eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.3هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ شب قَدر شب نزول قرآن و مقدّر شدن امور یک‌ساله انسان‌هاست. قرآن در سوره‌های قدر و دخان از این شب سخن می‌گوید. 🔸براساس آیات قرآن و روایات، ارزش شب قدر بیش از هزار ماه است. این شب بافضیلت‌ترین شبِ سال و شب رحمت الهی و آمرزش گناهان است و در آن فرشتگان به زمین می‌آیند و بنابر برخی از احادیث، مقدرات سال آینده بندگان را بر امام عرضه می‌کنند. 🔹 چه چیز از این بالاتر که خود خدای متعال یکی از شب‌های ماه مبارک رمضان را بر شب‌های هزار ماه برتری داد و آن شب با عظمت را شب قدر نامید. 🔺قرآن کریم در آیات سوم و چهارم سوره دخان علت دیگر فضیلت این شب بزرگ را تعیین مقدرات انسان قلمداد نموده و می‌فرماید: "انا أَنْزَلْنَاهُ فِی لَیْلَةٍ مُبَارَکَةٍ ۚ إِنَّا کُنَّا مُنْذِرِینَ(۳) فِیهَا یُفْرَقُ کُلُّ أَمْرٍ حَکِیمٍ(۴) / ما قرآن را در شبی فرخنده نازل کردیم، زیرا که هشدار دهنده بودیم. پس در آن شب هر کاری محکم و استوار می شود". 🔸شب قدر بهترین فرصت برای طلب بخشش و آمرزش گناهان از خداوند است و پروردگار در این شب عنایت ویژه‌ای به بندگان خود دارد و در واقع آن را بهانه‌ای جهت آمرزش بندگان خود قرار داده است. https://eitaa.com/qurantehran ادامه👇👇
👆👆 ادامه ✳️ شب قدر، شب نزول قرآن 🔸پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) در روایتی وجود شب قدر را غایت لطف خدا به امت خویش برشمرده و می‌فرماید: "به امت من در ماه رمضان چیز داده شده که به امت هیچ پیغمبری پیش از من داده نشده است. 1⃣ : هر گاه شب اول ماه رمضان فرا رسد خداوند به سوی بندگان نظر می‌کند و کسی که خدا به او نظر کرده تا ابد عذاب نمی‌شود. 2⃣: بوی بد دهان آنان که در نزد خدا شب زنده‌داری می‌کنند خوشبوتر از بوی مشک می شود. 3⃣: ملائکه برای ایشان در شب و روز استغفار می کنند. 4⃣: همانا خداوند عزوجل بهشت خویش را امر می‌کند که کند و تزیین شود برای بندگان. پس چه نزدیک است که سختی‌های دنیا آنها را در خود فرو برد و می روند به سوی بهشت و کرامت من. 5⃣: پس هر گاه شب آخر فرا رسد خداوند همه بندگان را می آمرزد. ➖مردی سؤال کرد: یا رسول‌اللّه در شب قدر؟ ❇️ حضرت فرمودند: مگر نمی دانی که کارگران هر گاه کارشان تمام شود، مزد به آنها می دهند». 🔶 در روایتی از امام‌صادق (علیه‌السلام) نقل شده است که مقدرات در شب نوزدهم، آن در شب بیست‌ویکم و آن در شب بیست‌وسوم ماه رمضان صورت می‌گیرد. https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👆👆 ادامه ✳️ شب قدر، شب نزول قرآن 🔸با ثواب‌ترین اعمال در شب قدر دو چیز است؛ 1⃣ از وجود مبارک نبی‌اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) سوال شده که یک کسی محضر ایشان عرض می‌کند: اگر شب‌قدر را دریابم چه بکنم؟ حضرت می‌فرماید: از خدا بخواه. ❓عافیت یعنی چه؟ در دعای ۲۳ صحیفه سجادیه امام زین العابدین ایشان معنای عافیتی که باید طلب شود ذکر کرده است. 2⃣ افضل اعمال شب‌قدر، دعا برای فرج حضرت حجت (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) است که معنای قدر بتمامه و کماله وابسته به وجود نازنین او و تقدیر ما در گرو نگاه و امضای او در این شب هاست. لذا به نوعی خلاصه همه آنچه از خیر از محضر خدای متعال میخواهیم تفسیر می‌شود. 🔸امام صادق(علیه‌السلام) در حدیثی می‌فرماید: حقیقت شب‌قدر، حضرت فاطمه‌زهراء(سلام‌الله‌علیها) هستند و اگر کسی به ایشان معرفت پیدا کند، شب قدر را درک کرده است، از طرف دیگر هم در قرآن کریم آمده: «وَ مَاأَدْرَاکَ مَا لَیْلَةُ الْقَدْرِ»،🤔 🔰 بین وجود معظم قرآن کریم و امام معصوم ارتباط خیلی مهمی است به گونه‌ای که اگر امام نباشد، قرآن فهمیده نمی‌شود، و امام، عِدل قرآن و مکمل این مصحف شریف به عنوان یکی از دو ثقل گران‌بهای پیامبراکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) باید مورد توجه قرار گیرد.[حدیث ثقلین] 🔶 در روایت معتبر دیگری از وجود مبارک امام محمدباقر (علیه‌السلام) وارد شده است که می‌فرمایند: ای گروه شیعیان، با سوره "إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ" برهان آورید تا پیروز شوید. به خدا قسم که این سوره پس از پیامبراکرم(صلی الله علیه و آله) دلیل خدای بزرگ بر مردم است و آن سوره از امتیازات دین شماست و نهایت دانش ما. 🔺سؤال اینجاست چرا امام محمدباقر (علیه السلام) به شیعیان امر به مخاصمه درباره این سوره مبارکه می‌کند؟ مگر چه چیز مهمی در این سوره قرار دارد که به ما وعده پیروزی بر دشمنان می‌دهد؟ در پاسخ باید گفت مسئله در همین اتصال قرآن و ولایت است که این سوره مبارکه در واقع پیرامون ولایت ائمه(علیهم السلام) نیز نازل شده و حقیقت ولایت را بیان می‌کند، در حالیکه ظاهر سوره درباره نزول قرآن در شب‌قدر است. 🔷 امام جعفرصادق (علیه السلام) درباره حقیقت شب قدر می فرماید: اللَّیْلَهْ فَاطِمَهْ(سلام الله علیها) وَ الْقَدْرُ اللَّهُ، فَمَنْ عَرَفَ فَاطِمَهْ(سلام الله علیها) حَقَّ مَعْرِفَتِهَا فَقَدْ أَدْرَکَ لَیْلَهْ الْقَدْرِ وَ إِنَّمَا سُمِّیَتْ فَاطِمَهْ(سلام الله علیها) لِأَنَّ الْخَلْقَ فُطِمُوا عَنْ مَعْرِفَتِهَا: منظور از ، حضرت فاطمه‌زهرا (سلام الله علیها)، و منظور از ، خداوند است، پس هرکه حضرت فاطمه‌زهرا (سلام الله علیها) را به واقع بشناسد، لیلة القدر را درک کرده است، و همانا او را فاطمه نامیدند چون مردمان از کسب معرفت واقعی نسبت به وی عاجز هستند. https://eitaa.com/qurantehran ادامه👇👇
👆👆 ادامه ✳️ شب قدر، شب نزول قرآن 🔸پس هرکس حضرت فاطمه‌زهرا(س) را بشناسد، لیلة‌القدر را درک کرده است. 🔶 در جای دیگری امام صادق (علیه‌السلام) فرمودند: "وَ أَمَّا قَوْلُهُ لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ، یَعْنِی فَاطِمَهْ(سلام الله علیها)" ⬅️ امّا این آیه: لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ، یعنی حضرت فاطمه‌زهرا (سلام الله علیها). حقیقت شب قدر منشأ و سرچشمه‌ ولایت و حلقه اتصال بین نبوت و امامت، حضرت زهرای‌اطهر(سلام الله علیها) است و شرط درک شب قدر، معرفت به حضرت صدیقه‌طاهره(سلام الله علیها) است. 🔷 یا در روایتی از امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) نقل شده است که از نبی‌مکرم‌اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) روایت می‌کنند که رسول‌الله (صلی الله علیه و آله) به من فرمود: «یا علیّ! آیا می‌دانی معنی شب قدر چیست»؟ ➖ عرض کردم: «نه ای رسول خدا» 🔹رسول‌الله(صلی الله علیه و آله) فرمود: «خداوند تبارک‌وتعالی در آن شب، به تقدیر و سرنوشتی که در روز قیامت خواهد بود، قضا و حکم، و اندازه‌گیری نموده، و در آنچه خدای عزّ‌وجلّ فرمان داد ولایت تو بود، و نیز ولایت امامان از نژاد تو، تا روز قیامت. 🔺در این روایت، معیار و ملاک سرنوشت و تقدیر، ائمه‌اطهار (علیهم السلام) قرار گرفته است. شرط درک ما از این حقیقت و دست یافتن به معرفت فاطمی حرکت در مسیر زندگی و الگوی زیست ایشان در تمام ارکان و اجزای زندگی ماست. ❗️ در واقع میزان بهره‌وری ما از شب قدر وابسته به میزان و ما به عنوان پیروان زهرای‌مرضیه (سلام الله علیها) است، پس توجه کنیم که در شب قدر و در این شب‌های مبارک علاوه بر قرائت قرآن‌کریم، دست به دامان اهل‌بیت(علیهم‌السلام) شویم تا به واسطه این دو میراث گرانبهای پیامبراکرم(صلوات‌الله‌علیه‌وآله) رستگار گردیم و بیش از پیش قدر و منزلت شب‌قدر را دریابیم. https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ ، ⬅️سوره مبارکه نور، آیه ۱۲ 🔸تفسیر رهبر معظم انقلاب: ❇️ آن حادثه‌ای که خیلی مهم است و من بارها آن را در ذهن خود مرور کردم و به آیات این حادثه در قرآن مراجعه کردم حادثه است. 🔶 در سوره مبارکه ی نور چند آیه مربوط به همین حادثه میشود. حادثه ی « به طور خلاصه این است که یکی از همسران پیامبر در یکی از جنگها از قافله عقب افتاده بود. پیامبر آن همسرشان را به میدان جنگ برده بودند وقتی که بر می گشتند و می آمدند او را ندیدند. حالا به هر جهتی یا آن مخدره خواب مانده بود و یا به دنبال حاجتی رفته بود. مسلمانها آمدند یک وقت دیدند که همسر پیامبر در میان آنها نیست مردی از مسلمانها پیدا شد و همسر پیامبر را به مدینه آورد.» 🔶 حالا آن زن کدامیک از همسران پیامبر بوده بین اهل سنت و شیعه اختلاف است... بعد از آن که این مخدره به مدینه برگشت بعضی از افراد هرزه گو و یاوه گو زمزمه ای را میان مردم انداختند که این خانم کجا بود و چرا عقب ماند و این شخصی که او را آورد چه کسی بود؟ بدون این که تصریح کنند و تهمت مشخصی را متوجه بکنند، زمزمه و ای را در میان مردم پخش کردند. 🔸 مسأله این نیست که آن مخدره زن پیامبر است و باید او را احترام کرد در آیات قرآن مساله چیز دیگری است. آیات سوره ی نور درباره ی «افک - یعنی همین سخن دروغی که منافقان و بدخواهان و افراد ناسالم در جامعه پخش و شایع می کردند به شدت حساسیت نشان میدهد و چند آیه ی پی در پی با لحن بسیار تندی خطاب به مسلمانها ذکر میشود که چرا وقتی شما این شایعه را شنیدید نسبت به گوینده ی آن شدت عمل بخرج ندادید؟ https://eitaa.com/qurantehran
ادامه👆👆 ✳️ ، 🔸 چند آیه ی پی در پی با لحن بسیار تندی خطاب به مسلمانها ذکر میشود که چرا وقتی شما این شایعه را شنیدید نسبت به گوینده ی آن شدت عمل بخرج ندادید - مستفاد از آیات این است - و چرا این شایعه را قاطعانه رد نکردید؟ 🔶 در این آیه دو جا جمله با «لولا» شروع میشود. اهل ادبیات عرب توجه دارند که وقتی به کار میرود که انسان میخواهد با کمال شدت و توبیخ کامل به مخاطب خود بگوید چرا این کار را نکردید؟ «ولولا ان سمعتموه ظن المؤمنون والمؤمنات بانفسهم خيرا و قالوا هذا افک مبین» چرا وقتی که شما مسلمانها (مؤمنین و مؤمنات این شایعه را شنیدید به یکدیگر حسن ظن نشان ندادید و به طور قاطع نگفتید که این دروغ است؟ 🔷 یک جای دیگر می فرماید «و لولا اذ سمعتموه قلتم ما يكون لنا ان نتكلم بهذا سبحانک هذا بهتان عظیم» چرا وقتی که این شایعه را شنیدید نگفتید که ما حق نداریم این شایعه را تکرار کنیم؟🤔 این یک بهتان بزرگ است. 🔹بعد در آخر این آیات هم می فرماید «یعظكم الله ان تعودوا المثله ابدأ ان كنتم مؤمنین» یعنی خدا به شما موعظه و نصیحت می کند که هرگز دیگر گرد چنین شایعه هایی نگردید و دیگر چنین حادثه‌ای میان جامعه ی اسلامی به وجود نیاید اگر مؤمن هستید یعنی شرط ایمان این است. (...) 🔸 به نظر من این حادثه ی عظیمی در تاریخ اسلام و زمان پیامبر است که به این وسیله در محیط اسلامی ریشه ی در مسائل شخصی افراد - که موجب سوءظن و بدبینی نسبت به یکدیگر میشود و محیط و فضا را ناسالم میکند - کنده شد. اسلام این گونه است. پس یکی از کارهای رسول اکرم (ص) این بود که فضای جامعه را یک فضای مهربان و سرشار از مهر و محبت بسازد تا همه ی مردم در آن نسبت به یکدیگر محبت بورزند و به چشم حسن ظن و خوشبینی به یکدیگر نگاه کنند. امروز هم تکلیف ما همین است. 🔶 فضا را نباید از تهمت و از گمان سوء پر کرد. قرآن کریم می فرماید:« ولولا اذ سمعتموه ظن المؤمنون والمؤمنات بانفسهم خيرا » وقتی میشنوید که یکی را متهم میکنند چرا به همدیگر حسن ظن ندارید؟ تکلیف دستگاه اجرائی و قضائی به جای خود محفوظ است. دستگاههای اجرائی باید مجرم را تعقیب کنند. دستگاه های قضائی باید مجرم را محکوم و مجازات کنند با همان روشی که ثابت می شود و در قوانین اسلامی و قوانین عرفی ما هست و هیچ هم در این زمینه نباید کوتاه بیایند اما مجازات مجرم که از طرق قانونی جرم او ثابت شده است غیر از این است که به گمان، به خیال، به تهمت، یکی را متهم کنیم، بد نام کنیم، توی جامعه دهن به دهن بگردانیم اینکه نمی شود. این فضا فضای درستی نیست. 📚رهبر انقلاب در خطبه های نماز جمعه ی تهران ۱۳۸۸/۷/۲۸ و خطبه های نماز عید سعید فطر ۱۳۸۸/۲/۲۹ https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 روش دعا کردن در شب‌های قدر به روایت آقامجتبی تهرانی(ره) ━═━⊰   🍃🌸🍃   ⊱━═━ ✳ اول طهارت، بعد دعا 🔻 ما همه اجمالا کم‌و‌بیش هر کس به اندازه‌‌ی خود دارای هستیم. در این اولا باید کنیم، گناهان پاک شود و وقتی گناه پاک شود، مقدرات عوض می‌شود. اول، آب لجن حوض را باید انسان بکشد و بیرون بریزد تا آب تازه به‌جای آن آب بریزد. اگر آب تازه هم روی آن آب لجن بریزند، فایده‌ نمی‌کند. اول باید توبه کرد. اول باید طهارت کرد. شست‌وشویی کن و آنگه به خرابات خرام تا نگردد ز تو این دیر خراب آلوده ✅ اول است و بعد کردن. 📚 برگرفته از کتاب ، ج۱۲ 📖 ص ۴۲۶ https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
الهي! ظَلِّلْ عَلَى ذُنُوبِي غَمَامَ رَحْمَتِكَ وَ أَرْسِلْ عَلَى عُيُوبِي سَحَابَ رَأْفَتِكَ خدايا! بر گناهانم سايه‌ي ابر رحمتت را بينداز و ابر ريزان مهرباني‌ات را براي شست و شوي عيب‌هايم بفرست. 🔰رأفت خاص الهي به مؤمنان و مصاديق آن 🔹رأفت خاصي است که در بين انسان‌ها – به عنوان مثال- به مادر نسبت مي‌دهيم. مادر حالت رأفت و دل‌سوزي خاصي دارد که هرگز چنين حالتي به پدر نسبت داده نمي‌شود. خداي متعال نسبت به مؤمنين،‌ هم رحمت دارد و هم رأفت چنان که در قرآن شريف مي‌فرمايد: «إِنَّهُ بِهِمْ رَءُوفٌ رَحِيمٌ» خداوند به بندگان، رئوف و رحيم است. 🔺زيرا آنان نياز به رسيدگي خاص نسبت به حالاتشان از جانب خداوند مهربان دارند. 🔻بنابراين اگر لغزش‌هايي از انسان صادر شد، بايد در صدد جبران آن برآيد تا در اثر عنايت الهي، تأثيرات منفي آن در روح انسان کم شده و سپس به طور کلي از بين برود. 🔺 و اگر خداي نکرده لغزش‌ها و عثراتش ادامه پيدا کند، روح انسان مانند زمين خواهد شد که به مرور زمان و با لگدمال شدن، سفت و محکم مي‌گردد تا جايي که شبيه به سنگ مي‌شود و ديگر با آب ساده شسته و تميز نخواهد شد بلکه نياز به کلنگ و زير و رو کردن دارد تا آب را به خود بگيرد. 🔰 روح نيز نياز به و تضرع عميق دارد تا درياي رحمت الهي را به تلاطم درآورد. به همين جهت، چون خداوند انسان مؤمن را دوست دارد، وقتي گناهي انجام داد و توبه نکرد، يا توبه کرد و خداوند مصلحت او را در شست و شو و طهارت باطني بيش‌تري ديد او را به اموري مبتلا مي‌گرداند تا کاملاً پاک شود. 📚 (استاد تحریری) https://eitaa.com/qurantehran
الهي! ظَلِّلْ عَلَى ذُنُوبِي غَمَامَ رَحْمَتِكَ وَ أَرْسِلْ عَلَى عُيُوبِي سَحَابَ رَأْفَتِكَ خدايا! بر گناهانم سايه‌ي ابر رحمتت را بينداز و ابر ريزان مهرباني‌ات را براي شست و شوي عيب‌هايم بفرست. 🔶اگر انسان تحت سايه‌ي قرار بگيرد و گناهاني را که با از بين رفته‌اند ادامه ندهد، از تأثير حرارتي آن گناهان کاسته مي‌شود و هر قدر انسان بيش‌تر خود را در سايه‌ي رحمت الهي قرار دهد و سايه‌ي رحمت خداوند نيز هر مقدار ضخيم‌تر باشد، تأثير بيش‌تر و مطلوب‌تري خواهد داشت. مانند سايه‌ي ابرها که به نسبت تابش و حرارت خورشيد در منطقه‌هاي مختلف تأثيرات متفاوتي دارد. 🔸اين تعبيرات بيان‌گر مقدار و ميزان تمرد و رسوخ گناه در انسان و در نتيجه، دوري او از ساحت است. به همين جهت انسان همواره بايد از رسوخ گناهان پرهيز اوليه داشته سپس از ارتکاب گناهان دوري نمايد؛ زيرا انجام گناهان، اوصاف رذيله‌اي را در انسان ايجاد مي‌کند و بايد براي رهايي و شست و شو از هر دو رذيله از خداوند طلب رحمت نمود. ♦️رقّت بيش‌تر از رحمت است. در اين‌جا تعبير حضرت عوض شده و نسبت به عيوب، تعبير رأفت به کار رفته است؛ چرا که رذايل انسان و حالات نفساني او مخفي است، به طوري که گاهي خود انسان هم از آن‌ها غافل است! لذا عنايت ويژه‌اي لازم است تا انسان نسبت به آن صفات، بيدار و شده و راه‌کار از بين رفتن آن‌ها را هم بيابد. ما بدان مقصد عالي نتوانيم رسيد هم مگر پيش نهد لطف شما گامي چند 📚 (استاد تحریری) https://eitaa.com/qurantehran
الهي! ظَلِّلْ عَلَى ذُنُوبِي غَمَامَ رَحْمَتِكَ وَ أَرْسِلْ عَلَى عُيُوبِي سَحَابَ رَأْفَتِكَ خدايا! بر گناهانم سايه‌ي ابر رحمتت را بينداز و ابر ريزان مهرباني‌ات را براي شست و شوي عيب‌هايم بفرست. 🔶انسان در و زندگاني دنيايي به دو نوع مانع برخورد مي‌کند که هر چند به يک ديگر مرتبط هستند اما يکي از ديگري عميق‌تر است 1️⃣ است که عمدتاً در اثر طغيان خواسته‌هاي نفساني يا در جهات شهواني يا امور غضب آلود از انسان صادر مي‌شود؛ 2️⃣ و حالات نامطلوبي است که در اثر ارتکاب گناهان پيدا مي‌شود. انسان براي اين که به اين دو مانع مبتلا نشود نياز به خاص خداي متعال دارد. 🔶 در اين فراز از مناجات هم دو حقيقت از خداي متعال خواسته شده است: يکي نسبت به است و براي رفع آن‌ها، غمام و سايه‌ي ابر رحمت درخواست گرديده همان‌گونه که ابر مانع تابش آفتاب شده و سايه مي‌افکند و زمينه براي بارش باران است؛ ديگري نسبت به است و براي رفع ‌آن‌ها، سحاب که ابر باران دار است تقاضا گرديده همان طور که باران در زمين نفوذ مي‌کند و شست و شو مي‌دهد. ⛔️اگر کسي مبتلاي به گناه شود اين گناه تأثير در او مي‌گذارد. در اين صورت شخص نياز به دو عنايت از ذات مقدس الهي دارد: يکي اين که زنگار قلب ناشي از گناه را بزدايد که در اين‌جا از آن تعبير به «غمام رحمتک» شده: خدايا! ابر رحمتت را سايه بر گناهان من بگستران؛ و ديگر اين که چون گناهان تأثير نفساني مي‌گذارد و حالت و صفات نامطلوب نفساني ديگري را ايجاد مي‌کند، نياز به شستن و نفوذ باران دارد. لذا تعبير به سحاب و باران رأفت الهي شده است. ما بدين در نه پي حشمت و جاه آمده‌ايم از بد حادثه اين جا به پناه آمده‌ايم لنگر حلم تو اي کشتي توفيق کجاست که در اين بحر کرم غرق گناه آمده‌ايم آبرو مي‌رود اي ابر خطاپوش ببار که به ديوان عمل نامه سياه آمده‌ايم 📚 (استاد تحریری) https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در قلبم هیچ در دستهایم هیچ توشه ام هیـچ نفس سپیدم را آلوده ام به رنگ دنیا... یا غفور؛ امشب به تو محتاجم بیایم... تا زیر بـارانِ قدر، خوبم کنی! یا رب دل مرده‌ی مرا احیا کن بر روی گدای نیمه شب در وا کن سوگند به قطره قطره‌ی خون علی پرونده ی اعمال مرا امضا کن.. https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مرحوم آیت الله مجتبی تهرانی 🔘شب نوزدهم شب شرمندگی است اما ما دست خالی هم نیستیم، اتکای ما امیرالمؤمنین علی علیه السلام است 🌙 عاشقان خوب امیر المومنین علی علیه السلام؛ ما را از دعای خیر خود در امشب فراموش نکنید. https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹السَّلامُ عَلی الْمُدَّخَرِ لِکَرامَةِ اَوْلِیآءِ اللَّهِ وَ بَوارِ اَعْدآئِهِ... ▪️ سلام بر مولایی که با آمدنش دوستان خدا سربلند می شوند و دشمنان خدا سر به نیست. سلام بر او و بر روزی که خدا در انتظار آن است. 🔹تمام پنجره ها رو به آسمان باز است ببار حضرت باران که فصل اعجاز است 🔹کجا قدم زده ای تا ببوسم آنجا را که بوسه بر اثر پایت عین پرواز است https://eitaa.com/qurantehran
نزدیک اذان صبح شد و وقت رفتن به مسجد، حضرت آماده مسجد رفتن شد. مرغابی‌ها سر راه مولا را گرفته صدا و ناله می‌کردند. حضرت فرمود: «آنها را به حال خود واگذارید زیرا آنها صیحه می‌زنند [و طولی نمی‌کشد] که به دنبال آن نوحه‌گری‌ها بلند می‌شود. ام کلثوم و امام‌حسن(ع) عرض کردند: چرا فال بد می‌زنید؟! فرمود: فال بد نیست، دل گواهی می‌دهد که به شهادت می‌رسم! ناله‌های مرغان و اشک فرزندان، مانع علی (ع) نگشت، به راه خویش ادامه داد تا به در خانه رسید، کمربند حضرت به قلاب در گیر کرد و باز شد گویا با زبان بی‌زبانی‌اش می‌خواست مولا را از تصمیم رفتن به سوی دوست باز دارد، اما برعکس فریاد آن عاشق شهادت بلند شد که خطاب به خود می‌گفت: «ای علی! کمربندت را برای مرگ محکم ببند، زیرا مرگ تو را ملاقات می‌کند و از مرگ هنگامی که می‌آید جزع و ناله مکن و به دنیا مغرور نشو هر چند با تو همراهی کند. (زیرا) روزگار همچنان که تو را به خنده می‌آورد، همین طور می‌گریاند! https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 روز نوزدهم ماه مبارک رمضان ▪️ أللَّهُمَّ وَفِّرْ فیهِ حَظّی مِنْ بَرَکاتِهِ وَ سَهِّلْ سَبِیلی إلی خَیْراتِهِ وَ لاتَحْرِمْنی قَبُولَ حَسَناتِهِ یا هادِیاً إِلیَ الْحَقِّ الْمُبِین ▪️خدایا! در این روز بهرۀ مرا از برکاتش وافر گردان و به‌سوی خیراتش، مسیرم را سهل و آسان ساز و از حسنات مقبول آن، مرا محروم مساز. ای هدایت‌کننده به‌سوی حق آشکار! 🔰پیام‌های دعا 1⃣ بهرۀ وافر از برکات ماه رمضان 2⃣ آسان‌شدن راه خیرات 3⃣ محروم‌نشدن از انجام حسنات 4⃣ هدایت به‌سوی دین حق 🔰پیام منتخب ✍️در مسير بندگی خداوند و انجام واجبات و مستحبات الهی‌، كارهای زيادی است كه بايد انجام دهيم؛ ولی به دلايل زيادی‌، همچون وسوسه‌های شيطانی و نفسانی‌، تنبلی‌، سستی ايمان و... انجام اين امور برای ما مشكل می‌شود و گاه آن‌ها را انجام نمی‌دهيم. در دعای این روز، از خداوند آسان‌شدن مسير بندگی را طلب می‌كنيم تا به مدد الهی‌، سختی آن کارها برای ما از بین برود. وقتی حضرت موسی(ع) آمادۀ قيام عليه فرعون شد، از خدا آسانی اين كار بزرگ را خواست و گفت: «وَ يَسِّرْ لِی أَمْرِی؛ و كارم را بر من آسان كن.» (طه: ۲۶) اگر اين آسانی در كارهای گوناگون، به‌ويژه در انجام اعمال عبادی شامل حال ما شود، به‌طور قطع بيشتر و بهتر خدا را عبادت خواهيم كرد. ✨رسول گرامی(صلی‌الله علیه وآله وسلم) فرمود: «برای هر حاجتی كه داريد، حتی اگر بستن بند كفش باشد، دست خواهش به سوی خداوند ـ عزوجل ـ دراز كنيد؛ زيرا تا او آن را آسان نکند، آسان نشود.» 📚ميزان الحكمه، ج ۴، ص ۲۴ https://eitaa.com/qurantehran