eitaa logo
✳️محفل قرآنی رحیق
3هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
619 فایل
🌷دانش دامنه گسترده ای دارد به آموخته ها قناعت نکنیم🌷 واژه رحیق برگرفته از آیه ۲۵ سوره مطففین به معنی شراب خالص بهشتی. گرداننده محفل گرچه تجربه و مطالعه ای ۳۰ ساله در مباحث قرآنی داردلیکن باور دارد هنوز در گام اول هست. @s_m_a57 @Sayyedali_1997
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹
 
فرازهایی از درس اخلاق هفتگی آیت الله العظمی جوادی آملی که (امروز پنجشنبه) در مسجد اعظم قم به صورت حضوری و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار گردید تقدیم می گردد. 📚شرح حکمت 126 نهج البلاغه 🔰بیانات نورانی ائمه چند بخش است، برخی از آنها مربوط به به یک کار خوب و پرهیز از کار بد است، یعنی تنها امر به شی ء و نهی از شیء دیگر است، بدون اینکه فایده و زیان آن را ذکر کنند، برخی دیگر از روایات که به «علل الشرایع» معروف است که در آن اگر به کاری امر شده، مصالح آن را نیز بیان می کنند و اگر از کاری نهی شده است، مفاسد آن را ذکر می کنند، برخی دیگر از روایات، در یا دیگری، ثواب و عقاب افعال را نیز ذکر کرده اند و یک سلسله اموری هم هست که است، فرموده اند اینکه مورد امر است موجب عظمت روح می شود و آن کار که مورد نهی است، موجب نزول و خفت روح است؛ پس گاهی تعالیم اخلاقی با تحلیل همراه است، گاهی با دستور، گاهی با ذکر ثواب و عقاب افعال! 🔹 گاهی انسان به خاطر انس با آداب بد، عقاید بد و اخلاق بد، یک آداب خوب، عقیده خوب و اخلاق خوب که ببیند تعجب می کند، گاهی هم از سنخ دیگری است در روایات هست که خیلی افراد پول می دهند که بنده بخرند، اما اخلاق به کار نمی برند که آزادها را بخرند، اخلاق به کار نمی برند که جامعه به اینها علاقه مند شوند، در حالی که همه افراد به کسی که مودب و با اخلاق است، نه بیراهه می رود و نه راه کسی را می بندند، به او احترام گذاشته و علاقه مند هستند! 🔹 امیرالمومنین در این کلام خود، تحلیل یک سری مسائل اخلاقی را بیان می کنند که من تعجب می کنم که برخی از افراد از یک کار زشت می خواهند پرهیز کنند، به دام کار زشت تری پناه می برند، این تحلیل است که اگر کسی بخیل بود، از چاه کوچک فرار می کند اما به چاه بزرگ تری می افتد، حضرت می فرماید من تعجب می کنم که چرا این کارها را انجام می دهند، اگر این کار را برای رهایی از فقر می کنید، به خطر بدتر دچار می شوید ... . 🔹 امیرالمومنین در ادامه کلام خود می فرماید من تعجب می کنم از انسان ، در حالی که قبلا نطفه بوده و فردا نیز مرداری بیش نیست و تعجب می کنم از کسی که مخلوقات را می بیند، نظم را مشاهده می کند، اما در وجود خالق و ناظم شک می کند و تعجب می کنم از کسانی که به این فکر نیستند که بعد مرگ چه اتفاق می افتد... . 🔹 آیت الله العظمی جوادی آملی در ابتدای جلسه درس خود، مردم را به خواندن که در (دعای نوزدهم) آمده است توصیه فرمودند و دعا فرمودند این دعاها به برکت خون پاک شهداء ـ ان شاء الله ـ مستجاب شود. 👈مطالعه کامل درس گفتار در(اینجا)👉🏽 👈مطالعه و قرائت دعای نوزدهم صحیفه نورانی سجادیه👉🏽 📚 درس اخلاق تاریخ: 1402/10/21 🌱🌱🌱 🔅صفحه قرآنی رحیق را لطفا همراهی کنید 🆔 @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢امام جامعه 🎆نگاهی به سوره جمعه(جلسه هفتم) 🎤گفتاری نو ،کارامد و عالمانه از استاد مصطفی مدیر مدرسه 🔰سلسله گفتارهای امام جامعه و امام جمعه آدینه ها در صفحه قرآنی رحیق تقدیم حضور مهربان تان می شود.ان شاءالله. 🆔 @rahighemakhtoom
1_8962071059.pdf
1.29M
🔰جدول تمرینی خودسازی ماه رجب 🌷فرا رسیدن ماه رجب رو تبریک عرض می کنیم.🌷 👈فردا شنبه برابر با تقویم اول ماه رجب است و گفته شده روزه ای با ارزشی بسیار درخور دارد. التماس دعا🙏 @rahighemakhtoom
انس با خدا یعنی : اللَّهُمَّ إِنَّكَ آنَسُ الْآنِسِينَ لِأَوْلِيَائِكَ پروردگارا! تو براى دوستانت بهترين مونسى ◽️هر اندازه که بر رشد شخصيّت آدمی افزوده شود ، انس وی با خدا بیشتر می‌شود. هیچ رابطه ای برای انس با خداوند متعال جز برخورداری از اوصاف عالیه انسانی که نمونه هائی از اوصاف خداوندی می باشند ، وجود ندارد . در حقیقت وقتی که میگوئیم : انسان باید با خدا انس بگیرد ، یعنی انسان باید عادل باشد ، صادق و راستگو و درستکار باشد ، بردبار و حقّ بین و ناظر بر اعمال خویشتن و ایفاء کننده به تعهّدها باشد، انس با خدا یعنی به فعليّت رسیدن امتیازات عالی انسانی. علامه جعفری در شرح نهج البلاغه خطبه ۲۲۷ 🌷فرا رسیدن ماه الهی را به همه تون تبریک میگم🌷 👈مجال عیش صمیمانه‌ای از جنس زیست آگاهانه لطفاً ما را همراهی فرمایید.👉
📃برگی از کتاب "خورشید مغرب" 2 🔅در كتابها و آثار زردشت و زردشتى، دربارۀ آخر الزّمان، و ظهور موعود، مطالب بسيارى آمده است، از جمله در اين كتابها: كتاب اوستا كتاب زند كتاب جاماسب‌نامه . كتاب داتستان دينيك . كتاب زراتشت‌نامه . 🔅در دين زردشت، موعودهايى معرفى شده‌اند كه آنان را سوشيانت مى‌نامند. اين موعودها سه تن بوده‌اند كه مهمترين آنان آخرين ايشان است. و او «سوشيانت پيروزگر» خوانده شده است. و اين سوشيانت، همان موعود است، چنانكه گفته‌اند: سوشيانت مزديسنان، به منزلۀ كريشناى برهمنان، بوداى پنجم بودائيان، مسيح يهوديان، فارقليط عيسويان، و مهدى مسلمانان است . 🔅اشاره خواهيم كرد، كه در هر روزگارى، و در ميان هر قومى و امتى، و در هر سرزمينى، و به زبان هر پيامبر، يا حكيم، يا بزرگى، كه سخن از «موعود» رفته است، به تعبيرها، و اصطلاحها، و نامهاى متعارف در ميان همان قوم و مردم بوده است، و منظور از همۀ آن تعبيرها و اشارتها و نامها، سرانجام، موعود آخر الزّمان است. و آن موعود، مهدى است، مهدى موعود. 🎆 صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
💢پايان تاريخ، واپسين انسان و عدالت ولايى مهدوى(قسمت پنجم) د) آينده نگرى در انديشه مدرن 🔰اينك برخى از نظريه هاى متفكران معاصر غربى را در مورد آينده جهان مورد بررسی قرار می دهیم ❇️الف) آينده تمدن ها و پايان تاريخ در نظر ((هانتينگتون و فوكوياما)) 🔹يكى از تئورى هاى جديد در باره رابطه تمدن ها و آينده جهان و تاريخ، تئورى برخورد تمدن هاى ساموئل هانتينگتون است، بدين معنا كه او تمدن هاى اسلام و غرب را به عنوان دو ماهيت و هويت تمدنى، كاملاً متباين و آشتى ناپذير مى داند. 🔹و از ديدگاه فوكوياما چالش جدى در آينده براى نظام هاى مختلف، رسيدن به ليبرال دموكراسى خواهد بود، در نظام هاى ليبرال دموكراسى، دين، و مذهب و عرفان هاى شرقى نيز وجود خواهند داشت و در كار كرد مدرن، آيين ها و عرفان شرقى فشارهاى روزمره سياسى ،اقتصادى و اجتماعى را به نحوى تسكين خواهند بخشيد، ونفس انسان را در مسير نيست انگارى و مدرنتيه و تحمّل دردهاى جانكاه تقويت خواهند كرد. 🔹روح مسيحيت، يهوديت و اسلام، هر سه در ذيل تجدّد و سكولاريسم در متن تمدن غربى اضمحلال خواهند يافت، ديگر چالشى عمومى و فراخصوصى در حوزه شريعت و ديانت وجود نخواهد داشت. دين به مرتبه نازل ترين امور و مسائل خصوصى و فردى فرو مى افتد، و يا موضوعى براى هيجان انگيزترين مباحث كلامى و فلسفى يا فعاليت هاى مؤسسه هاى خيريه مى شود، بى آن كه اثرى در سياست و اقتصاد عمومى داشته باشند. 👈پست های مرتبط https://eitaa.com/rahighemakhtoom/21146 https://eitaa.com/rahighemakhtoom/21199 https://eitaa.com/rahighemakhtoom/21305 https://eitaa.com/rahighemakhtoom/21343 🔅🔅🔅 🎆 صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 درسگفتارهای طرح مطالعاتی تفسیر المیزان و تسنیم 🎤استاد دکتر علی غلامی 📁 بررسی تفسیر سوره مبارکه بقره (صوت ۲۲۶) شیوا و روان.مستند و عالمانه ،کلاسیک و ارائه مصادیق روز و کاربردی 📃انتشار روزهای زوج هفته 🌷🌷🌷 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
🔰هماهنگی و رابطه ناگسستنی قرآن و عترت رسول عن أَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ (عَلَيْهِمَا السَّلاَمُ) َانْظُرُوا أَمْرَنَا وَمَا جَاءَكُمْ عَنَّا؛ فَإِنْ وَجَدْتُمُوهُ لِلْقُرْآنِ مُوَافِقا فَخُذُوا بِهِ، وَإِنْ لَمْ تَجِدُوهُ مُوَافِقا فَرُدُّوهُ، وَإِنِ اشْتَبَهَ الْأَمْرُ عَلَيْكُمْ فِيهِ فَقِفُوا عِنْدَهُ وَرُدُّوهُ إِلَيْنَا حَتَّى نَشْرَحَ لَكُمْ مِنْ ذَلِكَ مَا شُرِحَ لَنَا... ✅در موضوع و امر ولایت ما(اهل بیت)خوب نظر و اندیشه کنید. ✅و درآنچه از سخنان و احادیث ما که برای شما گزارش می شود چنانچه موافق با قرآن (وحی الهی) بود به آن عمل کنید و اگر موافق با حکم الهی وحی نبود آن را نپذیرید. ✅و اگر موضوعی برای تان مشتبه شد به آن نپردازید و به ما بازگردانید تا آن را برای تان تبیین کنیم و حکم روشن آن را بیان کنیم... 📚جامع الانوارفی وصایا النبی و آله الاطهار علیهم السلام 🌷سالروز میلاد حضرت امام باقر العلوم پنجمین پیشوای الهی را به همه بزرگواران همراه تبریک عرض می کنیم.🌷 همواره در پناه ایشان باشید ان شاء الله 👈صفحه قرآنی رحیق روزی سرشار از خیر و برکت را از درگاه خدای مهربان برای شما مسئلت می کند.👉🏽
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤 تفسیر سوره حشر علامه جوادی آملی 📋جلسه شانزدهم 🌱🌱🌱 📖تفسیر به روز، همه جانبه (فلسفی؛تربیتی؛اجتماعی؛روایی و اخلاقی) 🌷🌷🌷 🔅روزهای انتشار شنبه و چهارشنبه 🔅 🌄 انتشار آموزه های قرآنی صدقه جاریه است، از انفاق این صدقه ارزشمند دریغ نکنیم. 🌱🌱🌱 🔅صفحه قرآنی رحیق را لطفا همراهی کنید 🆔 @rahighemakhtoom
تفسیر سوره حشر جلسه 16.pdf
832.9K
📄 تفسیر سوره حشر علامه جوادی آملی 📋جلسه شانزدهم 🌱🌱🌱 📖تفسیر به روز، همه جانبه (فلسفی؛تربیتی؛اجتماعی؛روایی و اخلاقی) 🌷🌷🌷 🔅روزهای انتشار شنبه و چهارشنبه 🔅 🌄 انتشار آموزه های قرآنی صدقه جاریه است، از انفاق این صدقه ارزشمند دریغ نکنیم. 🌱🌱🌱 🔅صفحه قرآنی رحیق را لطفا همراهی کنید 🆔 @rahighemakhtoom
🌅بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم ✳️اینکه گفتند هر کاری را به نام حق شروع کنید؛ یعنی کاری را انسان باید انجام بدهد که بتواند وقتی وارد آن کار می‌شود، بگوید: «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم‏»، این یا واجب است یا مستحب، وگرنه در حرام و مکروه که انسان نمی‌تواند بگوید خدایا به نام تو! ✳️این ﴿أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَ أَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ﴾،[سوره اسراء] که مخصوص این دو, سه مقطع دنیا و برزخ و قیامت نیست. کاری که انسان بتواند به خود اجازه بدهد، بگوید: «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم‏»، این می‌شود یا واجب یا مستحب، اینکه گفتند هر کاری می‌کنید به نام خدا شروع کنید؛ یعنی کار باید طوری باشد که بشود به نام خدا شروع کرد، آن‌گاه خانه‌ای که انسان در آن خانه چنین افرادی به سر می‌برند، این خانه رفیع است... 📝فرازی از سوره حشر جلسه شانزدهم آیت الله 🌱🌱🌱 🔅صفحه قرآنی رحیق را لطفا همراهی کنید 🆔 @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
و اذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما (سوره فرقان) 👈بحث و گفتگو با جاهل فایده ندارد... 🎤گفتاری کوتاه از استاد فرزانه دکتر غلامحسن ابراهیمی 🔅🔅🔅 👈صفحه قرآنی رحیق روزی سرشار از خیر و برکت را از درگاه خدای مهربان برای شما مسئلت می کند.👉🏽
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌و اما باور ما-(قسمت 322) ☑️تولی و تبری (بخش دوم) 🔹بررسی آموزه های دینی با نگاه روایت معرفی اسلام به حضرت علی و خدیجه کبری علیهما السلام) 📙 پیامبر صلی الله علیه و آله برای نخستین بار چه معارفی را به نخستین پذیرندگان اسلام آموختند؟! 🌱🌱🌱 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
🌅انسانی که قرآن تربیت می کند! 🔰پيامبر اعظم «ص» «اَلقُرآنُ أَفْضَلُ كُلِّ شَىءٍ دونَ اللّه.» قرآن، بعد از خداوند يگانه، از همه چيز بالاتر است. - - ✅قرآن انسان را وا مى‌دارد، كه در احوال اُمّتهاى پيشين و سرگذشت تمدنهاى باستانى نيك بينديشد، تا از روزگار ستمگران كه خود به ستم دچار گشتند عبرت گيرد، و از ستم كردن بپرهيزد. ✅قرآن عدالت را فرياد مى‌كند، تا مردمان همه زير سايۀ گستردۀ عدل زندگى كنند، و هر كسى بتواند به رشد خويش برسد. ✅قرآن به مردمان انگيزه مى‌دهد، تا براى فهم حقايق هستى و شناخت پديده‌هاى گوناگون وجود بكوشند و تلاش كنند، و راه نظر و تجربه را پيش گيرند، و از نيروى عقل خود حداكثر استفاده را ببرند و ذهنى و ذهنگرا نباشند! ✅قرآن مى‌خواهد كه مردم، در راه نجات انسان محروم انقلابهايى دگرگونساز پديد آورند، و با سردمداران ستم و تباهى نبرد كنند، و در هر لحظه نيازى به قيام بود - براى اصلاح جامعه‌هاى فاسد و حكومتهاى ظالم - به‌پا خيزند. ✅قرآن مى‌خواهد كه انسانها حماسه‌سازانى دلاور باشند، و از جانبازى در راه ارزشهاى متعالى باز نايستند. 🔅🔅🔅 👈صفحه قرآنی رحیق روزی سرشار از خیر و برکت را از درگاه خدای مهربان برای شما مسئلت می کند.👉🏽
🔰انسان رشد یافته از دل معادن سختی ها بیرون می آید! عمرها باید که تا یک سنگ اصلی ز آفتاب لعل گردد در بدخشان یا عقیق اندر یمن سالها باید که تا یک پنبه دانه ز آب و خاک شاهدی را حله گردد یاشهیدی را کفن ماهها باید که تا یک کودکی از روی طبع عالمی گردد نکو، یا شاعری شیرین سخن نفس تو جویای کفر است و خرد جویای دین گر بقا خواهی بدین آی آرفنا خواهی به تن هر چه بینی جز هوی، آن دین بود بر جان نشان هر چه یابی جز خدا، آن بت بود در هم شکن چون برون رفت از تو حرص آن که در آید در تو دین چون درآید در تو دین آنگه برون شد اهر من بادو قبله در ره توحید نتوان رفت راست یارضای دوست باید، یا هوای خویشتن (سنایی غزنوی قصیدهٔ شمارهٔ )134 📎تربیت و ساختن یهویی اتفاق نمی افتد باید روش داشته باشی، دانش داشته باشی و از همه مهمتر برای ساختن شکیبا باشی! 📎آدمی در میانه هوس ها و اندیشه فرجام نگر گیر افتاده و مربی هنرمند کسی هست که این گیر رو رفع کنه سهم خواسته های غریزی و طبیعی او را با مدیریت اندیشه به فرزند یا هر فراگیر رو به کمال بدهد. 📎خداباوری یعنی رهایی از خودِ حیوانی و بد فرما که مدام و حریصانه آدمی را به سمت و سوی پلیدی ها (اهریمنان) می کشاند. 📎خداباوری و حق خواهی و هوس گرایی دو حاکمیت متناقض است و دو نقیض در یک جا و یک زمان با هم جمع نشوند. 📎قدیمی ها می گفتند هم خدا رو میخواد هم خرما رو... خرما را در جهت خدا خواهی بخواه ،خب بخواه نه از آن جهت که حل مشکل تو در خرما نهفته است که اگر چنین خواهی هم خرما را تلخ خواهی یافت و هم خود را دور از خدا .... @majaleezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤🖤🖤🖤 چقدر گرفته بوی غم هوای سامرا... میتپه دلم تو این شبا برای سامرا داره حس میشه صدای مادر شکسته پر که میریزه  اشک توی صحن و سرای سامرا 🔅ضمن عرض تسلیت شهادت امام هادی امت به شما بزرگواران ،برای تعجیل فرج دعا بفرمایید.التماس دعا🙏 @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 ✍️ شناخت دشمن ✅ سیره امام هادی در زمینه دشمن شناسی [رومیان و ترک ها] 🔗صوت کامل سخنرانی (کلیک کنید) @Aminikhaah @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 درسگفتارهای طرح مطالعاتی تفسیر المیزان و تسنیم 🎤استاد دکتر علی غلامی 📁 بررسی تفسیر سوره مبارکه بقره (صوت ۲۲۷) شیوا و روان.مستند و عالمانه ،کلاسیک و ارائه مصادیق روز و کاربردی 📃انتشار روزهای زوج هفته 🌷🌷🌷 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢تفسیر سوره جلسه سوم آیات 36 تا 44 ☑️حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا رنجبر 🔹با بیانی جذاب، شیرین؛ شنیدنی و زیبا و آسان وساده و کاربردی 🎙انتشار تفسیر صوتی استاد رنجبر روزهای دوشنبه 🌱🌱🌱 🎆 برای تقویت معارف قرآنی صفحه قرآنی رحیق را لطفاً همراهی فرمایید. @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌و اما باور ما-(قسمت 323) ☑️تولی و تبری (بخش سوم) 🔹بررسی آموزه های دینی با نگاه روایت معرفی اسلام به حضرت علی و خدیجه کبری علیهما السلام) 📙 پیامبر صلی الله علیه و آله برای نخستین بار چه معارفی را به نخستین پذیرندگان اسلام آموختند؟! 🌱🌱🌱 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
کلمات الهی ▪️ وجود مبارك امام هادی (سلام الله علیه) فرمود: اگر كسی باشد، سوانح روزگار را خوب تحمل می‌ كند... هیچ چیز او را خوشحال نمی ‌كند و هیچ چیز او را نگران نمی ‌كند، چون در هر دو حال است و هیچ چیز نشانه فخر نیست! @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📎رسانه، فرصت ها و تهدیدها 🎤فرازی بسیار شنیدنی از گفتارهای معرفتی استاد فرزانه دکتر غلامحسن ابراهیمی @rahighemakhtoom
وجوه ابهام یا ایهام در زبان عربی و تأثیر آن در ترجمه قرآن کریم.pdf
495.6K
مقاله 60(پژوهشی-تخصصی) 📋موضوع :وجوه ابهام یا ایهام در زبان عربی و تأثیر آن در ترجمه قرآن کریم 📖تعداد صفحات: 26صفحه 🖋نویسنده: دکتر یوسف نظری استادیار دانشگاه شیراز 📃چکیده ابهام به دو نوع زبانی و ادبی تقسیم میشود. ابهام نحوی که با عنوان ابهام دستوری مطرح می شود و برخی آن را ایهام ساختاری نامیده اند یکی از وجوه ابهام زبانی به شمار می رود که به دو نوع گروهی و ساختاری تقسیم شده است. مقصود از این نونج ابهام آن است که گاه زنجیره کلام به گونه ای چیده می شود که وجوه معنایی متفاوتی را متبادر می سازد. این معانی میتواند قابل جمع باشد. اضافه مصدر به فاعل یا مفعول به، مرجع ضمیر، عطف به مضاف یا مضاف إليه، خبريه يا انشائیه بودن جمله متعلق شبه جمله، قابلیت تعدد در صاحب حال تشابه نقشهای حال مفعول مطلق، مفعول له مفعول فيه و مفعول به امکان مقول قول یا استینافیه بودن تشابه عطف و استیناف تشابه تابع و خبر، تعدد معانی حروف جر، از جمله وجوه ابهام نحوی است که در این پژوهش بدان توجه شده است و در ترجمه های قرآن کریم تأثیر گذار بوده است. توجه به بافت زبانی و غیر زبانی کلام می تواند تا حد چشمگیری مشکل فهم معنا را برطرف سازد اما مشکل آنجاست که قراین کافی و یا مستدل برای یک معنا وجود نداشته باشد و از سوی دیگر نتوان میان معانی مختلف جمع کرد. 🌱🌱🌱 📝انتشار مقاله های قرآنی هر هفته سه شنبه ها(ان شاء الله) 🎆 برای تقویت آموزه های دینی صفحه قرآنی رحیق را لطفاً همراهی فرمایید. @rahighemakhtoom