eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.8هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.3هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ شرح فراز سی و ششم دعای بعد از زیارت ◀️ قسمت دوم ✳️ «اللَّـهُمَّ انْصُرْهُ وَانْتَصِرْ بِهِ لِدينِكَ، وَانْصُرْ بِهِ اَوْلِيآئَكَ وَاَوْلِيآئَهُ»؛ خدايا او را ياري كن، و به وسيله او براي دينت پيروزي آور، و یاوران او و اولیایت را با او یاری رسان. ⚜ جابر جعفی روایت می‌کند که امام محمد باقر (علیه السلام) در باره آیه «ولمَنِ انتَصَرَ بَعْدَ ظُلمِهِ فَأُولئِکَ مَا عَلیهِم مِّن سَبِیل» فرمود: «ذَلِكَ الْقَائِمُ إِذَا قَامَ انْتَصَرَ مِنْ بَنِي أُمَيَّةَ وَ مِنَ الْمُكَذِّبِينَ وَ النُّصَّابِ»؛ منظور از این آیه، حضرت قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است که هر گاه قیام کند، بر بنی امیه، تکذیب کنندگان و دشمنان اهل بیت (صلوات الله علیهم اجمعین) پیروز خواهند شد. 📘 تأویل الآیات، ص۵۳۴. ⚜ سوره مبارکه اسرا آیه ٣٣ می فرماید: «ولاَ تَقْتُلُواْ النَّفْسَ الَّتِی حَرَّمَ اللّهُ إِلاَّ بِالحَقِّ وَمَن قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیِّهِ سُلْطَانًا فَلاَ یُسْرِف فِّی الْقَتْلِ إِنَّهُ کَانَ مَنْصُورًا»؛ [و نفسی را که خداوند حرام کرده است، جز به حق مکشید و هر کس مظلوم کشته شود، به سرپرست وی قدرتی داده ایم. پس (او) نباید در قتل زیاده روی کند؛ زیرا او (از طرف شرع) یاری شده است. ⚜ محمد بن سِنان، روایت کرده است: از امام صادق (علیه السلام) درباره آیه «وَ مَن قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیِّهِ سُلْطَانًا فَلاَ یُسْرِف فِّی الْقَتْلِ إِنَّهُ کَانَ مَنْصُورًا»، پرسیدم؛ فرمود: «ذَلِكَ قَائِمُ آلِ مُحَمَّدٍ يَخْرُجُ فَيَقْتُلُ بِدَمِ الْحُسَيْنِ ع فَلَوْ قَتَلَ أَهْلَ الْأَرْضِ لَمْ يَكُنْ مُسْرِفاً وَ قَوْلُهُ‏ فَلا يُسْرِفْ فِي الْقَتْلِ‏ لَمْ يَكُنْ لِيَصْنَعَ شَيْئاً يَكُونُ سَرَفا»؛ منظور قائم آل محمد (علیه السلام) است که قیام می‌کند و قصاص خون حسین (علیه السلام) را می‌گیرد و اگر تمام اهل زمین را به این قصاص بکشد، اسراف و زیاده روی نکرده است و آیه «فَلاَ یُسْرِف فِّی الْقَتْلِ» کاری انجام نداده است که اسراف باشد. 👈🏻 سپس امام (علیه السلام) فرمود: «يَقْتُلُ وَ اللَّهِ ذَرَارِيَّ قَتَلَةِ الْحُسَيْنِ علیه السلام بِفَعَالِ آبَائِهَا»؛ به خدا سوگند قائم (عَجَّلَ اللهُ تَعالَی فَرَجَهُ الشَّرِیف) فرزندان و ذرّیّه قاتلان حسین (علیه السلام) را به قصاص جُرم پدرانشان می‌کشد. 📙 کامل الزیارات، ص ۶۳، ح ۵ https://eitaa.com/qurantehran
ادامه 👆شرح فراز ۲۶ دعای بعد از زیارت ✳️ «و لی فی اِبنَةِ رَسُولُ اللّه أُسوَةً حَسَنَةً» مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) منصور؛ فاطمه (سلام الله علیها) منصوره. ⚜ در روایتی، نصرالله به یاری رساندن فاطمه (علیها السلام) به دوستدارانش در روز قیامت تأویل برده شده است. ✳️ منصور؛ حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف): ⚜ مردی از تفسیر آن آیه شریفه (سوره اسراء، آیۀ ٣٣ ) از امام صادق (علیه السلام) سؤال کرد. حضرت فرمود: «ذَلِكَ قَائِمُ آلِ مُحَمَّدٍ يَخْرُجُ فَيَقْتُلُ بِدَمِ الْحُسَيْنِ علیه السلام»؛ منصور، قائم آل محمّد (علیهم السّلام) است که ولیّ خون حسین (علیه السلام) است و چون ظهور نماید، اقدام به خون‌خواهی حسین (علیه السلام) کند و دشمنان را بکشد. 📔 کامل الزیارات، ص۶۳. ✳️ فاطمه (سلام الله علیها) منصوره در آسمان: ⚜ در روایتی از پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) نقل شده است که؛ نام حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) در آسمان «منصوره» و در زمین «فاطمه» است. در زمین فاطمه (سلام الله علیها) نامیده شد؛ برای این‌که شیعیان وی از آتش جهنم حفظ می‌شوند ودشمنانش از دوستی و محبت وی که نجات‌بخش است، محروم می‌مانند ... و در این روز (قیامت)، مؤمنان به سبب نصرت و یاری خداوند شادمان می‌گردند. ⚜ و منظور از نصرت و یاری خداوند همین نصرت خداوند برای شیعیان و دوست‌داران فاطمه (سلام الله علیها) است که به شفاعت و یاری فاطمه زهرا (سلام الله علیها) از آتش دوزخ نجات می ‌یابند. «وَ هِيَ فِي السَّمَاءِ الْمَنْصُورَةُ وَ ذَلِكَ قَوْلُ اللَّه‏عَزَّ وَ جَلَّ- يَوْمَئِذٍ يَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ. بِنَصْرِ اللَّهِ يَنْصُرُ مَنْ يَشاءُ يَعْنِي نَصْرَ فَاطِمَةَ لِمُحِبِّيهَا». 📙 معانی الاخبار، ص ۳۹۶. 👈🏻 و حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به تبعیت از حضرت مادر یاور شیعیان و اولیاء هستند. ⚜ در دعایی که باید در زمان غیبت باید خواند از خداوند می خواهیم: «اللَّـهُمَّ عَجِّلْ فَرَجَهُ، وَاَيِّدْهُ بِالنَّصْرِ، وَانْصُرْ ناصِريهِ»؛ خدايا در گشايش امرش شتاب كن، و به ياري خود تأييدش كن، و يارش را ياري ده. 📗 بحارالانوار، ج۹۹، ص۸۳. 💎 زائر در این فراز شریف عرضه می دارد: پس خدايا او را ياري كن، و به وسيله او براي دينت پيروزي آور،و یاوران او و اولیایت را با او یاری رسان. https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مداحی_آنلاین_می_دانم_اینجایی_و_من_را_زیر_پر_داری_محمود_کریمی.mp3
4.71M
با (عج) 🍃می دانم اینجایی و من را زیر پر داری 🍃اشراف بر حال دلم از هر نظر داری 🎙حاج می نشینم چو گدا بر سر راهت ای دوست شاید افتد به من خسته نگاهت ای دوست به امیدی که ببینم رخ زیبای تو را می نشینم همه شب بر سر راهت ای دوست https://eitaa.com/qurantehran
31.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠مقام معظم رهبری مدظله العالی 🔸در مورد  عجل الله تعالی فرجه الشریف نکته اول این است که این بزرگوار داعی الله است، نگاه به آن بزرگوار وسیله ای است برای عرض ارادت و عبودیت به درگاه حضرت حق متعال، السلام علیک یا داعی الله و ربانی آیاته. 🔸دوم اینکه نام این بزرگوار و یاد این بزرگوار، دائماً به ما یادآوری می کند که طلوع خورشید حق و عدل در پایان این شب ظلمانی،‌قطعی است، نام امام زمان نشان دهنده ی این است که خورشید طلوع خواهد کرد و روز خواهد آمد. 🔸نکته سوم اینست که ما مأمور به انتظاریم؛ انتظار یعنی چه؟ انتظار به معنای مترصد بودن است! در ادبیات نظامی یک چیزی داریم به نام آماده باش، انتظار یعنی آماده باش! باید آماده باشیم، انسان مؤمن و منتظر، آن کسی است که در حال آماده باش است، این آماده باشی خیلی مهم است، انتظار به این معناست، انتظار یعنی باید دائم در حال آماده باش باشید و این انتظار مستلزم صلاح و عمل است. 🔹 انتظار یعنی آماده باش... https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
02.Baqara.028.mp3
1.49M
🌸 تفسیر صوتی سوره مبارکه آیه ۲۸ - استاد 🍃 کَیْفَ تَکْفُرُونَ بِاللّهِ وَ کُنْتُمْ أَمْواتاً فَأَحْیاکُمْ ثُمَّ یُمِیتُکُمْ ثُمَّ یُحْیِیکُمْ ثُمَّ إِلَیْهِ تُرْجَعُونَ ✍‌ چگونه به خداوند کافر می شوید، درحالی که شما (اجسام بی روح و) مردگانی بودید که او شما را کرد، سپس شما را و بار دیگر شما را می کند،سپس به سوی او می شوید. 🔸 بهترین راه خداشناسی، فکر در آفرینش خود و جهان است. حضرت ابراهیم علیه السلام در مقام اثبات خداوند به دیگران فرمود: «رَبِّیَ الَّذِی یُحْیِی وَ یُمِیتُ» پروردگار من کسی است که زنده می کند ومی میراند. 🔸تفکّر در پدیده ی واندیشیدن در مسئله ، انسان را متوجه می کند که اگر حیات از خود انسان بود، باید همیشگی باشد... ❓چرا قبلاً نبود، بعداً پیدا شد وسپس گرفته می شود؟! 🔸 خداوند می فرماید: اکنون که دیدید چگونه موجود بی جان، جاندار می شود، پس بدانید که زنده شدن مجدّد شما در روز قیامت نیز همینطور است. 🔸تفکّر در تحولات مرگ و حیات، بهترین دلیل بر اثبات وجود خداوند است. 🔸 خودشناسی مقدّمه خداشناسی است. https://eitaa.com/qurantehran
💠 يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ ۖ فَلَا تَغُرَّنَّكُمُ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا ✨ ای مردم! وعده خداوند حقّ است؛ مبادا زندگی دنیا شما را بفریبد. (سوره فاطر- ۵) 🔺 رحمت الله علیه: از ديدگاه قرآن کريم عامل اصلي سقوط انسان ⬅️ ➡️ است و براي اين‌که انسان مسير تکاملي خودش را بپيمايد و به هدف مطلوبي که بايد برسد، نائل شود، بايد متوجه باشد که کجاست، چيست، چه امکاناتي دارد، و چگونه بايد از اين امکانات استفاده کند که به آن هدف برسد. ✳️ اگر انسان از اين مسايل غفلت کند، نيروهايش را صرف چيزهاي ديگري مي‌کند که تأثيري در رسيدن به آن هدف ندارند و حتي گاهي او را از هدف دور مي‌کنند، و گاهي چنان دور مي‌شود که ديگر راه را گم مي‌کند و حتي اگر هم بخواهد برگردد، نمي‌تواند. ✴️ اگر انسان بخواهد به اين بلاها مبتلا نشود، بايد بکوشد که آگاهي خودش را نسبت به اين مسايل حفظ کند. 🔺 کليد اصلي علم، ⬅️ تفکر ➡️ است، و وقتي انسان مي‌خواهد چيزهايي را که نمي‌داند بفهمد بايد از دانسته‌هاي قبلي‌اش استفاده کند؛ در آنها تأمل کند، و ارتباط آن‌ها را با مفاهيم ديگر کشف سازد تا به نتيجه جديدي برسد. 🔻 قرآن کريم تأکيد بسياري روي دارد و حتي سفارش مي‌کند که درباره موضوعات خاصي فکر کنيد يا کساني که درباره اين مسايل فکر نمي‌کنند، را نکوهش مي‌کند. ♻️ ما از خداييم، به سوي آخرت مي‌رويم ورفتار ما در اين عالم بايد ما را به قرب خداي متعال نائل کند.عنوان کلي اين راه نيز و خداست. https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
السَّلامُ عَلَى الْحَقِّ الْجَدِیدِ وَ الْعَالِمِ الَّذِی عِلْمُهُ لا یَبِیدُ سلام بر حق تازه، و عالمى که دانشش نابود نگردد. سلام بر مولای غریبی که با آمدنش حق نمایان شده و بساط تردید و شبهه برچیده می شود ... 📚 مفاتیح الجنان، زیارت امام زمان سلام الله علیه 🍃چشم دیدار ندارم شده ام کورِ گناه رو که رو نیست ولی تشنه‌دیدار توام آرزو بر من آلوده روا نیست ، ولی .. کاش یک روز ببینم که ز انصار توام https://eitaa.com/qurantehran
: ما که انتظار فرج داریم باید تلاش کنیم در راه ایجاد جامعه‌ی مهدوی؛ هم خودسازی کنیم، هم به قدر توانمان، به قدر امکانمان دگرسازی کنیم و بتوانیم محیط پیرامونی خود را به هر اندازه‌ای که در وسع و قدرت ما است، به جامعه‌ی مهدوی نزدیک کنیم. https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻تفسیر سوره مبارکه 🔺 بخش دوازدهم أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیم ﴿یَقُولُونَ لَئِن رَجَعْنَا إِلَی الْمَدِینَةِ لَیُخْرِجَنَّ الأعَزُّ مِنْهَا الأذَلَّ وَ لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنِینَ وَ لکِنَّ الْمُنَافِقِینَ لاَ یَعْلَمُونَ (۸) یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لاَ تُلْهِکُمْ أَمْوَالُکُمْ وَ لاَ أَوْلاَدُکُمْ عَن ذِکْرِ اللَّهِ وَ مَن یَفْعَلْ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْخَاسِرُونَ (۹) وَ أَنفِقُوا مِن مَا رَزَقْنَاکُم مِن قَبْلِ أَن یَأْتِیَ أَحَدَکُمُ الْمَوْتُ فَیَقُولَ رَبِّ لَوْلاَ أَخَّرْتَنِی إِلَی أَجَلٍ قَرِیبٍ فَأَصَّدَّقَ وَ أَکُن مِنَ الصَّالِحِینَ (۱۰) وَ لَن یُؤَخِّرَ اللَّهُ نَفْساً إِذَا جَاءَ أَجَلُهَا وَ اللَّهُ خَبِیرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ (۱۱)﴾ 🔹 گفتیم این سوره مبارکه که در مدینه نازل شد، گرچه نفاق فردی را هم به همراه دارد؛ اما مسائل محوری این، مربوط به اجتماعی و سیاسی است. کارشکنی‌های اینها نسبت به حکومت اسلامی و نسبت به وجود مبارک پیغمبر (صلّی  الله علیه و آله و سلّم) و جامعه اسلامی است. اینها فکر می‌کنند تنها چیزی که انسان را می‌تواند تأمین بکند، مال و فرزند است و فکر می‌کنند تنها محدوده‌ای که بشر در آن از هستی سهمی دارد، بین و است. از نظر اعتقاد، به بیش از این معتقد نیستند. ❌ کسی که پایان زندگی را قبر می‌داند و ـ معاذالله ـ می‌گوید بعد از مرگ هیچ خبری نیست و کسی که تمام توانش را در داشتن مال و فرزند می‌داند، این گرفتار خواهد شد. اگر ذوق سیاسی یا کار سیاسی داشته باشد، در کارشکنی‌های سیاسی و اجتماعی کوشش می‌کند و گرنه منافقانه به سر می‌برد. این نفاق بدترین بیماری و بدخیم‌ترین بیماری فردی و اجتماعی است. ❗️ کامل‌ترین و بدترین و سخت‌ترین دشمن همین منافقین هستند، برای اینکه ظاهر آنها با باطن آنها دوتاست و انسان اگر با مار و عقرب بخواهد برخورد کند، این مار ظاهرش مار است باطنش هم مار است؛ اما کسی که ظاهرش انسان است باطنش مار است، با او مصافحه می‌کند و مسموم می‌شود، در آیه چهارم همین سوره فرمود: ﴿هُمُ الْعَدُوُّ﴾ و اگر این در داخل خود شخص ظهور بکند، اعدیٰ عدو او خواهد بود. این با مردم باایمان که برخورد کرد به یک نحو است، با مردم کافر برخورد کرد به نحوِ دیگر است، به دستورهای دینی ظاهراً که می‌رسد یک نحوِ است، باطناً که می‌رسد به نحو دیگر است. اینکه حضرت فرمود: «أَعْدَی عَدُوِّکَ نَفْسُکَ الَّتِی بَیْنَ جَنْبَیکَ» برای همین است، برای اینکه این آدم را سرگرم می‌کند. 🔺 اگر مارها به صورت انسان دربیایند و در جامعه زندگی کنند، آن وقت آن جامعه چگونه می‌تواند به سلامت به سر ببرد؟ با اینها به حسب ظاهر مصافحه می‌کند همین که دست داد مسموم می‌شود. در فضای اینها زندگی می‌کند، در همان فضا مسموم می‌شود. @qurantehran
🔻تفسیر سوره مبارکه 🔺 ادامه 👆بخش دوازدهم 🔸بیان نورانی حضرت امیر(سلام الله علیه) است که فرمود: «فَالصُّورَةُ صُورَةُ إِنْسَانٍ وَ الْقَلْبُ قَلْبُ حَیَوَانٍ لَا یَعْرِفُ بَابَ الْهُدَی فَیَتَّبِعَهُ وَ لَا بَابَ الْعَمَی فَیَصُدَّ عَنْهُ وَ ذَلِکَ مَیِّتُ الْأَحْیَاء». می‌فرماید یا چشم باطن داشته باشید و باطن اینها را ببینید، مثل کاری که امام باقر(سلام الله علیه) کرد در سرزمین عرفات. آنها که گفتند: «ما أکثر الحجیج و أقل الضجیج» حضرت فرمود نه این چنین نسیت، ««مَا أَکْثَرَ الضَّجِیجَ‏ وَ أَقَلَّ الْحَجِیج»، ما حاجی در صحنه عرفات نداریم، نگاه کنید! آن کسی که از اصحاب امام بود نگاه کرد، دید صحنه عرفات است و پر از حیوانات. ⬅️ یا انسان باید آن چشم را پیدا کند، ⬅️ یا حرف این ذوات مقدس را قبول بکند، ⬅️ یا دو روز صبر بکند ببیند بعد از مرگ چه درمی‌آید؟ ✅ قرآن نمی‌خواهد کسی را تحقیر کند بگوید این مثل حیوان است، نه واقع حیوان است. حالا اگر یک عده مار و عقرب، افعی در جامعه بودند به صورت انسان، آن وقت چگونه آدم می‌تواند زندگی بکند؟ هیچ راهی برای زندگی نیست؛ لذا فرمود: ﴿هُمُ الْعَدُوُّ﴾، برای اینکه شما به ظاهرش اطمینان می‌کنید بعد می‌شوید، مثل اینکه اختیار خود را دادید به یک انبار سَمّ، این است. @qurantehran
💫قرار ما حرم توست یا امام رضا(ع) 💫امید ما کرم توست یا امام رضا(ع) 💫خوشا به حال دل عاشقی که در هر حال 💫 کبوتر حرم توست یا امام رضا(ع) 💫 جشن ولادت امام رضا (ع) فردا، از ساعت ۱۶:۳۰ در موسسه قرآن و عترت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام برگزار خواهد شد. 🍃شما هم دعوتید 🌼 @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
02.Baqara.029.mp3
2.3M
🌸 تفسیر صوتی سوره مبارکه آیه ۲۹ - استاد 🍃هُوَ الَّذِی خَلَقَ لَکُمْ ما فِی الْأَرْضِ جَمِیعاً ثُمَّ اسْتَوی إِلَی السَّماءِ فَسَوّاهُنَّ سَبْعَ سَماواتٍ وَ هُوَ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ ⬅️ اوست آن کس که آنچه در زمین است،همه را برای شما آفریده،سپس به آفرینش آسمان پرداخت و آنها را به صورت هفت آسمان،استوار نمود و او بر هر چیزی آگاه است. 🔹«سماء» در زبان عربی به معنی بالاست. گاهی به چند متری بالاتر از سطح زمین، مانند شاخه های درخت که در ارتفاع کمی قرار دارند،گفته شده است: «وَ فَرْعُها فِی السَّماءِ» و گاهی به ارتفاع ابرها که از آن باران می بارد؛ «وَ نَزَّلْنا مِنَ السَّماءِ ماءً» و گاهی به جوّ اطراف زمین اطلاق شده است. «جَعَلْنَا السَّماءَ سَقْفاً مَحْفُوظاً» https://eitaa.com/qurantehran
تعلیم قرآنی.mp3
1.94M
💠 تعلیم قرآنی 🔹كتاب‌ های علمی، هرگز مسائل معرفتی را با مسائل اخلاقی ضمیمه نمی ‌كنند؛ اما با كتب علمی فرق می‌ كند، واقعاً نور است، لذا هر مطلب علمی را كه نقل می ‌كند، پشتوانه اخلاقی ‌اش را هم ذكر می‌ كند. شما می ‌بینید در كتاب‌ های فقهی سخن از ﴿أَوْفُوا بِالْعُقُودِ﴾ و امثال ذلك است اما دیگر ﴿وَاتَّقُوا اللّهَ﴾ كه در كنار ﴿أَوْفُوا بِالْعُقُودِ﴾ باشد كه در كتاب‌ های فقهی مطرح نیست كتاب‌ های فقهی طرحش این است كه این عقد لازم است یا لازم نیست خیاری است یا خیاری نیست و مانند اینها؛ اما حالا «شما تقوا را رعایت كنید» و مانند آن در كتاب‌ های علمی مطرح نیست. 🔹 در كتاب ‌های عقلی سخن از بود و نبود است، برهان اقامه می ‌كنند كه فلان چیز هست فلان چیز نیست؛ اما من فلان چیز را دوست دارم یا فلان چیز را دوست ندارم در كتاب ‌های عقلی مطرح نیست؛ ولی می ‌بینید قرآن كریم وقتی مسئله را نقل می ‌كند، در كنار برهان, از وجود مبارك ابراهیم (سلام الله علیه) نقل می ‌كند كه فرمود من آفل را دوست ندارم. خب این دارد برهان اقامه می‌كند بر توحید, برهان اقامه می ‌كند بر نفی شرك كه توحید، حق است و شرك، باطل است، خب در حق و باطل و صدق و كذب, «دوست دارم» و «دوست ندارم» راه ندارد؛ اما این كتاب چون است [می ‌گوید:] انسان خدا را از آن جهت كه دوست دارد، می ‌پسندد و می ‌پذیرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 السَّلاَمُ عَلَى حُجَّةِ الْمَعْبُودِ وَ كَلِمَةِ الْمَحْمُودِ... 🌱سلام بر آن مولایی که آینه ی تمام نمای خداست. سلام بر او و بر روزی که تمام خلق در آینه وجود او، خدا را به تماشا خواهند نشست... 📚 مفاتیح الجنان، زیارت امام زمان سلام الله علیه در قید غمم، خاطرِ آزاد کجایی؟ تنگ است دلم، قوّت فریاد کجایی؟ کو هم نفسی، تا نفسی شاد برآرم؟ ای آن که نرفتی دمی از یاد کجایی؟ https://eitaa.com/qurantehran
4_6001491767025732979.mp3
2.57M
نماز یکشنبه های که خواندنش باعث پاک شدن حق الناس میشود 🎤: استاد ابراهیم افشاری ━═━🍃❀🌺❀🍃━═━ 🔴 ماه ذی‌القعده را فراموش نکنید، هرکس قصد توبه دارد این عمل را به جا آورد.🌸 🌟در فضيلت نماز روزهای یکشنبه ماه ذی القعده بسيار از رسول خدا (صلي الله عليه و آله) روايت شده كه: ✨توبه اش مقبول و گناهش آمرزيده شود. ✨ با ايمان بميرد. ✨ دينش گرفته نشود. ✨ قبرش گشاده و نوراني گردد. ✨ والدينش ازاو راضي گردند. ✨ مغفرت شامل حال والدين او و ذريّه او گردد. ✨ توسعه رزق پيدا كند. ✨ملك الموت با او در وقت مردن مدارا كند. ✨ به آسانی جان او بيرون شود. دو نماز دو رکعتی، در هر رکعت پس از حمد، سوره توحید سه مرتبه + ناس + فلق بعد از اتمام نماز هفتاد مرتبه استغفار کند، سپس بگوید: 🔺 لا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاَّ بِاللهِ الْعَلىِّ الْعَظیمِ آنگاه بگوید: 🔺 یا عَزیزُ یا غَفّارُ، اِغْفِرْ لى ذُنُوبى، وَ ذُنُوبَ جَمیعِ الْمُؤْمِنینَ وَ الْمُؤْمِناتِ، فَاِنَّهُ لا یَغْفِرُ الذُّنُوبَ اِلاَّ اَنْتَ. https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ آیت‌الله بهجت قدس‌سره: «باید ملتفت باشید! دیگر چاره‌ای نیست، الا اینکه خودتان را به خدا بسپارید و متوسل شوید؛ یک دست شما قرآن و دست دیگر عترت باشد. عترت، معارفش در مثل «» است؛ اعمالش در مثلِ «» است؛ اعمال تکلیفی‌اش در مثل همین رساله‌های عملیه است.» https://eitaa.com/qurantehran
4_5863707322089474768.mp3
2.14M
🔺 شرح دعای بیستم(دعای مکارم الاخلاق) 💠جلسه ۴۵ (طلب قناعت و استغنا در امور اقتصادی) اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ تَوِّجْنِي بِالْكِفَايَةِ وَ سُمْنِي حُسْنَ الْوِلاَيَةِ وَ هَبْ لِي صِدْقَ الْهِدَايَةِ وَ لاَ تَفْتِنِّي بِالسَّعَةِ وَ امْنِحْنِي حُسْنَ الدَّعَةِ بار خدايا، درود بفرست بر محمد و خاندانش و تاج بى ‏نيازى بر سر من نه و بر آنم دار كه هر كار كه مى‏ كنم نيكو به انجامش رسانم و هدايت صادقم آموز و مفتون مال و جاهم مساز و آسودگيم عنايت كن‏ https://eitaa.com/qurantehran