eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.3هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠موشن گرافیک تفسیر قرآن کریم 🔸سوره سوره بقرة آیه ۱۸۶ 🔸موضوع: به خدا اعتماد کن! 🔸توکل، رمز موفقیت جامعه ایمانی 🔹وإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَلْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ 🔹هنگامی که بندگانم از تو درباره من بپرسند، [بگو:] یقیناً من نزدیکم، دعای دعا کننده را زمانی که مرا بخواند اجابت می کنم؛ پس باید دعوتم را بپذیرند و به من ایمان آورند، تا [به حقّ و حقیقت] راه یابند [و به مقصد اعلی برسند]. https://eitaa.com/qurantehran
🗓امروز ۲۷ فروردین 🌷 روز تا 🌸 به ولای تو علی جان ✨سر و جان دل مباح است 🌸 تو چه خواهی ام ز هستی ✨ به دلم همان صلاح است 🌸سرِ ما در این زمانه ✨به ولایت تو بالاست 🌸 به غدیر سربلندی هفتاد و یک صباح است... https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 شهید حاج قاسم سلیمانی: این جنگ را شما شروع می کنید اما پایانش رو ما ترسیم می‌کنیم ... 🔴 پایان جلسه شورای امنیت بدون صدور بیانیه و قطعنامه‌ ♦️جلسه شورای امنیت سازمان ملل که با عنوان «وضعیت خاورمیانه» برای بررسی اقدام تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی و به درخواست این رژیم تشکیل شده بود بدون صدور هیچ بیانیه و قطعنامه‌ای به کار خود پایان داد. https://eitaa.com/qurantehran
🔴 دستور قرآن برای بعد از پیروزی 🟢 استغفار‌ کنید! 🔺 آیت الله حائری شیرازی(ره): 🔹 قرآن می‌گوید: «إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ * وَرَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجًا * فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَاسْتَغْفِرْهُ ...». وقتی نصر و فتح، پشت سر هم آمد و دیدی که مردم فوج فوج در دین خدا وارد می‌شوند، «فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ كَانَ تَوَّابًا»، تسبیح کن، حمد خدا کن، استغفار کن. 🔹 پیروزی چه تناسبی دارد با استغفار؟ یعنی خدا نکند این امت فکر کنند که بازو و توان آنها بود که پیروزی آورد؛ حول و قوۀ آنها بود، فکر و برنامه‌ریزی آنها بود. نه! باید بگویند: «استغفر الله ربی و اتوب الیه». باید بگویند که همۀ اینها بود: «فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ». 🔹 امام هم وقتی رزمندگان ما در عملیات بیت‌المقدس و فتح‌المبین پیروزی‌هایی بدست آوردند فرمود: «مبادا غرور پیدا کنید که این غرور، مایۀ شکست می‌شود». خداوند به بنی‌اسرائیل می‌گوید: «به اینکه فرزند پیغمبرید و از بین شما پیغمبران زیادی آمده‌اند تفاخر نکنید. و می‌بینید که یهود به خاطر این تفاخر، با اینکه فرزندان انبیاء هستند، مغضوب خداوند شدند. فرمود: «ضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ وَالْمَسْكَنَةُ وَبَاءُوا بِغَضَب»: «ذلت و مسکنت بر آنها بارید و به غضب خدا مبتلا شدند؛ چون نعمت‌هایی که من به آنها داده بودم را به حساب خوبی خودشان گذاشتند نه به حساب لطف من. https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از سلمان
نام📕 روابط سرّی آمریکا و اسرائیل مؤلف🖋استیون گرین مترجم📝سهیل روحانی انتشارات📚چاپ و نشر بنیاد 📃سخن مؤلف در این اسناد, حقایق بسیاری دربارهٔ روابط آمریکا و اسرائیل وجود دارد که مردم عادی از آن بی خبرند. اطلاعات تاریخی ناقص و دست چین شده ای که به مردم آمریکا داده شده است تصورات نادرستی دربارهٔ اسرائیل و کشمکش خاورمیانه در آنها پدید آورده است. بسیاری از فصول این کتاب به این مطلب می پردازد و آماری شگفت انگیز از اسناد اطلاعاتی نظامی و غیر نظامی آمریکا که سابقاً از اسناد طبقه بندی شده بودند ارائه می دهد. @RAZ110 @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مرز توکّل 🔸 از وجود مبارک سؤال کردند، حدّ و مرز چیست؟ فرمود انسانی که هیچ هراسی ندارد، خشیتی ندارد، یک انسان ناقصی است، یک انسان متهوّر انسان ناقصی است كه حساب و کتابی ندارد. آن ‌که می ‌ترسد و از غیر خدا می ‌ترسد، او موحّد نیست. آن ‌که هم از خدا می ‌ترسد، هم از غیر خدا می‌ ترسد، او موحّد نیست. در این است که انسان بترسد و فقط از خدا بترسد. 🔸 نترسیدن کمال نیست، یک تهوّر بی ‌عقلی است. هراس از غیر خدا مشرکانه است، هراس منحصراً از خدا، موحّدانه است. وقتی ترس موحّدانه بود، امید هم موحّدانه است، چون معادل هم هستند. 🔸 اگر کسی فقط از خدا ترسید، فقط به خدا امیدوار است. ــ پس توحید در ترس نعمت است، یک؛ ــ مستلزم توحید در امید هم هست، دو؛ ــ این خوف و رجا از یک عقیده نشأت می ‌گیرند، این سه؛ آن هم خوف را موحّدانه ترسیم می ‌کند هم امید را. https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷 يَا مُجِيبَ الْمُضْطَرّ!ِ يَا كَاشِفَ الضُّرِّ! يَا عَظِيمَ الْبِرِّ! يَا عَلِيما بِمَا فِي السِّرِّ! يَا جَمِيلَ السِّتْرِ! اسْتَشْفَعْتُ بِجُودِكَ وَ كَرَمِكَ إِلَيْكَ 🔹اي اجابت کننده‌ي بيچاره! ‌اي برطرف کننده‌ي گرفتاري! ‌اي احسان کننده‌ي بزرگ! ‌اي آگاه اسرار! ‌اي پرده پوش نيکو! جود و کرمت را نزد تو شفيع قرار دادم 🔶 رو نهادن به درگاه الهى و اظهار عجز در برابر آن ذات پاك نامتناهى، انسان خاكى را كمالى است كه او را تا عرش الهى بالا مى‏برد و روحش را از خاكدان دنيا رهايى مى‏بخشد. 🔸اين معراج تعالى بخش، خود، سرّى است از اسرار دعا و رمزى است از رموز پنهانى توجه و درخواست از خدا؛ چرا كه خداوند به علم غيب خويش، از نياز و تقاضاى بندگان آگاه است و بر رفع كاستى‏هاى آن‏ها قادر، ولى دوست دارد محبان و عابدان درگاهش، با اظهار و و ، به چنين كمالى دست يابند و مدارجى از قرب و وصال نايل شوند. 🔹بنا بر روايتى، در تورات آمده است: 🔷 «يا موسى! مَن اَحَبَّنى لَم يَنسِني و مَن رَجا مَعْرُوفى اَلَحَّ فى مَسألَتى. يا مُوسى! اِنّى لَستُ بِغافِلٍ عَن خَلقى وَلكن اُحِبُّ اَن يَسمَعَ مَلائِكَتى ضَجيجَ الدُّعاءِ مِن عِبادى و تَرى حَفَظَتى تَقَرُّبَ بنى آدمَ الىَّ بِما اَنَا مُقَوِّيهِم عَلَيهِ و مُسَبِّبُهُ لَهُم.» 🔹اى موسى! كسى كه مرا دوست داشته باشد؛ فراموشم نكند و هر كه اميدوار و دلبسته‏ى خوبى‏هايم باشد، در تقاضايش از من پافشارى و اصرار كند. اى موسى! من از آفريدگانم غافل نيستم، ولى دوست دارم ملايكه‏ام، ضجه و فرياد بندگانم را هنگام دعا كردن بشنوند و حافظان اعمال را ببينند كه چگونه بنى آدم خود را در آن چه من به آنان نيرو دادم، و مسبب آن برايشان هستم، به من نزديك مى‏سازند. 🔶 امام صادق علیه‌السلام نيز در روايتى مى‏فرمايد: 🔸«اِنَّ اللّه‏ تباركَ و تعالى يَعلَمُ حاجَةَ عَبدِهِ و ما يُريدُ، وَلكنَّهُ يُحِبُّ اَنْ تَبُثَّ اليه الحَوائِجَ.» ↩️ خداوند، خواسته و حاجت بنده‏اش را هنگام دعا كردن ‏داند، ولى دوست دارد كه بنده، نيازمندى‏هايش را بر خداوند بى‏نياز خويش عرضه كند. 📚 (استاد تحریری) https://eitaa.com/qurantehran ادامه👇👇
ادامه👆👆 🔶 هم چنين امام صادق علیه‌السلام مى‏فرمايد: 🔸«روزى ابراهيم خليل اطراف كوه بيت‌المقدس، براى يافتن چراگاهى گردش مى‏كرد تا گوسفندان خود را به آن ناحيه ببرد. در اين هنگام، صدايى به گوشش رسيد، مرد بلند قامتى را مشاهده كرد كه مشغول نماز است. از وى پرسيد: ➖ بنده‏ى خدا براى كه نماز مى‏خوانى؟ ➖جواب داد: براى پروردگار آسمان، ➖ پرسيد: از بستگان و خويشاوندان تو، كسى باقى مانده است؟ ➖ گفت: نه ➖ ابراهيم علیه‌السلام گفت: از كجا غذا تهيه مى‏كنى؟ اشاره به درختى نمود و گفت: ➖ ميوه‏ى اين درخت را مى‏چينم و براى زمستانم ذخيره مى‏نمايم. 🔺از منزلش سؤال كرد، كوهى را نشان داد و گفت: در آن‌جا است، ➖ پرسيد: ممكن است مرا به منزل خود ببرى تا يك شب مهمان تو باشم؟ پيرمرد گفت: ➖ در راه منزلم آبى است كه عبور از آن مشكل است. ➖ حضرت پرسيد: پس تو چگونه مى‏گذرى؟ ➖ پاسخ داد: من از روى آب مى‏گذرم، ➖ حضرت فرمود: دست مرا هم بگير، شايد خداوند به من نيز قدرت دهد تا از آب بگذرم. ✔️ پيرمرد دست ابراهيم خليل علیه‌السلام را گرفته هر دو از آب گذشتند. وقتى به منزل رسيدند، حضرت ابراهيم علیه‌السلام پرسيد: ➖ كدام روز بزرگ‏ترين روزهاست؟ ➖ گفت روز قيامت كه خداوند پاداش اعمال مردم را در آن روز مى‏دهد. ➖ فرمود: خوب است با هم دعا كنيم كه خداوند ما را از شر آن روز ايمن دارد. ➖ پير گفت: را براى چه مى‏خواهى؟ به خدا قسم سه سال است دعايى كرده‏ام و حاجتى خواسته‏ام اما هنوز مستجاب نشده. ➖ ابراهيم فرمود: مى‏خواهى بگويم چرا اجابت دعايت به تأخير افتاده است؟ ➖گفت: آرى. ✅حضرت به او فرمود: ✳️ «اِنَّ اللّه‏َ ـ عزّوجلّ ـ اذا اَحَبَّ عبدا، اِحتَبَسَ دَعوتَهَ لِيُناجِيَهُ و يَسأَلَهُ و يَطلُبَ اِليه وَ اذا اَبغَضَ عَبدا عَجَّلَ لَه دَعوَتَهُ اَو اَلقى فى قَلبِهِ اليَأسَ مِنها.» ↩️ خداوند وقتى بنده‏اى را دوست داشته باشد، اجابت دعايش را به تأخير مى‏اندازد تا مناجات كند و طلب نمايد، چون راز و نيايش او را دوست دارد، اما بنده‏اى كه خدا بر او خشمگين است، اگر چيزى درخواست كند، در برآوردن حاجت او تعجيل مى‏كند يا قلبش را از آن خواسته منصرف نموده، مأيوسش مى‏كند تا ديگر درخواست ننمايد. ❇️ آن‌گاه پرسيد: حاجت تو چه بوده؟ ➖ پيرمرد گفت: سه سال پيش گله‏ى گوسفندى از اين‌جا گذشت، جوانى زيبا صورت كه دو رشته موى بر دو طرف سر داشت، گوسفندان را سرپرستى مى‏كرد. از او پرسيدم اين گوسفندها متعلق به كيست؟ ➖ گفت از ابراهيم خليل الرحمن است. آن روز درخواست كردم: خدايا! اگر در روى زمين خليل و دوستى دارى، به من نشان بده! ➖حضرت ابراهيم فرمود: خدا دعايت را مستجاب نموده، من ابراهيم خليل هستم. پيرمرد حركت كرد و آن پيامبر بزرگ الهى را در آغوش گرفت. 📚 (استاد تحریری) https://eitaa.com/qurantehran
ادامه👆👆 🔶 در اين فراز امام (ع) سه صفت از صفات جميله‌ي الهي را بيان مي‌کند تا انسان با تمسک به اين صفات کماليه‌ي حق تعالي و خطاب به او با اين صفات،‌ به سوي او توجه نموده و به مقتضاي نيازمندي‌هاي خود به حق تعالي نياز خود را طلب مي‌کند. 1⃣ اولين خطاب اين است: «يَا عَظِيمَ الْبِرِّ!» نيکي و احسان حق تعالي سراسر عالم را فرا گرفته و هر چه انسان بيش‌تر توجه کند، جز نيکي و احسان او چيز ديگري را مشاهده نمي‌کند. البته خود اين توجه و ابراز توجه نيز از احسان الهي است. به همين جهت هرگز توانايي شمارش آن‌ها را نخواهد داشت. چنان که خداي متعال در قرآن شريف مي‌فرمايد: 🔸 وَ آتاكُمْ مِنْ كُلِّ ما سَأَلْتُمُوهُ وَ إِنْ تَعُدُّوا نِعْمَتَ اللَّهِ لا تُحْصُوها ↩️ و از هر چه از او بخواهيد به شما داده است و اگر نعمت خدا را شمارش کنيد نمي‌توانيد. 🔷 بنابراين راه‌يابي انسان نزد حضرت حق و استجابت دعا لازم است انسان به اين صفت الهي که در عالم ظهور پيدا کرده متمسک شود و او را نامتناهي بداند و او را در برآوردن حاجت خويش ، چنان که حضرت امام باقر (علیه‌السلام) مي‌فرمايد: 🔹 «لَا تَسْتَكْثِرُوا شَيْئاً مِمَّا تَطْلُبُونَ فَمَا عِنْدَ اللَّهِ أَكْثَرُ مِمَّا تَقْدِرُونَ.» 🔸 هيچ چيزي را که طلب مي‌کنيد زياد نشماريد، آن چه نزد خداست بيش‌تر از آن است که شما فرض مي‌کنيد. 2⃣ بنابراين بايد شخص در دعا عالي باشد و امور مهم را از خداوند طلب کند چنان که امیرالمؤمنین علي (علیه‌السلام) به امام حسن (علیه‌السلام) سفارش مي‌فرمايد: 🔹«فَلْتَكُنْ مَسْأَلَتُكَ فِيمَا يَبْقَى لَكَ جَمَالُهُ وَ يُنْفَى عَنْكَ وَبَالُهُ.» ↩️ و بايد درخواست تو در اموري که قصد مي‌کني از چيزهايي باشد که زيبايي آن باقي مي‌ماند و آثار شوم آن از تو از بين رود. 3⃣ براي تحقق کمال چنين درخواستي لازم است به صفت ديگر حق تعالي که السر_و_الخفيات بودن است توجه نمود. انسان براي اين که منويات دروني خود را ابراز کند و حق تعالي بر طبق اين منويات به او عنايتي بفرمايد، بايد مناسب با اين مقام به صفت بودن حق تعالي از باطن و اسرار خويش متوسل شود. گويي انسان با خواندن اين عبارت‌‌ها به خداوند عرضه مي‌دارد: 🔶 «خدايا! تو خود نسبت به آن چه انجام داده‌ام (از گناه و غفلت) و حالت پشيماني که اکنون در من پديد آمده آگاهي داري. پس مطابق اين حالت من با من مدارا فرما.» خدا را رحمي اي منعم! که درويش سر کويت دري ديگر نمي‌داند رهي ديگر نمي‌گيرد 📚 (استاد تحریری) https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آقاجان امروز یک امید و آرزو در قلبم کاشته و ورد زبانم جارے می‌شود؛ کـاش دَر صَحراے مَحـشَر وَقتی خُدا پُرسید بَندِه مَن روزِگآرَت رآ چِگونه گُذَراندے مَهدے فآطِمه بَرخیزَد وگویَد مُنتَظِر مَن بود.. https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠موشن گرافیک تفسیر قرآن کریم 🔸سوره نساء آیه ۱۱ 🔸موضوع: چرا ارث زنان نصف مردان است؟ 🔸فلسفه تفاوت ارث زن و مرد در اسلام 🔹يوصِيكُمُ اللَّهُ فِي أَوْلَادِكُمْ لِلذَّكَرِ مِثْلُ حَظِّ الْأُنْثَيَيْنِ ... 🔹خدا شما را درباره [ارث] فرزندانتان سفارش می کند که سهم پسر مانند سهم دو دختر است. https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🗓امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ 🌷 تا 🌷نظم و نظام آفرینش دست مولاست 🌾عرش خدا در فرشِ او پابست مولاست 🌷هفتاد روز دگر عید غدیر است 🌾ما مست جام خُمّ و خم سرمست مولاست https://eitaa.com/qurantehran
✅ استاد سید مهدی میرباقری: منبع معارف برای طلبه، قرآن و روایات است. قرآن اصل است و روایات تفسیر قرآن است. ✳️ دور سوم تفسیر روایی (سوره مبارکه ) با بیان شیوای خانم دکتر ✳️ از این هفته، ۲۹ فروردین ✳️ آدرس: خیابان ایران ، خیابان شهید مهدوی پور، شماره ۱۲۱ https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷 يَا مُجِيبَ الْمُضْطَرّ!ِ يَا كَاشِفَ الضُّرِّ! يَا عَظِيمَ الْبِرِّ! يَا عَلِيما بِمَا فِي السِّرِّ! يَا جَمِيلَ السِّتْرِ! اسْتَشْفَعْتُ بِجُودِكَ وَ كَرَمِكَ إِلَيْكَ 🔹اي اجابت کننده‌ي بيچاره! ‌اي برطرف کننده‌ي گرفتاري! ‌اي احسان کننده‌ي بزرگ! ‌اي آگاه اسرار! ‌اي پرده پوش نيکو! جود و کرمت را نزد تو شفيع قرار دادم. 💠 در هر امري بايد از خدا خواست تا اسبابش را آن‌طور که مطلوب است فراهم کند. در اين مسير انسان بايد ارتباط خود را با خداي متعال قوي کرده و همواره زبان تقاضا داشته باشد. به همين جهت پس از احساس و اظهار اضطرار و درک واقعي گرفتاري خود و اين که خداوند تنها اجابت کننده‌ي اضطرار و برطرف کننده‌ي گرفتاري‌ها است، براي ادامه‌ي تقاضا در اين فراز نيز با وسيله قرار دادن صفت جود الهي، عرضه مي‌داريم: ❇️ «اسْتَشْفَعْتُ بِجُودِكَ.» ↩️ جودت را نزد تو شفيع قرار دادم. ✳️ انسان بايد با تقاضاي صفت « » از تنگناها خارج شود؛ زيرا و شخص را در تنگنا قرار مي‌دهد. اين دو صفت با هم ملازم هستند به اين معنا که کسي که غضب مي‌کند لازمه‌اش اين است که بخل مي‌ورزد و از طرف مقابل که مورد غضب او واقع شده است رفع رحمت مي‌کند. اما در مقام چنين نيست و کسي که حلم را از خود نسبت به ديگري ظهور مي‌دهد رحمت و نعمت را از او منع نمي‌کند. بنابراين در اين فراز خواسته شده است که انسان جود الهي را براي رسيدن به رحمت حق تعالي شفيع قرار دهد. 🔶 انسان به واسطه‌ي انجام گناه، درب جود الهي را به روي خود مي‌بندد و توبه، موجب گشايش مجدد جود خاص خداوند بر انسان است. ☑️ جود الهي مراتبي دارد: 👌مرتبه‌ي اول:‌ با ايجاد موجودات و از جمله وجود انسان ظهور مي‌کند؛ 👌مرتبه دوم: با ارسال رسولان و انزال کتب تحقق مي‌يابد؛ 👌مرتبه‌ي سوم: با التزام عملي به کتب آسماني و تبعيت از رسولان الهي حاصل مي‌شود. ❇️ خداوند آثار کماليه‌اي براي انسان عنايت مي‌فرمايد که محدوديتي ندارند. در اين فراز، با ذکر اين مناجات دست‌يابي به چنين آثاري را درخواست مي‌کنيم. 📚 (استاد تحریری) https://eitaa.com/qurantehran ادامه👇👇
🔷 وَ تَوَسَّلْتُ بِجَنَابِكَ وَ تَرَحُّمِكَ لَدَيْك 🔹 به حضرتت و مهرباني‌ات، نزد تو توسل جستم ... 🔶 انسان در اين عالم همواره به چيزي تمسک مي‌جويد تا به چيز ديگري برسد. خداي متعال او را اين‌گونه آفريده است که براي رسيدن به نيازهاي خويش، مناسب با هر نيازي به يک امر يا به يک موجود و يا اثر آن موجود متوسل شود. 🔸 اين توسل، تکويني است و انسان چه بخواهد و چه نخواهد اين‌گونه آفريده شده است. ↩️ مثلاً انسان اگر بخواهد به حسب عادي و با توجه به نظام اسباب و مسببات سير شود، بايد غذا بخورد. چنين کسي هر چه استنشاق کند و هوا هم هر چه مطلوب و لطيف باشد،‌ هرگز سير نخواهد شد! بلکه سيري با توسل به غذا و اطعام مرتفع مي‌شود. نيز به واسطه‌ي آب، حيات تحقق پيدا مي‌کند و به واسطه‌ي آتش، حرارت، ايجاد مي‌شود. 🔺 هرگز اين‌گونه نيست که آثار موجودات با خود موجودات بي ارتباط باشند و خداي متعال چون علت بالذات است بي‌دليل و بي‌قاعده صفت سيري را در غذا و صفت نور دهندگي و گرمازايي را در خورشيد قرار داده است. 🔻پس مسئله‌ي يک مسئله‌ي تکويني است که با ساختمان وجود انسان و همه‌ي موجودات عجين است، با اين تفاوت که گاهي به اين وسيله توجه خاص مي‌شود و گاهي توجه خاص نمي‌شود. 💠 انسان به طور فطري دنبال اسباب و مسببات است و خلط هم نمي‌کند که مثلاً به جاي خوردن، اشتباه کند و بخوابد! يا گمان کند که با خوابيدن نتيجه‌ي خوردن حاصل مي‌شود! در اين زمينه انسان خطا نمي‌کند اما خاصيت علم و آگاهي اين است که انسان به طور روشن‌تر و آگاهانه‌تر مي‌فهمد چه چيزي با چه چيزي ارتباط دارد. ارتباط داشتن موجودات با يکديگر در آثارشان، منافات با ديدگاه توحيدي ندارد؛ زيرا خدا آن‌ها را اين‌گونه آفريده است. 📚 (استاد تحریری) https://eitaa.com/qurantehran ادامه👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 السَّلامُ عَلَیْکَ یا حُجَّةَ اللَّهِ عَلی مَنْ فِی الْأَرْضِ وَ السَّمآءَ... 🌱سلام بر تو ای مولایی که با آمدنت حجّت را بر اهل زمین و آسمان تمام می کنی. سلام بر تو و بر روزی که با آمدنت، زمین و آسمان غرق نور می شوند. هر شب که انتظار فرج ميبرم به روز شرمنده‌ام که بی تو نفس میکشم هنوز ... https://eitaa.com/qurantehran