eitaa logo
پژوهشکده باقرالعلوم
807 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
469 ویدیو
20 فایل
کانال اطلاع رسانی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه‌السلام ارتباط با مدیر: @m_jamalikia
مشاهده در ایتا
دانلود
📝 فعالیت 13 نویسنده و 50 دستیار پژوهش جدید در پژوهشکده باقرالعلوم علیه‌السلام 🔰 براساس اعلام فراخوان جذب همکار دستیار پژوهش در کارگروه تاریخ اجتماعی پژوهشکده باقرالعلوم علیه‌السلام، 13 نویسنده و 50 فیش‌بردار بصورت دورکاری و از طریق سامانه آنلاین مشغول به فعالیت شدند. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد پیوند زیر شوید:👇👇 http://rbo.ir/__a-3571.aspx | | 📲 پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) @rboresearch
📚 حکمرانی نوین کنکاشی در هویت و کارکرد حلقه‌های میانی 📝 عظیم ابراهیم‌پور 📌 آنچه در این مجموعه می‌خوانیم: 1️⃣ زمینه صدور فرمان شکل‌گیری حلقه‌های میانی 2️⃣ حلقه‌های میانی و دولت‌سازی مردم‌پایه 3️⃣ نسبت نهاد علم و نهاد قدرت در فرایند مردمی‌سازی 4️⃣ جایگاه حلقه‌های میانی در حکمرانی نوین 5️⃣ تجربه قرارگاه پیشرفت و آبادنی 📚 پیوند خرید کتاب (دو جلدی): http://pbshop.ir/Product.aspx?ProductID=509 http://pbshop.ir/Product.aspx?ProductID=510 💻 آدرس تارنمای پژوهشکده: 🌐 https://rbo.ir 📱پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه‌السلام 🆔 @rboresearch
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️گشایش امور با توسل به امام زمان ارواحنا فداه 🎥 مرحوم آیت الله مجتهدی رحمةالله‌علیه 🖥 پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه‌السلام 🆔 ble.ir/rboresearch 🆔 eitaa.com/rboresearch
🔰ویژه‌نامه شماره ۳ فصلنامه «نامه جمهور»، تابستان ۱۴۰۲ منتشر شد: 📌تعداد صفحات: ۱۵۲ در این شماره میخوانیم: 💠ضدعدالت ضدتوسعه ضدجامعه نقدنامه ای درباب برنامه هفتم توسعه 📖مجتبی نامخواه 💠افول تدریجی عدالت گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین قنبریان درباره جایگاه عدالت در برنامه توسعه و سیاست های کلی ابلاغی 💠توسعه نخواهی و توسعه نیافتگی 🔸گفتگو با دکتر حسن سبحانی درباره جایگاه توسعه در برنامه هفتم 💠مردمی سازی اقتصاد یانهادینه سازی تداول ثروت بین اغنیا 📖سید علی موسوی 💠نابرابری یا ناترازی؟ هفت نکته درباره برنامه هفتم 📖 روح الله ایزدخواه 💠علیه توسعه به سود سرمایه داری برنامه توسعه در تنبیه تهیدستان و تشویق نوکیسگان 📖 کیوان سلیمانی 💠آشوب نامه پادجامعه بررسی ابعاد ضد اجتماعی برنامه هفتم توسعه 📖 علی اسکندری نداف 💠عدالت نمایشی بازتولید تبعیض آموزشی در برنامه هفتم 📖 رقیه فاضل 💠خیال پردازی بی ثمر بازتاب بحران سندنویسی ایرانی در تدوین برنامه هفتم 📖 میثم ظهوریان 💠شهر در انحصار پیمانکاران بررسی رویکرد برنامه هفتم نسبت به مسئله مسکن 📖علی مصدق 💠بی آبی و بی برنامگی نقدی بر سیاست های مدیریت منابع آب 📖 محمد اسکندری 💠آینده دولت وجوه اساسی بازنمایی دولت در لایحه برنامه هفتم 📖محسن جبارنژاد ‼️ برای خرید نامه جمهور با مبلغ100 هزارتومان به شماره کارت: ۶۰۳۷ ۹۹۷۵ ۹۹۶۹ ۴۹۳۳ به‌ نام پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم واریز کرده و رسید واریز را به همراه آدرس پستی و شماره همراه به شماره ۰۹۰۱۶۸۵۵۲۹۰ ارسال نمایید. 🔸 متن معرفی: http://rbo.ir/__a-357 🖥 eitaa.com/rboresearch
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ چه کنیم که مردم اعتمادشون جلب بشه ⁉️ حاج آقا دسمی پرسید: «چی کار می‌تونیم بکنیم؟» گفتم: «اگه شما دویست میلیون تومن به من بدید، درستش می‌کنم.» اولین‌بار بود که از حاج‌آقا درخواست پول می‌کردم. حاج آقا دسمی گفت: «بذار فکر کنم.» گفتم: «نمی‌خواد زیاد فکر کنید. من شنیده‌م که تازگیا ملک شخصی خودتون رو فروخته‌ید. پول همون رو به من بدید. دو سه ماهه پس می‌دم.» حاج آقا گفت: «اخوان،‌ من مطمئنم که شما پول‌رو پس نمی‌دید. اما بهِتون می‌دمش. بگو دارابی بیاد چکش رو بگیره.» آقای دارابی تهران بود. بهش زنگ که زدم گفت: «اخوان، بی‌خیال شو. پول حاج آقا رو که نمی‌شه خرج کرد.» گفتم: شما برو چک‌رو بگیر، خدا کریمه.» خلاصه پول ملکِ حاج آقا به حساب ما ریخته شد. فرداش هم میلگرد و مصالح ریختیم. اون موقع ارزش پولی که حاج آقا دسمی داد به اندازه دو تا آپارتمان توی خوزستان بود. اما وقتی که بعد از دو سه سال پول ایشون را پس دادیم ارزشش خیلی کمتر شده بود. 📖 برگرفته از کتاب «رودخانه ماهی و نهنگ» نوشته حمید بابایی 📚 پیوند خرید کتاب: pbshop.ir/__p-p-520.aspx 💻 آدرس تارنمای پژوهشکده: 🌐 https://rbo.ir 📱 ما را در ایتا و بله دنبال کنید: 🆔 @rboresearch
📝 راهنمای نگارش مقاله علمی پژوهشی 💢 7 گام برای نوشتن مقاله پژوهشی 1️⃣ موضوع مناسبی انتخاب کنید: همیشه موضوعی را انتخاب کنید که به آن علاقه‌مندید؛ در این صورت هنگام انجام تحقیق کلافه نخواهید شد. 2️⃣ یک جمله اصلی برای تحقیق تعیین نمایید: این کار باعث میشه تا بر روی موضوعاتی متمرکز شوید. جمله اصلی برای تحقیق باید مختصر بوده و بایستی بتواند نوع مقاله‌ای که می‌نویسید را نشان دهد. 3️⃣ بر روی موضوع انتخابی تحقیق انجام دهید: باید منابع قابل اعتماد اصلی و فرعی را در خصوص موضوع مقاله‌تان پیدا کنید، سپس آنها را به دقت بخوانید و شواهد مرتبط برای پشتیبانی از موضوع خود را مشخص نمایید. 4️⃣ یک طرح کلی خوب تهیه کنید: هنگام نوشتن یک طرح کلی، یک ساختار معمول را برای نوشتن مقاله پژوهشی باید در ذهن داشته باشید که به طور معمول شامل موارد زیر است: صفحه عنوان چکیده مقدمه بخش روش کار (روش تحقیق) یافته‌ها/ نتایج بحث نتیجه‌گیری 5️⃣ اولین پیش نویس (طرح اولیه) را بسازید: در این مرحله با بهره‌گیری از عنوان، ارجاعات درون متن و صفحه رفرنس به ساختن یک پیش نویس بپردازید. 6️⃣ به اصلاح، ویراستاری و تثبیت مقاله خود بپردازید: برای بهتر شدن نگارش مقاله، تیترهایی را برای بخش‌ها اضافه کنید. ویراستاری مقاله در این مرحله می‌تواند بسیار سودمند باشد. 7️⃣ استفاده از خدمات ترجمه را از یاد نبرید: لزوم توجه به خدماتی همچون ترجمه انگلیسی به فارسی می‌تواند یکی از گام‌های اصلی نوشتن مقاله پژوهشی به حساب آید. 📌 ادامه دارد... 🆔 @rboresearch
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 عمر ما می گذرد...❤️ 🎥 شهید سپهبد حاج 🖥 پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه‌السلام 🆔 ble.ir/rboresearch 🆔 eitaa.com/rboresearch
📗 پلمب ✏️ مؤلف: سیدمحسن امامیان 📝 تدوین: پژوهشکده باقرالعلوم علیه‌السلام 📚 ناشر: انتشارات سوره مهر 📔 تعداد صفحات: 224 🔹این کتاب روایتی است داستانی از تجربیات یک مؤسسۀ تبلیغی و جریان شکل‌گیری و فراز و فرود آن. این روایت در واقع برگرفته از مصاحبه‌ها و مشاهدات چند مؤسسۀ تبلیغ مذهبی است که برخی نقاط قوت و ضعف آن‌ها به مثابۀ منشأ یک ماجرای پلیسیِ ساختگی شکل داستانی گرفته است. بنابراین، داستان را نه به صورت روایت مستند که تلفیقی از خیال و واقعیت باید در نظر گرفت. 🔸آنچه در این قصه آمده منحصر به یک مؤسسۀ تبلیغی خیالی است که البته الهام‌گرفته از چند تجربۀ واقعی و آمیخته با داستان‌سرایی است. از این منظر، تعمیم اتفاقات به همه یا حتی اغلب مؤسسات تبلیغی وجاهت ندارد و نهایتاً می‌توان به شکل مطالعۀ موردی بدان نگریست. 🔹کتاب پلمب در پی روایت دراماتیک و داستان‌پردازی مبتنی بر چند تجربۀ واقعی است که در بهترین حالت شَمایی نه چندان کامل و فقط در حد بضاعت فرم داستانی و قلم مؤلف از همان تجربیات معدود و منحصربه‌فرد را پیش روی مخاطب می‌گذارد. 🔰 تلاش نویسندۀ بر ارائۀ یک روایت جذاب در قالب نامه‌نگاری‌های اداری و متون مکتوب‌شدۀ بازجویی است که تا جای ممکن بر محتوا و مفاهیم برگرفته از تجربیات نیز تحفظ داشته باشد. 📝 آشنایی بیشتر با کتاب 👇👇 http://rbo.ir/__a-3573.aspx 📚 تهیه اثر از فروشگاه اینترنتی پژوهشکده: https://pbshop.ir/Product.aspx?Pr 🖥 پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه‌السلام 🆔 ble.ir/rboresearch 🆔 eitaa.com/rboresearch
44.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دوره آموزشی تجربه‌نگاری فرهنگی 📚 موضوع: مستند سازی با موبایل 1️⃣ قسمت اول 📌بخش اول 🎙استاد: روح الله رفیعی 🖥 پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه‌السلام 🆔 ble.ir/rboresearch 🆔 eitaa.com/rboresearch
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
√ ضبط مکالمات دیگران √ فیلم گرفتن از دیگران √ بردن آبروی دیگران در فضای مجازی ✘حرام‌هایی اند که تبدیل به عادت شدند! 🖥 پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه‌السلام 🆔 ble.ir/rboresearch 🆔 eitaa.com/rboresearch
📓 یادداشت | خوانشی از مسئله ارتباط روحانیت و مردم با رویکرد تمدنی ✍️ حجت الاسلام عباس حیدری‌پور برای بررسی نسبت روحانیت و مردم باید بستر اصلی و تاریخی مسئله را واکاوی کرد. این مسئله دارای بستری است که با زاویه دید و رویکرد تمدنی قابل گزارش می‌نماید. در نگرش تمدنی دست‌کم در برخی معانی، از آنجا که تمدن حالتی کلان، انضباط‌بخش دارد و درعین‌حال با ثبات بالاست می‌توان به جای رویکرد تمدنی از تعبیر رویکرد و نگرش ساختاری هم استفاده نمود. از منظر ساختاری یا با رویکرد تمدنی، روحانیت در دل نهاد دانش جا دارد و باید دید نسبت نهاد دانش و جامعه چه تغییری داشته است که بتوان گفت نسبت روحانیت و جامعه چه تغییری یافته است. ما در گذشته تاریخی یک تمدن یکپارچه داشته‌ایم و نهاد علمی آن همین حوزه‌ها بوده‌اند که البته متکفل حیث و انضباط دنیوی هم بوده‌اند اما ورود تمدن جدید غربی و معرفی نهاد جدید علمی به نام دانشگاه به اضافه فتور خود تمدن اسلامی، باعث کم‌رنگ شدن جدی نهاد دانشی قدیم یعنی حوزه‌های علمی ما شد. 🔍 متن کامل یادداشت را در پیوند زیر بخوانید:👇👇 http://rbo.ir/__a-3574.aspx 🌐 پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) @rboresearch ایتا و بله
✍️ سلسله آموزش‌های نویسندگی ✅ چگونه می‌توانیم سریع‌تر و بهتر بنویسیم؟ 🔹 چرا برای افزایش کیفیت در نویسندگی، باید سرعت نوشتن را افزایش داد؟ دلایل متعددی برای این ادعا می‌توان نقل کرد که در اینجا به سه دلیل مهم از دلایل این ادعا اشاره می‌شود: 1️⃣ دلیل اول همان‌طور که می‌دانیم سرعت فکر کردن ما بسیار بیشتر از سرعت نوشتن و تایپ کردن ماست. برای اینکه نوشته‌های خوبی داشته باشیم، لازم است که تفکرات خودمان را به‌صورت مستقیم و بدون هیچ مزاحمتی بر روی کاغذ بیاوریم. هرچقدر که سرعت انتقال کلمات از ذهن ما بر روی کاغذ بیشتر و روان‌تر صورت گیرد، فکر کردن ما نیز بهتر شده و با مانع کمتری مواجه خواهد شد و درنتیجه افکار بهتر و با خلوص بالاتری بر روی برگه جاری خواهند شد. برعکس درصورتی‌که سرعت ثبت کلمات از خیلی کمتر از سرعت تفکر باشد، ذهن مدام مجبور است به عقب برگشته و خود را درگیر تکرار و ثبت درست کلمات کند. این کار عملاً بازدهی مغز و روند تفکر را با اختلال مواجه می‌کند. بنابراین هرچقدر که سرعت ثبت کلمات بر روی کاغذ با سرعت بیشتری انجام شود، می‌توان متون و مطالب بهتری را از طریق ذهن به ثبت رساند. 2️⃣ دلیل دوم با افزایش سرعت نوشتن، متن موردنظر زودتر به اتمام می‌رسد و کار ویرایش و بازنویسی هم به‌تبع آن زودتر انجام می‌شود. این فاصله کم موجب تسلط بیشتر بر مطلب و بازنویسی بهتر آن می‌شود. البته بازنویسی جزو مراحل مهم نوشتن است که درواقع یک نوشته خوب از دل بازنویسی درست و اصولی بیرون می‌آید. این موضوع اهمیت این کار را هرچه بیشتر عیان می‌کند. 3️⃣ دلیل سوم با افزایش سرعت نوشتن، کمیت آن هم افزایش می‌یابد. با افزایش کمیت، به‌مرور کیفیت انجام کار نیز افزایش خواهد یافت. برای مثال درصورتی‌که شما بتوانید در مدت‌زمان نیم ساعت به‌جای پانصد کلمه، هزار کلمه تایپ کنید، در این صورت میزان نوشته‌های روزانه شما در مدت‌زمان مشخص، دو برابر خواهد شد. این کار مطمئناً کیفیت نوشته‌های شما را هم افزایش خواهد داد. بنابراین اگر ما به دنبال افزایش کمیت نوشته‌هایمان باشیم، کیفیت نیز خودبه‌خود افزایش پیدا خواهد کرد. 📌 سخنرانی الیزابت گیلبرت 📲 پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) @rboresearch
✅ پنهان کردن عبادت آقاروح‌الله سعی داشت تا جای ممکن، عبادات خود را پنهان کند و کسی متوجه آن نشود. یکی از طلبه‌های هم دوره ایشان نقل می‌کند: در زمان آشیخ عبدالکریم طلاب از خواب بیدار می‌شدند و چراغها را روشن می‌کردند و نماز شب می‌خواندند. دیدم حجره آقا روح‌الله خاموش است. تعجب کردم! چه‌طور کسی که این‌قدر منظم و مرتب است و تعهد و تقید به آداب شرعی دارد برای نماز شب بیدار نمی‌شود. حسن کنجکاوی‌ام تحریک شد! شبی درِ حجره ایشان رفتم. شنیدم که مشغول عبادت و ناله و زاری است. دریافتم که ایشان آب به داخل حجره‌اش می‌برد و برای آنکه کسی با خبر نشود، چراغ را هم روشن نمی‌کند. همان‌جا وضو می‌گیرد و نماز می‌خواند. 📖 برگرفته از کتاب «آقا روح الله» نوشته حمیدرضا باقری فصل چهارم، صفحه 151 📚 پیوند خرید کتاب: pbshop.ir/Product.aspx?ProductID=513 💻 آدرس تارنمای پژوهشکده: 🌐 https://rbo.ir 📱 ما را در ایتا و بله دنبال کنید: 🆔 @rboresearch
31.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ 📽 کربلای فلسطین 😭... لالایی بابا 😔😔 بابایی لالایی .. 📲 پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) @rboresearch
📝 محصول به دست آمده از زمین غصبی 💠 رهبر معظم انقلاب به استفتائی پیرامون «محصول به دست آمده از زمین غصبی» پاسخ گفتند. سؤال: آیا می توانیم در زمینی که مالکش آن را رها کرده بدون اجازه او بذری بکاریم و بعدا به مالک اطلاع بدهیم؟ در این صورت محصولات متعلق به کیست؟ جواب: اگر یقین به رضایت مالک ندارید، جایز نیست ولی در فرض کاشت، محصول متعلق به صاحب بذر بوده و مالک، مستحق اجارۀ زمین است. 📱پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه‌السلام 🆔 @rboresearch
📓 یادداشت | عقده گشایی ایرانی و دشمن اسرائیلی: بازبینی ادبیات تبیینی ما در مسئله فلسطین ✍️ حجت الاسلام والمسلمین سید علی موسوی ✳️ از همان لحظه‌های اول پیروزی رعدآسای حماس، توده بدنه انقلابی ایران منتظر رستاخیزی در جبهه مقاومت بود. انگار همین امروز یا فردا کرانه باختری نیز انتفاضه سوم را کلید خواهد زد. حزب الله از جبهه شمالی وارد نبرد شده و میوه مقاومت در سوریه را با ورود به جولان خواهیم چید. افواج توده‌های مردم مظلوم فلسطینی - اردنی به مرزهای کرانه باختری هجوم خواهند آورد. مردم مصر نیز خودشان را به گذرگاه رفح و غزه خواهند رساند. آنگاه نوبت به کاروان زمینی مجاهدان ایرانی، عراقی و سپس کل جهان اسلام خواهد رسید. خودمان را به فلسطین اشغالی خواهیم رساند و پرچم فتح را در قدس به اهتزاز در خواهیم آورد. ❌ روز دوم، گرد و خاک پیروزی نشست. هجوم وحشیانه اسرائیل به غزه اوج گرفت. همچنان خبری از گشودن جبهه‌های مختلف مقاومت علیه اسرائیل نبود. آرام آرام خطابه‌های آتشین، تبدیل به تحلیل‌های راهبردی شد. آرام آرام معلوم شد هدف اساسی حماس گرفتن اسیر جنگی برای مبادله و کاهش محاصره غزه است و قرار بر جهاد همه جانبه برای پایان دادن به اسرائیل نیست. طبعاً آنقدر شکستن افسانه اسطوره اسرائیل، بی نظیر و تاریخی بود که افزایش شهدای مردم مظلوم غزه، نمی‌توانست این غرور را بشکند اما همچنان این ابهام در عمق ذهن بدنه انقلابی مردم ایران باقی بود که اگر اسرائیل این قدر سست و زوال پذیر است، چرا جبهه مقاومت کار را تمام نمی‌کند؟ ⛔️ با گذشت نزدیک به بیش از ده روز بمباران وحشیانه غزه و شهادت روز افزون مردم مظلوم آن، هیچ اطمینانی به امکان فشار خارجی بر نتانیاهو بر کاهش این هجمه نیست. نتانیاهو ناچار از ادامه دادن بمباران و اشغال حداقل، بخشی از غزه است. آمریکای بایدن مایل به ادامه این جنگ نیست.گمانه زنی آمریکا از مواضع ایران و حزب الله در این ایام، عدم مداخله است. پس نتیجه‌گیری آمریکایی‌ها حدود ماندن این درگیری به اسرائیل و حماس در غزه است. از این رو و نیز به دلیل انتخابات پیش رو، آمریکا چراغ سبز استمرار بمباران و حمله زمینی را به نتانیاهو داده است؛ پس احتمال استمرار جنگ در حال بالا رفتن است. در حال حاضر دو دست مواجهه با این ابهام در دست اقدام است: 🔰 اول: مواجهه تبلیغاتی با تأکید بر ابعاد پیروزی و اطمینان‌دادن نسبی به مخاطب در پایان یافتن هرچه سریعتر ماجرا. این مواجهه به دلیل وضعیت راهبردی صحنه جنگ، چندان صادقانه نیست. گذشته از آن که به دلیل انتشار صحنه‌های جنایت اسرائیل، مسکّن اثرگذاری هم نیست. 🔹 دوم: تحلیل راهبردی صحنه و در میان گذاشتن نقشه راهبردی ما در «نابودی اسرائیل با کمترین هزینه». بهترین زمان برای مداخله همه‌جانبه جبهه مقاومت، رسیدن اسرائیل به کمترین سطح امکان مقابله است. در حال حاضر نتانیاهو به دنبال ایجاد وحدت ملی است و به دلیل تهدید بالای امنیتی این روزها، تاحدی امکان برخی تحرکات در این زمینه را نیز به دست آورده است. در صورت پایان یافتن جنگ، اتهام‌زنی‌های متقابل در مقابل این شکست باعث شکاف و فروپاشی درونی بیشتر اسرائیل خواهد شد. همه طرف‌ها از جمله آمریکا و غرب و حتی ارتش اسرائیل تمایلی به ادامه جنگ ندارند اما نتانیاهو حاضر به کنار آمدن نیست و لذا هیچ اطمینانی به پایان زودهنگام و خوش ماجرا نیست. آفتابی شدن این تحلیل اتفاقاً نتانیاهو را تشجیع کرده و آمریکا را نیز با درگیری زمینی همراه کرده است. ⭕️ این دو مواجهه اقناع آور نیست! ای کاش ایران می‌توانست مستقیماً با اسرائیل وارد جنگ شود و کل جبهه مقاومت و سیل مردم منطقه به دنبال او وارد نبرد مستقیم با اسرائیل می‌شدند. اکنون اسرائیل با سهولت به مراتب بیشتری آماده نابودی است و آمادگی آمریکا برای ورود به درگیری مستقیم با ایران بسی کم‌تر از گذشته است. (شاهد آن نیز اصرار آمریکایی ها به عدم مداخله ایران در این نبرد بود) مانع این نبرد چیست⁉️ برخی می‌گویند مشکل در اختلافات لایه بالای استراتژیک ایران است اما به نظر بنده این اختلاف در لایه بالایی، نتیجه نبود سوخت برای موشک‌هایی است که می‌خواهد روانه اسرائیل شود. مشکل، عدم «همراهی لازم» افکار عمومی ایران است. تا وقتی افکار عمومی ایران آماده این نبرد نشود، هیچ یک از اجزاء جبهه مقاومت امکان پایان دادن به این نبرد را ندارد. توده های مردم انقلابی باید بدانند که تا وقتی بدنه عمومی همه مردم ایران را نتوانند همراه نبرد مستقیم با اسرائیل کنند، امکان نابودی اسرائیل وجود ندارد. اسرائیل نیز به همین دلیل که راه نابودی خودش را از افکار عمومی ایران می بیند، روی این نقطه متمرکز شده است. سوال اصلی این است که برای همراهی افکار عمومی چه باید کرد⁉️
🔰 عموم مردم ایران اعم از حزب اللهی و مذهبی و حتی کم‌تر مذهبی و حتی بخش قابل توجهی از افرادی که این روزها شاید غرق در ماجرای بی فرجام زن زندگی آزادی شده‌اند، از اسرائیل متنفرند. این را با مراجعه به افکار سنجی‌های مختلف می‌توان دید. اما این نفرت به نقطه «دشمنی» نرسیده است و لذا باعث حمایت از جنگ با اسرائیل نمی‌شود. تلقی پلشتی اسرائیل الزاماً به معنای تلقی دشمنی با اسرائیل نیست. بغیر از توده حزب اللهی که به خاطر یک نوع تعبد اسلامی، اسرائیل را دشمن خود می‌دانند مردم توده، به سادگی نمی‌توانند به این نقطه برسند. عمده تولیدات رسانه‌ای ما تکرار همان کلیشه‌های مفهومی گذشته است. صحنه رسانه‌ای ما در حال حاضر تشنه شعار نیست. سوخت موشک‌های ایرانی «تبیین» است. تبلیغات انقلابی و اسلامی ما برای توسعه جبهه مقاومت در میان مردم ایران نیازمند بازبینی در ادبیات تبیینی خود است. لایه تبیین اعتقادی _ دینی، همچنان محور اساسی اقناع مردم مؤمن ایران است اما کافی نیست. بیش از این نیازمند تبیین تاریخی، استراتژیک و اقتصادی هستیم. 1️⃣ با توجه به تمرکز جدال جهانی روی اقتصاد ایران و تحریم‌های آمریکا به عنوان محل مناقشه عمومی، متهم ردیف این تحریم‌ها چه کسی است؟ دشمن به دنبال آن است که متهم تحریم‌ها را مسئولان نظام و در نهایت اصل انقلاب اسلامی قلمداد کند. در مقابل انگشت اتهام طیف انقلابی به سمت خود آمریکا و اروپا است در حالی که اسرائیل و لابی صهیونیستی عامل اساسی جنگ اقتصادی علیه ایران است. مشکل آمریکا، انفعال در مقابل لابی‌های صهیونیستی است. متأسفانه آن دسته‌ای که انگشت اتهام را به جای آمریکا و اروپا روی اسرائیل می‌برند نیز بیش از نقش اسرائیل و صهیونیست‌ها به نقش نیروهای انقلابی در تحریم ها اشاره می کنند و این خود مانع شکل‌گیری یک جمع‌بندی واضح در بدنه بخشی از مردم شده است. 2️⃣ ما چقدر در رسانه‌هایمان به نقش اسرائیل در دشمنی سعودی و امارات و آذربایجان و ترکمنستان و هند با ایران اشاره کرده‌ایم؟ متأسفانه دشمنی ذاتی با سعودی را رنگ مذهبی شیعی-سنی داده‌ایم به جای آنکه نقش انگلستان و پشت صحنه آن، یهود را در این صحنه جدی ببینیم. حضور یهود در ورود انگلستان به این منطقه و درگیری عثمانی و صفوی را نمی‌توان ندیده گرفت. همان گونه که حضور اسرائیل در مرزهای شمالی ایران را کمتر تبیین کرده و بیشتر در ادبیات عمومی رنگ قومی ایرانی-ترکی به آن داده‌ایم. در حالی که توافق چه با عربستان و حتی امارات و چه با آذربایجان و ترکمنستان در نبود اسرائیل، چندان دشوار نیست. 3️⃣ ما چقدر در رسانه‌هایمان به نقش اسرائیل در جنایات و خشونت‌های حاکمیت پهلوی دوم تأکید کرده‌ایم. نقش اسرائیل در شکل‌گیری ساواک غیر قابل انکار است. به تعبیری شاه اگر خودش بود عرضه این قدر جنایت را نداشت. این اسرائیل بود که این جنایات را زیر سست عنصری شاه به انجام رساند. 4️⃣ ما چقدر روی دشمنی اسرائیل با ملیّت ایرانی ایستاده‌ایم؟ چقدر (در رسانه‌های غیر رسمی) اسرائیل را مانع شکل‌گیری امپراتوری ایرانی در وضعیت کنونی و گذشته قلمداد کرده‌ایم؟ این گزاره چقدر در ذهن ایرانی نقش بسته است که قوم نمک‌نشناس یهود را کورش نجات داد و هدیه‌اش را یهود با قتل عام ایرانی‌ها در عید پوریم پس دادند. 📌 این موارد تنها بخشی از صدها درگاه ورودی اقناع افکار عمومی به «دشمنی بی بازگشت اسرائیل با ایران» است. تازه مرحله بعد از آن اقناع افکار عمومی به «ضرورت جنگ مستقیم با اسرائیل» است. تا وقتی نتوانیم نشان دهیم «هزینه محافظه‌کاری در مقابل اسرائیل بیشتر از درگیری مستقیم با او است» امکان اقناع افکار عمومی را نداریم. معجزه الهی که در حرکت جوانان حماس رقم خورد، هزینه درگیری با اسرائیل را در ذهن عموم مردم ایران کاهش داد اما نوسان دلار (که البته بخشی به خاطر زلزله افغانستان و تعطیلی بازار هرات بود) تلاش داشت سایه یک ترس را روی سر مردم بیاورد. باید تبیین کنیم تا از شر اسرائیل خلاص نشویم، از تحریم‌ها خلاص نخواهیم شد و روزی که از شرش خلاص شویم می‌توانیم نشان دهیم با اعداد و ارقام چه سود سرشاری از بازارهای منطقه و جهان خواهیم برد. ✴️ ما نیازمند توسعه ادبیات ایدئولوژیک‌مان به سمت ادبیات هویتی، تاریخی، راهبردی و اقتصادی هستیم. باید همه مردم ایران را در پروژه بین المللی راهبردیمان شریک کنیم. تا وقتی ادبیات رسانه‌ای و تبلیغی ما از جنس قابل ارتباط توده‌های مردم نباشد، این توده عمومی را نمی‌توانیم پای پروژه‌های بین‌المللی و بلند پروازانه انقلاب بیاوریم و تا وقتی مردم ایران را پای کار نیاوریم کل جهان در جا خواهد زد. 🌐 پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) @rboresearch ایتا و بله
ارائه فاز اول پروژه «سازماندهی معلمان مبتنی بر ایده تحولی مقام معظم رهبری» 🔸جلسه نقد و بررسی فاز اول پروژه «سازماندهی معلمان مبتنی بر ایده تحولی مقام معظم رهبری» با عنوان «ایده‌ی تحول آموزش‌ و ‌پرورش از دیدگاه مقام معظم رهبری» برگزار شد. 🔹سرکار خانم صدیقه قربانی مجری پروژه رویکرد این طرح پژوهشی را استخراج و تقریر ایده تحولی مقام معظم رهبری با هدف تدوین طرح عملیاتی سازماندهی معلمان جهادی در جهت اهداف تحول بنیادین آپ ناظر به مأموریت سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد. 🔸وی گفت: معلم به لحاظ تربیتی، یکی از مخاطبان اصلی سازمان تبلیغات است، برنامه‌هایی مانند جهاد تبیین فرصت ارتباط‌گیری سازمان تبلیغات با معلمان بوده و استفاده از ظرفیت ارتباط‌گیری سازمان تبلیغات با معلمان برای پیشبرد اهداف تحول بنیادین ضروری است. 🔰خانم قربانی در ادامه به بیان روش پژوهش این طرح در دو بُعد جمع‌آوری داده‌ها و تحلیل داده‌ها پرداخت که گزارش آن را از پیوند زیر بخوانید: http://rbo.ir/__a-3575.aspx 💯پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه‌السلام 🆔 ble.ir/rboresearch 🆔 rubika.ir/rboresearch