eitaa logo
قران پویان
441 دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
643 ویدیو
597 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
♻️♻️♻️ : تدبر هفتگی در سوره های قرآن به ترتيب نزول تدبرو فهم سوره : نكات و پرسش هاي سوره طور، منظور از دو عذاب در آيات آخر سوره طور چيست؟ 🔸فراز اول سوره بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمـَنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند رحمتگر مهربان وَالطُّورِ {1} سوگند به طور   وَكِتَابٍ مَّسْطُورٍ {2} و كتابى نگاشته شده  {فِي رَقٍّ مَّنشُورٍ {3} در طومارى(پوستی نازک) گسترده  وَالْبَيْتِ الْمَعْمُورِ {4} سوگند به آن خانه آباد [خدا]  وَالسَّقْفِ الْمَرْفُوعِ {5} سوگند به بام بلند [آسمان]  وَالْبَحْرِ الْمَسْجُورِ {6} و آن درياى سرشار [و افروخته]  إِنَّ عَذَابَ رَبِّكَ لَوَاقِعٌ {7} كه عذاب پروردگارت واقع شدنى است   مَا لَهُ مِن دَافِعٍ {8} آن را هيچ بازدارنده اى نيست  💢عصاره فراز آیات (۸-۱) : سوگند به مکانهاو پدیده های طبیعی مقدس و عظیم،عذاب خدا قطعی و ناگزیر است  آقای سید کاظم فرهنگ http://yon.ir/Qp8763 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/quranpuyan
✅✅ در کلام امام خمینی (ره) 👈اگر قرآن نبود ، باب معرفت الله بسته بود إلي الابَد. مشكل بزرگ مسلمين اين است كه قرآن كريم را كنار گذاشته اند 😔، و تحت لواي ديگران درآمده اند. هر مقداري كه شما عمل كرديد به قرآن ، زير پرچمش رفتيد .پرچم قرآن اين نيست كه پرچم هاي ديگران هستند ، پرچم قرآن به قرآن است. اين قرآن است كه مي كند ما را به مقاصد عاليه اي كه در باطن ذاتمان توجه به او هست ، و خودمان نمي دانيم. صحبفه امام جلد17ص433 🔶🔶 https://eitaa.com/quranpuyan
: هر هفته تمرین ‌‌به‌ یک دستور قرانی هفته تمرین شانزدهم ♦️اجتناب از و جزو وصاياي لقمان حكيم به فرزندش نيز بوده است كه خداوند در سوره لقمان بيان كرده است: 🔶وَلَا تُصَعِّرْ خَدَّكَ لِلنَّاسِ وَلَا تَمْشِ فِي الْأَرْضِ مَرَحًا إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ كُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ ﴿۱۸﴾ 🔶" (پسرم!) با بي اعتنائي از مردم روي مگردان، و مغرورانه بر زمين راه مرو كه خداوند هيچ را دوست ندارد . 🍃🌼🍃 http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
فرد از احکام اقتصادی قران ؟ و در قران رابطه با چیست؟ ♦️ب. مبنای حقیقی و اقتصادی: شرایط تورمی دهه های اخیر در کشورهای اسلامی این گرایش را در میان برخی از فقها پدید آورد که به مساله پول، نه به صورت نگرش عرفی تسامحی، بلکه به صورت موضوعی تخصصی نگاه کنند و تحولات آن را نه تنها ناشی از تغییرات طبیعی بازار، بلکه عمدتا ناشی از سیاستهای پولی انبساطی دولتمردان و مسئولان بانکهای مرکزی بدانند در نتیجه، معتقدند کسی که به دیگری مبلغ یک هزار تومان قرض می دهد، در حقیقت با این رقم نمادی، قدرت خریدی را منتقل می کند و قرض کننده در سررسید مقرر بایستی مثل آن قدرت خرید را برگرداند.  👈و در مقام عمل معتقدند که قرض دهنده و قرض کننده حق ندارند قبل از سررسید روی رقم خاصی توافق کنند، بلکه باید صبر کنند و در پایان مدت، متناسب با تورم تحقق یافته، به قدری به مبلغ اسمی اضافه کنند که کاهش قدرت خرید آن جبران گردد گرفتن هر زیاده دیگری ربا و حرام خواهد بود. ⬅️برخی فقها، بین تورمهای ناشی از تحولات حقیقی اقتصاد و تحولات ناشی از سیاست انبساطی پولی تفکیک کرده، تنها جبران کاهش ارزش پول ناشی از سیاست پولی را مجاز می دانند. ⬅️گروه دیگری از فقها، بین سررسیدهای مورد توافق و سررسیدهای معوقه تفصیل داده، معتقدند که اگر بدهکار در سررسید مقرر بدهی خود را بپردازد نیازی به جبران کاهش ارزش پول نیست، اما اگر بازپرداخت به تعویق افتد لازم است جبران گردد. ⬅️و گروه دیگری بین سررسیدهای کوتاه مدت چند ماهه یا یک ساله که تورم انتظاری قابل پیش بینی است، و سررسیدهای بلند مدت یا دیون بدون سررسید مانند مهریه فرق گذاشته، معتقدند که در دسته اول نیازی به جبران کاهش ارزش پول نیست ولی در دسته دوم و سوم باید جبران شود ✴️روشن است که در بحث کاهش ارزش پول، هر مبنای فقهی را که اتخاذ کنیم مجوزی برای گرفتن «بهره »، خصوصا «بهره بانکی »، نخواهد شد. چرا که حتی در حدی ترین مبنای فقهی، که معتقدند هرگونه کاهش ارزش پول قابل جبران است، می گویند قرض دهنده حق ندارد حین قرارداد زیاده ای را شرط کند; بلکه باید صبر کنند و قرض گیرنده در سررسید مقرر (زمان برگرداندن قرض)، متناسب با تورم تحقق یافته در آن فاصله زمانی (مدت قرض)، مثل قدرت خرید را بپردازد. 👈بنابراین، بهره از پیش تعیین شده خصوصا بهره وامها و اعتبارات بانکی، که نوعا چنان تعیین می شود که چند درصد بیشتر از تورم تحقق یافته باشد، مجاز نیست و ربا خواهد بود 🖋حجت الاسلام موسويان،عضو شوراي فقهي بورس http://yon.ir/Qp958 @quranpuyan
💫اِلهى فَكُنْ عَلَيْنا بِالْفَضْلِ جَواداً، وَ بِالْخَيْرِ عَوَّاداً ✨خدایا تو بر ما به فضل خويش بخشنده باش، و به نيكويى بازگردنده! https://eitaa.com/quranpuyan
📖 ؟ لا اُحِبُّ الآفِلینَ"(من غروب کنندگان را دوست ندارم!) بی نور شوندگان، به تاریکی روندگان چنگی به دلم نمی زنند، روح و جانم را جذب نمی کنند. نوری می خواهم که همواره از آنم باشد. نوری جاودانه از جنس وجود که از درونم فَوَران زَنَد و تمامیت هستی را در بر گیرد. دیر زمانی است که نورهای موضعی، نورهای لحظه ای و گهگاهی را رها کرده ام. عجب زیبا می رود این خلیل(ع) خدا. او "آفلین" را دوست ندارد. آفرین. چنین سالکی با قاعده ی "نه این است و نه آن" سیر می کند. او به دام هیچ نوری نمی افتد. زیرا آنچه که او را ارضا می کند، نوری فراتر از ذهن و برداشت های اوست. یک "حنیف" اینگونه است. تحت هیچ عنوان توجه از "یگانه ی بی همتا" بر نمی گیرد. و نیک می داند که نور الانوار، آن عظمت لایتناهی، از درون اوست که فَوَران می زند. چنین کسی این آیه را به خوبی نوش کرده است؛ "وَاعلَمُوا اَنَّ اللهَ یَحُولُ بَینَ المَرءِ و قَلبِهِ"( بدانید که خدا بین آدمی و قلبش است!) برگرفته از سایت مسعود ریاعی 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/quranpuyan
وظیفه ما نسبت به قرآن چیست؟ «تلاوت قرآنی مطلوب است که انسان با بخواند و کلمات الهی را بفهمد که به نظرما می شود . اگر انسان لغت عربی را بلد باشد و آنچه را هم که بلد نیست، به ترجمه مراجعه کند و درهمان تدبر کند ، دوبار ، سه بار، پنج بارکه بخواند ، انسان فهم و انشراح ذهنی نسبت به مضمون آیه پیدا می کند که با بیان دیگری حاصل نمی شود . بیشتر با حاصل می شود.» آيت الله خامنه اي https://eitaa.com/quranpuyan
💢💢با توجه به اختلالاتي كه در برخي برنامه هاي مشابه در چند روز اخير پيش امده است، اگر در ميان دوستان و آشنايان شما،افرادي علاقه مند به ثبت نام در دوره مجازي روش فهم قران بودند اما دسترسي به تلگرام ندارند لطفا ثبت نام را برايشان ارسال فرماييد🙏 https://idpay.ir/quranpuyan/shop/33892 💢💢 ثبت نام فقط امروز 9 اردي بهشت مي باشد.
♻️♻️♻️ : تدبر هفتگی در سوره های قرآن به ترتيب نزول تدبرو فهم سوره : نكات و پرسش هاي سوره طور، منظور از دو عذاب در آيات آخر سوره طور چيست؟ 🔸فراز اول سوره  ♻️نکات: 1)کوه طور(محل اغاز وحی و رسالت حضرت موسی ) 10بار در قران ذکر شده است. 2)پیش از این در سوره های واقعه (وقعت الواقعه) مرسلات (انما توعدون لواقع) معارج(سال سائل بعذاب واقع) نیز به وقوع حتمی قیامت و عذاب اخروی مکذبین اشاره شده بود. 3)در سوره معارج هم به دفع نشدن عذاب تاکید شده بود.للکافرین لیس له دافع.در سوره طور هم ماله من دافع امده است.(فقط در همین دو سوره این لفظ امده) آقای سید کاظم فرهنگ http://yon.ir/Qp8763 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/quranpuyan
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیات ۵مرحله نخست دعوت پيامبر با توجه به سوره ها و (نذير،بشير،نذيرمبين و..)،بخشي از ارايه آقاي سيد كاظم فرهنگ در دوره آموزشي روش مطالعه و فهم بهتر قران كريم @quranpuyan
🍃🌼🍃 بسم الله الرحمن الرحیم سلام برشما : هر هفته تمرین ‌‌به‌ یک دستور قرانی هفته تمرین شانزدهم ◀️منع از و در قران : 🔶وَلَا تَمْشِ فِي الْأَرْضِ مَرَحًا إِنَّكَ لَنْ تَخْرِقَ الْأَرْضَ وَلَنْ تَبْلُغَ الْجِبَالَ طُولًا ﴿۳۷﴾سوره اسراء 🔸انصاریان: و در زمین، با و سرمستی راه مرو که تو هرگز نمی توانی [با قدم هایت] زمین را بشکافی، و هرگز در بلندی قامت نمی توانی به کوه ها برسی. 🍃🌼🍃 http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan