eitaa logo
قران پویان
438 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
658 ویدیو
602 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
پرسش و پاسخ قرآنی: ❓ معتبر نزد خداوند چیست؟ ❓آداب و رسوم خانوادگي يا اجتماعي ؟ نظر والدين، بزرگان، و مديران؟ یا وحی؟ ✳اين مطلب را زياد شنيده ايم كه ما براي هر فعل يا ترك فعلي و هر تصميمي بايد در برابر خداوند داشته باشيم. اين چه چیز هایی می تواند باشد که نزد خدا هم اعتبار داشته باشد؟ است یا ؟کتاب اسمانی است یا بشری؟ یا قول و فعل رسولان و یا و بزرگان قوم و خانواده و جامعه؟ ❇انسان ها معمولا در توجیه افعال و خود ،به یکی از زیر استناد می کنند: 1-تبعیت از پدران و اجداد (روال و سنتهای خانوادگی یا قومی يا اجتماعي) 2-تبعیت از ، بزرگان قوم، روحانيون، و فرماندهان 3- و گمان() 🔴قسمت چهارم: ✳4- بودن و بودن یا روش : ❎این دیدگاه که اگر کاری یا ای در روستایی،شهری یا کشوری یا در صنفی و متعارف است ،خوب است و قابل پذیرش و اگر کاری یا نظری،جدید عجیب و برخلاف رویه و روال معمول است ،بد است و قابل تکذیب.😔😔 🔶👈آیه 3و2 سوره قاف این دیدگاه را نیز نفی می کند.: بَلْ عَجِبُوا أَن جَاءهُمْ مُنذِرٌ مِّنْهُمْ فَقَالَ الْكَافِرُونَ هَذَا شَيْءٌ عَجِيبٌ أَئِذَا مِتْنَا وَكُنَّا تُرَابًا ذَلِكَ رَجْعٌ بَعِيدٌ بلکه تعجب کردند که هشدار دهنده اي از جنس خودشان بسويشان آمد ، و کافران گفتند اين چيز است (2) آيا وقتيکه مرديم و خاک شديم (باز ميگرديم؟) اين بازگشت، بعيد است(3) 🔶هم چنین در آیه 116 سوره انعام خداوند به پیامبر هشدار میدهد که تابع شدن به تنهایی نیست. زیرا معلوم نیست که آیا تصمیم آنها دارای حجت منطقی باشد.شاید آنها هم از روی تقلید یا و گمان یا سایر روشهای غیر موجه تصمیم گرفته اند. 👈👈 لذا نظر اکثریت مردم ،همکاران،دوستان،،مفسران،علما به صرف بودن و اکثریت داشتن ، حجیت شرعی و خداپسند ندارد. وَإِن تُطِعْ أَكْثَرَ مَن فِي الأَرْضِ يُضِلُّوكَ عَن سَبِيلِ اللّهِ إِن يَتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ وَإِنْ هُمْ إِلاَّ يَخْرُصُونَ ﴿۱۱۶﴾ فولادوند: و اگر از بيشتر كسانى كه در [اين سر]زمين مى ‏باشند پيروى كنى تو را از راه خدا گمراه مى ‏كنند آنان جز از گمان [خود] پيروى نمى‏ كنند و جز به حدس و تخمين نمى‏ پردازند. 🖋سیدکاظم فرهنگ ادامه دارد: 📚برای مطالعه بیشتر در مورد این مطلب به لینک زیر مراجعه کنید: https://b2n.ir/646859 💫با این پست، شما هم در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه سهیم شوید 🙏 https://eitaa.com/quranpuyan
زندگی چقدر آسان است ﺍﮔﺮﺑﺨﻮﺍﻫﯽ ﻟﺬﺕ ﺑﺒﺮﯼ ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰﺵ ﻟﺬﺕ ﺑﺮﺩﻧﯽ ﺍﺳﺖ.. ﺍﮔﺮﺑﺨﻮﺍﻫﯽ ﺭﻧﺞ ﺑﺒﺮﯼ ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰﺵ ﺭﻧﺞ بردنی ﺍﺳﺖ.. ﮐﻠﯿﺪ ﻟﺬﺕ بردن ،ﺩﺳﺖ ﺗﻮﺳﺖ ✨سلام صبحتون زیبا✨ @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫با این پست، شما هم در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه سهیم شوید 🙏 https://eitaa.com/quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیات و جملات ✅ رفتار نیک و بد شما به خودتان بر میگردد خداوند در سوره انعام ،هر گناه و عمل سوئی را علیه خود فرد دانسته و هشدار داده که کسی بار دیگری را بدوش نمی کشد قُلْ أَغَيْرَ اللّهِ أَبْغِي رَبًّا وَهُوَ رَبُّ كُلِّ شَيْءٍ وَلاَ تَكْسِبُ كُلُّ نَفْسٍ إِلاَّ عَلَيْهَا وَلاَ تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَى ثُمَّ إِلَى رَبِّكُم مَّرْجِعُكُمْ فَيُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ فِيهِ تَخْتَلِفُونَ ﴿۱۶۴﴾ فولادوند: بگو آيا جز خدا پروردگارى بجويم با اينكه او پروردگار هر چيزى است و هيچ كس جز بر زيان خود [گناهى] انجام نمى ‏دهد و هيچ باربردارى بار [گناه] ديگرى را برنمى دارد آنگاه بازگشت‏ شما به سوى پروردگارتان خواهد بود پس ما را به آنچه در آن اختلاف مى ‏كرديد آگاه خواهد كرد https://goo.gl/PUAi3Z 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸 https://eitaa.com/quranpuyan
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول تدبر در سوره انسان ✅ نکاتی از فراز اول آیات ۴-۱ سوره 👈آیات ۱-۲: بطور خلاصه به مراحل تکامل و آفرینش انسان اشاره میکند که در دوره ای اصلا موجود قابل ذکری نبوده است.اما پس از آن و از طریق تشکیل نطفه (وسپس طی مراحل رشد جنینی)ورود انسان به این عالم محقق شده است. (بنظر دکتر سیدمحسن میرباقری ،آیه اول به عالم زر اشاره دارد که تنها طینت خاکی انسانها،وجود داشته و پس از آن با قرار گیری در صلب پدران،نسل به نسل منتقل شده و پس از قرار گیری در رحم مادران و تشکیل نطفه،مسیر ورود انسان به این دنیا آغاز میشود.(آیه۲).هم چنین منظور از نطفه امشاج،شامل بودن نطفه از فضایل و رذایل است که میتواند او را شکور یا کفور کند) 👈آیات ۳و۴:خداوند برای انسانی که باین دنیا وارد شده و ابزار شناخت (گوش و چشم)را هم در اختیار دارد،راه هدایت را نشان داده و در واقع نعمت وجود را با نعمت هدایت تکمیل کرده است. اما انسان میتواند از این نعمت هدایت استفاده کند یا آنرا نپذیرد و بکار نگیرد که در این صورت بعنوان ناسپاسی و کفران ،سرنوشت شومی در جهان دیگر خواهد داشت(غل و زنجیر وشعله سوزان). درصورت استفاده از این نعمت هدایت جزو ابرار خواهد بود که پاداش خوبی در انتظارش میباشد که در آیات بعدی مشروح آن بیان شده است. 👈 در آیه ۲ عبارت نبتلیه را مفسران دو گونه معنا کرده اند. برخی همان معنای مشهور ابتلا در قرآن یعنی آزمایش و امتحان را اختیار کرده اند برخی نیز به اصل ریشه آن مراجعه کرده آنرا به معنای تحول و تغییر مراحل آفرینش انسان از نطفه تا سمیع و بصیر شدن او تعبیر کرده اند. باین علت که قبل از فجعلناه سمیعا بصیرا آمده و امتحان شدن، قبل از شنوا و بینا شدن، معنا ندارد. اگر فعل بصورت ماضی بود همانند خلقنا ،این نظر قابل پذیرش بود اما چون نبتلیه بصورت مضارع امده حکایت از استمرار و امتداد دارد. و فای فجعلناه نیز بیان نتیجه است یعنی انسان را آفریدیم. او را می آزماییم پس باید شنوا و بینا باشد تا بتواند از عهده امتحان زندگی دنیوی براید. 👈 در آیه ۳ انسانها در برابر ارایه هدایت الهی به دو دسته شاکر و کفور تقسیم شده اند. سپس ابتدا در آیه ۴ به سرنوشت سخت کافران اشاره میکند و بعد در آیات ۲۲-۵ بطور مبسوط، رفتار و سرنوشت مطبوع شاکران و پذیرندگان هدایت را بیان میکند.بر این اساس و نیز متفاوت شدن ضمایر آیات از انا در ایات ۲ و۳ و ۴ به غایب ،آیات [۴-۱ ] را در یک فراز و [ ۲۲-۵ ] را در فراز جداگانه تقسیم کردیم. 🖌 آقای سید کاظم فرهنگ 💫با این پست، شما هم در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه سهیم شوید 🙏 Http://V.Ht/ensan 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸 https://eitaa.com/quranpuyan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام برشما : هر هفته تمرین به یک دستور قرانی هفته تمرین ✅‌موضوع: اجتناب از نسبت به دیگران  🌹🌹 پیامبر صلى الله عليه و آله فرمودند : 🔶🔸 مَن كانَ مسلما فلا يَمكُرْ و لا يَخدَعْ ؛ فإنّي سَمِعتُ جَبرئيلَ عليه السلام يقولُ : إنّ المَكرَ و الخَديعَةَ في النّارِ . ♦️♦️ : كسى كه مسلمان باشد، نه مى زند و نه مى كند؛ زيرا از جبرئيل عليه السلام شنيدم كه مى گفت: همانا در آتشند.. 📚عیون اخبارالرضا جلد2 💫با این پست، شما هم در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه سهیم شوید 🙏 ‌گروه عمل به قرآن در پيام رسان ايتا http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
پرسش و پاسخ قرآنی: ❓ معتبر نزد خداوند چیست؟ ❓آداب و رسوم خانوادگي يا اجتماعي ؟ نظر والدين، بزرگان، و مديران؟ یا وحی؟ ✳اين مطلب را زياد شنيده ايم كه ما براي هر فعل يا ترك فعلي و هر تصميمي بايد در برابر خداوند داشته باشيم. اين چه چیز هایی می تواند باشد که نزد خدا هم اعتبار داشته باشد؟ است یا ؟کتاب اسمانی است یا بشری؟ یا قول و فعل رسولان و یا و بزرگان قوم و خانواده و جامعه؟ ❇انسان ها معمولا در توجیه افعال و خود ،به یکی از زیر استناد می کنند: 1-تبعیت از پدران و اجداد (روال و سنتهای خانوادگی یا قومی يا اجتماعي) 2-تبعیت از ، بزرگان قوم، روحانيون، و فرماندهان 3- و گمان() 4- بودن و بودن یا روش : 🔴قسمت پنجم: ✳5- : ✴این حجت از دلایلی است که خداوند آنرا می پذیرد. در آیه 21 سوره زخرف(ادامه ایه اي که در پستهاي قبلي ارایه شد و فرمود اینها علم ندارند)می فرماید: 🔸آیا این باور اینها در کتب قبلی آسمانی ،رد پایی دارد که به ان تمسک کنند. أَمْ آتَيْنَاهُمْ كِتَابًا مِّن قَبْلِهِ فَهُم بِهِ مُسْتَمْسِكُونَ ﴿21﴾ مگر پيش از اين (قرآن)کتابي به آنان داده ايم که به آن چنگ انداخته اند؟(و این فرضیات را بر اساس آن میگویند؟) 🔹🔸🔹هر چند جواب این سئوال برای مشرکان مکه منفی بود واین عقیده آنها مبتنی بر کتاب خدادای نبود. ❎اما نشان میدهد این در نزد خدا پذیرفته است که از آن سئوال می کند و مدرکی از ان طلب میکند. 🖋سیدکاظم فرهنگ ادامه دارد: 📚برای مطالعه بیشتر در مورد این مطلب به لینک زیر مراجعه کنید: https://b2n.ir/646859 💫با این پست، شما هم در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه سهیم شوید 🙏 https://eitaa.com/quranpuyan
#دعاهای_روزانه اللَّهُمَّ اجْعَلْ أَوَّلَ يَوْمِي هَذَا صَلاحاً، وَ أَوْسَطَهُ فَلاحاً، وَ آخِرَهُ نَجَاحاً بار خدايا! ابتدای امروزم را خير و صلاح، و ميانه امروزم را رستگاری و پايانش را كاميابی قرار ده بخشی از دعای روز دوشنبه @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 ؟ 🔸اگر شاکر باشید بر نعمت هایتان افزوده میشود در آیه ی ۷ سوره ی مبارکه ی ابراهیم خداوندشرطی برای افزایش نعمت بیان میکند و در ادامه ی آیه نتیجه ی کفران نعمت نیز بیان شده است. وَإِذْ تَأَذَّنَ رَ‌بُّكُمْ   لَئِن شَكَرْ‌تُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ ۖ وَ لَئِن كَفَرْ‌تُمْ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ بهرام پور: و آن‌گاه كه پروردگارتان اعلام كرد كه اگر واقعا سپاسگزارى كنيد، البته نعمت شما را افزون خواهم كرد، و اگر ناسپاسى كنيد عذاب من بسيار سخت است. 💫با این پست، شما هم در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه سهیم شوید 🙏 https://bit.ly/2OlYLem 💢🔸💢🔸💢🔸💢💢🔸💢🔸 https://eitaa.com/quranpuyan
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول تدبر در سوره انسان 🔹فراز دوم آیات ۲۲-۵ سوره إِنَّ الْأَبْرَارَ يَشْرَبُونَ مِن كَأْسٍ كَانَ مِزَاجُهَا كَافُورًا {5} به يقين ابرار و نيكان از جامى مى نوشند كه با عطر خوشى آميخته است عَيْنًا يَشْرَبُ بِهَا عِبَادُ اللَّهِ يُفَجِّرُونَهَا تَفْجِيرًا {6} چشمهاى كه بندگان(خاص) خدا از آن مى نوشند و [به دلخواه خويش] جاريش مى كنند يُوفُونَ بِالنَّذْرِ وَيَخَافُونَ يَوْمًا كَانَ شَرُّهُ مُسْتَطِيرًا {7} [همان بندگانى كه] به نذر خود وفا مى كنند و از روزى كه گزند آن فراگيرنده است مى ترسند وَيُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْكِينًا وَيَتِيمًا وَأَسِيرًا {8} و بينوا و يتيم و اسير را خوراك مى دهند با وجود دوست داشتن( و نیاز به)طعام إِنَّمَا نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لَا نُرِيدُ مِنكُمْ جَزَاء وَلَا شُكُورًا {9} ما براى خشنودى خداست كه به شما طعام می دهیم و پاداش و سپاسى از شما نمى خواهيم إِنَّا نَخَافُ مِن رَّبِّنَا يَوْمًا عَبُوسًا قَمْطَرِيرًا {10} ما از پروردگارمان از روز عبوسى سخت هراسناكيم فَوَقَاهُمُ اللَّهُ شَرَّ ذَلِكَ الْيَوْمِ وَلَقَّاهُمْ نَضْرَةً وَسُرُورًا {11} پس خدا [هم] آنان را از آسيب آن روز نگاه داشت و شادابى و شادمانى به آنان ارزانى داشت وَجَزَاهُم بِمَا صَبَرُوا جَنَّةً وَحَرِيرًا {12} و به [پاس] آنكه صبر كردند بهشت و پرنيان پاداششان داد مُتَّكِئِينَ فِيهَا عَلَى الْأَرَائِكِ لَا يَرَوْنَ فِيهَا شَمْسًا وَلَا زَمْهَرِيرًا {13} در آن [بهشت] بر تختها[ى خويش] تكيه زنند در آنجا نه آفتابى بينند و نه سرمايى وَدَانِيَةً عَلَيْهِمْ ظِلَالُهَا وَذُلِّلَتْ قُطُوفُهَا تَذْلِيلًا {14} و سايه ها[ى درختان] به آنان نزديك است و ميوههايش [براى چيدن] رام وَيُطَافُ عَلَيْهِم بِآنِيَةٍ مِّن فِضَّةٍ وَأَكْوَابٍ كَانَتْ قَوَارِيرَا {15} و ظروف سيمين و جامهاى بلورين پيرامون آنان گردانده مى شود قَوَارِيرَ مِن فِضَّةٍ قَدَّرُوهَا تَقْدِيرًا {16} جامهايى از سيم كه درست به اندازه [و با كمال ظرافت] آنها را از كار در آورده اند وَيُسْقَوْنَ فِيهَا كَأْسًا كَانَ مِزَاجُهَا زَنجَبِيلًا {17} و در آنجا از جامى كه آميزه زنجبيل دارد به آنان مى نوشانند عَيْنًا فِيهَا تُسَمَّى سَلْسَبِيلًا {18} از چشمه اى در آنجا كه سلسبيل ناميده مى شود وَيَطُوفُ عَلَيْهِمْ وِلْدَانٌ مُّخَلَّدُونَ إِذَا رَأَيْتَهُمْ حَسِبْتَهُمْ لُؤْلُؤًا مَّنثُورًا {19} و بر گرد آنان پسرانى جاودانى مى گردند چون آنها را ببينى گويى كه مرواريدهايى پراكنده اند وَإِذَا رَأَيْتَ ثَمَّ رَأَيْتَ نَعِيمًا وَمُلْكًا كَبِيرًا {20} و چون بدانجا نگرى [سرزمينى از] نعمت و ملکی پهناور مى بينى عَالِيَهُمْ ثِيَابُ سُندُسٍ خُضْرٌ وَإِسْتَبْرَقٌ وَحُلُّوا أَسَاوِرَ مِن فِضَّةٍ وَسَقَاهُمْ رَبُّهُمْ شَرَابًا طَهُورًا {21} [بهشتيان را] جامه هاى ابريشمى سبز و ديباى ستبر در بر است و پيرايه آنان دستبندهاى سيمين است و پروردگارشان بادهاى پاك به آنان مى نوشاند إِنَّ هَذَا كَانَ لَكُمْ جَزَاء وَكَانَ سَعْيُكُم مَّشْكُورًا {22} اين [پاداش] براى شماست و كوشش شما مقبول افتاده است 💠 عصاره فراز آیات (۲۲-۵) پاداش بسیار مطبوع بهشتی عبادالله که با پذیرش کامل هدایت الهی ،زندگی خدا محور و همراه با خوف از قیامت، داشته و با شکیبایی، نیازمندان را بخاطر رضای خدا بر خود ترجیح میدهند. 🖌 آقای سید کاظم فرهنگ 💫با این پست، شما هم در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه سهیم شوید 🙏 Http://V.Ht/ensan 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/quranpuyan
💐💐💐 به نام خدا با تبريك ايام دهه فجر به مخاطبان عزيز ✅ پيرو تشكيل گروه "تدبر در سوره‌هاي قرآن به "از زمستان سال 1396،بلطف خداوند تاكنون بيش از 50 سوره از سوره هاي مرحله اول تا مرحله ششم نزول مورد قرار گرفته است كه نتايج ان به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري مهم هر سوره در تالار گفتگوهاي قرآن پويان ارسال شده است. 👈 به جهت سهولت دسترسي علاقمندان عزيز،لينك كوتاه هر سوره نيز توليد شده كه بشرح زير باستحضار ميرسد: تدبر و فهم سوره توحيد به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/tohid تدبر و فهم سوره شمس به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/alshams تدبر و فهم سوره اعلي به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/alaala تدبر و فهم سوره عصر به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/valasr تدبر و فهم سوره عاديات به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/adiyat تدبر و فهم سوره تكاثر به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/takasor تدبر و فهم سوره زلزال به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/zelzal تدبر و فهم سوره قارعه به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/algharea تدبر و فهم سوره ليل به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/layle تدبر و فهم سوره ضحي به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/zohha تدبر و فهم سوره همزه به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/hamzeh تدبر و فهم سوره تين به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/vatin تدبر و فهم سوره ماعون به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/maoon تدبر و فهم سوره طارق به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/taregh تدبر و فهم سوره انفطار به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/enfetar تدبر و فهم سوره قيامت به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/ghiyamat تدبر و فهم سوره فجر به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/fajjr تدبر و فهم سوره عبس به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/abbas تدبر و فهم سوره غاشيه به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/ghashiye تدبر و فهم سوره نازعات به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/nazeat تدبر و فهم سوره انشقاق به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/ensheghagh تدبر و فهم سوره مدثر به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/modaser تدبر و فهم سوره بلد به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/baalad تدبر و فهم سوره واقعه به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/vagheye تدبر و فهم سوره مرسلات به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/morsalat تدبر و فهم سوره نبا به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/naaba تدبر و فهم سوره معارج به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/maarej تدبر و فهم سوره مطففين به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/motafefin تدبر و فهم سوره تكوير به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/takvir تدبر و فهم سوره طور به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/vatoor تدبر و فهم سوره حاقه به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/haghe تدبر و فهم سوره قاف به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/ghaf تدبر و فهم سوره نجم به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/naajm تدبر و فهم سوره كافرون به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/kaferoon تدبر و فهم سوره مزمل به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/mozammel تدبر و فهم سوره حمد به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/haamd تدبر و فهم سوره قريش به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/ghoraysh تدبر و فهم سوره فيل به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/fiile تدبر و فهم سوره قلم به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/ghalam تدبر و فهم سوره علق به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/alagh تدبر و فهم سوره انسان به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/ensan تدبر و فهم سوره صاد به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/saadd تدبر و فهم سوره صافات به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/safat تدبر و فهم سوره بروج به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/boroj تدبر و فهم سوره قمر به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/ghamar تدبر و فهم سوره ذاريات به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/zariyat تدبر و فهم سوره الرحمان به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/alrahman تدبر و فهم سوره طاها به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/tahha ادامه👇
ادامه ليست لينك در سوره‌ها تدبر و فهم سوره مريم به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/marryam تدبر و فهم سوره كوثر به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/kosar تدبر و فهم سوره شعرا به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/shoara تدبر و فهم سوره اسراء به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/assra تدبر و فهم سوره فرقان به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/forghan تدبر و فهم سوره كهف به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/kahhf تدبر و فهم سوره يوسف به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/yousof تدبر و فهم سوره قصص به همراه نكات و پرسش هاي تفسيري https://v.ht/ghasas 💫با این پست، شما هم در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه سهیم شوید 🙏 ادرس تالار گفتگوهاي قران پويان: www.quranpuyan.com 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم سلام برشما : هر هفته تمرین به یک دستور قرانی هفته تمرین ✅‌موضوع: اجتناب از نسبت به دیگران. ◀️خداوند در سوره بقره می فرمایند:   🔶 يُخادِعُونَ اللَّهَ وَ الَّذِينَ آمَنُوا 👈 وَ ما يَخْدَعُونَ إِلَّا أَنْفُسَهُمْ وَ ما يَشْعُرُون.(َ‌9)بقره 🔶🔸(منافقان به پندار خود) به خداوند و مؤمنان مى‌زنند در حالى كه جز خودشان را نمى‌دهند، امّا نمى‌فهمند! 👌👌پیام ها 3- آثار ، به بر مى‌گردد. «وَ ما يَخْدَعُونَ إِلَّا أَنْفُسَهُمْ» 5- و ، نشانه‌ى عقل و شعور نيست. «يُخادِعُونَ ... ما يَشْعُرُونَ» در روايات مى‌خوانيم: عقل واقعى آن است كه توسط آن، انسان خداوند را بندگى نمايد. 💫تفسیر نور 💫با این پست، شما هم در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه سهیم شوید 🙏 ‌گروه عمل به قرآن در پيام رسان ايتا http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
پرسش و پاسخ قرآنی: ❓ معتبر نزد خداوند چیست؟ ❓آداب و رسوم خانوادگي يا اجتماعي ؟ نظر والدين، بزرگان، و مديران؟ یا وحی؟ ✳اين مطلب را زياد شنيده ايم كه ما براي هر فعل يا ترك فعلي و هر تصميمي بايد در برابر خداوند داشته باشيم. اين چه چیز هایی می تواند باشد که نزد خدا هم اعتبار داشته باشد؟ است یا ؟کتاب اسمانی است یا بشری؟ یا قول و فعل رسولان و یا و بزرگان قوم و خانواده و جامعه؟ ❇انسان ها معمولا در توجیه افعال و خود ،به یکی از زیر استناد می کنند: 1-تبعیت از پدران و اجداد (روال و سنتهای خانوادگی یا قومی يا اجتماعي) 2-تبعیت از ، بزرگان قوم، روحانيون، و فرماندهان 3- و گمان() 4- بودن و بودن یا روش : ✳5- : 🔴قسمت ششم: ✳6-استناد به : ✅این هم از دلایلی است که خداوند آنرا می پذیرد. از جمله در ايات زير: 1-خداوند در سوره احقاف آیه 4 در پاسخ به برخی مشرکان که بتها را شریک در افرینش اسمانها وزمین میدانستند،از انها مطالبه میکند.دلیل یا که مسلما آنها هم همچین دلیلی بر ادعای خود نداشتند. قُلْ أَرَأَيْتُم مَّا تَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّهِ أَرُونِي مَاذَا خَلَقُوا مِنَ الْأَرْضِ أَمْ لَهُمْ شِرْكٌ فِي السَّمَاوَاتِ اِئْتُونِي بِكِتَابٍ مِّن قَبْلِ هَذَا أَوْ أَثَارَةٍ مِّنْ عِلْمٍ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ ﴿4﴾ بگو خبرم دهيد: آنچه را که بجز خداوند ميخوانيد چه چيزي را از زمين آفريده اند يا چه شرکتي در آسمانها دارند؟ مدرکي از کتاب (آسماني) قبلي يا يک دليل بياوريد اگر راست ميگوئيد ✅ در تفسیر نمونه آیت اله مکارم شیرازی، أَثَارَةٍ مِّنْ عِلْمٍ را شامل سنت انبیای گذشته و اوصیای آنها و آثار دانسته است. ✅ در تفسير الميزان نيز امده است: "كلمه ((اءثاره )) هر چند مصدر است، اما مصدر به معناى مفعول - يعنى ماءثور - است يعنى : علمى كه نقل و روايت شده باشد و ثابت كند كه خدايان مشركين در خلقت قسمتى از آسمانها و زمين شريك خدا هستند. و معناى آيه اين است كه : اگر راست مى گوييد، براى من از كتابهاى آسمانى قبل از قرآن دليلى بياوريد كه دلالت كند بر اينكه خدايان شما در خلقت قسمتى از آسمانها و يا خلقت قسمتى از زمين شركت دارند. و اگر آسمانى نمى آوريد حد اقل منقولى - و يا بقيه اى از علم موروثى خود - بياوريد كه اين ادعاى شما را اثبات كند." 👈 همانطور که ملاحظه میشود،خداوند برای پذیرش ادعاهای بشر، دو و را معتبر دانسته است:كتاب اسماني،علم بشري 🖊 سیدکاظم فرهنگ ادامه دارد: 📚برای مطالعه بیشتر در مورد این مطلب به لینک زیر مراجعه کنید: https://b2n.ir/646859 💫با این پست، شما هم در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه سهیم شوید 🙏 https://eitaa.com/quranpuyan
مشک ریزان می‌جهد، باد صبا از کوی دوست شاخه‌ای گویی ربودست، از خم گیسوی دوست دوست می‌دارم نسیم صبح، را کو در هوا تا نفس می‌‌آیدش، جان می‌دهد بر بوی دوست سلمان ساوجی سلام صبحتون بخیر @quranpuyan