eitaa logo
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
3.5هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
156 ویدیو
4 فایل
کپی بدون ذکر منبع🚫 موضوعات کانال: ⬇ پاسخ به شبهات دینی 📚 نشر احادیث و فضائل اهلبیت علیهم السلام👥 نقد و برسی دیگر مذاهب و ادیان 🔍 بیان اصول اعتقادات شیعه اثناعشری🌷 بیان مطاعن دشمنان اهل‌بیت🔥 مشخصات مجموعه/ارتباط👇👇 https://zil.ink/ravafez_alhaydari
مشاهده در ایتا
دانلود
🛑 بر خر مگس معرکه لعنت ⭕️ مولوی امام جمعه اهلسنت زاهدان مدعی شده است که هیچ یک از اولیاء الهی و مقامشان با مقام کمترین هم قابل مقایسه نیست‼️‼️ ✅اما این سخن بر خلاف روایات متقن در نزد خود اهلسنت است که اگر این پدرمجهول سواد داشت این حرف رو نمی زد . 👇پاسخ به فرزند عایشه👇
🛑 مردم بهتر از ⭕️" عَنِ ابنِ مُحَيرِيزٍ، قالَ: قُلتُ لِأَبي جُمُعَةَ- رَجُلٍ مِنَ الصَّحابَةِ-: حَدِّثنا حَديثاً سَمِعتَهُ مِن رَسولِ اللَّهِ صلى الله عليه و آله. قالَ: نَعَم، احَدِّثُكَ حَديثاً جَيِّداً: تَغَدَّينا مَعَ رَسولِ اللَّهِ صلى الله عليه و آله ومَعَنا أبو عُبَيدَةَ بنُ الجَرّاحِ، فَقَالَ: يا رَسولَ اللَّهِ، أحَدٌ خَيرٌ مِنّا، أسلَمنا وجاهَدنا مَعَكَ؟ قالَ: نَعَم، قَومٌ يَكونونَ مِن بَعدِكُم، يُؤمِنونَ بي ولَم يَرَوني. " ✅ابن مُحَيريز می گوید : 🔰"به ابو جمعه (مردى از اصحاب پيامبر ) گفتم: يك حديث از احاديثى كه از پيامبر خدا شنيده‏اى، براى ما بگو. 🔰گفت: باشد. حديثى نيكو را برايت مى‏گويم: همراه ابو عبيده جرّاح با پيامبر خدا صبحانه خورديم. ابو عبيده گفت: اى پيامبر خدا! كسى از ما كه اسلام آورديم و همراهت جهاد كرديم، بهتر هست؟ فرمود: 👈«آرى. كسانى كه پس از شما هستند و بى آن كه مرا ببينند، به من ايمان مى‏آورند ( آنان بهترند ) 📚سنن الدارمى: ج 2 ص 764 ح 2642، 📚مسند ابن حنبل: ج 6 ص 43 ح 16974، 📚المستدرك على الصحيحين: ج 4 ص 95 ح 6992، 📚المعجم الكبير: ج 4 ص 22 ح 3537، كنز العمّال: ج 14 ص 46 ح 37895
🔴 مومنین برتر از 50 نفر از ✅" ابو اميّه شعبانى می گوید: 🔰"نزد ابو ثعلبه خُشَنى رفتم و گفتم: اى ابو ثعلبه! در باره اين آيه چه مى‏گويى؟ گفت: كدام آيه؟ گفتم: آيه «اى مؤمنان! خودتان را بپاييد، هنگامى كه راه را يافتيد، گم‏راهى ديگران، به شما زيانى نمى‏زند». 🔰❕ابو ثعلبه گفت: هان! به خدا سوگند، از فرد آگاهى سؤال كردى! من در باره اين آيه از پيامبر خدا پرسيدم. فرمود: «بلكه بايد يكديگر را امر به معروف و نهى از منكر كنيد؛ امّا هنگامى كه از حرص و بخل اطاعت شود و از هوس پيروى گردد و دنيا ترجيح داده شود و هر صاحب‏نظرى از نظر خودش خوشش بيايد، آن گاه مراقب خودت باش و كار عموم را وا گذار؛ 👈 چرا كه پشت سر شما، روزگار تلخى پيش‏ مى‏آيد كه شكيبا در آن روزگار، مانند كسى است كه آتش به دست گرفته است. عامل در آن روزگار، پاداش پنجاه مرد را دارد». ⭕️راويان ديگر اين حديث، چنين افزوده‏اند: گفته شد: اى پيامبر خدا! پاداش پنجاه مرد از آنان يا از ما؟ 👈پيامبر فرمود: «نه؛ بلكه پاداش پنجاه مرد از شما». 🔵 قيلَ: يا رَسولَ اللَّهِ، أجرُ خَمسينَ رَجُلًا مِنّا أو مِنهُم؟ قالَ: لا بَل أجرُ خَمسينَ رَجُلًا مِنكُم. " 📚المعجم الكبير: ج 22 ص 220 ح 587، 📚مسند الشاميّين: ج 1 ص 428 ح 753.
🛑به اعتراف اهلسنت اهلبیت قابل نیستند ✅ سنی وهابی جاهل بی سواد مدعی شده که چون ا پیامبر سبقت در ایمان دارند پس حتی از شیعه علیهم السلام هم برترند در حالی که توجه ندارد که مطابق خودشان , کسی با امامان و اهلبیت پیامبر اسلام علیهم السلام قابل قیاس و مقایسه نیست 👇 💢1⃣علمای نقل می کنند که پیامبر گرامی فرمود : 🔶" نحن أهل بيت لا يقاس بنا أحد 🔷 ما اهلبیتی هستیم که هیچکس با ما قابل و قیاس نیست " 📚کنزالعمال ج ١٢ ص ١٠٤ 📚کنوز الحقائق ص ١٥٣ 📚ذخائر العقبی ص ١٧ 📚 سبل الهدی و الرشاد ج ١١ ص ٧ 🔵2⃣ امیرالمؤمنین فرمودند : 💢 ما اهل بیتی هستیم که کسی با ما برابری نمی کند 🔻نحن اهل البیت لا یوازینا احد " 📚کنزالعمال ج ١٣ ص ٨ 📚حلیه الاولیاء ج ٧ ص ٢٠١ 🔵3⃣ ابن عمر می گفت : 🔷 علی از اهلبیتی است که هیچ کس با آنان مقایسه نمیشود 🔺من اهل البیت لا یقاس بهم احد 📚الریاض النضره ج ٣ ص ١٨٠ 📚 شواهد التنزیل ج ٢ ص ٢٧٣ 🔵4⃣ خود امیرالمؤمنین در نهج البلاغه فرمودند : 🔰"هيچ كس از اين امّت را با آل محمّد نمى‏توان مقايسه كرد و آنها كه از نعمت آل محمد بهره گرفتند با آنان برابر نخواهند بود، چرا كه آنها اساس دين و ستون استوار بناى يقينند. غلوّ كننده، به سوى آنان باز مى‏گردد و عقب مانده به آنان ملحق مى‏شود و ويژگيهاى ولايت و حكومت، از آن آنهاست و وصيّت و وراثت (پيامبر) تنها در آنهاست ⭕️ لا يقاس بآل محمّد صلّى اللّه عليه و آله من هذه الامّة احد، و لا يسوّى بهم من جرت نعمتهم عليه ابدا. هم اساس الدّين، و عماد اليقين. اليهم يفي‏ء الغالي، و بهم يلحق التّالي. و لهم خصائص حقّ الولاية، و فيهم الوصيّة و الوراثة " 📚نهج البلاغه خطبه ٢ ♨️اهلسنت در شرح این جمله می نویسند : ❇️ دليل آن هم روشن است زيرا آنها ( آل محمد ) به گفته صريح پيامبر در حديث ثقلين كه تقريبا همه علماى اسلام آن را در كتابهاى خود آورده‏اند قرين قرآن و كتاب اللّه‏ شمرده شده‏اند و مى‏دانيم هيچ كس از امّت، غير آنها، قرين قرآن نيست 💯افزون بر اين، آياتى همچون آيه كه شهادت به معصوم بودن آنها مى‏دهد و آيه كه بعضى از آنان را پيامبر مى‏شمرد و آيات و روايات ديگر شاهد اين مدّعاست. 🛑👈 روایاتی در ستّه (كتب ششگانه‏اى كه معروفترين منابع حديث اهل سنّت است) وارد شده، آن قدر و در باره اهل بيت ذكر شده كه بالاتر از آن تصوّر نمى‏شود و بعضى از دانشمندان آن را در چند جلد كتاب خلاصه كرده‏ اند که کجای ان برای صحابه نقل شده؟؟!! 📚كتاب فضائل الخمسة من الصحاح الستة، نوشته محقق دانشمند مرحوم فيروزآبادى. ‼️‼️و بعضى، مجموع اين روايات فضل اهلبیت را كه در منابع مختلف اسلامى (از طريق اهل سنّت) آمده، در دهها جلد گردآورى نموده‏اند. 📚عبقات الانوار، نوشته مير حامد حسين هندى
سوال:❓❓ ⁉️ که پیامبر گفته بعضی شون مثل هستند از اهلبیت بالاتر اند معاذالله؟؟؟؟!❓ 🛑 به روایت اهلسنت: بعضی از اصحاب پیامبر هستند ✅ قَالَ أَبُو دَاوُدَ: 🔰 «وَعِشْرُونَ نَفْسًا مِنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَوْ أَكْثَرُ لَبِسُوا  مِنْهُمْ أَنَسٌ، وَالْبَرَاءُ بْنُ عَازِبٍ» ✅ ابو داود از بزرگان اهلسنت روایت کرده: 🔰 بیست نفر یا بیشتر از رسول الله هستند و از آنها انس و براء بن عازب هستند. 📚سنن أبي داود نویسنده : السجستاني، أبو داود   جلد : 4  صفحه : 46 📚 صحیح سنن ابی داود . جلد 2 . صفحه 505 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑تفاوت دو مکتب مکتب مکتب 👈🏻 تصویر بالا: تربیت کودکان در مکتب امام علیه السلام 👈🏻 تصویر پایین: تربیت کودکان در مکتب و پیروان ابوبکر و و عثمان و عائشه 👈🏻🔰خروجی تصویر بالا و مکتب سید الشهداء: شهدای مدافع حرم، الحشد الشعبی عراق، حزب الله لبنان، فاطمیون و زینبیون افغانستان و پاکستان و انصار الله یمن و ... که از نوامیس و شرف و عزت می کنند 👈🏻 🔰خروجی تصویر پایین و مکتب عائشه: گروه های تروریستی همچون داعش و النصره و جیش العدل و طالبان و بوکوحرام و ... که به و غارت و دزدی و به نوامیس و ... میپردازند ⭕️ درست مثل اولیاء خودشان روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🔴 آیا سبب اصلی این همه « » در جهان ، و دشمنان اهل بیت علیهم السلام میباشد⁉️ ✅یکی از شبهاتی که حضرات خیلی بزرگوار « بتری مسلک شیعه نما » با نیت جمع کردن 👈« برائت و لعن »👉 به آن تمسک می جویند و برای آن با آب و تاب « میدان » باز کردن ، بحث شیعه کشی هست که با این سفسطه گری که بله برائت جستن شما باعث 👈« شیعه کشی »👉 در جهان میشود و اصل و اساس همین شیعه کشی برائت جستن شیعیان هست - این بحث برای خودش دهها جلسه می طلبید که برای تک به تک اینها بحث شود - فلذا با استناد به یک روایت شیعی که صحیح می باشد در صدد پاسخ به این « شبهه » میشم - که در پست های دیگر ان شاء الله « مفصل »خواهیم پرداخت. ❌ اما پاسخ امام باقر به این جماعت👇 ⭕️ الامام باقر صلوات الله علیه: فَقُتِلَتْ شِيعَتُنَا بِكُلِّ بَلدَةٍ وَ قُطِعَتِ الأَيْدِي وَ الْأَرجُلِ عَلَىٰ الظِّنَّةِ وَ كَانَ مَنْ يُذكَرُ بِحُبِّنَا وَ الاِنقِطَاعِ إلَيْنَا سُجِنَ أوْ نُهِبَ مَالُهُ أوْ هُدِمَتْ دَارُهُ. حَتَّىٰ إنَّ الرَّجُلَ لَيُقَالُ لَهُ زِنْدِيقٌ أوْ كَافِرٌ أحَبُّ إلَيهِ مِنْ أنْ يُقَالَ شيعَةُ عَلِيٍّ. 🔰 شيعيان ما در هر شهر و دهکده‌ای که یافتند به 👈« قتل »👉 رساندند و دست‌ها و پاهايشان را مُثله کردند و هر كس را كه به ما اظهار 👈« محبت »👉 می‌کرد ، زندانى کردند و اموالش را 👈« غارت »👉 و مصادره نموده و يا خانه‌هایشان را ويران کردند. كار به جايى رسيد كه اگر به كسى 👈« زِنديق ، ملحد يا كافر »👉 مى‌گفتند ، برايش بهتر از آن بود كه به وى شيعه على(صلوات الله علیه) بگويند. 🖌منابع شیعی و عمری که روایت را نقل کردن: 📚الدرجات الرفیعة/ص6 📚حقیقة التشیع/ص109 📚ذخیرة الدارین/ص140 📚النصائح الکافیة/ص152 📚اعیان الشیعة/ج1/ص21 📚غایة المرام/ج2/ص295 📚بحار الانوار/ج44/ص69 📚شرح نهج البلاغه/ابی‌الحدید/ج11/ص42 ✍♦️پ.ن: قابل توجه 👈« بتریه نماها »👉 که به 👈« دروغ »👉 می گویند شیعیان را فقط به خاطر 👈« لعن »👉 به شهادت می‌رسانند، طبق کلام امام باقر (صلوات الله علیه) عامل قتل و غارت شیعیان و جرم آنان تنها 👈« اظهار دوستی »👉 نسبت به اهل بیت -علیه السلام- بوده است. روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 آیا هخامنشی برده داری را برانداخت؟؟! 🔻نخست؛ اینکه کوروش برده داری را برانداخته باشد صرفا در ترجمه نادرست و جعلی منشور کوروش آمده است و ما در اسناد تاریخی نه تنها با چنین چیزی رو به رو نیستیم، بلکه برعکس این ماجرا را می‌توانیم در اسناد مشاهده کنیم. 🔻ما در های متعددی در زمان کوروش با برده داری رو‌به‌رو هستیم، یک فروش برده، مکتوب به سال ۵۳۲ ق.م (در زمان حکومت کوروش) در بابل، از تمری، پسر اوتنتی به عنوان شاهدی یاد می‌کند که احتمالا بوده است. 📚ایرانیان در بابل هخامنشی، داندامایف، ۱۷۷ / ↓ 📚https://b2n.ir/m92924 📚https://b2n.ir/n38705 ✅همچنین ما در های بابلی در زمان کوروش با بردگان ائانا نیز رو‌به‌رو هستیم، در سال ۵۳۰ ق،م رئیس و مامور سلطنتی معبد ائانا (بردگان معبد را در میدان شهر نام‌نویسی کردند تا از ائانا محافظت کنند) 📚ایرانیان در بابل هخامنشی، داندامایف، ۹۳/ ↓ 📚https://b2n.ir/m92924 📚https://b2n.ir/w70000 ما نه تنها در زمان کوروش، بلکه پس از کوروش نیز آثاری از برده داری را می‌بینیم، 🔰با کمک هخامنشی، ما میتوانیم آثاری از برده داری و وجود بازار برده را در ببینیم. 📚تاریخ امپراتوری هخامنشی، پی‌یر بریان،۱۱۱ / ↓ 📚https://b2n.ir/079306 🔻همچنین بنا به کتیبه های خطی، قیمت برده در دوران هخامنشی از قیمت و کمتر بوده است! 📚داریوش و ایرانیان، والتر هینتس،۳۴۷ / ↓ 📚https://b2n.ir/425166 ✍پ.ن: 💢بر انداری برده داری در ایران توسط کوروش هخامنشی یک غلط هست که هیچ تاریخی ندارد و به سبب ترجمه منشور منسوب به کوروش است. 💢 ان شاءالله از این به بعد به درخاست چندی از کانال مطالبی در مورد و و خواهیم گذاشت تا دروغ های دروغ گویان برملا شود. روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😭💔😍🌹 🛑 صلی الله علیک یا مولای یا صاحب العصر و الزمان یا حجت بن الحسن 🔰 خواندن جزئی از زیارت توسط با حالت بغض آلود ✅ اللهم عجل لولیک الفرج✅ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 حلال بودن خوردن نزد علما ✅🐀مالک بن أنس : خوردن گوشت ، ، ، و و... ‌است ⭕️والثاني : الرد علي مخالفة فيه ، وهو مالك ، فإنه قال كل الحيوان حلال إلا ما ورد نص بتحريمه ، فأباح حشرات الأرض من الجعلان والديدان وهوامها من الحيات والعقارب وسباع الدواب ، وبغاث الطير وجوارحها ، وحلل لحوم الكلاب، وحرم لحوم الخيل 🔰امام مالک گفته: خوردن هر حيوانی جايز است ؛ مگر اين كه دليلي برای حرمتش باشد؛ پس خوردن حشرات روی زمين ؛ مثل سوسك ها، كرم ها،و حشراتی كه در زير زمين لانه دارند؛ مثل مارها و عقرب ها و حيوانات درنده، پرنده های شكاری جايز است. همچنين امام مالک، خوردن گوشت سگ را حلال دانسته و خوردن گوشت‌اسب را حرام اعلام كرده است. 📚نام‌کتاب: الحاوي‌الكبير نویسنده: الماوردي جلد: ١۵ صفحه: ١٣۵ ✍پ.ن: فقهی که از اهلبیت دور باشد و از دشمنان اهلبیت گرفته شود جز این چیزی ندارد. روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑🔻 عاقبت شوم فروتنی برای حاکم جائر به نیت دستیابی به مواهب دنیوی حکومت 🔰🔹حديد گويد: از حضرت امام جعفرالصادق عليه السلام شنيدم كه فرمود: تقواى الهى پيشه كنيد، و دين خود را با وَرَع حفظ‍‌ نماييد و آن را با تقيّه و طلب بى‌نيازى از درگاه خداوند تقويت كنيد. 👈همانا هركس برای حاکم خضوع كند و در برابر كسى كه با او به خاطر دينش مخالفت مى‌كند، فروتنى كند، تا از دنيايى كه در دست اوست چيزى به دست آورد، خداوند او را فرومایه (و بى‌ارزش) کرده و به خاطر اين كار بر او خشم گرفته و او را به حاکم واگذار مى‌كند، اگر چيزى از دنياى حاکم به دست آورد خداوند نيز - كه نام او جليل و عزيز است - بركت را از او برمی‌دارد و هرچه را در راه حج، آزاد كردن بردگان و نيكى به ديگران خرج كند، بدون پاداش مى‌گذارد. 📗الکافی، ج۵، ص ۱۰۵-۱۰۶ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑2⃣ بودن تناول و نزد ✅🦔 لعنه الله علیها : خوردن كوهي ، خرما ، ، ، و ... است ⭕️فأما السنور فضربان : أهلي ووحشيوأما السنور البري ففي إباحة أكله وجهان كابن آوي :أحدهما : يؤكل وهو مقتضي تعليل الشافعي ، لأنه لا يبتديء بالعدوي.والثاني : لا يؤكل ، وهو مقتضي تعليل المروزي ، لأنه يعيش بأنيابه.👈🏻قال الشافعي : ويؤكل الوبر والقنفذ والوبر دويبة سوداء أكبر من ابن عرس. وفي أكل ابن عرس وجهان:أحدهما يؤكل . علي مقتضي تعليل الشافعي.والثاني : لا يؤكل ، علي مقتضي تعليل المروزي.فإن قيل : فكيف أبحتم أكل القنفذ وقد روي أبو هريرة أنها ذكرت عند رسول الله (ص) فقال : «خبيثة من الخبائث»قيل : يحتمل إن صح الحديث علي أنها خبيثة الفعل دون اللحم ، لما فيه من إخفاء رأسه عند التعرض لذبحه ، وإبداء شوكه عند أخذه.فأما أم حبين ففي إباحة أكلها وجهان :أحدهما : تؤكل ، وهو مقتضي كلام تعليل الشافعي ، وقد نص علي أن فيه الجزاءوالوجه الثاني : أنها لا تؤكل ، وهو مقتضي تعليل المروزي، وقد قال فيها البدوي 🔰شافعي گفته: خوردن وبر و جوجه تيغي جايز است . وبر حيوان كوچكي است سياره رنگ و بزرگتر از راسو (موش خرما) . 📕نام کتاب : الحاوي الكبير نویسنده : الماوردي    جلد : 15  صفحه : 140 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑3⃣ بودن تناول و نزد ✅🐀 : خوردن است ☑️قرطبي در تفسير معتبر الجامع لأحكام القرآن مي نويسد: ⭕️✍🏻 وقالت عائشه في الفأرة : ما هي بحرام 🔰عائشه گفته : خوردن موش حرام نيست 📚نام کتاب : تفسير القرطبي نویسنده : القرطبي، شمس الدين    جلد : 7  صفحه : 121 طبق فتوا عایشه میان جمهور علما عمریه حلال هست:😁⤵️ 🔹🔹السؤال هل يجوز أكل الجربوع أو ما يسمى باليربوع ؟ 💢الإجابــة 🔚خلاصة الفتوى: اليربوع مختلف في جواز أكله، 👈وجهور أهل العلم على حليته.👉😂 ❇️🔸🔸 ترجمه : سوال: آیا خوردن موش جایز است؟ جواب: در جواز خوردن موش اختلاف هست، 👈و جمهور (علمای اهل سنت) خوردن موش را حلال میدانند .👉 📎 لینک فتوا : http://fatwa.islamweb.net/fatwa/index.php?page=showfatwa&Option=FatwaId&Id=104174 نوووووووووش جااااااااااان😂😂 http://www.parsnaz.com/upload/75/0.865338001386661541_parsnaz_ir.jpg روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑4⃣ بودن خوردن و نزد 🦎حلال بودن نزد ✍🏻در مصنف ابن ابی شیبة در این مورد امده است: ✅▫️حدَّثَنَا أَبُو بَكْرٍ قَالَ: حَدَّثَنَا وَكِيعٌ، عَنْ شُعْبَةَ، عَنْ قَتَادَةَ، عَنْ سَعِيدِ بْنِ الْمُسَيِّبِ، قَالَ: قَالَ عُمَرُ: «ضَبٌّ أَحَبُّ إِلَيَّ مِنْ دَجَاجَة 🔰✹عمر گفت: سوسمار نزد من دوست داشتنی تر از مرغ است. 📚نام کتاب : مصنف ابن أبي شيبة نویسنده : ابن أبي شيبة، أبو بكر    جلد : 5  صفحه : 125 سند روایت هم صحیح است:⤵️ بررسی رجال روایت: 1⃣راوی اول: نویسنده ی کتاب: أبو بكر بن أبى شيبة الكوفى رتبته عند ابن حجر : ثقة حافظ صاحب تصانيف رتبته عند الذهبي : الحافظ 2⃣راوي دوم:وكيع بن الجراح: رتبته عند ابن حجر : ثقة حافظ عابد رتبته عند الذهبي : أحد الأعلام ، قال أحمد ما رأيت أوعى للعلم منه 3⃣راوي سوم:شعبة بن الحجاج رتبته عند ابن حجر : ثقة حافظ متقن ، كان الثورى يقول : هو أمير المؤمنين فى الحديث رتبته عند الذهبي : أمير المؤمنين فى الحديث 4⃣راوي چهارم: قتادة بن دعامة رتبته عند ابن حجر : ثقة ثبت رتبته عند الذهبي : الحافظ 5⃣راوی پنجم:سعید بن المسیب: رتبته عند ابن حجر : أحد العلماء الأثبات الفقهاء الكبار اتفقوا على أن مرسلاته أصح المراسيل وقال ابن المدينى لا أعلم فى التابعين أوسع علما منه رتبته عند الذهبي : الإمام ، أحد الأعلام ، و سيد التابعين ، ثقة حجة فقيه ، رفيع الذكر ، رأس فى العلم و العمل علاوه بر این که رجال حدیث ثقه هستند اتصال بین روات هم برقرار است خب همانطور که ملاحظه می‌کنید عمر بن خطاب حتی سوسمار را بیشتر از مرغ دوست داشته😂 و اين تا جایی پیشرفته که بعضی از عمریه هم به سوسمار خور بودن عمر اعتراف کرده اند⤵️ (7821) مَسْأَلَةٌ؛ قَالَ: (وَلَا بَأْسَ بِأَكْلِ الضَّبِّ وَالضَّبُعِ) أَمَّا الضَّبُّ: فَإِنَّهُ مُبَاحٌ فِي قَوْلِ أَكْثَرِ أَهْلِ الْعِلْمِ؛ مِنْهُمْ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ وَابْنُ عَبَّاسٍ وَأَبُو سَعِيدٍ. مساله: و مشکلی در خوردن سوسمار و کفتار نیست. اما سوسمار: پس آن مباح است در قول اکثر اهل علم 👈🏻 از جمله عمر بن خطاب 👉🏻 و ابن عباس و ابوسعید. 📚نام کتاب : المغني نویسنده : ابن قدامة المقدسي    جلد : 9  صفحه : 422 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 مقام معظم : خلافت خلفا است ✅مقام معظم رهبری: دفن شبانه ی سلام الله علیها عملی است نمادین و دلیلی است بر خلافت خلفاء! ⭕️👈در این مطلب مقام معظم رهبری حفظه الله در مورد دفن شبانه ی حضرت زهراء سلام الله علیها را نقل می کنیم: 🔰✍در شب دفن شدن ... غوغاست! عجیب است این عمل! این کار موجب می شود که عمل زهراء سلام الله علیها تا ابد از صفحه ی تاریخ پاک نشود.یک عمل سمبلیک است.یک عمل رمزی است.یک عملی است که در هر نسلی می توانند کسانی روی این عمل فکر کنند.یک کلمه حرف نیست که به آسانی معنا بشود و چون معما حل شد و آسان شد از ذهن ها برود.این عملی است که به شیوه ی سمبلیک همینطور به صورت ابهام آمیز و رمزی انجام شده است و تا ابد خواهد ماند.👈یعنی آن کسانی که در راس کار قرار داشتند این ها نا اهل بودند👉.همین! می خواست این مطلب اثبات بشود.خب نا اهل بودن که چه؟! برای این که ما در تاریخ در تقویم ثبت کنیم👈 فلانی نا اهل بود خدا لعنتش کند👉؟ همین و بس؟ برای این که بدانیم یک انسان مسلمان، یک زن بزرگ، یک قرآن مجسم مانند فاطمه ی زهراء (س) در مقابل تیتر نا اهل چگونه عمل می کرده است؟ 🔴بخشی از سخنرانی مقام معظم رهبری در یکی از مراسم ی دهه ی پنجاه شمسی، مسجد امام حسن علیه السلام مشهد مقدس. 🔸مشاهده ی کلیپ: https://youtu.be/KxZqOYwK6Mo روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 نام فرزندان را پیامبر به نام فرزندان گذاشت. ✅هانیء بن هانیء» روایت می کند که  امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: 🔰«هربار پس از ولادت پسران فاطمه سلام الله علیها، خدمت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم  می رسیدم تا نامی برای آنها انتخاب کنند و ایشان پسران فاطمه سلام الله علیها را حسن، حسین و مُحَسِّن، همانند اسامی فرزندان هارون نبی علیه السلام (شبر، شبیر و مشبر) نامیدند». ⭕️پ ن: حاکم نیشابوری و ذهبی سلفی برجسته، سند این روایت را صحیح می دانند. 📚«المستدرک» جزء ۳ ص ۱۸۰ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🔴 تبیین « » و « » مطابق اموزهای اهل بیت علیهم السلام ✅تولی در لغت به معنای 👈« دوست داشتن »👉 و تبری به معنای‌ 👈« بغض و دشمنی »👉 میباشد که این دو اصل یعنی تولی و تبری در مکتب حقه تشیع شرط پذیرش ایمان میباشد ، در مکتب حقه تولی 👈« حب فی الله »‌👉 و تبری 👈« بغض فی الله »👉 تعریف شده است که مطابق این دو اصل ما شیعیان موظف هستیم که با دوستان خداوند سبحان دوستی کنیم مانند انبیا و ائمه هدی علیهم السلام و جمعین مومنین و صالحین ، و دشمنان خداوند سبحان را دشمنان خود قرار دهیم مانند دشمنان تمام حجتهای الهی که بر مردم قرار داده شده است مانند دشمنان اهل بیت علیهم السلام ( ابوبکر ، عمر ، عثمان ، عائشه ، خالد بن ولید ، معاویه ، یزید و.... ) — در همین راستا امام رضا علیه سلام فرمودند : « كَمالُ الدّینِ وِلایَتُنا وَالبَراءَةُ مِن عَدُوِّنا »— یعنی : « كمال دین، در ولایت ما و بیزاری از دشمنان ماست » . 📚منبع : بحار، ج 27صفحه 58 🔰♦️‌بنابراین تولی به معنی 👈« دوستی »👉 با افراد با ایمان و تبری به معنی 👈« برائت »👉 از دشمنان خداوند از اصول اسلامی می باشد که ایات قرانی و روایات بر این دو اصل تاکید بسیار شده است ، در بین این دو اصل 👈« تبری »👉 بسیار مورد تاکید قرار گرفته است بطوری که تولی بدون تبری بسیار مورد مذمت اهل بیت علیهم السلام قرار گرفته است و اشخاصی که چنین هستند را 👈« کذاب »👉 و... ‌معرفی کرده اند در همین راستا امام صادق علیه سلام فرمودند : 👈« كَذَبَ مَنِ ادَّعَی مَحَبَّتَنَا وَ لَمْ یَتَبَرَّأْ مِنْ عَدُوِّنَا »👉 — معنی : 👈« دروغ می‌گوید کسی که ادعای محبت ما را می‌کند ولی از دشمنان ما تبری و بیزاری نمیجویید »👉 . 📚 منبع : بحار جلد 27 صفحه 59 — و روایات بسیاری دیگر‌ی مانند : 1⃣ امام محمدباقر علیه‌السلام : مَنْ اَرادَ أنْ یَعْلَمَ حُبَّنا فَلْیَمْتَحِنْ قَلْبَهُ فَاِنْ شاَرَكَ فِی‌حُبِّنا حُبَّ عَدُوِّنا فَلَیْسَ مِنّا وَ لَسْنا مِنْهُ معنی : اگر کسی بخواهد میزان دوستی خود را نسبت به ما بداند به دل خود مراجعه کند اگر ما را دوست می‌دارد و دشمنان ما را هم دوست می‌دارد او از ما 👈« نیست »👉 و ما هم از او👈« نیستیم »👉 . 📚 منبع : بحارالانوار جلد 27 صفحه 51 2⃣‌ امام علی علیه سلام : لایَجتَمع حُبُّنا و حُبُّ عَدُوِّنا فی ‌جَوْفِ انسانٍ، إنَّ اللََّهَ لَمْ یَجعَلْ لِرَجُلٍ قَلْبَیْنِ فِی‌جَوْفِهِ فَیُحِبُّ بِهذا و یُبغِضُ بِهذا. معنی : دوستی ما با دوستی دشمن ما در یک دل 👈« نمی‌گنجد »👉 چرا که خداوند برای یک انسان دو تا دل قرار نداده است که با یکی دوستی کند و با دیگری دشمنی بدارد . 📚 منبع : نورالثقلین، جلد 4 صفحه 234 3⃣‌ پیامبرگرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم : یا علی! إنَّ وِلایَتکَ لا تُقَبلُ اِلّا بِالبَراءَةِ مِن اَعدائِکَ وَ اَعداءِ الأَئِمَة مِن وُلدِکَ. معنی : یا علی! تولأی تو جز با 👈« تبری »👉 از دشمنان تو و دشمنان امامان و فرزندان تو قبول نمی‌شود 📚(بحار، ج ٢٧، ص ١٩٩) 🔥اللهم العن اعداء محمد و آل محمد🔥 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 آغاز سال قمری، ماه است نه ماه 1⃣ امام صادق علیه السلام از پدرانشان از امیرالمؤمنین علیهم السلام فرمودند: 🔰 هرکس در اولین روز از سال در آب جاری غسل کند و بر سر خود ۳۰ کف آب بریزد این داروی همان سال است و همانا اولِ هر سال، اولین روز از👈 ماه رمضان👉 است 📚 اقبال الاعمال ص86 📚 وسائل الشیعه ج3 ص326 2⃣ اصبغ بن نباته گوید امیرالمومنین علیه السلام در ماهی که در آن کشته شد برایمان خطبه خواند و فرمود: 🔰ماه رمضان پیشتان آمده و آن سرور ماه ها و 👈اول سال👉 است و... 📚الإرشاد مفید ص7 📚 بحارالانوار ج42 ص193 3⃣ امام رضا علیه السلام : 🔰همانا روز فطر عید قرار داده شد تا تجمع گاهی برای مسلمانان باشد که در آن جمع شوند و برای خداوند عز و جل خود را آشکار کنند و آن را فرخنده بدارند به خاطر اینکه بر ایشان منت گذاشته شد پس روز فطر، هم روز عید و هم روز اجتماع و روز افطار و روز زکات و روز رغبت و روز تضرع می‌باشد و این به خاطر آن است که (روز فطر) اولین روزی از سال است که خوردن و آشامیدن در آن حلال می‌شود؛ زیرا که همانا نزد اهل حق، اولِ ماه های سال، 👈ماه رمضان👉 است. پس خداوند عز و جل دوست دارد که برای مسلمین در این روز تجمع گاهی باشد که او را در آن روز ستایش کرده و تقدیسش نمایند 📚من لایحضره الفقيه ۱- ۵۲۲- ۱۴۸۵ 📚 علل الشرائع،269، 9 ب182 📚عيون أخبار الرضا (ع) ۲- ۱۱۵- ۱ ب34 📚وسائل الشیعه ج7 ص481 4⃣ امام کاظم علیه السلام : 🔰در👈 ماه رمضان 👉برای استقبالِ داخل شدنِ سال، این دعا را بخوان» و یادآور شد که «همانا هرکس خالصانه و از روی حساب آن را بخواند در آن سال هیچ فتنه و آفتی به او نمیرسد» و دعا را ذکر نمود 📚من لایحضره الفقیه ص175 📚بحارالانوار ج55 ص376 5⃣ امام صادق علیه السلام فرمودند: 🔰 👈ماه رمضان👉 رأس سال است 📚 إقبال الاعمال ص4 📚بحارالانوار ج55 ص376 6⃣ امام صادق علیه السلام : 🔰رأس سال شب قدر است (ماه رمضان اولین ماه سال است)که آنچه از این سال تا آن سال می‌باشد در آن نوشته میشود 📚التهذيب ۴- ۳۳۲- ۱۰۴۲ 📚 وسائل الشیعه ج10 ص353 7⃣ امام صادق علیه السلام : 🔰شب قدر که آن اول سال است(ماه رمضان اولین ماه سال است) و آن آخر سال است(اعمال تا اخر سال ثبت می گردد) 📚کافی4 - 160- 11 📚من لایحضره الفقيه 2-156-2021 📚الخصال519-17 📚 وسائل الشیعه ج10 ص353 8⃣ امام صادق علیه السلام : 🔰همانا تعداد ماه ها نزد خداوند عز و جل و در کتاب خدا و از روز خلقت آسمان ها و زمین دوازده ماه است. پس آغاز ماه ها 👈ماه رمضان 👉است و قلب ماه رمضان شب قدر است و قرآن در اولین شب از ماه رمضان نازل شد پس این ماه را با قرآن استقبال کن 📚کافی ج2 ص65 📚التهذیب ج4 ص192 📚فضائل الأشهر الثلاثة صدوق 66-87 📚وسائل الشیعه ج10 ص353 📚 بحارالانوار ج55 ص376 ✍پ.ن: طبق این احادیث آغاز سال های قمری، ماه رمضان است نه ماه محرم. روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
➖بسم الله الرحمن الرحيم 🔰درصورت تمایل به پویش بازگرداندن حجت الاسلام حامد کاشانی روی آنتن برنامه شبکه ۳ در ایام سحر های ماه رمضان برای بیان فضائل امیرالمؤمنین ، رای دهید. ✅حتما توضیحات رو از لینک زیر بخوانید👇 https://www.farsnews.ir/my/c/130675 🖇 علاوه بر این، چون باید از طرق مختلف اعتراض پخش بشه و به این لینک اکتفا نشه هم 162 صدا و سیما هم این لینک هم نشر متن اعتراضی روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
❤️😍 به نام علی ... 🔰 به اذن عالی اعلا، به احترام علی... 🔰شروع می کنم این ماه را به نام علی... ✅ ماه امیرالمؤمنین علیه‌السلام مبارک☑️ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 ائمه اهلسنت در خواب خدا رو می که هیچ😳 باهاش حرفم می زنند🤦‍♂😂 ✅ امام اعظــم ابوحنیفه (رحمة الله) در👈 خواب 99 بار به خدمت خداوند متعال ﷻ رسیدند👉 و گفتند اگر دفعه بعد در خواب به خدمت خداوند متعال ﷻ رسیدم عرض خدا می کنم که ؛ این بنده های تو چه کاری انجام دهند که در قیامت از عذاب تو نجات پیدا کنند . برای دفعه ی 100 به خدمت پروردگار رسیدند و عرض کردند و خداوند متعال ﷻ فرمودند : 🔻هر کس این ذکر را صبح و شب (بعداز نماز صبح و نماز مغرب) بخواند از عذاب من در روز قیامت نجات پیدا می کند . 😂😂خدا هم بهش جواب داد!!!!👆 ذکر رو گفته تو کتابش ‼️ 📚 📚 مــنابع : ✍ شرح العقائد علامه سعدالدین تفتازانی ✍ ردّ المحتار علی‌ الدر المختار فی‌ شرح‌ تنویر الابصار علامـــه ابــن عابدیــن ج 1 ص 125 💯💯💯💯💯 سم خالص حالا روایت مسلم از خلیفه اول 👇👇 🔰مسلم به نقل از مراقی در طریقی حسن روایت می کند که ابوبکر به عبیدالله بن جهیم گفت : ⭕️ خدایی که پیامبر و کتاب بر ما معرفی کرد👈 روئت نمی شود 👉 مبادا چنین ادعا کنی که خود را 👈رسوا کردی👉 و از 👈شیطان👉 تبعیت نموده ای. 📚 صحیح مسلم ج2 ص261 . ن چ الازهر السنه . ش چ 637636 . ت چ 1325 🔍🔎سوال 1⃣ ایا ابو جنیفه از شیطان تبعیت کرده است؟؟ 2⃣ ایا مسلم به دروغ روایت کرده ؟؟ 3⃣ ایا ابابکر دروغ گفته؟؟ 4⃣ بلاخره خدا دیدنی هست یا نه؟؟ 5⃣ اگر خدا می تونه به خواب بنده هاش بیاد ، دیگه پیامبر و کیلو چنده؟؟ به چه کاری میاد؟؟ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 دومین کشف شد⁉️👇 📋مراکز و موسسات مربوط به حضرت آیت الله سید علی (مدظله العالی) 1⃣مؤسسه امام علی (علیه السلام) ـ قم 2⃣مؤسسه امام علی (علیه السلام) ـ 👈 👉 3⃣مؤسسه امام علی (علیه السلام) ـ 4⃣مرکز پژوهشهای اعتقادی ـ قم 5⃣مؤسسه فرهنگی آل البیت (علیهم السلام) ـ 6⃣مؤسسه فرهنگی آل البیت (علیهم السلام) ـ 7⃣کتابخانه تخصصی تفسیر و علوم قرآنی ـ قم 8⃣کتابخانه تخصصی علوم حدیث ـ قم 9⃣کتابخانه تخصصی فقه و اصول - قم 🔟کتابخانه تخصصی فلسفه و کلام ـ قم 1⃣1⃣کتابخانه تخصصی ادبیات - قم 2⃣1⃣کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران ـ قم 3⃣1⃣مرکز تحقیقات اسلامی المصطفی (صلی الله علیه وآله) ـ قم 4⃣1⃣مرکز احیای میراث اسلامی ـ قم 5⃣1⃣مرکز تخصصی امام مهدی (عجل الله فرجه) ـ نجف اشرف 6⃣1⃣مرکز پژوهشهای فلکی ـ نجومی ـ قم 7⃣1⃣مجتمع فرهنگی امام صادق (علیه السلام) ـ 8⃣1⃣مرکز جهانی اطلاع رسانی آل البیت (علیهم السلام) ـ قم 9⃣1⃣مرکز اطلاع رسانی آل البیت (علیهم السلام) - نجف اشرف 0⃣2⃣مرکز اطلاع رسانی آل البیت (علیهم السلام) - کربلا 1⃣2⃣مرکز اطلاع رسانی آل البیت (علیهم السلام) - کاظمین 2⃣2⃣مرکز اطلاع رسانی آل البیت (ع) - یا زهرا (علیها السلام) ـ امام مهدی (عج) - اصفهان 3⃣2⃣مرکز اطلاع رسانی آل البیت (ع) - امام باقر (علیه السلام) ـ امام صادق (علیه السلام) - تهران 4⃣2⃣مرکز اطلاع رسانی آل البیت (ع) - امام جواد (ع) ـ امام هادی (ع) - ایلام 5⃣2⃣مؤسسه خیریه راه ایمان ـ تهران 🌐منبع: سایت معظم له: https://www.sistani.org/persian/institute/ ✍پ.ن: بفرمایید بگویید ایشان هم که ۲۵ مرکز و موسسه و شبکه دارند هستند...😄 حتما ملکه به ایشونم دلار می ده؟! ⭕️ در آینده از بقیه ی رو نمایی می کنیم. روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 در آیین از تکالیف دینی و کردار نیک است 🔻ابراهيم پورداود پدر شناسی ایران در مورد کشتن (زنبور، مورچه، ملخ، سوسک، گربه و....) می گوید : 🔰آنچه یاد کردیم بخوبی می رساند که خرفستر کشتن یکی از تکالیف دینی و از کردارهای نیک به شمار بوده و در خور پاداش در جهان دیگر و بویژه دستور داده شده که تا بتوان باید به نابود کردن این زیانکاران کوشید و هر چه بیشتر از آنها بکوشید، بیشتر جهان پاک ایزدی از آلایش اهریمنی برکنار دارند. 📚فرهنگ ایران باستان، ابراهیم پورداودد، صفحه 193 و 194 ⁉️آیا این دین اللهی است⁉️ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑خبر فوری / حمله تروریستی در حرم امام رضا 🔰حمله یک ملعون عمری در حرم مطهر امام رضا علیه السلام به روحانیون شیعه و کشتن آنها ❌ فرد قاتل از فرزندان عمربن خطاب و عایشه می باشد و خاسته انتقام جنگ جمل را بگیرد. ⭕️👈 اینهم نتیجه بها دادن به اهل بدعت لعنت الله علیهم ااجمعین روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 شیعه کشی اهل سنت از قدیم بوده و آنها همیشه شیعه را به خاطر ولایت امیرالمؤمنین می کرده اند👇 🔴 فقال له المتوكل: يا يعقوب أيهما أحب إليك، ولداي هذان، أو الحسن(علیه السّلام)و الحسين(علیه السّلام)؟ فقال: و الله إن قنبرا غلام علي بن أبي طالب(علیه السّلام)خير منهما و من أبيهما، فقال المتوكل: سلوا لسانه من قفاه فسلوه، فمات رضي الله عنه ✍ترجمه: 🔰روزی متوكل به او گفت: دو فرزند من معتز و مؤید نزد تو محبوب‎ترند یا حسنين فرزندان حضرت علي؟ ابن سکیت در پاسخ خلیفه عباسی گفت: به خدا سوگند قنبر خادم علي ابن ابي اطالب(علیه السّلام) از دو فرزندت و پدر این دو نزد من بهتر است. متوکل سخت برآشفت و به کارگزارانش دستور داد تا زبانش را از پشت سرش بیرون بکشند. 📚نام کتاب : معجم رجال الحديث نویسنده : الخويي السيد ابوالقاسم   جلد : 21  صفحه : 139 ✍پ.ن:سوال 1- خلفای عباسی هم وهابی بودند؟ 2- آن زمان هم دشمن دنبال تفرقه بوده؟ 3- ابن سکیت را به خاطر کشتند؟ و... روافض الحیدری @ravafez_alhaydari