eitaa logo
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
3.7هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
156 ویدیو
4 فایل
کپی بدون ذکر منبع🚫 موضوعات کانال: ⬇ پاسخ به شبهات دینی 📚 نشر احادیث و فضائل اهلبیت علیهم السلام👥 نقد و برسی دیگر مذاهب و ادیان 🔍 بیان اصول اعتقادات شیعه اثناعشری🌷 بیان مطاعن دشمنان اهل‌بیت🔥 مشخصات مجموعه/ارتباط👇👇 https://zil.ink/ravafez_alhaydari
مشاهده در ایتا
دانلود
🛑 محبت به اهلبیت و محبت انها به اهلییت 🖇 با توجه به اذعان های علما اهل‌سنت معلوم است انها در ادعای محبت به اهلبیت دروغگو هستند ✅ رسول خدا: شقی است ❌ اهل سنت: ابن ملجم است ⭕️از دیدگاه اهل سنت، تمام صحابه عادل،‌ از اولیاء الهی و همگی از اهل بهشت هستند 👤 ابن حجر عسقلانی در کتاب معتبر الإصابه مينويسد: ✅ إتَّفَقَ أهْلُ السُّنَّهِ عَلَى أنَّ الْجَمِیْعَ عُدُوْلٌ👉، وَلَمْ یُخَالِفْ فِیْ ذَلِکَ إلّا شُذُوْذٌ مِنْ الْمُبْتَدِعَه… 🔰 اهلسنت اتفاق دارند که تمام صحابه عادل هستند 👉. کسی در این مسأله مخالفت نکرده؛ مگر تعداد اندکی از بدعت‌گذاران… 🔸 و در ادامه ميگويد: ✅وَقَالَ أبو مَحَمَّدُ بْنُ حَزْمٍ: 👈الصَّحَابَهُ کُلُّهُمْ مِنْ أهْلِ الْجَنَّهِ قَطْعاً.👉 🔰 ابن حزم گفته است: 👈تمام صحابه قطعا از هستند.👉 📚نام كتاب:الإصابة في تمييز الصحابة، المؤلف: أبو الفضل أحمد بن علي بن محمد بن أحمد بن حجر العسقلاني (المتوفى852هـ)، تحقيق: عادل أحمد عبد الموجود وعلى محمد معوض، الناشر: دار الكتب العلمية - بيروت، الطبعة: الأولى - 1415 هـ ،جلد : 1  صفحه :162و163 ❌ از طرف دیگر، تعدادی از بزرگان اهل سنت که اتفاقا در علم تراجم نیز سرآمد هستند، مدعی شده‌اند که مرادی لعنة الله علیه قاتل امیرمؤمنان علیه السلام که رسول خدا او را أشقی الأشقیاء معرفی کرده از بوده است‼️⁉️ 👤 ابن ملقن شافعی در کتاب التوضیح بشرح جامع الصحیح و شمس الدین ذهبی در کتاب تجرید أسماء الصحابه نام ابن ملجم را جزء ذکر کرده‌اند: ✅قَتَلُهُ عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنِ مُلْجَمِ الفَاتِکْ، وَإنْ ذُکِرَ فِیْ الصَّحَابَهِ. 🔰امیرمؤمنان علیه السلام را عبد الرحمن بن ملجم خونریز کشت هر چند که او را در زمره صحابه شمرده‌اند. 📚كتاب:التوضيح لشرح الجامع الصحيح، المؤلف: ابن الملقن سراج الدين أبو حفص عمر بن علي بن أحمد الشافعي المصري(المتوفى: 804هـ)، المحقق: دار الفلاح للبحث العلمي وتحقيق التراث، الناشر: دار النوادر، دمشق - سوريا، الطبعة: الأولى،1429 هـ - 2008 م، جلد : 20  صفحه : 304 📚كتاب: الإصابة في تمييز الصحابة، المؤلف: أبو الفضل أحمد بن علي بن محمد بن أحمد بن حجر العسقلاني (المتوفى: 852هـ)، تحقيق: عادل أحمد عبد الموجود وعلى محمد معوض، الناشر: دار الكتب العلمية - بيروت، الطبعة: الأولى - 1415 هـ،جلد : 5  صفحه : 85 📚كتاب: تجريد اسماء الصحابه، تأليف:الحافظ شمس الدين ابو عبدالله محمد بن احمد بن عثمان بن قايماز الذهبى متوفى٦٧٣-٧٤٨هـ، جلد ؛ 1  صفحه : ٣٥٦ 〽️ قضاوت با اهل حق اهل‌سنت طبق مبانی شان قائل به بهشتی بودن ابن ملجم ملعون هستند. روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑 انتقام " سلام الله علیه " از لعنت الله علیه ⭕️ قال الباقر صلوات الله علیه : ✅«أَنَّ الْحَسَنَ قَدَّمَهُ لِيَضْرِبَ عُنُقَهُ بِيَدِهِ، فَقَالَ: فَقَدْ عَاهَدْتُ اللَّهَ عَهْداً أَنْ أَقْتُلَ أَبَاكَ وَ قَدْ وَفَيْتُ، فَإِنْ شِئْتَ فَاقْتُلْ، وَ إِنْ شِئْتَ فَاعْفُ، فَإِنْ عَفَوْتَ ذَهَبْتُ إِلَى مُعَاوِيَةَ فَقَتَلْتُهُ وَ أَرَحْتُكَ مِنْهُ ثُمَّ جِئْتُكَ. فَقَال: لَا حَتَّى أُعَجِّلَكَ إِلَى النَّارِ. فَقَدَّمَهُ فَضَرَبَ عُنُقَهُ.» ⭕️قرب الاسناد به سند معتبر از امام محمّد باقر عليه السّلام روايت كرده است که فرمودند: 🔰ابن ملجم را به نزد امام حسن عليه السّلام آوردند، آن ملعون گفت: با خدا عهد كرده بودم كه پدر تو را بكشم، وفا به عهد خود كردم. اگر خواهى مرا بكُش و اگر عفو كنى مى‌روم به نزد او را به قتل مى‌رسانم و تو را از شرّ او راحت مى‌دهم و باز به نزد تو مى‌آيم. حضرت فرمود: تو را زود به جهنّم مى‌فرستم. پس او را پيش طلبيد به دست مبارك خود آن ملعون را زد.🔥 📚قرب الاسناد، ص 144 📚جلاء العیون، ص 372 روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑 تبرئه‌ی و دروغ بستن به توسط صوفی ⭕️ مولوی که یکی از بزرگترین شاعر طایفه و مذهب هم هست "ابن ‏ملجم ملعون” را آلت حق مى‌‌‏شمارد ، و جنایت او را غیر قابل طعن و ملامت مى‌‌داند.!! 👇👇
🛑 تبرئه‌ی و دروغ بستن به توسط صوفی ⭕️ مولوی به از زبان امیرالمؤمنین صلوات الله عليه خطاب به ابن ملجم لعنت الله علیه می نویسد: 🔰هیچ بغضی نیست در جانم ز تو! زآنکه این را من نمی دانم ز تو 🔰آلت حقی تو فاعل، دست حق! چون زنم بر آلت حق طعن و دق 📚مثنوی معنوی دفتر اول/بخش۱۶۷ ⭕️ در جای دیگر می نویسد: 🔰باز آمد کای علی زودم بکش تا نبینم آن دم و وقت ترش 🔰من حلالت می‌کنم خونم بریز تا نبیند چشم من آن رستخیز 🔰گفتم ار هر ذره‌ای خونی شود خنجر اندر کف به قصد تو رود 🔰یک سر مو از تو نتواند برید چون قلم بر تو چنان خطی کشید 🔰لیک بی غم شو شفیع تو منم!! خواجه روحم نه مملوک تنم 📚مثنوی معنوی دفتر اول/بخش ۱۷۰ 📛 مولوی از زبان امیرالمومنین این چنین و می‌سازد و می‌گوید امیرالمومنین علیه السلام معتقد است ابن ملجم به کشتن او بوده و و دست حق بوده است!! و شک نیست این عقیده و است. ✅مرحوم ملامحمد طاهر قمي از بزرگان می نویسد: 🔰و دلیل دیگر بر بدی اعتقاد ملای روم این بیت مثنویست: غم مخور فردا شفیع تو منم خواجه روحم نه مملوک تنم این بیت را از زبان حضرت مرتضی علیه السلام گفته و مخاطب به این کلام ابن ملجم [لعنة الله علیه] است. 🔰پس بگمان و زعم ملای روم حضرت مرتضی شفيع ابن ملجم خواهد بود و این و مخالف اجماع اهل بیت است و مخالف روایت مشهوره است که شیعه و سنی در کتابهای خود روایت کرده اند... 🔰دلیل دیگر بر بدی اعتقاد ملای روی این ابیات مثنویست: هیچ بغضی نیست در جانم زتو زانکه اینرا من نمیدانم زتو آلت حقی تو فاعل دست حق چون زنم من آلت حق طعن ودق 🔰شك نیست که این حکایت محض و افتراست هرگز حضرت رسول الله بابن ملجم نگفته که تو قاتل على خواهی بود و هرگز على باين عدو الله نگفته که بغض تو در دلم نیست. چرا که این است و حضرت مرتضی تصریح کرده که جبری و . 🔰مولوی روایتی را از قول امیرالمومنین نقل می کند که پیامبر ماجرای شهادتشان را به ابن ملجم خبر داده و فرمودند که او در ارتکاب آن جنایت مجبور بوده است. ولی این داستان با کیفیت مذکور در هیچ یک از منابع روایی معتبر یافت نمی شود. 📚تحفه الاخیار فی شرح مونس الابرار، ص۱۷۹-۱۸۰-۱۸۱ 🔥حتی اینکه امام حسن انتقام پدرشان را نیز از ابن ملجم ملعون گرفتند. روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑 که پیامبر به آن رفت در نیست بلکه در هاست و فضیلت از آن بیشتر است ⭕️ مسجد الاقصی کجاست؟ ✅تفسیر العیاشی عَنْ سَلَّامٍ الْحَنَّاطِ عَنْ رَجُلٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام ، قَالَ سَأَلْتُهُ عَنِ الْمَسَاجِدِ الَّتِی لَهَا الْفَضْل .ُ فَقَالَ الْمَسْجِدُ الْحَرَامُ وَ مَسْجِدُ الرَّسُولِ قُلْتُ وَ الْمَسْجِدُ الْأَقْصَی جُعِلْتُ فِدَاکَ فَقَالَ ذَاکَ فِی السَّمَاءِ إِلَیْهِ أُسْرِیَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله فَقُلْتُ إِنَّ النَّاسَ یَقُولُونَ إِنَّهُ بَیْتُ الْمَقْدِسِ فَقَالَ مَسْجِدُ الْکُوفَةِ أَفْضَلُ مِنْهُ . 🔰راوی میگوید از امام صادق علیه السّلام در مورد با فضیلت ترین مساجد پرسیدم؟ امام علیه السّلام فرمود ، مسجد الحرام و مسجد النبی گفتم مسجد الاقصی جزء این مساجد نیست ؟ امام علیه السلام فرمود مسجد الاقصی که پیامبر اکرم به آن‌جا رفت ، در است. راوی گفت مردم می‌گویند مسجدی که پیامبر اکرم بدانجا رفت ، همان است . امام علیه السّلام فرمود مسجد کوفه از آن مسجد و است . 📚بحار الأنوار ج۱۸ . ص۳۸۵ ، حدیث ۹۱ . 📚بحار الأنوار ج۱۰۰ . ص۴۰۵ ، حدیث ۶۲ . 📚تفسیر البرهان ج۴ . ص۵۲۲ ، حدیث ۲۵ ✍پ.ن: مسجد الاقصی در بیت المقدس نه تنها محل و مقصد رسول الله نبوده بلکه به بیان امام مقام مسجد کوفه از ان مسجد الاقصی در اسمان ها هم بیشتر است. این قدر مثل در مورد بیت المقدس غلو نکنید. شان و مقام مسجد کوفه اجل از ان و بالاتر از ان مسجد و مسجد اسمانی است. روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑 کسی که اهل بیت علیهم السلام را گرامی بدارد و با شان قطع رابطه کند 🖇 🔅 رضوان الله علیه روایت می کند: ⭕️ قَالَ سَمِعْتُ اَلرِّضَا صلوات الله علیه يَقُولُ: ✅ مَنْ وَاصَلَ لَنَا قَاطِعاً أَوْ قَطَعَ لَنَا وَاصِلاً أَوْ مَدَحَ لَنَا عَائِباً أَوْ أَكْرَمَ لَنَا مُخَالِفاً فَلَيْسَ مِنَّا وَ لَسْنَا مِنْهُ. ⭕️ابن فضال رضوان الله علیه گوید: از امام رضا علیه السلام شنیدم که می فرمود: 🔰کسی که با قطع کننده [ولایت ما اهل بیت] ارتباط برقرار کند و یا کسی که با دوستدار ما قطع رابطه نماید و یا مخالف ما را ستایش کرده و گرامی بدارد، از ما نیست و ما نیز از او نیستیم. 📚مصنفات الشیخ الصدوق، صفات الشیعة، حدیث ۱۰ 💠 صرف بر قراری ارتباط (نه ظاهری به سبب مولفه القلوب یا تقیه و... هست) با این کار یه کسی را عنوان شیعه بودن ساقط می کند 💠 و با محبین اهل‌بیت نیز به حد مخالفت با دشمنان اهمیت دارد و اگر کسی با محبين اهل‌بیت‌ قطع رابطه کند او هم نیز از عنوان تشیع ساقط میشود 💠 حتی امام فرمودند صرف کردن و داشتن مخالفین و اهل‌سنت نیز جایز نیست و یک شیعه نباید در قلب و عقایدش برای مخالفین ذره ای احترام و شان قائل باشد (ظاهر بستگی به شرایط دارد) روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 لقب رحمت الله علیه نزد صلوات الله علیهم 🖇۲۷ رمضان سالروز وفاه علامه مجلسی اعلی الله مقامه الشریف ⭕️ رحمه الله می‌نویسد: ✅حدثني الشيخ الفاضل الصالح المقدس الورع الشيخ حسين المازندراني المجاور في المشهد الغروي قال : حدثنا في مجلس البحث شیخ الفقهاء في عصره صاحب جواهر الكلام قدس سره قال : رایت البارحة كاني بمجلس عظيم فيه جماعة من العلماء وعلى بابه بواب ، فاستاذنت فادخلني فرأيت فيه جميع من تقدم وتاخر من العلماء مجتمعين فيه و في صدر المجلس... 🔰 از فاضل صالح شیخ حسن مازندرانی شنیدم ڪه در مجلس بحث شیخ الفقها صاحب جواهر بودم ڪه ایشان فرمود: دیشب در خواب دیده مجلس بزرگی برپاست و در آن مجلس بسیاری از حاضرند و دربان‌ها ایستاده‌اند. من اجازه گرفتم و داخل شدم، دیدم همه علماے گذشته تشریف دارند، و در صدر مجلس اعلی الله مقامه نشسته است. از این ڪه ایشان بر همه بودند تعجب ڪردم، علت را از نگهبانان پرسیدم، گفتند: علامه مجلسی نزد به « » معروف است، و این مقام و منزلت را به خاطر آن که چاوشی برای زوار مرسوم نموده به او داده‌اند. 💢مرحوم نورے در ادامه می‌فرماید: 🔰با رایج شدن چاوش، مردم به ائمه معصومین تشویق و ترغیب می‌شوند. و ممڪن است مراد آن بزرگوار باشد ڪه موجب و آثار شد و مردم به سوی خاندان عصمت راه یافتند. 📚دارالسلام، ج۲ ص۲۴۴ 📚الکنی والاقاب ج۱ ص۱۵۰ شیخ عباس قمی 🌸شادی روح فخرالمحدثین علامه مجلسی صلوات🌸 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 علت امیرالمومنین علیه السلام از نظر سرشناس ادبیات عرب ⭕️خلیل بن احمد (متوفای 170 هـ) که ذهبی از او با ذیل یاد کرده: 🔰 «الإِمَامُ، صَاحِبُ العَرَبِیَّةِ، وَمُنْشِئُ عِلْمِ العَرُوضِ، البَصْرِیُّ، أَحَدُ الأَعْلاَمِ. وَکَانَ رَأْساً فِی لِسَانِ العَرَبِ، دَیِّناً، وَرِعاً، قَانِعاً، مُتَوَاضِعاً، کَبِیْرَ الشَّأْنِ.» یاد کرده  📚سیر أعلام النبلاء، ج 7 ص 429 💢 در جواب سؤال یونس بن حبیب النحوی که از علت همبستگی و رفاقت با یکدیگر و امام علی علیه السلام  پرسید، گفته است: 🔰 «به این دلیل که ایشان آن ها از نظر اسلام، از نظر شرف، ترین آن ها از نظر علم، چیره ترینشان از نظر و و بیشترین آن ها از نظر بود و لذا به او بردند و مردم به کسانی که مانند خودشان باشند، ترند.» 📚 البصائر و الذخائز 🔥لعنت الله علی القوم الظالمین و الحاسدین🔥 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 و اظهار به خاطر تمام شدن در شب بیست و نهم ماه 🖇 به مناسبت شب ۲۹ ماه مبارک رمضان ⭕️ اعلی الله مقامه الشریف می‌نویسد: 🔰در شب بیست و نهم ماه مبارک رمضان، و علیه السلام مستحب است. 🔰همچنین مستحب است با این ماه و قرائت وداع، خصوصا دعای وداع در صحيفه سجادیه؛ 👈🏻 و با وداع و اظهار از تمام شدن اين ماه، اظهار کند که و در این ماه برای ما و نبود، بلکه عبادت و بندگی و گوارا بود، و از فراق ماه مبارک رمضان باشد.👉 📚 زادالمعاد ، ص ١٢٩ و ١٣٠ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 سلب از درک و ⭕️ قال الصادق صلوات الله علیه: ✅لَمَّا قُتِلَ اَلْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ أَمَرَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مَلَكاً فَنَادَى أَيَّتُهَا اَلْأُمَّةُ اَلظَّالِمَةُ اَلْقَاتِلَةُ عِتْرَةَ نَبِيِّهَا لاَ وَفَّقَكُمُ اَللَّهُ تَعَالَى لِصَوْمٍ وَ لاَ فِطْرٍ. ⭕️امام صادق علیه السلام فرمودند: 🔰زمانى كه علیه السلام به شهادت رسيد، خداى عزّ و جلّ‌ فرشته‌اى را فرمود تا ندا در داد: 🔰👈اى امّت ستمكار و قاتل عترت پيامبر خويش، خداوند تعالى شما را به و به موفق نگرداند! 📚 من لايحضره الفقيه، ج۲، ص۸۹ و ص۱۷۵ ⭕️ علامه مجلسی رحمه الله ذیل حدیث فرمودند: 🔰 موفق نشدن آنان برای درک عید قربان و عید فطر، 👈چنان که اکثر علماء گفته‌اند این است که در اکثر اوقات ماه ذی حجه و ماه رمضان بر آنان اشتباه می‌شود. 👈یا به علت این است که چون بر حق در میان آنان نیست، موفق نمی‌شوند این دو نماز را به طور کامل بخوانند یا اصل آن را به جا بیاورند، زیرا آن حاضر بودن امام است یا اینکه بگوییم این حکم مختص هست چنانچه ظاهر روایت هم همین هست و این نظر اخر برای من بهتر است. 📚بحارالأنوار،ج٤٥ص٢١٧_٢١٨ 💠 این توفیق امروزه نیز از و قاتلین کربلا (اهل‌بدعت و....) گرفته است. 💠 روزه آنها که با زنا هیچ تفاوتی ندارد و عید فطرشان هم همیشه یا قبل عید واقعی است یا بعد عید اگر هم مطابق باشد همانند روزه شان است. 🔥لعنت الله علیهم اجمعین🔥 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 و شیعیان صلوات الله علیهم در و عید قربان ⭕️ قال الباقر علیه السلام: ✅ مَا مِنْ عِيدٍ لِلْمُسْلِمِينَ أَضْحًى وَ لَا فِطْرٍ إِلَّا وَ هُوَ يَتَجَدَّدُ فِيهِ لآِلِ صلّی علیه و آله حُزْنٌ . قُلْتُ فَلِمَ ؟ قَالَ لِأَنَّهُمْ يَرَوْنَ حَقَّهُمْ فِي يَدِ غَيْرِهِمْ . ⭕️عبدالله بن دينار نقل می‌کند که حضرت سلام الله عليه‌ فرمودند : 🔰 اى عبدالله ، از اعياد مسلمين نيست چه و چه ، مگر آنكه در آن عيد ، صلّی الله‌ عليه ‌و آله تجديد مي‌گردد! 🔰گفتم چرا ؟ فرمود: 🔰زيرا كه ايشان خود را در دست ديگران مى بينند . 📚 علل الشرائع ج۲ ص ۳۸۲ 📚بحار الأنوار ج۹۱ ص ۱۳۵ حدیث ۳ ⭕️فلذا مرحوم رحمه الله در مورد چنین توصیه کردند: 🔰 سزاوار است که باشی در این روز ، به جهت علیه السّلام ، و بودن آن حضرت از تصرّف در أمور رعیّت خود و فوت شدن با آن حضرت ، به علاوه آن که حزن تو باعث بر عصمت و طهارت سلام الله علیهم است ، زیرا که اندوه آن بزرگواران در این روز ، تازه و می شود ..... و👈 معلوم است که حزن و اندوه آنها نه از جهت حبّ و است ، بلکه از جهت و بر امّت و رعیّت است که آنها را در حیرت و می بینند ، و ممکن نیست ایشان را آنها.👉 📚 هدیة الزّائرین . محدث قمی .صفحه ۵۴۶ 🌸اللهم عجل لولیک الفرج بحق هذا الیوم🌸 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 هر کسی حافظ جان اوست و عدم پرداخت آن خوف او را دارد. ⭕️قال الصادق صلوات الله علیه: ✅ اِذْهَبْ فَأَعْطِ عَنْ عِيَالِنَا اَلْفِطْرَةَ وَ أَعْطِ عَنِ اَلرَّقِيقِ وَ اِجْمَعْهُمْ وَ لاَ تَدَعْ مِنْهُمْ أَحَداً فَإِنَّكَ إِنْ تَرَكْتَ مِنْهُمْ إِنْسَاناً تَخَوَّفْتُ عَلَيْهِ اَلْفَوْتَ قُلْتُ وَ مَا اَلْفَوْتُ قَالَ اَلْمَوْتُ . ⭕️حضرت امام صادق صلوات‌الله‌علیه به مُعَتِّب (غلام و وکیل خرج منزلشان) فرمودند: 🔰 برو و اهل و عیال و غلامانم را بپرداز و هیچ کدام را از قلم نیانداز؛ زیرا اگر ی انسانی را ندهی، از فوت او بیم دارم. معتّب پرسید: منظورتان از چیست؟ حضرت فرمودند: منظورم، اوست! 📚 کافی ، ج۴، ص۱۷۴ 📚علل الشرائع ، ج۲، ص۳۸۹ ⭕️ رحمه الله در ذیل حدیث نوشتند: ✅ موثق. و يدل على أن زكاة الفطرة وقاية للإنسان كما أن زكاة المال وقاية له. 🔰 دلالت بر این دارد که زکات فطریه حافظ است چنانچه زکات مال انسان است. 📚 مراه العقول . جلد ۱۶، صفحه ۴۲۴ 💠 خوب است که مومنین این واجب الهی را حتما انجام دهند و به وظیفه خود عمل کنند روافض الحیدری @ravafez_alhaydari