eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
3.6هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
🌱 ‏حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها: یا آبا الحسن إنى لأستحيي من إلهي أن أكلف نفسك ما لا تقدر عليه یاعلی! من از پروردگارم شرم میكنم كه از تو چیزی بخواهم که بر آن قادر نیستی. ‎@qurantehran
4_5898005221518346763.mp3
6.97M
✍ داستانِ من و مادرم ؛ 🎙استاد میرباقری، استاد شجاعی 🔹آسمانهای هفتگانه از نور حضرت فاطمه(سلام الله علیها) خلق شدند، و با نور حضرت زهرا (علیها السلام) از ظلمت خارج می شوند، و حضرت مادر آنقدر خودش را نازل کرده است که مي فرمايند: ✨همه شيعيان پسران من و ذريه من هستند. ◾️مادرهاي جسمي ما هم مَثَلي از محبت حضرت صديقه کبری (علیهاالسلام) به وجود ما هستند، اصلا علتِ خلقت همين است که مادر و پدري قرار داد که از طريق پدر، امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) و از طریق مادر، حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) بشناسيم. ◾️ما فقط براي علي شناسي و زهرا شناسي خلق شده ايم. بخاطر همین می گویند: احترام پدر و مادر واجب است، چون بویي از امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) و حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) دارند، تا زمانی هم که در امتداد حضرت صدیقه (سلام الله علیها) باشند خاک پايشان را سرمه چشمانمان مي کنيم. ◾️پدر و مادر صلبی و جسمی در هر شرایطی احترامشان واجب است، اگر کاری کردند که با ولایت مشکل داشتند و با ولایت مخالف بودند فقط اطاعتشان را نکن. فَلا تُطِعْهُما وَ صاحِبْهُما فِي الدُّنْيا مَعْرُوفاً؛ با آنها خوب باش زیرا ردِّ پای حضرت خانم فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) در وجودشان هست، چون اسمش مادر است اثري از حضرت فاطمه(علیهاالسلام) در وجودش هست. ◾️مادر اصلي سادات است نه تنها سادات، که مادر همه خلق است. مادر سادات بودن هم معنا دارد. سید به چه کسی می گویند؟ کسی که روح ولایی در آن دمیده شده است، سیّد است. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در قرآن(۶) 👈چرا خداوند از همان ابتدا و بلافاصله و بدون مانع، رهبران الهی را به اهداف و آرمان هایشان نمی رساند؟ 🔸«وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ قَبْلِكَ مِنْ رَسُولٍ وَ لا نَبِیٍّ إِلاَّ إِذا تَمَنَّى أَلْقَى الشَّيْطانُ فِی أُمْنِيَّتِهِ فَيَنْسَخُ اللَّهُ ما يُلْقِی الشَّيْطانُ ثُمَّ يُحْكِمُ اللَّهُ آياتِهِ وَ اللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ؛ ما هيچ رسول و پيامبرى را پيش از تو نفرستاديم مگر اينكه هرگاه آرزو مى‏كرد (و طرحى براى پيش برد اهداف الهى خود مى‏ريخت) شيطان القائاتى در آن مى‏كرد، اما خداوند القائات شيطان را از ميان مى‏بَرَد. سپس آيات خود را استحكام مى‏بخشد و خداوند عليم و حكيم است.» (حج: 52) ✅آیه الله مصباح یزدی خداوند در این آیه شریفه به یکی از سنت های اجتماعی- سیاسی خود اشاره می فرماید و آن اینکه، با وجود برنامه و قانون صحیح و متقن از یک سو و رهبران الهی از سوی دیگر، همه آرزوها، آرمان ها، طرح ها و برنامه ریزی های ولیّ خدا برای پیشرفت مادی و معنوی جامعه اسلامی، «بلافاصله» محقق نمی شود؛ بلکه خداوند برای «شیطان» در این عالَم، این زمینه را فراهم نموده است تا بتواند با کمک جنود و حزب خود، که همان «منافقین داخلی» و «دشمنان خارجی» نظام اسلامی هستند، در مسیر پیشرفت مادّی و معنوی حکومت اسلامی مانع ایجاد نماید. 🔰 هرچند طبق وعده الهی، به یاری خداوند و تلاش مؤمنین انقلابی، در نهایت همه موانعی که شیطان ایجاد کرده، برداشته خواهد شد و درنهایت، آرزوها و برنامه ریزی های رهبران الهی تحقق خواهد یافت، اما سؤال این است که چرا خداوند این اجازه را به شیطان و دشمنان داخلی و خارجی داده است تا اینگونه عمل کنند؟ چرا از همان ابتدا و بلافاصله و بدون مانع، رهبران الهی را به اهداف و آرمان هایشان نمی رساند؟ طبق فرمایش آیات شریفه قرآن، موانعی که «شیطان» با کمک جنود و حزب خود و به «اذن تکوینی» خداوند، در مسیر حرکت حکومت اسلامی ایجاد می نماید، برای «آزمایش» مردم است؛ هم آزمایش عموم مردم و هم خواصّ جامعه؛ و در متن این طرّاحیِ خداوند است که گروه های مختلف معرفتی، اخلاقی و سیاسی شکل می گیرند: «بیماردلان» (الَّذِينَ فِی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ)، «مرده دلان» (الْقاسِيَةِ قُلُوبُهُمْ) و «اهل علم و بصیرت و معرفت» (الَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ). 🔰 تا زمانیکه مردم با «قانون الهی» و هم با «رهبر الهی» همراهی نکنند و رفتارها و اندیشه هایشان را با ولیّ خدا تنظیم نکنند، و با صبر و استقامت از فرامین ولیّ خدا تبعیت ننمایند، مسیر تحقق آرمان ها، کُند خواهد بود. @qurantehran
بصیرت.mp3
1.25M
💠 بصیرت 🔹 ما مشكلمان است؛ زیرا انسان كمالش در این است كه هم از اندیشه‌ های علمی ناب برخوردار باشد و هم از انگیزه ‌های صحیح، تا از او صادر بشود؛ این مطلب اول. مطلب دوم این است كه در حوزه‌ ها و دانشگاه ها را به انسان منتقل می ‌كنند، انسان با درس خواندن و با مطالعه كردن، عالم می ‌شود؛ اما این علم بخواهد به انگیزه منتهی بشود و نیروی اجرایی بدن را وادار كند كه عزم پیدا كند اولاً، بعد به دنبال آن عزم كار كند ثانیا،ً این آسان نیست. 🔹 مراكز علمی مثل حوزه ‌ها و دانشگاه ها متولیان جزم ‌اند، می کنند؛ یعنی با برهان، مطلبی را به انسان منتقل می‌كنند و انسان، عالم می ‌شود؛ اما تا این جزم علمی به آن تبدیل بشود و منتقل بشود خیلی طول می ‌كشد. سرّش آن است كه دستگاهی كه عزم را و اراده را و نیت را می ‌سازد آزاد نیست. اگر دستگاهی كه تولید كننده نیت و اراده و عزم و امثال اینها بود آزاد بود، هر عالِمی عادل می ‌شد و هر كسی مطلبی را فهمید فوراً تصمیم می ‌گرفت و عمل می كرد؛ لكن این‌‌چنین نیست. این دستگاه عزم یعنی دستگاه عملی هم از بیرون در منطقه حسّ با یك سلسله علل و عوامل رو به روست و هم از درون است. 🔹 حالا ما چه كنیم كه آن اندیشه‌ هایمان به انگیزه تبدیل بشود و بشویم تا بصیرت پیدا كنیم؟ ما برای اینكه ـ ان‌ شاء ‌الله ـ اهل بصیرت بشویم این بخش های عملی مان را باید كنترل كنیم؛ یعنی آنچه را كه می ‌خوانیم، وقتی عمل بكنیم، در محدوده عمل، این خیلی به ما كمك می ‌كند... @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹جرعه پانزدهم خطبه فدکیه ... رحلت او (پیامبر اکرم صلوات الله علیه) حادثه ای عظیم است که شکست و عارضه اش فراگیر، شکاف ان دامنه دار است و... حریم پیامبر از بین رفت و با رحلت ایشان احترام ایشان پایمال شد.. 🔺️«اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَی الصِّدّیقَةِ فاطِمَةَ الزَّکِیَّةِ حَبیبَةِ حَبیبِکَ وَنَبِیِّکَ وَا ُمِّ اَحِبّآئِکَ وَاَصْفِیآئِکَ الَّتِی انْتَجَبْتَها وَفَضَّلْتَها وَاخْتَرْتَها عَلی نِسآءِالْعالَمینَ اَللّهُمَّ کُنِ الطّالِبَ لَها مِمَّنْ ظَلَمَها وَاسْتَخَفَّ بِحَقِّها وَکُنِ الثّائِرَ اَللّهُمَّ بِدَمِ اَوْلادِها اَللّهُمَّ وَکَما جَعَلْتَها اُمَّ اَئِمَّةِ الْهُدی وَحَلیلَةَ صاحِبِ اللِّوآءِ وَالْکَریمَةَ عِنْدَ الْمَلاَءِ الاَعْلی فَصَلِّ عَلَیْها وَعَلی اُمِّها صَلوةً تُکْرِمُ بِها وَجْهَ اَبیها مُحَمَّدٍ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَتُقِرُّ بِها اَعْیُنَ ذُرِّیَّتِها وَاَبْلِغْهُمْ عَنّی فی هذِهِ السّاعَةِ اَفْضَلَ التَّحِیَّةِ وَالسَّلام» @qurantehran
13.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شرح خطبه حضرت سلام الله علیها در جمع زنان انصار 🎙:استاد فاطمی نیا آن حضرت حمد و سپاس الهى را گفته و برپدرش درود فرستاد و فرمود: اَصْبَحْتُ وَاللَّهِ عائِفَةً لِدُنْیا کُنَّ، قالِیَةً لِرِجالِکُنَّ، لَفَظْتُهُمْ بَعْدَ اَنْ عَجَمْتُهُمْ، وَ سَئِمْتُهُمْ بَعْدَ اَنْ سَبَرْتُهُمْ، فَقُبْحاً لِفُلُولِ الْحَدِّ وَ اللَّعْبِ بَعْدَ الْجِدِّ بخدا سوگند صبح کردم در حالى که نسبت به دنیاى شما بى‏میل و نسبت به مردان شما ناراحتم، آنان را از دهان خویش بدور افکنده، و بعد از شناخت حالشان به آنان بغض ورزیدم، پس چه زشت است کندى شمشیرها و سستى بعد از تلاش و سر بر سنگ خارا زدن...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۱۵۴ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ 🔹 ذکر طیبات از رزق و عطف آن بر زینت و قرار داشتن این عطف در سیاق استفهام انکارى این معنا را مى ‏رساند که رزق طیب داراى اقسامى است. و زینت خدا و رزق طیب را هم شرع اباحه کرده و هم عقل و هم فطرت. و این اباحه وقتى است که استفاده از آن از حد اعتدال تجاوز نکند و گر نه جامعه را تهدید به انحطاط نموده شکافى در بنیان آن ایجاد مى ‏کند که مایه انعدام آن است. @qurantehran
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
#قرائت_روزانه_قرآن_کریم 🌺صفحه ۱۵۴ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه #اعراف ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ #اندکی_تأمل
(بهرامپور) 31 - ای‌ فرزندان‌ آدم‌! نزد ‌هر‌ مسجدی‌ زینت‌ ‌خود‌ ‌را‌ برگیرید و بخورید و بنوشید و زیاده‌روی‌ نکنید ‌که‌ ‌او‌ اسرافکاران‌ ‌را‌ دوست‌ نمی‌دارد 32 - بگو: چه‌ کسی‌ زینت‌ الهی‌ ‌را‌ ‌که‌ ‌خدا‌ ‌برای‌ بندگانش‌ پدید آورده‌ و روزی‌های‌ پاکیزه‌ و مطبوع‌ ‌را‌ حرام‌ کرده‌ ‌است‌! بگو: ‌این‌ نعمت‌ها ‌در‌ زندگی‌ دنیا ‌برای‌ کسانی‌ ‌است‌ ‌که‌ ایمان‌ آورده‌اند [‌هر‌ چند دیگران‌ نیز استفاده‌ می‌کنند] ولی‌ روز قیامت‌ مخصوص‌ ‌ایشان‌ ‌است‌ ‌ما ‌این‌ گونه‌، آیات‌ ‌را‌ ‌برای‌ مردمی‌ ‌که‌ می‌فهمند شرح‌ می‌دهیم‌ 33 - بگو: پروردگار ‌من‌ تنها کارهای‌ زشت‌ ‌را‌، چه‌ آشکار و چه‌ پنهان‌، حرام‌ کرده‌ و گناه‌ و زیاده‌خواهی‌ ‌به‌ ناحق‌ ‌را‌، و [نیز] ‌این‌ ‌که‌ چیزهایی‌ ‌را‌ ‌که‌ دلیلی‌ ‌در‌ باره‌ی‌ ‌آن‌ نازل‌ نشده‌، شریک‌ ‌خدا‌ سازید و ‌ یا ‌ چیزی‌ ‌را‌ ‌که‌ نمی‌دانید ‌به‌ ‌خدا‌ نسبت‌ دهید 34 - و ‌برای‌ ‌هر‌ امتی‌ دوره‌ و مدتی‌ ‌است‌، ‌پس‌ چون‌ مدتشان‌ ‌به‌ سر آید لحظه‌ای‌ ‌پس‌ و پیش‌ نمی‌افتند 35 - ای‌ فرزندان‌ آدم‌! چون‌ پیامبرانی‌ ‌از‌ خودتان‌ سوی‌ ‌شما‌ آیند ‌که‌ آیات‌ مرا ‌بر‌ ‌شما‌ حکایت‌ کنند، ‌هر‌ کس‌ پرهیزکاری‌ کند و ‌به‌ صلاح‌ آید، نه‌ بیمی‌ ‌بر‌ آنهاست‌ و نه‌ غمگین‌ شوند 36 - و کسانی‌ ‌که‌ آیات‌ ‌ما ‌را‌ تکذیب‌ کردند و ‌از‌ پذیرش‌ ‌آن‌ تکبر ورزیدند، ‌آنها‌ اهل‌ آتشند و ‌در‌ ‌آن‌ جاودانند 37 - ‌پس‌ ستمکارتر ‌از‌ ‌آن‌ کس‌ ‌که‌ ‌بر‌ ‌خدا‌ دروغ‌ بندد ‌ یا ‌ آیات‌ ‌او‌ ‌را‌ تکذیب‌ کند! اینان‌ کسانی‌ هستند ‌که‌ نصیبشان‌ ‌از‌ آنچه‌ مکتوب‌ ‌شده‌ ‌به‌ ‌ایشان‌ خواهد رسید، ‌تا‌ آن‌گاه‌ ‌که‌ فرستادگان‌ ‌ما سوی‌ ‌ایشان‌ آیند ‌که‌ جانشان‌ بگیرند، گویند: کجایند معبودهایی‌ ‌که‌ ‌به‌ جای‌ ‌خدا‌ می‌خواندید! گویند: ‌آنها‌ ‌از‌ [دیده‌ی‌] ‌ما گم‌ شدند و ‌بر‌ ضدّ ‌خود‌ گواهی‌ دهند ‌که‌ کافر بوده‌اند @qurantehran