eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.3هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
YEKNET.IR - monajat - shabe 9 ramezan 1402 - karimi.mp3
3.53M
🌙 🍃با روی سیاه 🍃با گریه و آه 🎙حاج رو سیاه آمدم و دربه درم پاکم کن با نگاهی به دو چشمان ترم پاکم کن دارم اقرار به لب عبد خطاکار هستم دست خود را بکش آقا به سرم پاکم کن ناخوش احوالم از این عهد شکستن هایم توبه ام توبه نشد بی ثمرم پاکم کن بس که رفتم پِیِ دنیا و هوس بازیها بنده ی نفس شدم در خطرم پاکم کن ترس دارم که دگر فرصت من کم باشد در همین ماه بیا شاهِ کرم پاکم کن مثل آن یار شهیدی که نگاهش کردی جان بی بیِ دو عالم بخرم پاکم کن چاره ی کار من اصلا حرم ارباب است یک شب جمعه مرا کنج حرم پاکم کن.. https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 روز دوازدهم ماه مبارک رمضان 🔹اللَّهُمَّ زَیِّنِّی فِیهِ بِالسِّتْرِ وَ الْعَفَافِ وَ اسْتُرْنِی فِیهِ بِلِبَاسِ الْقُنُوعِ وَ الْکَفَافِ وَ احْمِلْنِی فِیهِ عَلَى الْعَدْلِ وَ الْإِنْصَافِ وَ آمِنِّی فِیهِ مِنْ کُلِّ مَا أَخَافُ بِعِصْمَتِکَ یَا عِصْمَهَ الْخَائِفِینَ 🔸خدایا مرا در این ماه به پوشش و پاکدامنى بیاراى، و به لباس قناعت و اکتفا به اندازه حاجت بپوشان و بر عدالت و انصاف وادارم نما، و مرا در این ماه از هرچه مى ترسم ایمنى ده، به نگهدارى ات اى نگهدارنده هراسندگان. 🔰پیام‌های دعا 1- زینت پیدا کردن به ستر و عفاف 2- پوشیدن لباس قناعت و کفاف 3- برخورداری از عدل 4- امنیت از آن‌چه می‌ترسیم 🔰پیام منتخب ✍️پرده‌پوشی از صفت‌های نیکوی خداست و او ما را نيز به عيب‌پوشی‌، دعوت کرده است. علی(ع) می‌فرمايد: «طُوبَی لِمَنْ شَغَلَهُ عَیْبُهُ عَنْ عُیُوبِ النَّاس؛ خوشا به حال بنده‌ای که به عیب خود می‌پردازد و به عیوب دیگران کاری ندارد!» 📚نوری، حسین مستدرک الوسائل ج ۱ ص ۱۱۶ https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 موشن گرافیک تفسیر قرآن کریم 🔸سوره بقره آیات ۱۶۸ و ۱۷۲ 🔸حجت الاسلام قرائتی 🔹ياأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوا۟ كُلُوا۟ مِن طَيِّبَٰتِ مَا رَزَقْنَٰكُمْ وَٱشْكُرُوا۟ لِلَّهِ إِن كُنتُمْ إِيَّاهُ تَعْبُدُونَ 🔹اى کسانى که ایمان آورده‌اید! از نعمت‌هاى پاکیزه‌اى که به شما روزى داده‌ایم، بخورید و شکر خدا را به جاى آورید. اگر فقط او را پرستش مى‌کنید. 🔹ياأَيُّهَا ٱلنَّاسُ كُلُوا۟ مِمَّا فِى ٱلْأَرْضِ حَلَٰلًا طَيِّبًا وَلَا تَتَّبِعُوا۟ خُطُوَٰتِ ٱلشَّيْطَٰنِ إِنَّهُۥ لَكُمْ عَدُوٌّ مُّبِينٌ 🔹اى مردم! از نعمت‌هاى حلال و پاکیزه‌اى که در زمین است، بخورید و از گام‌هاى [وسوسه‌انگیز] شیطان، پیروى نکنید. به راستى که او دشمن آشکار شماست. https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ ، ⬅️سوره مبارکه هود، آیه ۱۱۳ 🔸تفسیر رهبر معظم انقلاب: ❇️ اگر جهت گیری به سمت هدفها در یک انقلاب در یک حرکت اجتماعی صیانت نشود و محفوظ نماند آن انقلاب به ضد خود تبدیل خواهد شد؛ در جهت عکس اهداف خود عمل خواهد کرد. لذا شما در قرآن ملاحظه میکنید که در سوره ی مبارکه ی هود خدای متعال به پیغمبرش می فرماید: «فَاسْتَقِمْ كَما أُمِرْتَ و من تاب معك ولا تظغوا إِنَّهُ بِما تَعْمَلُونَ بصير» ⬅️ پیغمبر را امر می فرماید به . 🔸 استقامت یعنی پایداری، راه را مستقیم ادامه دادن، در جهت درست حرکت کردن، نقطه ی مقابل این حرکت مستقیم در این آیه ی شریفه طغیان قرار داده شده است: «و لا تطغوا» 🔸 طغیان یعنی سرکشی، منحرف شدن. 👈 به پیغمبر می فرماید هم تو -شخصاً- هم کسانی که همراه تو و با تو هستند، این راه را درست ادامه بدهید و منحرف نشويد . «إنّه بما تعملون بصير» 🔻مرحوم علامه ی طباطبائی بزرگوار در تفسیر المیزان می فرماید لحن این آیه، لحن تشدّد است؛ هیچ نشانه ی در این آیه نیست، خطاب به خود پیغمبر است؛ [من افراد النبي بالذكر] در درجه ی اول خود پیغمبر را مخاطب قرار میدهد «فاستقم» 🔸 لذا این آیه به نحوی است که پیغمبر اکرم درباره ی سوره ی هود فرمودند: "شیّبتنی سورة هود″سوره ی هود مرا پیر کرد. این به خاطر همین آیه است. https://eitaa.com/qurantehran ادامه👇👇
ادامه👆👆 ✳️ ، 🔸 در روایت است که آن بخشی از سوره ی هود که پیغمبر می فرماید من را پیر کرده، همین آیه ی مبارکه است به خاطر تشدیدی که در این آیه هست در حالی که در یک جای دیگر قرآن هم دارد: «فلذلك فادْعُ و استقم كما أمرت» اما عنوان «فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَمَن تاب معك ولا تطغوا» منحرف نشوید، از راه برنگردید، خطاب سختی است که به خود پیغمبر است. 🔻 این خطاب دل پیغمبر را می لرزاند این به خاطر همین است که تغییر جهت گیری ها و منحرف شدن از راه اصلی که هویت اصلی هر انقلابی به آن جهت گیری هاست و در واقع سیرت انقلابها همین جهت گیری های اصلی است بکلی راه را عوض میکند و این انقلاب به هدفهای خود نمی رسد. اهمیت این قضیه از این باب است که تغییر جهت گیری ها تدریجی است، نامحسوس است، این جور نیست که از اول کار این تغییر جهت گیری با ۱۸۰ درجه اتفاق بیفتد؛ اول با زاویه های خیلی کوچک تر این تغییر شروع میشود هر چه ادامه پیدا می کند. فاصله ی راه اصلی که صراط مستقیم است با این انحراف روز به روز بیشتر می شود. این یک جهت است. 🔺جهت دیگر این است که آن کسانی که در پی تغییر هویت انقلاب بر می آیند، معمولا با پرچم رسمی و با تابلو جلو نمی آیند؛ آن چنانی حرکت نمی کنند که معلوم بشود اینها دارند با این حرکت مخالفت میکنند! حتی گاهی به عنوان طرف داری از حرکت انقلاب یک اقدامی می‌کنند، یک اظهاری می‌کنند، کاری می‌کنند، زاویه ایجاد می‌کنند، انقلاب از جهت گیری خود بکلی دور می افتد، برکنار می‌شود. برای اینکه این جهت گیری غلط و این انحراف اتفاق نیفتد احتیاج به شاخص های معینی هست. باید سر راه شاخصهایی وجود داشته باشد. ❗️عزیزان من! فرزندان من! مواظب باشید، دشمن حرکت شما را متوقف نکند. خدای متعال در دو جای قرآن به پیغمبرش می فرماید: «فاستقم كما أمرت» ″و استقم كما أمرت " : استقامت کن، یعنی ، ادامه دادن، راه را دنبال کردن، متوقف نشدن، . 📚 بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، ۱۳۸۹/۳/۱۴ ، ۱۳۹۰/۱۱/۱۰ https://eitaa.com/qurantehran
ادامه👆👆 ✳️ ، 🔸یک قلم دیگر مسئله ی استقامت و ایستادگی است... در این راه ایستادگی کن، استقامت کن و صبر نشان بده، خود این ایستادگی کار دشواری است. این «صراط است، پل صراطی که مظهر آن را در روز قیامت برای ما تصویر کرده اند. باطن عمل و راه ما در اینجا همان پل صراط است. ما الآن داریم روی پل صراط حرکت می‌کنیم، باید دقت کنیم. 🔹 اگر انسان بخواهد این دقت را در همه ی رفتار خود به کار بگیرد، او را پیر می‌کند لیکن از این مهم تر به گمان من آن جمله ی بعد است «و من تاب معك» پيغمبر فقط مأمور نیست که خودش ایستادگی کند، باید خیل عظیم مؤمنان را هم در همین راه به ایستادگی وادار کند. انسانهایی که از یک طرف در معرض هجوم بلایا و مشکلات زندگی هستند، دشمنان توطئه گران بدخواهان و قدرتهای مسلط و از طرفِ دیگر مورد تهاجم خودشان هستند! ❗️خواهشهای نفسانی و دلِ بی طاقت انسان که از زروزیور دنیا مجذوب می‌شود و به سمت آنها کشیده می‌شود از این صراط مستقیم به چپ یا راست انحراف پیدا می‌کنند، ، محبت محبت و اینها چیزهایی است که هر کدام یک کمندی بر گردن دل انسان می‌اندازند و آن را به سمت خودش می کشانند. مقاومت و ایستادگی در مقابل اینها که انسان پایش نلغزد «و من تاب معك» مؤمنین را در بین این دو جاذبه ی قوی، جاذبه ی فشار دشمن و جاذبه ی فشار درونی دل هوسران و این دو مغناطیس در خط مستقیم نگه داشتن و هدایت کردن! به گمان زیاد این آن کاری است که پیغمبر را پیر کرد. 🔻 بایستی با همه ی وجودمان در راه اسلام حرکت کنیم. این هدف بايد يك لحظه از یاد من و شما نرود.... ما باید این هدف را از یاد نبریم که استقامت، یعنی ! خط را گم نکردن و هدف را فراموش نکردن. این امر این قدر حساس و مهم است که خدای متعال به پیامبر با آن عظمت نیز همین توصیه را می کند که ″... فاستقم كما أمرت و من تاب معك " : مواظب باش راه را گم و اشتباه نکنی. 🔺 وعده ی الهی به ما تاکنون در تجربه ی شخصی و کوته بینانه ی ما هم وعده ی صادق و عملی بوده است: «إِنَّهُ مَن يَلْق ويصبر فَإِنَّ اللهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ» هر جا ما تقوا پیشه کردیم صبر کردیم و ایستادگی نشان دادیم خدای متعال اجر ما را ضایع نکرد! اما هر جا وادادگی نشان دادیم، و آنجا اختلال به وجود آمد، الآن هم همین طور است. خدای متعال به پیغمبرش فرمود: «فاستقم كما أمرت ». استقامت، یعنی در همین خط مستقیم پایداری کردن و پافشاری کردن و زاویه ای ایجاد نکردن! علاج مشکلات کشور ایران همین است. 📚بیانات در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام ۱۳۸۴/۵/۱۵ و بیانات در دیدار شرکت کنندگان در اجلاس جهانی و جوانان و بیداری اسلامی ۱۳۸۵/۱/۶ https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 فَإِنْ طَرَدْتَنِي مِنْ بَابِكَ فَبِمَنْ أَلُوذ ⬅️ پس اگر مرا از درگاهت براني به سوي چه کسي رو آورم؟ 🔹لزوم پناه بردن به خدا از دست شيطان 🔸انسان بايد همواره خود را به آن کهف حصين که پاک مطلق است پناه دهد تا با عنايت خاص خويش او را از رسوخ موانع و آلودگي‌ها در وجودش، حفظ کند. به همين دليل خداوند فرموده است براي درست در بندگي، همواره به درگاه ما از ايجاد شر پناهنده شويد، خصوصاً از شر کسي که در برابر من ادعاي بزرگي کرد و در مقابل من قيام کرد. 🔷 علت اين پناه بردن آن است که در برابر حق تعالي از خود ابراز وجود کرد و از پيش در مورد موضوعي وعده داد. قطعاً او طبق وعده‌اي که داده عمل خواهد کرد؛ چون به عزت خدا قسم ياد کرد که تمامي انسان‌ها را از بندگي خداوند اغوا کند و اگر حرف‌هاي ديگر او دروغ باشد، اين حرف شيطان قطعاً راست است آن‌جا که گفت: «قَالَ فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ» به عزتت سوگند که تمامي انسان‌ها را گمراه مي‌کنم. ♦️انسان ضعيف،‌ با وجود چنين دشمن آشکاري، بايد به پناه محکمي متوسل شود يعني به کسي که شيطان را آفريده و به او اذن داده است که انسان‌ها را کرده و گاهي بر آنان سلطه پيدا کند و تنها اوست که مي‌تواند جلوي اين اذن را بگيرد. 📚 (استاد تحریری) https://eitaa.com/qurantehran
🔰 فَإِنْ طَرَدْتَنِي مِنْ بَابِكَ فَبِمَنْ أَلُوذ ⬅️ پس اگر مرا از درگاهت براني به سوي چه کسي رو آورم؟ ✳️ عموميت نقشه‌هاي فريب‌گرانه شيطان براي انسان‌ها 🔸شيطان براي همه‌ي انسان‌ها نقشه‌ي شوم اغواگري دارد. اما بندگان پاک شده‌ي خداي متعال که همواره مي‌خواهند بمانند و جز ذات اقدس الهي را نکنند و هيچ مخالفتي با او نداشته باشند، از تيررس اغواي شيطان در امانند و خود شيطان نيز ايشان را از تحت اغواي خود خارج ديده و استثنا کرده است آن‌جا که گفت: إِلَّا عِبَادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِينَ مگر بندگان پاک شده‌ي تو را. اما در عين حال، شيطان از آنان نيز نااميد نشده و برايشان نقشه مي‌کشد! چنان که در روايت است که حضرت جبرييل(ع) ديد حضرت موسي(ع)دست به دعا برداشته و شيطان نيز از گوشه‌اي مي‌آيد. حضرت جبرئيل(ع) به او فرمود: «به اين بنده‌ي صالح خدا در اين حالت چه اميدي بسته‌اي؟» شيطان عرض کرد: «أَرْجُو مِنْهُ مَا رَجَوْتُ مِنْ أَبِيهِ آدَمَ وَ هُوَ فِي الْجَنَّةِ.» همان اميدي که به پدرش، حضرت آدم داشتم در حالي که ساکن بهشت بود! در هر صورت وسوسه‌ي شيطان در جهت بروز در وجود مبارک انبياء‌(ع) کارساز نيست و هرچند ترک اولي از برخي پيامبران مانند حضرت آدم(ع) سرزده است اما هيچ گاه، گناه دامان پاک عصمت آنان را نيالوده است. 🔸اظهار بي پناهي حقيقي به درگاه الهي 🔹از روابط ضروري و ناگزير بين ، آن است که در مقام دعا و ابراز به ذات اقدس الهي، از عمق جان ناله سر دهد و عرضه بدارد: «خدايا! ما در عالم کسي را نداريم که پناهمان بدهد. پس تو که تنها فريادرس درماندگاني، ما را درياب!» 🔸به راستي اگر انسان از چشم لطف الهي بيفتد، چه کسي مي‌تواند جداي از اذن الهي براي او کاري انجام دهد و نجات بخش او گردد؟ 🔹انسان بايد پيوسته اين ديدگاه را در خود تقويت کند که در امور دنيايي و مخصوصاً در جز ذات اقدس الهي دستگير مستقلي ندارد و هر چه اين باور بيش‌تر باشد، اظهار اين فرازها از مناجات واقعي‌تر خواهد بود. 🔷انسان بايد تلاش کند ظرف وجود خود را براي بهره‌مندي از بيش‌تر نمايد تا با او انس بيش‌تري حاصل نمايد. هر چه ارتباط دروني دو نفر بيش‌تر شود، حالت روحي آن‌ها نيز به هم نزديک‌تر مي‌گردد، هر چند از جهت مکاني از هم دور باشند؛ زيرا اين دو با خيال هم زندگي مي‌کنند و انس روحي دارند. اما اگر روحيات دو نفر اصلاً با هم مناسب نباشد، از يکديگر فرار مي‌کنند و اگر کنار هم بنشينند، باز از هم دورند. 📚 (استاد تحریری) https://eitaa.com/qurantehran
مداحی_آنلاین_اومدم_یکم_باهات_حرف_بزنم_سبک_بشم_محمدرضا_طاهری.mp3
5.97M
🌙 ویژه 🍃اومدم یکم باهات حرف بزنم سبک بشم 🍃با زبون مناجات حرف بزنم سبک بشم 🎙حاج اللّهُمَّ اغفِر لي و لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴یکی از اطرافیان آیت الله بهجت)ره) می‌گفت؛ چند وقت پیش از آقا پرسیدم: ❓«چطور می شود امام زمان (عج) را درک کرد؟» 🔸 گفتند: 🌟 «زیاد بخوانید و به قرآن زیاد کنید.» از وقتی این حرف را زدند، قرآن خواندن روزانه ام ترک نشده بود؛ اما امروز خیلی دلم گرفت. با خودم گفتم: «توی این مدت، چرا نباید یک حس نزدیکی به امام زمان داشته باشم؟» بعد از جلسه، بدون اینکه حرفی بزنم، آقا برگشتند به من گفتند: «چشم آدم باید مواظب باشه. اگر کسی میخواد آقا امام زمان عجل الله فرجه رو ببینه، باید مواظب چشمش باشه که گناه نکنه.» 💥سرم را انداختم پایین. حساب و کتاب چشم هایم خیلی وقت بود از دستم در رفته بود. (براساس خاطره یکی از اطرافیان آیت الله بهجت) 📚 در خانه اگر کس است، ص ۴٣ https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
السّلامُ عَلَیْڪَ یا صاحِبَ الزَّمانِ ازوصل تو گر نیست نصیبم عجبی نیست هم ظلمت و هم نور به یک جا نتوان دید 🍃مولا جان مرا ببخش که با دوریت زنده ام هنوز!!.. 🍂ای کاش که خواب وصل تعبیر شود آوازه حُسن تو جهان گیر شود... 🍂بر بام رسیده آفتاب عمرم ترسم به خدا نیائی و دیر شود... https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟡 روز سیزدهم ماه مبارک رمضان 🔹 أللَّهُمَّ طَهِّرْنِی فيهِ مِنَ الدَّنَسِ وَ الْأَقْذار وَ صَبِّرْنِی فیهِ عَلَی کَائِنَاتِ الْأَقْدَارِ وَ وَفِّقْنِی فیهِ لِلتُّقَی وَ صُحْبَةِ الْأَبْرَارِ بِعَوْنِكَ یَا قُرَّةَ عَیْنِ الْمَساکین؛ 🔸خدایا! در این روز مرا از پلیدی و کثافات پاک‌ساز و بر حوادث خیر و شرِ قضا و قدرت، صبر و تحمل عطا کن و بر تقوا، پرهیزکاری و مصاحبت نیکوکاران موفق دار. به یاری خود، ای مایۀ شادی و اطمینان خاطر مسکینان! 🟠 پیام‌های دعا 1⃣ درخواست پاکی از پلیدی‌های ظاهری و باطنی 2⃣ صبر بر مقدرات الهی‌ 3⃣ توفیق تقوا و مصاحبت با خوبان 4⃣ اجابت دعاها 🔰 پیام منتخب ✍️ از سالكی پرسيدند: چگونه است؟ ➖ گفت: هرگاه در زمينی وارد شدی كه در آن خار وجود دارد، چه می‌كنی؟ 🔸 گفتند: دامن برمی‌گيریم و خويشتن را مواظبت می‌نمايیم تا خار و خاشاک به ما نچسبد. ♦️ گفت: در دنيا نيز چنين كنید، كه تقوا اين گونه است. 📚 قمی‌، شيخ عباس، سفينة البحار، ج ۲، ص ۶۷۸ ❇️ از امام صادق(علیه السلام) دربارۀ تفسیر سؤال شد، حضرت فرمود: «أنْ لايَفْقِدَكَ اللَّهُ حَيْثُ أمَرَكَ وَ لايَرَاكَ حَيْثُ نَهَاك‏؛ ♦️ تقوا آن است که خداوند تو در جایی که امر فرموده، غایب نبیند و در جایی که نهی فرموده، حاضر نبیند. 📚 محمدی ری‌شهری، محمد، میزان الحکمة، باب تقوا https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠موشن گرافیک تفسیر قرآن کریم 🔸سوره اسراء آیه ۵۳ 🔸حجت الاسلام قرائتی 🔹وقُل لِّعِبَادِى يَقُولُوا۟ ٱلَّتِى هِىَ أَحْسَنُ إِنَّ ٱلشَّيْطَٰنَ يَنزَغُ بَيْنَهُمْ إِنَّ ٱلشَّيْطَٰنَ كَانَ لِلْإِنسَٰنِ عَدُوًّا مُّبِينًا 🔹و به بندگانم بگو: سخنى بگویند كه نیكوتر است، چرا كه شیطان میان آنان فتنه و فساد مى‌كند. شیطان همواره براى انسان، دشمنى آشكار بوده است. https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ ، ⬅️سوره مبارکه یوسف، آیه ۸۷ 🔸تفسیر رهبر معظم انقلاب: ❇️ در آن دو گانه امیدواری و نومیدی دچار نومیدی هم نباید بشویم: ″لا تيأسوامن روح‌الله إنّه لا يايئس من روح الله إلا القوم الكافرون " که در سوره ی یوسف است، این مربوط به مسائل دنیایی است. 🔹 «ولا تيأسوا من روح الله» مربوط به مسائل معنوی نیست، مربوط به پیدا کردن یوسف است، «یا بُنیَّ اذهبوا فتحسَّسوا من يوسف و أخيه ولا تيأسوا من روح الله»؛ لا تيأسوا من روح الله در پیدا کردن یوسف که یک امر دنیایی است. پس بنابراین این «لا تایئسوا من روح الله» یک امر کلی است در امور دنیایی. البته در امور اخروی هم همین جور است. اما آیه در مورد امور دنیایی است. 🔻 لا تيأسوا؛ چرا انسان مأیوس باشد؟ نخیر، ما امیدواریم که بتوانیم بینی این قدرتهای مستکبر را به خاک بمالیم و (رغم انفشان)۱ کنیم می توانیم این کار را بکنیم. امیدواریم؛ اگر تلاش کنیم، همت کنیم، بخواهیم. به خدا توکل کنیم، از خدا بخواهیم می شود. 🔸نخستین توصیه ی من و به آینده است. بدون این کلید اساسی همه ی قفلها، هیچ گامی نمی توان برداشت... سیاست تبلیغی و رسانه ای دشمن و فعال ترین برنامه های آن مأیوس سازی مردم و حتی مسئولان و مدیران ما از آینده است.... شما جوانان باید پیشگام در شکستن این محاصره ی تبلیغاتی باشید. در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه ای ترین جهاد شما است. ۱.نومید نمی شود. https://eitaa.com/qurantehran ادامه👇👇
ادامه👆👆 ✳️ ، 🔸بدترین بلایی که ممکن است بر سر یک نسل در یک کشور بیاید نا امیدی است، است. اینکه میگویند: آقا چه فایده دارد؟ فایده ای ندارد. این روحیه ی فایده ای ندارد، یأس از آینده سم مهلک همه ی فعالیتهاست؛ چه فعالیتهای اجتماعی و سیاسی، چه حتی فعالیتهای علمی، فعالیتهای پژوهشی، این کسانی که کشفیات بزرگ را در زمینه های علوم تجربی و دانشهای گوناگون انجام دادند. این ها اگر ناامید از نتیجه بودند، قطعاً به اینجا نمی رسیدند. 🔸 امید آن نیروی عظیمی است که انسان را پیش می‌برد جوان ما را ناامید می‌کنند از کشورش، از انقلابش، از آینده اش، از دولتش، از دانشگاهش، از آینده ی علمی اش، از آینده ی شغلی اش، این خیلی است. این کاری است که تو برنامه های دشمنان ما و مخالفین نظام وجود دارد. به نظر من یکی از کارهای اساسی این است. 🔸وظیفه ی مبلغ دین و مبلغ معنویت و پیام آور حقیقت این است که مردم را کند و را از آنها بزداید. یأس بزرگترین دشمن یک ملت است. باید تلاش گردد که یأس از مردم زدوده شود. نگاه کنید ببینید در منطقه ای که مورد بحث شماست مخاطبتان چه زبانی نیاز دارد، به هر تقدیر باید مانع شوید که يأس در دلها راه پیدا کند. 🔸کاری که دشمن می‌خواهد بکند این است که یأس را بر دلها حاکم کند و هر کس به گونه ای مأیوس باشد. دانشجو یک طور، دانش آموز یک طور، کارگر یک طور، روحانی یک طور، کاسب یک طور، اداری یک طور، مسئول دولتی یک طور، مسئول بلند پایه یک طور هر کدام روشهایی دارند؛ 🔺ما از نزدیک می‌بینیم روشهایی دارند که حتی برخی از مسئولان بلند پایه را هم در یک کشور مأیوس کنند. یأس، بزرگترین دشمن انسانی است که میخواهد آرزو یا آرمانی را دنبال کند. اگر بگوییم این چه فایده دارد؟ ما که نمیتوانیم، چرا بی خود تلاش کنیم؟ یقین بدانید که آن کار نخواهد شد. لذا در اسلام یأس از عوامل منفی است و بعضی از یأسها گناه کبیره است. مثلاً «ويأس من روح الله» مأیوس شدن از لطف و تفضل الهی و توجه خاص خدا انسان از این اگر مأیوس شد. گناه کبیره مرتکب شده است. حق نداریم مأیوس شویم. یأس از رحمت خدا از گناهان کبیره است. کسی حق ندارد از رحمت خدا مأیوس شود؛ ولو موانع آن رحمت را هم زیاد ببیند. اما چرا مأیوس شود؟ 🔺بعضی جاها یأس، گناه کبیره نیست، اما مانع کبیره است. در دوران مبارزات قبل از پیروزی انقلاب به بعضی کسان می گفتیم: «شما که به حکومت اسلامی و نظام اسلامی عقیده دارید و قبول دارید که اسلام از ما یک جامعه اسلامی میخواهد، پس چرا اقدام نمی‌کنید؟ وظیفه ی ما که فقط عمل فردی و نماز و روزه و طهارت و نجاست نیست، می‌گفتند: فایده ای ندارد. چه فایده ای دارد؟ نمیبینید دشمن چطور مسلط است! 📚بیانات در دیدار های مختلف https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا