سلام الله علیها : 🤲اَللّهُمَّ إِنّی أَسْئَلُکَ قُوَةً فی عِبادَتِکَ، وَ تَبَصُّرَاً فی کِتابِکَ،  وَ فَهْمَاً فِی حُکْمِکَ، "خداوندا من از تو قدرتی خواهم در عبادت تو، و بصیرتی در قرآن تو "و فهمی از احکام و دستورات تو ."❣ 📚بحار الأنوار: ج ۹۰ ص ۳۳۸ ح ۴۸۵ کانالِ قرآن‌پویان تدبر در  قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
༻🍃‌🌸🍃༺ 💝باسلام بہ همراهان عزیز در تلاوت روزانہ یڪ صفحہ از قرآن📖 🔷✨از آنجا ڪه هدف از این برنامہ، تلاوت آیات همراہ با ترجمہ و آگاهی از تفسیر ساده آن صفحہ است، 👈 روزهاے جمعه ، صفحہ جدیدے ارسال نمی‌شود تا دوستانیڪہ در طول هفتہ موفق بہ مطالعہ برخی پستها یا صفحات نشدند، فرصت ڪنند خود را باسایر عزیزان، همراه نمایند. التماس دعا🙏 ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦♦کوتاهی در معرفی شایسته حضرت 🔰 باید به تقصیر خودمان در معرفی شایسته‌ی خانم فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها) به جهان اعتراف کنیم. این باید جزء اولویت‌هایی قرار بگیرد که بر دوش مخصوصا خواهران و علماست. باید ایشان را با در نظر گرفتن بار دیگر معرفی کنیم. 🟠 شهید سید حسن نصرالله اسفند ۱۳۹۵ @quranpuyan
4_5931424190249834053.mp3
11.51M
🔷دین رمز آلود و دین فهم آموز ▪️سخنرانی بمناسبت ایام شهادت حضرت ✅دین قابل فهم برای همه مردم است اما برخی میگویند دین رمزالود است و مامسولیتی در نداریم بلکه فقط باید عمل کنیم به انچه که بدست ما رسیده است. مهمترین منبع دین، قران است که مردم را به تدبر و تفکر دعوت کرده و حتی از عدم تدبر، نکوهش کرده است. افلایتدبرون القران جملات حضرت زهرا در خطبه مشهور نشان میدهد که باید به کلیت و روح دین و مناسک هم دست یافت. بخاطر اهمیت فهم مناسک، شهید بهشتی فتوا داده بود که نمازگزار واجب است مفهوم انرا بداند. 🔹جمعه ۹ آذر ۱۴۰۳ تهران استادسروش محلاتی @quranpuyan
💠 استناد و احتجاج حضرت زهرا در خطبه فدکیه به ایات قران، نشان میدهد فهم قران میسور همگان است و منحصر در معصومین نیست. 💢 در حدّ تفسیر (و نه تأویل) و فهم ظواهر الفاظ آن است و نه تنها معصومین آن را به خود منحصر نساختند، بلکه را به آن و ترغیب کردند... . 🔹 امامان معصوم (علیهم السلام) شاگردان و مخاطبان خود را در زمینه های گوناگون به قرآن کریم ارجاع می دادند؛ مانند:... . ــ الف: عقاید و معارف ــ ب: مسایل حقوقی؛ مانند استشهاد حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) به آیات فراوانی از کریم، در خطابه ای که در استرداد ایراد فرمودند. آن حضرت پس از حمد و شکر و ثنای ذات اقدس خداوند و شهادت بر توحید حق و تبیین بسیاری از معارف دین می فرماید: 👈 در میان شماست؛ امور آن ظاهر، احکامش درخشان، نشانه هایش نورانی و هویدا، نواهیش آشکار و اوامرش گویاست، لیکن شما آن را به پشت سر افکندید. آیا از کتاب خدا روی برتافته، از آن اعراض می کنید؟ آیا داوری جز قرآن می گیرید و به غیر آن حکم می کنید؟ ستمکاران بد جایگزینی برای قرآن برگزیدند و هر کس آیینی جز اسلام برگزیند از او پذیرفته نخواهد شد و در آخرت در زمره زیانکاران است. ▫️ آنگاه درباره فرمودند: و شما گمان می برید که ارثی برای ما نیست؟ آیا حکم جاهلی می جویند؟ و برای مردم صاحب یقین چه حکمی از حکم خدا بهتر است؟ آیا آگاه نیستید؟ چرا، آگاهید و همچون آفتاب درخشان برایتان روشن است که من دختر اویم... ای پسر ابی قحافه! آیا در کتاب خدا آمده که تو از پدرت ببری و من وارث پدر خود نباشم؟ چه سخن ناروایی! آیا از سر کتاب خدا را ترک گفته به پشت سر افکنده اید، آن جا که می گوید: از پدرش داود برد...؟ آیا خداوند آیه ای در خصوص شما فرو فرستاده که پدرم را از آن خارج کرده یا بر این باورید که اهل دو آیین از یکدیگر ارث نمی برند؟ آیا من و پدرم بر یک آیین نیستیم؟ یا این که مدعی هستید که شما از پدرم و پسر عمویم به قرآن و خاص و عام آن آشناترید:؟! ◀️ ... أفخصّکم الله بآیة أخرج منها أبى (صلی الله علیه و آله و سلم) أم هل تقولون أهلُ ملتین لا یتوارثان أو لست أنا وأبى من أهل ملة واحدة؟ أم أنتم أعلم بخصوص القرآن وعمومه من أبى وابن عمّى...». 💢💢 این گونه استدلال به قرآن کریم نشانه آن است که هرگز در صدر اسلام به مسلمانان القا نشده بود که آنان از قرآن کریم تنها بهره دارند و آن در معصومین (علیهم السلام) است؛ زیرا استنباط معصوم و افتا بر اساس آنچه استظهار کرده، غیر از احتجاج است. در مقام احتجاج باید طرفین مخاصمه بتوانند از قوت سَنَد احتجاج برخوردار باشند. 👈👈پس افراد و غیرمعصوم که طرف احتجاج بوده اند، ظاهر قرآن را می فهمیدند و نیز بود. آیت الله جوادی آملی، تفسیر تسنیم، جلد 1 ، ص 90 https://eitaa.com/tadabbor_quranpuyan
هدایت شده از فرهنگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅دکتر سلیمانی در مراسم دومین سالگرد مرحوم جمال گنجه ای: "مشخصه ایشان، این بود که عاشق بود و ان را برای رسیدن به حقیقت میخواست و انرا ابزاری برای کاسبی قرارنداد" فاتحه ای نتار روحش کنیم https://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d @zistequrani
👈باگراميداشت سالگرد درگذشت مرحوم استاد جمال ،مبدع روش ساده فهم قران جهت اطلاع از نظرات قرآن آموزان دوره هاي قبل روش ساده فهم قران و ثبت نام دوره جديد ،به لينك زير مراجعه نماييد ✅ در تلگرام و ایتا @tadabbor_quranpuyan ✅در واتساپ: https://chat.whatsapp.com/KmJSRCcMZvWDzIFaS7lv8T
💫🌱 دعوت به از س،دعوت به رکودذهن و تحجر نیست. و سایر کمالات اعتقادی به برمیگردد نه پیکر مردانه یا زنانه ♦حضرت علیهاسلام با سیره رایج و سنت معصومانه خود بوده و هست؛ لیکن در رفتارهای خاص خویش قدوه (مقتدا) صنف مخصوص است؛ مثلاً در سیر درونی و ذکر، اسوه عارفان شاهد و در اندیشه و فکر ذهنی، قدوه حکیمان و متکلمان و فقیهان و صاحبان فنون دیگر است. تحلیل خطبه معروف آن حضرت، سند صلاحیّت تاسی خردمندان علوم عقلی و نقلی به آن ذات قدسی است. ♦حضرت فاطمه(علیها السلام) و سیاسی و اجتماعی را در ظلّ اصالت وحدت و و هماهنگی ملت مسلمان با سنت حسنه خود پذیرفت و آن را امضا کرد و از هرگونه چالش داخلی و تنش محلی و منطقه ای پرهیز نمود و همانند امیر مؤمنان از تشتّت و شقّ عصای مسلمانان جدّاً تحاشی داشت و را در برابر دشمنان خارجی لازم می دانست. ♦حضرت فاطمه(علیها السلام) ، به ویژه برای زن و معارف مربوط به زنان است، چنان که هرکدام از دو وزنه وزین قرآن و عترت(علیهم السلام) قدوه محقّقانِ علمی و متحققان عملی است؛ 👈👈معنای بودن یک شی ء عتیق و کهن که مصون از اندراس و کهنه گی و منزّه از گذشت تاریخ مصرف و مبرّای از افیون و افسون و افسانه است، دعوت به انجماد، تحجّر، و رکود نیست؛ چه این که تحلیل آن به تجویز تفسیر به رأی و توجیه اختلاف قرائت به معنای پلورالیزم، تفسیری بدون اصل ثابت نخواهد بود؛ زیرا کتابی که مدّعی حیات بخشی است، با قفل قلب و یُبس دل و موافق نیست و دفتری که داعیه ثبات و دوام دارد، با زمان مندی و زوال مخالف است، بلکه معنای عریق آن مرهون ارزیابی در هندسه دین و شریعت است. ♦حضرت (علیها السلام) چونان معصومان(علیهم السلام) دیگر در متن بوده و هرگز در معرفت آن اشتباه نکرده است و در پیمودن آن ، تسامح و تساهل نورزیده است. 🟠 که طاهرین(علیهم السلام) معادل آن اند، اعم از مرد و زن را می کند: ﴿لَقَدْ کَرَّمْنا بَنی آدَمَ . . .﴾ و سبب کرامت وی را می داند : ﴿إِنِّی جاعِلٌ فِی الْأَرْضِ خَلیفَةً﴾. خلیفه آن است که قانون مستخلفٌ عنه را اجرا کند نه هوای و هوس نفس خویش را، وگرنه از خلافت معزول و در نتیجه از کرامت محروم می گردد؛ 👈👈چون بشر از خدای سبحان به روح مجرّد و ملکوتی او برمی گردد و روح مجرّدْ منزّه از ذکورت و انوثت است؛ چه این که انبیا برای تعلیم کتاب و حکمت و برای تزکیه آمده اند و همه این امور به جان مجرّد انسانی رجوع می نماید نه به پیکر او، 💢💢لذا هیچ کمال اعتقادی اخلاقی که به روح مجرّد برمی گردد نه مشروط به است و نه ممنوع به . 💫فاطمه (ع) اسوه بشر، تلخیص ص 211 تا 222 نقل از کانال ایت الله جوادی املی کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. ❤ بسم الله الرحمن الرحیم ❤ رَبِّ لَا تَذَرْنِی فَرْدًا پروردگار من ، مرا تنها مگذار سوره انبیاء ، آیه ۸۹ کانال قرآن پویان 🆔️ @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 یــڪ صفحـہ قرآטּ بـہ همراـہ ترجمـہ 📖 آیات 18 تا 27 📄 ༻🍃‌🌸🍃༺         🆔@quranpuyan
4_5954148458486044172
2.12M
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‏ 📖 🎙آقای بازرگان 🆔@quranpuyan
🕊 مربوط بہ 🔻 ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️ 💠فَقالَ الْمَلَأُ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ قَوْمِهِ ما هذا إِلاَّ بَشَرٌ مِثْلُكُمْ يُرِيدُ أَنْ يَتَفَضَّلَ عَلَيْكُمْ وَ لَوْ شاءَ اللَّهُ لَأَنْزَلَ مَلائِكَةً ما سَمِعْنا بِهذا فِي آبائِنَا الْأَوَّلِينَ (۲۴/مومنون) 🌱‏پس اشراف قوم او كه كافر شدند، گفتند: اين نوح جز انسانی همانند شما نيست، او می‌خواهد بر شما برتری جويد، اگر خداوند می‌خواست (برای ما پيامبری بفرستد) قطعاً فرشتگانی می‌فرستاد. ما اين (دعوت نوح) را در ميان (تاريخ) پدران قبلی خود نشنيده‌ايم. 🔹جمعيت اشرافی ثروتمند و مغرور كه چشمها را در ظاهر پر می‌كنند و از درون خالی هستند، از قوم او گفتند: اين مرد تنها بشری همچون شما است با اين قيد كه حس برتری جويی در او تحريك شده و می‌خواهد بر شما مسلط شود و حكومت كند"! (فَقالَ الْمَلَأُ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ قَوْمِهِ ما هذا إِلَّا بَشَرٌ مِثْلُكُمْ يُرِيدُ أَنْ يَتَفَضَّلَ عَلَيْكُمْ‌). 🔹‏و به اين ترتيب انسان بودنش را نخستين عيبش دانستند و به دنبال آن متهمش ساختند كه او يك فرد سلطه جو است و سخنانش از خدا و توحيد و دين و آئين، همه توطئه‌ای است برای رسيدن به اين مقصود! سپس افزودند:" اگر خدا می‌خواست رسولی بفرستد حتما فرشتگانی را برای اين منظور نازل می‌كرد" (وَ لَوْ شاءَ اللَّهُ لَأَنْزَلَ مَلائِكَةً). 🔹‏و برای تكميل اين استدلال واهی گفتند:" ما هرگز چنين چيزی را از نياكان پيشين خود نشنيده‌ايم كه انسانی دعوی نبوت كند و خود را نماينده خدا بداند"! (ما سَمِعْنا بِهذا فِي آبائِنَا الْأَوَّلِينَ‌). 🔹در برابر منطق صحيح، به تاريخ و تقليد نياكان و فرهنگ ملّی خود تكيه نكنيد و مدافع وضع موجود نباشيد. «ما سَمِعْنا بِهذا» 📚تفاسیر نمونه و نور ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️عاقبت ، هلاكت است 💠فَأَوْحَيْنا إِلَيْهِ أَنِ اصْنَعِ الْفُلْكَ بِأَعْيُنِنا وَ وَحْيِنا فَإِذا جاءَ أَمْرُنا وَ فارَ التَّنُّورُ فَاسْلُكْ فِيها مِنْ كُلٍّ زَوْجَيْنِ اثْنَيْنِ وَ أَهْلَكَ إِلاَّ مَنْ سَبَقَ عَلَيْهِ الْقَوْلُ مِنْهُمْ وَ لا تُخاطِبْنِي فِي الَّذِينَ ظَلَمُوا إِنَّهُمْ مُغْرَقُونَ (۲۷/مومنون) 🌱‏پس ما به نوح وحی كرديم: زير نظر ما (مطابق دستور وآموزش) و وحی ما كشتی بساز. پس همين كه فرمان (قهر) ما آمد و (آب از) تنور جوشيد، از تمام حيوانات يك جفت (نر و ماده) و (نيز) اهل خود را در كشتی وارد كن، مگر كسی از آنان را كه قبلًا درباره او سخن به ميان آمده (و وعده هلاكتش داده شده) و درباره ستمگران با من سخن مگو (و نزد من از آنان شفاعت مكن) كه قطعاً آنان غرق خواهند شد. 🔹دعای انبيا مستجاب می‌شود. «رَبِّ انْصُرْنِي‌- فَأَوْحَيْنا» ‏ 🔹صنعت، يك الهام الهی است. «فَأَوْحَيْنا- أَنِ اصْنَعِ» ‏ 🔹تقاضای نصرت الهی، با تلاش انسان منافاتی ندارد. «اصْنَعِ الْفُلْكَ» انبيا در كنار دعاهای خود كار هم می‌كردند. 🔹افراد تحقير شده را حمايت كنيم. (مردم تو را مجنون می‌پندارند ولی تو زير نظر ما هستی) «بِأَعْيُنِنا» 🔹اگر در تمام كارها مطابق وحی عمل كنيم، موفّق می‌شويم. «اصْنَعِ الْفُلْكَ بِأَعْيُنِنا وَ وَحْيِنا» ‏ 🔹با اراده‌ی خدا از تنور آتش، آب می‌جوشد. «فارَ التَّنُّورُ» (شايد فوران آب از تنور، نشانه‌ی زمان حادثه باشد) ‏ 🔹نگذاريد نسل حيوانات منقرض شود. «مِنْ كُلٍّ زَوْجَيْنِ اثْنَيْنِ» ‏ 🔹حتّی همسر و فرزند پيامبر هم اگر نااهل باشند، مورد قهر الهی قرار می‌گيرند. ‏«إِلَّا مَنْ سَبَقَ عَلَيْهِ الْقَوْلُ» ‏ 🔹شفاعت، همه‌جا كارساز نيست. «وَ لا تُخاطِبْنِي» شفاعت انبيا با اذن الهی است. ۱۰- مشرك، ظالم است. «فِي الَّذِينَ ظَلَمُوا» ‏ 🔹عاقبت ظلم، هلاكت است. «ظَلَمُوا- مُغْرَقُونَ» ‏ 🔹گاهی، آبی كه مايه‌ی حيات است، مايه‌ی هلاك می‌شود. «مُغْرَقُونَ» 📚تفسیر نور ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹🌹منتخب نظرات قرآن آموزان 18 دوره اموزش بخش اول ✳ همیشه موقعی که قران رامطالعه میکردم احساس داشتم لذا این روش برایم جالب و بود چون انسجام وهدفمندی سوره ها رابهتر متوجه میشدم . ✳ احساس بسیار خوبی دارم.این دوره برای من بسیار پر برکت و بود . تدبر، در واقع کتاب اسمانی ما را از دور دست ها آورده و قابل دسترسی برای ما کرده .حالا دیگه بعد از عمری قران خواندن فهمیدیم که باید بدانیم محتوای کلی یا درس سوره چیست؟ . ✳ همیشه موقع تلاوت سوره واسم سوال بود چرا اینقدر مطالب پراکنده هست به قول معروف از این شاخه به اون شاخه شده متاسفانه راه برقراری ارتباط بین مطالب را بلد نبودم و این دلسرد کننده بود ولی اکنون با شیوه اموزشی این دوره تونستم تا حدود قابل رضایت خودم راه های ارتباط دهی ایات یک سوره وبرداشت پیام سوره قدم بردارم. خیلی ودر عین حال بود و . ✳ روش درک و فهم بهتر آیات یک نگاهی نو بود که و لذت آن را با تمام وجود احساس کردم ✳ دوره ای بسیار جالب و مفید بود چرا که نگاه تازه و نو آورانه ای به کلام خدا داشت و این اعتماد به نفس رو به ما داد که ما هم می توانیم با مقداری مطالعه ، تفکر و سعی و تلاش با قرآن ارتباط برقرار کنيم ✳واقعا،کار هست، واینکه ایات را با توجه به معنا وقتی در کنار همدیگه قرار میدهیم ،واقعا فهم ایات برامون خیلی عالی میشود. این حقیر به عنوان ،خادم قران ،خیلی خوشحال هستم که میتوانم ،تلاوتهای معنی محور با توجه به معنای ایات داشته باشم ✳ در این روش نه تنها از قرائت آیات کریمه قرآن لذت بردم که با تدبر و تامل در این آیات نورانی و درک بهتر از زمان و موقعیت نزول آیات ، آن برایم دوچندان شده است . روشی که هرکس به اندازه غور خود در این آیات میتواند ، به درک مقصود حضرت حق نزدیک شود و خود را مخاطب خداوند عزّوجلّ احساس کند و شیرینی این مصاحبت را با تمام وجود حس کند ✳ بنده با وجود داشتن کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث و مطالعه بسیاری از متون تاریخی، تفسیری و روشی در حوزه های گوناگون قرآنی عرض میکنم که این روش بسیار عالی جواب میدهد. روشی بسیار خوب برای فهم سریع و دقیق و مبتنی بر دانش و آگاهی فرد و باصطلاح درونی شده. روشی ساده و برای تحلیل ها. تفاوت عمده این دوره، جایگزینی نگاه " ، کل نگر و از طریق دیدن ارتباط بین آیات، فرازها و سوره ها" با روش ترجمه صرف آیه به آیه است ✳ قبل از آشنايي با اين طرح، خودم آيات را با توجه به موضوعاتشان دسته بندي ميكردم اما بدون هدف و روش صحيح. و گويا سالها در ذهنم يك روش گمشده اي داشتم براي فهم بهتر قران كه با گذراندن اين دوره ، به اين مهم دست يافتم. و همواره در طول تدريس ، به قران آموزان عزيزم فراگيري اين دوره مفيد و كاربردي را توصيه خواهم كرد اين روش باعث ميشود كه ايات در دراز مدت ثبت شود كه اين امر هم براي به قران و هم براي فراموش نكردن ترجمه آيات مفيد است. ✳ فوائد این دوره بیشمار هست ونوع ارتباط با قران وفهم آن بااین شیوه بسیار عالی ومفید است .قبلا قران را برای می خواندم و فقط کتابی مقدس وقابل احترام بود ولی الان در هربار مراجعه به قران در واقع انگار هر روز به عنوان یک دانشجو به دانشگاهی وارد میشم، ونوری تمام نشدنی در ذهنم احساس میکنم 💢💢💢 اگر شما هم دغدغه و فهم كلام خدا و سوره‌هاي قران را داريد، اما تابحال موفق نشده ايد، فراگيري روش ساده در طي دو ماه بصورت مجازي را به شما پيشنهاد مي كنيم. ✅جزئیات بیشتر ثبت نام دوره جديد و ساير نظرات قران اموزان دوره هاي قبل در ایتا و تلگرام @tadabbor_quranpuyan واتساپ https://chat.whatsapp.com/KmJSRCcMZvWDzIFaS7lv8T http://quranpuyan.com/yaf_postst2825_nZrt-qrn-mwzn-dwrh-hy-HDwry-w-mjzy-qrn-pwyn.aspx