🛑 #غضب خدا در غضب #حضرت_زهرا سلاماللهعلیها (منابع اهلسنت)
🖇 #نقل_فضائل_از_کتب_مخالفین
✅ 4730 - حَدَّثَنَا أَبُو الْعَبَّاسِ مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ، ثنا الْحَسَنُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ عَفَّانَ الْعَامِرِيُّ، وَأَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ دُحَيْمٍ، بِالْكُوفَةِ، ثنا أَحْمَدُ بْنُ حَازِمِ بْنِ أَبِي غَرَزَةَ، قَالَا: ثنا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ سَالِمٍ، ثنا حُسَيْنُ بْنُ زَيْدِ بْنِ عَلِيٍّ، عَنْ عُمَرَ بْنِ عَلِيٍّ، عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ عَلِيٍّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لِفَاطِمَةَ: «إِنَّ اللَّهَ يَغْضَبُ لِغَضَبِكِ وَيَرْضَى لِرَضَاكِ»
⭕️اميرالمؤمنين علی(علیهالسلام)نقل میکند که رسول خدا(صلی الله علیه و آله) خطاب به صدیقه طاهره(سلام الله علیها) فرمودند:
🔰همانا خداوند از #غضب تو غضبناک و از خشنودیت خشنود میگردد.
✅ تصحيح:
👤 حاكم نيشابورى:
💢هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحُ الْإِسْنَادِ، وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ "
🔰سند این حدیث #صحیح است اما بخاری و مسلم آن را نقل نکرده اند.
♨️(بسیاری از علما اهلسنت این حدیث را نقل بر آن صحه گذاشتند)
📚اسم الکتاب : المستدرك على الصحيحين المؤلف : الحاكم، أبو عبد الله الجزء : 3 صفحة : 167 / 181
سوال از اهلسنت🧐
حضرت زهرا از چه کسانی غضبناک شدند⁉️
وقتی خدا از کسی غضبناک شود آیا او کافر و ضال نیست⁉️
عمربنخطاب و ابابکر حکم شان چیست⁉️
و...
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
⭕️ پاسخ:
1⃣ سلام علیکم
🔰 خیر ؛ ما فقط پیرو اهلبیت هستیم و همه علما محترم هستن
الحمدالله
ممنون. ان شاءالله
2⃣ سلام عليكم
🔰 با کمال احترام اون نویسنده کاملا چرت نوشته ؛ در ادبیات عرب وقتی اسمی به لسم دیگری عطف می شود عامل اسم معطوف علیه بر سر معطوف می آید یعنی وقتی اولی الامر به الرسول عطف شده پس عامل الرسول که اطیعوا باشد بر سر اولی الامر هم می آید و بدین ترتیب همان اطاعتی که برای خدا و رسول واحب شده برای اولی الامر هم واجب هست و وقتی اطاعت از کسی مطلق واحب میشود پس او باید معصوم باشد که مردم را به غلط نبرد و ایضا چون عطف کرده اولی الامر رو بر رسول یعنی از لحاظ شئون لازم اطاعت مشترک هستند که یکی عصمت هست
3⃣ سلام
🔰باشه . موفق باشین
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑 اگر #حمزه عموی پیامبر و #جعفر بن ابی طالب پسر عموی ایشان زنده بودند #ابوبکر و #عمر را می کشتند!
⭕️ همان طور که می دانید بعد از شهادت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم حوادث ناگواری برای اهل البیت علیهم الصلاة و السلام رخ داد و بد طور به ایشان ظلم کردند، این ماجرا ها سوالاتی را هم ایجاد کرده مثلا چرا قبیله #بنی_هاشم از مولا امیر المؤمنين علیه السلام دفاع نکردند؟!
چرا #عباس و #عقیل دو عموی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم از ایشان دفاع نکردند؟
💠 پاسخ در حدیث زیر :
⭕️ از سدیر صیرفی منقول است که:
🔰 ما نزد امام باقر علیه السلام بوديم ياد كرديم از آنچه مردم پس از پيغمبرشان رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم پديد آوردند و تا چه اندازه امیر المومنین علیه السلام را خوار شمردند، يكى از حاضران گفت: خداوند بهبود ببخشد تو را، عزت بنى هاشم كجا رفت؟ كجا بودند آن همه افراد دلاور بنى هاشم؟ امام باقر علیه السلام در پاسخ او فرمودند:
👈در آن روز چه كسى از رادمردان بنی هاشم مانده بود؟ مردان بنى هاشم همانا جعفر بن ابی طالب و حمزة بن عبد المطلب بودند كه در گذشتند، و دو مرد ناتوان و زبون و تازه مسلمان از بنى هاشم مانده بودند كه عباس و عقیل بودند و اين هر دو از #طلقاء بودند اما به خدا قسم كه اگر حمزه و جعفر زنده بودند مخالفان به آنچه كه رسيدند نمی رسيدند، و اگر آنان شاهد آن دو ( ابوبکر و عمر ) بودند آن ها را #می_کشتند.
📚 الکافی - ط الإسلامية - ج8 ص189.
✅ سند این روایت کاملا صحیح و توسط تمام محدثین شیعه تحسین شده است.
🔥 لعنت الله علی الظالمین🔥
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑 #شیخ_صدوق رحمه الله هیچگاه معتقد به #سهو_النبی صلی الله علیه واله نبوده است و مخالف #إجماع شیعه چیزی نگفته.
🖇 سالروز بزرگداشت رئیس المحدثین شیخ صدوق
📌آنچه که امروزه در بین #عوام و حتی بعضی #علماء مشهور است مسأله اعتقاد شیخ صدوق به سهو النبی است، طوری این مسأله در رابطه با صدوق مشهور شده که هر وقت سخن از سهو النبی می شود دنباله اش سخن صدوق است،
👇👇👇
🛑 #شیخ_صدوق هیچگاه معتقد به #سهو_النبی نبوده است و خلاف اجماع شیعه چیزی نگفته .
🖇 سالروز بزرگداشت رئیس المحدثین شیخ صدوق
📌آنچه که امروزه در بین #عوام و حتی بعضی #علماء مشهور است مسأله اعتقاد شیخ صدوق به سهو النبی است، طوری این مسأله در رابطه با صدوق مشهور شده که هر وقت سخن از سهو النبی می شود دنباله اش سخن صدوق است،
❇️در حالی که شیخ صدوق معتقد است #انبیاء و #ائمه سهو نمی کنند آن سهوی را که بخاطر #تسلط_شیطان بر انسان صورت بگیرد بلکه سهوی که ایشان نهایتا دارند #اسهاء_من_الله است یعنی خدا بنابر مصالحی بعضی امور را از یاد امام یا نبی می برد که این مسأله #عقلاً ممکن است و سمعاً #روایاتی در وقوع اش است الا اینکه فردی حمل بر #تقیه کند.
📚 من لا يحضره الفقيه ج ۱ ص ۳۶۰
👥صدوق در این اعتقاد خود تنها نیست بلکه افرادی مثل #شیخ_طوسی (مکتب بغداد) نیز با شیخ صدوق همراهی کردند و حکم به جواز وقوع #مطلق هر نوع سهوی بر امام دادند چه برسد به صدوق که هر سهوی را قبول ندارد.
⭕️شیخ طوسی در تفسیر تبیان ذیل آیه
✅ وَإِمَّا یُنسِیَنَّکَ الشَّیْطَانُ فَلَا تَقْعُدْ بَعْدَ الذِّکْرَی... گفته است:
🔰زعم کسی که بگوید #امامیه !! سهو را بر نبی جائز نمی دانند #باطل و #غلط است بلکه ما طایفه امامیه سهو و نسیان را بر ایشان جائز می دانیم 😕الا در مواردی معتقدیم ایشان سهو نمی کنند مثل سهوی که نشان از اخلال در #عقل باشد یا سهو در اوامر و نواهی و اموری که خداوند به پیامبرش دستور داده تا به امت برساند.
انبیا می خوابند #خواب خود سهو است و #مریض یا #بیهوش می شوند که این همه سهو است.
📚التبيان في تفسير القرآن ج ۴ ص ۱۶۵
👥علاوه بر شیخ طوسی، #شیخ_طبرسی (مکتب بغداد) نیز در تفسیر مجمع البیان از این عقیده دفاع می کند و می نویسد:
🔰امامیه سهو و نسیان را در #ابلاغ پیام الهی بر پیامبر جائز نمی دانند اما غیر از ابلاغ پیام الهی هر گونه سهو و نسیان را بر پیامبر جائز می دانند😕 تا جایی که موجب اخلال در عقل نشود! چطور امامیه قائل به جواز سهو و نسیان بر پیامبر نباشند در حالی که معتقدند پیامبران می خوابند و بیهوش می شوند و این دو از قبیل سهو است اعتقاد به اینکه ما امامیه قائل به سهو النبی نیستیم #ظن_بدی است نسبت به ما
📚مجمع البيان في تفسير القرآن ج ۴ ص ۸۲
⚠️ قابل توجه عقل گرایان افراطی منتقدین مکتب حدیثی شیخ صدوق
✍ ان شاءالله به زودی مسئله سهو النبی و اسهاء النبی را هم برسی خواهیم کرد.
روافض الحیدری
@Talabeh_nevesht110
@ravafez_alhaydari
🛑 برسی روایت برابری #زیارت_عبدالعظیم_حسنی رحمتاللهعلیه با #زیارت_اباعبدالله#الحسین صلواتاللهعلیه
🖇 به مناسبت سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السّلام
نکات:
1⃣ اختصاص این امر به راوی به سبب جهالت او به مقام عبدالعظیم
2⃣ جهالت راوی از لحاظ رجالی (البته برسی سندی برای ما اهمیتی ندارد)
3⃣ صدق حکم این حدیث برای کسی که مشتاق زیارت امام حسین هست و قدرت رفتن ندارد
4⃣ زیارت هیچکس حتی ائمه با زیارت اباعبدالله الحسین قابل قیاس نیست.
توضیحات مفصل اینجا بخوانید📝👇👇
🛑 برسی روایت برابری #زیارت_عبدالعظیم_حسنی رحمتاللهعلیه با #زیارت_اباعبدالله_الحسین صلواتاللهعلیه
🖇 به مناسبت سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السّلام
✅ حَدَّثَنِي عَلِيُّ بْنُ اَلْحُسَيْنِ بْنِ مُوسَى بْنِ بَابَوَيْهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى اَلْعَطَّارِ عَنْ بَعْضِ أَهْلِ اَلرَّيِّ قَالَ : دَخَلْتُ عَلَى أَبِي اَلْحَسَنِ اَلْعَسْكَرِيِّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَقَالَ أَيْنَ كُنْتَ فَقُلْتُ زُرْتُ اَلْحُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَقَالَ أَمَا إِنَّكَ لَوْ زُرْتَ قَبْرَ عَبْدِ اَلْعَظِيمِ عِنْدَكُمْ لَكُنْتَ كَمَنْ زَارَ اَلْحُسَيْنَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ
⭕️محمّد بن يحيى عطّار گويد:مردى از اهل رى كه خدمت حضرت هادى عليه السّلام رسيده بود براى من نقل كرد كه شرفياب حضور حضرت عسكرى عليه السّلام شدم بمن فرمود:كجا بودى؟عرض كردم از #زيارت_حسين عليه السّلام آمدهام،فرمود:
🔰اگر قبر #عبد_العظيم كه در شهر شماست زيارت ميكردى همانا ثواب كسى را داشتى كه حسين بن على عليهما السّلام را زيارت كرده باشد.
📚کامل الزيارات ج ۱، ص ۳۲۴
📚ثواب الأعمال و عقاب الأعمال ج ۱، ص ۹۹
🔍برسی
1⃣ محقق نشر الفقاهه:
🔰 این روایت #معارض با قول شیخ است در رجالش که راوی روایت را در شمار اصحاب امام عسکری آورده نه امام هادی / ایضا روایت #ضعیف هست به دلیل جهالت راوی از امام ...
📚کامل الزیارات نشر الفقاهه ج۱ ص۵۳۷
2⃣...وفيه إيعاز إلى خصوصيّة الرّجل ( الرّاويّ ) واختصاصه به ، فكأنّه كان ممّن لا يزور عبدالعظيم مع قربه منه ، وكان يزهد ويرغب عنه ، ولا يعرف مكانته وفضله. ( الأمينيّ رحمه الله ) أقول : ذلك على فرض صحّة قول الرَّاويّ المجهول.👈 وإلاّ لا يقاس بالحسين عليه السلام وزيارته أحدٌ حتّى الأئمّة المعصومين عليهم السلام 👉، ولاُستاذنا الغفّاريّ ـ أيّده الله ـ في هذا الخبر بيانٌ راجع ثواب الأعمال المترجم ص ١١٤ طبع مكتبة الصَّدوق
🔰 خلاصه ترجمه/ #علامه_امینی: ...ظاهرا این حکم #مخصوص راوی هست چرا که شاید او از کسانی بوده که به زیارت عبدالعظیم نمی رفته و دوری میکرده در حالی که به مقبره او او نزدیک بوده و #مقام و #مرتبه عبدالعظیم را نمی شناخته فلذا امام با این امر خواستند او را به #زیارت عبدالعظیم راهی کنند. اما من (علامه امینی)می گویم : این احتمال بالا بر فرض صحت قول این راوی #مجهول هست 👈 والا #زیارت_امام_حسین قابل #قیاس با هیچ احدی نیست حتی #ائمه صلوات الله عليهم 👉 استاد ما جناب غفاری هم در ریل اینروایت قول خوبی دارند.
📚 كامل الزيارات ط مكتبة الصدوق ج1 ص338
3⃣ استاد غفاری:
🔰بنظر ميرسد كه اين حكم #مخصوص همين مرد بوده باشد كه شايد #اعتقادى بمقام حضرت عبد العظيم نداشته،و اين در صورتيست كه حديث را واقعا از امام عليه السّلام بدانيم و إلاّ اين مرد خود حالش براى ما #معلوم_نيست و نميدانيم براستى امام چنين كلامى باو فرموده يا نه،ولى بهر حال #مقام و #مرتبۀ حضرت عبد العظيم عليه السّلام و رضايتمندى اهل بيت عليهم السّلام از وى بحسب تاريخ و اخبار مأثوره معلوم و آشكار است،ليكن در اينكه #ثواب زيارت قبرش براى همه #برابر باشد با ثواب زيارت مرقد مطهّر سيّد الشّهداء حسين بن علىّ صلوات اللّٰه و سلامه و بركاته عليهما-كه در روايات وارد شده برابر است با #زيارت_خداوند سبحان در عرش مورد گفتگو است و #بعيد مينمايد،و خداوند عالم است،امّا چنانچه كسى بدين اميد كه ثواب زيارت حضرت ابا عبد اللّٰه عليه السّلام را بحسب اين خبر در زيارت حضرت عبد العظيم عليه السّلام بوى دهند قبر او را زيارت كند ان شاء اللّٰه خداوند آن ثواب را بدو خواهد داد و اين بر اساس قاعدۀ #تسامح_در_ادلّۀ_سنن و #اخبار_من_بلغ باشد
📚ثواب الأعمال ترجمه غفاری ج۱، ص۲۲۲
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari