eitaa logo
✳️ جستارهای قرآنی رحیق
2.8هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
1.4هزار ویدیو
784 فایل
«رحیق» نوشیدنی گوارا و ناب بهشتیان. ۲۵مطففین . @s_m_a57 @Sayyedali_1997
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد آیت الله محمد هادی 🔅🔅🔅 🔰درس دوازدهم:قرائت حفص ⏪حجّيت قرائات سبع ⏪ما بر اين باوريم: قرآنى كه از جانب خداوند بر پيامبر صلى الله عليه و آله نازل شده‌است، بيش از يكى نبوده و نيست و آن همين قرآنى است كه مردم از آن پاسدارى مى‌كنند. قرائت صحيح همان است كه مردم از پيامبر صلى الله عليه و آله گرفته‌اند و آن، قرائت موروثى بوده، هيچ گونه ارتباطى با قرائت قرّاء - كه مولود اجتهادات شخصى آنان است - ندارد و نمى‌تواند داشته‌باشد؛ زيرا قرآن موروثى، جدا از قرآن اجتهادى است. 🔹بزرگانى مانند امام بدرالدين زركشى و استاد خويى فرموده‌اند: «قرآن و قرائات دو حقيقتند: آن وحى الهى است كه بر پيامبر اكرم فرود آمده و اين اختلاف قرّاء بر سر شناخت آن وحى است كه بيشتر مبنى بر اجتهادات شخصى آنان است»؛ لذا حديث «إقرأوا كما يقرأ الناس» ناظر به همان حقيقتى است كه در دست مردم جريان دارد و آن‌را از پيامبر صلى الله عليه و آله به ارث برده‌اند. 🔸بنابراين آنچه حجّيت شرعى دارد، قرائتى است كه جنبۀ همگانى و مردمى دارد و همواره ثابت و بدون اختلاف است. همۀ قرآنهاى مخطوط‍‌ در طول تاريخ و مطبوع در چند قرن اخير، در تمامى كشورهاى اسلامى يكنواخت بوده و هست و آن به دليل همان قرائت حفص است. ▫️امام‌خمينى قدس سره فرموده‌اند: «احوط‍‌ آن است كه از آنچه در ثبت و ضبط‍‌ قرآن كنونى در دست مسلمانان وجود دارد تخلّف نشود» . 🌴🌴🌴 قدر ار نشناسد دل و کاری نکند بس که از این حاصل ایام برد 🔅 مدرسه تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
akhlagh dar ghoran-06.mp3
7.18M
🔊مرحوم آیت الله (رضوان الله علیه) با موضوع : 🗓بررسی اخلاق در قرآن (6) 🔶توجه: سلسله دروس اخلاقی حضرت استاد روزهای سه شنبه تقدیم دوستان می شود. @rahighemakhtoom
باورما.۷۶ تابستان ۱۴۰۱.m4a
15.01M
📌و اما باور ما-(قسمت 76) نمود عینی و واقعی دین 🔹بررسی باورهای دینی با نگاه روایت معرفی اسلام به حضرت علی و خدیجه کبری علیهما السلام) 📙 پیامبر صلی الله علیه و آله برای نخستین بار چه معارفی را به نخستین پذیرندگان اسلام آموختند؟! 📼ارائه :خادم صفحه قرآنی رحیق 🌷🌷🌷 ☘️درتبلیغ و انتشار سخن حق توفیق را از خدا بخواهیم.کمی همراهان ما را از تلاش باز ندارد.☘️ 🔅تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 🌷🌷🌷 ⏪اسرار نماز(قسمت نوزدهم ) 🔰 فصل چهارم 🔰 نمونه‌ای از آداب مهم قلبی عبادات (طمانینه) 🌴در قسمت قبل بیان شد که زبان قلب از ابتدا گویا نیست و سالک باید به آن تعلیم بدهد و با طمانینه و سکون، ذکر رابه آن القا کند. ❌ و امّا اگر اين ذكر شريف را بى‌سكونت قلب و طمأنينه آن و با عجله و اضطراب و اختلال حواسّ گفت: 🔸از آن ذکر در قلب اثرى حاصل نمی‌شود. 🔸 از حدّ زبان و گوش حيوانى ظاهرى به باطن و سمع انسانى نمی‌رسد . 🔸حقيقت آن در باطن قلب محقّق نشود 🔸 صورت كمالی قلب نمی‌شود كه ممكن الزّوال نباشد. ⬅️ پس، اگر اهوال و شدائدى دست بدهد، خصوصا مثل أهوال و سكرات مرگ و شدائد نزع روح انسانى: 🔴 سالک به كلّى آن ذكر را فراموش می‌كند و آن ذکر شریف از صفحه دلش محو می‌شود. 🔴 بلكه اسم حق تعالى و رسول ختمى (ص) و دين شريف اسلام و كتاب مقدّس الهى و ائمّه هدى (ع) و ساير معارف را كه به قلب نرسانده، فراموش می‌كند. 🔴 در وقت سؤال قبر، جوابى نمی‌تواند بدهد. 🔴 تلقين نيز برای او فايده‌ای ندارد. ⚫️ زيرا كه در خود از حقيقت ربوبيّت و رسالت و ديگر معارف اثرى نمی‌بيند. ⚫️ آنچه به لقلقه لسان گفته بود و در قلب صورت نگرفته بود از خاطرش محو می‌شود. ⚫️ و او را نصيبى از شهادت به ربوبيّت و رسالت و ديگر معارف نخواهد بود. 🔅مدرسه تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
13 که کار خدای نه کاری است خرد قضای نبشته نشاید سترد (فردوسی) قضـا کشتی آن جا که خـواهد بَرد و گـر نا خـدا جـامعه بـر تن دَرَد(سعدی) وَلِكُلِّ أُمَّةٍ أَجَلٌ فَإِذَا جَاءَ أَجَلُهُمْ لَا يَسْتَأْخِرُونَ سَاعَةً وَلَا يَسْتَقْدِمُونَ☆(سوره اعراف آیه ٣٤) ﻫﺮ ﻣﻠﺘﻲ ﺑﺮﺍی ﻣﺪﺗﻲ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻣﻲ‌ﻛﻨﺪ: ﻭﻗﺘﻲ ﺩﻭﺭﺍﻧﺸﺎﻥ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺁﺧﺮ ﺑﺎﺷﺪ، ﻫﺮﮔﺰ ﻧﻤﻲ‌ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺣﺘﻲ ﻟﺤﻈﻪ‌ﺍی ﺁﻥ ﺭﺍ ﻋﻘﺐ ﻭ ﺟﻠﻮ ﺑﻴﻨﺪﺍﺯﻧﺪ. 📋نکته ای و اشاره ای: ﻣﺮﮒ ﻣﻠﺖ ﻫﺎ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﺧﺎﺹ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﻏﺎﻟﺒﺎ ﻋﻮﺍﻣﻠﻲ ﻫﻢ ﭼﻮﻥ ﺍﻧﺤﺮﺍﻑ ﺍﺯ ﻣﺴﻴﺮ ﺣﻖ ﻭ ﻋﺪﺍﻟﺖ، ﺭﻭﻱ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﺑﻪ ﺳﺘﻢ، ﻏﺮﻕ ﺷﺪﻥ ﺩﺭ ﺩﺭﻳﺎﻱ ﺷﻬﻮﺍﺕ، ﻓﺮﻭ ﺭﻓﺘﻦ ﺩﺭ ﺍﻣﻮﺍﺝ ﺗﺠﻤّﻞ ﭘﺮﺳﺘﻲ ﻭ ﺗﻦ ﭘﺮﻭﺭﻱ ﺯﻣﻴﻨﻪ ﻱ ﻣﺮﮒ ﻣﻠﺖ ﻫﺎ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻣﻲ ﺳﺎﺯﺩ؛ ﭼﺮﺍ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﺳﺒﺐ ﻧﺎﺑﻮﺩﻱ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﻫﺎﻱ ﻣﻠﺖ ﻫﺎ ﻭ ﺗﻤﺪﻥ ﻫﺎ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ. 🔅مدرسه تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
baghare-5-1.mp3
19.12M
📌 سلسله درسگفتارهای سیر مطالعاتی تفسیر المیزان و تفسیر تسنیم (آیت الله جوادی آملی(حفظه الله))با ارائه استاد ارجمند جناب دکتر غلامی (زمزم معرفت) 📁 بررسی تفسیر سوره مبارکه بقره 📼 جلسه : یازدهم 📜 ویژگی های درسگفتار: بیان شیرین و روان.مستند و عالمانه .کلاسیک و ارائه مصادیق روز و کاربردی 🌴🌴🌴 ☘️درتبلیغ و انتشار سخن حق توفیق را از خدا بخواهیم.کمی همراهان ما را از تلاش باز ندارد.☘️ 📋نکته مهم: از گوش دادن این سلسله درسگفتار به هیچ وجه غفلت نکنید و در صورت امکان تا جایی که می توانید به اشتراک بگذارید. ⭐️مدرسه عالی تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
سوره مبارکه 📚تفسیر سوره مزمل 📝نگاشت: (1)آشنایی با سوره ⏪سوره مبارکه مزمل (سوره 73 ) اين سوره در مكه نازل شده است و داراى بيست آيه مى‏باشد 🔰محتواى کلی و شان نزول سوره مزمل ⏺لحن آيات سوره به خوبى نشان مى‏دهد كه با سوره‏هاى مكى هماهنگ است ، و به اين ترتيب احتمال نزول آن در مدينه ، چنانكه بعضى گفته‏اند ، بعيد به نظر مى‏رسد ، ولى تفاوت لحن آغاز و انجام آيه نشان مى‏دهد كه در ميان اين آيات فاصله زمانى قابل ملاحظه‏اى بوده است كه بعضى از مفسران آن را هشت ماه و بعضى يكسال و بعضى حتى ده سال نوشته‏اند . ⏺بسيارى از آيات اين سوره نشان مى‏دهد هنگامى نازل شده كه پيامبر (صلى‏الله‏عليه‏وآله‏وسلّم‏) دعوت علنى خود را شروع كرده بود ، و مخالفان در برابر او به مخالفت و تكذيب برخاسته بودند ، و پيامبر (صلى‏الله‏عليه‏وآله‏وسلّم‏) دستور پيدا مى‏كند در اين مرحله با آنها مدارا نمايد . ⏺لذا اين احتمال كه تمام سوره در آغاز دعوت پيامبر (صلى‏الله‏عليه‏وآله‏وسلّم‏) نازل شده باشد بسيار بعيد به نظر مى‏رسد ، ممكن است آيات نخستين آن چنين باشد ، ولى مسلما همه آيات آن چنين نيست ، چرا كه تعبيراتش نشانه گسترش اسلام ، لااقل در سطح مكه ، و قيام مخالفين به مخالفت و مبارزه است ، و مى‏دانيم چنين چيزى در سه سال آغاز دعوت وجود نداشت. 🔰شان نزولى كه براى سوره يا قسمتى از آيات آن در روايات آمده نيز متفاوت است. ⏺در بعضى از روايات آمدهاست كه وقتى پيامبر (صلى‏الله‏عليه‏وآله‏وسلّم‏) اولين پيام الهى و وحى را دريافت كرد وحشت زده نزد خديجه آمد ( احساس ناراحتى جسمانى داشت و به استراحت پرداخت ) و فرمود : مرا در جامعه‏اى بپيچيد اينجا بود كه جبرئيل نازل شد ، و يا ايها المزمل را براى پيامبر (صلى‏الله‏عليه‏وآله‏وسلّم‏) آورد. ⏺در حالى كه در روايات ديگرى آمده است كه اين ماجرا زمانى بود كه پيامبر (صلى‏الله‏عليه‏وآله‏وسلّم‏) دعوت خود را آشكار كرده بود ، و قريش در دار الندوة جمع شدند تا در كار پيامبر (صلى‏الله‏عليه‏وآله‏وسلّم‏) بينديشند ، و براى مقابله با او نام و شعارى انتخاب كنند ، بعضى گفتند او كاهن است ، ولى گروهى با اين پيشنهاد مخالفت كردند ، بعضى ديگر گفتند او مجنون است ، اما باز گروهى مخالفت كردند بعضى عنوان ساحر را ترجيح دادند ، آن را نيز نپذيرفتند . ⏺سرانجام گفتند هر چه هست او ميان دوستان جدائى مى‏اندازد ( بنابر اين ساحر است ) سپس مشركان پراكنده شدند.اين سخن به پيامبر (صلى‏الله‏عليه‏وآله‏وسلّم‏) رسيد ، خود را در لباسهايش پيچيد ( و به استراحت پرداخت ) در اين هنگام جبرئيل آمد و يا ايها المزمل و يا ايها المدثر را بر آن حضرت خواند. 🔖نتيجه اينكه همانطور كه قبلا اشاره كرديم ظاهرا اين سوره در مكه نازل شده ، و قطعا قسمتى از آن بعد از ظهور علنى اسلام ، و نفوذ نسبى آن در مكه بوده است ، هر چند احتمال دارد ، آياتى از آغاز سوره در اول بعثت نازل شده باشد . 🖇ادامه دارد.... 🌴🌴🌴 قدر ار نشناسد دل و کاری نکند بس که از این حاصل ایام برد 🔅تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
جلد دوم 📙تفسیرتسنیم جلد دوم نگاشت :(246) آیه 21- يا ايها الناس اعبدوا ربكم الذى خلقكم والذين من قبلكم لعلكم تتقون 🔰تفسير 🗓تذكر: در بررسى معارف مبداءشناسى هر چه بحث عمومى تر و عقلى تر باشد اختلاف كمتر، و در نتيجه اثر عملى آن نيز كمتر است و هر چه بحث عينى تر باشد اختلاف و همچنين اثر عملى آن بيشتر است. قرآن اصل اثبات مبدا (شناخت خدا)را امرى مفروغ عنه (مسلم)و بديهى دانسته، در اين زمينه با ملحدان بحث مبسوطى ندارد. 🔻توحيد ذات واجب الوجود نيز چندان مورد مناقشه و شبهه نيست (جز شبهه اى كه ابن كمونه مطرح كرده و خود به آن پاسخ داده است). 🔻 اما درباره توحيد خالقيت اختلاف است و گروهى مانند ثنويين به دو خالق (يزدان و اهريمن) معتقد شده اند. كسانى كه توحيد درخالقيت را باور دارند نيز در توحيد ربوبى اختلاف كرده اند و برخى قائل به ارباب جزئيه مستقل شده اند كه اينها همان مشركان هستند. اينان در عبادت ، الهه گوناگون و ارباب متفرق را مى پرستند. 🔺در ميان اين فرقه ها بحث از عقايد مشركان عينى تر و اثر عملى آن بيشتر بود و از اين رو، بيشتر بحثهاى قرآن با مشركان است، نه با ملحدان و ماديين. سر مطلب آن است كه اولا سرو كار قرآن با وثنيين آن روز بود و ثانيا در بخش ‍ مهم معارف دين بين مشركان و ماديين هيچ فرق نبود و نيست، زيرا مشركان نيز همانند ماديين تجرد روح، برزخ و قيامت و آنچه مربوط به حشرا اكبر بود و همچنين وحى و رسالت را نمى پذيرفتند. 🔺مشركان گرچه الله را باور داشتند، ليكن چون به شرك ربوبى آلوده بودند شرك ربوبى به انكار الوهيت مى انجاميد، زيرا اعتقاد به خدايى كه آسمان و زمين و انسان را آفريده باشد ولى با انسان كارى نداشته باشد هيچ مسئوليتى براى انسان در برابر خدا نمى آورد. پس در اين بخش نيز بين مشرك و ملحد تفاوت چندانى نيست. 🔅مدرسه تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
Al-Haqqa 08 s.mp3
6.19M
💢 تفسیرصوتی سوره حاقه 📼 آیت الله جوادی آملی- جلسه هشتم 🌷🌷🌷 ☘️درتبلیغ و انتشار سخن حق توفیق را از خدا بخواهیم.کمی همراهان ما را از تلاش باز ندارد.☘️ 🔅تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
باورما.۷۷.تابستان ۱۴۰۱.m4a
19.19M
📌و اما باور ما-(قسمت 77) علائم و نشانه های جامعه اسلامی 🔹بررسی باورهای دینی با نگاه روایت معرفی اسلام به حضرت علی و خدیجه کبری علیهما السلام) 📙 پیامبر صلی الله علیه و آله برای نخستین بار چه معارفی را به نخستین پذیرندگان اسلام آموختند؟! 📼ارائه :خادم صفحه قرآنی رحیق 🌷🌷🌷 ☘️درتبلیغ و انتشار سخن حق توفیق را از خدا بخواهیم.کمی همراهان ما را از تلاش باز ندارد.☘️ 🔅تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
01. kosare karbala-A.mp3
4.95M
📌 کتاب صوتی (قسمت اول) کتاب کوثر کربلا شامل مجموعه‌ای از سخنرانی‌‌‌‌‌‌‌های آیت الله جوادی آملی در دهه‌‌‌‌‌‌‌های محرم در شهرستان آمل به همراه مراثی گفته شده از زبان معظم‌له است که از گفتار به نوشتار تبدیل شده و در ساختاری جدید و منطقی یعنی به صورت مهندسی پژوهشی عرضه ‌‌‌‌‌‌می‌شود. 🌴🌴🌴 🔅مدرسه تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔰 شفاعت عوامانه 🎙 علامه حسن زاده . شفاعت این طور نیست که مثلا شبیه به امور اینجا که می بینید بله یک پسری نسبت به پدری جسارت کرده بله پدر عصبانی شده مثلا عمو می آید دست پسر را می گیرد می آید پیش داداشش این یک بار ایشان را بر من ببخش این یک غلط کرده دیگر بی ادبی نسبت به شما روا نمی دارد این طوری ها به قول بعضی از بزرگان اساتید ما همچون پنداری نداشته باشد که شفاعت در آن جا یک نوع پارتی بازی است که هر غلطی طرف بخواهد هر چه بخواهد بکند با یک پندار عوامانه در سرش که خب من از امت پیامبر خاتمم ایشان آن جا شفاعت خواهی می کند دست من را می گیرد می برد بله پیش خدا و خدا هم آن جا روی یک تختی نشسته است یک چیزهایی یک پنداری شبیه به امور اینجا را اصل قرار میدهند و آن جا را با این قیاس می کنند دست ما را می گیرد می برد ایشان از امت من هستند بله بد کرده غلط کرده یک بار ایشان را به من [ببخش] این طوری نیست آقا که یک پارتی بازی فکر بفرمایید و شما خیلی باید حرف بشنوید . 🔅مدرسه تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸 🔸 ضمن سپاس از مشارکت شما در طرح پیشنهادات، ان شاءالله امشب ساعت ۲۱:۳۰ مدیر کانال جناب آقای عبداللهی به نظرات شما پاسخ خواهند داد( لطفا آنلاین باشید🌷). 🔸از بین بزرگوارانی که پیشنهاد و نظر خود را ارائه دادند ۵ نفر به قید قرعه برگزیده شدند. کد های ۲۰ ، ۵۵ ، ۱۳، ۵۰ و ۱۹ جهت دریافت هدیه خود به آیدی @panah78 مراجعه کنند.( ۲۴ ساعت فرصت دارند جهت دریافت هدیه اقدام نمایند) 🆔 @rahighemakhtoom
📌دین شناسی ویژگی اهل خیر رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله  إذا أرادَ اللّه ُ بعَبدٍ خَيرا فَقَّهَهُ في الدِّينِ، و ألهَمَهُ رُشْدَهُ  هرگاه خداوند خوبى بنده اى را بخواهد او را در دين فقيه و آگاه گرداند، و راه صلاح را به او الهام كند. 📚كنز العمّال : ۲۸۶۹۰ @rahighemakhtoom
به توفیق الهی روزهای در صفحه قرآنی در خدمت و محضر و و هستیم . امید آن که ما را به شاگردی بپذیرند. 💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق) 🌱🌱🌱 🔅 صفحه قرآنی رسانه رشد @rahighemakhtoom
حکمت ۲۷۲ تا ۲۷۴ استاد صادقی.mp3
8.66M
📚شرح و تفسیر حکمت 272 تا 274(کلمات قصار) ⏮مرحوم استاد میرزا ‌مهدی (ره) ⏱دقایقی در محضر نهج البلاغه شنیدنی؛زیبا ؛ روان و کاربردی و شنیدنی .گوش کنید و لذت ببرید. 🔅تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
حکمت 173 نهج البلاغه.mp3
604.9K
📚شرح و تفسیر حکمت 173(کلمات قصار) ⏮استاد حجت الاسلام والمسلمین شاهرودی کارشناس برنامه های اعتقادی و معارف اسلامی 🎤کوتاه و با بیان شیوا و روان و ساده ⏱دقایقی کوتاه در محضر نهج البلاغه 🌷🌷🌷 @rahighemakhtoom
حکمت 174 نهج البلاغه.mp3
4.3M
📚شرح و تفسیر حکمت 174(کلمات قصار) ⏮استاد حجت الاسلام والمسلمین شاهرودی کارشناس برنامه های اعتقادی و معارف اسلامی 🎤کوتاه و با بیان شیوا و روان و ساده ⏱دقایقی کوتاه در محضر نهج البلاغه 🌷🌷🌷 @rahighemakhtoom
02. kosare karbala-B -.mp3
21.24M
📌 کتاب صوتی (قسمت دوم) کتاب کوثر کربلا مجموعه سخنرانی‌‌‌‌‌‌‌های آیت الله جوادی آملی در دهه محرم که از گفتار به نوشتار تبدیل شده و در ساختاری جدید و منطقی به صورت کتاب صوتی تقدیم می شود.التماس دعا 🌴🌴🌴 🔅مدرسه تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
واکاوی دعای 23 صحیفه سجادیه.عبداللهی 170.mp3
15.25M
🔰موضوع شرح و واکاوی دعای بیست و سوم 📌فراز ششم دعا :(جلسه 170)تیپ شناسی شیطان از دعا‌های امام (ع) که در آن از خدا درخواست و در ، ، و کرده است. امام (ع) بر یکی بودن و زبان در و دریافت تأکید کرده و از خدا مقام را طلب می‌کند. و از شرّ ، جنیان و مَکْر دیگران به خدا می برد. 🔈 ارائه کننده: خادم صفحه قرآنی 🔅تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
صوت جلسه چهارم.mp3
9.55M
💢شرح و تفسیر دعای سوم 🔈جلسه :چهارم 🔰دعای سوم صحیفه سجادیه از دعا‌های امام سجاد(ع) است که: ☑️ به درود بر حاملان عرش و تمام فرشتگان الهی و بیان ویژگی‌ها و اصناف آنان پرداخته است. ☑️ در این دعا بر خستگی‌ناپذیری و سست‌نشدن فرشتگان در تسبیح خداوند، خضوع و خشوع آنان در برابر خدا و کوتاهی نکردن آنان در انجام دستورت الهی اشاره شده و آنان راحاملان وحی و درودفرستندگان بر بهشتیان معرفی کرده است. 🔈حجة الاسلام والمسلمين استاد مجاهدي @rahighemakhtoom
زندگی مومنانه.کار وتلاش.عبداللهی 6.mp3
15.03M
☑️ کار و تلاش مومنانه (جلسه 6)ارکان موفقیت در نگاه الهی و ملکوتی 🔰بازخوانی فصل سوم از بخش اول کتاب مفاتیح الحیات حضرت آیت الله جوادی آملی 🌱🌱🌱 🔅مدرسه تفسير و علوم قرآنی @rahighemakhtoom
🌱🌱🌱 📌 نماز ارتباط عاشقانه با آفریدگار امام على عليه السلام : لَوْ يَعْلَمُ الْمُصَلّى ما يَغْشاهُ مِنَ الرَّحْمَةِ لَما رَفَعَ رَأسَهُ مِنَ السُّجودِ؛ اگر نماز گزار مى دانست تا چه حد مشمول رحمت الهى است، هرگز سر خود را ازسجده بر نمى داشت. [غررالحكم، ح 7592] 🔅مدرسه تفسير و علوم قرآنی @rahighemakhtoom
Mahmoud Karimi - Ye Ghalb Mobtala To Sinast.mp3
15.48M
🔉مداحی حضرت ابالفضل علیه السلام 🎙حاج محمود کریمی 📜یه قلب مبتلا تو این سینست مریضم و دوام ابالفضله... چه نعمتی بالاتر از این که گدای خونه علمدارم من از تو چیزی نمیخوام آقا من به تو تا ابد بدهکارم... ارمنیا میان در خونت بس که تو دردا رو دوا کردی هر چی گره به کارمون افتاد با دستای بریده وا کردی... وقتی ستون خیمه ها افتاد رفتی و موج علقمه خون شد شبیه چشم غرق در خونت دل حسین فاطمه خون شد... 🆔 @rahighemakhtoom