eitaa logo
مرضیه رمضان‌قاسم
487 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
853 ویدیو
87 فایل
🌻بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام ارشد تفسیر و کلام، مداح، سخنران مبلغ‌ دفتر تبلیغات اصفهان پاسخگوی‌شبهات،داستانک‌ دلنوشته و یادداشت‌نویس تلاشم در جهش‌تولید جهت‌فرمانبرداری از امر رهبرم منتظرامام زمانم هس تم پل‌ارتباطی‌جهت‌ارتقاءکانال⬇ @M_Rghasem110
مشاهده در ایتا
دانلود
"آتش" دلتنگ که می‌شد سری به گلستان شهدا می‌زد دلش باز می‌شد، انگار همه‌ی غم‌ها به یکباره او را رها می‌کردند و می‌رفتند. عصر عاشورا بود هوای دلش ابری شده بی‌تاب کربلا شده بود، دست و دلش پی‌ِ هیچ‌کاری نمی‌رفت، بارانی پشت سَدِّ چشمهایش به انتظار رعد و برق نشسته بود. با خود گفت: گلستان شهدا نیز کربلای کربلای دیگرست. با دخترِ کوچکش مرضیه به گلستان شهدا بر سر مزار برادرش خیمه‌ی غم برپا کرد تا شاید سَدِّ چشمهایش بشکند و رنگین‌کمان شادی در آسمان دلش نقش ببندد‌. بعد از قرائت فاتحه با برادرش درد و دل کرد، و سپس خداحافظی. طبق عادت همیشگی زیارت علیرضا کریمی را از قلم نیانداخت، کنار قبر نشست و او نیز همچون شمع‌های شام غریبان شروع به گریستن‌کرد، موقع برخاستن چادرش به شمع‌ها برخورد کرد، آتش گرفت دو جوان بلافاصله شمع‌ها را خاموش کردند. دلش هوری ریخت پائین، جگرش آتش گرفت، کبوتر خیالش سفر کرد به کربلای 61 هجری، آنجا که یک خواهر شهید خیمه‌اش آتش گرفت اما هیچ جوانی نبود تا آتش خیمه‌‌اش را خاموش کند. نویسنده: مرضیه رمضان‌قاسم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌••✾❀زنگ‌بیداری 👇❀✾••• https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5911507679573969302.mp3
6.71M
"سوغات" عاشق شمال بود اما نه عاشق دریا و خوشگذرانی و... فقط برای اینکه می‌توانست یک دلِ سیر کلوچه‌ نارگیلی لاهیجان با چائی تازه دم بخورد و کیفش را ببرد. ولی خیلی کم پیش می‌آمد تا به شمال سفر کند. وقتی یکی از نزدیکان به شمال می‌رفت بیش از اینکه برای آنها خوشحال باشد برای کلوچه‌های سوغاتی دلش غنج می‌رفت. بار آخری که با فامیل رفته بود زیارتِ اربعین وقتی داشتند از زیارت مولا برمی‌گشتند همراهان خسته و نالان به او گفتند: «آخه نجف که مثل کربلا نیس، کاش یه چایی می‌دادند بهمون تا خسته‌گی‌مون رفع بشه.» ژست مدیر کاروان‌ها را گرفت و گفت: «فقط یه خورده صبور باشید، می‌برمتون پیش چائی» این را گفت و رفت تا چائی بیاورد، همراهان از فرط خستگی روی زمین وِلو شدند. موکب لاهیجانی‌ها چائی داشت آن هم با کلوچه‌ی لاهیجان، به تعداد خودش و همراهان چای و کلوچه برداشت گذاشت در کارتن کلوچه‌ها و آورد تا به همسفران تعارف کند، بقیه‌ی زائران هم آمدند از چای و کلوچه‌ها برداشتند. به زور به خودش و همسفران نصفِ کلوچه رسید اما لذت کلوچه‌ی مولا کجا و لذت کلوچه‌ی شمال کجا؟ حالا دیگر هوس کلوچه‌ی لاهیجان می‌کند اما نه در شمال بلکه درنجف. بنده خدا دیگر فازش خیلی بالا رفته. دعا کنیم به حاجتش برسد. نویسنده: مرضیه رمضان‌قاسم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ملاقات با امام‌زمان در عصر غیبت کبری.mp3
4.6M
⁉️آیادرعصرغیبت‌کبری ملاقات امام‌عصر امکان دارد 🔊پاسخ استادحیدری زیدعزه 1⃣دیدارامام‌زمان تقوا و عمل‌صالح لازم‌دارد اما اینطور نیست که هر که تقوا و عمل‌صالح داشته‌باشد به محضر حضرت شرفیاب‌شود 2⃣قاعده‌‌کلی درغیبت‌کبری اینست که امکان ملاقات‌عمومی وجودندارد 3⃣درتوقیع‌امام‌عصرآمده هرکس زمان غیبت قبل ازخروج سفیانی و صیحه‌ آسمانی ادعای مشاهده‌ مرا کرد،دروغگو و افترا زننده‌است اما این قاعده‌ کلی استثنائاتی دارد، هر که ادعا کندهر موقع خودم بخواهم به محضرحضرت می‌رسم این سخنی‌باطل‌است و افترائی بیش‌نیست 4⃣مشاهده به این معناست که فرد را ببینیم و بشناسیم بسیاری از افراد که درعصر غیبت با اذن و صلاحدید امام‌زمان به محضر حضرت شرفیاب شدند،حضرت را بعد از جدا شدن می‌شناسند 5⃣براساس فرمایش علمای بزرگ شیعه امکان ملاقات عمومی درعصر غیبت میسر نیست اما اگر به صلاحدید حضرت این توفیق نصیب برخی افراد شود امکان رسیدن به محضر حضرت هست سید مرتضی فرمودندماقطع نداریم کسی به امام نرسد و بشر نتواند ایشان را ملاقات کندبلکه این امری غیرمعلوم است که راهی بر قطع به آن نیست و اگر گفته شود علت غیبت امام خوف از ظالمین است در جواب می‌گوئیم این علت درحق اولیاء وشیعیان خاص نیست شیخ‌طوسی نيز در کلمات‌المحققین می‌فرمایند ما تجویز می‌کنیم که بسیاری از اولیاء و قائلین به امامت او به خدمتش رسیده و از ایشان نفع برده‌اند ♻️نتیجه اینکه قاعده‌ کلی درعصر غیبت اینستکه کسی به محضرحضرت شرفیاب نشود امااگر به صلاحدید حضرت این اتفاق رخ‌دهد نیازمند ملزومات‌است که تقوا وعمل‌صالح ازملزومات این توفیق‌است @javadheidari110 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Meysam Motiee Ft Seyed Ali Hosseini - Vala Tafarogh Binio Bin Hossein [SevilMusic].mp3
4.57M
"مرخصی" پرستار بود، ده روز قبل از اربعین مرخصی می‌گرفت و چمدان سفرش را می‌بست و راهی دیار عشق می‌شد اما امسال که شرایط رفتن برایش مهیا نشد باز ده روز مرخصی گرفت و با مدیر بیمارستان هماهنگ کرد و رفت بخش کودکان هر روز بچه‌ها را دور و برش جمع می‌کرد، برا‌ی‌شان کلّی قصه می‌گفت و از آنها می‌خواست قصه‌هایش را نقاشی کنند، در این ده روز با بچه‌ها کلی مأنوس شده بود و هر روز او و بچه‌ها انس‌شان به هم بیشتر می‌شد. روز آخر بچه‌ها از او می‌‌پرسیدند: «خاله! کجا میری؟ فردا هم میای؟ » مانده بود چه بگوید که یکمرتبه فکری به ذهنش رسید و گفت: « بله عزیزای دلم! فردا هم میام اما در فضای مجازی» همان لحظه در یکی از پیام‌رسان‌‌ها گروهی ایجاد کرد و والدینِ بچه‌ها را آنجا عضو کرد. نویسنده: مرضیه‌ رمضان‌قاسم ••✾❀زنگ‌بیداری 👇❀✾••• https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
🕋 📖 🕋 📖 🕋 📖 🕋 📖 🕋 📖 📖 🕋 تدریســـ🖊ــــ استادحیــــــدرے زیدعزه 🔻تبصره: عقل و منطق اقتضا می‌کند در بدو ورود به مباحث اعتقادی خصوصاً اگر قصد این باشد که بنیادین بحث‌شود، می‌بایست شروع آن از مباحث معرفت شناسی باشد. زیرا امروزه برخی اساسا منکر عقل هستند. 🔻گروه اول 1⃣ عده ای با اصطلاح آگنوستیک، اینها شک‌گرا هستند و در هر امری تشکیک می‌کنند لذا در ابتدا می‌بایست آنان را به حوزه ی یقین آوریم و این امر هم سهل است و هم مشکل (سهل ممتنع) اینها معتقدند که در همه چیز شک دارند و همین گزاره‌ای که بکار می‌برند را ما گزاره‌ی خود برانداز می‌نامیم. یعنی خودش دارد به نحوی خود را نفی می‌کند. بر گزاره‌ی "من در همه چیز شک دارم" سه اشکال وارد است: ۱) به من که مخاطب او هستم می گوید ۲) خودش دارد می گوید ۳) دارد یک گزاره را می گوید ♻️نتیجه اینکه او سه مقوله را یقینی فرض کرده است. ۱) اینکه می‌گوید شک دارم یعنی خودش را قبول دارد که هست. ۲) مرا مخاطب قرار داده پس در وجود من نیز شک ندارد اگر شک داشت با من صحبت نمی‌کرد ۳) در همین امری نیز که می گوید شک دارد نیز یقین دارد. 🔻گروه دوم 2⃣ اینها را سوفسطائی گویند، چون منکر وجود هستند. در فلسفه آمده: مرز بین فلسفه و سفسطه قبول واقعیت و قبول وجود است. برای این دسته اول باید ثابت کنیم هستی و واقعیت وجود دارد لذا برای گفتگو با چنین اشخاصی ابتدا باید آنان را در فضای رئالیسم آورد. زیرا تا واقعیتی را نپذیرند نمی‌توان با آنان گفتگو کرد. 🔻گروه سوم 3⃣ پوزیتیویسم ها هستند که منکر عقل هستند. اینها فقط گزاره‌های علمی را قبول دارند و علم در نزد آنان فقط ساینس است (علوم تجربی) یعنی فقط هرآنچه در آزمایشگاه و لابراتوار با حس و تجربه قابل آزمایش باشد را قبول دارند نظیر راسل که معتقد است گزاره ی خدا هست و خدا نیست هر دو گزاره، بی معنا و نامفهوم است و نه می شود آن را اثبات کرد و نه رد چون برای قبول و رد آن نیز نیاز به آزمایش کردن داریم. او معتقد است مسلمانان ادعای عقل می کنند و این ادعای آنان قابل پذیرش نیست. در پاسخ به اینگونه افراد🔻 باید عقل را ثابت کرد زیرا همه چیز را که نمی توان با علم (حس و تجربه) اثبات کرد. زیرا ما علم (حس و تجربه) را نفی نمی کنیم و 🔻معتقدیم ابزار شناخت ۴تاست ۱) علم(حس و تحربه) ۲) عقل ۳) وحی ۴) شهودسوالبرای فردی که فقط حس و تجربه را قبول دارد خدا راچگونه اثبات میکنید؟ با استفاده از روش گزاره های خودبرانداز (گزاره هایی که خودشان، خود را باطل می کنند) با او وارد بحث می شویم و می گوئیم شما گفتید "هر چیزی که قابل آزمایش باشد" را قبول دارید همین جمله را از کجا آوردید آیا این گزاره را در آزمایشگاه آزمایش کردید؟ قضیه‌ی من فقط هر چیزی قابل آزمایش باشد را قبول دارم را در علم منطق به آن قضایای موجبه ی کلیه می گوئیم که جایگاه آن عقل است نه خارج لذا این گزاره را که نمی توان آزمایش کرد را از کجا آورده اند. ♻️نتیجه اینکه: همین جمله‌ی آنها، مبنای شان را رد کرد. روش دوم رد مبنای آنها🔻 یک سیب به آنها نشان می‌دهیم و می گوئیم این چیست می گوید سیب ما می‌گوئیم نخیر پرتقال است او اصرار دارد که سیب است و ما اصرار که پرتقال است سپس ما می‌گوئیم این میوه هم سیب است و هم پرتقال او برمی گردد می‌گوید نخیر فقط سیب است چون یک چیز محال است دو چیز باشد چون اجتماع نقیضین رخ می‌دهد. دست آخر ما به او می گوئیم اجتماع نقیضین محال است یعنی این میوه یا سیب است یا پرتقال چون یک چیز نمی تونه دو چیز باشه این مطلب قابل آزمایش نیست و شما قبول دارید و عقل آن را درک می کند و شما خودتان اقرار کردید که عقل را قبول دارید و طبق قاعده‌ی لامشاحة فی الاصطلاح ما سر اسم دعوا نداریم، در نامگذاری بخیل نیستیم شما مختارید هر اسمی بر عقل بگذارید. مهم این است که مبنای تان را نقض شد جهت مطالعه بیشتر رجوع شود به کتب 📚معرفت شناسی آیت الله جوادی آملی 📚معرفت شناسی آقای ری شهری 📚معرفت شناسی استاد معلمی 🆔 @javadheidari110 🕋 📖 🕋 📖 🕋 📖 🕋 📖 🕋 📖 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📋⏳📋⌛️📋⏳📋⌛️📋⏳ ⏳ 📋 ⌛️ پرســـ❓ــش براهین اثبات معاد چیست؟ پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے زیدعزه ⭕️ مقدمه چند نکته پیرامون بحث معاد 1⃣ توجه داشته باشیم، بحث در مورد حیات پس از مرگ، مبتنی بر پذیرش مسئله توحید هست، لذا کسی که اعتقاد به خدا و صفات خداوند ندارد، صحبت در مورد معاد، منطقی به نظر نمی‌رسد. اگر مساله‌ی توحید را کسی قبول نداشته باشه ما مساله معاد را نمی‌توانیم برایش اثبات کنیم، پس اگر کسی که خدا را قبول ندارد از ما خواست تا معاد را برایش اثبات کنیم باید به اول برای او توحید را اثبات کنیم. 2⃣ یکی از ملزومات مهم مساله‌ی معاد، انسان شناسی است یعنی توجه به این نکته که انسان تک بعدی نیست. پس اگر خواستیم پیرامون معاد صحبت کنیم اول باید ثابت کنیم انسان دو بعد دارد بُعد جسمانی و روحانی. 3⃣ در آیه ۱۱۵ سوره مومنون فرموده است، آیا گمان کرده‌اید که ما شما را بیهوده آفریده‌ایم و بسوی ما بازگشت نخواهید کرد. این آیه دلالت دارد که اگر قیامت و معادی در کار نباشد زندگی دنیا عبث و بیهوده خواهد بود چرا که اگر زندگی در دنیا صرفا همین چند روز باشد بسیار پوچ و بی معناست در آیه بعد که خداوند را پروردگار عرش کریم می‌خواند یعنی خداوند برتر از آن است که جهان را بیهوده و بی‌هدف آفریده باشد، یعنی در واقع کسی که کار بیهوده و بی‌هدف انجام می‌دهد جاهل و عاجز است اما خداوندی که جامع تمام صفات کمالیه است فرمانروا و مالک همه ی عالم هستی و حق است، جز حق از او صادر نمی شود. 4⃣ قرآن کریم در سوره‌ی صاد آیه‌ی۲۸ دلیل عقلی برای معاد می‌آورد و می‌فرماید: أَمْ نَجْعَلُ‏ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ كَالْمُفْسِدينَ فِي الْأَرْضِ أَمْ نَجْعَلُ‏ الْمُتَّقينَ كَالْفُجَّار**آيا ما آنان را كه ايمان آورده و به اعمال نيكو پرداختند مانند مردم (بى ايمان) مفسد در زمين قرار مى‏دهيم؟ يا مردمان باتقوا و خداترس را مانند فاسقان بدكار قرار مى‏دهيم (و مانند آنان جزا خواهيم داد) با توجه به این آیه و آیات نظیر آن، اگر معاد نباشد، تکلیف هم به عنوان عملی که خداوند برای آن پاداش در نظر گرفته، بیهوده و لغو خواهد بود و همین هم مقتضای عدل الهی است که پاداش آنانکه به تکلیف او عمل کردند را در روز قیامت بدهد. ┄┅═══••✾••═══┅┄ 🔻براهین اثبات معاد عبارتند از: ✅ برهان عدالت: یکی از براهین اثبات معاد، برهان عدالت هست که تبیین این برهان نیاز به مقدماتی دارد: الف) در یک تقسیم‌بندی، انسان‌ها به: ✔️ مطیع (عمل‌کننده به دستورات خداوند) و ❌ عاصی (گناهکار) تقسیم می‌شوند. ب) عقل حکم می‌کند، این دو گروه باید در بهره‌مندی از ثواب و عقاب و تشویق و سرزنش، متفاوت باشند. ج) آنچه مشهود هست، عدم فرق بین این دو در دنیا هست و بلکه خیلی از اوقات، افراد عاصی در بهره‌مندی از تمتعات و نعمت‌های دنیوی نسبت به افراد مطیع، جلوتر هستند. و اساساً دنیا ظرفیت برخورد با مطیع و عاصی را ندارد. از باب نمونه: اگر فردی صدها نفر را بدون دلیل کشته باشد، چگونه در دنیا امکان قصاص کامل وجود دارد؟ د) مقتضای عدل الهی چنین است که باید عالم دیگری باشد تا هم بین این دو گروه فرق گذاشته شود و هم افراد هر گروه به ثواب و عقابی که مستحق آن است برسد. و این عالم همان عالم آخرت هست. خلاصه اینکه: * اگر معاد نباشه خداوند عادل نیست * لکن خداوند عادل است = پس باید معاد باشد‌. ✅ برهان وعد: * اگر معاد نباشد وعده‌های الهی محقق نمی‌شود و خلف وعده می‌شود. * لکن وعده‌های خدا محقق می‌شود چون خلف وعده از حکیم قبیح است. = پس معاد وجود دارد. ✅ برهان حکمت: * اگر معاد نباشد خلقت عبث است. * لکن خلقت عبث نیست. = پس معاد باید باشد. ♻️نتیجه اینکه: 🌱 توجه به عبث نبودن خلقت خدایی که حق است و جز حق از او صادر نمیشه محال است کار عبث انجام دهد. 🌱توجه به دو بعدی بودن انسان(روح و جسم) 🌱 مساله ی معاد فرعِ بر اثبات توحید است. 🌱توجه به عدم تساوی مسلمین و مجرمین. 🆔 @javadheidari110 📋⏳📋⌛️📋⏳📋⌛️📋⏳ @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
25.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خاطره استاد حاج آقا مجید مهدوی از مناظره با یک وهابی در مکه جهت شفای استاد عزیز حاج آقای مهدوی یک حمد شفا قرائت شود @ramezan_ghasem110
4_5787393900792514876.mp3
3.33M
جز وصلِ تو دل به هرچه بستم توبه...🌧 اگه مثل من به این نتیجه رسیدی عشق مجازی فقط نردبان رسیدن به عشق حقیقی است، این ویس رو که با صدای دلنشین دوست عزیزم "سرکار خانم زهرا حیرانی" هست رو گوش بدین اما یادت باشه همیشه هم نردبان لازم نیست اگه ببینند عشق‌مان واقعی‌است از عالم ملکوت برای‌مان ریسمان می‌اندازند و می‌گویند "تَعال" بیا بالا حیفِ توِ اینجا خودتو علّاف کنی من ماهی‌ام اما به سرم شور نهنگ است این برکه‌ بی‌حوصله اندازه‌ من نیست نویسنده: مرضیه‌ رمضان‌قاسم ••✾❀زنگ‌بیداری 👇❀✾••• https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
🏴◾️◾️◾️ یاران چه غریبانه رفتند از این خانه هم سوخته شمع ما هم سوخته پروانه استاد آسمانی، مهذب و با هزاران وصف دیگری که زبان من لال است از گفتنش به جمع دوستان شهیدشان پرکشیدند🕊 ای کاش این حقیر سراپاتقصیر را به شاگردی قبول‌کنند و در محشر انجا هر کسی در پی‌کار خودش هست، دست من روسیاه را بگیرند. کلام گهربار استاد مجید مهدوی نمک روضه‌ها روضه‌ی امام حسین است ما هر روضه‌ای بخوانیم تا از امام‌حسین نخوانیم روضه‌مان بی‌نمک است، همانطور که نمک روضه‌ها کربلاست کربلای دروس منطق است روح‌شان شاد ای کاش امکان داشت من می‌رفتم ولی ایشان می‌ماندید، چون وجودشان برای اسلام حیاتی بود... نویسنده: مرضیه‌ رمضان‌قاسم @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
شام‌غریبان ۱۴۰۰.m4a
11.03M
🔉 فخر‌الذاکرین 📆 شام‌ِغریبان ۱۴۰۰ یا رسول‌الله این کشته‌ی فتاده به هامون حسین‌توست این صید دست و پا زده در خون حسین‌توست 🚩زنگ بیداری🚩 https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
ذکر مصیبت شب عاشورا.m4a
12.22M
💎 رزق خاصِ شب‌ِ عاشورا 🔊 نوایِ گرمِ فخرالذاکرین 💦 گوارای وجودتان https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از احیاگران نوجوان
🕋 📖 🕋 📖 🕋 📖 🕋 📖 🕋 📖 📖 🕋 پرســـ❓ــش ⁉️ اگر خدا وجود دارد، پس چرا در مقابل جنایت‌هائی که رخ می‌دهد، ساکت است؟ پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے زیدعزه ⭕️مقدمه آیا ما تصور صحیحی از خدا و دین داریم؟ ما بجای آنکه فهم خود را از دین اصلاح کنیم، خواسته‌های نابجا و غیرمنطقی خود را اصل گرفته و مطابق آن از خدا طلبکار می‌شویم؟ ما انسان‌ها معمولا به جای آنکه مشکل خود را ببینیم و آن را حل‌کنیم، سعی می‌کنیم فرافکنی کرده و همه چیز را به گردن دیگران بیاندازیم و این خصیصه مختص جنایت کاران نیست بلکه در عموم انسان‌ها وجود دارد. حتی اگر جنایت کاران در این دنیای کوتاه و موقت، به چیزی دست یابند، به زودی در محضر عدل الهی قرار خواهند گرفت و سخت‌ترین شقاوت‌ها نصیب آنان خواهد شد. و مومنان سختی‌کشیده، آن قدر فضیلت دریافت می‌کنند، که حتی آرزوی سختی‌ای بیش از آنکه در دنیا دیده‌اند را می‌کنند و می‌گویند ای کاش در دنیا با قیچی آنان را تکه تکه می‌کردند! چون تمام مرارت‌ها و آلام دنیا، در مقایسه با سعادت جاودان اخروی اصلا دیده نمی‌شود. 1⃣ باور غلط نسبت به خدا ❌ برخی چنین تصور می‌کنند که خدا به محض اینکه از انسان خطائی سر می‌زند انسان را نابود می‌کند. در حالی که اینگونه نیست که خدا هر لحظه اختیاری را که به بشر داده است را نقض‌کند، خدائی که به محض آنکه کسی پایش را از حق آن طرف‌تر‌ بگذارد را نابود کند، در عالم وجود ندارد. ❌ برخی دیگر گمان می‌کنند اصل برای خدا دنیاست. در حالی‌ که برای خدا دنیا اصل و اساس نیست و در عالم اینگونه خدائی که بخواهد دوستداران خود را در این دنیا به سعادتِ جاودان برساند، وجود ندارد. 2⃣ باور صحیح نسبت به خدا ✅ اسلام از خدایی سخن می‌گوید که دنیا را برای آزمایش بشر ساخته است و مردن بشر، صرفا انتقال او از این دنیا به دنیای اصلی است. ✅ اسلام از خدایی سخن می‌گوید که بشر را با اختیار در دنیا جانشین خود کرده است. این خدا برای مخالفتش با جنایت‌کاران به مومنان دستور داده‌است که طبق همین نظام دنیا، در مقابل ستم پیشگان مجتمع شوند: 🔅وَ ما لَكُمْ لا تُقاتِلُونَ في‏ سَبيلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفينَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ الَّذينَ يَقُولُونَ رَبَّنا أَخْرِجْنا مِنْ هذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُها (نساء ۷۴) چرا در راه خدا، و (در راه) مردان و زنان و كودكانى كه (به دست ستمگران) تضعيف شده ‏اند، پيكار نمى ‏كنيد؟! همان افراد (ستمديده ‏اى) كه مى‏گويند: «پروردگارا! ما را از اين شهر ، كه اهلش ستمگرند، بيرون ببر! ♻️نتیجه‌اینکه 📛 داشتن چنین مرامی، مسلک غلطِ بنی‌اسرائیلی است، آنها از موسی می‌خواستند با خدایش برود و کار جنگ را یکسره کند، تا بعداً آنها ملحق‌شوند، این همان اندیشه‌ای که به گوساله پرستی می‌رسد. 👌البته همان گونه که معطوف نمودن توجه به غیب و چشم بستن بر دنیا و عدم ملاحظه عوامل مادی غلط است، چشم بستن بر غیب و منحصر کردن همه چیز به دنیا هم غلط است. 👌بلکه در نگاه صحیح باید با دو چشم بینا، دنیا و غیب را همزمان و در کنار هم دید. و با این نگاه، امدادهای غیبی برای مومنانی که پا در رکاب گذاشته‌اند، نیز دیده می شود. و مومن همیشه خود را پیروز و کامیاب می‌بیند، اعم از آنکه در ظاهر دنیا پیروز شود، یا شکست بخورد و هرگز کفار و جنایت پیشگان را کامیاب نمی‌بیند: قُلْ هَلْ تَرَبَّصُونَ بِنا إِلاَّ إِحْدَى الْحُسْنَيَيْنِ وَ نَحْنُ نَتَرَبَّصُ بِكُمْ أَنْ يُصيبَكُمُ اللَّهُ بِعَذابٍ مِنْ عِنْدِهِ أَوْ بِأَيْدينا (۵۲ توبه) بگو: «آيا درباره ما، جز يكى از دو نيكى را انتظار داريد؟! (: يا پيروزى يا شهادت) ولى ما انتظار داريم كه خداوند، عذابى از سوى خودش (در آن جهان) به شما برساند، يا (در اين جهان) به دست ما (مجازات شويد) 🆔 @javadheidari110 🕋 📖 🕋 📖 🕋 📖 🕋 📖 🕋 📖 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5861739664427189799.mp3
17.26M
🔉 فخر‌الذاکرین یا رسول‌الله این کشته‌ی فتاده به هامون حسین‌توست این صید دست و پا زده در خون حسین‌توست 🚩زنگ بیداری🚩 https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅💠"شب آخر" پوست لبش را گاز می‌گرفت، ضربان قلبش بالا رفته‌بود، آرام و قرار نداشت مدام از خودش می‌پرسید یعنی ما هم از مرز رد می‌شویم؟ زیر اندازش را پهن کرد و نشست، پیرمردی شیرازی از او اجازه گرفت تا کنارش بنشیند امیرحسین با اشاره‌ی سر اجازه داد. پیرمرد سر حرف را باز کرد و از امیرحسین پرسید:«سفر چندمتِ؟» - امیرحسین: «بار اولمِ البته اگه مرز رو باز کنن.» پیرمرد ادامه داد: « تا حالا کربلا نرفتم هر وقت نیت می‌کردم برم، می‌‌شِستم حسابامو چک می‌کردم تا ببینم چند چندم مبادا به کسی مدیون باشم. خدا را شکر امروز که پشت مرز نشستم حسابم با بقیه صاف صافه. » تازه حرف‌های پیرمرد گُل‌انداخته بود که پسرکی صدایش زد، او از امیرحسین خداحافظی کرد تا برود، امیرحسین که تازه یک هم‌زبان پیدا کرده بود گفت: « حاج آقا کاش همون موقع رفته بودین بعد برمی‌گشتین بدهی‌هاتون رو پرداخت می کردین. » - پیرمرد: «شب آخر امام‌حسین به یاران‌شون چی گفتن کاکو؟» امیرحسین شانه‌هایش را به نشانه‌ی بی‌اطلاعی بالا انداخت. - پیرمرد: «گفتن اگر دِینی از کسی بر گردن‌تون هست، بروید.» امیر حسین که انگار تازه از خواب بیدار شده باشد بدون هیچ حساب کتابی تصمیم گرفت برگردد به سمت شهرشان تا از طلبکارها مهلت بگیرد. نویسنده: مرضیه رمضان‌قاسم •••✾❀زنگ‌بیداری 👇❀✾••• https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef