eitaa logo
🔸️راهبری فرهنگ🔸️
2هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
2.3هزار ویدیو
277 فایل
برای آشنایی بیشتر با ما: @admin_khaneh1 ارتباط با مدیر کانال: @admin_khaneh
مشاهده در ایتا
دانلود
قضیه منحنی J چیه؟ جیمز دیویس معتقد است نتیجه ادامه ی نیست بلکه حاصل رکود، پس از یک دوره است. در زمان رونق اقتصادی انتظارات مردم مرتب بالا می رود و بصورت خطی رشد می کند اما امکاناتی که مردم با آن به خواسته هایشان می رسند رشد کمتری از نیازهای آنان دارد و  ممکن است این امکانات کاهش بیابد. با ادامه این روند فاصله بین انتظارات و دستاوردها در جامعه آنقدر ناامیدی و حس نرسیدن به امیال ایجاد می کند که انقلاب رخ می دهد. (برگرفته از کتاب نوشته ی ، با اندکی تلخیص و تغییر) ❇️ کانال "راهبری فرهنگ" 🔷@rahbariefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
: یک هزارم مشکلات ما مربوط به است. مشکل اصلی کشور است و این به روان جامعه آسیب می‌زند. ❇️ کانال "راهبری فرهنگ" 🔷@rahbariefarhang💯
4_5958810894593951581.pdf
1.93M
📗 نویسنده: مترجم: سهامی ۱۳۸۴ / ۱۵۹ صفحه ❇️ کانال "راهبری فرهنگ" 🔷@rahbariefarhang💯
💠 : ‌‌‌ذبحِ ‌‌‌تحقیرآمیز ‌‌‌اجباریِ ‌‌‌مذهب ‌‌‌و ‌‌‌ ‌‌‌در ‌‌‌پای ‌‌‌حکمرانیِ ‌‌‌متاخر ‌‌‌غربی ✍ دکتر محمدرضا 1. پسااسلامیسم را مطابق قولی که به آقای دخانچی دادم، خریدم و دیدم. در یک کلام، این کتاب، «بازنگری رابطه مذهب و سیاست در ایران» نیست، بلکه ‌‌‌ذبحِ ‌‌‌تحقیرآمیز ‌‌‌اجباریِ ‌‌‌ ‌‌‌و ‌‌‌ایران در پای ‌‌‌حکمرانیِ ‌‌‌ متاخرِ ‌‌‌غربیِ متناسب با فضای است. پسااسلامیسم، کلِ تاریخ اسلام و ایران را با همۀ پیچیدگیها و عظمت-هایش، به پای تحولات سه یا چهار دهۀ اخیر غربی قربانی می‌کند. پسااسلامیسم، حتی برای ما از دریچۀ مطالعات فرهنگی، طرح مسئله‌ هم نمی‌کند (که کاش چنین می‌کرد و گزارشگری توصیف‌گر باقی می‌ماند و در این‌صورت، ارزشمند بود)، بلکه همانطور که صفحات 194-208 نشان می‌دهد، با اصرار و تجویز، مانیفست‌گونه، برای ما نسخه می‌پیچد؛ سعی دارد ردایِ ساختارشکنی و جستجویِ معنویت سیاسی پست مدرن را بر قامت اسلام انقلابی (ره) بپوشاند. 2. نقد مفصل تر کتاب‌را اگر فرصت شد، شاید بعداً منتشر کردم، اما برخی از شواهد این به مذبح‌بردن‌ها را اشاره و بقیه را به همان نقد مفصلتر موکول می‌کنم. الف) به‌مذبح بردنِ به پای لویاتان: «در ولایت فقیه، [با روایت امام (ره)]، عاملیت اسلام در مبارزه با در خدمت نظریه پردازی مدرن مسلمانان درآمده تا آنها بتوانند چشماندازی از یک ‌‌‌لویاتان مستقل، بومی، مذهبی و الگوگرفته از پیامبر اسلام (ره) ارائه کنند» (ص118). ب) «اسلامیسم در نقد جهان مدرن از فیلسوفان غربی نظیر ، و بهره برد؛ اما با افزودن معنویت دینی به‌عنوان جایگزین مادیِ غرب، سنتی متفاوت در نقد به‌وجود آورد و نوعی پست‌مدرنیتۀ معنویت‌گرا ساخت» که البته اسباب جذب میشل فوکو هم بود (ص125). گویی مثلاً امام خمینی (ره) منتظر توضیح میشل فوکو از انقلاب اسلامی بوده‌اند تا او بگوید که انقلاب اسلامی، کشف معنویت سیاسی با تکیه بر آراء نیچه و هایدگر و سارتر است. فقط نمی‌دانم چرا میشل فوکو که «اراده‌ به دانستن» را در تاریخ سکسوالیته دنبال می‌کرد، آنچه در انقلاب ایران جستجو می‌کرد را نیافت؟! ج) «اسلامیسم» که دخانچی در امتداد پروژۀ معرفتی ملاصدرا معرفی می‌کند، در مسیر ساختِ پست‌مدرنیته‌ای معنویت‌گرا بوده است و «معتقد بود مدرنیته، یانگ است و معنویت، یینِ آن و باید با تلفیق این‌دو، جهان جدیدی ساخت» (ص139). اینهم یکی از همان شواهدی است که می‌کوشد خرقۀ تنگ و ضیق پست‌مدرنیتۀ حداکثر 30-40 ساله را به اصرار، بر قامتِ تاریخ بلند و بالایِ سنتِ اسلامی بپوشاند. 3. مواردی از این دست زیاد است و فرصت اندک، اما آنچه حقیقتاً عجیب است، عدم تناسب میان سطح منابع علمی پژوهش با مدعای حیرت‌انگیز آن است (دقت بفرمایید، مسئلۀ بر سر تناسب سطح منابع با سطح مدعا است). عمیق‌ترین منابع پسااسلامیسم در زبان انگلیسی، مقالۀ «پرسش از تکنولوژی و چند مقالۀ دیگر» هایدگر، سه کتاب از فوکو، یکی از دلوز و یک‌کتاب از وبر است؛ بله، همین مقدار برای توضیح مدعایی به این بزرگی. اگر به تعیین‌تکلیف‌های عجیب دربارۀ فلسفۀ ملاصدرا در متن نگاه کنیم، با خود می‌گوییم که نویسنده حتماً حداقل یک‌بار مروری بر مجلدات مهم اسفار ملاصدرا داشته، اما در ارجاعات، نه خبری از اسفار یا شواهدالربوبیه است و نه حتی کتاب‌هایی نظیر آموزش فلسفه، بدایه‌الحکمه‌ یا نهایه‌الحکمه، درآمدی بر نظام حکمت صدرایی و ... عمدۀ ارجاع، به مقاله‌ای از دکتر نجف لک‌زایی، با دقتی پایین است. اگر با اشاره به مدعایی مشابه با مدعای کتاب پسااسلامیسم و البته بسیار متواضعانه‌تر از سوی مولف، بخواهیم رابطۀ اسلام و سیاست در ایران را به‌نحو دقیقتری دنبال کنیم، پیشنهاد من، کتاب «حکمت، سیاست و معرفت در ایران» است. قضاوت دربارۀ قوت و غنای تحقیق، برعهدۀ خودتان. 4. نکتۀ اول و آخر: پسااسلامیسم، اصرار بی‌حدواندازه‌ای دارد تا کل تاریخ اسلام و ایران یعنی همۀ فقه و اخلاق و حکمت و طبیعیات (که حداقل شش قرن، در سرتاسر دنیا، سرآمد بوده) و اجتماعیات و همه مقاومت‌های مردمی‌ این مرزوبوم در مقابل استعمار و تهاجم و تخریب‌ یا حتی اگر رویش میشد، کل تاریخ ادیان الهی را از دریچۀ ضیق و تنگ مطالعات فرهنگی متأخر غربی در حلقوم تاریخ ششصد سالۀ تجدد و غرب، به تعبیر عامیانه، بچُپانَد. لذا لِنزش را در فصل اول، بر تکنیک، آنهم نوع خاص و متاخر تکنیک غربی که عمدتاً رسانه‌ای است، قرار می‌دهد و همۀ ما و گذشتگان‌مان را به سلابه می‌کشاند که چرا خودتان را با دریچۀ تنگ و ضیقی که من تعریف می‌کنم، تنظیم نمی‌کنید؟ ❇️ کانال "راهبری فرهنگ" 🔷@rahbariefarhang
4_5965269468845180810.pdf
14.86M
📕 نویسنده: مترجم: نشر نی : ۱۳۸۲ ۳۹۲ صفحه ❇️ کانال "راهبری فرهنگ" 🔷@rahbariefarhang
🔊 برنامه رابطه ایرانی با اساتید برنامه: و ❇️ کانال "راهبری فرهنگ" 🔷@rahbariefarhang 👇👇👇👇
4_784128236450743330.mp3
6.15M
برنامه رابطه ایرانی با اساتید برنامه: و ❇️ کانال "راهبری فرهنگ" 🔷@rahbariefarhang
💬 توییت "سید نظام‌الدین موسوی" نماینده تهران با توجه به ازدیاد نیروهای جوان متولد دهه ۶۰ و ظلم دولت روحانی به آنها: ✍بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ مردان و زنان بین ۲۵ تا ۳۵سال، گسترده ترین رده در هرم سنی جمعیت کشور بوده و هستند. متولدین دهه۶۰ که دهه۹۰ موعد ازدواجشان بود و لذا کشور بیشترین نیاز را به ساخت مسکن داشت. درست در همین سالها دولت روحانی ساخت مسکن مهر را متوقف و عباس آخوندی آن را مزخرف نامید. ❇️ کانال "راهبری فرهنگ" 🔷@rahbariefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹سلطان جعل سند و جعل مدرک ایران که مدارک علمی و تحصیلی بسیاری از مدیران و نمایندگان مجلس را او جعل کرده است! این مرد به تنهایی کل نظام آموزش ما را با خاک یکسان کرد..! ❇️ کانال "راهبری فرهنگ" 🔷@rahbariefarhang
4_6006101319201326036.pdf
2.52M
عنوان کتاب: در گفتگو با دکتر نشر نی ❇️ کانال "راهبری فرهنگ" 🔷@rahbariefarhang
45.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 مصاحبه با حجة‌الاسلام و المسلمین دکتر از شاگردان نزدیک استاد 1️⃣ قسمت اول: 🔸موضوع: ویژگی های شخصیتی و اخلاقی استاد (عین_صاد) برای تماشای ویدیو با حجم کمتر به اینستاگرام کانال استاد صفایی مراجعه کنید 👇🏻 https://www.instagram.com/tv/CMu18KmB4Z8/?igshid=1e28z7iwx1dy9 ❇️ کانال "راهبری فرهنگ" 🔷@rahbariefarhang
35.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 مصاحبه با حجة‌الاسلام و المسلمین دکتر از شاگردان نزدیک استاد 2⃣ قسمت دوم: 🔸موضوع: شاخصه‌های اندیشه استاد (عین_صاد) برای تماشای ویدیو با حجم کمتر به اینستاگرام استاد صفایی مراجعه کنید 👇🏻 https://www.instagram.com/tv/CMz6PXfFPkl/?igshid=1v79g8wno6vhb ❇️ کانال "راهبری فرهنگ" 🔷@rahbariefarhang
4_5976673513254160863.pdf
4.64M
📒 (مردان در دوران ) نویسنده: مترجم: نشر گل آذین / ۱۳۸۹ ۳۶۶ صفحه ❇️ کانال "راهبری فرهنگ" 🔷@rahbariefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک آمریکایی بنام Clearview AI یک App مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی کرده که با گرفتن یا Upload کردن عکس از یک نفر نه تنها اسم او را تشخیص می دهد بلکه ویژگی‌های خصوصی اخلاقی و رفتاری و اعتقادی او و افراد مرتبط با او را نیز بیان میکند! 🔹‏این App با تطبیق عکس دریافت شده با بیش از ۳ میلیارد عکس موجود در دیتابیس خود قادر است نام شخص را تشخیص داده و سوابق فکری و اخلاقی و رفتاری او را آشکار سازد 🔹‏این استارتاپ آمریکا هم اکنون خدمات خود را به آمریکا و چندین کشور متحد با ارائه می دهد. ❇️ کانال "راهبری فرهنگ" 🔷@rahbariefarhang
🔸 و شریعتمدارانه در به سرعت در حال تضعیف است. ✍ مقاله ای پژوهشی با عنوان «سنجش میزان مرجعیت گرایی دینی و خوداتکایی دینی در میان دو نسل 15 تا 30 سال و 50 تا 65 سال» (نوشته آقایان: مسیح علی پور، حسن محدثی گیلوایی و الله کرم کرمی پور) در نشریه و شماره 45 بهار 98 به چاپ رسیده است که برای نهادهای فرهنگی و حوزوی می تواند قابل توجه باشد. 👈 در جمع بندی این مقاله آمده است: 🔻براساس نتیجه این پژوهش، تغییرات در نوع دینداری در میان (در ایران) در حال شکل گیری اند و این تغییر حتی در نسل های اوّلیه نیز در حال گسترش است. 🔻وجه تمایز این تغییر نسبت به گذشته این است که هم شتاب بیشتری دارد و هم حوزه های بیشتری از زندگی دینی را در برگرفته است. تغییرات دینداری متأثر از حوزه هایی هستند که با گسترش ارتباطات، در معرض تغییرات اساسی و شتابان قرارگرفته اند. یافته های تحقیق نشان می دهند که با تغییر نسل، الگوهای دینداری نیز تغییر یافته اند. 🔻درمجموع، مشاهدات میدانی مؤید این هستند که جوانان زیر 30 سال بیش از گروههای دیگر پذیرای تغییرات و خود از پیشگامان تغییرند. تغییر در عملکرد و اندیشة این گروه قطعاً موجب بروز تغییراتی در نحوه دینداری می شود و به پیدایش قواعد و هنجارهای جدیدی می انجامد که بر دینداری سایر بخش های جامعه نیز ممکن است اثر بگذارد؛ بنابراین دینداری در آینده با الگوهای متفاوتی ظاهر و با قواعد رفتاری جدیدی نمایان خواهد شد که با رفتارهای دینی سنّتی کاملاً متفاوت اند. 🔻نتایج نشان دهنده این هستند که دینداری کلی در میان دو گروه مورد مطالعه رو به کاهش نیست، بلکه شکل و تنوع آن در حال تغییر است این تغییرات در میان گروه اوّل در بُعد ، ، فرامین دینی، و منابع اخذ به مراتب و بسیار بیشتر از گروه دوم مطالعاتی است. 🔻این وجه، یکی از غالب ترین وجوه تفاوت میان دو نسل در شیوه دینداری بوده است. در این موارد، شدت تفاوت در بین دو گروه بیش از سایر موضوعات است. در مورد وضعیت دو گروه در موضوعات اخلاق، انعطاف دینی و پذیرش ادیان اگرچه می توانیم از تفاوت معنی دار میان نسلها سخن بگوییم، اما بی تردید شدت تفاوت به آن حد نیست که بتوانیم آن را شکاف دینی بنامیم. فاصله نسلی به تفاوتهای تا حدّی عمیق میان نسلها در مورد مقولات مختلف اشاره دارد. 🔻به بیان دیگر، فاصله نسلی به اختلافات مهم بین دو نسل در تجارب، ارزشها و هنجارها و به طورکلی، به اختلاف و شکاف فرهنگی قابل توجه بین دو نسل گفته می شود. در مورد تغییرات دینداری در سه موضوع بالا نیز در حالت کلی می توانیم به وجود فاصله نسلی اشاره کنیم. 🔻 به طورکلی با توجه به نتایج این پژوهش می توانیم بگوییم که دینداری سنّتی که متضمن پایبندی افراد به تمایز ابعاد دینداری است، در بین نسل جوان رو به کاهش است و با توجه به شرایط ایجادشده، روند تغییرات دینداری در میان این نسل بیشتر است و نوعی دینداری که میل به فردی شدن یا حتی شخصی شدن دارد، درحال رشداست. نتایج این تحقیق نشان می دهند که خوداتکایی دینی در نسل جدیدتر به مراتب بیشتر از نسلهای قبلی است. 🔻براساس نتایج این تحقیق می توانیم بگوییم که به احتمال زیاد، دگرسالاری دینی در ایران معاصر به سرعت در حال تضعیف و دینداری شریعتمدارانه که متکی بر این نوع دگرسالاری است، رو به زوال است. 🔸گفتنی است که جامعه آماری این پژوهش از دو شهر قم و تهران انتخاب شده است. متن کامل مقاله را می توانید در پیوند زیر ملاحظه کنید: https://b2n.ir/r85855 کانال "راهبری فرهنگ" @rahbariefarhang
1567321790-9868-45-9.pdf
898.9K
سنجش میزان و نویسندگان:حسین علیپور، حسن محدثی گیلوایی، پور کرم کرمی اللهی
📖 کاربرد در (آموزش گام به گام همراه با تصویر) 🖌 علی اکبر و لینک سفارش کتاب بصورت چاپی: https://b2n.ir/q82742 لینک سفارش کتاب بصورت پی دی اف: https://chaponashr.ir/app ❇️ کانال "راهبری فرهنگ" 🔷@rahbariefarhang
امپریالیسم از كلمه قدیم تر (امپراطوری) گرفته شده است. و این اصطلاح عنوان برای قدرت یا دولتی بوده كه خارج از محدوده و كشور خود به زور به تصرف سرزمین ها و ممالك دیگر اقدام می كرده و آنجا را جهت بهره برداری، تحت سلطه خود قرار می داده است. و معنای امپریالیسم با كلمه پیوندی نزدیك دارند. امپریالیسم به ، و تقسیم می شود. انواع امپریالیسم در یک دسته‌بندی می‌توان دو نوع امپریالیسم را از یکدیگر باز شناخت: و میان امپریالیسم مهاجر قدیمی که جامعهٔ میزبان را به نسبت دست نخورده باقی می‌گذاشت، و امپریالیسم سرمایه دار-سرمایه‌گذار کنونی تفاوت قائل بود، امپریالیسمی که در مقابل، از همان آغاز بر قلب مسائل درونی جوامع میزان تأثیر گذارده و مناسبات طبقاتی، ساختارهای اجتماعی و نهادهای سیاسی بنیادی آن را دگرگون می‌کند و به همین دلیل، همراه با خود خیزشهای عظیم و سریع را در سرزمین‌های میزبان و در سیاست‌های جهان که در تاریخ بشر بی‌سابقه‌است، پدیدمی‌آورد. تاریخچه واژهٔ امپریالیسم در ۱۸۹۰م در توسط و چند سال بعد در روسیه توسط به کار رفت. این واژه به زودی در زبان‌های دیگر بکار گرفته شد و از آن برای بیان کشاکش‌های قدرتهای اروپایی رقیب برای بدست آوردن مستعمره و حوزهٔ نفوذ در آفریقا و دیگر قاره‌ها استفاده شد. این کشاکش‌ها که از دههٔ ۱۸۸۰ تا ۱۹۱۴ بر سیاست بین‌المللی حاکم بود، سبب شد که این دوره «عصر امپریالیسم» نامیده شود. هم انگلیسی‌ها و هم امپریالیست‌های اروپای قاره‌ای ادعا می‌کردند که هدفشان گسترش تمدن و رساندن دستاوردهای آن به مردمان دارای نژاد و فرهنگ پست‌تر است. اما در بنیاد این «احساس رسالت» برای تمامی بشریت ایمان به برتری نژادی، مادی، و فرهنگی وجود داشت. 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شد نیمه شعبان و شب قدر من است هنگام ظهور حجت بن الحسن است جبریل برای تهنیت آمده است این نوگل فرخنده باغ و چمن است   💐🌷💐 🌸 اَللّهُمَّ عَرِّفْنا حُجَّتَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنا حُجَّتَکَ ضَلَلْنا عَنْ دیننا 🌸 میلاد آخرین منجی عالم بشریت، حجت بن الحسن (عج) بر همه آزادمردان، ظلم ستیزان و عدالت جویان جهان مبارک باد. 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang