فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 حضرت آیتالله خامنهای:
این مجموعهی عظیم مؤمنین و مخلصین و دلهای نورانی، باید سعی کنند رابطهی خودشان را با حضرت مستحکمتر کنند. لازمهی استحکام رابطه، این نیست که کسی خدمت حضرت برسد؛ نه، لزومی ندارد؛ با حضرت حرف بزنید، سلام کنید، زیارت کنید، با همین زیارات مأثوری که هست یا حتّی با همین زبان معمولی خودتان با حضرت حرف بزنید.
و در جایی دیگر فرمودند: در حقیقت از شب قدر، انسان مؤمن روزهدار، سال نویی را آغاز میکند. در شب قدر تقدیر او در دوران سال برای او از سوی کاتبان الهی نوشته میشود. انسان وارد یک سال نو، مرحلهی نو و در واقع یک حیات نو و ولادت نو میشود.
بیایید از امروز (آغاز سال جدید مقدرات) با خود عهد ببندیم هر روز با زیارت #آل_یاسین با امام و صاحبمان سخن بگوییم ؛
🌸🍃 سلام علی آل یس 🍃🌸
https://eitaa.com/qurantehran
🌅 #جمعه _ روز بیعت خالصانه با صاحب العصر و الزمان حضرت حجت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف
🌷 زیارت #آل_یاسین
سَلامٌ عَلَى آلِ یس السَّلامُ عَلَیکَ یَا دَاعِیَ اللَّهِ وَ رَبَّانِیَّ آیَاتِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا بَابَ اللَّهِ وَ دَیَّانَ دِینِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا خَلِیفَةَ اللَّهِ وَ نَاصِرَ حَقِّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ وَ دَلِیلَ إِرَادَتِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا تَالِیَ کِتَابِ اللَّهِ وَ تَرْجُمَانَهُ
السَّلامُ عَلَیکَ فِی آنَاءِ لَیْلِکَ وَ أَطْرَافِ نَهَارِکَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا بَقِیَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مِیثَاقَ اللَّهِ الَّذِی أَخَذَهُ وَ وَکَّدَهُ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا وَعْدَ اللَّهِ الَّذِی ضَمِنَهُ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَ الْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَ الْغَوْثُ وَ الرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ وَعْدا غَیْرَ مَکذُوب
السَّلامُ عَلَیکَ حِینَ تَقُومُ السَّلامُ عَلَیکَ حِینَ تَقْعُدُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تَقْرَأُ وَ تُبَیِّنُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تُصَلِّی وَ تَقْنُتُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تَرْکَعُ وَ تَسْجُدُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تُهَلِّلُ وَ تُکَبِّرُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تَحْمَدُ وَ تَسْتَغْفِرُ، السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تُصْبِحُ وَ تُمْسِی السَّلامُ عَلَیْکَ فِی اللَّیْلِ إِذَا یَغْشَى وَ النَّهَارِ إِذَا تَجَلَّى السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْإِمَامُ الْمَأْمُونُ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ السَّلامُ عَلَیْکَ بِجَوَامِعِ السَّلام
أُشهِدُکَ یَا مَولایَ أَنِّی أَشهَدُ أَن لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَرِیکَ لَهُ وَ أَنَّ مُحَمَّدا عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ لا حَبِیبَ إِلا هُوَ وَ أَهْلُهُ وَ أُشْهِدُکَ یَا مَوْلایَ أَنَّ عَلِیّاً أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ حُجَّتُهُ وَ الْحَسَنَ حُجَّتُهُ وَ الْحُسَیْنَ حُجَّتُهُ وَ عَلِیَّ بْنَ الْحُسَیْنِ حُجَّتُهُ وَ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ حُجَّتُهُ وَ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ وَ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ وَ عَلِیَّ بْنَ مُوسَى حُجَّتُهُ وَ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ حُجَّتُهُ وَ عَلِیَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ وَ الْحَسَنَ بْنَ عَلِیٍّ حُجَّتُهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّکَ حُجَّةُ اللَّه
أَنتُم الأَوَّلُ وَ الآخِرُ وَ أَنَّ رَجْعَتَکُمْ حَقٌّ لا رَیْبَ فِیهَا یَوْمَ لا یَنْفَعُ نَفْساً إِیمَانُهَا لَمْ تَکُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ کَسَبَتْ فِی إِیمَانِهَا خَیْراً وَ أَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ وَ أَنَّ نَاکِراً وَ نَکِیراً حَقٌّ وَ أَشْهَدُ أَنَّ النَّشْرَ حَقٌّ وَ الْبَعْثَ حَقٌّ وَ أَنَّ الصِّرَاطَ حَقٌّ وَ الْمِرْصَادَ حَقٌّ وَ الْمِیزَانَ حَقٌّ وَ الْحَشْرَ حَقٌّ وَ الْحِسَابَ حَقٌّ وَ الْجَنَّةَ وَ النَّارَ حَقٌّ وَ الْوَعْدَ وَ الْوَعِیدَ بِهِمَا حَقٌّ
یَا مَولایَ شَقِیَ مَنْ خَالَفَکُمْ وَ سَعِدَ مَنْ أَطَاعَکُمْ فَاشْهَدْ عَلَى مَا أَشْهَدْتُکَ عَلَیْهِ وَ أَنَا وَلِیٌّ لَکَ بَرِی ءٌ مِنْ عَدُوِّکَ فَالْحَقُّ مَا رَضِیتُمُوهُ وَ الْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ وَ الْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ وَ الْمُنْکَرُ مَا نَهَیْتُمْ عَنْهُ فَنَفْسِی مُؤْمِنَةٌ بِاللَّهِ وَحْدَهُ لا شَرِیکَ لَهُ وَ بِرَسُولِهِ وَ بِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ بِکُمْ یَا مَوْلایَ أَوَّلِکُمْ وَ آخِرِکُمْ وَ نُصْرَتِی مُعَدَّةٌ لَکُمْ وَ مَوَدَّتِی خَالِصَةٌ لَکُمْ آمِینَ آمِین
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
https://eitaa.com/qurantehran
🔸 فراز سی و دوم دعای بعد از زیارت #آل_یاسین
✳️ «[اللَّـهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّد]... الَّذي يَمْلاَ الاْرْضَ عَدْلاً وَ قِسْطاً كَما مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً، اِنَّكَ عَلي كُلِّشَيْء قَديرٌ»؛
[خدایا درود فرست بر محمد]... كه زمين را پر از عدل و داد مي كند، چنانكه از ستم ستمكاران پر شده كه تو بر هرچيز توانايي.
⚜ عدل: متضاد جور (ستم) است، و در نفس انسانها چیزی مانند عدالت پذیرفته و مستقر نیست، و «عدل فلاناً بِفلان» یعنی بین آنها مساوات برقرار نمود. و اعتدال یعنی قرار گرفتن در حد وسط از نظر کمیّت یا کیفیت. و هر چیز متناسب را معتدل گویند.
ابوعمرو گوید: عَدل به فتح عین فدیه، قیمت، حق و انسان صالح را می گویند. که در قاموس نیز به همین معانی و معانی دیگر آمده است.
📕 التحقیق، ج۸، ص۵۳.
⚜ در آیات حضرت قرآن به بیشتر معانی مذکور استعمال شده که در بعضی از آنها نیازی به تأویل نیست. امّا در روایات گاهی چنین آمده که تأویل عدل، شهادتین است.
⚜ امام باقر ( علیه السلام) روایت کرده که در توضیح آیه ۹۰ سوره مبارکه نحل که می فرماید:
«إِنَّ اللّهَ یَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الإِحْسَانِ وَ إِیتَاء ذِی الْقُرْبَی وَ یَنْهَی عَنِ الْفَحْشَاء وَ الْمُنکَرِ»؛
🔸 در حقیقت خدا به دادگری و نیکوکاری و بخشش به خویشاوندان فرمان می دهد و از کار زشت و ناپسند و ستم باز میدارد.
👈🏻 حضرت فرمودند:
«العدل شهادة أن لا اله الا الله»؛
عدل شهادت به وحدانیّت خداوند است.
📗 تفسیر نورالثقلین، ج۳، ص۸۰.
⚜ و گاهی نیز عدل، به پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) تأویل شده است.
👈🏻 «قال الامام الباقر علیه السلام: العدل النبی صلوات الله علیه».
📘 تفسیر فرات، ج۱، ص۲۳۶.
⚜ در حضرت قرآن آمده است:
«إنَّ اللّهَ یَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الإِحْسَانِ وَ إِیتَاء ذِی الْقُرْبَی وَ یَنْهَی عَنِ الْفَحْشَاء وَ الْمُنکَرِ وَ الْبَغْیِ یَعِظُکُمْ لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرُونَ»؛
در حقیقت خدا به دادگری و نیکوکاری و بخشش به خویشاوندان فرمان می دهد و از کار زشت و ناپسند و ستم باز میدارد، به شما اندرز میدهد. باشد که پند گیرید.
📕 سوره نحل/آیه۹۰.
⚜ سعد اسکاف از امام محمد باقر (علیه السلام) آورده است:
«يا سعد إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ و هو محمد»؛
ای سعد! «إِنَّ اللّهَ یَأْمُرُ بِالْعَدْلِ» عدل یعنی محمد (صلی الله علیه و آله).
📔 تفسیر عیاشی، ج ۲، ص۲۶۷.
⚜ قسط نوعی از عدالت است. از آن جهت که در بردارنده مفهوم «اعتدال و حفظ از انحراف و افراط و تفریط» است با عدل هم معنی می باشد؛
اما یکی از تفاوت هایش با عدل آن است که «قسط» جنبه تطبیق مفهوم عدالت و اجراء آن در مصادیق و مواردش را داراست و وقتی «عدل» بخواهد تحقق و بروز داشته باشد از آن به «قسط» تعبیر می گردد.
ادامه👇👇
https://eitaa.com/qurantehran
ادامه👆 شرح دعای بعد از زیارت #آل_یاسین
✳️ بطن قسط، امیرالمومنین (علیه السلام)
⚜ در سوره مبارکه آل عمران آیه ۱٨ آمده است:
«شهِدَ اللّهُ أَنَّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ وَ الْمَلاَئِکَةُ وَ أُوْلُواْ الْعِلْمِ قَآئِمَاً بِالْقِسْطِ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ»؛
خدا که همواره به عدل قیام دارد، گواهی میدهد که جز او هیچ معبودی نیست و فرشتگان (او) و دانشوران (نیز گواهی میدهند که) جز او که توانا و حکیم است، هیچ معبودی نیست.
⚜ عیاشی از جابر نقل کرده است که از امام باقر (علیه السلام) در باره آیه «شَهِدَ اللّهُ أَنَّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ وَ الْمَلاَئِکَةُ وَ أُوْلُواْ الْعِلْمِ قَآئِمَاً بِالْقِسْطِ لاإِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ» پرسیدم. ایشان در جواب فرمودند :
« و أما قوله «وَ أُولُوا الْعِلْمِ قائِماً بِالْقِسْطِ» فإن أولي العلم الأنبياء و الأوصياء و هم قيام بالقسط، و القسط هو العدل في الظاهر، و العدل في الباطن أمير المؤمنين علیه السلام»؛
اما در عبارت: «وَ أُوْلُواْ الْعِلْمِ قَآئِمَاً بِالْقِسْطِ» مقصود از اولوا العلم، پیامبران و جانشینان آنها هستند و آنها کسانی هستند که برای ایجاد قسط به پا خاسته اند. قسط همان عدالت در ظاهر است و عدالت در باطن، علی (علیه السلام) میباشد.
📙 تفسیر عیاشی، ج ۱، ص۱۶۶.
⚜ در ادعیه بسیاری ، اقامه عدل و قسط توسط حضرت بقیه الله الاعظم بیان شده است.
✳️ حضرت بقیه الله الأعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) زمین را از عدل و داد پر می کنند.
⚜ در زیارتی كه از سيد بن طاووس نقل شده در سلام به حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) آمده:
«السَّلامُ عَلَي الْمَهْدِيِّ الَّذي وَعَدَ اللهُ عَزَّوَجَلَّ بِهِ الاْمَمَ، اَنْ يَجْمَعَ بِهِ الْكَلِمَ، وَيَلُمَّ بِهِ الشَّعَث وَيَمْلاَ بِهِ الاْرْضَ قِسْطاً وَعَدْلاً، وَيُمَكِّنَ لَهُ وَيُنْجِزَ بِهِ وَعْدَ الْمُؤْمِنين»؛
سلام بر مهدي كه خداي عزّ و جلّ امّتها را به وجود او وعده داد كه به وسيله او سخن ها را جمع كند،و پراكنده ها را گرد آورد، و زمين را به او پر از عدل و داد نمايد، و به او جايگاه و قدرت دهد، و وعده اش را به اهل ايمان به وسيله او وفا كند.
📗 بحارالانوار، ج۹۹، ص۱۰۱
ادامه👇👇
https://eitaa.com/qurantehran
ادامه👆 شرح دعای بعد از زیارت آل یاسین
✳️ عدل از دیدگاه امیرالمؤمنین (علیه السلام)
⚜ حضرت علی (علیه السلام) می فرمایند:
«العدل رأس الایمان و جماع الاحسان»؛
عدل رأس ایمان و تمام احسان است.
📗 مستدرک الوسائل، ج۱۱، ص۳۱۹.
👈🏻 هم چنین آنحضرت می فرمایند:
خداوندى که در هر وعده اى که مى دهد، صادق است و فراتر از آن است که بر بندگان خود ستم روا دارد، با آفریدگان خود به عدالت رفتار مى کند و هر حکمى که مى دهد از روى عدالت است.
📙 نهج البلاغه خطبه ٢٢٧، ص ۵۶٧.
⚜ حضرت علی (علیه السلام) خلیفه الله، که برای مدتی خلافت ظاهری مسلمین را در دست داشتند عدالت را به معنای تام در جامعه جاری ساختند.
آنچنانکه به مالك اشتر نخعي همین مطلب را گوشزد می کند. ازمقدم داشتن خود دراموري كه مردم در آن مساويند بپرهيز و در همان نامه به مالک اشتر چنین بیان می دارد.
برابر رعيت فروتن باش، و آنان را با گشاده رويى و نرم خويى بپذير، و با همگان يكسان رفتار كن، گاهى كه گوشه چشم به آنان افكنى يا خيره شان نگاه كنى، يا يكى را به اشارت خوانى، يا به يكى تحيّتى رسانى، تا بزرگان در تو طمع ستم- بر ناتوان- نبندند، و ناتوانان از عدالتت مأيوس نگردند.
⚜ این نتیجه حکومت الهی است که به دستان مبارک حضرت بقیه الله الاعظم در زمین برقرار می شود.
✳️ نتیجه عدالت زنده شدن زمین:
«اعْلمُوا أَنَّ اللهَ یُحْیِی الأَرْضَ بَعْدَ مَوتِهَا قَدْ بَیَّنَّا لکُمُ الآیَاتِ لعَلکُمْ تَعْقِلونَ»؛
بدانید که خدا زمین را پس از مرگش زنده میگرداند. به راستی آیات (خود) را برای شما روشن گردانیده ایم. باشد که بیندیشید
📙 سوره مبارکه حدید/ آیه ۱٧.
⚜ عبدالرحمن بن حجاج، از ابو ابراهیم امام موسی بن جعفر (علیه السلام) در باره این کلام خداوند عز و جل «یُحْیِی الأَرْضَ بَعْدَ مَوتِهَا» روایت کرد که فرمود:
«لَيْسَ يُحْيِيهَا بِالْقَطْرِ وَ لَكِنْ يَبْعَثُ اللَّهُ رِجَالًا فَيُحْيُونَ الْعَدْلَ فَتُحْيَا الْأَرْضُ لِإِحْيَاءِ الْعَدْلِ وَ لَإِقَامَةُ الْحَدِّ لِلَّهِ أَنْفَعُ فِي الْأَرْضِ مِنَ الْقَطْرِ أَرْبَعِينَ صَبَاحاً»؛
زمین را با باران زنده نمی کند، بلکه خداوند عز و جل مردمی را میفرستد که عدل را زنده میکنند و زمین با احیاء عدل و با اقامه حد زنده میشود. و این حیات و زنده شدن، سودمندتر از چهل روز باران است.
📘 کافی، ج ۷، ص ۱۷۴، ح ۲.
⚜ محمد حلبی مکایه که او از امام صادق (علیه السلام) در باره این کلام خداوند عز و جل: «اعْلمُوا أَنَّ اللهَ یُحْیِی الأَرْضَ بَعْدَ مَوتِهَا» پرسیدو آن حضرت فرمود:
« الْعَدْلَ بَعْدَ الْجَوْرِ»؛
مقصود، عدل پس از ظلم است.
📔 کافی، ج ۸، ص ۲۶۷، ح ۳۹۰.
⚜ سلام بن مستنیر، از امام باقر (علیه السلام) روایت کرد که امام در باره این آیه خداوند عزوجل:
«اعْلمُوا أَنَّ اللهَ یُحْیِی الأَرْضَ بَعْدَ مَوتِهَا» فرمود:
« فَيُحْيِيهَا اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِالْقَائِمِ مِنَّا أَهْلَ اَلْبَيْتِ بِمَوْتِهَا: كُفْرِ أَهْلِهَا وَ اَلْكَافِرُ مَيِّتٌ»؛
خداوند عز و جل زمین را پس از مرگش به واسطه قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) زنده میکند و مرگ زمین به کفر مردم است و کافر همان مرده است.
📕 شرح الاخبار، ج۳، ص۳۵۶.
✳️ امنیت کامل در زمان ظهور حضرت بقیه الله الآعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به خاطر اجرای عدل:
⚜ شخصی از امام صادق (علیه السلام) سؤال می کند: چرا آرزوی ظهور حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را داشته باشیم؟ امام صادق (علیه السلام) در جواب او می فرماید:
« سُبْحَانَ اَللَّهِ أَ مَا تُحِبُّ أَنْ يَظْهَرَ اَلْعَدْلُ وَ تَأْمَنَ اَلسُّبُلُ وَ يُنْصَفَ اَلْمَظْلُومُ»؛
سبحان اللّه! آیا دوست نداری که امام، عدالت را در جهان بگستراند و امنیت را در راه ها برقرار سازد و با حکم منصفانه، با ستمدیده، رفتار نماید و به او یاری رساند.
📗 اثبات الهدی، ج۵، ص۱۸۱.
👈🏻 پس اقامه کننده عدل و قسط که ولایت امیر المومنین (علیه السلام) و سبب احیای زمین است، حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می باشند.
💎 زائر در این فراز شریف عرضه می دارد:
خدایا درود فرست بر محمد (عج الله تعالی فرجه الشریف) كه زمين را پر از عدل و داد مي كند، چنانكه از ستم ستمكاران پر شده كه تو بر هرچيز توانايي.
https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺نماهنگ روز قدس✊
🎞️همخوانی قرآن قاریان دهه نودی در قدس شریف!!
https://eitaa.com/qurantehran
🔹 دعای جمعه آخر ماه و وداع با رمضان المبارک
🌺اللَّهُمَّ لَا تَجْعَلْهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنْ صِيَامِنَا إيَّاهُ ، فَإنْ جَعَلْتَهُ فَاجْعَلْنِي مَرْحُوماً وَلَا تَجْعَلْنِي مَحْرُوماً
🌺 بر اساس روایات #روز_قدر نیز همانند شب قدر دارای ارزش و عظمت است.
🌕 امام صادق علیه السلام می فرمایند:
🔹 لَیلةُ القَدرِ فیِ کُلِّ سِنَةٍ و یَومُها مِثلُ لَیلَتِها
شب قدر در هر سال است، و روزش همانند شبش فضیلت و ارزش دارد.
📚 تفسیر نسیم رحمت ص۴۷۳
🔺 پس از روز قدر همانند شب آن، استفاده کنیم و با پرداختن به برخی امور همانند، نماز، تلاوت قران و دعا کردن ، از این لحظات نورانی استفاده کامل را ببریم.
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
https://eitaa.com/qurantehran
⇝✿✵•°•❀✵•﷽•✵❀•°•✵✿⇜
💠 #اسـتـغـفــار هفتاد بندی
حضـرت عـلـی عـلیـهالسـلام
💢↶ بـنـــ⑨⑥ـــــد ↷💢
✧✾════✾✰✾════✾✧
【اَللَّهُمَّ وَ أَسْتَغْفِرُکَ لِکُلِّ ذَنْبٍ
مَدَحْتُهُ بِلِسَانِی أَوْ هَشَّتْ إِلَیْهِ نَفْسِی
أَوْ حَسَّنْتُهُ بِفِعَالِی أَوْ حَثَثْتُ إِلَیْهِ بِمَقَالِی
وَ هُوَ عِنْدَکَ قَبِیحٌ تُعَذِّبُنِی عَلَیْهِ
فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
وَاغْفِرْهُ لِی یَا خَیْرَ الْغَافِرِینَ】
بار خدایا🌷
از تو آمرزش میطلبم برای هر گناهی که
با زبان آن را مدح کردم
یا نفسم به سوی آن مشتاق گشت
یا با کردار خود آن را نیکو جلوه دادم
یا با گفتارم به آن تشویق کردم
در حالیکه آن نزد تو قبیح بوده
و بر آن عذابم میکنی
پس بر محمد و آلش درود فرست🌷
و اینگونه گناهانم را بیامرز
ای بهترین آمرزندگان✨
◽️▪️◽️▪️◽️▪️◽️▪️◽️
🤲🏻 رَبَّنَا اغْفِرْ لِی وَلِوَالِدَیَّ وَلِلْمُؤْمِنِینَ یَوْمَ یَقُومُ الْحِسَابُ
@qurantehran
97-03-10(mirbagheri) 1 قسمت 2 قسمت 2 قسمت 2 قسمت 2 قسمت 2 قسمت 1 1.mp3
2.46M
💠 شرح #دعای_افتتاح
🎤: استاد سید مهدی میرباقری
📌🌙 انس با دعای افتتاح در #رمضان ، سفارش امام زمان است برای این شبها.
امام زمان فرمودند:
دعای افتتاح را در تمام شبهای ماه رمضان بخوانید، زیرا فرشتگان به آن گوش میدهند.
https://eitaa.com/qurantehran
#یک_حبه_نور ✨
بنام مهربان خدای 🌱
وَ إِذَا حُیِّیتُم بِتَحِیَّةٍ
فَحَیُّواْ بِأَحْسَنَ مِنهَْا أَوْ رُدُّوهَا...|
و
هنگامیکه کسی
به شما |تحیّت| گفت،
پاسخ آن رابه طرز بهتر بدهید
و یا لااقل به طور مساوی به او برگردانید.
📚نساء_آیه٨۶
eitaa.com/qurantehran
Tahdir joze24.mp3
3.94M
#تحدیر (تندخوانی)
🌺 جزء بیست و چهارم قرآن کریم
🔹 از آیه ۳۲ سوره زمر + سوره غافر تا آیه ۴۶ سوره فصلت
🎙: استاد #معتز_آقایی
زمان: ۳۳ دقیقه
@qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 فریاد قرآن
🔸 #آیات_زندگی در جزء بیستوچهارم قرآن کریم
و
🌺نکته ای از آیات جزء بیست و چهار :🌺
🔸فَسَتَذْكُرُونَ مَا أَقُولُ لَكُمْ وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَي اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبَادِ
فَوَقَاهُ اللَّهُ سَيِّئَاتِ مَا مَكَرُوا وَحَاقَ بِآلِ فِرْعَوْنَ سُوءُ الْعَذَابِ
(غافر /۴۴ و ۴۵)
⚡️ترجمه :
(مؤمن آل فرعون گفت:) پس به زودى آن چه را براى شما مى گويم متذكّر خواهيد شد و من كارم را به خدا واگذار مى كنم زيرا كه او به (احوال) بندگان بيناست.
پس خداوند او را از بدى هاى آن چه نيرنگ نمودند حفظ كرد و عذاب سختى آل فرعون را فراگرفت.
🍁 در برابر مشکلات، تهديدها وتوطئه ها بايد به خدا پناه برد، زیرا او به حال ما آگاهی کامل دارد.
⭐️توکل و تفویض کارها به خدا، حمایت خدا را بدنبال دارد. هم مؤمن را محافظت می کند و هم توطئه دشمن را نابود.
☘امام صادق عليه السلام مى فرمايد:
مراد از «وقاه اللّه» اين است كه خداوند دين او را حفظ كرد.
https://eitaa.com/qurantehran
🌺نگاهی به دعای روز بیست و چهارم ماه رمضان :🌺
🍂 اَللَّـهُمَّ اِنّي اَسْئَلُكَ فيهِ ما يُرْضيكَ، وَاَعُوذُبِكَ مِمّا يُؤْذيكَ، وَاَسْئَلُكَ التَّوْفيقَ فيهِ لاَِنْ اُطيعَكَ وَلا اَعْصِيَكَ، يا جَوادَ السّآئِلينَ.
1⃣خدایا من هرچه را که مورد رضای توست میخواهم.
اصلا ملاک و معیار من در دعا و خواسته هایم، رضای توست.
2⃣و به تو پناه می برم از هرچه که خلاف رضای توست.
مبادا هدفی یا عملی یا شیوه ای در زندگیم باشد که در جهت خشم تو باشد.
3⃣خدایا راه رسیدن به رضای تو، اطاعت محض از تو، و ترک گناه و نافرمانی است.
پس خدای من، به من توفیق اطاعت و دوری از گناه عطا فرما.
🍃ای بخشنده به نیازمندان، با جود و بخششت این نیاز اساسیم را تأمین فرما.🍃
#دعای_روزهای_ماه_رمضان
https://eitaa.com/qurantehran
#سلام_امام_زمانم
☀️السَّلامُ عَلَيْكَ يَا نُورَ اللَّهِ الَّذِي يَهْتَدِي بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ يُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ...✋
🌸سلام بر تو ای نور خداوند که هدایت یافتگان به مدد آن ، راه را از بیراهه می شناسند و مومنان به یمن آن نجات مییابند...
هیچ کس کاش نباشد نگهش بر راهی
چشم بر در بود و دلبر او دیر کند
کاش چشم گل زهرا به دل ما افتد
با نگاهش به دل غمزده تاثیر کند
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
https://eitaa.com/qurantehran
✅ امام باقر (علیه السلام) :
💠 بر شما باد به دعا از هنگام سحر تا زدن آفتاب، زيرا آن زمانیست كه درهاى آسمان در آن هنگام باز گردد ، و روزيها درآن تقسيم شود و حاجتهاى بزرگ برآورده شود.
📚 اصول کافی ، ج۴
🌷🍃میرسدبانگ اذان بازمرا میخوانی
تادهی این دلِ بی حوصله را سامانی
🌷🍃بارالها! تـوهمانی که درهرنفسے
بهترازمن همه احوال مــرا میدانی
🔴مقام معظم رهبری، امام خامنهای:
♦️هر چیز را از خدا بخواهید؛ حتّی بند کفش را، حتّی قوت روزانه خود را ، یکی از عللِ اینکه گفتهاند حاجات کوچک را هم از خدا بخواهید، این است که به حقارت و تهیدستی خودمان توجّه پیدا کنیم.
♦️اگر خدای متعال کمک نكند، همان بندِ کفش هم به دست ما نخواهد رسید. شاید در راه جیبتان را زدند یا پولتان گم شد و یا مغازه بسته بود و یا حادثهای پیش آمد.
♦️بنابراین، هر چیز را از خدا بخواهید؛ حتّی بند کفش را، حتّی کوچکترین اشیا را و حتّی قوت روزانه خود را . بگذارید این منِ دروغینِ عظمت یافته در سینه ما - که میگوییم «من» و خیال میکنیم مجمع نیروها ما هستیم - بشکند.
این «من» انسانها را بیچاره میکند.
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 ارتباط با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
اگر کسی میخواهد به تمام خوشبختی دست پیدا کنه باید با امام زمانش ارتباط داشته باشه...
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
https://eitaa.com/qurantehran
🔻تفسیر سوره مبارکه #منافقون
🔺 بخش هفتم
🌺🍃بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم🍃🌺
🍃﴿اتَّخَذُوا أَیْمَانَهُمْ جُنَّةً فَصَدُّوا عَن سَبِیلِ اللَّهِ إِنَّهُمْ سَاءَ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ (۲)﴾
⬅️این سوره که شرح حال #نفاق و #منافقان است، در مدینه نازل شد و اوضاع منافقان را با تحلیل معنای نفاق بیان کرد.
🔸 این قضیه اختصاصی به هیچ عصر و مصری ندارد و با آن دو اصل قرآنی هماهنگ است: یکی کلّی و دیگری همیشگی؛ یعنی قرآن کریم که کلّی است و دائم است، همگانی و همیشگی است، برای اینکه در هر عصری، این غدّه بدخیم #نفاق هست.
✅ فرمود اینها کسانی هستند که سوگندشان را سپر قرار دادند: ﴿فَصَدُّوا﴾،
فرمود: ﴿اتَّخَذُوا أَیْمَانَهُمْ جُنَّةً فَصَدُّوا﴾، ظاهرش این است که این «صدّ عن سبیل الله» به منزله جنگ با نظام دینی است، اوّلاً؛ و جنگ سلاح میخواهد، ثانیاٌ؛ اینها خود را مسلّح کردند به دروغ و ساختگی، ثالثاٌ؛ وارد میدان نبرد شدند، رابعاً. یعنی سپر گرفتند و به میدان جنگ آمدند.
❗️نفرمود «صدّوا عن سبیل الله و اتخذوا ایمانهم جُنّة» که دو امر باشد در کنار هم بدون ترتّب. فرمود اینها سپر به دست وارد میدان شدند: ﴿اتَّخَذُوا أَیْمَانَهُمْ جُنَّةً﴾؛ معلوم میشود که قصد جنگ دارند و میدانند که طرف مقابل حمله میکند؛ لذا با سپر وارد شدند.
﴿فَصَدُّوا﴾؛ یعنی آمدند به میدان دین که جلوی دین را بگیرند. اگر میفرمود «اتخذوا أیمانهم جُنّة و صدوا»، ترتّب استفاده نمیشد؛ اما با «فاء» تفریع که فرمود: ﴿فَصَدُّوا﴾، معلوم میشود که اوّل خود را مسلّح کردند به سلاح نفاق و کفر، بعد وارد مبارزه با دین شدند که ﴿یُحَارِبُونَ اللّهَ وَ رَسُولَهُ﴾، با تبلیغشان و با عملشان علیه دین دارند کار میکنند، ﴿فَصَدُّوا عَن سَبِیلِ اللَّهِ﴾.
🔹 البته مستحضرید که هر گناهی که انسان به وسیله ابلیس جنّی یا شیاطین الانس انجام میدهد، تیری است که به هر حال به مؤمنین میزند. این بیانی که حضرت فرمود: «النَّظْرَةُ سَهْمٌ مِنْ سِهَامِ إِبْلِیس»؛ اینها به عنوان تمثیل است نه تعیین؛ یعنی تنها نگاه به نامحرم تیر نیست، هر گناهی به هر حال تیر است.
« #النَّظْرَةُ سَهْمٌ مِنْ سِهَامِ إِبْلِیس»،
« #الاختلاس سهم من سهام ابلیس»،
« #الغیبة سهم من سهام ابلیس» و سایر گناهان.
👈 پس #تیر به عنوان #گناه است، برای مصونیت از تیر مقابل، سپر به دست آمدند و آن این است که ما نبودیم، ما قصدی نداشتیم، ما قصدمان خلاف نبود و اینها.
❌ پس اینها #محارب هستند؛ منتها محاربه اینها مرموز است؛ لذا میفرماید #مهمترین_دشمنها_همینها_هستند، برای اینکه اینها با لباس دین، با لباس نفاق سقیفه درست کردند، با لباس نفاق علیه پیغمبر تلاش و کوشش کردند.
ادامه دارد...
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
@qurantehran