مولف کتاب صعود چهل ساله امروز در جلسه ای که در مدرسه عباسقلی خان مشهد داشتند فرمودند:
یکی از اعضای شرکت های هرمی رو دستگیر کرده بودند، گفته بود من از هر صد پیامکی که بطور رندم به شماره های ناشناس میفرستم، هشتاد نفر جذب میکنم، از او پرسیده بودند چطوری؟
گفته بود برای هر پیامک #یکهفته فکر میکنم تا متن خوبی دربیاد.
نکته کلام ایشون رو گرفتید، خواستند بگویند در انتخاب جملات سخنرانی هامون قبلش فکر کنیم، در نحوه ی ورود به بحث و...
عرض بنده هم مربوط به همین #دقت بود ، دقت در پیام ها و پست هایی که در #فضای_حقیقی2 میفرستیم.
دی ماه 1398
#نکات_تبلیغی
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
بسمه تعالی
جناب آقای دکتر حسین عباسی نژاد
رئیس محترم دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران
سلام علیکم
در گفت و گو با خبرگزاری دولت(ایرنا) فرمودهاید "به عنوان اقتصاددان باید واقعیت را به جامعه بگویم و آن این است که اگر ما عضو FATF نشویم، شرایط اقتصادی کشور بسیار دشوار و مشکلات افزایش مییابد."
استفاده غلط جنابعالی از لفظ "عضویت" برای آنچه میان ما و FATF در جریان است، در حالی که به هیچ وجه عضویتی در کار نیست و بحث صرفا بر سر اجرای تصمیمات FATF توسط ایران است، سوالاتی را به ذهن متبادر میکند؛
از سال ۱۳۶۸ که FATF تاسیس شده است، حضرتعالی و همکارانتان در دانشکدههای اقتصاد کشور کدام تحقیقات را روی ماهیت و کارکرد این نهاد انجام دادهاید؟ چند پایان نامه و مقاله علمی درباره FATF منتشر کردهاید؟ چند واحد درسی درباره آن تدریس کردهاید؟
آیا خطای حضرتعالی به عنوان یک شخصیت علمی-که قاعدتا باید دقیق سخن بگوید- در بیان صحیح آنچه میان ما و FATF در جریان است، ناشی از پاسخ " تحقیقا هیچ" به پرسشهای فوق نیست؟
به استحضارتان میرسانم که این ایام مشخصا بحث بر سر دو کنوانسیون CFT و پالرمو است، نه حتی اجرای توصیههای FATF. از ۴۱ بند برنامه اقدام FATF، سی و نه بند دیگر در حیطه اختیار دولت بوده و محل بحث این ایام نیست. درباره این کنوانسیونها چقدر کار علمی در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران انجام شده است؟ آیا اساسا موضوعات این کنوانسیونها و ارتباط آنها به FATF یک بار موضوع تدریس و تحقیقی در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران بوده است که اینگونه از آثار "عضو نشدن در FATF" سخن میگویید و به کمک یک جریان سیاسی آمدهاید؟
هدف اینجانب، سرزنش شما نیست. هدف، ارسال این پیام به جامعه است که چقدر دانشگاه ما با مسائل کشور بیگانه است و در عین حال، چقدر سیاسیکاری در جامعه دانشگاهی ما رواج دارد که عنوان "ریاست دانشکده اقتصاد" دانشگاه مادر کشور، اینگونه به ابتذال سیاسی کشیده شده و خرج یک هدف ناصواب سیاسی میشود.
و من الله التوفیق
سید یاسر جبرائیلی
پژوهشگر اقتصاد سیاسی
@syjebraily
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
🔰بررسی ساختار و اهداف فقه حکومتی با نگاهی تحلیلی، عقلانی و کلاننگر
🔻 استاد ابوالقاسم مقیمی حاجی در درسگفتار «اصول فقه با رویکرد فقه حکومتی نظاممند»؛
❇️ تا از فلسفه اصول فقه حکومتی بحث نکنیم، نمیتوانیم دست به طراحی آن بزنیم.
❇️ در ورود بحث به فلسفه هر دانش گاهی نگاه پیشینی و گاهی پسینی است.
❇️ نگاه پسینی: علمی مانند فلسفه یا فقه تشکیل شده و ما آن را دوباره تحلیل میکنیم و به آن با نگاه کلی عقلانی مینگریم.
❇️ نگاه پیشینی: با توجه به چیستی، چرایی و چگونگی علمی را طراحی کنیم و به آن ساختار و هویت ببخشیم و آن علم را از آنچه مانند آن است تمایز دهیم تا از این طریق به نحو صحیح و هدفمند وارد آن علم شویم.
❇️ امروزه مدل مرسوم طراحی رشتهها در مباحث آکادمیک به نحو پیشینی است.
🔻 فلسفه به دو صورت به کار میرود؛
🔹 الف) مطلق: دانش پژوهشهای عقلانی در رابطه با احکام کلی و عوارض ذاتی موجود بما هو موجود.
🔹 ب) مضاف: دانش مطالعه فرانگر با رویکرد تحلیلی، نقدی و عقلانی در رابطه با احوال و احکام کلی مضافالیه خودش.
❇️ رئوس ثمانیه، مبادی تصوریه و تصدیقیه و برخی از مباحثی که در بدنه علم اصول است، بخشی از مباحث فلسفه علم اصول را تشکیل میدهد.
❇️ در پرداختن به فلسفه اصول فقه با رویکرد فقه حکومتی باید مسائل مختلفی نظیر چیستی و تعریف، ماهیت، ضرورت، تاریخچه، جایگاه، فایده، مبادی تصوری، اقتضائات، منابع، ساختار و اهداف در باب فقه حکومتی با نگاهی تحلیلی، عقلانی و کلاننگر بررسی شود.
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#مبانی_علوم_انسانی_اسلامی
#درس_گفتار
#قم
🔳 با #مفتاح همراه باشید
🆔 @meftaah_com
مردعرصه علم و دین. گلشنی.pdf
591.4K
❇️ زندگی نامه استاد مهدی #گلشنی از نظریه پردازان #علم_دینی و بررسی آثار ایشون.
(چه اشکال دارد مثل شیخ الرئیس مسلط به طبیعیات عصر خود باشیم + پاسخ آنها را با زبان خودشان بدهیم)
#معرفی_کتاب و استاد
#تولید_علم
#تمدن_نوین_اسلامی
رهپویان کانالی برای طلاب
🆔 @rahpoian
💎 کسیکه فقط در فلسفه مجتهدست و کسیکه فقط در فقه مجتهدست، مشکل جدی دارد و همیشه درگیر است.
⭕️ لزوم کسب اجتهاد مطلق در فقه و فلسفه (توأمان)
مضمون بیانی از آیت الله جوادی آملی درجمع اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی قم
برگرفته از کانال حوزه و فلسفه:
✅ @feghheakbar
#طلبه_تراز_انقلاب
#برنامه_اجتهاد
#معرفی_کانال
رهپویان کانالی برای طلاب
🆔 @rahpoian
62610-متن مقاله به فرمت PDF-343980-1-10-20191216.pdf
644.2K
✍مقاله جدید استاد واسطی
✅روششناسی #اجتهاد_تمدنی
مقاله ایشون ناظر به ادبیات فقاهت تمدنی (مباحث آیت الله علیدوست و استاد مبلغی)، علم دینی ، نگرش سیستمی به دین و آنچه در فقه جواهری آمده است می باشد.
برگرفته از کانال فقه نظام ساز
🆔 @feghheumanism
#تولید_علم
#علم_دینی
#روش_شناسی_اجتهاد تمدنی
#فقه_تمدن_ساز
#تمدن_نوین_اسلامی
#معرفی_مقاله مهم
#معرفی_کانال فقه نظام ساز
🆔 @rahpoian
🔺در حالی که ما تو ایران #نهم_دی رو پشت سر گذاشتیم ، مردم عراق دارن #سیزده_آبان رو رقم میزنن✌️
تسخیر لانه جاسوسی عراق
فاصبر إنّ العاقبة للمتقین
پس صبر کن ، همانا عاقبت به نفع متقین است (49 هود)
#خبر
🆔 @rahpoian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
نظر شهید مطهری درمورد #علم_دینی با بیان خاطره کوتاهی توسط دکتر گلشنی از ایشان.
#تولید_علم
#تمدن_نوین_اسلامی
🆔 @rahpoian
هدایت شده از فقه نظام ساز
MFH_Volume 6_Issue 1_Pages 199-217.pdf
501.8K
🔆 روش کشف اسباب صدور حدیث
✍استاد عبدالحمید #واسطی
#الگوریتم_اجتهاد
🌐کانال فقه نظام ساز
🆔 @feghheumanism
خبر شهادت سردار سلیمانی را سپاه پاسداران تایید کرد. در فرودگاه بغداد به وسیله بالگردهای آمریکایی ...
فرج امام عصر و شادی روح این شهید بزرگوار صلوات
همه ی خود را دادی
دستت اما حکایتی دارد
رحم الله عمی العباس.
#انتقام_شدید
#راهت_ادامه_دارد
🆔 @rahpoian
May 11