eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.3هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
17-6.mp3
2.02M
✨تفکر در کتاب 🎤: استاد رضا محمدی دفتر ۲۶ : آخرین بخش حدیث هفدهم از باب دوم کتاب جهاد با نفس ༅࿇༅‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌༊░⃟‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌༊᭄༊࿐ྀུ༅࿇༅═‎‌‌‌‌‌‌┅─ ✅ و عليك بقراءه القرآن و العمل بما فيه و لزوم فرائضه و شرائعه خلاله و حرامه و امره و نهيه و التهجد به و تلاوته فى ليلك و نهارك فانه عهد من الله تبارك و تعالى الى خلقه فهو واجب على كل مسلم ان ينظر كل يوم فى عهده و لو خمسين آيه و العم ان درجات الجنه على عدد آيات القرآن فاذا كان يوم القيامه يقال لقارى القرآن اقرا و ارق ... 🍃 و بر تو باد كه به خواندن قرآن بپردازى و به آنچه در قرآن است عمل كنى و واجبات و قوانين و حلال و حرام و امر و نهى آن را لازم شمرى و با قرآن به شب زنده دارى بپردازى و در شب و روزت آن را تلاوت كنى زيرا قرآن عهد و پيمانى است از جانب خداى تبارك و تعالى با بندگانش پس بر هر مسلمانى واجب است كه در هر روز نظر به اين پيمان الهى بيفكند اگر چه به پنجاه آيه آن و بدان كه درجات بهشت به عدد آيات قرآن است پس زمانى كه روز قيامت شود به قارى قرآن گفته خواهد شد كه بخوان و بالا رو پس در بهشت بعد از پيامبران و صديقان كسى درجه اش بالاتر از درجه قارى قرآن نيست. ا༅࿇༅‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌༅࿇༅‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌░⃟‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌░⃟‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌࿇༊᭄༊࿐ྀུ༅═‎‌‌‌‌‌‌┅─ ❗️لطفا با لینک کانال منتشر کنید. eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⇝✿✵•°•❀✵•﷽•✵❀•°•✵✿⇜           💠 هفتاد بندی           حضـرت عـلـی عـلیـه‌السـلام            💢↶ بـنــــــــد ↷💢 ✧✾════✾✰✾════✾✧ 【اَللَّهُمَّ وَ أَسْتَغْفِرُکَ لِکُلِّ ذَنْبٍ أَلْبَسَنِی کِبْرَةً وَ انْهِمَاکِی فِیهِ ذِلَّةٌ أَوْ آیَسَنِی مِنْ وُجُودِ رَحْمَتِکَ أَوْ قَصَّرَ بِیَ الْیَأْسَ عَنِ الرُّجُوعِ إِلَى طَاعَتِکَ لِمَعْرِفَتِی بِعَظِیمِ جُرْمِی وَ سُوءِ ظَنِّی بِنَفْسِی فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَاغْفِرْهُ لِی یَا خَیْرَ الْغَافِرِینَ】 بار خدایا🌷 از تو آمرزش می‌طلبم برای هر گناهی که لباس تکبر به من پوشانید و فرو رفتن در آن موجب ذلّت گردید یا مرا از وجود رحمتت مأیوس گردانید یا نا امیدی مرا از بازگشت به طاعتت بازداشت چون به جرم بزرگم آشنا و نفس خویش بدگمان بودم پس بر محمد و آلش درود فرست🌷 و اینگونه گناهانم را بیامرز ای بهترین آمرزندگان ✨ ◽️▪️◽️▪️◽️▪️◽️▪️◽️ 🤲🏻 رَبَّنَا اغْفِرْ لِی وَلِوَالِدَیَّ وَلِلْمُؤْمِنِینَ یَوْمَ یَقُومُ الْحِسَابُ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 دعای اهل وصال و اهل فراق 🔸 شرح فراز بیست و هفتم اِلهى فَلَكَ اَسْئَلُ وَ اِلَیْكَ اَبْتَهِلُ وَ اَرْغَبُ وَ اَسْئَلُكَ اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِمُحَمَّدٍ وَ اَنْ تَجْعَلَنى مِمَّنْ یُدیمُ ذِكْرَكَ وَ لا یَنْقُضُ عَهْدَكَ وَ لا یَغْفُلُ عَنْ شُكْرِكَ وَلا یَسْتَخِف ذکرک. در این فراز بیست و هفتم از مناجات شعبانیه امام علی علیه السلام چند تقاضای عرفانی و معنوی خاصی را درضمن مناجات از پیشگاه ذات ربوبیت درخواست می‌کنند که با شرح همه جانبه است که قابل فهم خواهد بود؛ 1- توفیق مداومت در ذکر هر چند امام العارفین علی علیه السلام در فراز بیستم ((شیدایی)) و ((وله)) در ذکر را از پیشگاه ذات ربوبیت مسئلت کرده بودند، ولی در اینکه در فراز بیست‌ و هفتم با چنین روحانیت و معنویت عرفانی ((اِلهى فَلَكَ اَسْئَلُ وَ اِلَیْكَ اَبْتَهِلُ وَ اَرْغَبُ)) و توسل به صلوات به پیامبر و اهل‌بیت علیهم السلام ((مداومت در ذکر)) را از حق تعالی درخواست دارند راز و سرش در این است که: ذکر دارای مراتبی است، اولین مرتبه آن را می‌توان ذکر لسانی نامید که همان گفتن اذکار مخصوص یا زمزمه قرآن و نامهای پیامبر و امامان، صلوات و... می‌باشد که این نوع ذکر به گفته بزرگان باید به زبان آشکار شود و حداقل به صورت آهسته صورت گیرد. پس از مرحله اول که به منزله مقدمه برای مراتب بعدی است، «ذکر قلبی» حائز اهمیت است. در این مرتبه فکر و دل انسان به یاد خداست و آدمی همواره خود را در محضر خدا می‌بیند و از یاد او غفلت نمی‌ورزد. مرتبه قلبی ذکر مقدمه است برای مرحله سوم که ذکر عملی است و ذکر عملی آن است که انسان هر کاری را که در صدد انجام آن است به یاد و فرمان خداوند انجام دهد و در این مرتبه با یاد و حضور خداوند از محارم پرهیز کرده و اعمال شایسته، خوب و واجبات دینی را که انجام می‌دهد، همه مقدمه است که انسان در مقام عمل پیوسته اعمالش را مطابق آنچه خداوند می‌خواهد انجام دهد. اگر این مراتب ذکر تداوم پیدا کند همانگونه که امام خمینی(ره) در کتاب چهل حدیث در ذیل عبارت «انا جلیس من ذکرنی» آورده‌اند: «تذکر آیت و اسما و صفات و یادآوری حق وجمال و جلال او قوت دهد بصیرت را، و دفع حُجُب نماید به قدر قوت تذکر و نورانیت آن، چنانچه تذکر آیت حق و ملکه شدن آن بصیرت باطنی را به قدری قوت دهد که جلوه جمال حق را در آیت مشاهده نماید و تذکر اسماء و صفات موجب شود که حق را در تجلیات اسمائیه و صفاتیه شهود کند و تذکر ذات بی حجاب آیت و اسماء و صفات رفع جمیع حجُب کند و یار بی‌پرده تجلی نماید. و آنچه که بعد از تجلی حضرت حق در کوه طور برای موسی بن عمران اتفاق افتاد برای عارف سالک با همین تداوم ذکر واقع خواهد شد. به دلیل همین اثر معنوی ذکر است که امام علی علیه السلام با معنویت خاصی ((تداوم ذکر)) را اینگونه در این فراز تقاضا می کنند: اِلهى فَلَكَ اَسْئَلُ وَ اِلَیْكَ اَبْتَهِلُ وَ اَرْغَبُ وَ اَسْئَلُكَ اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِمُحَمَّدٍ وَ اَنْ تَجْعَلَنى مِمَّنْ یُدیمُ ذِكْرَكَ: معبود من! فقط از تو مسئلت مى‏‌نمایم و تنها به سوىِ تو، ابتهال و زارى و اشتیاق دارم، و از تو مى‏‌خواهم كه صلوات و درود بر محمد و آلش فرستى و مرا از آنانى قرار دهى كه همواره به یادِ تواند. 2- وفای به عهد با حق تعالی از آنجاییکه به حکم آیه 115 سوره(طه): (( وَ لَقَدْ عَهِدْنا إِلى آدَمَ مِنْ قَبْلُ فَنَسِیَ وَ لَمْ نَجِدْ لَهُ عَزْمًا:ما، پیشتر، از آدم پیمان گرفتیم، ولى او فراموش كرد و ما در این باره او را صاحب عزم و اراده ندیدیم.)) و همچنین آیات 60،61 سوره (یس): ((أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَيْكُمْ يَا بَنِي آدَمَ أَنْ لَا تَعْبُدُوا الشَّيْطَانَ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ/وَأَنِ اعْبُدُونِي هَذَا صِرَاطٌ مُسْتَقِيمٌ:اى فرزندان آدم مگر با شما عهد نكرده بودم كه شيطان را مپرستيد زيرا وى دشمن آشكار شماست/ و اينكه مرا بپرستيد اين است راه راست)) یا به دلیل اینکه به صورت فطری خوبی و زشتی را درک می‌کند و می‌یابد، و یا در عالم ذر با خدایش عهد و میثاق بسته است آنگونه که احتمال چنین عالمی در روایات آمده است که حق تعالی را بشناسد و باور داشته باشد، و عبادت کند و اطاعت نماید، امام العارفین در این فراز از مناجات از حق تعالی می‌خواهد که به حق محمد و آل محمد به مناجات‌کننده این توفیق و قوت و قدرت روحی را بدهد که؛ اولا؛ به این میثاق و عهد استوار بماند، نقض عهد نکند، ثانیا؛ از اوامر و نواهی سرپیچی نکند و اطاعت نماید ثالثا؛ در برابر نعمت های حق تعالی شکرگذار باشد. از همین رو این چنین مناجات می‌کند: ((وَ لا یَنْقُضُ عَهْدَكَ وَ لا یَغْفُلُ عَنْ شُكْرِكَ وَ لا یَسْتَخِف ذکرک: و هرگز با تو پیمان‏‌شكنى نكنند و از شكر و سپاست لحظه‏‌اى غفلت نورزند و هیچ‏گاه فرمانت را سبك نشمرند. http://eitaa.com/qurantehran ادامه دارد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸پیامبر صلی الله علیه و آله: در ماه شعبان بسیار بر پیامبرتان و اهلبیتش صلوات بفرستید، شعبان، ماه شفاعت نام دارد؛ زیرا پیامبرتان شفاعت می‌کند برای هرکس که در این ماه بر او صلوات بفرستد. و أَكْثِرُوا فِي شَعْبَانَ مِنَ الصَّلَاةِ عَلَى نَبِيِّكُمْ وَ أَهْلِه ... وَ إِنَّمَا سُمِّيَ شَعْبَانُ شَهْرَ الشَّفَاعَةِ لِأَنَّ رَسُولَكُمْ يَشْفَعُ لِكُلِّ مَنْ يُصَلِّي عَلَيْهِ فِيه‏ 📚النوادر (للاشعری) ص۱۷ 📚وسایل الشیعة ج۱۰ ص۵۱۱
1_1542302364.mp3
4.4M
🎙 نکات حاج آقا مجتبی تهرانی درباره وداع با ماه شعبان و ورود به ماه مبارک رمضان @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 دعای اهل وصال و اهل فراق 🔸 شرح فراز بیست و هشتم (آخرین فراز) 🔸اِلهى وَ اِلْحِقْنى بِنُورِ عِزِّكَ الْاَبْهَجِ فَاَكُونَ لَكَ عارِفا وَ عَنْ سِواكَ مُنْحَرِفا وَ مِنْكَ خائفا مُراقِبا یا ذَالْجَلالِ وَ الْاِكْرامِ وَ صَلَّى اللّهُ عَلى مُحَمَّدٍ رَسُولِهِ وَ آلِهِ الطّاهِرینَ وَ سَلَّم تَسْلیما كَثیرا در فراز پایانی مناجات شعبانیه امام العارفین علی علیه السلام، خواسته بسیار لطیف و زیبای عارفانه را از پیشگاه ذات باریتعالی درخواست می‌نمایند: به‌طورکلی معرفت به اسماء و صفات ذات باریتعالی دو صورت دارد، و هر کدام از این معرفت آثار و پیآمدهایی به همراه دارد که دیگری ندارد. به همین دلیل است که امام العارفین علی علیه السلام معرفت و نسبت به اسماء و صفات را درخواست می‌کنند: 1⃣ معرفت نظری: مقصود از معرفت نظری یا استدلالی آنست که انسان بتواند با آشنایی و شناخت نسبت به نظم و شگفتی های نظام آفرینش، و با برهان فلسفی و کلامی (برهان صدیقین، امکان وجوب، حدوث عالم، برهان فطرت و میثاق) قدرت بر اثبات ذات و صفات خدا داشته باشد‌. اثر و نتیجه چنین معرفت نظری و استدلالی فربه و چاق شدن عقل و تسیلم نمودن وی به چنین دریافتی از جود حق تعالی است. 2⃣ معرفت شهودی: معرفت شهودی، قلبی و باطنی آنست که عارف و سالک در پرتو سلوک باطنی، و خود را به تجرد بودن نزدیک می‌کند تا سنخیت با حق تعالی که ذات مجرد بی نهایت است پیدا کند تا از نزدیک تماشاگر جمال و جلال الهی باشد، و با تابش انوار الهی بر دل و قلب و روحش خود را مستغرق و فانی و محو در صفات جمال و جلال الهی ببیند، و این نوع از معرفت شهودی تنها نصیب اوحدی از اولیاء الهی می شود. ✅ امام علی علیه السلام چنین معرفتی را شخصا بارها تجربه نمودند، لذا در این فراز در ضمن مناجات، معرفت شهودی را از حق تعالی درخواست می‌نماید و می‌فرمایند: 🌸 اِلهى وَ اِلْحِقْنى بِنُورِ عِزِّكَ الْاَبْهَجِ فَاَكُونَ لَكَ عارِفا معبود من! مرا به نور عزت خود كه از هر چیز مسرت‏ انگیزتر است ملحق فرما، تا به تو عارف گردم همچنین از ذات حق تعالی درخواست می کند. خوف به معنی ترس و وحشت درونی است. از این رو اهرمی درونی برای و هرگونه جرم محسوب می‌شود. مثلا خوف و ترس از قانون، دادگاه، جریمه، زندان و تعزیرات حکومتی باعث می‌شود که انسان مرتکب جرم نشود، تا مبادا گرفتار این کیفرها گردد. خوف از مردودی در امتحان موجب تلاش بیشتر شخص و قبولی در امتحان می‌گردد. خوف ازدست رفتن آبرو سبب ترک لغزش و مانع از ارتکاب خلاف می‌گردد. ☑️ به معنی ترس از ذات پاک او نیست. بلکه به معنی خوف از قانون و عدالت او است. این خوف نیز از مقایسه اعمال خود با عدل الهی حاصل می‌شود. بنابراین خوف یک ناراحتی درونی از مجازاتی است که بازدارنده از گناه و ترک اطاعت خدا می‌باشد. http://eitaa.com/qurantehran ادامه دارد
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
🔹 #مناجات_شعبانیه دعای اهل وصال و اهل فراق 🔸 شرح فراز بیست و هشتم (آخرین فراز) 🔸اِلهى وَ اِلْحِقْ
🔹 دعای اهل وصال و اهل فراق 🔸 ادامه شرح فراز بیست و هشتم (آخرین فراز) ✳️ قرآن پیامبران را به عنوان بشیر و نذیر معرفی می‌کند. یعنی آنها هم انسانها را به رحمت الهی و پاداش های فراوان نوید می‌دادند، و هم آنها را هشدار داده و از خطر گناه بر حذر می‌داشتند. این دو خصلت پیامبران بیانگر آن است که انسان مؤمن باید بین و باشد. هم امیدوار به رحمت الهی باشد و هم از مقام الهی بترسد. راه اعتدال همین است و اگر یک طرف را برگزیند و دیگری را رها کند خطرآفرین است. ➖اگر تنها باشد، مغرور شده و به امید وسعت الهی، مرتکب هر گناهی می‌شود. ➖اگر تنها باشد، کار او به ناامیدی منتهی می‌شود. و چنین حالتی، انسان را می کند. 🍀 امام صادق(ع) فرمود پدرم امام باقر(ع) فرمود: 🌸 إنّهُ لَيس مِن عَبدٍ مؤمنٍ إلاّ و في قَلْبهِ نُورانِ: نورُ خِيفَةٍ و نورُ رَجاءٍ، لَو وُزِنَ هذا لَم يَزِدْ على هذا، و لَو وُزِنَ هذا لَم يَزِدْ على هذا 🍃 هيچ بنده مؤمنى نيست مگر آن كه در دلش دو نور است: نور و نور ، كه اگر هر يك از آنها را وزن كنى بر ديگرى فزونى نیاید 📚 کافی، ج۲، ص۶۷ این مطلب در قرآن هم ذکر شده آنجا که در آیه نهم سوره زمر می فرماید: 🌺 أَمَّنْ هُوَ قانِتٌ آناءَ اللَّيْلِ ساجِداً وَ قائِماً يَحْذَرُ الْآخِرَةَ وَ يَرْجُوا رَحْمَةَ رَبِّهِ قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَ الَّذِينَ لا يَعْلَمُونَ إِنَّما يَتَذَكَّرُ أُولُوا الْأَلْبابِ 🍃آيا (چنين كسى بهتر است يا) آن كس كه در طول شب در حال سجده و قيام به اطاعت مشغول است (و) از آخرت مى‌ترسد و به رحمت پروردگارش اميد دارد؟ بگو: «آيا كسانى كه مى‌دانند و كسانى كه نمى‌دانند يكسانند؟» تنها خردمندان متذكّر مى‌شوند (و پند مى‌پذيرند. 💠 قرآن کریم در این آیه انسانهای غیر مؤمن و مؤمن را مقایسه می‌کند، می‌فرماید که دسته اول هنگام بلا، خائف می‌شوند و هنگام نعمت مغرور و از خدا بی خبر می‌گردند. و دسته دوم همواره خائف و امیدوار هستند. این دو دسته هرگز مساوی نیستند، بلکه دسته اول و دسته دوم در می‌باشند. دسته دوم کسانی هستند که: «یحذر الاخره ویرجوا رحمه ربه » از عذاب آخرت و به رحمت پروردگار . چنین خوف و ترسی مانع از ارتکاب گناه و موجب رشد و کمال آدمی و زمینه ساز تقرب انسان به حق تعالی می‌شود. از همین رو امام‌ العارفین در این فراز از مناجات را از خداوند تقاضا می‌کند و می‌فرماید: 🌼وَ عَنْ سِواكَ مُنْحَرِفا وَ مِنْكَ خائفا مُراقِبا یا ذَالْجَلالِ وَ الْاِكْرامِ وَ صَلَّى اللّهُ عَلى مُحَمَّدٍ رَسُولِهِ وَ آلِهِ الطّاهِرینَ وَ سَلَّم تَسْلیما كَثیرا 🌱 و از غیر تو روى گردان شوم و فقط از تو ترسان و مراقب باشم، ای صاحب جلال و اکرام درود و سلام فراوان خدا بر رسول الله و آلِ طاهرینش باشد. http://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 دیروز حضرت آقا در سخنان نوروزیشون به یه نکته جالب اشاره کردند؛ «سالهاست که جبهه دشمن با صدای بلند اعلام می‌کند که می‌خواهیم جمهوری اسلامی را به زانو در بیاوریم. رهبری در مقابل می‌گوید: غلط می‌کنید!!! ⚡️ این نیست. سخن حق در دل نگهداشتن و پای آن ایستادن است...» 🔸حال در آخرین روز ماه شعبان به محضر خدای رحمان عرضه می‌داریم؛ 🔻إِلَهِي أَعُوذُ بِكَ مِنْ غَضَبِكَ وَ حُلُولِ سَخَطِكَ امشب نه‌ فقط بار گناه آوردم اشک و نَدَم و ناله و آه آوردم غیر از تو نداشتم پناهی یارب من از خشمت به تو پناه آوردم خدایا این هم تکرار نیست، در گدایی کردن بخشش و مغفرتت پای فشاری و اصرار داریم تا امشب ما را با دلی آماده و روحی پاک به میهمانی عظیمت وارد گردانی... ... @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اعمال مستحب شب و روز اول ماه مبارک رمضان 🌙🌻👆 فرا رسیدن ماه میهمانی الهی، ماه عبادت و عبودیت، ماه طَهُور و پاکی از آلودگی ها، ماه نزول قرآن و ماه شبهای قدر مبارک باد🌷 @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸توصیه امیرالمؤمنین(ع) به خواندن دعای در ماه رمضان 🔹جبرائیل در‌ یکی از جنگ‌ها بر پیامبر(ص) نازل شد و گفت که خداوند به تو سلام می‌رساند و می‌فرماید: "هركس با نيّت خالص، دعای جوشن کبیر را در آغاز ماه رمضان بخواند، خداوند شب قدر را روزىِ او می‌كند و برايش هفتاد هزار فرشته می‌آفريند كه خدا را تسبيح می‌گويند و پاداش آنان را براى او قرار می‌دهد. اى محمّد! هركس اين دعا را بخواند، ميان او و خدا، حجابى نمی‌ماند و از خدا چيزى درخواست نمی‌كند، مگر آنكه خدا آن را به وى عطا مى‏‌كند" (مصباح کفعمی، ص۳۳۲ و مفاتیح‌الجنان) @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨ بنام مهربان خدای🌱 "فَارتَدَّ بَصِیراً.." ٩۶ تو و من و گوشه پیراهنت...  می ماند یک نسیم برای بینا شدن فقط! eitaa.com/qurantehran
🌺 سَلامٌ عَلى آلِ یس َّ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا داعِىَ اللَّهِ وَ رَبّانِىَّ آیاتِهِ سلام بر آل یاسین سلام بر تو اى دعوت کننده به خدا و عارف به آیاتش ای سبز پوشِ کعبه دل‌ها ظهورکن ‌از شيب تندِ قله غيبت عبور کن شايدگناہ خوب نديدن از آن ماست فکری برای روشنیِ چشم کورکن eitaa.com/qurantehran
جزء1.mp3
4.13M
(تندخوانی) 🌺 جزء اول قرآن کریم 🔸سوره مبارکه حمد تا آیه ۱۴۱ سوره مبارکه بقره 🎙: استاد زمان: ۳۴دقیقه @qurantehran
🍂نکته ای از آیات جزء یک:🍂 🔶 أَفَكُلَّمَا جَاءكُمْ رَسُولٌ بِمَا لاَ تَهْوَي أَنفُسُكُمُ اسْتَكْبَرْتُمْ فَفَرِيقاً كَذَّبْتُمْ وَفَرِيقاً تَقْتُلُونَ (بقره/٨٧) ⚡️ترجمه : پس چرا هرگاه پيامبرى چيزى (از احكام و دستورات) بر خلاف هواى نفس شما آورد، در برابر او تكبّر ورزيديد. (و به جاى ايمان آوردن به او) جمعى را تكذيب و جمعى را به قتل رسانديد؟! 🍃آنچه که باعث مقابله با دین خدا و مانع پذیرش دستورات انبیا می شود، هوای نفس و تکبر است. ❌اگر انسان هوای نفس خود را کنترل نموده و از تکبر دوری کند، براحتی تعالیم دین را خواهد پذیرفت. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا