eitaa logo
تشکل طلبگی ربیون
1.6هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
52 ویدیو
51 فایل
وَكَأَيِّن مِّن نَّبِيٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَكَانُوا وَاللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ پوشش فعالیتها و ارائه محتوای تولیدی تشکل طلبگی ربیون مشهد @Admin_rebbiion
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰نقش طلاب در بیانیه 🔸بیانات حجت الاسلام در دبیر واحد بین‌الملل موسسه ورثه الانبیا ◀️بخش یک از دو 📌انواع تحلیل ها نسبت به گام دوم 1-بیانیه گام دوم حرف جدیدی ندارد. 2- در فضای رو به انحطاط فعلی (!) رهبری به مردمِ ناامید، امید می دهند. البته ایشان کاملا از فضا مطلع نیستند و اخبار غلطی به ایشان می رسد. 3-رهبری با حرفشان را زده اند. اما آن حرف چیست؟ ✅در جهان سنت هایی وجود دارد که ما به عنوان به آن ایمان داریم و بر اساس آنها حرکت می کنیم. مثلا اگر در راه خدا کنید تبدیل به می شوید لذا قوم یهود به صورت جدی در قرآن مطرح شده است. ☑️اساسا چرا قوم رسول الله به همه بلاهای یهود مبتلا می شوند؟ چون یهود اولین قومی ست که با نبی قیام کرده و به می رسد. حالا وقتی این قوم معصیت می کند امر برایش پیچیده می شود و به سادگی رهایشان نمی کند. سنت خدا این است که قوم قیام کرده یا با وعده های الهی پیش می رود و به می رسد یا اینقدر برخلافش حرکت می کند که درست در نقطه مقابل قرار می گیرد. یهود یک قوم مخالف عادی نیست بلکه مهم ترین قوم مقابل قوم قیام کرده پیامبر است. ✔️دهه 70 فضای دشواری بر کشور حاکم است. آقا می فرمایند اگر فضا سخت شود، کربلای دیگری تکرار می شود نه صلح امام حسن! کربلا از نقاط تاریک تاریخ شیعه است؛ یعنی نیرویی نیست که رهبری روی آن ها حساب کند. مثلا چه کسانی نماد حزب اللهی دهه هفتاد هستند؟ افرادی که کارنامه عملی و سابقه خوبی ندارند. ❇️اما فضای گام دوم است. چرا پیروزشدیم؟ چون سطح نیروهای انقلابی خیلی پیشرفت کرده. رهبری در بیانیه گذشته،حال و آینده انقلاب را به تصویر می کشد. اولا نیازمندی های جامعه را به رخ انقلابی ها می کشد. ثانیا اشاره ای به تغییر نسل انقلابی می کند. یک مورد تغییر پارادایم از مهاجرین و انصار به تابعین و است. این تغییر نسلی لوازمی نیز دارد که ایشان بیان می کنند. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
🔰نقش طلاب در بیانیه 🔸بیانات حجت الاسلام در دبیر واحد بین‌الملل موسسه ورثه الانبیا ◀️بخش دو از دو 💢ما شیعیان معتقدیم که امام، جامعه را طبق قرآن مدیریت می کند و شأن نهاد دین (نه فقط ولی فقیه) است. ⭕️شان طلاب نیز در گام دوم امامت به همین معناست؛ طبق قرآن. ✅بیانیه گام دوم می گوید شما در مسیر قله هستید. تعبیر رهبری رسیدن به است. شما در مسیر قیام للهی هستید که از انقلاب شروع شد. تبیین این موضوع که در حال حاضر در مسیر حرکت می کنیم است. 🔸مثل سنتی که قوم قیام کرده در طول تاریخ هرگاه کند، پیدا می کند اما وقتی عقب می کشد در فشار قرار می گیرد. اینکه رهبری فرمودند اگر از راه امام برگردیم سیلی می خوریم، این خاصیت قوم قیام کرده است که اگر برگردد سیلی می خورد اما این قوم عزیز است، لذا خدا به آن فرصت می دهد. مثل انسان مجاهدی که اگر استقامت کند، خداوند فرصت می دهد دوباره عزتش را در این مسیر پیدا کند. 🔹مثال دیگر از سنن الهی : در چه اتفاقی می افتد؟ کاملا محاصره شدی و حتی در جبهه خودی هم دشمن داری(بنی قریظه). زمستان است و غذایی هم ندارید. عده ای هم همه را ناامید می کنند. اما عده ای می ایستند. در جنگ احزاب جنگ نمی شود اما گرسنگی و حصار شدیدی دارد که اگر استقامت کنید مقدمه ی بدون جنگ مکه است. این سنت الهی است. ⛔️اگر در بیانیه گام دوم با ذره بین به دنبال شرح جمله جمله گام دوم باشیم خطاست و روح حاکم را رها می کنیم. ❇️ سنت های حاکم بر این قیام است که باید فقط توسط طلاب تبیین شود. 🔺پایان مطلب 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
📸#گزارش_تصویری #جلسه_هفتگی_ربیون جمعه دهم خردادماه ❇️درس اخلاق در محضر آیت الله محمد #مروارید ✅گفت و گو با استاد #علیرضا_کمیلی پیرامون گفتمان سازی بیانیه #گام_دوم در حوزه 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
🔸سلسله جلسات تبیین بیانیه انقلاب اسلامی بررسی تحلیلی-تطبیقی تاریخ صدر اسلام و سیره نبوی با بستر صدور بیانیه گام دوم و زمانه کنونی انقلاب سخنران حجت الاسلام محمد الهی خراسانی زمان پنج شنبه ۱۶ خرداد، ساعت ۱۸:۱۵ مکان چمران ۱۱, اولین کوچه سمت راست, پلاک۱۶ حضور عموم طلاب برادر در جلسه بلامانع است. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
📸#گزارش_تصویری #جلسه_هفتگی_ربیون پنجشنبه شانزدهم خردادماه 🔸سلسله جلسات تبیین بیانیه #گام_دوم ✅سخنرانی حجت الاسلام #محمد_الهی_خراسانی پیرامون بررسی تحلیلی -تطبیقی #تاریخ صدر اسلام و سیره نبوی با بستر صدور بیانیه گام دوم و زمانه کنونی انقلاب 🔹مشروح بیانات این جلسه و جلسه استاد #علیرضا_کمیلی بزودی در کانال قرار داده خواهد شد. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
🔰تحلیل ملزومات تحقق بیانیه 🔸بیانات استاد در ◀️بخش یک از دو بیانیه گام دوم از حیث محتوا جمع بندی همان حرف های گذشته رهبری است ولی در قامت گذشته، حال و آینده انقلاب اسلامی بیان شده است. ▪️بنظرم خود رهبری هم حسب شرایط کشور سیر تطوری داشته اند. ایشان یک دوره برای اصلاح بروکراسی ساختار موروثی اداری-اجرایی کشور از تلاش جدی می کنند و به مسوولان تذکر می دهند. از دهه 80 است که ظاهرا تذکرات درونی را کافی نمی بینند و برای فعال کردن از مسوولان در بدنه مردمی تلاش می نمایند و از ابتدای دهه 90 هم که شاهدیم با ادبیات فعالسازی و جوانان و آتش به اختیار سعی می کنند تا خود را فعال کنند. طی این مراحل شاید به این خاطر بود که در ابتدا توان بدنه مردمی در حدی نبود که بتوان برای اداره کشور به آن اتکا کرد والا مبنای "ما لیقوم الناس بالقسط" است و اتکای اصلی ما مردم بوده اند، اما بعد از جریان دوم خرداد که بدنه انقلابی نگران فعلیت انقلاب شد و از خواب خوش بینی بیدار و تازه وارد مباحث فکری و عمیق تر شد، رویش های جدی در بدنه انقلابی اتفاق افتاد و یک جدی برای انقلاب رقم خورد. ✅وجه ممیزه گام دوم هدف گیری جدی به عنوان مسئول مدیریت انقلاب است و رهبری تاکید می کنند که در جهاد بزرگ پیش رو جوانان باید شانه های خود را زیر بار مسئولیت قرار بدهند. ❇️ایشان می خواهند انقلاب را به دوش جوانان بگذارند و خودباوری را در آن ها ایجاد کنند تا در این سطح جدی احساس مسئولیت کنند. ☑️گام دوم باید در باب فهم مسائل کشور بصیرتی در بدنه انقلابی ایجاد کند و مقدمه اش این است که خود را متولی حاکمیت بدانند. ...👇👇👇
...👆👆👆 ⭕️متاسفانه ولی فاصله ای که بین باور نسل جوان به خودش و حد توقع رهبری وجود دارد خیلی زیاد است! 🔴خیلی از ما می دانیم که کارمان حیاتی نیست و در صورت تعطیل شدن خلائی ایجاد نمی کند یعنی اگر بپرسی حالا شما نروی اردوی جهادی چه می شود؟ نخواهی شنید که مردم گرسنه می مانند یا فلان درصد اشتغال استان تغییر خواهد کرد! یعنی ما در دل مان جدی برای کارهای فعلی مان قائل نیستیم! 💢ساختار اداری-اجرایی کشور ما میراث گذشته است و را با مخاطره روبرو کرده است. ❇️یک نسبت به ساختار موجود داریم. ساختاری که قدرتش زیاد و تاثیرگذاری اش کم است. رویکرد کوچک کردن نهادهای بزرگ و فشل یا بعبارتی رویکرد اصل چهل و چهاری! البته اگر افرادی بتوانند داخل همین ساختار تغییراتی بدهند خیلی خوب است ولی ساختارها تا اطلاع ثانوی فشل اند! ✅اما لزوما این نیست که باید وارد ساختار و نهادهای حکومتی بشویم و اصلاح کنیم. گام دوم صرفا قرار نیست با نهادهای موجود اتفاق بیفتد. بخشی از آن به عهده است. شاید مطلوب این باشد که مثلا وزارت ارشاد یک نهاد نظارتی بشود و تمام کار فرهنگ و هنر کشور به موسساتی چون اوج و عمار و... و در اقتصاد به هزاران شرکت خصوصی و سپرده شود. ☑️البته باید برنامه ریزی برای ورود به ساختار موجود داشته باشیم تا بتوانیم رویکرد اصلاحی را حتی المقدور پیاده سازی کنیم ولی نباید به آن خیلی دل بست! چنانچه رهبری مخاطب شان را گذاشتند نه ادارات! 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
🔹سلسله جلسات تبیین بیانیه 🔰تحلیل ملزومات تحقق بیانیه گام دوم 🔸بیانات استاد در ◀️بخش دو از دو 💢ما امروز در دو جنبه نظری و ساختاری ضعف داریم. مساله ما مبانی حاکم بر برنامه های توسعه است که رویکردهای کشور را به سمت شدن می برد و ما مدل توسعه جایگزین ارائه نداده ایم و در جنبه تحقق هم می خواهیم با یک ابزار خراب به اسم ادارات موجود به اهداف برسیم که شدنی نیست! ❓راه حل چیست؟ ✅در حد خودتان یک الگوی عملی ارائه بدهید. ما به تشکل و جمع های در حوزه های مختلف نیاز داریم. اکثر حزب اللهی ها تجربه شان در کار ضعیف است و مجموعه نمونه ای ندارند که بتواند فراگیر شود و در ساختار نفوذ کند یا الگویی حتی برای نهادها بشود! گاها آدم هایی داریم که در یک شهرستان الگوی نسبتا موفقی ارائه دادند و آنها را بردند تهران و طرحی را به آنها سپردند. یعنی اگر کسی کار موفقی داشته باشد از آن استقبال می شود ولی الگوهای ما نوعا گفتمانی و رسانه ای است نه یک اقدام میدانی موفق! ♨️بدنه جوان حوزه باید در قامت این نقشی که در گام دوم می تواند داشته باشد قرار بگیرد و این نقش را درک نمی کند مگر اینکه واقعا در وسط میدان واقعی قرار بگیرد چنانچه امام در انتهای منشور می فرمایند: "روحانیت تا در همه مسائل و مشکلات، حضور فعال نداشته باشد نمی تواند درک کند که اجتهاد مصطلح، برای اداره جامعه کافی نیست" ⭕️اقل انتظار از حوزه، تدوین لایه فکری-نظری انقلاب است. ...👇👇👇
...👆👆👆 ⛔️یکی از علل لنگ بودن این لایه در حوزه آن است که حوزه راه انتزاعی خود را رفته و آخوندهای حکومتی و مدیران هم راه خود را رفته اند! مثلا نمایندگان ولی فقیه در ادارات بنا بود نماینده نهاد در حاکمیت باشند. اقل فایده ای که می توانستند داشته باشند انتقال مسئله های میدانی و سوالات متعدد نهادهای خود با نهاد است. این کار می توانست حوزه را تکان دهد. یکی از دلایلی که این اتفاق نیافتاده این است که مدیر آن نهاد می بیند سطحش خیلی پایین تر از سوالات است و از مسائل نظام فاصله دارد ولی نباید از عرضه سوال استنکاف کنند چون مواجه شدن با سوالات برای حوزه می تواند منشا شروع باشد. ❓چطور می توان این دغدغه را ایجاد کرد؟ ✅ما باید بدنه حوزه را درگیر مسائل مختلف بکنیم مثلا ده نفر می خواهیم که افق شان برنامه ریزی دهه آینده وزارت کشاورزی باشد. ❇️فرد باید در وارد شود تا بتواند حکم را استخراج کند. تاملاتی که یک نفر گوشه اتاق بدون تشخیص موضوع انجام داده است نوعا نیست و به درد ساختارهای واقعی نمی خورد. رفتن در میدان گاهی اوقات مقتضی این است که عالم دین در یک نهاد، مشاور یا مسئول بشود تا بعد از فهم موضوع بتواند برای مسئله حکم را استخراج کند. مهم ترین دغدغه باید درگیر کردن بدنه طلاب با سطح حکمرانی و دغدغه های حاکمیت باشد و برای این درگیری باید راهکار پیدا کنید. وقتی سوال مطرح می شود فرد تازه شروع به فکر کردن می کند و دنبال حل مسئله می رود. ☑️یک پیشنهاد برگزاری تورهای بازدید از وزارت خانه ها و نهادهای نظام است. ☑️پیشنهاد دیگر مطالعه اسناد نظام مثل سند چشم انداز و برنامه ششم توسعه و سندهای سیاستی دیگر است، هرچند آنها را درست نفهمیم. مثلا بررسی کنید آیا نسبتی بین دین و این اسناد وجود دارد؟ 🔘این کار کمک می کند به اینکه بفهمیم سطح حاکمیت را نمی فهمیم و مسئله ما با مسائل نظام خیلی فرق دارد و این اعتراف به وجود فاصله، نقطه تحول ماست. 🔺پایان مطلب 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
🔰بررسی تحلیلی-تطبیقی صدر اسلام و سیره نبوی با بستر صدور بیانیه گام دوم و زمانه کنونی انقلاب 🔹سلسله جلسات تبیین بیانیه 🔸بیانات حجت الاسلام در ◀️بخش اول 📌در بیانیه گام دوم رهبری سخن از چند مرحله ای بودن انقلاب اسلامی می کنند و سه کلید واژه ، و را مطرح می کنند. 📌هر و که مدعی تاسیس یک تمدن است، باید این سه مرحله را برای خود تعریف کند. 📍در مرحله اول جنبش باید شایستگی کامل برای به جریان انداختن جنبش را برخوردار باشند که همان خودسازی است. 📍اما جنبش ها با اتکا به رهبران به تنهایی نمی توانند پیش بروند بلکه باید تبدیل به گسترده اجتماعی شوند و این جریان گسترده اجتماعی اگر بخواهد از حالت مقطعی خارج شود نیاز به استقرار و ثبات دارد که همان است. 📍در مرحله بعد باید ساخت اجتماعی مردم را بر اساس دغدغه های رهبران نهضت شکل داد و جامعه باید تبدیل به الگویی برای توسعه و ترویج گفتمان حاکم شود که حرکت به سمت است. ✅پیامبر اسلام دقیقا همین سه مرحله را دنبال کردند. ⭕️شعاع پیامبر قبل از بعثت آغاز شد. پیامبر از بسیاری کارهایی که کودکان انجام می دادند پرهیز می کردند و مانوس با یاد خدا و مناجات های مکرر در غار حرا بودند. سوره ضحی به همین توفیقات قبل از بعثت پیامبر از جمله هدایت الهی و ازدواج با بانویی مخلص که دارایی اش را در راه دین خدا خرج می کند، اشاره می کند. پس از بعثت هم اولین آیات قرآن بر اساس سیر نزول در سوره های علق، قلم و ... در جهت ساختن پیامبر برای آمادگی و ناظر به تقویت روحیه و آمادگی پیامبر است و تعبیر خود ایشان هم به این معنا اشاره دارد:«أَدَّبَنِي رَبِّي فَأَحْسَنَ تَأْدِيبِي» ⭕️پس از این مرحله است که خودش چند مرحله دارد. 1⃣مرحله اول در آغاز بعثت است. در سالهای دعوت پنهانی که پیامبر باید شروع به نیروسازی برای انقلاب کند، اولین نیروی پیامبر طفلی است که در دامن ایشان پرورش یافته است. دومین نیرو همسر بزرگوار و سومین نفر زیدبن حارثه (بنابر قول مشهور) غلام حضرت خدیجه است. بر این اساس نخستین نیروهایی که به پیامبر ملحق می شوند نمایندگانی از سه قشرِ فرودستِ اجتماعیِ"کودک و نوجوان" و "زنان" و " غلامان و بردگان" هستند. 2⃣گام بعدی عبارت است از با آغاز دعوت علنی. یعنی پیامبر باید با اتکا به همین جمعِ منسجم دعوت را علنی کند و اگر اینکار را نکرده بود بی شک در اولین روزهای دعوت نهضت سرکوب یا بایکوت می شد. یک جمع همدلی که عادتشان این بود که هنگام جدا شدن دست در دست هم می گذاشتند و سوره عصر را می خواندند. در این سوره به دو نوع هم افزایی اشاره شده است. ما هم به این دو نوع هم افزایی در مسیر ایمان نیاز داریم. هم افزایی بینشی و هم افزایی انگیزشی که منجر بشود به هم افزایی کنشی. هم افزایی بینشی یعنی چه؟ تقویت و تکمیل یکدیگر تا کسی سنگر بندی را گم نکند. اما گاهی حق را تشخیص می دهیم اما پای آمدن نداریم؛ لذا هم افزایی انگیزشی هم لازم است. اکنون پیامبر برای آغاز تقابل ها بر این جمع که مرتبا همدیگر را تکمیل می کنند، تکیه می کند. 3⃣و در مرحله بعد این گروه سازی منجر به می شود. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
🔰بررسی تحلیلی-تطبیقی صدر اسلام و سیره نبوی با بستر صدور بیانیه گام دوم و زمانه کنونی انقلاب 🔹سلسله جلسات تبیین بیانیه 🔸بیانات حجت الاسلام در ◀️بخش دوم و پایانی 📌ویژگی جریان این است که محصور در فضای مکانی و آدم های با سابقه مخصوصی نیست و تبدیل به گفتمان می شود. 📍گفتمان اسلام، گفتمانی برخاسته از فطرت و محکم و قابل قبول بود که گفتار و رفتار این گروه گفتمان را جذاب تر هم می کرد. قرآن کریم فرمود((فبما رحمه من الله لنت لهم و لو کنت فظا غلیظ القلب لانفضوا من حولک)) که نشان می دهد چقدر مهارت ارتباط موثر و روابط اجتماعی مهم است. 📌دنباله های جریان سازی پیامبر را می توانیم در یثرب دنبال کنیم. عده ای که به مکه آمدند و با پیامبر بیعت کردند و زمینه ساز هجرت شدند. ❓چگونه جذب شده بودند؟جز با جریان یافتن این گفتمان به مدینه؟ ✅تسری این گفتمان در مدینه با حضور مصعب بن عمیر صورت گرفت. مصعب آقا زاده ای در مکه بود که مخفیانه جذب پیامبر شد و با تحمل دشواری های بسیار از جمله حبس و آوارگی به عنوان مبلغ اسلام به یثرب رفت. او همه چیزش را در راه اسلام داد و در نهایت در جنگ احد به شهادت رسید. ✅دنباله دیگر این جریان در حبشه قابل پی گیری است که با حضور جناب جعفر صورت می پذیرد و نجاشی جذب می شود. 📌بیشترین فشار در سالهای آخر حضور در مکه است اما پیامبر می کردند و می دانستند که دیگر این جریان تنها محصور به حلقه یاران نزدیک نیست بلکه یارانی در یثرب و حبشه دارند و اکنون زمان جامعه سازی فرا می رسد. 📍حضور پیامبر در مدینه آغاز فرایند است. قانون اساسی بر اساس اسلام، قدرت دفاعی در برابر دشمن و جامعه توحید و تعاون محور با مجموعه ای از شاخص ها بر اساس اسلام شکل می گیرد(عقل محوری، خدا گرایی، آخرت باوری، فرهنگ تعاون، شهادت طلبی، عقلانیت، بصیرت، عدالت و...) حتی شاکله شهر هم متفاوت میشود و یثرب تبدیل به مدینه النبی با شاخصه های توحیدی می شود. 💢اما مسئله فقط شکل گیری جامعه در یثرب نیست بلکه حرکت پیامبر است. 1⃣اولا پیامبر نه تنها پیامبر مکه و مدینه نیست بلکه متعلق به شبه جزیره هم نیست بلکه است. پس مخاطب پیامبر همه مردم دنیا در همه زمان ها می شود و این محدوده جغرافیایی را بسیار گسترده می کند. 2⃣دوما پیامبر با با پادشاهان روم و ایران خود را به عنوان تمدن رقیب و غالب نشان میدهد و این حرکت بسیار سمبلیک است. 3⃣سوما نفس اعلام مسئله در غدیر یعنی برنامه برای ایجاد جریان پویا و رونده در طول تاریخ. امام هم قرار نیست تنها حضرت علی باشد و روایات متعدد هست که دوازده ائمه بعد از پیامبر اند. ⭕️ در قرن دوم وارد تقابل با تمدن حاکم و جریان های فرهنگی غرب و شرق شد و به همین دلیل حضرت رضا عالم آل الله نام می گیرند و شروع به مبارزه نرم می کند. 📍شاخص های تمدنی دوره عصر طلایی تاریخ تمدن اسلامی که قرن سه تا پنج هجری است؛ تجلی گفتمانی_اهل_بیت است نه خلفا. 💢همین سیر در مورد هم وجود دارد. مسیر خوسازی ایشان و رسیدن به اوج معنویت در جایگاه رهبری سپس تربیت شاگردان که به صورت گروهی منسجم و جریان ساز می شوند. سرسلسله ها در مثلا مشهد آقای خامنه ای و آقای هاشمی نژاد، در تهران شهید بهشتی، در قم آقای سبحانی و ... بودند. این جریان سازی است که منجر به انقلاب می شود. ❇️گفتمان امام دشمنان اسلام و حتی معنویت را به چالش نکشید بلکه دشمنان انسانیت را به چالش کشید. لذا در آمریکای لاتین با وجود عدم معنویت آن ها امام امروز طرفدار دارد چون نمیخواهند زیر بار استکبار بروند و این یعنی . ✅هم اکنون ما در مرحله جامعه سازی و داعیه دار تمدن سازی هستیم. 🔺پایان مطلب 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
✅ مباحثه بیانات رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام ✅ آشنایی با با حضور حجة الاسلام شکری پیرامون فعالیت اقتصادی شرکت تازه تاسیس آینده سازان اقتصاد مقاومتی ✅ درس اخلاق استاد زمان پنج شنبه ۲۳ خرداد، ساعت ۱۶:۴۵ مکان چمران ۱۱، اولین کوچه سمت راست، پلاک۱۶ حضور عموم طلاب برادر در جلسه بلامانع است. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
📸#گزارش_تصویری #جلسه_هفتگی_ربیون پنج شنبه بیست و سوم خرداد 🔹مباحثه بیانات رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام 🔸آشنایی با #ظرفیت_طلاب_انقلابی با حضور حجة الاسلام #شکری پیرامون فعالیت اقتصادی شرکت تازه تاسیس آینده سازان اقتصاد مقاومتی 🔸درس اخلاق استاد #روح‌الله_رضایی_تهرانی 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
🔰ساختار کلی (نقشه هوایی) بیانیه گام دوم 🔹سلسله جلسات تبیین بیانیه 🔸بیانات دکتر در ◀️بخش یک از دو 📌فارق از جزئیات پیام، ساختار کلی را باید فهم کرد که جزئیات را نسبت به ساختار کلی معنا کنیم. به بیانی دیگر را مرور خواهیم کرد. 📍در سیاست گذاری (یعنی حد فاصل مبنا و اجرا) مبانی و هست ها را مشخص می کنند سپس باید ها و آرمان ها همچنین وضع موجود را ملاحظه می کنند و در نهایت یا سیاستی مشخص می شود که وضع موجود را جلو می برد. با فرض اینکه بیانیه راهبرد یا سیاست گذاری کلان از سنخ چشم انداز 40 ساله باشد، مطالبی مطرح خواهد شد. 📍در ادبیات راهبرد قلب و ، هدف راهبرد است. این هدف است که به اجزاء شکل می دهد و برنامه ها را بر اساس آن تنظیم می کنند یعنی اگر هدف را برداری دیگر بررسی جزئیات ثمره ای ندارد. ✅ ای که رهبری در این راهبرد کلان مطرح می کند، دو هدف جزئی است. ماهیت راهبرد کلان کاملا جهانی است یعنی جان مایه این بیانیه منحصر در قوم و مذهب نیست بلکه ماهیت کاملا فرامذهبی ملی قومی جهانی دارد. دو هدف جزئی اینهاست: 1⃣تغییر مسیر جهان با پدید آمدن است. 2⃣ذیل این هدف تغییر نگاه ملت های و به ما هدف دیگر است. ❇️همانطور که دال مرکزی کل صحیفه امام دوگانه اسلام ناب و اسلام آمریکایی است و تمام بحث ها ذیل این دو گانه ساماندهی پیدا می کند؛ اینجا هم آقا دوگانه اسلام و استکبار را مطرح کرده است. ⭕️حالا برای این هدف کلان ذیل این دوگانه مفهومی و محتوایی یک حیاتی برای این هدف وجود دارد که با کلیدواژه های مختلف طرح بحث شده است. 💢این هدف محقق نمی شود مگر با این نقطه تمرکز «پیشرفت همه جانبه ایران با جان مایه اراده ملی» آقا با تعابیری مثل «خودباوری» و «ما می توانیم» در طول پیام این نقطه تمرکز را شرح داده است. ادامه مطلب فردا در ↙️ 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
🔰ساختار کلی (نقشه هوایی) بیانیه گام دوم 🔹سلسله جلسات تبیین بیانیه 🔸بیانات دکتر در ◀️بخش دو از دو 📌بعد از نقطه تمرکز آقا می فرمایند گام اول داشته است که درکنار هدف مطرح شده همراه با نقطه تمرکز مساوی ریل گذاری گام دوم خواهد بود. اینها چه نتایجی است؟ هفت نتیجه ی ذیل نقطه تمرکز که در گام اول به دست آمد: 1⃣ثبات امنیت و حفظ تمامیت ارضی 2⃣پیشرفت در علم و فناوری و زیرساخت صنعت و عمران 3⃣مشارکت سیاسی مردم در انتخابات و فتنه ها و خدمات رسانی در حوادث 4⃣ارتقا بینش و تحلیل سیاسی بین المللی مردم درباره استکبار 5⃣سنگین کردن کفه عدالت در تقسیم امکانات کشور به سمت مناطق دورافتاده 6⃣افزایش معنویت جامعه بواسطه منش عرفانی امام با رونق مساجد و... 7⃣ایستادگی در برابر قلدران و زورگویان جهان و حضور مقتدرانه در مرزهای رژیم صهیونیستی و برچیدن نفوذ آمریکا از غرب آسیا ✅گام اول موفقیت آمیز بوده و این نتایج را داشته است حال می خواهیم را بگذاریم. 📍در گام دوم چیست که باید رویش کار کنیم؟ تبدیل ایران به الگوی کامل نظام پیشرفته اسلامی (هدف جهانی، نقطه تمرکز داخلی، پروژه هم داخلی است) ❇️برای تحقق این پروژه یا راهکارهای پروژه در انتهای بیانیه رهبری 7 محور بیان کرده اند. از اینجا بحث جوانان اضافه می شود. ⭕️ کیست؟ یک تغییری در مجری اصلی داریم با این جمله که «اینجانب همواره به دانشگاه‌ها و دانشگاهیان و مراکز پژوهش و پژوهندگان، گرم و قاطع و جدّی دراین‌باره تذکّر و هشدار و فراخوان داده‌ام، ولی اینک من از شما جوانان آن است که این راه را با احساس مسئولیّت بیشتر و همچون یک در پیش گیرید.» مجریان پروژه : مدیران جوان-کارگزاران جوان-اندیشمندان جوان-فعالان جوان ♨️رهبری برای این مجریان نیز می گویند 1-بهره گیری از تجربه ها 2-به کاربستن نگاه و روحیه انقلابی وعمل جهادی 3-خوش بینی و امید صادق به آینده ✳️دو نوع هم داریم 1- نیروی انسانی (سرمایه رو زمینی) – ۳۶ میلیون جوان تحصیل کرده بین ۱۶-۴۰ سال 2-سرمایه طبیعی (سرمایه زیر زمینی) ⛔️ های بیانیه گام دوم 1-هنر 2-فرهنگ خلا اساسی است. دو بار استفاده شده است ولی می توانست در دست آوردها و هم در توصیه ها ذکر شود. 3-طلاب و حوزه های علمیه 4-رسانه 5-علوم انسانی پایان مطلب🔺 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
#اطلاع_رسانی #جلسه_هفتگی_ربیون 🔸سلسله جلسات تبیین بیانیه #گام_دوم انقلاب اسلامی 🔹اهداف گام دوم با کدام اسلام محقق خواهد شد؟ 🔸با حضور سید محمدجواد میری سردبیر سابق روزنامه قدس حضور عموم طلاب برادر در جلسه بلامانع است. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
📸#گزارش_تصویری #جلسه_هفتگی_ربیون پنج شنبه سی خرداد 🔹مباحثه بیانات رهبری در دیدار با اساتید و طلاب (۷۹/۷/۱۴) با موضوع جایگاه حوزه و روحانیت در #تمدن_سازی 🔸سلسله جلسات تبیین بیانیه #گام_دوم سخنرانی استاد #محمد_جواد_میری 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
🔹سلسله جلسات تبیین بیانیه 🔸اهداف گام دوم با کدام اسلام محقق خواهد شد؟ «اهداف گام دوم انقلاب قطعا با محقق می شود اما ...» 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
🔹بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسمات سالگرد ارتحال امام ⭕️اولین و اصلیترین نقطه در و نظرات امام، مسئله‌ی است. ✅یعنی اسلام ظلم‌ستیز، اسلام عدالتخواه، اسلام مجاهد، اسلام طرفدار محرومان، اسلام مدافع حقوق پابرهنگان و رنجدیدگان و مستضعفان. 🛑در مقابل این اسلام، امام اصطلاح « » را در فرهنگ سیاسی ما وارد کرد. ✅یعنی اسلام تشریفاتی، اسلام بی تفاوت در مقابل ظلم، در مقابل زیاده‌خواهی، اسلام بی تفاوت در مقابل دست‌اندازی به حقوق مظلومان، اسلام کمک به زورگویان، اسلام کمک به اقویا، اسلامی که با همه‌ی اینها می سازد. (۸۹/۳/۱۴) 💢امام بزرگوار، با همه وجود، از اسلام دم زد. امروز همه امام را با وجودشان و با دلشان قبول دارند.، کلمات واضحی است؛ محکمات و بیّنات است... ❇️همه باید این کلمات را درست بفهمیم و بر آن کنیم، تا راه امام را اشتباه نکنیم. کسانی که دم از امام میزنند، اما حاضر نیستند فکر امام و راه امام را بپذیرند و به آن تن بدهند، اشتباه می کنند. (۸۲/۳/۱۴) ⚠️اگر راه را گم کنیم یا فراموش کنیم یا خدای نکرده عمداً به کنار بگذاریم، ملّت ایران خواهد خورد. ✳️آن راهی که میتواند مانع از این بشود، بازخوانی اصول امام است. امام یک اصولی دارد، یک دارد؛ این مبانی در طول ده سال دوران حاکمیّت اسلامی و پیش از آن در طول پانزده سال دوران نهضت، در گوناگون بیان شده است؛ اصول امام را در این بیانات میشود پیدا کرد؛ این اصول را، این خطوط را کنار هم که بگذاریم، یک شاکله‌ای از امام بزرگوار تشکیل خواهد شد؛ شخصیّت امام این است. (۹۴/۳/۱۴) 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
#نگاره 🔹سلسله جلسات تبیین بیانیه #گام_دوم «یکی از تفاوت های سیاست ورزی و #مبارزه_اسلامی با مارکسیستی دراین است که...» #محمد_جواد_میری #جمهوریت #مردم_سالاری 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
🔸سلسله جلسات تبیین بیانیه انقلاب اسلامی 🔹جوانان در مصاف با چالش های کشور (لوازم ورود جوانان به عرصه مدیریت کشور) 🔸با حضور دکتر مرتضی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی آستان قدس رضوی حضور عموم طلاب برادر در جلسه بلامانع است. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
متأسفانه به دلیل مشکل غیرمنتظره‌ای که برای دکتر فیروزآبادی بوجود آمده، برنامه این هفته برگزار نمی گردد.
🖋 حجت‌الاسلام ⬅️اهمیت بازخوانی در گام دوم از زبان رهبری @rebbion 👇👇👇👇