eitaa logo
✳️محفل قرآنی رحیق
3هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
619 فایل
🌷دانش دامنه گسترده ای دارد به آموخته ها قناعت نکنیم🌷 واژه رحیق برگرفته از آیه ۲۵ سوره مطففین به معنی شراب خالص بهشتی. گرداننده محفل گرچه تجربه و مطالعه ای ۳۰ ساله در مباحث قرآنی داردلیکن باور دارد هنوز در گام اول هست. @s_m_a57 @Sayyedali_1997
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷🌷🌷 🔅تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
🔰ضرورت تلاش برای نیل به 💠 حتّی برای و که خدا در اختیارشان قرار می دهد؛ بالاخره انسان باید دستی بیازد و پایی بکوبد. در جریان (سلام الله علیها)، لحظه به لحظه معجزه بود؛ یعنی ایشان از راه مادر شدند، (فتمثّل لها بشراً سویّاً).* این کودک هم از راه غیب از زهدان به دامن آمد، همه این کارها شده؛ (فاجائها المخاض الی جذع النّخله)،* این درخت خشکیده به صورت خرمای پر بار در آمده و شاخه ها هم پر بار شده؛ تا اینجا از راه غیب، اما به مریم فرمود: (و هزّی الیک بجذع النّخله تساقط علیک رطباً جنیّاً).* تو هم اهتزاز بده، حرکت بده، دستی بجنبان، این شاخه را تکان بده که خرما بیافتد. یعنی اینچنین نیست که آدم بدون دست تکان دادن از استفاده بکند، حتّی آنها هم اگر بودند، باید یک دستی بجنبانند!! ________________________________________________ * سوره مریم / آیه ۱۷ * سوره مریم / آیه ۲۳ * سوره مریم / آیه ۲۵ ✅ برنامه تلویزیونی (قرآن و زمان) _ قم ؛ ۱۳۷۹ 🌷🌷🌷 🔅تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
برداشت از آیات ۵۹ – ۵۸ 📌غرور بیجا الی باید به نعمتهای فراوانی که خدای تعالی به او داده است نشود و این را بداند که خدای تعالی هیچ فرد و یا جمعیتی را بدون دلیل هلاک نمی کند و بلکه ابتدا برای آنها به وسیله آیات و نشانه های خود را بیان می کند و وقتی آنها بی اعتنایی کردند، عذابش را بر آنها می فرماید. 🌷🌷🌷 🔅تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
(تفسیر وقرآن پژوهی) 🔅🔅🔅 💢 تفسیرصوتی سوره نباء 📼 آیت الله جوادی آملی- جلسه هفتم ☘️☘️☘️ 💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق) 🌹🌹🌹 🔅تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
درس تفسير سوره مبارکه نبأ ـ جلسه ٧.docx
24.7K
(تفسیر وقرآن پژوهی) 🔅🔅🔅 💢 تفسیرمتنی سوره نباء 📼 آیت الله جوادی آملی- جلسه هفتم ⏪ فرازی از متن درس: ☘️☘️☘️ 💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق) 🌹🌹🌹 🔅تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
درس تفسير سوره مبارکه نبأ ـ جلسه ٧.pdf
686.9K
(تفسیر وقرآن پژوهی) 🔅🔅🔅 💢 تفسیرمتنی سوره نباء 📼 آیت الله جوادی آملی- جلسه هفتم ⏪ فرازی از متن درس: ☘️☘️☘️ 💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق) 🌹🌹🌹 🔅تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
📙تفسیرتسنیم جلد دوم نگاشت :(195) آیه 14- و اذا لقوا الذين ءامنوا قالوا ءامنا و اذا خلوا الى شيطينهم قالوا انا معكم انما نحن مستهزئون آیه 15- الله يستهزى بهم و يمدهم فى طغيانهم يعمهون ⏪تفسير 🔰اطلاق حقيقى شيطان بر كافران و منافقان اطلاق شيطان بر منافقان و كافران، به نحو حقيقت است، نه از سر مجاز و مسامحه ؛ زيرا شيطان، چنانكه گذشت، به هر موجود مكار، متمرد و گريزان از حق گفته مى شود. كافران و منافقان كه از هدايت رهبران الهى مى رمند و در مقابل حق گفته مى شود. كافران و منافقان كه از هدايت رهبران الهى مى رمند و در مقابل حق خضوع نمى كنند و از راههاى مرموز و با وسوسه، ميل به باطل را در دلهاى ديگران تزريق مى كنند: (من شر الوسواس ‍ الخناس # الذى يوسوس فى صدور الناس # من الجنه والناس) و آنان كه با مكر و نيرنگ روحيه ايمانى ديگران را تضعيف مى كنند، از مصاديق شيطانند: (انما ذلكم الشيطان يخوف اولياء). البته شيطنت براى افراد بشر در آغاز به صورت حال است و ثباتى ندارد و سپس به ملكه تبديل مى شود و از آن پس، فصل مقوم هويت انسان مى گردد و انسان خداع، محتال، مكار، حقيقتا شيطان مى شود. 🌴🌴🌴 قدر ار نشناسد دل و کاری نکند بس که از این حاصل ایام برد 🔅 تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
به توفیق الهی روزهای در صفحه قرآنی در خدمت و محضر و و هستیم . به امید این که ما را به شاگردی بپذیرند. 💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق) 🌱🌱🌱 🔅 صفحه قرآنی رسانه رشد @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚شرح و تفسیر حکمت ۱۹۸ تا ۲۰۰(کلمات قصار) ⏮مرحوم استاد میرزا ‌مهدی (ره) ⏱دقایقی کوتاه در محضر نهج البلاغه شنیدنی؛زیبا ؛ روان و کاربردی و شنیدنی 💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق) 🌹🌹🌹 🔅تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚شرح و تفسیر حکمت۱۲۸(کلمات قصار) ⏮استاد حجت الاسلام والمسلمین شاهرودی کارشناس برنامه های اعتقادی و معارف اسلامی 🎤بیان شیوا و روان و ساده ⏱دقایقی کوتاه در محضر نهج البلاغه 💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق) 🌹🌹🌹 @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
۱۶۵ 🔰موضوع شرح و واکاوی دعای بیست و سوم از دعا‌های مأثور از امام (ع) است که در آن از خدا درخواست و در ، ، و کرده است. امام سجاد(ع) در این دعا بر یکی بودن و زبان در و دریافت تأکید کرده و از خدا مقام را طلب می‌کند. در این دعا از شرّ ، جنیان و مَکْر دیگران به خدا برده می‌شود. ▫️جلسه ۱۲۹ 🔈خادم صفحه قرآنی 🔅تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
۱۶۶ ☑️ زیر ساخت سبک زندگی مومنانه - یاد گیری و دانش اندوزی (جلسه ۱۹) 🌱🌱🌱 🔅مدرسه تفسير و علوم قرآنی @rahighemakhtoom
برداشت از آیه ۶۷ 📌 و ایمان الی اگر می خواهد جزء باشد، باید کند و ایمان بیاورد و اعتقاداتش را تصحیح نماید و شایسته انجام دهد. 🌷🌷🌷 🔅تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱🌱🌱 📌شیطان شناسی در قرآن جلسه ششم 💢سخنران:حجت الاسلام والمسلمین مصطفی امینی خواه 🔰بسیار زیبا و کاربردی 💢پیشنهاد گوش کردن و انتشار حد اکثری 🌷🌷🌷 🔰انتشار حد اکثری به همت همه علاقه مندان به ترویج آموزه های قرآنی 🌷🌷🌷 💢مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
🔰صاحب زمان و زمین مقامات بلند اولیای الهی بی تردید از معرفت آنان به امام عصر (عج) نشئت می گیرد. سیدبن طاووس (ره) از جمله اولیای بزرگ است که در بیتی منسوب به او، این چنین به امام عرضه می دارد: نزیلک حیث ما اتجهت رکابی وضیفک حیث کنت من البلاد[1] مولای من! مرکب من در هر نقطه از کره خاکی پا می نهد و مرا بدانجا می برد. آنجا سرزمین شماست و من بر شما وارد شده ام. این یعنی اینکه، همان گونه که امام صاحب الزّمان است، صاحب زمین هم هست. در «اصول کافی»، از امیرالمؤمنین (ع) روایت شده: «. . . والأرضُ کلّها لنا؛ [2]تمام زمین، از آن ما ائمّه است. »و نیز روایت شده: «الدُّنْیا وَ مَا فِیهَا لِلَّهِ تَبَارَک وَ تَعَالَی وَ لِرَسُولِهِ؛ [3]و لذا (نه تنها زمین، بلکه) دنیا و تمام آنچه در آن است، از آن خدای تبارک و تعالی و پیامبر او و از آن ماست. »و چگونه این سان نباشد؛ در حالی که همه موجودات و عالم هستی از نور اهل بیت (ع) خلق شده و نور و آنچه متعلّق به آن است، همه از آن صاحب نور است. پس خانه های من و شما، اموال و متعلّقات ما، هرچه هست، صاحب اصلی اش امام زمان (عج) است و ما در واقع، در ملک امام خود نشسته و زندگی می کنیم و اگر خمس مال خود را می دهیم، در حقیقت، بخشی از مال امام را به خود او بازگردانده ایم؛ در حالی که می پنداریم مال خود را به امام داده ایم. منصب ها، مقامات، مدیریت ها و ریاست ها نیز، همه از آن امام است؛ امّا همواره خیال می کنیم ما رئیس جمهور، نماینده، وزیر و صاحب منصب هستیم. فخر آن را می فروشیم و پاداش و حقوق آن را می خوریم و از صاحب اصلی اش، دمی هم نمی زنیم و در مسیر ولایت نایب او نیز گام برنمی داریم. 📚پی نوشت ها: [1] «مفاتیح الجنان»، زیارت امام عصر (ع) در روز جمعه. [2] «اصول کافی»، ج 2، صص 268- 267- [3] همان. 🌷🌷🌷 🔅تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
برداشت از آیه ۷۶ 💢 زیاد الی باید به خاطر زیادی که خدا به او داده آنها را در راه خدا قرار دهد و به خاطر داشتن ثروت و آوری آن نباشد. زیرا خدا این چنین خوشحالی ها را نمی دارد. 🌷🌷🌷 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
🔰تفسیر 🔹هنگامى که سخن از تفسیر قرآن به میان مى آید فوراً نظرها به همان تفسیر معمولى (تفسیر ترتیبى) جلب مى شود که آیات قرآن را به ترتیب مورد بحث و بررسى قرار مى دهد و محتوا و حقیقت آنها را روشن مى سازد; همان کارى که از صدر اسلام تا کنون در تفسیر قرآن معمول بوده است، و دانشمندان و علماى بزرگ اسلام صدها یا هزاران کتاب به نام تفسیر قرآن مجید در زمینه آن تألیف کرده اند. 🔹البتّه نوع دیگرى از تفسیر نیز کم و بیش رایج بوده; که ناظر به تفسیر مفردات قرآن است; یعنى واژه هاى قرآنى را جداگانه، به صورت معجم، و به ترتیب الفبا مورد بحث قرار مى دهد که نمونه روشن آن کتاب مفردات راغب و کتاب «وجوه القرآن» و «تفسیر غریب القرآن طریحى» و در این اواخر نیز کتاب «التحقیق فى کلمات القرآن الکریم» و نثر طوبى یا دائرة المعارف قرآن مجید است. 🔹در حالى که براى قرآن انواع دیگرى از تفسیر نیز وجود دارد که از جمله تفسیر موضوعى است که آیات قرآن را براساس موضوعات مختلف مربوط به اصول و فروع اسلام، و مسائل اجتماعى، اقتصادى، سیاسى، و اخلاقى، مورد مطالعه و بررسى قرار مى دهد. 🔹نوعى دیگر از تفسیر که ما نام اش را تفسیر ارتباطى یا زنجیره اى نهاده ایم آن است که موضوعات مختلف قرآن را در ارتباط با یکدیگر ببینیم. 🔹مثلا بعد از آن که موضوع ایمان و موضوع تقوا و موضوع عمل صالح را به طور جداگانه در تفسیر موضوعى مورد بررسى قرار گرفت; این سه مطلب را در ارتباط با یکدیگر با توجّه به آیات قرآن و اشاراتى که در آن است تفسیر مى کند و ارتباط این سه را با یکدیگر روشن مى سازد، و مسلّماً در این صورت حقایق تازه اى از چگونگى رابطه این موضوعات با یکدیگر براى ما کشف مى شود که بسیار ارزنده و راهگشا است. 🔹مى دانیم طرز صحیح مطالعه عالم آفرینش و موجودات عالم هستى آن است که آنها را در رابطه با یکدیگر ببینیم; خورشید و ماه و زمین و انسان و جوامع انسانى در حقیقت موضوعاتى جدا از هم نیستند; و در مجموع یک واحد به هم پیوسته را تشکیل مى دهند; و طرز مطالعه صحیح آنها این است که همه را در ارتباط با هم مورد بررسى قرار دهیم. 🔹در کتاب تدوین یعنى قرآن مجید نیز مطلب همین گونه است; و رابطه دقیق و ظریفى در میان تمام موضوعات قرآنى وجود دارد; و باید آنها را در ارتباط با یکدیگر مورد تفسیر قرار داد. 🔹نوع دیگرى از تفسیر، تفسیر کلّى یا جهان بینى قرآن است. در اینجا مفسّر تمام محتواى قرآن را در رابطه با عالم هستى در نظر مى گیرد; و به تعبیر زنده تر کتاب تکوین و تدوین را به یکدیگر پیوند مى دهد; و هر دو را در کنار هم مى بیند، و هر دو را در ارتباط با هم تفسیر مى کند. 🔹طبق این حساب در مجموع پنج گونه تفسیر براى قرآن تصور مى شود. ۱. تفسیر مفردات قرآن ۲. تفسیر ترتیبى ۳. تفسیر موضوعى ۴. تفسیر ارتباطى ۵. تفسیر کلّى، یا جهان بینى قرآن 🔹از این اقسام پنج گانه تنها قسم اوّل و دوّم در میان ما شناخته شده است، و تا حدّ کمى قسم سوّم، یعنى تفسیر موضوعى که هنوز مراحل ابتدایى خود را طى مى کند; و امید است با توجّهى که در این اواخر از سوى دانشمندان و علماى اسلامى نسبت به آن شده است با کار و زحمت بیشتر تدریجاً مراحل تکاملى خود را طى کند; و در آینده محل شایسته خود را احراز نماید. امّا قسم سوّم و چهارم تفسیر قرآن هنوز مورد توجّه مفسّران واقع نشده است; و این کارى است که بر عهده نسل حاضر و نسل هاى آینده است که بعد از رشد کافى تفسیر موضوعى به آن بپردازند، و حق آن را تا آنجا که ممکن است ادا کنند. 📚کتاب پیام قرآن آیت الله مکارم‌شیرازی ج ۱ 🌷🌷🌷 @rahighemakhtoom
🔅بسم الرحمن الرحیم🔅 الرحمن علم القرآن 🔰قابل توجه همراهان بزرگوار به حول و قوه و توفیق الهی از زمان تاسیس این صفحه ارزشمند قرآنی تا کنون تفسیر کامل آیه به آیه جزء سی ام قران را به محضر شما گرامیان تقدیم کرده ایم. زین پس به شرط حیات و توفیق حضرت حق جزء بیست و نهم را با شیوه ای متفاوت بر مبنای درس گفتارهای عالیقدر حضرت علامه و متن تفسیر نمونه مفسر ارجمند حضرت آیت الله ارائه خواهد شد. 📝یادآوری: برنامه هفتگی صفحه نیزهمچنان ادامه دارد. ⏪با ما همراه باشید و با دعوت از دوستان خویش و اشتراک مطالب در گروهها و کانال ها در توسعه آموزه های قرآنی ما را حمایت فرمایید. 📐 کوچک قرآن :سید محمد 🌷🌷🌷 @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
(تفسیر وقرآن پژوهی) 🔅🔅🔅 💢 تفسیرصوتی سوره المرسلات 📼 آیت الله جوادی آملی- جلسه اول ☘️☘️☘️ 💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق) 🌹🌹🌹 🔅تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
📙تفسیرتسنیم جلد دوم نگاشت :(196) آیه 14- و اذا لقوا الذين ءامنوا قالوا ءامنا و اذا خلوا الى شيطينهم قالوا انا معكم انما نحن مستهزئون آیه 15- الله يستهزى بهم و يمدهم فى طغيانهم يعمهون ⏪تفسير ⏺مراتب استهزاى منافقان استهزا و تمسخر ديگران گرچه در همه موارد ناروا و حرام است: (لا يسخر قوم من قوم عسى ان يكونوا خيرا منهم و لا نساء من نساء عسى ان يكن خيرا منهن) اما مراتب قبح آن نسبت به موارد استهزا مى كردند، گاهى اولياى الهى و گاهى امام و پيامبر (عليه السلام) را گاهى نيز آيات الهى را مسخره مى كردند. استهزاى مومنان گرچه فسق است، اما استهزاى خدا و رسول و آيات الهى همتاى كفر است: (قل ابالله و اياته و رسوله كنتم تستهزون # لا تعتذروا قد كفرتم بعد ايمانكم) البته معلوم است كه استهزاى مومنان اگر به خاطر وصف ايمان آنان باشد همان كفر است، زيرا عصاره چنين استهزاى علمى و عمدى همان استهزاى وحى و رسالت است، نه اشخاص معين. هدف منافقان از ابراز ايمان در نزد مومنان، تنها استهزاى مومنان بود: (انما نحن مستهزون) و از كار هيچ غرض عقلايى براى خود يا ديگران نداشتند: (ولئن سالتهم ليقولن انما كنا نخوص و نلعب). ⏺فرق استهزاى منافقان با استهزاى الهى خداى سبحان در پاسخ منافقان مى فرمايد: خدا آنان را استهزا و در طغيان خود رهايشان مى كند تا سرگردان باشند. اگر مومنان از سوى منافقان به سفاهت و سبك مغزى متهم مى شوند و مورد تمسخر و استهزاى آنان قرار مى گيرد خداى سبحان نيز منافقان را استهزا مى كند. با اين تفاوت كه استهزاى منافقان نسبت به مومنان هيچ اثر واقعى و نقش تكوينى ندارد، بلكه اعتبارى محض است. افزون بر آن كه در برخى موارد خداى سبحان دفع و رفع شر مستهزئان را خود عهده دار شده است: (ان كفيناك المستهزئين)، اما استهزاى خداى سبحان نسبت به منافقان، تكوينى و واقعى است ؛ بدين معنا كه خداوند آنان را سبك مغز و سبك قلب مى كند: (افئدتهم هواء) و در قيامت كه ظرف ظهور حقايق است و ميزان در آن روز، حقيقت است: (والوزن يومئذ الحق)، آنها و اعمالشان به قدرى بى وزن و سبكند كه ديگر ترازويى براى سنجش آنان برپا نمى شود: (فلا نقيم لهم يوم القيمه وزنا). 🌴🌴🌴 قدر ار نشناسد دل و کاری نکند بس که از این حاصل ایام برد 🔅 تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
🔅🔅🔅 🔰تفسیر سوره مرسلات 1 بسم الله الرحمن الرحيم و المرسلات عرفا(1)فالعاصفات عصفا(2)و الناشرات نشرا(3)فالفارقات فرقا(4)فالملقيات ذكرا(5)عذرا أ و نذرا(6)إ نما توعدون لواقع(7)فإ ذا النجوم طمست (8)و إ ذا السماء فرجت (9)و إ ذا الجبال نسفت (10)و إ ذا الرسل أ قتت (11)لا ى يوم أ جلت (12)ليوم الفصل(13)و ما أ درئك ما يوم الفصل(14)ويل يومئذ للمكذبين(15) 🌱🌱🌱 ترجمه : 1 - سوگند به فرشتگانى كه پى درپى فرستاده مى شوند. 2 - و آنها كه همچون تند باد حركت مى كنند. 3 - و سوگند به آنها كه (ابرها را) مى گسترانند، و منتشر مى سازند. 4 - و آنها كه جدا مى كنند. 5 - و سوگند به آنها كه آيات بيدار كننده (الهى ) را به (انبياء) القا مى نمايند. 6 - براى اتمام حجت ، يا انذار! 7 - كه آنچه به شما (درباره قيامت ) وعده داده مى شود به وقوع مى پيوندد. 8 - در آن هنگام كه ستارگان محو و تاريك گردند، 9 - و (كواكب ) آسمان از هم بشكافند، 10 - و در آن زمان كه كوهها از جا كنده شوند. 11 - و در آن هنگام كه براى پيامبران (به منظور اداء شهادت ) تعيين وقت شود. 12 - اين امر براى چه روزى به تاءخير افتاده ؟ 13 - براى روز جدائى (حق از باطل ). 14 - تو چه مى دانى روز جدائى چيست ؟ 15 - واى در آن روز بر تكذيب كنندگان . 🌱🌱🌱 تفسير: وعده هاى الهى حق است ، واى بر تكذيب كنندگان ! در آغاز اين سوره مقدمه در پنج آيه ، پنج سوگند آمده كه در تفسير معنى آنها سخن بسيار است : مـى فـرمـايـد: (سـوگـنـد بـه آنـهـا كه پى درپى فرستاده مى شوند) (و المرسلات عرفا. (و آنها كه همچون طوفان و تند باد حركت مى كنند) (فالعاصفات عصفا). (و سوگند به آنها كه مى گسترانند و منتشر مى سازند) (و الناشرات نشرا). (و آنها كه جدا مى كنند) (فالفارقات فرقا). (و آنها كه آيات بيدار كننده را القا مى نمايند) (فالملقيات ذكرا). (براى اتمام حجت يا انذار) (عذرا او نذرا). ▫️اكـنـون بـبـيـنـيـم ايـن سـوگـنـدهـاى سـربـسـتـه كـه از مسائل مهمى خبر مى دهد مفهومش چيست ؟ 🔰در اينجا سه تفسير معروف وجود دارد: 1 - تـمـام ايـن قـسـمـتهاى پنجگانه اشاره به بادها و طوفانها است ، كه نقش مؤ ثرى در بـسـيـارى از مـسـائل جـهـان طـبـيـعت دارند، بنابراين مفهوم آيات چنين مى شود: سوگند به بادهائى كه پشت سر هم مى وزند. و سوگند به طوفانهائى كه شديدا حركت مى كنند. و قـسـم بـه آنـهـا كـه ابرها را مى گسترانند و قطرات حياتبخش باران را از لابلاى آنها روانه سرزمينهاى خشك مى كنند. و سوگند به آنها كه ابرها را بعد از ريزش باران پراكنده مى سازند. و قسم به اين بادها كه با اين برنامه انسانها را به ياد خدا مى اندازند. (بـعـضـى نـيـز (فـالعـاصـفـات عـصـفـا) را اشـاره بـه طـوفـانـهـاى عـذاب كـه نقطه مقابل بادهاى حياتبخش است دانسته اند كه آن هم به نوبه خود مايه تذكر و بيدارى است ). ...ادامه دارد 🌷🌷🌷 🌴🌴🌴 قدر ار نشناسد دل و کاری نکند بس که از این حاصل ایام برد 🔅 تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شاخصه های انسان با تقوا 💠 وجود مبارک ، بیانات فراوانی درباره ( ) دارد. فرمود: با ترین مردم و ترین مردم کسانی اند؛ چیزی که برای آنها مشتبه ( ) است نگویند یا میل نکنند یا نپوشند. و ترین مردم کسی است که را اقامه کند. و ترین مردم کسی است که را ترک کند، که (ازهد النّاس من ترک الحرام). (و اشدّ النّاس اجتهاداً من ترک الذنوب).* آنکه اش قوی است، کسی است که تلاش و کوشش می کند به گناه نیافتد. ________________________________________________ * وسائل الشعه / جلد ۲۷ / صفحه ۱۶۵ و ۱۶۶ ✅ نماز جمعه قم _ ۱۳۷۲/۰۷/۰۲ 🔷️ هشتم ربیع الثانی. سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (علیه السّلام)
برداشت از آیه ۷۷ 📌احیاء ابدی الی باید کوشش کند که ابدی و عالم خود را کند و ضمنا دنیای خود را هم نکند و صفت خدا را در خود ایجاد نماید و به نیکی کند و در روی زمین نکند تا او را داشته باشد. 🌷🌷🌷 🔅تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom