eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.3هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 سرای فریب 🔹 از وجود مبارک امام سجاد (سلام الله علیه) نقل شده است که آن حضرت در شب ماه مبارک رمضان این دعا را مکرر می‌ خواندند که «اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی التَّجَافِی عَنْ دَارِ الْغُرُور وَ الْإِنَابَةَ إِلَی دَارِ الْخُلُودِ وَ الِاسْتِعْدَادَ لِلْمَوْتِ قَبْلَ حُلُولِ الْفَوْتِ». این دعا که سه جمله است، هر جمله اش پیام خاص خود را دارد. در جمله اول از ذات أقدس الهی مسئلت می‌ کند که خدایا تجافی از را روزی ما قرار بده! 🔹 در فرهنگ قرآن، «دار» به دو قسم تقسیم می ‌شود، خانه و منزل یا جایگاه دو قسم است: یکی «دار الغرور» است و یکی «دار القرار». «دار الغرور» یعنی جای فریب؛ یعنی جایی که انسان وقتی به آنجا رسید می ‌آرمد. 🔹 دار فریب است و دار استقرار و دوام. این تقسیم که دنیا «دار الغرور» است و آخرت «دار القرار»، به لحاظ آسمان و زمین نیست. آسمان, آیت الهی است، زمین آیت الهی است، چیزی که مخلوق خداست و آیه خداست فریب نیست؛ فریب، همین است که انسان ‌ها به آنها مبتلا هستند. 🔹 وجود مبارک امام سجاد در شب بیست و هفتم، مکرر از ذات اقدس الهی مسئلت می ‌کرد که خدایا! این روزی را به من بده که من از هر چه فریب و نیرنگ است که کسی را بازی بدهم یا بازی کسی را بخورم، از این «دار الغرور»، فریب دادن یا فریب خوردن، پیدا کنم. https://eitaa.com/qurantehran روزقدر هم به اندازه شب قدر مهم است!
651566850_-1200876783.mp3
3.29M
🔻 رهبر معظم انقلاب: 🔹 «و اذکر ربّک فی نفسک تضرّعا و خیفة» (اعراف/۲۰۵) یاد خدا با تضرع، پشتوانه ی همه ی خیرات و همه ی برکاتی است که انسان میتواند در این مهلت زندگی به دست بیاورد. این یاد خدا نباید اختصاص داشته باشد به دورانهای شدت و محنت و زحمت و فشار؛ نه، در دوران راحت، در دورانی که انسان دغدغه و نگرانی مادی هم ندارد، این یاد خدا را باید در دل نگه دارد. ✍ در این روزهای پایانی دست به دامان مولا و پدر مهربانمان شویم؛ یااَبانا ویا مولانا ویا صاحِبُنا.. اِستَغفر لَنا مِن ذُنوُبِنا.. اِی پدر واِی مولا وسرور واِی صاحب اختیار ما ... برای ما از خداوند طلب بخشش وگذشت کن.. https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ ، ⬅️سوره مبارکه حدید، آیه ۲۵ 🔸تفسیر رهبر معظم انقلاب: 🔺«پیغمبر لازم بود برای چه؟ میزان میخواست چه کار؟ کتاب میخواست چه کار؟ علتش این است؛ ليقوم الناس بالقسط ....» بعد دنبالش می فرماید که «و انزلنا الحدید» آهن را هم فرستادیم، بله آهن هم آوردیم، به صرف حرف زدن، به صرف موعظه کردن مردم بیایید نظام عادلانه درست بکنید به همین کافیست؟ 🔻به فرض نظام عادلانه درست کردند شیطانها و گرگها و دزدها و درنده ها مگر می گذارند این نظام عادلانه باقی بماند؟ 🔺آهن را هم لذا فرستادیم برای چه فرستادیم؟ برای اینکه از ارزشهای اصیل به وسیله ی آهن دفاع بشود.... ، ، که از آهن است. خدای متعال در کنار دعوت نبوت از سلاح یاد میکند. در کنار گری که برای پیغمبرها فرض میشود. در کنار ایده ی تشکیل و الهی از اسلحه و قوه ی قهریه یاد می‌کند. پروردگار عالم ... «و ليعلم الله من ينصره و رسله بالغيب و» تا معلوم شود «... من ينصره و رسله بالغیب» آن کسانی‌که یاری می‌کنند خدا را و پیامبرانش را با ایمان به غیب، با داشتن ایمان به غیب، یا ندیده؛ خدا را که ندیدند، بعضی ها پیغمبر را هم ندیدند، ایمان به او بیاورند و او را یاری کنند. 🔸«ان الله قوی عزیز» همانا خدا نیرومند و شکست ناپذیر است.... خیال نکنید که پیغمبرها آمدند و نمی‌توانند این جامعه ای را که ترسیم کردیم به وجود بیاورند! و اقامه ی مردم به قسط بکنند. نه! خدا که فرستنده ی آنهاست قوی است. نترسی از اینکه با پیغمبران خدا مبارزه و معارضه می کنند بکنند. خدا شکست ناپذیر است. https://eitaa.com/qurantehran ادامه👇👇
ادامه👆👆 ✳️ ، 🔸وظیفه ی اصلی همه ی انبیا و ائمه و اولیا این بوده است که مردم را به همین وظایف آشنا کنند. چه در دورانی که میتوانستند قدرت را کسب کنند - بگویند بروید مجاهدت کنید و قدرت را به دست آورید و این گونه اداره کنید - چه آن وقتی که نمی شد قدرت را به دست بیاورند.! همه هم تلاش و مبارزه کرده اند؛ «او کاین من نبی قاتل معه ربیون کثیر» جنگ و مبارزه سیاسی و معارضه با دشمنان چیزی نیست که اول بار در اسلام آمده باشد؛ نه در زمان پیغمبران گذشته - انبیای بزرگ الهی از زمان ابراهیم به این طرف هم بوده است. شاید قبل از ابراهیم هم بوده که من اطلاعی ندارم. 🔹بنابراین این وظایف، وظایفی است که انبیا ما را به آن سمت می کشانند. البته در در آن جایی که قدرت در دست بندگان خدا - مؤمنین بالله و مؤمنین به سبیل الله - قرار دارد این وظیفه سنگین تر است. چرا؟ چون توانایی شما به عنوان جزئی از مجموعه حکومت دولت با توانایی فردی مثل شما در بهترین حالات حکومت طاغوت قابل مقایسه نیست. 🔺فرض کنیم در حکومت طاغوت آن اختناق و آن شدتها و آن گمراهیها و آن اضلال وسایل ارتباط جمعی و.... وجود نداشته باشد، امکانات بدهند و معارضه آن چنانی هم نکنند، از قدرتشان علیه شما هم استفاده نکنند، وضع کنونی - یعنی وضع وجود یک قدرت اسلامی شاید هزار مرتبه از بهترین حالاتی که در حکومت طاغوت ممکن است یک فرد برای ترویج و پیگیری و تحقق آرمانهای الهی داشته باشد بهتر باشد. پس بایستی این را قدر دانست. 🔶 تعلیم و تربیت ما عدالت پرور تربیت کند. عدالت خواه تربیت کند. عدالت ساز تربیت کند. چون ، آن ارزش والایی است که از اول تاریخ بشر تا امروز، همواره مورد نظر آحاد بشر بوده است. ارزشها به مرور زمان و به تحول نسلها تغییر پیدا می کنند. [اما] بعضی از ارزشها از اول تا آخر ثا بتند؛ از جمله ارزش عدالت است. 🔷 شما ملاحظه کنید؛ ادیانی که معتقد به مهدویتند، [که تقریباً همه ی ادیان الهی معتقد به مهدویتند] اینها معتقدند که بیاید دنیا را پر از عدل و داد کند! نگفتند پر از دین کند، بلکه پر از عدل و داد کند؛ این اهمیت عدل و داد را نشان میدهد. 🔹 البته عدالت هم جز در سایه ی دین حاصل نخواهد شد این به جای خود محفوظ. اما مسئله ی عدل و داد خیلی مهم است. آموزش و پرورش ما باید جهت گیری این جوری داشته باشد. 🔸 امیرالمؤمنین علیه السّلام در نهج البلاغه می فرماید: «و ما أخذ الله على العلماء الا يقاروا على كظلة ظالم ولا سعب مظلوم»؛ وظیفه ی عالمان را بیان میکند که بر گرسنگی گرسنگان و شکم بارگی دارندگان صبر نکند. تحمل نکند. این یعنی ! 🔶 جای ما کجاست؟ در یک جمله ی کوتاه: «جای ما به چالش کشیدن زشتی ها و سختی ها و دردمندیهایی است که از سلطه ی زر و زور و حاکمیت فساد مالی و قدرت در دنیا و در سطح بین المللی به وجود آمده» این را دست کم نگیرید... https://eitaa.com/qurantehran ادامه👇👇
ادامه👆👆 ✳️ ، 🔶 کی می خواهد با اینها مواجه شود؟ یک انسان یک حزب و یک مجموعه نمی تواند. آن چیزی که می تواند در مقابل این امواج کشنده و کوبنده بایستد، یک هویت عظیم جمعی بین المللی است. 🔸امروز این هویت عظیم جمعی و بین المللی در حال شکل گرفتن است محورش هم نظام جمهوری اسلامی است. روی اینها تأمل کنید. 🔷 علت شلاق هایی هم که بر پیکر تاثر ناپذیر جمهوری اسلامی پی در پی وارد می کنند، همین است؛ چون ما . ایستادن امیدوارانه نه ایستادن نومیدانه! ما پیش برده ایم و توانسته ایم در جهت هایی که انقلاب برای ما ترسیم کرده، به شکل محسوس پیشروی کنیم. این شوخی است که مراکز قدرت سیاسی دنیا تصریح کنند که ایران به یک قدرت منطقه ای تبدیل شده و اگر فلان کارو فلان کار را نکنیم، به یک قدرت جهانی تبدیل خواهد شد؟ این چیز کمی است؟ 🔹شما خیال میکنید در دنیای فوق مدرن پیشرفته ی علمی و این همه ثروت متراکم این چیز کمی است که یک مجموعه ی سیاسی به نام و و و با به وجود بیاید و چنین جایگاه و موقعیتی پیدا کند؟ 🔸امروز این اتفاق افتاده است. خیمه ای که این جا سرپاست، ریسمانها و میخهای عمیقی که این خیمه در سرزمین اسلامی دارد، در کشورهای دیگر کوبیده شده است. ما در ملت های گوناگون عمق استراتژیک داریم. این شأن ماست. ما میتوانیم پایه های غلطی را که قدرت اقتصادی متمرکز متراکم دستگاههای شیطانی برای خودشان به وجود آورده اند، به بکشیم. بحران آفرینی جنگ آفرینی و ایجاد نظامهای خشن و قسی القلب - مثل اسرائیل - کار این هاست. باید اینها را به چالش کشید. 🔶 کی می تواند؟ یک هویت جمعی بین المللی زنده ی خسته نشو، متکی به ایمان قلبی و دینی این است که نمیگذارد انسان خسته شود. هر چیز دیگری قابل خسته شدن است جز با طراوت دینی! این میتواند آن قدرت ها را به چالش بکشد و تعدیل کند و در نهایت آنها را از بین ببرد. ان شاء الله 🔷 در حکومت عدل عجل الله تعالی فرجه الشریف این کارها انجام میگیرد؛ منتها ما هم می توانیم مقدماتش را انجام دهیم اگر همت و اراده و ایستادگی و تدبیر داشته باشیم. این کارها هم ایستادگی و شجاعت و قدرت میخواهد هم تدبیر و عقل می خواهد. 🔹این ها کارهایی که دم دستی باشد و بشود همین طوری تمامش کرد نیست؛ اما شدنی است و تا الآن هم شده است. 🔸 : چگونه میتوانیم در این چالش موفق شویم؟ 🔶 این چیزی است که به شما جوانها خیلی ارتباط پیدا میکند، قدرتهایی که در بخشهای مختلف باید به وجود بیاوریم در درجه ی اول است! دانشگاه ها در این زمینه مسئولیت دارند... علم ثروت هم ایجاد میکند، قدرت نظامی هم ایجاد میکند، اعتماد به نفس هم ایجاد میکند. 📚طرح آن بشه کلی در قرآن ➖بیانات در دیدار کارگزاران نظام ۱۳۷۹/۹/۱۲ ➖بیانات در دانشگاه فرهنگیان به مناسبت هفته ی بزرگداشت مقام معلم ۱۳۹۷/۲/۱۹ ➖ بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از دانشجویان برگزیده و نمایندگان تشکلهای دانشجویی ۱۳۸۴/۷/۲۴ https://eitaa.com/qurantehran
👆به بیانات و پیشگویی‌های امام جامعه و تاریخ بیان آنها دقت بفرمایید، وقایعی که چندماهی است به وقوع پیوسته و ان‌شاءالله به ظهور حکومت مهدوی منجر خواهد شد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰الهي! بِقُدْرَتِكَ عَلَيَّ تُبْ عَلَيَّ وَ بِحِلْمِكَ عَنِّي اعْفُ عَنِّي وَ بِعِلْمِكَ بِي ارْفُقْ بِي خدايا! به جهت قدرتي که بر من داري توبه‌ام را بپذير و به بردباري‌ات از من بگذر و به علمي که نسبت به من داري با من مدارا کن 🔶 خداي متعال چون به مرتبه‌ي وجودي هر موجودي، حضور وجودي دارد متناسب با همان مرتبه با او برخورد مي‌کند. به همين جهت هر موجودي از خداي متعال را متناسب با مرتبه و خصوصيات وجودي خود که از جانب خداوند افاضه شده است را طلب مي‌کند، چنان که قرآن شريف مي‌فرمايد: 🔺{ يَسْئَلُهُ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ كُلَّ يَوْمٍ هُوَ في‏ شَأْن‏} ⬅️ هر کس در آسمان‌ها و زمين از خدا سؤال مي‌کند او هر روز در کاري است. ✳️ انسان نيز متناسب با خصوصيات وجودي که در اين عالم دارد کمالاتي را از محضر خداوند طلب مي‌کند. به عنوان مثال، انسان هرگز اين‌گونه تقاضا نمي‌کند: خدايا! روح من از مرتبه‌ي «نفخت فيه من روحي» است، پس با من متناسب با آن برخورد نما! ❗️کسي چنين تقاضايي داشته باشد،‌ به شدت در تنگنا و فشار قرار مي‌گيرد؛ چون مقتضاي افاضه‌ي روح از عالم ملکوت، اين است که انسان بسيار حساب شده و عالمانه سير نموده و مانند ملائکه از او گناهي سر نزند. اما چون مجموعه‌ي خصوصيات وجودي انسان با تمايلات مادي همراه است و اقتضاي چنين وجودي آن است که با او به نرمي و از سر برخورد شود و بايد با توجه به همين خصوصيات وجودي از درگاه الهي تقاضا نمايد. 🔸انسان از يک سو ندارد؛ و از سوي ديگر نسبت به ذات اقدس خالقش و کمالات بي نهايت او و نيز مرتبه‌ي وجودي خويش نسبت به حق تعالي، در و ناداني است؛ و از سوي ديگر داراي و است که اقتضاي آلودگي به گناه و خطا را دارد و شيطان نيز او را در تيررس وساوس خويش قرار مي‌دهد. مجموعه‌ي اين ويژگي، او را در اوج و به رفق و مداراي بسيار از جانب پروردگار قرار مي‌دهد. 📚 (استاد تحریری) https://eitaa.com/qurantehran ادامه👇👇
🔰الهي! أَنْتَ الَّذِي فَتَحْتَ لِعِبَادِكَ بَاباً إِلَى عَفْوِكَ سَمَّيْتَهُ التَّوْبَةَ فَقُلْتَ: تُوبُوا إِلَى اللَّهِ تَوْبَةً نَصُوحاً، فَمَا عُذْرُ مَنْ أَغْفَلَ دُخُولَ الْبَابِ بَعْدَ فَتْحِه؟ ⬅️ خدايا! تو کسي هستي که براي بندگانت دري را به سوي بخشش خود باز کردي که آن را توبه ناميدي و فرمودي: به سوي خدا بازگرديد با توبه‌ي صادقانه. پس ديگر چه عذري دارد کسي که از وارد شدن به اين درب غفلت ورزيده؟ 🔷 اين زبان حال عبد است و از جهتي به خودي خود به شمار مي‌رود؛ زيرا توبه شکل و قالب منحصر به فردي ندارد و با زبان‌هاي گوناگون اظهار مي‌شود. ائمه‌ي اطهار (ع) خواسته‌اند که انسان با زبان‌هاي مختلف و اشکال گوناگون به درگاه الهي اظهار توبه نمايد. 🔹انسان تقاضاي خود را از دو راه مستقيم و غير مستقيم مطرح مي‌کند. گاهي تقاضاهاي غير مستقيم رساتر است و مطلب را بهتر در دل شخص جا مي‌اندازد به اين صورت که شخص را به صفات نيک و بخشندگي توصيف مي‌کنيم و همين امر موجب و در وجود او مي‌شود. حتي وقتي از کسي چيزي طلب مي‌کنيم، در واقع او را به داشتن کمالاتي توصيف کرده‌ايم. عبارات اين فراز نيز چنين است و با ذکر اين مناجات در واقع به خداوند عرضه مي‌داريم: 🔷 «خدايا! تو درهاي عفو و لطف را براي بندگان خود باز کرده‌اي با اين که از آنان بي نياز هستي و يکي از اين درها را توبه نام نهادي.» 🔶 خداي متعال درهاي وسيعي را به سوي خويش مي‌گشايد و «ولي الله» باب وسيع الهي است که انسان از راه او به حق تعالي مي‌رسد. چنان که اين مناجات اين‌گونه است و حضرت امام سجاد (ع) که باب وسيع خداوند است آن را براي ما بيان فرموده است. 🔸يکي از اين درها نيز،‌ باب است که خداوند وارد شدن به آن را امر نموده است. امر خداوند نيز نشان دهنده‌ي خواسته‌ي او است و خواسته‌ي تشريعي خداوند که در قالب امر ظهور مي‌کند، مطابق با خواسته‌ي تکويني اوست؛ چرا که انسان در اين عالم به‌گونه‌اي آفريده شده است که همواره خواه ناخواه به خدا رجوع مي‌کند. هم از او هستي و شئون هستي را مي‌گيرد و هم براي برآوردن شدن حاجات، لازم است دست نياز به سوي او دراز نمايد. ❗️ اما ساختمان وجودي انسان به‌گونه‌اي است که با همراه است و گاه و بي گاه دست‌خوش غلبه‌ي تمايلات قرار مي‌گيرد. هنگامي که به غفلت خود توجه پيدا کرده و متذکر مي‌شود رجوع کرده و به سوي خدا باز مي‌گردد اما بار ديگر غفلت گريبان‌گير او مي‌شود. با همه‌ي اين احوال کسي که در سير زندگي حرکت مي‌کند، مي‌تواند تمامي درها را باز کرده و همه‌ي پرده‌ها را بدرد، حتي پرده‌هاي نور را! ❇️ انسان مي‌تواند تا بدان جا اوج بگيرد که ديده‌هاي دل،‌ پرده‌هاي نوراني را پاره کند چنان که امیرالمؤمنین، امام علي (ع) در مناجات شعبانيه مي‌فرمايد: «الهي هَبْ لِي كَمَالَ الانْقِطَاعِ إِلَيْكَ وَ أَنِرْ أَبْصَارَ قُلُوبِنَا بِضِيَاءِ نَظَرِهَا إِلَيْكَ حَتَّى تَخْرِقَ أَبْصَارُ الْقُلُوبِ حُجُبَ النُّورِ فَتَصِلَ إِلَى مَعْدِنِ الْعَظَمَةِ وَ تَصِيرَ أَرْوَاحُنَا مُعَلَّقَةً بِعِزِّ قُدْسِكَ.» 📚 (استاد تحریری) https://eitaa.com/qurantehran ادامه👇👇
ادامه👆👆 🔺با این وجود، چه عذري دارد کسي که از ورود به اين در، پس از آن که خدا آن را به روي بندگان گشود، غفلت مي‌ورزد. آري! اين در هميشه باز است و هيچ گاه بسته نمي‌شود جز اين که بنده خود با اعمال و رفتار و غفلت‌ها، آن را مي‌بندد. برخيز تا به عهد امانت وفا کنيم تقصيرهاي رفته به خدمت قضا کنيم بي‌مغز بود سر که نهاديم پيش خلق ديگر فروتني به در کبريا کنيم دارالشفاي توبه نبسته است در هنوز تا درد معصيت به تدارک دوا کنيم روي از خدا به هر چه کني شرک خالص است توحيد محض کز همه رو در خدا کنيم چند آيد اين خيال و رود در سراي دل تا کي مقام دوست به دشمن رها کنيم؟ چون برترين مقام ملک دون قدر ماست چندين به دست ديو زبوني چرا کنيم؟ يارب تو دست گير که آلا و مغفرت در خورد توست و در خور ما هرچه ما کنيم 💠 در دعاي ماه رجب مي‌خوانيم: «بَابُكَ مَفْتُوحٌ لِلرَّاغِبِينَ.» ↩️در رحمت تو براي تمايل دارندگان باز است. 🔰 خداي متعال مانع و حاجبي ندارد، اين عبد است که حاجب مي‌آورد و سخت‌ترين حاجب‌هاي انسان است که لايه‌هاي ضخيم و دقيقي دارد. غفلت از هر چيزي هنگامي صادق است که آن چيز وجود دارد، اما پرده‌اي روي آن قرار گرفته است. ✅ به هر حال هيچ موجودي خالي از توجه وجودي به خداي متعال نيست و حضرت حق نيز ابزار توجه به خود را در اختيار انسان قرار داده است. مثلاً انسان به تحولات گوناگوني از عالم برخورد مي‌کند و براي او اين سؤال مطرح مي‌شود که منشأ اين تحولات کيست و به کجا بر مي‌گردد؟ به همين جهت قرآن کريم يکي از راه‌هاي بيداري انسان را توجه به تحولات مستمر نظام طبيعت و عالم بيان مي‌کند، چه تحولاتي که بيرون انسان است؛ و چه تحولاتي که درون انسان صورت مي‌گيرد. قرآن شريف مراحل خلقت انسان را متذکر شده و مي‌فرمايد: 🔻{ وَ لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ مِنْ سُلالَةٍ مِنْ طينٍ ثُمَّ جَعَلْناهُ نُطْفَةً في‏ قَرارٍ مَكين‏} ✔️ و ما انسان را از عصاره‏اى از گِل آفريديم؛ سپس او را نطفه‏اى در قرارگاه مطمئن ‏[رحم‏] قرار داديم. و در آيه‌ي ديگري مي‌فرمايد: 🔻{ اللَّهُ الَّذي خَلَقَكُمْ مِنْ ضَعْفٍ ثُمَّ جَعَلَ مِنْ بَعْدِ ضَعْفٍ قُوَّةً ثُمَّ جَعَلَ مِنْ بَعْدِ قُوَّةٍ ضَعْفاً وَ شَيْبَة} ✔️ خداوند آن کسي است که شما را از ضعف آفريد سپس بعد از ناتواني، قوت بخشيد و بعد از قوت، ضعف و پيري قرار دارد. 🔰همه‌ي اين توجهات براي آن است که انسان به ضعف و محدوديت‌هاي خويش پي ببرد و بداند چه حقيقتي او را پرورش داده است تا به اين مرحله از وجود و کمالات وجودي رسيده است. 📚 (استاد تحریری) https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من بخشیدم او را، فقط یک گله ازش دارم... چند سحـر مجال گدایی برای ما مانده هنوز بند به پای ما مانده شبی میان حـرم پاگشایمان بکنید که روزی سفر ما مانده... https://eitaa.com/qurantehran
مداحی آنلاین - امشب هوای گریه دارم امشب خدایا بیقرارم - مطیعی.mp3
3.59M
🌙 🍃امشب هوای گریه دارم 🍃امشب خدایا بی قرارم . . 🍃یارب به حق صبر زینب 🍃امشب نکن تو نومیدم 🎙حاج https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟡 روز بیست‌وهشتم ماه مبارک رمضان 🤲 أللَّهُمَّ وَفِّرْ حَظّی فیهِ مِنَ النَّوافِلِ وَ أکْرِمْنی فیهِ بِإحْضارِ الْمَسَائِلِ وَ قَرِّبْ فیهِ وَسیلَتی إلَیْکَ مِنْ بَیْنِ الْوَسائِلِ یا مَنْ لایَشْغَلُهُ إِلْحَاحُ الْمُلِحّین؛ 🔸 ای خدا! در این روز مرا از اعمال نافله و مستحبات بهرۀ وافر عطا فرما، به آماده‌ساختن مسائل در حقم کرم فرما و وسیلۀ مرا بین وسایل و اسباب به‌سوی حضرتت نزدیک ساز. ای خدایی که سماجت بندگان، تو را باز نخواهد داشت! ♦️ پیام‌های دعا 1⃣ درخواست بهره مندی از اعمال مستحب و نوافل 2⃣طلب اجابت خواسته ها 3⃣درخواست بهترین و نزدیک‌ترین وسیله برای تقرّب 4⃣پافشاری بر خواسته‌ها در دعا 🔰 پیام منتخب ✍️ «وسيله» به‌معنای تقرّب جستن يا چيزی است كه باعث تقرّب می‌شود و يا نتيجه‌ای كه از تقرّب حاصل می‌گردد؛ بدين ترتيب، وسيله مفهوم بسيار وسيعی دارد كه هر كار شايسته‌ای را شامل می‌شود. قرآن کریم نيز خطاب به مؤمنين می‌فرمايد: 🔻«يَا أیُّهَا الّذينَ امَنُوا اتَّقُوا اللهَ وَابْتَغُوا إلَيهِ الْوَسِيلَةَ وَ جَاهِدُوا فِی سَبيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ؛ مائده، آيه، ۳۵ ⬅️ ای كسانی كه ايمان آورده‌ايد! پرهيزكاری پيشه كنيد، وسيله‌ای برای تقرب به خدا انتخاب نماييد و در راه او جهاد كنيد. باشد كه رستگار شويد.» 🔻در این آیه از مؤمنان خواسته شده، برای رسیدن به رستگاری سه کار انجام دهند؛ 1⃣ تقوای الهی پیشه کنند 2⃣ برای تقرّب به خدا وسیله‌ای انتخاب کنند 3⃣ و در راه او جهاد و تلاش نمایند. https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠موشن گرافیک تفسیر قرآن کریم 🔸سوره حجرات آیه ۱۰ 🔸حجت الاسلام قرائتی 🔹إنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ 🔹جز این نیست که همه مؤمنان با هم برادرند؛ بنابراین [در همه نزاع ها و اختلافات] میان برادرانتان صلح و آشتی برقرار کنید، و از خدا پروا نمایید که مورد رحمت قرار گیرید. https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 📝 به خدا پناه می بریم از راهی که شرطش پاگذاشتن بر روی حق باشد، به خدا پناه می بریم که از راهی برویم که نتوانیم برگردیم! 💡خدا کند اگر دانستیم که نمی توانیم برویم و باید برگردیم، برگردیم؛ ❌ وگرنه خدا می داند که چقدر باید دروغ بگوییم و خطاهای خود را توجیه کنیم؟! 📚کتاب حضرت حجت(عج)، ص٢٧١ https://eitaa.com/qurantehran
📢 حفظ دلهای پاک ✏️ رهبر انقلاب: سعی کنید نتایج تلاش مبارک خود را در ماه رمضان، برای خود حفظ کنید. دلها را پاکیزه نگه‌دارید و مشغول مسائلی که شما را از خدا دور میکند، مپسندید. دلتان را مشغول یاد خدا بخواهید؛ آن را قدر بدانید و از نتایج و ثمرات آنچه که در ماه رمضان به دست آورده‌اید، سعادت خود را تا آخر سال تأمین کنید. https://eitaa.com/qurantehran
🔻مطالبه رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان: ❇️ نگاه نقادانه در کنار نگاه سرافرازانه به پیشرفت‌ها◻️ تربیت عالم، تولیدعلم و «جهت دادن به تربیت عالم و تولید علم» سه وظیفه دانشگاه‌ها ◻️تشکل‌های دانشجویی در درجه اول باید نگاه‌شان به داخل دانشگاه‌ها باشد ◻️انسان به بعضی گناه‌ها توجه ندارد/ خیلی از اظهارات در فضای مجازی مراقبت لازم دارد ◻️ رواج قرآن در ماه رمضان امسال خیلی خرسندکننده بود / هرچه میتوانید با مأنوس شوید ◻️ دانشگاه زمان پهلوی کدام فرآورده علمی و فناوری و صنعتی داشت؟/ اینکه ایرانی امکان ندارد به فناوری‌های بالا و دقیق دست پیدا کند جزو بدیهیات بود 🔻محافل دانشجویی برای تحقق دو آرمان کلی جمهوری اسلامی فکر کنند: ۱) اداره کشور به ۲) ارائه یک به مردم جهان برای اداره خوب یک کشور ◻️ عدالت فقط در مسئله مالی نیست، در مسائل آبرویی، کاری و شغلی باید عدالت رعایت شود 🔻 سه وظیفه اصلی دانشگاه این است: ۱) تربیت کند ۲) تولید کند ۳) به تربیت عالم و تربیت علم بدهد دانشگاه‌های دنیا در رکن سوم لنگند در نتیجه محصول دانشگاه، ابزار قدرتهای صهیونیستی و استکباری میشود ◻️ اگر تشکل‌ها از لحاظ نظری خود را تقویت نکنند در کارشان اشکال بوجود می‌آید / نگاه نقادانه را داشته باشید اما را هم در قبال پیشرفتهای کشور داشته باشید ◻️اختلاف نظر تشکلها نباید به دعوا منتهی بشود. https://eitaa.com/qurantehran